20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

חגגתם השבוע את הנתון שהראה ירידה במחירי הדירות? עכשיו תקראו את זה

הכותרות זעקו השבוע - ירידה משמעותית במחירי הדירות בסוף 2016, אבל החגיגה לא ממש שלמה
 |  47
נדל"ן 2017
Share
ביום רביעי האחרון הציג הלמ"ס ירידה של 1.2% במחירי הדירות בסוף 2016. בעמוד הפייסבוק של משרד האוצר התגאו בנתון והצמידו את הכיתוב - "ממשיכים לעבוד". אבל יש מי שחושב שלא כולם יהיו שותפים לחגיגה הזו. יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, פרסם בבוקר שישי פוסט תחת הכותרת - "בקרוב תשלמו שכירות גבוהה יותר".


וכך כותב חברון: "ביום רביעי כולם עסקו בירידת מחירי הדיור, אבל לשוכרי הדירות אין באמת מה לחגוג. אומנם מחירי השכירויות ירדו בחודש ינואר (פעם אחת ולתמיד, סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן מורכב ברובו מחוזי שכירות אבל אין קשר למחירי הדיור שגם אותם מפרסם הלמ"ס) אבל בד"כ מחירי השכירויות יורדים בחודש ינואר. לצערי אני חושב שמחירי השכירויות ימשיכו לעלות בשנה הקרובה ואפילו בקצב גבוה יותר משנה שעברה. מס דירה שלישית לא הוציא אנשים לרחובות, ואולי יסמן הזדמנות למהפך במחירי הדיור, אבל בד"כ שיש ביקוש יחסית קשיח, נטל המס נופל על שני הצדדים, מה שאומר, המשכירים אולי ירוויחו פחות, אבל שוכרי הדירות עומדים לשלם יותר!".

"גם משקיעים בדירות שבנייתן הושלמה ויימסרו להם השנה, יגלו שהמשכנתא התייקרה מאוד והיא מתקרבת לאזורים של 5.5%-6% מה שאומר, המשכירים ינסו בכל כוחם להעלות מעט את המחיר, כדי לא להשלים כמה מאות שקלים מהבית עבור ההחזר החודשי של המשכנתא. לגבי מחירי הדיור, אני באמת חושב שיש סיכוי לשינוי".

כלומר מי שממתין לירידת מחירים כדי לרכוש דירה, לפי יניב חברון צפוי לשמש בתקופה הקרובה יותר על השכירות במהלך תקופה ההמתנה.

שאלנו את ארז כהן וד"ר נעם גרובר לדעתם על כיוון מחירי הדירות:

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-27 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
27 ערן 20/02/2017 10:41 מממ ... נשמע אמין.......
חברות הסיגריות: "סיגריות זה בריא" בזן: "זיהום אויר מאריך חיים"חברות המזון: "סוכר עוזר לדיאטה"
26 נועה 19/02/2017 17:52 עדיף לשלם קצת יותר עכשיו מאשר עוד מאות אלפים
בעשור הקרוב. לא תצליחו להפחיד אותנו המחירים לקראת קריסה. הפסדתם במערכה
25 ירידת מחירים בדרך 19/02/2017 08:15 אני אשלם עוד 100 לחודש שכ"ד, ובעל הבית יפסיד 500,000 (ל"ת)
משקיע 19/02/2017 14:32 חחח תגובת אוצר פתטית של גן ילדים (ל"ת)
שווה לי לחכות 19/02/2017 10:16 שנתיים המתנה יעלו 2,400 שקל ומחיר הנכס יירד בחצי מליון (ל"ת)
לירון 20/02/2017 08:06 התכוונת למיליון וחצי
בוא נגזים קצת.. תגיד תודה אם תראה עצירה של המחירים.
שמטוב 19/02/2017 10:44 תמתין שנתיים ועוד שנתיים ועוד שנתיים כי המחירים לא ירדו (ל"ת)
24 יונה 19/02/2017 00:22 כותרת שמנסה לפמפם התוכן איך לומר
עוד לבנה שיורדת מהחומה הזו
23 אדי 18/02/2017 21:52 מי שבפנים יודע שהחגיגה נגמרה
מי שקונה היום דירה פשוט מסכן וחבל. השוק בדרך לקריסה טוטאלית, ברגע שזה יופנם הכל פשוט יפול.
משקיע צוחק 18/02/2017 23:53 הלוואי, נוכל לקנות עוד דירות (ל"ת)
22 אזרח ללא דיור 18/02/2017 21:48 זו הבעיה במדינה
שהעיתונים מכניסים שטויות לראש המשכירים. הרי הקונים לא ישכירו לפחות לא בנים הקרובות. והמשכירים כבר בעלי יותר מדירה אחת. אז למה לגרום למשכירים עכשיו לעשוק אותנו סתם??? עכשיו הכנסתם בעיה לשוק במניפולציה השיקרית הזו.
21 רובינשטיין 18/02/2017 21:28 תוך 3 שנים - המחירים מתרסקים מעל 50%
כבר עכשיו המחירים בירידה וזו ההתחלה של ההתחלה .
20 ממי 18/02/2017 21:28 מחיר הדירות ירד. זה נס שהמחיר לא ירד עד עכשיו
לכו תראו את מתווכי הדירות וסוכני הנדל"ן, אנשים טיפשים שחוץ מלפזר שקרים לא יודעים כלום. כל כסיל שאין לו מה לעשות נהיה לי מתווך. חחחחחח
19 אזרח 18/02/2017 19:56 שטויות. במודיעין כולם מוכרים והמחירים יורדעם רצח
כמות הדירות עולה מאוד ומי שחושב אחרת שימתין ויגלה בעצמו. לגבי שכירות המתווכים מנסים ליצור בועה אבל זה יעלם מהר כי אין מיש שיכור פה בחור הזה שנקרר מודיעין מלבד הקונים והמשפחות שהגיעו לקנות בפרוייקטחם החדשים
18 כלכלן 18/02/2017 19:46 מאיפה יישלמו שכירות גבוהה יותר קשקשן
במידה והמשקיעים היו יכולים להעלות את השכירות היו מעלים כבר עכשיו. המשקיעים הם חזירים ברובם וגובים שכירות מקסימלית כבר היום.
ישי 19/02/2017 09:29 6.2 צמיחה, אולי?!
למי שימשיך לשלם שכירות, והבנק שלא נותן משכנתא, או מיקר אותה ללא היגיון יש בעיה הרבה יותר גדולה, אבל זה יעבור העולם עגול פעם אתה למעלה פעם אה למטה, העיקר להישאר על הגלגל.
17 מישהו 18/02/2017 19:16 חחחח ביזפורטל הצחקתם אותי השוק מוצף (ל"ת)
16 מאיר פ 18/02/2017 19:09 רחמים יניב חברון
הגזל לא נגמר עכשיו בתי השקעות ( משקיעים בבנקים וחברות בניה ) עושים הכול לעלות שכירות גבוהה יותר מהחזר משכנתא על מנת לייצר כידאיות להמשך עליית מחיר הדירות בושה
15 אורי... . 18/02/2017 19:04 כאשר אתה אומר שבינואר הם יורדים מתבקש נתון 5 שנים אחור (ל"ת)
14 רם 18/02/2017 17:41 אפשר להוריד מחיר בקלות
מס 2% מהדירה הראשונה יוריד את מחיר הדיור מבלי לבנות דירה אחת......זה הבלוף של כחלון שיתפוצץ לנו בפנים !!!
משקיע צוחק 18/02/2017 23:55 אולי תציע מס על כול מי שיש לו דירה, אתה הרי אף פעם לא
תשלם אותו, אומלל מוכה גורל, שהולך עם הראש בקיר שוב ושוב. באמת קשה לצפיה.....
ברגר 18/02/2017 19:21 כבר מהכותרת ידעתי שאתה מתכוון להטלת מיסים
מדינה של אנשים רעים אכולי קנאה, אין לה זכות קיום
13 sharon3101 18/02/2017 17:30 Boolshit
תבחרו איזה עיר שאתם רוצים ותראו כמה דירות ריקות עומדות לכניסה מיידית, יש היצע ענק וגם השכירויות ירדו
משקיע צוחק 18/02/2017 23:56 אז מה הבעיה שלך? תוכל לקנות כמה דירות או לשכור כמה... (ל"ת)
12 שכירות לא תעלה 18/02/2017 17:16 לא יעלה54000 אספני דירות מול 670000 דירות להשכרה בישראל (ל"ת)
ישי 19/02/2017 09:31 למה לא תביא נתונים מהלוחות?!
צחוקים פה!
11 איציק 18/02/2017 16:59 היסטריה
ראו מה עוצמת התגובה מנתון של הלשכה המרכזית ולימדו מה גודל הבועה והאינטרסים שיש בענף כאשר משכנעים את המוני העם שהכיוון הוא אחד כלפי מעלה
10 דוד 18/02/2017 15:22 דירה להשכיר
בניגוד לדעתו של הכותב השוק של השכירויות סובל מביקושים חלשים.ולראיה יש ברשותי דירה חדשה מהנילונים בת 4.5 חדרים בפרוייקט ערבי נחל בגבעתיים קומה 11 עם נוף מרהיב מוצעת להשכרה במחיר 7000 ש"ח לחודש עד עתה לא מצאתי שוכר מתאים. לכל מי שמעונין להתקשר לטל. 0584492000
קישקוש 19/02/2017 06:41 תשכיר את הדירה ל- 3 צעירים, 2,500 שקל לשוכר = 7.500 שקל (ל"ת)
איציק 19/02/2017 06:12 האם אתה משלם מס 10?? (ל"ת)
משקיע 19/02/2017 14:36 מה אכפת לך? במילא אין לך כסף לשכור (ל"ת)
אדי 18/02/2017 21:46 מי הפראייר שישלם לך 7000 על דירה בגבעתיים??
זה בא עם ארוחת בוקר ומסאז'?? אתה ההוכחה לבועה בהתגלמותה!!! לא הגיוני לבקש סכום כזה במיקום כזה כשהשכר החציוני הרבה פחות מזה, צריך גם לחיות לאכול ולשתות.
ברגר 18/02/2017 19:23 תוריד מחיר ותראה באיזה מחיר אתה יכול להשכיר
מה זה המחיר המטורף הזה?
שני 19/02/2017 09:50 אלו לא המחירים באזור
המחיר לדירה כזו בפרוייקט שאתה מדבר הוא 6500 ש"ח. תוריד למחיר הזה, הדירה תעוף לך למרות שהיא לא זולה.
9 צחי מור 18/02/2017 15:02 פקה פקה - די לאיים
נגמרה החגיגה ותכירו בעובדה.
8 שוכר 18/02/2017 14:37 כחלון מריץ את מחירי השכירות תודה כחלון (ל"ת)
גלאי חזרזירים 19/02/2017 00:25 היית מת
אוינק אוינק
7 עכשיו 18/02/2017 14:37 כשמחירי הדירות ירדו
יותר אנשים יוכלו לקנות דירה ויצאו משוק השכירות, ככה הביקוש ירד וכך גם מחיר השכירות!
משקיע 19/02/2017 14:37 אין שכל אין דאגות............ (ל"ת)
6 גור 18/02/2017 14:35 כנסו ליד 2 , ותגידו לי אם יש מחסור בדירות ? (ל"ת)
5 Avi 18/02/2017 14:23 למממטטטהה (ל"ת)
4 Avi 18/02/2017 14:23 פומפום
ימים אחרונים שעדייין לא יודעים לאן הולכים המחירים.
3 דן 18/02/2017 13:17 השוק מת - משרדי המכירות רקים - זו האמת :
כל מי שניסה לפמפם על "שוק רותח" , האמת תטפח על פניו . השוק מת , אין קונים במחירים הזויים שכאלה , מי שקונה כיום , גוזר על עצמו חיי עבדות ולחץ קבועים .....ומי שחי בזוגיות יגיע מהר מאוד לגרושים , עקב לחץ כלכלי קבוע בלתי הגיוני בעליל. המחירים החלו כבר לרדת וזה ילך ויתעצם .....אלה שקנו ב 3 שנים האחרונות , חיים בפחד ובצדק ....מי שנכנס היום לשוק הוא יהיה האחרון שמכבה את האור . לא להתבשם ממפמפמים , כתבות ממומנות וכיו"ב ..... בהצלחה
שני 19/02/2017 09:52 הכל בסדר
המשרדים מלאים ואנשים רוכשים, לא כולם מאמינים לשיווקים שבמקרה הטוב, יכנסו אליהם בעוד 5 שנים. המחירים לא יורדים כל כך מהר. דמיונות יש בשפע. דירה בזול שחברה שלי ניסתה לקנות בתקופה האחרונה היא עוד לא מצאה.
2 דן 18/02/2017 13:16 זה לא הגיוני
בעוד חודשים ספורים , לא תמצאו אפילו "גאון" / "מפמפם" אחד , שיסביר למה המחירים קרסו .....כל המפמפמים והגאונים שהסבירו , מדוע דירה צריכה לעלות בעבדות של חיים שלמים , יעלמו מעל פני-האדמה ....והבעיה ( המשכנתא והחובות ) תישאר שלכם בלבד...... אם זה נשמע לכם לא הגיוני אם זה מצלצל לכם שהמחירים לא הגיוניים בעליל אם אתם נלחמים בעצמיכם שזה לא הגיוני זה פשוט לא הגיוני.....
1 ד 18/02/2017 13:13 ישנו עודף מטורף בדירות - זו האמת - כנסו :
גם אם יחזרו על שקר אלף פעמים , זה לא ישנה את האמת - והיא מתחילה להחסף .... והאמת היא , שמעולם לא היה מחסור בדירות - זה חוסר מומצא מתוך אינטרסים . ההוכחות מול העניים : 1. יד 2 שכירויות - כנסו לאיזה עיר שתרצו , יש היצע מטורף של דירות לשכירות , ובדגש לכניסה מידית - רובם המוחלט של ההודעות עם כניסה מידית - וכמי שעוקב המחירים אט אט יורדים ....זה ילך ויתעצם . 2. יד 2 מכירה - מעל 85000 דירות למכירה על המדף , והמספרים הולכים ועולים . 3. ברשות הקבלנים , מעל 30000 דירות מוכנות למסירה מידית - ואין קופצים . 4. 100000 דירות בבניה פעילה . 5. עשרות אלפי דירות בשלבי תכנון מתקדמים שאוטוטו מתחילה הבניה .... 6. חברות זרות סיניות ופורטוגליות עם אלפי עובדים מגיעים בחודש 3/2017 לישראל .. 7.צריך עוד הוכחות ? מפמפמים על חוסר בדירות , כאילו אלפי משפחות גרות ברחוב - תשאלו את עצמיכם , ראיתם דבר שכזה ? נו ישנו חוסר ? יש עודף מטורף , וכל בר-דעת יכול לבדוק זאת בעצמו תוך 10 ד' אז גם אם יחזרו על השקר 1000 פעם - אל תאמינו לאף אחד רק לעצמיכם .....ו
קישקוש 19/02/2017 06:42 תמשיך לחכות ותשלם עוד 300,000 שקל (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש