16:24 בני ברק: עשרות עצורים בהפגנות החרדים נגד מעצר העריקים

15:45 צפי לפתיחה יציבה בוול סטריט: העיניים מופנות לסין, מניות הבנקים במוקד >>

15:22 המאבק נמשך: ארגוני הנכים מפגינים כעת ליד ביתו של רה"מ בירושלים

14:40 השר בנט: אין לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס >>

13:11 למ"ס: הצמיחה במשק ברבעון השני עמדה על קצב של 2.4%

12:40 מניית תמר פטרוליום צוללת ומשלימה נפילה שבועית של מעל 6%

12:38 מניית אל על יורדת 2.8% ומשלימה ירידה של 19% מתחילת השנה

12:36 מניית שטראוס עולה 1.3% ומשלימה 4 ימי עליות רצופים

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"כחלון רשם כישלון חרוץ בעניין מחירי הדירות", ארז כהן מספק שתי המלצות בסיטואציה הנוכחית

ארז כהן, לשעבר יו״ר לשכת השמאים, בתגובה לנתוני למ״ס על הירידה בשיעור בעלי הדירות בכלל ובקרב הצעירים בפרט
 |  37
שוק הדיור
Share
״התרעתי במהלך השנה  האחרונה על כך שאחוז הישראלים הצעירים שבבעלותם דירה צונח באופן דרמטי״,כך אמר ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת השמאים בתגובה לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול והציגו מגמת ירידה משמעותית משנת 1997 ועד 2015 בשיעור הצעירים המחזיקים בדירות בבעלו (לכתבה- לחצו כאן). 


לדברי כהן, ״הפתרון היחידי לירידה בשיעור הבעלות הינו חזרה נקודתית לבנייה ציבורית באמצעות חברות משכנות כפי שהיה עד תחילת שנות ה-90. כך ניתן יהיה לבנות דירות זולות וקומפקטיות בכמות משמעותית ובאיזור הביקוש. בניינים ללא לובי מפואר ומפרט מוגבל ובשטח דירות של עד 80 מ"ר. בשיטה זו בנו מאות אלפי דירות בארצות מפותחות דוגמת הולנד, דנמרק, שוודיה ועוד ואין שום סיבה שזה לא יעבוד גם אצלנו״.

לטענת כהן עולה חשש ממחאה חברתית בעקבות חוסר יכולת הצעירים לרכוש דירות: ״משנה לשנה אחוז הצעירים שהינם יכולים להגיע לדירה יורד והתרחיש של נפיצות חברתית, שהמחאה של 2011 עוד תחוויר לעומתו, נראה ריאלי יותר מתמיד. שר האוצר כחלון נכשל כשלון חרוץ, מחירי הדיור עלו השנה ב-9%, רכישת הדירות ירדה ב-9% וכך גם, בהתאמה, לקיחת המשכנתאות ירדה ב-9%. אלה נתוני בעייתיים מעין כמותם, המצביעים על מצב חירום ואני מצפה שראש הממשלה, כמבוגר האחראי, ייקח לידיו את המשימה לטפל בנושא. המלצתי: לרדת מיידית ממחיר למשתכן שרק מגבירה את הביקושים הכבושים ומתדלקת את השוק הדיור כלפי מעלה!"אדריכלית רותי הרשקוביץ, בר הרשקוביץ אדריכלים אף היא הגיבה לנתונים: "נתוני הלמ"ס מלמדים שוב שללא תכנית התחדשות עירונית ממלכתית ארצית שתכלול לפי נתוני משרדי כ-750(!!) אלף דירות בקירוב, רובן במטרופולינים של גוש דן חיפה וירושלים, אבל גם בערי הפיתוח, לא ניתן יהיה בשום פנים ואופן להגיע ליעד של 70-80 אלף דירות לשנה. הפער הזה מביא לכך שמידי שנה חסרות עוד כ-20 אלף דירות בשוק, והמחסור בהיצע דוחף את רמות המחירים מעלה מעלה, מ-800 אלף שקלים לדירה ממוצעת לפני עשור ליותר מ-1.6 מיליון כיום. ניתן יהיה לבלום את עליית המחירים ואפילו להוריד אותם רק אם תגובש תכנית שכזו בהליכים סטטוטורים מהירים ובשיתוף פעולה מירבי בין הממשלה והעיריות".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

37 תגובות ב-26 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
26 אופסס 31/12/2016 20:46 אופסס
אולי כבודו יכול להתמודד גם עם מעט עובדות- 1. שכר דירה מדשדש במקום כבר כמעט 3 שנים ברוב אזורי הארץ. 2. הגידול נטו במשקי הבית השנתי עומד על 42 אלף בתי אב (לאחר קיזוז פטירות) 3. התחלות הבני בשנה עומדות על 51 אלף (לא כולל מגזר ערבי, יחידות דיור, ופיצולים למיניהם)
25 לפיד רק נזק 31/12/2016 18:36 צריך לבטל את החוק של לפיד מס שבח לא מוכרים דירות (ל"ת)
24 אמיניאן 31/12/2016 18:23 רשות מקרקעי ישראל
מי אמור לתכנן ולשווק, מי אמון על העברות בעלות ,למי משלמים 31% היתר היוון על כלום ומי עושה את כל זאת בעצלנות ובחוסר אחריות ובטיפשות ומי הרשע שיודע את כל זה ולא עושה כלום מלבד להאשים את המגזר הפרטי
23 שיקה 30/12/2016 10:55 ארז, כחלון יודע רק לקחת מאחרים, אין לו מושג
איך ליזום וליצור. הוא קומוניסט מהזן הרע.
22 רמי 29/12/2016 21:31 זכיתי במחיר למשתכן :-)
גם אני התעצבני והגבתי כל פעם שנתנו לליצן הזה או למתווכת הליצנית במה להריץ את המחירים, אני אומר לכם מניסיון, חבל לכם על הזמן והעצבים. תנו לו ולחברה שלו לקשקש, אף אחד לא ישתכנע לוותר על הזכאות שלו ולרוץ לקנות דירה בשוק בגלל טיעונים מגוחכים כאלו. יש מספיק דירות בהגרלות, כולם יזכו. כמו שכתבו פה קודם, המתווכים והשמאים מאבדים עבודה בגלל המחיר למשתכן. הכתבות האלו באות מתסכול. ולביזפורטל: אם לזה אתם קוראים כתבה עיתונאית אז המאמרים בפלייבוי הם ספרות מופת. בהצלחה לכולם!
21 אחד העם 29/12/2016 20:40 מי שמגיב כאן וגם מי שלא ועדין לא קנה
תמשיכו לחכות ונראה מה יהיה רק על תתפלאו אם בכל שנה שתחלוף המחיר ימשיך לעלות ב 100-150 אלף כמו שהיה עד עכשיו ינראה מה תכתבו אז.המחיריח לא ירדו! פשוט לא ירדו.אין סיבה הקבלנים מווסתים לפי קצב הקניה.בסוף באמת לא תוכלו לקנות.כחלון לא עושה כלום.הכל עבודה בעיניים.
20 hh 29/12/2016 18:31 האיש הרע של השנה=כ ח ל ו ן =מס דירה3=גניבת כסף מהציבור. (ל"ת)
רמי 29/12/2016 21:36 בזכות כחלון זכיתי בדירה במחיר למשתכן
אם אתה מחפש איש רע, אתה לא צריך ללכת רחוק. רק עד המראה.
19 גיא 29/12/2016 18:31 במחיר למשתכן השמאים והמתווכים לא גוזרים עמלה
בגלל זה כל יומיים מופיעים פה השמאי השמן והמתווכת הזקנה ומנסים לשכנע אותנו לקנות בשוק החופשי. לא יעזור לכם, אף אחד לא יוותר על הנחה של 30% בגלל סיפורים והפחדות הזויות.
18 אריק 29/12/2016 18:19 הוא ימשיך לקשקש ואנחנו נחכה
מכתבות לא רוכשים דירות רק אחרי ירידות ארז שתה מים ותרגע המחירים כבר בירידה
עמי 31/12/2016 19:29 חחחחחחחחחחחח איפה? במוסול? בחאלב???? (ל"ת)
17 ' 29/12/2016 18:14 תגיד לי באיזה סרט אתה חי שמישהו מקשיב לך?
איך זה שאתה מקבל פה במה בתדירות כה גבוהה? אתם יכולים לעשות שמיניות באוויר - נגמר הכסף...גם אם תנסו לשכנע יום ולילה לא יעזור לכם אין כסף...תנוחו..השוק ילמד אתם שקפיטליזם לא נותן להמונים להרוויח...רק על הנייר.
16 מני 29/12/2016 17:35 איש הזוי וחסר אחריות!
אתה גם אומר את זה במפורש. אתה רואה את הצניחה במשכנתאות (שמשקפות אנשים שלקחו אותם לפני שנה, אם ניתן היה לראות כמה בפועל סוגרים היום משכנתאף הנתון היה מדאיג הרבה יותר). אתה רואה את משך הזמן למכירת דירה שרק עולה ועולה, אתה רואה את כמות הדירות הלא מכורות בידי הקבלנים, אתה רואה את בריחת המשקיעים מהנדלן, אתה רואה את נסיקת ריביות המשכנתא, אתה רואה שיא היסטורי שלא היה מעולם של 120,000 דירות בשלבי בניה (מה יהי כשאלו ישתחררו לשוק בשנה - שנה וחצי הקרובות?!). אז במקום לעמוד כמו אדם מקצועי ורציני ולהגיד: בשום אופן אל תרכשו עכשיו, זו התאבדות כלכלית. אתה מדבר נקודתית על מחיר למשתכן?! נכון, גם במחיר למשתכן אסור לקנות אבל למה את לא מציים באופן כללי: אל תקנו דירה, השוק לפני קריסה. אינטרסנט חסר תקנה. לא יכל לשמוע יותר שמאים ומתווכים משקרים לציבור. חוסר אחריות
יוני 29/12/2016 18:33 במחיר למשתכן לא צריך שמאים ומתווכים
זה למה
יש ר א לי 29/12/2016 18:27 אינך מבין מה זה דירות בבנייה , אסביר לך:
40,000 יח"ד שהתחילה בנייתן ב 2014 ולא הסתיימה, ועוד 40,000 יח"ד שהתחילה בנייתן ב 2015 ולא הסתיימה , ועוד 40,000 דירות שהתחילו לבנות ב 2016, זה עושה 120,000 יחד" בבנייה. ואם הדירות של 2014 לא יסתיימו גם ב 2017 ויתחילו לבנות נניח עוד 40,000 יח"ד אזי יאמרו שיש 160,000 יח"ד בבנייה, זה רק מסביר את המצוקה, אין מספיק כח אדם וחברות ביצוע פושטות רגל ולכן משך הבנייה מתארך. לפיכך, הנתון של כמות יח"ד בבנייה איננו רלוונטי, מה שרלוונטי זה סיום בנייה ובעיק כמות שיווק בשנה. כל עוד לא משווקים לפחות 70,000 יח"ד בשנה לא יהיה צמצום הביקוש משום שבכל שנה הגידול הטבעי (זוגות שנישאים) עומד על 50,000 יח"ד. אז סליחה, אבל לא קלעת.
*טעות קטנה בידך 29/12/2016 20:40 שכר דירה תקועעע
אולי כבודו יכול להתמודד גם עם מעט עובדות- 1. שכר דירה מדשדש במקום כבר כמעט 3 שנים ברוב אזורי הארץ. 2. הגידול במשקי הבית השנתי עומד על 42 אלף בתי אב (לאחר קיזוז פטירות) 3. התחלות הבני בשנה עומדות על 51 אלף (לא כולל מגזר ערבי, יחידות דיור, ופיצולים למיניהם)
15 גיא 29/12/2016 16:56 אולי לא שמתם לב
בשבועיים האחרונים נפתחו מכרזים לעשרות אלפי דירות במחיר למשתכן, ולא רק בדימונה וירוחם. גם בירושלים, מודיעין, ראשל"צ, רחובות, חולון, ר"ג, ת"א, הרצליה, נתניה, חדרה, חיפה, עכו, נהריה... בקיצור, כל הארץ. אז אתם יכולים להסתכל על גרפים ולחשוב שהדירות שלכם עלו, בפועל אף אחד לא יקנה ממכם. תמכרו לגרף.
14 אזרח 29/12/2016 16:32 מחירי הדירות
סוף סוף שר אוצר תותח רק תמשיך ככה
13 ציפי 29/12/2016 16:24 הכול מתרסק 40אחוז ויותר ויפול יותר מלא דירות אין קונים
מתווכת מהשטח הכול כבר מתרסק רואה מהשטח מלא שלטים ולא יכולים למכור גם שמורדים 40 אחוז התרסקות של 60 אחוז ויותר יש מלא דירות 32 אלף לא מכורות רבית עולה מחיר למשתכן 115 אלף בבניה הכול מתרסק התרחקו כמו מאש מדירות הכי רצינית רואה דהכול מת מהשטח ארז אתה שקרן אנטרסנט מפחד כמה דירות יש לך יודע שהכול נופל כול החכמים המשקעים כבר בורחים יודעים הנפילה התחילה חזק ממש את הרווח לפני שלט יהיה כלום הכול יחסור למה שהיהי חכו ותראו תברחו מהר מדירות אמיתית
12 א.ד.גורדון 29/12/2016 16:05 זוג צעיר בהריון קנו כבר דירה בחצי חינם בנתיבות
רכבת הדרום תביא אותכם למרכז תוך שעה ורבע!!!
11 פינוי בינוי 29/12/2016 15:46 למה לדחוף את הצעירים לגור רחוק ממקומות העבודה?
כחלון קיבל ארגז כלים לבנות ובמקום זה הוא משבח את עצמו על שיווק דירות סוג ג במחיר דירות סוג א. הוא התחפש לבוב הבנאי. הצעירים צריכים לגור קרוב למקומות עבודה שלהם ולא לנסוע כל יום 4 שעות. הלוך ושוב עם רכבות ומטוסים ומה לא. נמאס כבר מחבורת הלוזרים בממשלה הזאת שרק מטילה מיסים. לא רוצים גם דירות משקיעים משומשות וישנות שכחלון יבנה שכונות חדשות עם דירות 3 חדרים , לא צריך ברזים מזהב ושיש בשירותים בניה רגילה כמו של פעם עם 3 חדרים שאפשר לשים בחדר אחד 2 ילדים
10 יש ר א לי 29/12/2016 15:38 למה כחלון נכשל? כי יש לו קיבעון מחשבתי
כחלון חשב שמחיר למשתכן זה הפתרון, אך זה ממש לא, זו תכנית גרועה מהרבה סיבות , חלק מהן: 1. זוג צעיר שקונה במחיר למשתכן צריך להתחיל לשלם משכנתא תוך שהוא משלם גם שכ"ד, הדירות שם לעוד שנים. כלומר: הטבה רק לעשירים שיכולים לשלם בו"ז משכנתא ושכירות. 2. מחייב לקנות דירה חדשה מקבלן, אין הטבה למי שרוצה לקנות דירה קטנה יד 2, כלומר: הטבה רק לעשירים, שיכולים לקנות במחיר גבוה (דירה חדשה למרות ההנחה). 3. מחייב הון עצמי לדירה חדשה, גם אם אפשר בהון עצמי של 10% יקחו משכנתא של 90%, מי מסוגל לשלם משכנתא כה גבוהה, רק עשירים, שוב תכנית לעשירים. 4. כל השיווקים של המדינה למחיר למשתכן, יזמים של שיווק רגיל חייבים לקנות קרקע רק מפרטיים שמעלים מחירים כי אין להם מתחרה (מקרקעי ישראל). גורם לעליית מחירים. מספיק לכם? רוצים עוד? כחלון=כשלון. 3.
9 אזרח 29/12/2016 15:29 הפעם דיברת לעניין.ולבנות להשכרה כל שנה 10 אלף דירות. (ל"ת)
8 בא 29/12/2016 15:18 ביבי שם את הצעירים בידיים של יצורים כאלה . (ל"ת)
7 האיש לא פוגע 29/12/2016 15:13 ארז כהן ב 2009: צפויה ירידה של 5% ברעננה ב 2010. פחחחחח
כתבה בתאריך 29.10.2009 שאחריה המחירים המשיכו לעלות ולעלות ולעלות... בזמנו ארז כהן עמד בראש לשכת השמאים, וכך נכתב: "בערי לוויין מרוחקות יותר מתל-אביב, כמו פתח-תקווה, ראשון-לציון והרצליה, צופה לשכת השמאים יציבות מחירים ב-2010. מצד אחד, היתה בערים אלה עליית מחירים נאה בשנה האחרונה, ובמיוחד בפתח-תקווה, שבה המחירים עלו בכ-20%. מצד שני, פוטנציאל העלייה כבר הגיע למימוש, ובאזור כמו אם-המושבות יהיה מימוש מחירים של כ-7%-4%. גם באזורים מבוקשים, כמו כפר-גנים החדשה, הגיעו המחירים לשיא, וירידת המחירים הצפויה היא כ-5%-2%. גם ברעננה, להערכת לשכת השמאים, מיצו המחירים את עצמם וצפויה ירידה של עד כ-5% ב-2010" בקיצור קשקוש מקושקש, הם לא מבינים מה משפיע על השוק ואין להם מושג מה יהיה! כנסו לתובנות מדהימות נוספות באתר בשם "הפרכת מיתוסים על דירות ונדלן"
רם 29/12/2016 16:41 גדול! (ל"ת)
6 אלי 29/12/2016 15:09 שום כישלון, בנדל"ן התהליכים איטיים ביחוד סיבוב פרסה (ל"ת)
5 shafik 29/12/2016 14:54 הפתרון היחיד זה שהצעירים יעברו לפריפריה ויפסיקו להתפנק (ל"ת)
שלום 29/12/2016 22:42 אפילו להפגין לא רוצים הצעירים
רוצים דירה במשלוח עד הבית.חרבדינם פלא שהמחירים עולים.
דן 29/12/2016 15:33 כן
כולם רוצים לגור בפלורנטין
מיכאל 29/12/2016 15:24 מי אתא בכלל שתקבע מה זה מפונק ומה זה לא???
תזרוק את האייפון שלך המפונק.
אבנר 29/12/2016 15:22 כי בטח עבודה תהיה להם שם, טמבל!
אף אחד לא מתפנק, אתה פשוט חזיר.
4 גיא 29/12/2016 14:48 עוד פעם אתה?
עכשיו תביאו ראיון עם המתווכת הזקנה
3 נתן 29/12/2016 14:43 בעיה חברתית שהולכת ומחריפה במהירות, ומה עושה האוצר?
קזינו למסתכן שמשתלט על קרקעות פרטית ורק מעלה מחירים, חסמים ומקלות בגלגלי תכניות התחדשות עירונית שכונתיות באזור המרכז, העלאת מיסי רכישה, ביטול פטורי מס שבח, הוספת קנסות ריבוי דירות ועוד ועוד..... ועכשיו אני שואל: האם משהו מזה יוסיף להציע הדירות או יוריד מחירי נדלן? והתשובה: ממש לא! אף אחד לא ימכור בהפסד, בוודאי כשהאלטרנטיביות עלובות, והמיסוי דרקוני! אז למה זה? תשובות: 1. באוצר יושבים כשלונות שלא מבינים מימינם ומשמאלם ורק מחפשים יחצנות פוליטית 2 .באוצר יושבים נוכלים קומבינטורים שעובדים במרץ על העלאת מחירי הנדלן והוספת מיסים לתענוגות השלטון, תוך החרגת בעלי ההון האמיתיים מתשלומים 3. כול התשובות נכונות.............
2 שתוק לטאה 29/12/2016 14:35 לך יש דירה לטאה. (ל"ת)
1 שקרנים 29/12/2016 14:22 לא חסר דירות . אני רואה כל יום 10 שלטים חדשים
על דירות למכירה ע"י מתווכים. אי היה מחסור כולם היו כבר קופצים על המציאה. במקום לבנות דירות ריקות בפריפריה תעשו פינוי בינוי.
אתה רואה10 29/12/2016 15:13 בפועל חסר מאה100 (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש