12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

יניב חברון מתייחס לפרמטר היחיד שיאותת לציבור - שמחירי הדירות בדרך למטה

בשיחה עם Bizportal מתייחס הכלכלן של אקסלנס לתקופת ההאטה בשוק הדיור - והצפוי במחירי הדירות
 |  51
שוק הדיור
Share

שוק הדיור נמצא כיום בנקודה קריטית. אמנם עדיין לא ברור האם מחירי הדירות ממשיכים לטפס או דווקא יורדים, אבל על דבר אחד אין חולק, השוק בהאטה. והשאלה הגדולה היא כמובן האם ההאטה הזו תסתיים בקפיצה נוספת במחירי הדירות או אולי דווקא בתחילתו של גל ירידות מחירים. מנכ"ל אשדר, ארנון פרידמן, אמר בשבוע שעבר בשיחה עם Bizportal כי להערכתו תקופת ההאטה תסתיים בביקושי ענק (וההשלכות על המחירים ברורות) ממש כמו שהיה בזמנו אחרי תקופת ההמתנה לתכנית מע"מ 0 של שר האוצר הקודם, יאיר לפיד. מנגד, ישנם לא מעט שמדברים על כך שאנו על סף ירידת מחירים משמעותית. בניסיון להבין את השוק, Bizportal שוחח עם יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס.

איך אתה רואה את המצב כרגע בשוק הדיור?
"אם להתייחס לנתוני הלמ"ס, אז מגמה נראה רק אחרי 6-8 חודשים. מבחינת השנה הקרובה, אנחנו נראה את הציבור הולך לגדר. זה יהיה בדומה לתקופה של מע"מ 0. הציבור באותה התקופה ישב במשך 3 רבעונים על הגדר, ואחרי שישב על הגדר, ראה שהבנייה לא גדלה והמגמה לא תשתנה ולכן חזר בגדול לשוק. במצב הנוכחי, אם הציבור יראה שהתחלות הבנייה מגיעות לכדי 50 אלף ומעלה באותם רבעונים שהוא יושב על הגדר, אז אני חושב שיש סיכוי טוב לסיבוב פרסה במחירים. זה משהו שקשה ליישם, כי בדרך כלל, כשהציבור בהמתנה ועל הגדר, הקבלנים בתגובה מאטים את הבנייה".

מה ההבדל בין הישיבה על הגדר היום ובין תקופת ההמתנה במע"מ 0?
"במע"מ 0 הדבר היחיד שלא ראיתי היה שהתחלות הבנייה עולות. הן דווקא ירדו. בינתיים כרגע אנו רואים שהתחלות הבנייה מטפסות, אבל לא כמו שרצינו או כמו שבאוצר ובקבינט הדיור מתארים לנו. להגיד בכמה התחלות הבנייה מטפסות, זה לא קל. נכון להיום מדברים בלמ"ס על כ-48 אלף התחלות בנייה ובקרוב נקבל מספר רשמי ואולי מדויק יותר. אם יהיו מעל 50 אלף התחלות בנייה המשמעות היא גידול בבנייה. במצב כזה, הציבור יחכה שמחירי הדיור יירדו".

חברון הוסיף לעניין ירידות המחירים: "אני לא חושב שמישהו רוצה לראות ירידת מחירים דרמטית של 10%-15%. זה יכול לקרות רק כאשר הממשלה תסבסד בנייה ואף אחד לא בדרך לזה. מקרה נוסף שיכול להוביל להתרסקות מחירים הוא מיתון אמיתי שבו האבטלה מטפסת ואז מתחיל משבר משכנתאות והמחירים צונחים".

גמר הבנייה לא חשוב לעניין מחירי הדיור? 
"יש לזכור שברגע שיש התחלות בנייה שהולכות ועולות, זה אומר שמישהו רכש את הדירות. בישראל מוכרים לפחות 70% מהפרויקט לפני התחלת הבנייה שלו. אם מישהו קנה דירה. גם אם יקבל בעוד 5 שנים את המפתח. זה לא משנה לנו – כי הוא כבר יצא מהשוק".

"הרי מה הייתה הביקורת הראשונה על שר האוצר? הוא מדבר על שיווק קרקעות. שיווק קרקעות לא מעניין אף אחד. זה עוד לא אומר שהקרקע הגיע לקבלן. הקרקע יוצאת למכרז הקבלנים ועדיין לא נמכרה לקבלן. ברגע שידברו על יחידות שנמכרו לצרכנים, נוכל להתייחס לתכניות ממשלה, כמו מחיר למשתכן, ברצינות. נניח יגידו מכרנו 45 אלף יח"ד לצרכנים במסגרת תכנית מחיר למשתכן. אז יהיה אפשר להתייחס לנתונים. כי אז לא משנה כמה זמן ייקח הבנייה כי החבר'ה שקונים יוצאים מהשוק. מה שזה כן אומר, שמחירי השכירות יעלו כי הם (הצעירים) צריכים לגור בדירה בשכירות בזמן הבנייה".

מה דעתך על ההאטה במכירות מצד הקבלנים?
"המשקיעים כרגע יוצאים מהשוק, וחלקם חושבים איך להעביר חלק מהדירות לדור הבא כדי להיפטר מהמיסוי. וזה לא רק מיסוי דירה שלישית, המשכנתאות שהתייקרו לוחצות על המשקיעים. צריך להבין שכשמשקיעים יושבים על הגדר, נוצרת ירידה משמעותית בביקושים. יש היצע ויש ביקוש. עכשיו לגבי המחירים, אין דבר כזה שהמחיר יעמוד במקום. כולם כרגע מחכים לראות מה קורה עם התחלות הבנייה, ימשיכו להיות גבוהות או שזה נבלם. אם זה נבלם, זו בעיה. אם לא נבלם והפרויקטים יוצאים לדרך - אז מצוין".

"קשה להגיד אם בלימת מחירי הדיור תקרה כרגע או רק עוד כמה חודשים, אבל אנחנו בדרך לבלימת מחירים - וזה נהיה כבר קונצנזוס בשוק. אם היינו אומרים לפני חודשיים-שלושה שמחירי הנדל"ן יבלמו, כולם היו פותחים עיניים ואומרים 'לא ראיתם מה קרה פה במחירי הדיור בשנה האחרונה?!'. כרגע נוצר קונצנזוס שמחירי הדיור עוד שנייה יורדים, אבל צריך להבין שזה לא קורה כל כך מהר".

יש שטוענים שמחירי הדיור יירדו רק בפריפריה. מה דעתך?
"מחירי הדיור יירדו גם בת"א. אולי לא באותה מהירות כמו בפריפריה. אם מסתכלים על שנה שלמה, אני מתקשה להאמין שנראה ירידות מחירים רק בפריפריה ובת"א המחירים ימשיכו לעלות. אני לא רואה את זה ככה".

"אם מחר בבוקר, יהיה משבר ומחירי הנדל"ן יצללו בפריפריה ב-30%. אז בת"א נראה ירידה של 7%-8%. הם לא יירדו בקצב של 30% כמו בפריפריה. גם במשבר הפריים בארה"ב, היו מקומות שמחירי הדיור צללו ב-40%, אבל במנהטן בניו יורק, הם צללו ב-10%. אותו הדבר יהיה פה. רק שפה לא נראה לי שנראה צלילות מחירים של 20%. זה קורה רק במשבר מהותי וכשאבטלה עולה והמשקי בית לא מחזירים משכנתאות".

לסיום, חברון מזהיר כי מחירי הדיור אולי יירדו אבל מחירי השכירות צפויים לזנק: "חשוב לי לציין שבמידה ויהיה סיבוב פרסה במחירי הדיור, זה לא קשור למחירי השכירות. לדעתי מחירי השכירות בשנה וחצי הקרובות ימשיכו לטפס. הסיפור הזה שמשקיעים צריכים לשלם מס גדול יותר. זה אומר שיהיה יותר לחץ לעלות את דמי השכירות מעלה. כמו כן, העלייה במחיר המשכנתא מהווה גם כן לחץ לעלות את מחירי השכירות".
 



הנתונים מבוססים על דיווחים ומידע פומבי. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים אין עניין אישי בכתבה. חברות מקבוצת אקסלנס מחזיקות ו/או עשויות מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ני"ע ונכסים פיננסים המוזכרים בכתבה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

51 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 נועם 12/03/2017 09:04 פחלון הביתה
פח-לון הביתה ! פגיעה במשקיעים שרכשו דירות לפנסיה שלהם משמע פח לון הביתה וביבי תודה ושלום
28 ליכודניק לשעבר 27/02/2017 10:10 כחלון ממשיך לרמות את הציבור (ל"ת)
27 ממי 27/02/2017 07:26 ממש בלחץ. כל יום רץ לפרסם כתבה. (ל"ת)
26 אמיר 27/02/2017 00:37 תותח, מרגישים שהוא כותב ללא אינטרס. (ל"ת)
25 איתן 26/02/2017 22:29 לידיעת לשכת הרמאים
בראש העין עדיין עומדות 400-500 דירות חדשות מקבלן ריקות מחכות לשוכר - והמחירים בצניחה חופשית.
24 דודו 26/02/2017 20:55 לא מציינים שהשקל מתחזק, זה מוריד את יכולת הקניה של זרים
כל הזמן מדברים על העולים מצרפת שייקנו פה מלא דירות, לא מזכירים שהיורו נחלש ב25% ב5 שנים האחרונות. זה מייקר משמעותית את הדירה עבור יהודי אירופה ומוריד את יכולת הקניה שלהם.
23 מבין בנדלו 26/02/2017 20:27 אני אומר המחירים ירדו ובגדול (ל"ת)
22 יחיאל 26/02/2017 19:04 להוריד את המס על הבורסה ואז אנשים ימכרו דירות
לתת ריבית על תוכניות חיסכון לחמש שנים
לביא 04/03/2017 14:10 בעית הדיור
צריך להוריד מס על רווחים בבורסה כדי ששוק ההון לא יתייבש ואז הכספים של משקיעים יתועלו משוק הנדלן לשוק ההון ויביאו להבראת הכלכלה והמשק.
21 מאיר פ 26/02/2017 18:59 הגודל כן קובע
כל סמן שזה תלוי בקבלנים ובנקים המחירים לא ירדו, הקבלנים יקפיאו מחירת דירות והתחלות בניה על מנת לגרום למחירים לעלות... הבנקים נותנים לקבלנים אשראי זול ונדיב... לצערי כחלון חלש ופחדן ( כמו כל הממשלה ) ולא מסוגל להתמודד עם הקבלנים והבנקים.. אם היה מביא 6-7 חברות בניה זרות לישראל הבעיה הייתה נפתרת במידי, מדברים על להגדיל את כמות הקרקעות לבניה ... אתם יודעים כמה קרקע יש בידי הקבלנים ?... הקבלנים מחזיקים קרקע לבנית 450,000 יחידות דיור ומשחררים לאט לאט על מנת להחזיק מחירים גבוהים
20 יש ר א לי 26/02/2017 18:02 כחלון מפשל, קראו:
תכנית מחיר למשתכן היא תכנית אנטי חברתית בעליל, תראו מי מרוויח, מי שיש לו הרבה כסף וזוכה בדירה במחיר למשתכן באזורי ביקוש יקירם כגון: תל אביב, רעננה... וזכה בהגרלה מרוויח כ 300,000 ש"ח, הדירות שם יקרות ולכן רק עשירים יכולים לקנות שם וראו ה מה קורה, הם מרוויחים הכי הרבה. אלה שיש להם פחות ירשמו לדירות זולות בפריפריה ושם מחיר הדירה נמוך אך גם ההנחה נמוכה והם ירוויחו רק מעט, ואלה שממש צריכים עזרה לא יקנובמחיר למשתכן כי: א. אין להם את ההון העצמי. ב. הם לא יכולים לשלם משכנתא ושכירות בו זמנית כי דירות מחיר למשתכן יבנו עוד מספר שנים ובינתיים צריך להתחיל לשלם. אז מה עושה כחלון? מיטיב עם העשירים ודופק את מעוטי היכולת וזאת במקום לתת מענק למי שבאמת זקוק ומגיע לו, בעיקר זוגות צעירים מעוטי יכולת ששירתו בצה"ל שירות מלא. כחלון, לך הביתה עם התכנית המעוותת שלך שרק מעלה את מחירי הדירות כי אין שיווקים ללא מחיר למשתכן ובכלל כמות השיווקים היא מתחת לצורך. קיבל את כל הכלים והסמכויות ויש לו אפס הישגים.
19 מקווה מאוד 26/02/2017 16:39 שלא תעבור הצעת החוק
של הליכוד, שאם משכירים את הדירה 5 שנים ומעלים רק מדד אז לא משלמים את הכנס על 3 דירות, כל המאמץ של כחלון ילך לפח והמחירים יטוסו לשמים כמו אחרי ביטול חוק מעמ 0
18 לסיכום.. 26/02/2017 16:03 יש מגמה ע"פ כל הסימנים של ירידת מחירים
אך חשוב מזה ישנה הבנה ,רוכשי הבתים הפנימו בית לא אטרקטיבי להשקעה בשעה הזאת,בית למגורים קנה במחיר הגיוני בלבד..קבלן מתווך יקר הגיע הזמן להנמיך ציפיות ולבוזיל מעט את הבתים (10 ו20 אחוז זה עדיין ראלי)מי שלא יעשה כך ימצא את עצמו תקוע עם מחיר נמוך בהרבה..הצבור כבר לא יושב על הגדר ,הגדר פשוט נעלמה..לכן זהירות לא ליפול ולחשוב שהפעם הזו תעלם כשאר הפעמים ...
17 טומטום 26/02/2017 14:54 אהבל
אם מחירי השכירות עולים אז יהייה כדאי לרכוש דירה ולהשכיר ושוב זה ידחוף מעלה מחירים
נבוך 26/02/2017 15:51 איזה כיף, עוד 100 שח בחודש בכיס
פחות 100,000שח בערך הדירה. זה עוד לפני מיסוי דירה 3
נבוך 26/02/2017 15:45 איזה כיף, עוד 100 שח בחודש בכיס
פחות 100,000שח בערך הדירה. זה עוד לפני מיסוי דירה 3
לחצוני..לך לשתות מים 26/02/2017 15:15 לא צריך להיכנס ללחץ נדרש בסופו של יום
הבנה והכרה שהכסף מגיע בזיעה ועבודה ולא בגלגול דירות..מי שקנה בית להשקעה אזי הכסף.היה ברשותו ובמקרה הרע הוא מפסיד חלק מימנו ,מי שקנה לטובת מגורים אזי הנכס משרת אותו ומחירו לא חשוב
16 חילזון 26/02/2017 14:50 אני לא צריך בית .
יש לי בית על הגב .....
15 יניב חרבון 26/02/2017 14:32 נמאס כבר כל יום כתבה על הנדלן. וכל מיני פרשנים בשקל
לא רוצים איתותים ולא רוצים דירות עוברים לקנות באירופה
14 ענבלי 26/02/2017 14:26 חולקת
אצלי אפשר להרוויח 47 אחוז
13 חכם חנוכה 26/02/2017 14:25 הרסת את בית ההשקעות
ממתי שנכנסת לברבר באקסלנס רק מפסידים כל ביום אתה מתראיין לכתבות לך תעבוד תעשה קצת רווחים ללקוחות ששמו אצלכם את הכסף במקום כל היום לברבר
12 אסור לטעות 26/02/2017 14:07 משבר בדיור כבר בפתחנו ,כולם חייבים להירתם
על מנת למנוע קטסטרופה..הממשלה חייבת לתמרץ קבלנים ב100 אש"ח,ואלו חייבים להוריד את מחירי הדיור בכ25 אחוז..(התחשיב פשוט רוב קבלני הבנייה עובדים גם באיזורי הביקוש וגם בפריפריה )מחירי הדיור ייבלמו על סכום של 600 אלף למיליון מאתיים לדירה 4 חדרים בפריפריה ובמרכז,הדבר ייצור רצף של הבנות ואמון בין כל הצדדים..וימנע מאנשים למסחר את דירותהם,וגם הקבלנים ייבנו ע"פ הגדרה מדוייקת של הרווח שלהם בכל עיסקה..במחיר שפוי נתח המחירים יעמוד זמן ארוך וברור לכולם שמי שרוצה לקנות בית או למכור יידע בדיוק רב שהשוק לא מקום עבודה ולא בורסת הימורים..
11 מומו 26/02/2017 13:58 תמכרו ומהר, אני לא צריך בית ,אבל עוד מעט
המון אנשים שכן צריכים בית לא יירצו לקנות כשיבינו שקיים סיכון לקנות את הבית כשמחירו רק הולך ופוחת..
אני כבר חודש 26/02/2017 14:17 מנסה למכור בראשלצ מערב את הבית שלי במחיר
שוק ולא מקבל מספר שקרוב למחיר..ביני לבין עצמי הבנתי שחייב להתפשר על 5 אחוזים למטה אך עדיין לא מוכן לשחררו במחיר שכזה..מישהו מוכן לייעץ לי בצורה אמיתית ?
כן 26/02/2017 14:34 קודם כל לך למראה ותראה איך האף שלך התארך
אחכ צלצל לכחלון ותבקש ממנו העלאה על הטוקבק שלך ותסביר לו שהשכר מטוקבקים לא מספיק לך אפילו לפיצה
ממי 27/02/2017 07:30 זה שהמובטלים מהנדל"ן כלהיום שולחים טוקבקים שיעלה. ידוע
אולי בגלל זה אתה ממהר לחשוב שמישהו ממן טוקבקים לירידת מחירים. הפוסל במומו פוסל...
בלי לחץ.. 26/02/2017 14:57 הלכתי למראה וראה פלא היא אמרה לי עכשיו 5 אחוז פחות
אם תחכה מחר החכם הזה כבר מוריד ב5 אחוז..
סלי 10/03/2017 11:00 ילדים משחקים בקקה פסיכולוגי על עצמם..... (ל"ת)
קח 1.5 ונסגור.. 26/02/2017 14:25 קונה (ל"ת)
10 חסרת דיור 26/02/2017 13:53 מחירי הדירות לא ירדו!
יהדות ארה"ב בדרך לבמה. מחירי הדירות לא ירדו אלא אם כן למישהו בממשלה יהיה אומץ לתת עדיפות במחיר למי שחי בארץ. אסור שקורת גג תתנהל בשוק חופשי (שהוא אשליה בפני עצמה כי הוא עובד תמיד בשביל מי שהרגולציה עובדת בשבילו) הבנת ברוך?
יהדות ארה"ב 26/02/2017 14:35 הם לא בדרך לפה. רק הזויים דתיים ומתנחלים בדרך לפה
היהודים ילכו לקנדה ולא יגיעו לפה. הבן שלי בחיים לא יחזור לפה תשכחי מזה.
9 אזרח 26/02/2017 13:24 העליה זה היסטוריה.המגמת הירידה זה העתיד.
שלא יבלבלו אתכם.במדור הנדל״ן יש מספיק מוכרים. המשקיעים הזרים כמעט כבר לא קונים.עלות המשכנתא יקרה. צריך הון עצמי גבוה.מחיר דירה ביחס לשכר החודשי יקר מאוד.
8 נתי 26/02/2017 13:09 צריך לזכור שגם לקבלנים יש הלוואות ואגח שצריך להחזיר
הם לא יכולים להפסיק לעבוד כי הם שקועים במינוף והלוואות עד האף. אולי חברות גדולות עם יתרת מזומנים עצומה (לא ממש מכיר כאלה בארץ) יכולות לקחת הפסקה, אבל רוב בענף לא יכול להרשות לעצמו הורדת גז. זה כמו רכבת שכבר קרובה מדי לתהום עם המון תנופה
שכח מזה 27/02/2017 07:35 אין קבלן שעובד כדי להפסיד כסף
פרויקט הפסדי קבלן לא נכנס לזה ... במקרה קיצון, הקבלן מוכר את הקרקע במחיר הפסדי
7 אגי 26/02/2017 12:58 חברון כל ממתין לדירה הוא גר כבר היום בשכירות שלא תעלה ! (ל"ת)
6 נא לשים לב.. 26/02/2017 12:37 בחודש האחרון קיימת אוטוסטרדת כתבות ועוד יותר
אינספור מגיבים ולא משנה לכאן או לשם..השוק והצבור מבין שקיים שוני בין מה שהיה עד עכשיו והראייה לכך תגובות אינסופיות לפרסום ירידת המחירים .השוק לא מתעניין באמת במספר התחלות הבנייה(לא חסר בית לרכישה בשום איזור)לא מתעניין באמת באחוז הריבית(כשרצו לומר שישנה עלייה במספר העסקאות אף אחד לא טען לכך שהריבית זינקה וגרמה למישהו לעצור מלרכוש..)וכן לא מעניין אם נוסף מס כזה או אחר (כשהעלו את המס על דירה שנייה הנתונים לא עצרו מלהראות את נהירת הציבור לשוק..)מה שמלמד ספופו של דבר שהכל נשען על פסיכולוגיה שמראה את הכיוון והיא המובילה ..וכרגע החץ עבר למטה..נא לשים לב והיתייחס בכבוד להערה לטובת כולנו.
אריה 26/02/2017 13:02 המשקיעים נואשו מלפמפם למעלה מחירי דירות ומנסים שכירות (ל"ת)
5 חייבים להבין.. 26/02/2017 12:23 הקבלנים כמו השמאים והמתווכים חייבים
להבין שהמומנטום החיובי בענף נגמר הסתיים והוחלף למומנטום שלילי (התחושה הכללית שאנחנו כבר שם יותר מרבעון) אולם לנוכח השכנוע העצמי שלהם ,נוצרה אי הבנה אצל ציבור גדול שהשוק ייזחל מטה,אך הדבר לא פועל כך אם בנה הייתה עלייה של 8 אחוזים ודאי שתהיה ירידה כזו אולם בשנים הראשונות של עליית הנדלן העליות היו חדות יותר..לכן הציבור של קונה הדירות ושל אלו שרוצים למכור חייב להבין שההשלכות של ירידת מחירים תתפוס את כולם כאילו מופתעים אם תכול ירידה שלמעלה מ15 אחוז בשנה זו בלבד.אין צורך לייצר תרחיש אימה של נפגי נדלן מפני שרוב העיסקאות נסגרו על בסיס ריווחי של יותר מ30 אחוז.
מעניין מאוד 26/02/2017 13:53 הדבר הגדול שנוצר הפעם הוא ההבנה
של יושבי הגדר או אלו שבאמת צרכים דירה שאין בשביל מה למהר..אלו שעשו סיבוב או שתיים יכולים לספוג הפסד של עשרות אחוזים וגם הקבלנים המיסכנים שלפני עשור מכרו בית בשליש מחיר יכולים להמשיך ולהרוויח גם בפחות שליש מחיר של היום.למעשה כולם מבינים אין מתנות חינם ולמעט מספר אנשים אשר רכשו בית ללא הרצון להתעשר ממכירתו לאחר מכן כל השאר יכולים לעמוד בנפילה הקרבה ובאה של 50 אחוז(לא הגזמתי..)
סלי 10/03/2017 11:01 נו ומה עם התרופה? מקשקושי גן ילדים לא מגיעים לדירה (ל"ת)
4 חייבים להבין.. 26/02/2017 12:23 הקבלנים כמו השמאים והמתווכים חייבים
להבין שהמומנטום החיובי בענף נגמר הסתיים והוחלף למומנטום שלילי (התחושה הכללית שאנחנו כבר שם יותר מרבעון) אולם לנוכח השכנוע העצמי שלהם ,נוצרה אי הבנה אצל ציבור גדול שהשוק ייזחל מטה,אך הדבר לא פועל כך אם בנה הייתה עלייה של 8 אחוזים ודאי שתהיה ירידה כזו אולם בשנים הראשונות של עליית הנדלן העליות היו חדות יותר..לכן הציבור של קונה הדירות ושל אלו שרוצים למכור חייב להבין שההשלכות של ירידת מחירים תתפוס את כולם כאילו מופתעים אם תכול ירידה שלמעלה מ15 אחוז בשנה זו בלבד.אין צורך לייצר תרחיש אימה של נפגי נדלן מפני שרוב העיסקאות נסגרו על בסיס ריווחי של יותר מ30 אחוז.
3 גיא 26/02/2017 12:05 הסיבה שקבלנים לא יאטו את הבניה גם בזמן ירידת מחירים
מחיר למשתכן. כמעט כל המכרזים לבנייה רוויה יוצאים בדרך של מחיר למשתכן ובפרוייקט של מחיר למשתכן הקבלן מוכר את כל הדירות ברגע אחד. אז אין שום סיבה שקבלנים יפסיקו לבנות גם בזמן של ירידות. אל תתנו לאינטרסנטים לבלבל אתכם.
אני 26/02/2017 12:22 שחכת בכל זאת שזה
תלוי רק בקבלנים פשוט יפסיקו להשטתף במכרזים של כחלון ובכך יעצרו את הבניה.מי שצריך לקנות עדיף עכשיו בכל מקרה.
נבוך 26/02/2017 15:54 ינטרלו (ל"ת)
נבוך 26/02/2017 15:54 כחלון חשב על זה לפני שנתיים, מחיר למשתכן וחברות בניה
זרות. בנוסף, הדירות שהמשקיעים הכחמים ישחררו לשוק ונתרלו את הביקוש שנכבש בשנתיים האחרונות.
יוסי גרין 26/02/2017 15:18 קבלן יוותר על רווח בטוח רק כדי לעשות דווקא לכחלון??
גיא צודק. אולי בתקופה של ירידות קבלנים יפחדו לקנות קרקע לפרויקט רגיל אבל אין סיבה שיפחדו להשתתף במחיר למשתכן. אין להם סיכון, הדירות נמכרות מיד.
ג 27/02/2017 01:00 תסתכל כמה דירות לא נמכרות בהגרלות
תבדוק גם כמה ביטולים יש. קהל היעד לא תמיד יכול לממן, ולא תמיד צריך את הדירות שמוצעות לו. תחפש לדוגמה את פרוייקט למשתכן ברעננה. לא כל כך פריפריה.
לא אני 26/02/2017 13:20 טעות לקנות עכשיו
ואז מה יעשו הקבלנים!? ילכו למכור גרעינים!? קבלן צריך לעבוד והעבודה שלו היא לבנות, אף אחד לא יעצור שום בניה. תוסיף את 6 חברות הבניה הזרות שאמורות להיכנס במרץ ועוד אלפי פועלים שייתווספו השנה לשוק הבנייה מעבר לחברות הבנייה ותקבל שוק תחרותי יותר מתמיד.
נהגוס 05/03/2017 10:30 אתה תקנה דירה סינית?
צא מהסרט. קניתי תיק סיני וכבר הוא בלוי ומרופט, וזה כולה תיק. אם אנשים לא מוכנים לקנות רכב סיני, ורכב זה בכ"ז 5-10% בלבד מדירה, אז אנשים יסכימו לקנות דירה סינית? נו באמת.
2 נובל 26/02/2017 11:55 ואווווו
סוף סוף הבנו ת'פרמטר היחיד.
1 זה קרוב מידי... 26/02/2017 11:38 זה קרוב מידי...
זה קרוב מידי...
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש