ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ההצעה לתיקון חוק מיסוי דירה שלישית שהונחה היום על שולחן הכנסת

החוק למיסוי דירה שלישית ממשיך להוביל ליצירתיות מצד הגורמים השונים בניסיון למזער נזקים. היום הגיש ח"כ מיקי זהר הצעה לתיקון החוק
 |  86
ברקע לתלונות
Share
חוק מיסוי דירה שלישית הוביל כצפוי לגלגול ה"קנס" לפתחם של שוכרי הדירות. רק השבוע הבאנו את המכתב שהציגה בפייסבוק שוכרת דירה מת"א ובו דרישה מצד בעל הדירה להעלאה משמעותית של שכר הדירה בשל כניסתו לתוקף של החוק למיסוי דירה שלישית. והנה היום הניח ח״כ מיקי זוהר על שולחן הכנסת הצעת חוק לתיקון חוק מיסוי דירה שלישית, תוך שהוא טוען כי התיקון שהוא מציע הינו ברקע לפרסומים השונים אודות מחאת השוכרים. 
 
על פי ההצעה שגובשה בסיוע שמאי המקרקעין, לשעבר יו״ר לשכת השמאים, אהוד המאירי, בעל דירה שלישית אשר ישכיר את דירתו לאותו השוכר למשך תקופה של 5 שנים לפחות במחיר קבוע לכל התקופה (צמוד למדד) יהיה פטור מתשלום המס על דירה שלישית.
 
בדברי ההסבר לחוק נאמר: ״מאחר והממשלה עדיין איננה מסוגלת לספק פתרונות לדיור להשכרה מוצע לתקן את חוק המיסוי על ריבוי דירות, על ידי מתן פטור לכל בעל דירה שישכיר את דירתו לתקופה מינימלית של 5 שנים בדמי שכירות קבועים וצמודים למדד. הדבר יביא לוודאות בשוק השכירות. הדייר יהיה בטוח מפני פינוי והעלאת דמי השכירות לטווח מינימלי של 5 שנים.  מאידך, בעל הדירה יהיה פטור מהמס וכפועל יוצא, עליית דמי השכירות עשויה להתמתן״.


נוסח הצעת תיקון החוק שהוגשה: 

ח"כ מיקי זוהר: ״מטרתו של חוק מיסוי דירה שלישית נועד לצנן את שוק הדירות אך בטח שלא הגיע לעולם כדי לפגוע בציבור שוכרי הדירות. במהלך חקיקת החוק בוועדת הכספים ביצעתי בחוק שינויים שייטיבו עם ציבור המשקיעים על מנת למנוע מהם תשלומי מיסים גבוהים ולאפשר להם לצאת משוק הנדל"ן. לצערי נותרה לקונה בחוק אשר גורמת להעלאת מחירי השכירות על ידי המשקיעים ובפועל הם משיתים את המיסוי על השוכרים הצעת חוק זו נועדה לעודד את בעלי הנכסים להשכיר את נכסיהם במחיר סביר ולטווח ארוך".
 
שמאי המקרקעין, אהוד המאירי אמר כי "הממשלה מוכנה ביד אחת לסבסד ולעודד בנייה להשכרה, ומנגד ביד השנייה מכה את מי שכבר השקיע בדירה להשכרה.  הפתרון לכך פשוט מאוד ומצריך את קבינט הדיור חשיבה מחוץ לקופסא כפי שעושה הצעת החוק המוצעת. אני קורא  לשר כחלון ולחברי הממשלה לא לעצור את החוק ולאפשר לשוכרים מענה למצוקה שהתפתחה לאחרונה״.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

86 תגובות ב-51 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
51 שחקנים גדולים -איל מ 12/03/2017 14:10 האוצר רוצה להפוך את שוק השכירות לשוק שנישלט ע"י כמה
כיום שוק השכירות הוא שוק משוכלל המורכב מהמון משכירים שאין סיכויי שיתאמו משהו בניהם. כמו השווק שמדובר עליו בסיפריי הכלכלה. אבל שר האוצר מנסה להוציא את המשקיעים הקטנים ולהכניס במקומם חברות גדולות ולשם כך לסבסד כמה טייקונים. לא היתי קורא לזה מדיניות חברתית.
50 איל מ 12/03/2017 14:03 רעיון בכיוון הנכון סבער שהדרישה תהיה לאופציה לשוכר
כך שהשוכר יוכל לעזוב לפניי 5 שנים
49 א 27/02/2017 10:03 למה לאותו השוכר
למה השוכר צריך להתחייב לחמש שנים. שבעל הבית יתחייב להציג חוזים לבשך חמש שנים עם אותו הסכום והשוכר לא יהיה מוגבל. מה הבעיה ?????
48 א 26/02/2017 22:36 חמש שנים למשכיר לא לשוכר
מה הטעם להגביל שוכר שרוצה לשכור כשנתיים כי המשפחה מתרחבת ורוצה לעבור לדירה יותר גדולה. לא יותר פשוט שהמשכיר יחויב להציג חוזים לחמש שנים אפילו של שני שוכרים העיקר שהסכום זהה.
47 מיקי זוהר לא ליכודני 26/02/2017 13:57 למיקי זוהר 5 דירות,יא 0
בושה לליכוד
46 בן אהרון 25/02/2017 22:58 הפלוס היחיד בשכירות שיש גמישות לעזוב ולעבור דירה.
עכשיו גם את רוצים לקחת? חמש שנים במקום אחד זה לא צעירים. זה אולי מתאים למשפחות עם ילדים.
45 מחוסרי דירה כמוני 25/02/2017 22:02 תראו מה הליכוד עושה לנו
מבטלים לנו את החוק היחידי שהצליח לצנן את השוק ההזוי הזה.כחלון אני לא הצבעתי לך הפעם אבל בבקשה לא לאכזב אותנו ולתת להם לבטל את החוק הזה, מבטיח להצביע לך עם תצליח להוריד את מחירי הדיור!
א 26/02/2017 22:37 כחלון בליכוד זה פילוג (ל"ת)
44 במילים אחרות 25/02/2017 12:42 לבטל את המס על דירה 3
פשוט מעצבן! עד שעושים משהו טוב בממשלה הזאת ומצליחים לצנן את השוק, מבטלים אותו!
43 בן אהרון 25/02/2017 12:33 כחלון מאכזב מאד. חסר כישורים לנהל כלכלה של מדינה. (ל"ת)
42 גדעון 25/02/2017 09:34 חוק כחלון אידיוטי
חוק כחלון נולד כדי למסות בעלי דירה שלישית להכניס כסף למדינה לכל ההיתחייבויות שלקח על עצמו כשר אוצר. יש דרך אחרת להוריד מחירי הדירות להגדיל היצע להשכרה ולמלא את קופת המדינה. ההנוסחה פשוטה מאד. הגדלת היצע הדירות עי שחרור מסיבי של קרקעות זמינות לבניה. כל דירה חדשה מכניסה לאוצר כמיליון שקל מיסים. אגרות בניה שכר מהנדסים שמשלם מס. שכר פועלים שמשלם מס. חומרי הביניין שמשלמים מס גם ביבוא וגם במכירה כחומרי גלם. קבלני החשמל אינסטלציה אלומניום מעליות וכו. כלגוף משלם את המס על רווחיו מהכנסותיו בבניה. ברכישת הרירה. מע'מ על מחיר הדירה 17% ובנוסף מס רכישה של הקונים. בקיצור כמיליון שקל במיצתבר לדירה אחת. כל מה שצריך זה לא להמציא כל מיני פתנטים שלא קיימים באף מקום בעולם למיסוי. המדינה צריכה לעודד נהשקעות משקיעים בדירות. הרי כל דירה תגדיל את ההיצע המחיר ירד במקביל מחיר השכירות ירד וכך כולם יצאו מרוצים. לא לפגוע באנשים שרכשו דירות ומתפרנסים משכר הדירה כפנסיה וכו' רוצים לשנות כללי משחק אין בעיה יחוקקו חוק למיסוי דירה שלישית שיחל משנת 2025 עי'כך הציבור בכללותו יערך לתאריך ויפעל בצורה חכמה ושקולה להחלת החוק. בתקווה שמי שצריך לקבל ה
41 גלאי חזרזירים 24/02/2017 17:40 פנסיונר בן 36, לא אספן/ספסר חס וחלילה
מיקי זהר מייצג את הפנסיונרים כמוהו שבזכות הפלית המיסוי בנדל"ן יצאו לפנסיה בגיל 36.
40 יופיטר 24/02/2017 12:01 כל מהלך של מיסוי המתוכנן על ידי פקידים לכל מטרה
מוצהרת אחרת מאשר המטרה היחידה שלה נועד מס, לקחת כסף מהאזרחים ולהעבירו לידים של הפקידים, תמיד נכשל, תמיד המטרה אינה מושגת, לעולם כך היה ולעולם כך יהיה. פקידים זה הגוף הכי מטומטם בעולם, ובכלל לתכנן בעולם מורכב זה טירוף, רק כוחות השוק הם הכוח היחיד המסוגל לפעול בשוק
39 b 24/02/2017 10:41 מס דירה שלישית טעות גדולה של כחלון שתטיס אותו קיבינימט (ל"ת)
38 b 24/02/2017 10:40 מס דירה 3 גרם לאובדן אמון המשקים היקרים ובריחתם מהארץ (ל"ת)
גלאי חזרזירים 24/02/2017 17:41 את הבתים לעסק שחור (ל"ת)
גלאי חזרזירים 24/02/2017 16:21 עדיף שיצאו מהשוק ספקולנטים שהפכו את הבצים ליסק שלור
דיר חזירים
37 b 24/02/2017 10:38 כחלון הבריחמשקיעים יקרים ומנסה להחזיר את האמון זה אבוד (ל"ת)
36 שי 24/02/2017 09:31 לציבור השוכרים
כחלון עושה סיבוב על גב השוכרים לכן ההצעה לא תתקבל
35 אפי סתם 24/02/2017 07:38 אני העלתי ב 1800 שקל למרות שלא תכננתי
הגלל החוק העלתי את שכירות ב 1800 שקל ושלחתי את השוכרים לכחלון... לא תכננתי להעלות אבל אדון פחלון לא נתן לי אפשרות אחרת
34 איתי 24/02/2017 03:19 מחוסרי דיור-תזכרו בבחירות הבאות
מי דפק אתכם. מיקי זוהר המושחת ממפלגת החזירים 'הליכוד' שדואגים רק לבעלי ההון והטייקונים- מחזיק ב 5 דירות ולא טרח לגלות שמאחורי המאבקים שלו לטירפוד החוק עומד אינטרס אישי כלכלי. טפווו עליכם חזירים ורודים קפיטליסטים ארורים
שלי 27/02/2017 16:08 מחוסרי הדיור, יש לכם רשימה ארוכה מי דפק אתכם, וקודם כול
ביבי, כחלון, והרשימה עוד ארוכה.
א 26/02/2017 22:40 בר בר בררררר (ל"ת)
יופיטר 24/02/2017 12:01 די סע לקובה קומוניסט, פה רוצים חופש (ל"ת)
33 אריק 23/02/2017 23:28 חבל שהכתב לא מזכיר שלח״כ יש 5 דירות
מיקי בעל 5 דירות ונפגע מהחוק כמו אספני דירות אחרים. הוא האחרון שמותר לו להגיש החלטה כזאת.
32 jhj 23/02/2017 22:25 כחלון תודה בטעות מהר ובטל את החוק לפני שיזרקו אותך לעזז
זה היה מהלך דבילי תתבייש ותפרוש
31 jhj 23/02/2017 22:21 כמה טמבלים יכולים לשבת בממשלה על חוק שהוא שיא הטימטום (ל"ת)
30 אזרח 23/02/2017 22:13 כחלןן זה פילוג אז איך הוא בליכוד
בלי קשר לחוק, אני שתמיד בחרתי ליכוד, לא אבחר ליכוד כאשר כחלון המפלג שם.
29 ליאור 23/02/2017 19:27 אינטרסנטים מנסים לרכך את הפיצוץ
ח"כ מיקי לוי השפל, אתה לא מתבייש?? מרמה את הציבור שיחשוב שאתה עושה את זה לטובתו? מחיר השכירות יורדים חביבי! מי שאגרן דירות שיחטוף קנס או שתיהיה גבר ותמסה את השכירות מהשקל הראשון כפי שנגבה מס הכנסה. אל תיתן פריצה בחוק לחטיירים שישכרו במחיר קבוע ל 5 שנים גם ככה המחירים יורדים, אני לא יודע באיזה סרט אתם חיים. אתה בטוח לא עושה את זה לטובת השוכרים אתה עושה את זה בשביל הנכסים של עצמך ושל חבריך האינטרסנטים, יום יבוא והעם יכבוש את הכנסת! פשוט חבורה של נבלים וגזלנים.
מושון 24/02/2017 13:11 איזה מיקי
זוהר כמובן ולא לוי הזהר בלשונך לפעמים החיים ביד העט......
הלנה 24/02/2017 12:02 חולה נפש. איזה תענוג אתה מוצא בהטלת מס על בני האדם?:
הכנסת חבורה של גזלנים? אתה הגזלן הגנב והרמאי, הרכוש של השני הוא לא הרכוש שלך
28 אביטל 23/02/2017 18:02 מעטים השוכרים והמשכירים שיסכימו להתקשרות מחייבת ל5 שנים (ל"ת)
א 23/02/2017 21:44 יכולים להיות שוכרים שונים העיקר שהסכום בחוזים קבוע (ל"ת)
27 אמא משקיעה זוטרה 23/02/2017 17:06 5 שנים לא ראלי במרכז - 3 שנים סביר יותר
היות שבמרכז לרוב מדובר בשוכרים צעירים כמו 'סטודנטים' ו/או זוגות צעירים - שלא נשארים במקום אחד מעל כמה שנים ספורות - רצוי ועדיף שהתקופה תקוצר ל-3 שנים. מנסיוני בעשור האחרון, 5 שנים זא לא ריאלי.
נתי 23/02/2017 21:42 גם 3 שנים לא ריאלי, לא כול המדינה ת"א. השוכרים מתחלפים (ל"ת)
26 יעקב המשכיר 23/02/2017 15:28 וגם חוק שאם המשכיר אוכל צהריים ב 12 תהיה הדירה פטורה (ל"ת)
25 יוסלה 23/02/2017 14:10 קשים חייו של משכיר הדירות. אני סובל מהשכרת הדירות שלי (ל"ת)
24 יוסי קרייתי 23/02/2017 14:06 לבול את חוק מס ריבוי דירות
החוק המטופש הזה מראש לא צריך היה להיות מחוקק.עד היום בראשות המיסים אין הנחיות כיצד לפעול כלפי הנישומים.שר אוצר טיפש שחוקק חוק מטופש שאיננו תורם מאומה לבעיית המחסור בדירות .אין צורך בתלאים נוספים על חוק זה צריך וחייבים להודות בטעות ולבטל חוק זה .
פלונית 23/02/2017 20:49 טלאים כותבים בט (ל"ת)
שלי 27/02/2017 16:09 אל תדאגי, כולם הבינו, מכירים טעויות הקלדה (ל"ת)
23 עם המכנסיים למטה 23/02/2017 13:46 אם קל לגלגל את המס, למה בעלי הדירות צריכים את החוק הזה?
בשביל מה להם התחייבויות עכשיו? בעצם, בעלי הדירות נתפסו פה על חם- הצעת החוק באה בגלל שהם יודעים שהם לא יכולים לגלגל את העלויות שלהם על הדיירים. המשקיעים בשנים האחרונות שילמו פי 2 וגם פי 3 על הנכס שקנו, אבל הצליחו להעלות שכר דירה בסך הכל בקצב של 2% בשנה (מעניין, בדיוק קצב העליה במשכורות בישראל).
22 שוכר 23/02/2017 13:24 כחלון הוא האיש שלכול פתרון יש לו בעיה. ואיך פותרים בעיה
בשיצר? עם עוד בעיה! שביל לפתור את הבעיה המיותרת שיצר עושה תוהו ובוהו בשוק השכירות. די כבר, תחזור לטריפולי ושם תעשה בלאגן! מי בכלל רוצה להתקע בדירה 5 שנים, אולי אתחתן, אוי גם אתגרש, ואלי אעבור לחול או סתם אחליף עבודה??? מה, התחתנתי עם הדירה?
21 שוכר דירה 23/02/2017 12:57 ישום החוק יחייב גיוס כח אדם גדול לפקח על גביית המס
זה חוק שרק בחלם יכלו לחשוב עליו. איך יפקחו עליו . גם גם משכירי דירות שיש להם רק דירה אחת יבקשו יותר. לשוכר אין מושג כמה דירות יש למשכיר. לא יתכן שבבניין אחד שתי דירות זהות שיושכרו במחיר שונה. כאשר בעל דירה בבניין יש לו 3 דירות ובעל הדירה השנייה באותו בניין יש לו רק דירה אחת
נבוך 24/02/2017 21:42 מי שלא מעוניין להשאר עם דירה ריקה ולשלם ארנונה, ועד בית
מס דירה שלישית וכו, יאלץ להתפשר על מחיר השוק. המס יגבה ממש כמו ארנונה כך שלא ניתן להתחמק.
שלי 27/02/2017 16:10 למי שלא הבין, שכ"ד כבר עלה, לפחות במרכז.... (ל"ת)
20 דני 23/02/2017 12:53 חוק מסוי
מיקי זוהר איך אפשר לחייב שוכר לשכור אצלי דירה ל 5 שנים זוהי הצעה מטומטמת אלא אם אתה משנה שבמשך 5 שנים לא יעלה המחיר גם אם יתחלפו שוכרים ומי ידע יצטרכו לרוץ ולדווח לרשות המיסים וזוהי הצעה דבילית של אדם דביל שהצביע נגד עצמו בעד החוק ההזוי של כחלון לא נשכח לך איך אתה הובלת את החוק הנבזי והמרושע של שר אוצר רשע אחרי שגפני שקיבל שוחד מליארדים של שקליםצ לדתיים וגם אתה ביטן וקיש קיבלתם שוחד כספים מכחלון אתה בעל 5 דירות דפוק שהצביע נגד עצמו וכחלון והליכוד ישלמו על כך בבחירות הבאות פחות חצי מליון מצביעים בגלל שנכנעתם לכחלון
19 ראובן 23/02/2017 12:53 מיסוי
רק פטור מלא לשנה ממס שבח יביא למכירה מסיבית של דירות ובנוסף עליה במס דירות מעשר אחוז לחמש עשרה אחוז יביא להורדת מחירי הדירות מתונה ובנוסף לשכירות לא לעלות!!! תפנים את זה כחלון כי אני מעדיף בתור מחזיק כמה דירות לא לשלם מאה אלף מס שבח על אותה דירה שלישית ולהעביר את השמונה אלף מס שאני צריך לשלם על הדירה השלישית לשוכר שלי!!!
18 השכירות ירדה בינואר 23/02/2017 12:52 זוהר הממשלה ו-500 אלף חסרי דיור יעיפו אותך והליכוד לפח (ל"ת)
פלונית 23/02/2017 14:56 החוק המוצע
הצעה טובה מאוד לשני הצדדים המשכירים והשוכרים שתעשה צדק עם שניהם. כל הכבוד למגיש ההצעה שחושב מחוץ לקופסה. אל תירא ואל תחת מתגובות לא הולמות וחסרי איטלגנציה מינימלית.
שמטוב 23/02/2017 22:26 תכיני את האוהל כי בעלי הדירות יסרבו להשכיר בכלל
הצעת חוק דבילית. מי בעל דירה שיכניס לדירה שלו דייר שאינו מכיר למשך מספר שנים בלי יכולת לסלק אותו. את חושבת שבעלי דירות יפקירו את רכושם ? את טועה. בעלי הדירות יעדיפו להחזיק דירות ריקות מאשר להפקיר את רכושם. הדיירים צריכים לארגן אוהלים כי לא יהיה מי שישכיר להם דירה.
שוכרת שנפגעה כבר 23/02/2017 16:25 הוא חושב מחוץ לקופסא כי אין לו כלום בתוך הקופסא... (ל"ת)
פלונית 23/02/2017 17:39 תגובה
ולך יש? נדמה לך
17 אזרח 23/02/2017 12:30 לי השכירו דירה 8 שנים ללא העלאה
אשה מבוגרת יקרה מאוד השכירה לי דירה כ 8 שנים ללא העלאה, יש לה 2 דירות שהיא משכירה ובאחת גרה, יש לה צרכים רפואיים רבים והיא עובדת בניקיון בתים. היא אלמנה עם לב ענק. אתמול ראיתי אותה בוכה כמו שאף פעם לא ראיתי ולא בגלל המס, אלא בגלל שקוראים לה חזירה באינטרנט. ואני שואל באמת באמת, למה להכליל למה לא להבין שיש חזירים בכל מקום ויש כאלו נשמות טובות, גם אחרי שהיא חוזרת מהעבודה היא מגיעה הביתה ומבשלת למשפחה עשירה תבשילים מעולים. חברה אני לא בעל 3 דירות אבל אני מבין שיש אנשים מסוגים שונים ומשונים ואסור להכליל. יש משקיעים תאבי בצע ויש כאלו אפילו עשירים שהכסף הוא אחרי יחסי אנוש.
16 אזרח 23/02/2017 12:30 לי השכירו דירה 8 שנים ללא העלאה
אשה מבוגרת יקרה מאוד השכירה לי דירה כ 8 שנים ללא העלאה, יש לה 2 דירות שהיא משכירה ובאחת גרה, יש לה צרכים רפואיים רבים והיא עובדת בניקיון בתים. היא אלמנה עם לב ענק. אתמול ראיתי אותה בוכה כמו שאף פעם לא ראיתי ולא בגלל המס, אלא בגלל שקוראים לה חזירה באינטרנט. ואני שואל באמת באמת, למה להכליל למה לא להבין שיש חזירים בכל מקום ויש כאלו נשמות טובות, גם אחרי שהיא חוזרת מהעבודה היא מגיעה הביתה ומבשלת למשפחה עשירה תבשילים מעולים. חברה אני לא בעל 3 דירות אבל אני מבין שיש אנשים מסוגים שונים ומשונים ואסור להכליל. יש משקיעים תאבי בצע ויש כאלו אפילו עשירים שהכסף הוא אחרי יחסי אנוש.
15 דוד כהן 23/02/2017 12:18 חוק מיסוי דירה שלישית של ח"כ מיקי זוהר
צודק מיקי זוהר
14 דוד 23/02/2017 12:01 רק שכח...
להגיד שיש בבעלותו 5 דירות.אם זה לא ניגוד עניינים...אז מה נקרה ניגוד עניינים?נראה שהחברה לחוצים...
איל מ 12/03/2017 14:16 השאלה היא האם החוק טוב לישראל (ל"ת)
13 אדי 23/02/2017 11:48 הם ילחמו עד טיפת הדם האחרונה (ל"ת)
12 משכיר 23/02/2017 11:44 אני מוכן, אבל השוכרים מתחלפים כמו גרביים, נפרדו, מצאו
חבר/ה חדש/ה, התגרשו, החליפו עבודה, החליפו מקום בעבודה ועוד. הם לא מוכנים. חלום חייו של כול משכיר שוכרים טובים לתקופה ארוכה, היה לי זוג ששכר ממני 7 שנים, בוודאי שלא העלתי להם, אבל עברו לחול.
שרית 23/02/2017 13:19 אצלי גם עוזבים שוכרים ולפני הזמן כי החליפו עבודה והשוכר
והשוכרים החדשים רוצים רק 9 חודשים עד שהדירה החדשה שלהם תהיה מוכנה, אז מה אני צריכה לעשות? לכבול אותם באזיקים ל-5 שנים בדירה? אני מוכנה 5 שנים לשמור את שכ"ד אם לא אשלם את קנס כחלון לכול שוכר, אבל אי אפשר להכריח שוכרים להשאר בכוח. היום הם ניידים. הלוואי והיו נשארים לשנים רבות והיה לי פחות כאב ראש.
11 23/02/2017 11:36 מנסים בכל דרך לשמר את הבועה שעומדת להתפוצץ
צריך להסביר לח"כ הזה ששוק השכירות מתנהל לפי חוקי היצע וביקוש אחרים. כבר ראינו שהדיבורים על החוק הזה לא גרמו להעלאת שכ"ד. רק איומים של בעלי דירות שאין בניהם לבין המציאות שום קשר. גם המכתב ההוא, אם אינו מפוברק, אינו מעיד על הכלל. אם בעל דירות חושב שהוא יוכל להמשיך ולחיות מהדירות שהוא מחזיק באם קנה אותם בשנים האחרונות יש לו טעות גדולה.
10 דודי 23/02/2017 11:33 הצעה מעולה, הנובעת ממניעים טהורים
מקווה שחברי הכנסת האטומים יחשבו עלינו השוכרים. וגם... לאט לאט יירד מחיר הנדלן. תודה
גלאי חזרזירים 24/02/2017 17:06 מניעים טהורים כמו הביצה שאתה גר בה (ל"ת)
אלכס 23/02/2017 13:21 ההצעה טובה אבל שוכרים מתחלפים כמו גרביים מסיבות שונות
צריך לשמור שכ"ד אותו דבר 5 שנים בסדר, אבל אי אפשר לחייב אותו שוכר להשאר!
9 עילם 23/02/2017 11:33 לבטל את החוק המטופש לאלתר !! (ל"ת)
8 אחד 23/02/2017 11:32 כחלון - המשך כך. בלי שינויים ובלי מיצמוצים.
הנחישות שלך תוביל לרגיעה ובסוף ירידה מתונה במחירי הדירות. אל תתפתה לתכניות ורעיונות שטותיים. עלה והצלח - אנחנו איתך !!
7 דודי 23/02/2017 11:32 מה קרה?שנאת תל אביבים כי אתה גר בעפולה?
הצעת חוק מעולה, כי יש בה פתרון סביר והולם לשוכרים, שלצערי מתווספים כל הזמן!!! וככה גם בעלי דירה יחידה להשכרה יימנעו מהעלאות מחירים. תודה מיקי זוהר1
6 שכר חכ 23/02/2017 11:22 מס דירה שלישית
ששכר הדירה יהיה צמיד לשכר חברי הכנסת
5 אריק 23/02/2017 11:19 ומי שלא משכיר את הדירות בכלל ?
אני פנסיונר עם קיצבה של 4,500 ש"ח. בבעלותי 4 דירות שאף אחת מהן לא מושכרת. באחד אני גר בשניה אחותי בשלישית הבן שלה וברביעית הבת שלי. לא ניתן להעביר את הדירות על שמם מסיבות שונות . מאיפה אני אשלם עכשיו כל שנה 36 אלף ש"ח ולמה ? מעולם לא בקשנו שום עזרה מהמדינה בדיור משכנתא ו/או משהו אחר
פלונית 23/02/2017 15:04 פנייה לבג"ץ
החוק עבר כל כך מהר ובחטף שלא חשבו על אפשרות כזאת אתה לא יחיד. יש כאלה שירשו 50% מדירה מהורה אחד וההורה השני גר בדירה כי היא חצי שלו. כך שלשלם מס דירה שלישית כאשר לא ניתן להשכיר את הדירה ולא ניתן למוכרה אין צדק כך שהדרך היחידה היא לפרסם זאת ולאסוף קבוצה גדולה של אנשים ולפנות לעתירה לבג"ץ.
צודק 23/02/2017 13:57 אפשר להגיש עירור
לי אותו סיפור. 2 דירות נוספות ללא השקעה. ב2 דירות גרים זכאים של משרד השיכון. לפי כחלון אני צריכה לזרוק זכאים (בני 90+) מדירות, להפוך אותם לחסרי דיור ולמכור דירות לזוג צעיר. אגיש עירור אם חוק-קנס יעבור בג"ץ.
שמטוב 23/02/2017 12:18 שישלמו לך שכר דירה (גם בלי חוזה).
אין סיבה שתיתן לקרובי משפחתך דיור חינם כאשר אתה בעצמך לא במצב כלכלי מזהיר. חוץ מזה תתייעץ עם עורכי דין מומחים לדיני דיור. יתכן שתוכל להעביר את הדירות על שמם ללא תשלום מיסים.
4 ג'קי 23/02/2017 11:18 דואג לדירות שלו זוהר
ניסיונות נואשים לדחוף עוד אצבעות בסכר הדולף. שוק השכירות לא יפגע מהחוק כי היחס בין הביקוש להיצע לא ישתנה מה שכן יקרה זה ששכ"ד דוקא יירד כתוצאה משקיעת הנדל"ן.
לא תצליחו לפגוע בחוק 23/02/2017 12:57 השכירות כבר ירדה בינואר לפי הלמ"ס.כל סיפורי ההעלאה= שקר (ל"ת)
שי 24/02/2017 12:42 הלמס מאוד אמינים
לפי הלמס יש עודף דירות המחרים יורדים והשמש זורחת בלילה
יהושע 23/02/2017 14:03 הלמ"ס לא מקצועי ולא אמין לצערי
מי שמכליל בסקר דירות במסגרת דיור למשתכן הוא לא מקצועי. כל כלכלן או סטטיסטיקאי יודע שדירות אלה לא נכללות בשוק ולא נמכרות במחירי ותנאי שוק. מחירי השכרות יעלו כי בעלי הדירות ידרשו את התשואה על הנכסים , השוכרים יכולים לשלם, ההצע של דירות להשכרה קטן
3 אסף 23/02/2017 11:17 חוק מטומטם וחבר כנסת מטומטם
הדרך היחידה להוריד את מחירי הדיור זה להציף את השוק בדירות! לא מיסים ולא חוקים...
פלונית 23/02/2017 15:06 מעניין מי פה מטומטם
שהציבור יחליט
יהושע 23/02/2017 14:03 צודק!! (ל"ת)
2 מוטציה של חוק 23/02/2017 10:51 ככה זה שנותנים למוסכניק לנהל את האוצר.. טלאי על טלאי.. (ל"ת)
1 יוסף 23/02/2017 10:45 אין גבול לטמטום. הלך הזרזיר אצל העורב. לא לשנות החוק!
כחלון אל תתפתה לתוכניות האיוולת האלה. שוק השכירות לא ישתנה. עליות יהיו בקטנה ובעיקר בת"א ששם מעלים כל יומיים בלי קשר לכלום. השמאים הם האינטרסנטים המובהקים ביותר לעליות במחירי הדירות. מבחינתם שהמחירים לא יפסיקו לעלות....
איל מ 12/03/2017 14:20 יהיו פחות דירות להשכרה לכן המחיר יעלה (ל"ת)
פלונית 23/02/2017 15:06 תלוי של מי
הטמטום
דן 23/02/2017 11:58 מתי
הבג"צ שיבטל החוק הלא חוקי של מס דירה שלישית? לא למכור נכסים להעלות שכר דירה ולו רק שיכשל בתפקידו!
מיכל 23/02/2017 17:46 מיסוי
ומה בעניין ההוצאות על הדירה: תיקונים, ליקויים והזמן שהדירה עומדת ריקה ללא שוכר, האם המדינה תשתתף בהוצאות אלו ??
נבוך 24/02/2017 21:51 במחיר הנכון תמצא דייר שיסכים לגור בעסק שלך (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש