15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"השוק התכווץ ופחות אנשים רוכשים דירות, אולם במחירים יותר יקרים"

התגובות בענף בעקבות מחירי הדיור שעלו 0.4% בחודש נובמבר וזינקו בכ-8% במבט שנתי
 |  60
שוק הדיור
Share
אמש פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר שנותר ללא שינוי. באותו פרסום של הלמ"ס, מתפרסם גם נתון מדד מחירי הדיור. על פי הנתונים, מחירי הדירות רשמו בנובמבר עלייה של עוד 0.4% ובאוקטובר נרשמה עלייה של 0.9% במחירי הדירות. במבט שנתי (בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד), המחירים רשמו עלייה של 8.1%.  בלמ"ס טוענים כי נתון עליית מחירי הדיור הסופי יפורסם רק בעוד כחצי שנה, כשם שנתוני מחירי הדיור אינם סופיים וממשיכים להתעדכן שלושה חודשים מקדימה וזאת משום העסקאות שבוצעו וטרם דווחו לרשות המסים ממנה שואבים בלמ"ס את הנתונים.


עליית מחירי הדיור מתרחשת על אף הניסיונות הרבים של הממשלה ובמיוחד שר האוצר, משה כחלון למתן את עליות המחירים בשוק הדיור, כאשר על פי שעה התפנית לא נראית באופק. בעקבות הנתונים, בענף טוענים כי מדובר "בכישלון של כחלון'": 

השמאי ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין מסר בתגובה לנתונים: "שנת 2016 הנדל"נית הסתכמה בנוסחה מתמטית מאוד מעניינת: מחד גיסא רמות המחירים עלו ביותר מ-8%. מאידך גיסא,רכישת הדירות ירדה לקראת סוף השנה,בהתאם, בכ-9% בקירוב ובד בבד ירדה גם כמות לקיחת המשכנתאות בכ-9% בקירוב. מדובר בנוסחה מאוד בעייתית, המלמדת על כך שהשוק התכווץ ופחות אנשים רוכשים דירות, אולם במחירים יותר יקרים. זוהי ללא ספק תוצאה ישירה של הרבה פחות התחלות בנייה (!) בשוק הכללי, שאיננו במסגרת תוכנית למשתכן. בכך הכישלון הגדול ביותר של כחלון: לא רק בעובדה שמחיר למשתכן לכשלעצמו לא הצליח וקידם הרבה פחות דירות מהצפוי,אלא בכך שגרם לביקושים 'היסטריים' ביתר השוק ודחף את רמות המחירים מעלה-מעלה."
 
אדריכלית רותי הרשקוביץ, מבר הרשקוביץ אדריכלים אמרה: "הכישלון הגדול ביותר השנה של כחלון בכך שהקריב כמעט סופית את כל נושא ההתחדשות העירונית לטובת 'תכניות נישה' כושלות דוגמת הסכמי הגג המקרטעים ומחיר למשתכן. הניסיון לעוות את השוק ולייצר באופן מלאכותי ביקושים גדולים מחוץ למטרופולין ובפריפריה,באו במישרין על חשבון אותם מקומות שבהם הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור רוצים לגור, לעבוד, לקנות ולבלות, ועיוות זה הוא שגרם לדהירת המחירים ובד בבד להאטת העסקאות. הייתה לכחלון הזדמנות פז בשנה וחצי האחרונה לקדם תכניות התחדשות עירונית ארצית מקיפה שהייתה מכילה כחצי מיליון דירות לפחות בגוש דן וביתר המטרופולינים,אולם אפשרות זו ירדה לצערי לטימיון!".
 
שיר הספרי, ממתגת הערים: "לצערי 2016 התאפיינה בהתנגשות רבתי בין מדיניות כפויה של כחלון שייצג את השלטון המרכזי, זאת מול צרכים שונים בעליל של עשרות עיריות ומועצות מקומיות ברחבי הארץ. לא ניתן לייצר רבבות דירות בכל עיר פריפריה בשיטת 'פלאפל אכול כפי יכולתך'. אין דין טבריה ועכו, למשל, כדין אשקלון, קריית גת ובאר שבע. תפישה שגויה זו גרמה ברוב המקרים לתקיעה מוחלטת של הסכמי הגג, להיעדר תשתיות הולמות ולכך שהיצע הדיור 'על המדף' בפועל יהיה גם בשנים 2017-2018 קטן בהרבה מהצפוי. לכן, לא ניתן להתייחס לשוק הדיור כאל 'מספרים' בלבד,אלא רק בממשק רוחבי בין זרועי שיכלול בתוכו דיור, תשתיות, תעסוקה, חינוך, חברה וקהילה, איכות סביבה, תרבות וספורט וכל היתר".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

60 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 2 17/01/2017 18:58 נכון כמעט אין תוכניות פינוי בינוי (ל"ת)
28 זוג צעיר וכועס 17/01/2017 09:53 כחלון נלחם ברוכשי דירות. נקודה.מאפשר לבנקים להשתולל עם
ריבית משכנתה פסיכית, ומחירים שעולים כול חודש במספר דוספרתי. מה עשית לזוגות צעירים חוץ מהגרלות שאף אחד לא רוצה חוץ ממקורבים ופרוטקציונרים.
צור 17/01/2017 18:56 כחלון תותח
סבלנות. כחלון עושה צעדים נכונים. החשוב ביותר זה שעצר את החגיגה של היזמים שרכשו קרקע ומכרו במחיר שבא להם ברווח של עשרות אחוזים. תוך שנתיים ירידת מחירים של 30 % . עוד 5 שנים ירידה של 40-50%.
אריה 18/01/2017 07:29 עכבר שאג, מי לא ירא? בקרוב יזחל לחור שלו. (ל"ת)
27 הורים 16/01/2017 19:45 כול חודש עליה לפחות 10000 ש"ח כול חודש במרכז. למה אתם
מחכים זוגות צעירים? שהשכירות תמשיך לעלות? שתתגרשו חס וחלילה בגלל מריבות של מגורים עם החותנת? שכחלון יעשה הוקוס פוקוס כמו שעשה עד עכשיו?
גד 17/01/2017 19:23 אתה מנסה לדחוף עוד זוג צעיר למעגל חובות
נדבר אחרי שתשלם פעם ראשונה מס אמת על הדירות שלך.
הורים 18/01/2017 07:30 אנחנו רוצים שילידים תהיה דירה, ואף אחד לא מקבל במתנה (ל"ת)
26 יצחקי 16/01/2017 17:41 לא רק כחלון נכשל גם ביבי כמאמן על כשל עם כחלון הגאון... (ל"ת)
25 אדם 16/01/2017 15:42 ביקושים היסטרים?רק אצל האינטרסנטים!התרסקות בפתח!
עולם המושגים של האינטרסנטים: משך מכירה בממוצע ארצי של דירה מעל 15 חודש!! אצל האינטרסנטים זה ביקושים היסטרים!! כמה פטתי ועלוב!
24 נפתלי 16/01/2017 14:02 ענת דניאלי והתוכן השיווקי
במשך חודשים את מביאה לנו "כתבות " על עליית מחירי דיור כדי לתמוך בשוק עולה למרות עובדות אחרות בחרת להביא גירסא אם 3 תומכים לגירסא זאת ,ובאף כתבה לא בחרת להביא גירסא הפוכה מי שעיניו בראשו יודע שהכיוון למטה ,תחשבי לרגע על האנשים שקונים את התזה שאת מביאה לאורך כל הכתבות והולכים עכשיו להשקיע בנדלן,כמה מסכנים הם עלולים להיות.
23 אדם 16/01/2017 13:57 משך מכירה של דירה מעל 15 חודש!! זה אומר שהשוק מת!!
משך מכירה של דירה בממוצע ארצי מעל 115 חודש!!! זה אומר שהשוק מת!! כמות הדירות הלא מכורות מעל 31000 !! ששיא משנת 2000! המסקנה שהשוק לפני התרסקות!
הורים 18/01/2017 07:31 סבתא שלך מתה ולא הורישה לך כלום.צא לעבוד ב-3 עבודות כמו
שאנחנו עשינו 30 שנים ועוד 6....
22 ריבית עולה . ומיתון 16/01/2017 13:43 התרסקות של מאות משפחות .זה המחיר של ניפוח מחירי הדירות.
הריבית תעלה . ומיתון . יביאו משפחות רבות להסתבכות פיננסית , שהמדינה לא ידעה כמוהה. החגיגה בסוף תיגמר . ענין של זמן. לא רואים את הנולד. צריך לשים סוף לתופעת היתקרות מחירי הדירות . אחרת מחירי הדירות יביאו לסוף רע.
לא מבין 16/01/2017 15:21 איך אנשים מסוגלים לשלם
מחירים כאלה!אתם לא מבינים שעובדים עליכם?באמת נראה לכם הגיוני שמחיר של 4 קירות עולה 8% בשנה?מה השתנה משנה שעברה?לא חבל על הכסף שלכם?אתם עובדים קשה בשביל לחסוך אותו.
shafik 17/01/2017 08:17 מאיך שהם משלמים על סמארטפונים וחתונות ראווה יקרות (ל"ת)
21 שאלה 16/01/2017 13:30 זה תוכן שיווקי? למה אין אזהרה? (ל"ת)
20 יוגב 16/01/2017 13:21 8% זה רק פיצוי על מס רכישה לכן העליה גבוהה הרבה יותר
נתונים מטעם הממשלה לכו ותאמינו לדעתי העליה היא לפחות 15% ( זנ מה אני כאן מ 1.1 ל1.25 ) כלומר כל מס הרכישה מגולם במחיר זה מה שייקרה לכל מס הצעירים רק אוכלים אותה המדינה היא הנהניית העיקרית המשקיעים מפנימים וחוזרים לאט לאט לשוק כי גם הם מרוויחים הם בטח מרוויחים יותר כ ס ף פחות אחוזים קל יותר לקנות בכסף ופחות לקנות באחוזים....
הורים 18/01/2017 07:32 ברור, מס רכישה, מס שבח, מס השכרה וקנס דירות, כולם מעלים (ל"ת)
19 קורל 16/01/2017 13:18 מי קונה דירות יקרות ובלי מסים? העולים ״החדשים״
היורדים לשעבר חוזרים לארץ, ומלבינים את כספם בקניית דירות יקרות ללא מיסים בארץ ישראל. מדוע הממשלה סוגרת עינים? כי ככה טוב לקופת המדינה ? בטוח???
18 מני 16/01/2017 13:10 31000 חדשות לא נמכרו , לעומתם פחות מ27 אלף נמכרו !
זה אומר שהקבלנים בונים ולא מצליחים למכור , וזאת כאשר עודף הביקוש נמצא בשיא ! במילים אחרות אנשים החליטו לא לקנות במחירים האלו , הן בגלל המחיר , והן בגלל הריבית על המשכנתא ולכן הקבלנים יצטרכו למכור במחירים מוזלים יותר , מאחר שגם להם יש חובות לשלם ! אז תחזיקו חזק ! קצב עליית כמות הדירות הלא נמכרות עומד על 600 בחודש , תוך שנתיים נעבור את 50 אלף דירות לא מכורות , שיהיה בהצלחה למי שמתכנן למכור !
17 מתנה להומלסים 16/01/2017 13:09 כל מי שעדיין מאמין שמחירי הדירות ירדו.....
מי שמאמין שמחירי הדירות ירדו זכאי לקבל מכחלון במחיר מופחת את הדיסק המרגש "בת 31 חוזרת לגור עם ההורים בדירה הקטנה בכפר סבא...." דיסק מרגש אפשר להתכנס בכיכר רבין להדליק נרות לנגן בגיטרה ולנגב דמעות.
סרגיי 16/01/2017 14:09 כמעט לכל משקיע יש או יהיה איזה ילד הימלס אחד או שניים
שאפילו במוות שלו הוא לא יעזור להם מספיק והם יצטרכו לשלם על ישראבלוף. התגובה שלך של בן אדם בעל ראיה צרה מאוד.
משקיע 18/01/2017 07:33 ממש לא, המשקיעים חושבים על עצמם ועל הילדים שלהם (ל"ת)
המוכיח 16/01/2017 13:34 חחחחח גדול! (ל"ת)
16 אין סיבה לשלם יותר ! 16/01/2017 13:07 מחיר דירה אמיתי והגיוני 500000 ש"ח !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אין סיבה לשלם על דירה יותר מ- 500000 ש"ח כל בלון סופו להיתפוצץ !!!! וכל מנפח בלונים מקבל נתזים לפרצוף!! 90% משתכרים 5000 ש"ח לחודש . לא הגיוני להעמיס על קן משפחתי מחירי דירות מנופחים.
המוכיח 16/01/2017 13:31 הגיוני לא הגיוני - היצע וביקוש. לא מתאים לך - תשכיר (ל"ת)
יוגב 16/01/2017 13:25 כן זה אוהל בפזורה הבדואית בינתיים
אתה מוזמן גם ההוצאות הרבה יותר פרקטיות בוא אלינו לאוהל
15 בניה הקטר של המשק 16/01/2017 12:42 עצירת הבניה תביא למיתון בכל המשק (ל"ת)
כנראה אין ברירה 16/01/2017 13:28 וזה יביא לירידת מחירים (ל"ת)
14 שפרה 16/01/2017 12:27 ככה זה כשפנצ'רמעכר הופך לשר אוצר. כשלון!
כחלון הסית נגד משקיעים/רוכשים. את מי יאשים עכשיו??? למה "זוגות צעירים" לא קונים את הדירות? הכשלון הזה לא יעבור את אחוז החסימה.
יוגב 16/01/2017 13:27 המהלך מחושב עם הגדלת הסיוע האמריקאי ומיסוי רכבים
אז כל המיספרים מתערבבים וניתן לעשות מצגת סבירה אין באמת כוונה לפתור יש כוונה לגזול ממעמד היצירה ( הביניים ) לטובת כותרות פוליטיות מחושבות למען הבחירות הבאות - זה כל המהלכים לא כלום יותר
13 המוכיח 16/01/2017 11:51 לכל הבכיינים העצלנים שלא רוצים לעבוד ומתים מקינאה
תמשיכו לשבת בבית קפה בשינקין ולצפות לנס, לשלם 7000 שכירות על דירה רקובה. תמשיכו להאמין להבטחות של פוליטיקאים וכל מי שחיכה למע"מ אפס ולמחיר למסכן בינתיים אכל אותה בשנתיים האחרונות באיזה 10% לפחות אם לא יותר במחיר הדירה ועוד בריבית קבועה לא צמודה שעלתה באחוז וחצי, ככה שהפסדתם לפחות 200 אלף שקל בשנתיים האחרונות ואני עוד עדין. תמשיכו לחכות.
מה הפתרון? 16/01/2017 13:14 לוקחים משכנתה של מיליונים????? (ל"ת)
המוכיח 16/01/2017 13:32 אם תקנה בפריפריה בק.גת/ק.מלאכי - לא תצטרך מליונים
אם יש לך הון עצמי של 250 אלף, מספיקה משכנתא של 650-700 אלף לקנות דירה נורמאלית ואתה מחזיר כל חודש 2700-3100 תלוי במסלול שאתה לוקח וחי רגוע ולא מחזיר 7000 שקל לבעל הדירה לשווא ולריק.
מוטי 16/01/2017 12:46 אתה מוכיח דבר אחד
שאתה בלחץץץ
המוכיח 16/01/2017 13:37 מוטי יקירי, אתה מדבר בסיסמאות, אני בעובדות:
למרות שאני מאמין ששילמו לך על התגובה, אבל לפחות כדי שתראה שמשלמים לך על פארש, כנס לאתר רשות המיסים. תקיש גוש 2619 חלקה 80 וגוש 2618 חלקה 38 ותראה בכמה נמכרו דירות בחודשים האחרונים. אנא עדכן אותי. תודה.
המוכיח 16/01/2017 13:23 ממש לא חמודי. יש לי דירה אחת ויחידה
אז אין לי מה להיות בלחץ.
12 סרגיי 16/01/2017 11:50 ארז,לא קונים פחות כי לא בונים.לא חסר דירות לקניה מיידית
תתאמץ קצת למצוא הסבר פחות מטומטם שממנו תמצוץ מסקנה על עליית מחירים.
המוכיח 16/01/2017 12:16 בק.מלאכי הוציאו לשיווק לפני 3 חודשים 2 בניינים נישארו 4
דירות למכירה. את הפנטהאוז מכרו בכמעט 2 מליון שקל, ראה באתר רשות המיסים. דרית 4 חדרים על הנייר כניסה עוד שנתיים וחצי - 1.2 דירת 5 חדרים גם על הנייק כניסה עוד שנתיים וחצי - 1.35 תן לאנשים שימשיכו לחכות.
מיסוי 3 דירות וריבית 16/01/2017 13:10 נדלניסט מהההה זה לחוץץץץץץ
וואוווווווו
המוכיח 17/01/2017 08:21 כמו שאמרתי למוטי, אתה מדבר סיסמאות אני בעובדות:
למרות שאתה טרול ושילמו לך מלא כסף על התגובה, כנס בבבקשה לאתר רשות המיסים (אם אתה מתקשה אני אשלח לך קישור, אולי אתה בכלל רובוט אז אין לך איך לדעת) ותקיש בבקשה גוש 2619 חלקה 80 וגוש 2618 חלקה 38. תעדכן אותי בבקשה בכמה נמכרו שם דירות בחצי שנה האחרונה וכמה דירות נמכרו. אני מאמין שלספור אתה יודע, על אף שאתה רובוט ושילמו לך לא מעט. ממתין לתשובה.
א. ג 17/01/2017 16:10 שטויות במיץ. גוש וחלקה של קרית מלאכי.
אני נכנסתי לאתר רשות המיסים ולא מבין איזה שטויות אתה רושם. אין שום שינוי במחירים. ועוד גוש וחלקה בקרית מלאכי.שינוי במחירים מתחיל במרכז הארץ בדגש על תל אביב וגבעתיים ושם נכון להיום יש רק עלייה במחיר.
משקיע מקריח 16/01/2017 13:01 עיר מוכה
מלאה קרינה ואריתראים דוגמא קלאסית לבועה
המוכיח 17/01/2017 10:40 משקיע, בתל אביב אין סודנים ואריתראים? שם הרבה יותר!!!
אצלנו הרוב המוחץ יהודים, כמו כל עיר יש אזורים טובים יותר ופחות טובים. במליון שקל + אתה קונה בשכונה חדשה וצעירה עם אחלה שכנים. אני יודע שדברי לא נשמעים כי אתה גזען ורוצה לגור בבועה של תל אביב, אבל לא יעזור לכם, המחיר לא יירד בתל אביב כי אין היצע אז נישאר לקנות רק בפריפריה ולנסוע לעבוד בערים המרכזיות. חלאס להיות עצלנים, ועוד יותר חלאס להיות גזענים
המוכיח 16/01/2017 13:25 1. בכל עיר יש אריתראים, דווקא פה פחות ודבר שני
אנחנו חצי שעה מתל אביב. לא אומר שעיר מושלמת, אבל אחלה עיר למי שרוצה לגור בזול (עכשיו כבר לא זול כל כך אבל יחסית לת"א) ולהיות קרוב להכל. חצי שעה תל אביב 40 דק' כפר סבא חצי שעה ירושלים 40 דק' לבאר שבע אבל אתם עקשנים כמו פרד. אגב לא מעט מת"א יצאו מהבועה וקנו פה, גם חבר'ה מפתח תקווה והסביבה. אבל אתם עקשנים, תמשיכו לשבת בשנקין ולחכות לנס. בהצלחה חמודי.
המוכיח 16/01/2017 15:36 סרגיי, פעם היו ממשלמים ריבית רצחנית ומחיר דירה נמוך
ויצא שפעם היית משלם יותר בטווח הארוך. האם זה לדעתך, יותר הגיוני שפעם אנשים לקחו משכנתאות בריבית 3% צמוד מדד מהמדינה ואחרי זה שהמדד עלה הם בכו והחוב גם תפח? היום אפשר לקחת ריבית קבועה לא צמודה 5% ואתה רגוע לא משנה מה יהיה במשק.
סרגיי 16/01/2017 14:02 זה לא קשור לשנקין. מי אמר שזה הגיוני לשלם 130 משכורות
ממוצעות (חציון תכפיל ב80 אחוז) עבור דירה בקרית מלאכי? שאתא משלם 500 אלף על בניה ו-700 אלף עבור קרקע בקרית מלאכי זה אבסורד. ו-40 דקות מתל אביב זה בדיחה שכבר אף אחד לא קונה.
11 איתן 16/01/2017 11:32 ברור
לא ציפינו שירידת המחיר תבוא לפני הקיטון בכמות העסקאות. ככה נבנה לחץ על המחיר. נראה כמה זמן ימשיך כאשר ציפיות הריבית הן רק למעלה.
10 או ש 16/01/2017 11:24 או ש
או שנפח העסקאות יעלה חזרה או שירידת המחירים בדרך...
9 עובר יותר כסף בשחור! 16/01/2017 11:12 המחירים עלו הרבה יתר מ 8%, פשוט מאז שהועלו המיסים (ל"ת)
8 נהג מונית אמר שיעלה 16/01/2017 11:04 נהגי המוניות סוברים שימשיך
אבל רוב נהגי המוניות סוברים שזה ימשיך לעלות אבל חזק תסמכו על קלוד!! הוא אף פעם לא טוהה
7 קחלו תנלי 16/01/2017 11:04 מיסוי ועוד מיסוי - רק למען הפוליטיקה
קחלו עוד מס ותן אותו לי לאזרח סוג ד באיו"ש כי אני מקבל פי4 מכולם ואני עדיין אזרח סוג ד ( לפי בנט) אז תכפיל לי בבקשה כספים ואגיע לאזרח סוג ח' ( רק מתמטיקה 5 יחידות)... הכל פוליטיקה ואני ממעמד הביניים ובעל 7 ד\רות הממן שלך קחלו ידידי
6 משקיע מקריח 16/01/2017 11:02 אפילו
ג. מלאי דירות בנויות למכירה- שיא של 18 שנים- 31 אלף יחי"ד מוכנות עם מפתח. ד. מלאי דירות ב ב נ י ה פעילה- 109 אלף, שיא היצע היסטורי. והרי מתכון מושלם ובשל לשינוי מגמה ב12 חודשים הבאים.. היכונו....
5 כך 16/01/2017 11:01 והרי לפניך-
א. שכר דירה מדשדש כבר 3 שנים ברצף =ירידה, אפילו בהשוואה לשכר מינימום, קל וחומר בהשוואה לשכר הממוצע... ב. מלאי דירות להשכרה- הכפיל את עצמו תוך שנה ו8 חודשים (מקור: יד 2)
4 כך נירא כישלוןןןןןןן 16/01/2017 11:00 כך נירא הכישלון
כך נירא הכשלון שנתיים כיבל את כול הרגז כלים ו נחשל כחלון ו דלנט הביתה
3 יוגו 16/01/2017 11:00 לדעתי הכל ייתקע בגלל העדר תכנון תשתיות
הקפיצה קדימה עם דירות תוך הורדה דרמטית באיכות החיים בגלל העדר תשתיות תבריח את כל הקונים גם מהאתרים בהם בונים כעת החוסר חשיבה המובנית בהשקעה על ידי מדינה ימשיך לאכול את נושא הדיור כל פעם מזווית אחרת מחירי הדירות לא ממש יירדו משקיעים לא ממש יימכרו המדינה תמשיך לעשות קופה חסרי אמצעים ימשיכו להתרחק מדירות בבעלותם
2 מעט עובדות: 16/01/2017 10:59 כנסו:
א. שכר דירה מדשדש כבר 3 שנים ברצף =ירידה, אפילו בהשוואה לשכר מינימום, קל וחומר בהשוואה לשכר הממוצע... ב. מלאי דירות להשכרה- הכפיל את עצמו תוך שנה ו8 חודשים (מקור: יד 2) ג. מלאי דירות בנויות למכירה- שיא של 18 שנים- 31 אלף יחי"ד מוכנות עם מפתח. ד. מלאי דירות ב ב נ י ה פעילה- 109 אלף, שיא היצע היסטורי. והרי מתכון מושלם ובשל לשינוי מגמה ב12 חודשים הבאים.. היכונו....
אין כמו דירה להשקעה. 16/01/2017 12:59 בקיצור התשואה על נדלן גם בשנה הבאה תהיה לפחות 10% (ל"ת)
1 אבל למה הם מפחדים?? 16/01/2017 10:52 אבל למה הם מפחדים??
אבל למה הם מפחדים??
מאור 16/01/2017 11:36 הזוגות הצעירים מפחדים כי הם שישלמו על הכשלונות של כחלו. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש