ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ארז כהן על הצעת החוק שלטענתו - "צפויה למוטט סופית את משקיעי הנדל"ן"

ארז כהן, ועמיתו אמיר רוזנבלום - בעקבות הצעת החוק של ח"כ אלי כהן להגביל משכנתאות למשקיעים ל-25% משווי הנכס. 
 |  159
שוק הדיור
Share
ח"כ אלי כהן ממפלגת 'כולנו' שבינתיים התמנה לשר הכלכלה הגיש בתחילת השנה הצעת חוק להגבלת שיעור המשכנתא למשקיעים ל-25% בלבד משווי הנכס (במקום 50% כיום). בהצעת החוק נכתב כך: "הצעת חוק זו נועדה לתעדף רוכשי דירה ראשונה על פני המשקיעים בקבלת המשכנתא, באופן שיסייע להוזלת ריביות המשכנתא". הצעת החוק שעדיין נמצאת בשלביה הראשוניים ולפני ועדת שרים (הוועדה שמאשרת הצעות חוק מטעם הממשלה טרם הבאתן לאישור הכנסת), סופגת לא מעט ביקורת.


ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "הגזירה המתוכננת החדשה, פרי מדרשו של שר הכלכלה הנכנס אלי כהן, הנה לצערי "הסימפוניה החמישית הבלתי גמורה" שהלחין. אחרי הכפלת מס הרכישה החל מיולי 2015 ,אחרי המס המיותר על דירה שלישית, אחרי הכישלון הקולוסאלי בתוכנית "מחיר למשתכן" שרק הכניסה לחצי ביקוש אדירים לשוק הדיור, ואחרי הסכמי הגג עמוסי בעיות התשתיות למכביר, ועוד אי אילו סימפוניות בלתי גמורות נוספות הגיע אכן הזמן למוטט סופית את שוק משקיעי הנדל"ן בישראל, באופן שרק גאון יוכל להמציא".

"לשם המחשה: לפני שנה וחצי בלבד, אחוז המשקיעים בשוק, כולל משקיעי חוץ וישראלים, עמד על 35% בקירוב. אדגיש כי אחוז זה היה לפי הנתונים הסטטיסטיים קונסיסטנטי במהלך 35 השנה והרי זה פלא - בשנה וחצי בלבד קרס אחוז זה לפחות ממחצית והוא עומד כיום לחצות את "הקו האדום" של 15 אחוזים ואף כלפי מטה. אדגיש כי לא מדובר רק בנזק הישיר הנגרם כתוצאה מהיעדר משקיעים בשוק. הנזק הוא גם ובעיקר לשוק הדיור בכללותו ונוגע לכל מרכיביו, דוגמת יזמים וקבלנים מבצעים, בנקים למשכנתאות, שוק ההון וכמובן "הרוכש הקטן" המצוי באובדן עצות".
 
"על מנת לסבר את האוזן: עסקים, ובתוך זה עסקי הנדל"ן, אוהבים שקט תעשייתי. מאז כניסת שר האוצר כחלון לתפקידו במאי 2015, אין אפילו רגע אחד של שקט בשוק. באופן מתואם עם ח"כ אלי כהן, כעת שר הכלכלה החדש, שלפו השניים חדשות לבקרים "ג'וקרים" שבדיעבד התבררו כשדות מוקשים. זה נכון הן לשוק הזוגות הצעירים שנואשו זה מכבר מהמתנה לדירה במסגרת מחיר למשתכן, זה נכון למשפרי דיור, זה נכון לפנסיונרים מהמעמד הבינוני שגזירת המס על דירה שלישית גוזלת באופן ברוטלי מרכיב מהפנסיה שלהם, ומהווה בפועל "כפל מס" על המס המוטל ממילא על הכנסה מדמי השכירות, וכעת הגיע גם תורם של המשקיעים הכבדים, הקטר המוביל של שוק הנדל"ן, שמגורש בחרפה מן העיר".
 
"בקשתי הצנועה מכבוד השרים, שר העל משה כחלון ואיש אמונו השר הנכנס אלי כהן: אנא, הרף! הרף מיתרת המשקיעים הכבדים שעדיין נותרו לפליטה. הרף מהכנסת ידה הארוכה של הממשלה לכיסם של רבבות אזרחים שבסך הכל מעוניינים, וגם מגיע להם, לחיות ברווחה. הרף מהתרגילים הלולייניים של פיצולי דירות, ומשחקים אריתמטיים של אחוזי משכנתאות למשקיעים ובכלל. אנא ממך. תן לכוחות השוק לעבוד לבד. הם יעשו זאת ככה הרבה יותר טוב ואולי גם יתקנו, יש לקוות חלק מהנזק שכבר הצלחתם לגרום!".
 
אמיר רוזנבלום, בעלי עידן ש.נ.י, ניהול נכסי יוקרה למשקיעים: "המשקיעים, תודה לאל, כבר אינם בוכים. הם רק צוחקים. צוחקים מרב ייאוש למראה המדיניות הביזארית והנלעגת שאפילו במדינות עולם שלישי כבר אינה קיימת זה מכבר"."כל המשקיעים שאותם אני מייצג, דוגמת משקיעי חוץ מצרפת, מערב אירופה וצפון אמריקה, ומשקיעים ישראלים מתקשרים אליי טלפונית או במיילים וואטצאפים נואשים ומבטלים עיסקאות. בתוכם, הרבה מאוד יהודים טובים וציוניים שעד לעבר הלא רחוק היו מוכנים איכשהו עוד למחול על הגחמות של ממשלת ישראל והניחו כי מטרת הגזירות הייתה כביכול, להציל את כלכלת ישראל מכניסה למיתון עמוק"."אולם לאחרונה, ובמיוחד מאז הופיעו חדשות לבקרים פרסומים שונים ומשונים, חלקם סותרים, אף הם התייאשו והחליטו "לשבת על הגדר" עד יעבור זעם. אישית, אינני זוכר מצב כזה בכל שנות פעילותי. רק לפני שנה – שנתיים הטיילת של תל-אביב, כמו גם יפו והרצליה פיתוח, היו עמוסות במהלך ימות כל השנה, ובמיוחד בחגי תשרי, פסח והקיץ, בבליל של שפות ופנים מלאות אושר ואנרגיה. ואילו כעת, במקום זאת, המתי מעט שבכל זאת מסכימים להגיע, פניהם נפולות להחריד. אם מקבלי ההחלטות מבקשים לבודד את מדינת ישראל מהכלכלה הבינלאומית, ומשוק הנדל"ן הבינלאומי, זוהי בדיוק הדרך הנכונה לעשות זאת!"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

159 תגובות ב-94 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
94 HELEN BENJAMINE 16/04/2017 09:56 Immaculateloanprovidersltd@gmail.com
הצעת הלוואה דחופה נאמנה ומבטיחה.
93 אלי 14/02/2017 17:54 "המשקיעים" הם בעצם ענף הדירות להשכרה ועושים הכל כדי
למחוק את הענף החשוב הזה, כמו שנאמר קודם לא כל צעיר צריך לרכוש דירה.
92 גילי 14/02/2017 12:16 כל גזירה מוצדקת
כל מס וכד' מוצדקים וכאשר אינם רטרואקטיביים לא כך קנס ( בפירוש לא מס ) דירה שלישית - שהינו רטרואקטיבי לחלוטין . לא הייתי קונה אילו ידעתי מראש שקנס זה צפוי !!!
91 רוני 14/02/2017 10:19 הטעות הבסיסית - לא כל צעיר צריך דירה בבעלותו
אין שום סיבה לדחוף את הצעירים לרכוש דירה כדבר ראשון בחיהםץ צריך לאפשר שכירות הוגנת - זה כן . ואפשר היה להשיג את זה אם היו דוחפים את הכספים הענקיים שיש בקופות גמל ופנסיה לבניית מתחמים להשכרה. אבל בעלות מגיל צעיר זה שטות.
90 עמלץ 13/02/2017 15:25 הפיתרון - תקנה של מיסוי 50% במקור מהשקל הראשון לשכירות
לא 5-ולא 10% 50% במקור, ואי דיווח, קנס של 300% לזיין אותם
89 מטומטמים נמאסתם 13/02/2017 07:02 כחלון עושה הכל כדי להכפיל את מחירי שכ"ד במרכז ישראל
כחלון מכה את משקיעי הנדל"ן הישראלים ושולח אותם להשקיע ברכישת דירות להשכרה בחו"ל שיניבו להם כ- 6% תשואה ... כחלון גם מוכר דירות בפריפריה לצעירים במחיר למשתכן, ובכך הופך את הצעירים הללו למשקיעי נדל"ן הרוכשים דירה לצורך השכרה, שבכוונתם לשכור דירת מגורים במרכז .... בקרוב מאד, הביקוש לדירות מושכרות במרכז יפגוש את היצע הדירות להשכרה המצומצם, ואז שכ"ד יוכפל !!!!!!!!!!!!!!!!
88 מושיקו 10/02/2017 20:02 נדלן
מה ארז כהן מתבכיין. צריך בכלל למנוע ממשקיעים משכנתא ולא לתת להם גם 25% ואפילו בריבית גבוהה. פשוט לא לתת וכך לפנות דירות לזוגות הצעירים ולרווקים ולגרושים. פשוט לא לתת
87 דודי 10/02/2017 19:40 ארז כהן
שני הפרשנים הללו מדברים מתוך פוזיציה. למה מי שנתן להם במה לא מגלה לנו כמה דירות יש למשל לארז כהן. גילוי נאות זה לא אחד מבסיסי העתונות? הוא אומר לכחלון הרף לך להתעלל למשקיעים מהארץ ומחו"ל ואפשר לנו להתעלל לצעירים ולתושבי הארץ. הגיון בריא והוגן הלא כן?
86 מנסים למכור ולא הולך 07/02/2017 17:39 מנסים למכור ולא הולך
אנשים בכלל לא מגיעים לראות את הדירה. ומנסים למכור פחות עשרה אחוז לפני פיצוץ הבועה. הראשון שמגיע חייב לקנות. לחץ
85 בן אהרון 07/02/2017 15:43 אף אחד לא יקנה יד שנייה אם אפשר לקנות בהנחה בתוכנית !!! (ל"ת)
84 סמי 07/02/2017 12:32 יללות של שודדים שעושקים את הדור הצעיר של ישראל
ככל שהם בוכים יותר זה סימן שעושים כאן דבר נכון
בא 09/02/2017 16:44 בדיוק סמי, אבל מכיוון שהכול כאן זמני ,כול מושחת כזה
לא יראה את גן עדן ,תאמין לי .
בן אהרון 07/02/2017 15:11 דווקא הממשלה היא הגורם למחירים הגבוהים.
רוב העלות הולכת לממשלה,
83 . 07/02/2017 09:49 אז יקחו הלוואות חוץ בנקאיות...דה...? (ל"ת)
82 מוניקה 06/02/2017 19:47 בחיפה ובבאר שבע יש דירות זולות שכל זוג צעיר יכול לקנות (ל"ת)
בן אהרון 07/02/2017 15:42 ידוע, אבל מעדיפים דירות חדשות בהנחה. לא הגיוני ??
על דירה יד שניה אין הנחה של התוכנית, אז לא כדאי לקנות אם אפשר לקנות בהנחה בתוכנית למשתכן.
81 שי 06/02/2017 16:04 25% לא מספיק מאסר בפודל למשקיעים
המשקיעים משקיעים מכספם יוצרים מקומות עבודה והם חלק בלתי נפרד מהכלכלה לכן יש להעניש אותם הם עלולים חס וחלילה לגרום למהנדסים לאדריכלים לנגרים לעבוד וידוע שבישראל אנשים לא אוהבים לעבוד אנשים עלולים להזיע רחמנה ליצלן
80 דייויד 06/02/2017 14:35 שטויות במיץ עגבניות!
המחירים ירדו ברגע שהמדינה/ממשלה תחליט שאפשר להוריד אותם כרגע אין למדינה הכנסה אחרת מבוננזת הדירות אז אפשר לשכוח מירידת מחירים, מה שכן יוכל להוריד את המחירים זה שהם ימשיכו לעלות בחזירות ולאנשים כבר לא יהיה כסף לקנות.
79 ג'קי 06/02/2017 13:45 סוף המשחק
שוק הנדל"ן המקומי נמצא בין צבתות מלקחיים שירסקו אותו ממש בקרוב. מצד אחד מתווה הריבית העולה בארה"ב בעידן טראמפ הניצי מתכונן (ע"פ דברי הנגידה ג'נט ילן) להגיע תוך שנתים ל3%!! ב"י לא יכול לפתוח מרווח הגדול מ1% מארה"ב – מה שאומר שבאמצע 2017 הריבית כאן עולה!! . קיימת קורלציה הפוכה הדוקה מאד בין ריבית ומחירי נדל"ן בממוצע של 10% עליית נדל"ן על כל רבע אחוז ירידה בנדל"ן – כלמר רק עם מסתכלים על התופעה הזאת תוך שנתיים שלוש כל אבל כל עליית המחירים של העשור נמחקת לחלוטין. מצד שני פעולות כחלון ובראשן מס דירה 3 גם "המקל" אבל לא רק - גם "הגזרים" שנתן למשקיעים בדמות 85K מענק הטבת מס על המכירה גורם למשקיעים לחפש "לא משקיעים" על מנת למכור להם את הדירה ההצע גדל בשל כך ודד ליין ההטבות מוגדר מה שיביא לכך שמחירי הדירות במכירותת "ללא משקיעים" יירדו מיידית בעד גובה המענק (כלומר מוכרים וקונים למעשה יחלקו את המענק איפושהו באמצע) על מנת "לקושש "ביקושים. בו בזמן המשקיעים שגם כך התמעטו מאד אם יתעקשו בכל זאת לרכוש ידרשו "לפצות" על אובדן המענק ולשלם עוד 85K כלומר הם דה פקטו הם יצאו לחלוטין מהשוק ומחיר השוק
78 יגאל 06/02/2017 13:22 מדברים מהפוזיציה.מה שכן,25% מכלל הדירות+ שיעבודן (ל"ת)
77 גוני 06/02/2017 08:22 כבר היום אי אפשר למכור
דירה במחירים של לפני שנה, גם המתעניינים פחתו, הצעות במחירים של 20% פחות אתה עדין יכול לקבל גם זה לא לאורך זמן.. שוק הנדלן חי על זמן שאול הטרגדיה היא מה יקרה לכל המשק בעקבות כך ?
76 כותבי תרחישים 06/02/2017 08:00 מחסור הדיור=מכוון=בהוראה ונומק=עי בובו-בדאגה לעמיד בנקי
כל ההחלטות האחרונות=כדי להעלים את האמת יש הוראה להקטין הבניה= חזור שנית= הוראה להקטין הבניה ההוראה המנומקת של בובו-דאגה לעמיד הבנקים בשנ 2011 התח הבניה היו 46800 ד = לאור ההוראה ההזויה שלא לומר הונאה מתוכננת-הבניה ירדה ב 5 השנים 2012 2015 ממוצע הבניה ירדה ל 43500 דירות גם עייר גידם ועיוור היה מבין את גודל ההזיה הונאה כחלון וכהן יודעים על ההזיה ולכן אינם מגדילים הבניה גם השר למעמ 0 ו 000 לא הגדיל הבניה אריק ש בנ 161000 בשנתיי רק וועדת חקירה אל תגידו לא ידענו איתי
בא 09/02/2017 16:45 המקום הנכון של ביבי הוא בבית עם שרה . (ל"ת)
75 חיים 06/02/2017 06:39 איזו כתבה דיבילית
כתבה בתומה חסרת כל שחר , עם תגובות של מתווכי נדלן מתוסכלים שסותרים את עצמם , ציוניים ?? , מטיילים בטיילת ,?? מה קשור !! הרחקת המשקיעים נכונה משום הפחתת הביקושים והותרת הדירות עבור אלו שזו דירתם הראשונה , יש צורך במגוון של גוקרים כלשון הכתבה על מנת לצנן שוק בוער חסר פרופורציה . הכתבה מגמתית וחסרת כל צידוקים נכונים . הגיע הזמן לדאוג לזוגות הצעירים ולא למשקיעים
בא 09/02/2017 16:47 בעל האתר קיבל מעטפה יפה . (ל"ת)
74 זכררונות מאז 06/02/2017 06:27 חבל ששכחתם מה קרה רק לפני כמה שנים
שוק הדירות היה קפוא. קבלנים יצאו בכתבות שכדאי לקנות דירות כי הם יעלו. ואף אחד לא האמין להם. בעיתוני חו"ל פירסמו את ישראל כמקום הכי כדאי להשקעה בדירות כי הם ירדו. אף אחד לא קנה פה דירות כי המשכנתא לא הספיק להם לקניית דירה ואז התחילו לתת משכנתאות גדולות. מחירי הדירות היו בדולרים ואז היה איזה חכם שאמר שהדולר יורד ולא עולה ושיתמחרו את הדירות בשקלים. וכך מחירי הדירות התחילו לעלות כעת החכם כחלון יקפיא את שוק הדירות אין יוצא ואין בא חכו ותראו לפני שאתם שמחים
ג'קי 06/02/2017 13:53 מאז הריבית צללה. היום היא בדרך למעלה...
יחי ההבדל הקטן.
73 ' 06/02/2017 00:18 "יהודים טובים" ..כן שדירותיהם עומדות ריקות בעוד לאנשים
ששירתו בצה"ל , עושים מילואים, משלמים מיסים אין איפה לגור.....שיהודים הטובים לא יעשו טובות וישקיעו במקום אחר, לא רוצים אותם...מי ישמע פילנתרופים.
אדום אדום 14/02/2017 17:58 יש גם יהודים טובים שיש להם יתרת זכות בבנק
מציע להעביר את יתרת הזכות ליהודים שבמינוס
72 אורי... . 06/02/2017 00:07 מר כחלון! תגביר את ההיצע נ ק ו דה (ל"ת)
71 זוג צעיר 05/02/2017 21:46 אם נמשיך לתמכר בית לפי תשואה משכירות פתורה ממס אמת...
לעולם אספני דירות יחטפו כל דירה כזו לפני שזוג צעיר יצליח לחסוך שקל על שקל.
מנחם 06/02/2017 11:33 אם תלמד עברית זו כבר התחלה....צעד צעד (ל"ת)
נפתלי 06/02/2017 07:22 רוכשי הדירות כבר יצאו מהמשחק ואתם ממשיכים לפמפם שנאה
כתירוץ למחדלים המצטברים של הממשלות האחרונות???
מתן 06/02/2017 14:30 כולה 3 טרולים דוברי רוסית שמחפשים רק לחבל בכול המדינה (ל"ת)
70 א 05/02/2017 21:09 כחלון - עבד קנאי כי ימלוך (ל"ת)
שכר דירה בשחור 06/02/2017 10:22 "המשקיעים" הבאסטונרים בעלי 3 דירות עבדים כי ימלוכו (ל"ת)
סמי 06/02/2017 08:54 כחלון חכם ואתה אגואיסט חסר בינה (ל"ת)
69 רודנות כלכלית 05/02/2017 20:21 לבטל מס יסף על מכירת נדלן
מס יסף הוא מס לבעלי הכנסות גבוהות מעל 650,000 שח בשנה - הוסיפו להם 3% מס הכנסה על כל ההכנסות. בדלת האחורית הוסיפו את זה גם למכירת נדלן (דירות ומגרשים לבניה) בנוסף על מס שבח. מכיררת דירה או מגרש לבניה הם חד פעמיים . כך רוצים לעודדד מכירתם??
68 א 05/02/2017 18:51 מוזמנים להיכנס לקישור בנוגע למחירי הדיור
http://www.amitit.co.il/%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A6%D7%A8-%D7%95%D7%91%D7%A0%D7%A7-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%A2-%D7%90%D7%AA-%D7%A0%D7%A4%D7%99-2/
67 כואבת 05/02/2017 18:39 כואב שהממשלה מאפשרת הרס הכלכלה (ל"ת)
שימי 06/02/2017 08:55 כלכלה זה ללכת לעבוד לא להשכיר דירה בחזירות (ל"ת)
צבי 06/02/2017 08:54 מגעיל שאת אטומה וחזירית (ל"ת)
66 מעין 05/02/2017 17:05 הגבלת מחירי השכירות תוביל לירידת מחירי הדירות
ברגע שהמשקיעים יבנו שהשכירות היא לא שוק פרוץ יפסיקו לקנות דירות כדי להשכיר אותן. גם מי שיש לו כבר דירות מושכרות עם משכנתא יפטר מהן. זה יוביל מיידית לירידת מחירי הדירות וגם הוגן כלפי השוכרים
שמואל מנשר 05/02/2017 22:42 אשליות
במקום בו יש ביקוש , לא תימכר אפילו דירה אחת , מכסימום יורידו את דמי השכירות ובמקביל הקבלנים יקטינו את הבניה עקב ירידה בביקוש המשקיעים. כל זאת , עד שכחלון יבעט החוצה לאחר שיכניס את כלכלת ישראל למיתון , ואז יחזרו דמי השכירות לעלות , במקביל לצמצום הדירות להשכרה .
נדלניסט בדימוס 06/02/2017 05:11 צודק בהחלט! ככל שמחיר הדירה מחושב לפי התשואה שהיא מניבה
אזי, כשהתשואה משכירות עולה מחיר הדירה עולה וההיפך.
65 איציק 05/02/2017 16:50 היו צריכים להגביל את המשקיעים מזמן
הממשלה והמדיניות שלה היו לטובת הנדלן ובעלי האינטרסים. זה משתנה, לאט מדי אבל הכיוון נכון. כמו כן כל הבלבול בנתוני הלמס מצוין. מצב שוק הנדלן כנראה חמור יותר מהמצטייר בדוחות הלמס. רק חולי נפש קונים דירה היום. ומי שמשתעבד למשכנתא מפלצתית חייב אשפוז דחוף...
64 דודו 05/02/2017 15:54 שיבטלו את המס בשוק ההון והמשקיעים לא יקנו נדל"ן (ל"ת)
נפתלי 06/02/2017 07:24 ממש המשקיעים לא יעברו לשוק ההון,הנשלט כולו ע"י טייקוני
השחיתות, תשכח מזה.
63 ממורמר 05/02/2017 15:52 כחלון בלחץ לרסק את מחירי הדירות,והכלכה תפגע-מריח בחירות (ל"ת)
62 שלום שרלי 05/02/2017 15:30 הצעת החוק לנדלן
גם עשרה חוקים לא יעזרו .. הנדלן בקריסה כללית ..הקריסה תורגש הייטב בחודש 7.2017..שיא הקריסה ב2019 ואיתו הבורסה וענף הרכב . הקריסה כאן מחודש 2.2016. . הכול הולך לכיון קריסה כללית .
תוהה 05/02/2017 19:08 האם תוכל להסביר מה אתה מזהה? מה קורס כבר עתה? תודה. (ל"ת)
61 שחר 05/02/2017 15:23 אנרכיה
פטישים בראש זה לא כלכלה ולא צמיחה . ישראל מדורגת גבוה ומשלמת ריביות נמוכות בזכות המשקיעים . מי שמכה בהם שופך את התינוק עם המים ,
60 טדי 05/02/2017 15:03 כנראה שארז כהן עדיין לא הבין שלאנשים נגמר הכסף
במקום להבין שמחירי הגיור הגבוהים מביאים דור דלם לכליון, ארז כהן עסוק ב להתמרמר על זה שמשבשים לי את התוכנית להתעשר על חשבון הדור הצעיר. כל על הרבה אי דיוקים... מספר המשקיעים קבוע לאורך השנים? ממש לא הייתה עליה דרמתית בשנים האחרונות. המס לדירה שלישית זה כפל מס על המס לשכירות? האם ארז כהן מתכוון ל 10% מס מעבר לסכום דל 5,070 שח? כפל מה ממה בדיוק? ובכלל, ראיתם פעם פנסיונר שמרוויח ולכ משלם מס? זה אפשרי רק בדוק הנדל״ן
דב 05/02/2017 16:38 60
זה מה שהבנת מדבריו של כהן? מדהים כיצד קריאת ה"מה" עדיין בעייתית. מי שלא דואג לזוגות הצעירים זה כחלון=כישלון והחבורה סביבו, שמייצרים רטח פופוליסטית, כדי שאנדים כמוך יעבירו את אשמת הכישלון מהכחלונים. מי שדואג באמת לזוגות הצעירים לא מוריד את המשכנתאות עד לרבע ממחיר הדירה. אבל, העיקר לשנוא את חושף השערורייה, אה?
59 שמטוב 05/02/2017 14:59 יש ! מצאנו מטומטם גדול יותר מהשר משה כישלון.
המשקיעים בדירות פרטית לא זקוקים למשכנתא, יש להם מספיק כסף. הם יקנו גם עם משכנתא אפס (גם ישיגו הלוואות מחוץ לבנקים). לעומתם השכבות החלשות ובכלל זה משפחות צעירות זקוקות למשכנתא כמו אוויר לנשימה. התוצאה של החוק המטומטם של משה כישלון ושותפו כהן: רק משקיעים אמידים יהיו הקונים של דירות (השוק יצטמצם לשליש ממה שהוא היום). כמו כן השוק יתפוצץ ממחירים גבוהים יותר של דירות חדשות. משפחות צעירות יהגרו מהארץ מכיוון שלא מאפשרים להם לקנות דירות ואז הכלכלה תקרוס. אימא שלי הייתה אומרת. עד שהעשיר יצטרך להדק חגורה - העני ימות מרעב.
נדלניסט בדימוס 05/02/2017 21:57 נו...? אז אתה מצדיק את החוק
החוק נועד לצמצם את החוב, ועל הדרך להקטין את השתתפות ה"משקיעים" בחגיגת הנדל"ן. אם "משקיעים" יאלצו להביא 75% אז החוק מעולה גם אם לדעתך למשקיעים אין בעיה להביא את הכסף, החוב יצתמם ואם יתקלו בקשיי תזרים אז פשוט יצאו מהתור לדירה הבאה
58 משה 05/02/2017 14:59 מס דירה שלישית עדין לא עבר בגץ
לדעתי בגץ יבטל מס לא צודק זה
באפט 05/02/2017 23:09 בגץ לא תומך בחזירים שמתחמקים ממס (ל"ת)
יוסי רד 05/02/2017 17:36 לא רק שיעבור
אלה שהגישו בגץ יצטרכו למכור את הדירה השלישית שלהם כדי לשלם לעורכי דין ולהוצאות משפט
שופט עליון 05/02/2017 15:20 אל תבנה על זה
ממש ממש לא...
57 חוק מחיר ליקויי בניה 05/02/2017 14:41 קבלן שצבר שתי תביעות תשלל רשיון העסק (ל"ת)
56 גיא 05/02/2017 14:41 הטיעונים המגוחכים שמעלים כל בעלי האינטרסים רק מוכחים שה
צריך להוציא לחלוטין את המשקיעים מהשוק ...אין מה לדאוג לאחר שיושלם המחסור אפשר לשנות והם ירוצו הנה בחזרה... ישראל היום ובעתיד יותר יציבה ממרבית מדינות העולם
55 שמואל 05/02/2017 14:32 שר כלכלה או קלקלה?העיקר הפופוליזם והשנאה למשקיעים (ל"ת)
באפט 05/02/2017 23:10 דרישה למס איננה שנאה תתחבר לשאר משלמי המיסים (ל"ת)
מתן 05/02/2017 22:06 הגיע הזמן שיהיה מי שייצג את הצעירים בכנסת
הגזל שמתרחש כאן ע"י ספסרי הדירות על גב דור שלם חייב להפסק, וזה יפסק! ע"י חקיקה או ע"י זעם העשוקים בכל מקרה זה יגיע.
54 אדי 05/02/2017 14:21 אוי לא כואב לי הלב על כל אותם יהודים מהעולם שמסתובבים ב
לי אין זמן וכסף להסתובב בטיילת כי אני צריך לעבוד ולממן את השכר דירה בגלל שנולדתי לצערי בשנות ה80.
53 העונש "ליקויי בניה" 05/02/2017 14:20 למה להעניש רוכשי דירות !!!!! לא מספיק נענשים על ליקויי
"ליקויי בניה "!!!!זה העונש המירבי שרוכשי הדירות נענשים אז למה ומדוע להעניש אותם שבעתיים. רוכשי דירות נענשים על רטיבות בקירות. סדקים. אי התאמה. "איכות בניה בארץ על הפנים "אף אחד לא מזיז לו!!!!!!!!!!!!!!!!! לחוק חוק שקבלן שיש לו יותר משת
52 עירית 05/02/2017 14:08 חמדנים תרדו מהעץ!
כל הכבוד לכחלון! שהמשקיעים ישקיעו בצדפים ויאפשרו לאחרים קורת גג! בכיינים כל הקבלנים ושות'.
א 07/02/2017 07:39 אם יש לך 3 ילדים שאין להם דירות שגרים ב 3 דירות שלך,
תצטרך לשלם 4500 ש"ח על הדירות. ולכן הוא יכריח אותם לרכוש דירות לעצמם ולהגדיל את הביקוש
משקיע 05/02/2017 22:49 רציתי לכתוב אותו דבר לבטלנים חמדנים ולנערי אוצר חזיריים (ל"ת)
51 סמי 05/02/2017 13:38 שרים תותחים נמאס ממתחמקי מס בעלי דירות תרשמו חברת נדלן (ל"ת)
כחלון התותח 05/02/2017 13:47 קונים דירות כדי להתחמק ממס בבורסה לסגור להם את הפינה (ל"ת)
דב 05/02/2017 16:40 התותח
ואז הזוגות הצעירים יקבלו דירות החינם, אלה שיתפנו. עד להיכן מגיעה הכסילות האנושית? האם קראת את דברי הביקורת?
50 גועל נפש 05/02/2017 13:38 כל הכבוד לשרים שנלחמים בכיעור שבגללו שנאו יהודים (ל"ת)
מגעיל 05/02/2017 13:48 אכן גם בגולה רכשו דירות והעלו שכירות כל שנה (ל"ת)
משקיע 05/02/2017 22:51 אלכס ושות', לא סתם לא סבלו אתכם ברוסיה, עם כול הבעיות ו
ןהבלאגן שאתם מחפשים לעשות. ובאנגלית, שלישיית טראבלמייקרס......
49 תקימו חברות נדלן 05/02/2017 13:37 "הקטר המוביל של השוק" הוא לא באסטונרים שמתחמקים ממס (ל"ת)
סוגר הפינות 05/02/2017 13:47 לסגור להם את הפינה (ל"ת)
48 איציק 05/02/2017 13:33 חדשות מעולות
הדרך הנכונה
47 מיי 05/02/2017 13:28 כאילו שמחיר למשתכן(הלא מוצלח)לא הופך אנשים למשקיעי נדלן
שר האוצר בעצמו, על ידי מחיר למשתכן, הופך את הזוגות הצעירים למשקיעי נדלן. לדוגמא, זוג בגילאי ה-35 שעובדים בעבודה מסודרת בב"ש שזכו במחיר למשתכן במעלות. מה מצופה מאותו זוג: - לבטל את ההגרלה? לא בטוח שיזכה שוב (או שיזכה באיזור קרוב למקום מגוריו). - לקנות את הדירה? הופך להיות משקיע נדלן, (הרי סביר להניח שלא יעביר את כל חייו 230 ק"מ.. ממקום עבודתו וכו). אם בעבר, חשבתי שהצעדים לא יובילו לירידת מחירים, היום אני חושבת שאולי כן, אבל לא כהורדת מחירים אלא כהתרסקות הענף.. [התרסקות קבלנים וכו'] - לא לכך ייחל המשורר...
אדי 05/02/2017 14:19 למה שזוג שגר בב"ש יקנה דירה במעלות
אם זוג מספיק טיפש לעשות שטות כזאת אז זו בעיה שלו.
משקיע 05/02/2017 22:52 כי אין לו שום ברירה אחרת, אלא להמר ברולטה של כחלון (ל"ת)
46 עד עתה כולנו בכשלון 05/02/2017 12:46 עכשיו נזכרים?
מה קרה שנזכרתם אחרי שנה וחצי ועליית מחירים של 8 אחוזים לעשות את המובן מאליו? מי שמעוניין לפעול ומבין את חומרת המצב היה מספק תוצאות כבר ממזמן ולא מחכה שהמחירים יעלו עוד 8 אחוזים. נכשלתם!
45 חיים 05/02/2017 12:38 ח"כ אלי כהן צודק כי העיקר שהצעירים לא יעזבו לחו"ל
היתר זה בכי ונהי.
צדק 05/02/2017 22:23 מי נשאר לעזוב?
כל החברים שלי עזבו, בעלי תארים ואנשיי היי טק ולא רק. נשארו רק פטריוטים, וגם הם כבר נשברו ויושבים על תיקים ובתהליכים לקבל אישור כניסה למדינות רבות. לדעתי עד סוף השנה יירדו עוד כ100-150 אלף איש בנוסף לעשרות אלפים שיירדו ב2016 לפי המידה שאני מקבל מהסביבה ובעלי מקצוע.
דב 05/02/2017 16:42 45
כיצד? דירות בחינם? העיקר לשנוא. מצידי שאנשים יקנו עשר דירות. מה שאני מצפה כי הזוגות הצעירים יוכלו לרכוש דירה במחיר שפוי ואפשרי ליכולתם. זה מה שהכחלון=כישלון וחבורתו עושים? תתעורר!
44 שפוי 05/02/2017 12:25 עוד הצעה לאלי וכחלון
תגבילו את מספר השנים ללקיחת משכנתא! גג עד 20 שנה! אתם תקררו את השוק מידית ותעשו חסד גם עם הזוגות צעירים!!!!
43 אם המחירים ירדו.... 05/02/2017 12:07 שמאי נדל'ן גוזר את עמלתו ממחיר הנכס, ברור שיהיה מודאג
אבכל אנחנו כקונים נשמח!
42 משקיע עם כסף 05/02/2017 12:05 מחכה לירידת מחיר ואקנה דירה בחצי מחיר (ל"ת)
יש ר א לי 05/02/2017 13:19 תמתין, מקווה שאתה בן 5 ושתחיה עד 120, אולי תספיק (ל"ת)
משקיע 05/02/2017 22:54 לקנאי,בתור צעיר ממך התחלתי להשקיע בנדלן וכבר רואה פירות
יפים, וגם אני מחכה לירידות שאקנה עוד....
המוכיח 05/02/2017 12:43 תיזהר שלא תחכה להשקיע ובסוף תישקע חזק
כי חיכית יותר מדי
41 קורמורן 05/02/2017 11:57 מדוע לא רוצים ליישם דרכי פעולה שהצליחו בעבר ?
בשנות שלטונן של מפלגות השמאל, היה קל לזוג צעיר לרכוש דירה היות והמדינה דאגה למשכנתאות בתנאים נוחים לרכישת דירה ראשונה. אם הזוג הצעיר רכש את דירתו ביישוב פיתוח, התנאים היו טובים עוד יותר. הלוואה עומדת שנמחקה לאחר 5 שנות מגורים באותו יישוב. גם למקומות עבודה דאגו אותן ממשלות במטרה לבזר את האוכלוסיה. על כל לירה של היזם הוא קבל שתי לירות מענק מהמדינה. נכון, קופת האוצר היתה פחות תפוחה אבל המטרות הלאומיות הושגו בצעדים גדולים ומה היום ? מפעלים נסגרים, החקלאות נחנקת והצעירים נוהרים לתל אביב או לחו"ל.
משקיע 05/02/2017 22:56 ילד טיפש, אף פעם לא היה קל, ואף פעם לא חילקו במתנה,אולי
רק לעליית אתיופיה שקיבלה בעצם דירות חינם. כול השאר עבדו ושילמו כול החיים., אבל לא היו להם מכונית, או אפילו טלפון נייח בבית, שלא לדבר על מסעדות ובתי קפה וטיסות חו"ל או פאבים.........
ליאור 05/02/2017 14:27 לא נעים לי לומר זאת אבל...
הדבר היחיד שנשאר בסבסוד המדינה זה ווזלין לצעירים.......
40 רון 05/02/2017 11:54 כהן
טיפש שחושב את עצמו חכם בלי הכסף של המשקיעים הכלכלה תיגווע יהיה מיתון האם לזה הוא שואף המשק יתרוקן מהכסף שמניע אותו יש שווקים אחרים בעולם להשקיע ששאר עם העניים
39 קחלון 05/02/2017 11:50 לא ישיג כלום זולת דיור בשכירות למקורבים שלו
שיזכו לגור במגדלים בהנחה + דמי ניהול . משתלם להם לא לקנות דירה ולגור במגדל להם יש כסף . לצעירים אין כסף לגור במגדל+ דמי ניהול + הצמדה למדד. כך שהוא קונה מקבצי דירות לעשירים שיזכו לשלם במקום 8000 ש:יח 6000 ש"ח. ואת מס הרכישה שהוא מפסיד בגלל הטבות לקרנות ריט כולנו נשלם בהגדלת מיסים. הבעיה שיש כל כך הרבה חמומי מוח ומוסתים שלא מבינים כלום וחושבים שכחלון פועל לטובתם הוא רק הורס להם יותר וגורם להם להיות תלותיים בשכירות שהוא מציע. מי שלא מבין את זה ישלם בעתיד על טיפשותו וזה יהיה מגיע להם.
משקיע 05/02/2017 22:57 ברור, כמו שסידר את משפחתו במשרות מפנקות (ל"ת)
38 אבי 05/02/2017 11:41 חמורים (ל"ת)
37 פינוי בינוי 05/02/2017 11:41 הם לא מסוגלים לאכוף פינוי בינוי
תראו את ראש עיריית פ"ת השריף שנבחר בזכות הדתיים הקפיא בניה במרכז העיר העיקר הוא גר בבית מוגן מרעידת אדמה הרס את העיר . ומצהיר שלא יבנה ואף אחד בממשלה כולל שר האוצר הכוחני לא עושה כלום. כנראה אין למשרד האוצר אינטרס לבנות אלא להשתלט על שוק השכירות ולהפוך את חסרי הדירות לשוכרים מטעם ממשלת ישראל הנדיבה והטובה תכף הם יחלקו גם חבילות מזון למסכנים נוסח העמותה של אשת ראש עיריית פ"ת עם סמל של הנדיב הידוע הגאון ירום הודו איציק ברוורמן הלוזר.
36 אלון 05/02/2017 11:41 קצת בכיתי אמיר
איך עשו את זה לכל המשקיעים שלכם ונתנו להם ולכם לשקוע? נושא לכתבת תחקיר כואבת עם ראיונות בקול מוסתר מרוב שזה כואב איך פיצצו לכם את הבועה בפנים, איך???? :(
35 זוג צעיר 05/02/2017 11:32 טוב מאוד!!! בגללם המחירים הגיעו לטירוף!
מי שירצה להשקיע שישים את 755 מהכסף ואז יקבל תשואה כ"כ נמוכה שלא תשאיר לו כדאיות לקנות דירה להשקעה. ככל שיהיו פחות משקיעים זה יהיה טוב יותר לשוק הדיור!
34 אבי 05/02/2017 11:32 חוכמת ההמונים
שימו לב לליקים שמתנגדים למסקנות של כותבי המאמרים
33 גמלאי 05/02/2017 11:32 רק הנפקת אג"ח עם ריבית של 4% יקררו את שוק הנדל"ן
משיקיעם יתחילו להשקיע בבורסה באג"ח במקום להשקיע בדירות. שורש הבעיה הוא הריבית הנמוכה. הממשלה תוכל למנוע מהקרנות וקופות גמל לקנות את האג"חים האלה ולייעד אותם רק למשקיעים פרטיים
צעיר 05/02/2017 12:16 על זה נאמר הרצחת וגם ירשת
טוב שלא אמרת 10% ... מי ישלם את הריבית הזאת?
נועה 05/02/2017 12:32 לפי טוקבקים יותר מדי צערים טיפשים. מפחיד! (ל"ת)
32 שלמה גרינברג 05/02/2017 11:29 בין כחלון לכהן
המס על דירה שלישית "עידכון רמת המשכנתאות ושאר המצאות של אנשים שמחפשים כותרת אכן יביא להתמתנות ענף הנדל"ן ואכן יגרום לירידות מחירים אבל בו זמנית יקשה עוד יותר על "צעירים חסרי דיור" או משפחות מעוטות יכולת לרכוש דירה. מה שכבר קורה בפועל הוא שכסף השקעה חדש כבר לא נכנס לענף ואלו שמוכרים דירות מעבירים את הכסף להשקעה בחו"ל, במיוחד בארה"ב. אם ה"ה כחלון וכהן היו מקדישים יותר זמן להקלת הבירוקרטיה ופחות זמן לפופוליזם המצב היה משתפר.
זוג צעיר 06/02/2017 05:20 ספסרות מעלה מחירים ואם לא עוצרים בזמן מתפתחת בועה
שאותה מפחיד לפוצץ כי הרבה יפגעו, אנחנו שם. כחלון האמיץ היחידי בחבורה שלוקח אחריות על נסיון הוצאת האויר מהבועה המסוכנת.
דב 05/02/2017 16:44 32
כרגיל, אתה עם שכל בראש, ולא שנאה פופוליסטית. לצערי, אנשים לא חושבים.
31 יי 05/02/2017 11:25 כחלהרסת לפנסיונרים תחיים גוזל את חסכונותיהם שעשו בעמל (ל"ת)
30 tch 05/02/2017 11:23 מדברים מפוזיציה
ההתקפות על כחלון ואלי גבאי לא מוצדקות המשקיעים הזרים לא נפגעים ולא צריכים לבכות כי הם לצריכים משכנתא ואין צורך לממן גמלאים . השקעת תושבי ישראל אינה מועילה לצמיחה בארץ ואין סיבה שאזרח ישראלי לא ישלם מס רוחים כמו שמשלמים על רווח בבורסה
29 יי 05/02/2017 11:19 כחלון הורס את הכלכלה ואת המדינה.מגרש משקיעים וגוזל כספי (ל"ת)
28 ישראלי 05/02/2017 11:09 עד כאן תגובת בעלי האינטרסים...
כל צעדי הממשלה נועדו לקרר את השוק הבוער הזה לטובתו של האזרח הקטן שסובל מזה עשור ובקושי גומר את החודש - הזכות לדיור היא בסיסית. כל המשקיעים, כספם וסוביבהם פשוט לא מעניינים. אם "יהודים" מצרפת עושים לנו "טובה" גדולה בכך שמנפחים את הבועה אני מוכן לעשות טרייד עם כל הצעירים שברחו לנו לברלין ולהחזיר את כולם על חשבון בעלי ההון תאבי הבצע. טוב שיש סוף סוף מישהו שדואג למעמד הביניים במדינה - לולא כחלון מפלגות המיינסטרים היו שוחתות אותנו מזמן...
27 מיכאל 05/02/2017 11:08 אם דירות היו מניות...
ארז כהן היה יושב בכלא ביחד עם ג'קי ונוחי
דב 05/02/2017 16:45 27
ואתה היית יושב במושב ליצים...
26 אלי 05/02/2017 10:59 הורדת השכנתא למשקיעים בנדלן
אני הייתי מוריד את גובה המשכנתא לאפס, ובכך לרסן את הטירוף של עליית מחירי הדירות, ולאפשר לדלי האמצעים לרכוש דירה למגורים, ולא להשקעה במחירים נורמליים. לא פלא שארז כהן מתנגד , הרי הוא מתפרנס מהמשקיעים
25 דודי 05/02/2017 10:58 פשוט מאוד-אם יאושר החוק לא יוכלו משפרי דיור להחליף דירה (ל"ת)
24 א.א 05/02/2017 10:58 הוא דואג לעמלה שהוא מקבל מהמשקיעים הצרפתים והאמריקאים (ל"ת)
23 בן 05/02/2017 10:57 ארז הצבוע 50 שנה מי שקונה דירה אחת למגוריו משלם 0% מס (ל"ת)
22 eli 05/02/2017 10:57 המשקיעים בוכים - סימן שאתה עושה משהו טוב (ל"ת)
21 עידן 05/02/2017 10:57 אין שום בעיה עם זה
במשך השנים האחרונות היה עודף של משקיעי נדל"ן בסביבות 35% מהשוק. אז עכשיו דואגים לאזן את זה וזה בסביבות 16% . בסך הכל איזון. עובדה שמכירי השכירות יציבים (ביחס לשכר) זה אומר שאין בעיה להוריד את שיעור המשקיעים.
20 יוד 05/02/2017 10:56 אוי אוי, אנא הרף ליבי נשבר
דמעות חונקות את גרוני מצער על המשקיעים המסכנים. עשו קופה יפה. הרסו לדור הצעיר את האפשרות לרכוש דירה. מה עוד?
19 טוני 05/02/2017 10:54 האינטרסנטים של מחירי הדיור בלחץ
אם הם בלחץ, אז סימן שהמחירים בדרך לקריסה
18 רמי 05/02/2017 10:53 וזה רע...למה? (ל"ת)
17 עידן 05/02/2017 10:51 ממש קורע לב...
מסכנים כל כך המשקיעים. איך עושים להם את זה..
16 ARTIK 05/02/2017 10:47 מירי רגב לאוצר--לפחות היא לא יוצרת נזקים. (ל"ת)
15 שואל 05/02/2017 10:44 איך משפר דיור יקבל משכנתא?הוא מוכר אחרי שקנה וקיבל משכנ
משפר דיור קונה דירה, מקבל משכנתא ואח"כ מוכר את דירתו. מבחינת הבנק הוא משקיע כי עדיין לא מכר את הדירה שלו. איך משפרי דיור יוכלו לקבל משכנתא? המשכנתא תמיד נלקחת לפני מכירת הדירה הישנה
שלום 05/02/2017 11:06 על גרירת משכנתא שמעת? (ל"ת)
שואל 05/02/2017 11:26 ואם אין משכנתא על דירת המגורים הישנה בת 2 החדרים? איך א
איך אפשר לקנות דירת 4-5 חדרים חדשה במקומה שמצריכה משכנתא גבוהה? הרי קודם אני קונה, אח"כ לוקח משכנתא, ואח"כ מוכר על פי מועד המסירה של הדירה שקניתי ומשלם את שאר התשלומים מתוך הכסף שאקבל ממכירת הדירה
14 מק 05/02/2017 10:36 אפשרות לאלה שיש דירה אחת לקנות בזול דירה שניה.
הם יקנו מבעלי דירה שלישית. הצעירים לא מסוגלים. ואז נטיל מס על דירה שנייה ואם זה לא יעזור נהרוג את בעלי הדירות ואז יהיו דירות פנויות
eli 05/02/2017 10:58 בעלי הדירות שמעוניינים שלא נהרוג אותם מוזמנים למכור
וולהשקיע את הכסף שלהם בתחומים אחרים שאינם מזיקים לאחרים. לשמחתנו יש היום הרבה אפיקי השקעה - לא יקרה לך כלום אם תמכור את הדירה ופתח תיק השקעות. די לבכי. זה נשמע כמו אויאויאוי.
13 אלי 05/02/2017 10:32 אבל זו בדיוק המטרה: להרחיק את המשקיעים! (ל"ת)
12 אזרח ותיק 05/02/2017 10:31 לתגובת הפנים המחייכות
אכן הגיע הזמן שבמקום שנראה בטיילת נתניה, תל אביב ואשדוד פנים מחייכות של משקיעים שגרים אי שם בגולה, נראה פנים מחייכות של זוגות צעירים שחיים במדינה הזו שקוראים לה ישראל, תורמים את הנשמה שלהם פה ומטיילים עם ילדיהם בשמחה כי הם יודעים שיש להם עתיד כאן ולא אי שם בערבות פריז, מרסיי, קליפורניה או ברלין.
דב 05/02/2017 10:51 12-אזרח ותיק.
איזה חזון נפלא, המשותף לכולנו. אמן כן יהיה רצון. את אתה מוכיח, כמו רבים ולא בהכרח טובים עד כמה החשיבה מכם והלאה. אם יורידו את המשכנתא ל-25% זה יאפשר ליותר זוגות צעירים לקנות דירה, או להיפך? באם הבעיה היא כסף למשכנתאות (יש הרבה, הבנקים מתים לתת), או מחיר המשכנתאות? אולי תגביל את המשכנתאות לבעלי דירה שלישית ויותר ולא תוריד את היקף המשכנתא? ויש לי עוד שאלות רבות כאלה. אנא, מעט חשיבה יצירתית ובונה. סתם שנאה תעזור לך עם חזון הזוגות הצעירים? החבורה של כחלון וכעת האדון כהן מכוונים לפופוליזם של שנאה ולא לפתרון בעיות. אם הציבור יחשוב שהם "דופקים" את העשירים, כי אז הוא יצביע שוב עבור הכישלון הנורא הזה - יבושם להם ולך. פתרונות אין כאן. ולצערי ארז כהן צודק. לצערי.
רוני 05/02/2017 15:00 ההורדה רק לגבי משקיעים (ל"ת)
11 גיא 05/02/2017 10:29 רגע, רגע
אתם מצפים שנרחם על משקיעי הנדל"ן???
10 משקיעי נדלן 05/02/2017 10:26 3 דירות עם משכנתא זה הרבה. (ל"ת)
9 מפלת כולנו 05/02/2017 10:25 אחרי מפלגת אין עתיד של לפיד הטיפש הגיע מפלגה הזויה
של שייך ערבי קחלון. שמגביר ביקושים וגוזל דירות ממשפרי דיור ע"י קניית מקבצי דירות ב 0.5% מס רכישה ופטורים למינהם המיסים החסרים יוטלו על הצבור. הוא ברוב נדיבותו מאפשר לחסרי הדירות לגור בשכירות "הוגנת" ולשלם דמי ניהול לנכסים זול זה לא יהיה. הטמטום של השייך כחלון חוגג. והדג מסריח מהראש על פחות מזה ביבי פיטר את לפיד ועל נזקי כחלון הוא מוחל העיקר להישרד בשלטון. ממשלה של חכמי חלם ומפלגת כולנו מפלגה מגעילה באופן מיוחד. מי שהצביע עבורם סימן את עצמו כאהבל מושלם
אלי 06/02/2017 22:00 אנשים חושבים שבחירות הם תוכנית טלוויזיה
אז שלא יתפלאו כשיקבלו פופוליסטים לתפקידים ביצועיים
8 אלי 05/02/2017 10:24 לכל פעולה בכלכלה יש השלכות בטווח הקצר והארוך
הטווח הארוך לא כל כך מעניין אותם כי יתכן שלא יהיו כמפלגה לכן כל הפעולות הן רק לעכשיו ומיד ושהשוכרים בעתיד ישברו את הראש.
7 איתן 05/02/2017 10:24 אוי , איזה מסכנים...., תושבי חוץ שיושבים על הגדר
זוגות צעירים של היום וגם בעתיד , משלמים וישלמו מחירים לדירות שיצאו ממזמן מאיזון כלכלי התחייבות למיליון שקל משכנתא בריבית של 4 % (כן , זו תהיה הריבית בעתיד) 40000 שח רק הריבית ללא הקרן , תפיל הרבה זוגות לא משנה היצע\ביקוש תושבי חוץ וגם משקיעים לא תורמים לייצוב המחירים הם רק מתחרים לא הוגנים מול זוגות צעירים , כי להם נכסים ובטחונות יותר טובים טוב שמוציאים אותם ממשחק הנדלן כי יש רק מפסידים צעירים ואומללים
רמי 05/02/2017 10:48 הריבית למשכנתאות כבר עכשיו מעל 4% (ל"ת)
6 סרגיי 05/02/2017 10:19 טוב מאוד, זה הדבר היחיד שהיה צריך לעשות ועוד מזמן
בלי משחקים עם מס דירה שלישית וכד,' כדי למנוע מינוף כמעט חינם בזכות כסף זול. כל אחד שהיה לו 200K לקח משכנתא מאוד זולה וחושב שהוא וורן באפט אורקל מבאר שבע.
יונה 06/02/2017 05:29 הכל נכון חוץ מההתנגדות שלך למס דירה שלישית
ללא המס הזה אספני הדירות לא יוותרו על אף דירה שברשותם אפילו לא לטובת האחיין(עדיף שינצל את מחיר למשתכן). עם מס דירה שלישית יש סיכוי טוב שהאספן ימכור דירה או 2 וגם אם זה יהיה לילד שלו שייצא מההגרלה של מחיר למשתכן תהיה לזה השפעה חיובית לזוגות הצעירים.
שליש מחיר 05/02/2017 12:59 איסור טוטלי על משכנתא יפיל את המחירים לגובה ההון העצמי
והיה ראוי מזמן להפריד בין שוק הנדלן הישראלי והבינלאומי. אצלנו אנשים עושים צבא והמדינה מחזיקה ברוב הקרקע. אסור לאשר מגדלי יוקרה עם 60 דירות יוקרה במקום 240 דירות קטנות לצעירי ארצנו. מה גם שה 60 האלו משאירים את הדירות ריקות, מילא אם היו עוברים לגור שם ומפנים 60 דירות ברמת אביב לשאר האוכלוסיה, אבל אפילו זה לא קורה עם תושבי חוץ
5 אריק / 05/02/2017 10:19 מ ניסוים צריך להוציא חוק מי שאין תואר בכלכלה לא יהיה שר (ל"ת)
בן 05/02/2017 11:01 ומי שלא רופא לא שר הבריאות ולא קצין-לא שר ביטחון (ל"ת)
4 דניאל 05/02/2017 10:18 חוץ מהמסקנה הלא קשורה בסוף המאמר נכון
הממשלה הזו נוראית, חוסר הוודאות והמשחק בכסף שאנשים חסכו כל החיים שלהם הוא אסון. כחלון והמפלגה שלו הורסים לאנשים פנסיות במחי החלטה. ולמה? בשביל מה? בשביל אנשים צעירים שלא מוכנים לחסוך? ואני אומר זאת כאדם צעיר, אשר חסך במשך מספר שנים ורכש דירת שיכון בגבעתיים, בהמשך אוכל להסב אותה לדירה יקרה יותר. אז מה הפתרון של כחלון, מי שבניגוד אלי נסע לטייל בחול שלוש שנים, למד מדעי הרוח, והחליט שבא לו לבלות, אין בעיה - ניתן לו הנחה על הדירה הראשונה שלו, למה? כי כחלון הוא לא כלכלן, הוא נגרר אחרי פוליטיקה זולה. כחלון הוא אסון לישראל. ביבי יושב למעלה וצוחק, הוא נתן לכחלון כמו ללפיד לפניו להפיל את עצמם מהר גיבובי השטויות שהם בנו. הבעיה שאנחנו נופלים יחד עם הטמבלים האלה. עכשיו לא הבנתי מה הקשר לזה שבטיילת לא רואים שפות זרות, איזה שטות. קודם כל יש הרבה יותר בעלי דירות, זרים מאשר כאלו שירכשו דווקא עכשיו דירה. זה הבעיה עם מתווכים / שמאים, בארץ אין להם השכלה, ולכן כאשר נותנים להם במה הם כותבים שטויות לא מבוססות.
כחלון 05/02/2017 10:44 רואים שאין לך השכלה
מה הקשר?? זה שחסכת וקנית דירה אז ברור שאתה מדבר פה מפוזיציה וכן יכול להיות שעשית טעות שתשלם עליה הרבה... לא הגיוני ששוק משקיעי הנדלן גם נהנה ממינוף בזול וגם משלם ריבית מגוחכת יחסית לשאר אפיקי ההשקעה... למה בבורסה למשל משלמים 25% אחוז מהשקל הראשון ולא מקבלים 60,000 "מתנה" כמו במיסוי על השכירות? ומה עם הוצאות שלא ניתן לקזז כמו בשכירות? לא פלא שכל המשקיעים הולכים לנדל וזה גורם לחוסר איזון וזה המחיר שמשלמים זוגות צעירים שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה בשיכון בגבעתיים בגלל משקיעים ספקולטיביים...
3 שחר 05/02/2017 10:14 ליבי ליבי אני מזיל פה דמעות (ל"ת)
2 מהפכן הדיור 05/02/2017 10:12 כל הכבוד לאלי כהן
ארז ורוזנבלום יכולים ללכת לדחוף את הדעות שלהם ל*** אחד של השני, הינה תכף יתחילו השורטים על נדלן 15, בהצלחה
נפתלי 05/02/2017 23:01 אתה מאלו שמחפשים מהפיכות ובגלל זה שנאו אתכם בגולה, ואתה
מלא שנאה כולל שנאה עצמית.....
דב 05/02/2017 10:53 2-מהפכן
תזכיר לי שנדבר בעוד שנתיים או חמש (אם לא יטאטאו אותו לפני כן). מה עשה מהפכן הדיור הזה לשיפור מצב הזוגות הצעירים ואלה הראויים לדירה. משנאה לא בונים.
שפוי 05/02/2017 14:59 2 - דב
זה כל כך שקוף שאתה מדבר מפוזיציה ולצערך כחלון עושה הרבה לטובת שיפור מצב הזוגות הצעירים אבל מה לעשות במקרה הזה מדובר במשחק סכום 0 כדי שמישהו ירוויח מישהו אחר חייב להפסיד... ומי שקנה דירה במחיר לא הגיוני ושאיבד את עצמו לדעת מבלי לחשוב בצורה כלכלית ורציונאלית על העתיד ייתכן מאוד שישלם על כך מחיר יקר...
שפוי 05/02/2017 15:59 חוץ מזה
חוץ מזה כמו כל השקעה צריך גם לדעת מתי למקסם את הרווחים ולדעת לצאת בזמן... בסך הכל זה שוק מחזורי ולפעמים הוא עולה ולפעמים יורד...
רוני 05/02/2017 14:05 הפוך גוטה הפוך
כדאי לבטל לחלוטין את המשכנתא למשקיעים. זה רק לטובתם. לא תהיה להם אלטרנטיבה או שיתרמו את כספם לחסרי דיור וכך יוכלו גם הם לרכוש דירה. (לשכור לא יהיה להם ממי). או שהמשקיעים יאלצו ךהשקיע בחול ולקבל תשואה של רק 9 אחוזים על כספם במקום 0 עד 3
1 שפוי 05/02/2017 10:05 לא מתפלא שמתווכי הנדל"ן מתבכיינים...
אני חושב שזה צעד מתבקש... משקיעי הנדל"ן לא ירוויחו על הגב שלנו...
דב 05/02/2017 10:55 1-שפוי
אין ספק שאתה "שפוי." על הגב שלך אף אחד לא ירוויח. אך מה עם אלה הזקוקים לדיור, אדון שפוי? האם הקטנת המשכנתא תסייע?
שפוי 05/02/2017 12:21 דב-1
תקרא את הכתבה שוב... אלה הזקוקים לדיור אלא לא משקיעי הנדל"ן בעלי מספר דירות... המצב היום זה גם מי שיש לו הון עצמי ויכול לקחת משכנתא משלם ריבית לא הגיונית מכיוון שיש לו תחרות לא הוגנת עם משקיעים... הגיע הזמן שיהיה איזון בין המיסוי על אפיקי השקעה אחרים! זה צעד מתקקש שהיה צריך להיות מזמן! ויותר מזה אני חושב שגם צריך להגביל את התקופה של המשכנתא ל 20 שנה ולא ל30 כמו היום! איך?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש