ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

תגובת השרשרת שעשויה להביא לקריסה במחירי הדירות - סרטון שצריך לראות

אחת השאלות הכי גדולות לקראת 2017 היא כנראה מה יקרה למחירי הדירות, תראו את הסרטון שפרסם הבנק המרכזי הקנדי
 |  58
שוק הדיור
Share
מחירי הדירות בישראל רשמו בשנה החולפת עלייה חדה של 8.7% והשלימו מהלך עלייה מסחרר של מעל 100% תוך כ-7 שנים. התייקרות הדירות התרחשה בשל הריבית האפסית ובשל העובדה שבמשך תקופה ממושכת לא בנו מספיק. עם זאת, עליית מחירי הדירות בשנים אלו לא הייתה תופעה ייחודית לישראל. אחת המדינות שראתה עליית מחירים דרמטית בשוק הדיור היא קנדה.


בעוד בישראל אף אחד לא מדבר ברצינות על האפשרות של תיקון חריף מטה במחירי הדירות (וההשלכות על הכלכלה), שימו לב לסרטון שפרסם הבנק המרכזי הקנדי בעמוד היוטיוב הרשמי שלו, זאת בצמוד לדו"ח החצי שנתי של הבנק על המערכת הפיננסית. בסרטון מתייחס הכלכלן הראשי של הבנק המרכזי, ג'ושואה סליב, לגידול בהיקף החוב של משקי הבית לצד הזינוק במחירי הדירות, ומסביר כיצד הצימוד הזה עלול להחריב את הכלכלה הקנדית.

וכך מסביר הכלכלן בסרטון: "בבנק המרכזי הקנדי אנחנו חושבים על יציבות פיננסית במונחים של רמת הפגיעות, כלומר פוטנציאל החולשות של המערכת והסיכונים שמאיימים כאשר אותו חולשות מתממשות". כאן עובר סליב לתאר את התרחיש שמדאיג כיום את הבנק המרכזי הקנדי, "יש כרגע שתי חולשות שנוגעות לשוק הדיור שאנחנו מפוקסים עליהן, העובדה שמשקי הבית נושאים בחוב גדול, וחוסר איזון במחירי הדירות אחרי מהלך עליות מתמשך". לדבריו של סליב, בהחלט מדובר במצב שיכול להימשך לאורך זמן, אבל הדבר מציב איום של ממש על המערכת הפיננסית. הנה התרחיש שמתאר סליב:1. מצב של מיתון חמור שעשוי להצית תגובת שרשרת שלילית. למשל, עלייה בשיעור האבטלה, דבר שיכניס למצוקה משקי בית רבים - בעיקר כאלו בעלי חוב גבוה.
2. בשל הגידול באבטלה, משקי בית רבים יתקשו לעמוד בהחזרי המשכנתא ובשלב מסוים הבנקים יתחילו לעקל בתים ולמכור אותם.
3. במקביל, בשל החולשה בכלכלה - רוכשי הדירות ידחו את הרכישות. מצב שכזה בשוק דיור שנמצא גם ככה במצב פגיע - עלול להוביל לנפילה גדולה במחירי הדירות.
4. נפילה במחירי הדירות תוביל לירידה בתחושת העושר של משקי הבית, וייתכן שהדבר יוביל לירידה בהיקף ההוצאות מצד משקי הבית. מצב שכזה ייצור פגיעה נוספת בכלכלה.לסיום אומר סליב בסרטון כי "החדשות הטובות הן שהבנקים בקנדה מסוגלים להתמודד אפילו עם ירידה גדולה במחירי הדירות, למרות שהפגיעה בכלכלה ובמערכת הפיננסית תהיה גדולה, לכן אנחנו נמשיך לעקוב".



בסקירת שפרסם השבוע בית ההשקעות אקסלנס ובה תחזיות ל-2017, נכתב כי "האיום הגדול ביותר על יציבות המשק הישראלי כיום היא רמת המינוף הגבוהה אליה הגיעו משקי הבית. "המינוף של משקי הבית, הכולל בתוכו גם את ההלוואות לדיור, עלה לרמתו הגבוהה מעולם. אנחנו עדיין לא במצבה של אירלנד לפני 2008 אבל מתקרבים לשם. חלק מיסודות המשבר שהחלישו את אירלנד דומים מאוד לישראל".

נציין כי מחירי הדירות בקנדה ברמה הארצית רשמו בשנה החולפת עלייה של 7.3%, אבל בערים הגדולות כמו ונקובר או טורונטו העלייה הייתה חדה בהרבה. בדומה, גם בזירה המקומית ראינו עלייה חדה מאוד בעיר הגדולה. לפי סקירת שפרסמה בסוף נובמבר לשכת השמאים, מחירי הדירות בת"א זינקו ב-17% בשנה האחרונה, זאת מול ממוצע ארצי של 9% (לפי הסקירה). עוד נציין כי גם בקנדה ביצעו בשנים האחרונים מספר צעדים אגרסיביים מאוד בניסיון לרסן את קצב עליית המחירים - לכתבה בעניין לחץ כאן  

לדעתכם התרחיש שמציירים בבנק המרכזי הקנדי נכון גם לישראל?
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

58 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 תל אביבי 02/01/2017 17:16 מחירי הדירות קפואים
על איזו עלייה של 17% הם מדברים? מישהו מכיר דירה יד 2 בת"א שמחירה התייקר 17% השנה??? יכול להיות שהממוצע עלה אם מקימים דירות יוקרה גדולות יותר, בשעה שרוב הדירות בת"א הן דירות עממיות.
35 בן אהרון 31/12/2016 11:30 שר אוצר שלא מבין דבר בכלכלה, מוביל למשבר קשה ומדאיג !!
יש מי שחושב שכלכלה זה משחק שאפשר להשתעשע איתו לפי תשואות הציבור. האחראי המבוגר זה ראש הממשלה שעסוק בעניינים ״חשובים״ יותר ומפקיר את כלכלת המדינה בידיים כל כך לא מקצועיות.
34 אלון 28/12/2016 10:50 עוד פעם תאחדו את 2 התשובות הראשונות של הסקר?
אני מאוד מקווה שלמדתם מהטעות של הסקר הקודם. לקחת את ההצבעות של "יעמדו במקום" + "ימשיכו לטפס" ולהשוות אותם ל"יתחילו לרדת" זה גובל במרמה. יש עלו מו ירדו ישארו במקום רלוונטי ככותרת רק אם קיבל את מרבית הקולות. מעט הגינות מביא הרבה קוראים
33 כשביבי אומר רוצו לקנ 26/12/2016 21:48 לקנות זה הזמנ למכור בכל מחיר!!
היום החלה המפולת במחירי הדירות שעוד 5 דורות לא יצאו ממנה אני מחכה שמחיר דירת 5 חדרים בתל ברוך יירד מתחת לעשרת אלפים שקל ואז אשקול אם כדאי לקנות מכרתי השנה 2 דירות במרכז ונשארתי עם 1
32 דודו 26/12/2016 21:30 מדד משכן ירד מ170 ל100 תוך 8 שנים. והמבין יבין
חזרנו לרמות 1996 מבחינת יוקר מחירי הדירות. מי זוכר מה קרה למחירי הדירות בשנים 1997-2006?
דניאל 27/12/2016 10:25 נומינלית הן עלו (ל"ת)
31 ranr 26/12/2016 16:22 לא צריך להיות מומחה. זה בדיוק התרחיש של 2008 בארה"ב
אולי בקנדה מקפידים הבנקים יותר על בטחונות, אבל נפילת מחירים תלולה בשוק הנדל"ן הופכת את נכסי הדלא ניידי לבלתי סחירים לפרק זמן מסויים, לפחות לא בערך ריאלי, כך שמדובר בבטחון שערכו בזמן המפולת הוא מתחת לסכום ההלוואה. הבנקים, עקב רגולציה, אינם רשאים להמשיך ולהחזיק בנכסים, היות והם חייבים להחזיק מספיק כסף נזיל, מה שמאלץ אותם למכור בכל מחיר כמעט, מה שמאיץ את נפילת המחירים.
30 המבין 26/12/2016 16:00 כרגע הנדלן שווה בועה רצינית....... (ל"ת)
29 המלך ביבי עירום 26/12/2016 13:36 האם ראש ממשלת ישראל איבד שפיותו ?
זאת נראית שאלה מתריסה, מנותקת כביכול מהמציאות, אך יותר ויותר סימנים מראים שראש ממשלת ישראל מנותק לחלוטין מהמציאות, לא מסוגל להוביל מהלך הגיוני כלשהו והוא מתייחס למעצמות השונות כאילו היו מדינות חסות של ישראל. מיום ליום נראה כי האיש עסוק רק בנאומים ובמה שיכתבו ולא יכתבו עליו ועל בני משפחתו. המלך הוא עירום ואנו שמעניקים קרדיט לאיש רק מכח העובדה שהוא נושא במשרתו, נמצא עצמנו מול שוקת שבורה כאשר יתבררו מימדי ההרס. הפנטזיה הילדותית לפיה לאורך זמן טראמפ יהיה שונה מנשיאי ארה"ב בעבר ביחס למדינת ישראל גם היא תתנפץ לראש הממשלה מול הפנים.
חוני המעגל 26/12/2016 15:17 הזיות ביבי
ביבי מת להיות טראמפ אבל מיום ליום הוא נעשה יותר קופי של פוטין שהנהיג ברוסיה משטר מאפיונרי שעושה טובות הנאה למקורבים בלבד בלי אופוזציה וביקורת .
28 כה אמר זרטוסטרא 26/12/2016 12:54 "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו !"
הנגידה שחולמת חלומות באספמיה , שר האוצר שמתחכם בתוכניות הזויות במקום להקשיב ולעשות מה שכל המומחים אומרים , וראש הממשלה שלא מעניין אותו שום דבר חוץ מהמתנחלים והישבן שלו !
27 רן 26/12/2016 12:14 יוסי,בכותרת צריךלכתוב עלולה ולא עשויה.עלולה אירוע שלילי (ל"ת)
ג 27/12/2016 09:44 השאלה אם זה שלילי :-) (ל"ת)
26 ם 26/12/2016 11:58 ורק שתבינו שבקנדה היחס בין השכר הממוצע
הדרוש לרכישת דירה ממוצעת הוא הרבה יותר טוב מאשר ישראל, בישראל היחס הזה הוא פי 2 מהעולם המערבי ופה טמונה הסכנה העצומה לעתיד הכלכלי של ישראל.
25 בלי מיתון אין ירידה 26/12/2016 11:11 הפחדות שם הפחדות פה ונראה אתכם קונים דירה בתל אביב (ל"ת)
24 אחד העם 26/12/2016 11:02 לכל אלו שמפללים לנפילות וקטסטרופה במחירים
המצב כיום הוא לא נכון כלכלית ויש בועה במחירים אבל במידה והמחירים יתרסקו ולא ירדו אט אט המחיר יהיה כבד לכולם (אבטלה גדולה , העלאת מיסים ואינפלציה). במדינה מתוקנת הממשלה הייתה יושבת ומנסה לפתור את הסוגיה (כמו בקנדה) אבל אצלנו עסוקים בדברים חשובים יותר.......
פשוט בעם 26/12/2016 11:17 המצב דיי ברור,לא מפלל שתהיה קטסטרפה
רק ממליץ לצאת הההרפתקאה בצורה מכובדת,עדיין אנשים מרגישים שהם יכולים להרוויח מספר שקלים,למרות שבפועל הם רואים סביבם שערך הבית שלהם יורד רחוב ליד בחמישים ומאה אלף,צריך לתת לאותם אנשים ראייה מפוקחת של המצב,עדיף להפסיד 2-3אחוזים מאשר מספר רב יותר,זה אשר התכוונתי..
23 ירידות אמרנו כבר.. 26/12/2016 10:45 אפוקליפסה בשוק הדיור,כולם פתאום צדיקים
ורואים שהשוק לקראת מגמה הפוכה,אולם הדבר נובע משקר בו הם חיים,השוק כבר מספר חודשים מדשדש עם נטייה ברורה לירידות ז"א ידוע לכל שהירידות כבר פה,אולם בשביל שלא יווצר מצב של מנהג העדר וקטסטרופה ,מציגים את המצב כעתידני,חכם עניו בראשו ועדיף שעה קודם..
22 שני 26/12/2016 10:01 כותבים מה שנראה שמתחיל
שימו לב: כל הכתבים, כלכליים, בטחוניים, כולם אף פעם לא יודעים לצפות את מה שמעבר לפתח. תמיד כשמתחילה מגמה, או כשחושבים שמתחילה, הם נזכרים לכתוב את כל הכתבות שיתאימו למה שאולי מתחיל. כעת אקסלנס כתבו איזה איום על ירידת מחירים, ישר כל הכתבים מקוששים כתבות וסרטונים עם 'קריסה' - אל תגידו לא אמרנו. ירגעו הענייניים העליות יחזרו, תראו אותם מביאים כתבות נגד ושוחטים את כחלון שכל מה שעשה לא שווה. העיקר להיות בעניין ולהביא דם דם דם. הרבה אדום.
21 הבטיח ירידות???????? 26/12/2016 10:01 איפה כתב הנדלן שלכם לירן סהר שכבר כמה שנים (ל"ת)
20 עם איזה ספקולציה??? 26/12/2016 10:00 הגעתם עד לחצי השני של כדור הארץ לקנדה כדי להפחיד אותנו (ל"ת)
19 גיא 26/12/2016 09:48 כל הסיבות הכלכליות שהביאו לגל העליה נגמרו
עכשיו המחירים עדיין גבוהים בגלל סיבות פסיכולוגיות. קשה לדעת מה תהיה הנקודה שבא אנשים יפסיקו לפחד ויפעלו מהראש אבל כשזה יגיע כולם יבינו שאנחנו כמו בסרט מצוייר - רצים באוויר.
18 שולמן 26/12/2016 09:33 בלה בלה בלה... עוד 100 אש"ח נעלמו לכם בנתיים (ל"ת)
מני 27/12/2016 16:26 בלה בלה בלה, הפסדת את הקרן
מי שלא יוצא בזמן - מפסיד הההכל
תבדוק במדלן 26/12/2016 23:56 6 חדרים בתא ירד ב 600K (ל"ת)
17 אנחנו כבר נימצאים 26/12/2016 09:31 בפתחו של גל ירידות למי שלא הבין.. (ל"ת)
16 מני 26/12/2016 09:18 בקרוב סאב פריים בישראל. (ל"ת)
ולרעת החייבים 26/12/2016 11:09 יש במשכנתא תנאים שמונעים סאב פריים לטובת הבנקים (ל"ת)
15 דודי 26/12/2016 09:09 ירידות
בדירות יתחילו מכתבות כאלהעכשיו יפעל אפקט הפחד למחזיקים להשקעה והם ישחררו לשוק והנה באה הקריסה יש תקווה לזוגות הצעירים שקורסים תחת נטל המימון העצמי בכדי להגיע לדירה
14 ארמונות מחול 26/12/2016 08:59 הבסיס הוא שאנחנו חריגים במספר הצעירים
ולכן כל הגרפים וההשוואת לחו"ל מטופשים
ייח 02/01/2017 04:23 ההשוואה לקנדה מתעלמת מהשטח הפנוי שם לעומת הצפיפות
בישראל. הצפיפות בגוש דן מהגדולות בעולם. בישראל השטח לא גדל, מכסימום קטן בכל התנתקות והקפאת בניה. לעומת זאת מספר התושבים גדל ולכן הביקוש לכל מ"ר גדל מאוד. בקנדה לא חסר שטח פנוי לבנות בו.
מני 26/12/2016 10:01 אתה טיפשון גדול נחיה ונראה.בלון סופו להתפוצץ. (ל"ת)
גוגו 26/12/2016 09:52 אכן, עם קצב גידול הסרדינים פה התמונה לגבינו שונה (ל"ת)
13 שגי 26/12/2016 08:57 הבנקים מעלים ריבית לאט לאט הקריסה בדרך
איך נותנים להם לעשות מה שהם רוצים
12 גיא 26/12/2016 08:44 וגם אתם (ביזפורטל) צריכים לעשות חשבון נפש
על התרומה שלכם לניפוח הבועה. כתבה אחת על סכנות הבועה לא מפצה על כל הראיונות "האובייקטיבים" עם השמאי השמן והמתווכת הזקנה וכל הכתבות על "הזדמנויות השקעה".
11 חיים 26/12/2016 08:37 בטוח ירדו
7 צודק. האבן תתחיל עם עלית הריבית. זו הסיבה העיקרית לטרוף הזה. לא לשכוח שכאשר הריבית הייתה גבוהה, משקיעים רבים הסיתו כסף לבנקים בישראל . ברגע שירדה לרמות אפס, האלטרנטיבה עברה להשקעה בדירות. יש אולי מאות אלפים שמחזיקים שתי דירות ומעלה. אם יתחילו למכור, בתוספת 112 אלף דירות שבבניה, תבינו מה יקרה פה לשוק הנדלן. לא ירידות " מפולת ". זו דעתי האישית.
10 יובב 26/12/2016 08:34 כל המערכת הבנקאית עשויה להגרר למפולת
אם אכן תתרחש קריסה של מחירי הדירות
9 מורה לנבוך 26/12/2016 08:32 עד שלא תהיה אלטרנטיבה להשקעה, כלומר עלייה בריבית
מחירי הנדל"ן לא ירדו נקודה!
גדי 26/12/2016 09:18 כאן מנטרלים את נושא הריבית, תאר לך בנוסף גם עלית ריבית. (ל"ת)
8 זריקת מתנחלים 26/12/2016 08:23 תגרום למתנחלים לגור באוהלים כי לא יהיה להם דירות
או שתגרום להם להתאסלם ולהשאר בדירות שלהם אחרת זה לא ילך.
א.ד.גורדון 26/12/2016 14:28 שיזרקו אותך לפח הזבל של ההסטוריה
הסמל והתקשורת ברע ליבו שואף להחריב את מדינתם של היהודים.הלא תבושו?
לגורדון הגדול בטיפשי 26/12/2016 17:27 אתה אידיוט משיחי מסוכן לעם ולמדינה! (ל"ת)
7 יעל 26/12/2016 07:49 דרושה רק אבן אחת בשביל להתחיל את המפולת במחירי הדירות
אנשים לא מבינים כמה זה קרוב...
תיזהרי 26/12/2016 08:25 שהאבן לא תיפול לך על הראש
גם ככה לא יהיה לך כסף לקנות דירה . בחינם אפילו פחלון לא יתן לך דירה. המקסימום שהוא יסדר לך זה שכירות לכל החיים . שנה ראשונה זול כדי להפיל אותך למלכודת אח"כ זה צמוד למדד+ דמי ניהול. וכחלון יסתום לך את הפה לא תוכלי יותר לבכות שאין לך דירה . אפילו את בעצמך תביני שאת לוזרית ותהיי כזאת כל החיים
אריק 26/12/2016 15:04 אתה חושב שאתה יותר טוב כי קיבלת דירה מאבאלה?
אני בטוח שאתה לרוויח פחות מחציא ממה שאני מרויח, אני עם משכורת של 20,000שח ברוטו בחברת הייטק מצליחה לא מצליח לקנות דירה, אני לא מרגיש כישלון בגלל שלא קיבלתי גירה מאבאל'ה, אתה הכישלון שלא מגיע לי לקרסוליים ובכל זאת בעלים של דירה, אין דרך אחרת חוץ ממפולת רצינית במחיר הדירות, הכסף שלי כבר שמור במדינה אחרת כי ברגע שהמפולת תתחיל גם הבנקים יפלו ואני לא מתכוון לשלם את מחיר טיפשותם של כל אלו שרצו לקנות בכל מחיר בכסף של אבאלה.
6 מס 3 דירות 26/12/2016 07:30 רק יתקע את השוק ויעביר שוכרים לדירות של המוסדיים
וכעת האוצר מטפטף כתבות על קריסת מחירי הדיור
5 תגובת שרשרת 26/12/2016 07:13 ביבי השרדן נותן לחסר כישורים להיות שר אוצר
שר אוצר מזרחי עם יחידת גאווה מתקופת הסלולר המסובסד ע"י האוצר מבקש ארגז כלים ומקבל הארגז נשאר במחסן, הקרקעות לא משתחררות אלא במשורה שר האוצר משווק במימון משלם המיסים הגרלות לדירות סוג ב שר האוצר מאיים שמשקיעים יקפצו מהגג מעליב את גב שטראוס המנותקת שר האוצר מגלה שהוא בעל דירה ששוה 4 דירות בניגוד לשיכון שהצטלם לידו לפני הבחירות שר האוצר הוגה רעיון אדיר מס 3 דירות ההמון זועם מקפיא את הקניות. הקבלנים יודעים שאין ביקוש מפסיקים לבנות הריבית בארה"ב עולה והנגידה בלית ברירה מעלה ריבית הרבה ממושכנים לא עומדים בהחזרים. שר האוצר מרוצה הוא מצטלם ע"י פרוייקטים של דירה להשכיר. עם ישראל זונח את קניית הדירות והולך מכות ע"י דירות להשכיר . כי אין דירות להשכרה בשוק פרטי. פחלון מרוצה ניצח את השיטה הגשים את החלום שלו ושל הבוס הגדול להעביר את עם ישראל לגור בשכירות ממשלתית ולהשיג עוד מיסים לאוצר ולסדר ג'ובים לקרנות ריט שלו. והמתנחלים מפנים את הישובים וגרים בפחונים בשדרות ת"א ובככר המדינה. כחלון מוכרז מלכת השנה עם ביבי המלך. סוף
4 רונן 26/12/2016 07:10 הסיבות שהמחירים בקנדה ימשיכו לעלות
אין יותר קרקעות בקנדה אחוז מתגרשים גדול לא בנו מספיק חסרים מאות אלפי דירות לאף אחד אינטרס שהמחירים ירדו נדלן אף פעם לא יורד זה ההשקעה הכי בטוחה שיש יכול להיות ששכחתי עוד וירטואלית שמספרים לנו כאן למה המחירים תמיד עולים בשורה התחתונה בקנדה בישראל או כל מקום אחר צריך לומר לנגידים שם: "זה הריבית, טמבל"
לא חסר שם 26/12/2016 08:27 בונים קצת מחוץ לערים. (ל"ת)
דודו 26/12/2016 21:35 ראית פעם כמה קרקע חקלאית יש בין תל אביב לנתניה?
יש בארץ מקום ל500 אלף דירות בלב אזור הביקוש. פשוט הממשלה לא רוצה לבנות זה כל הסיפור.
3 אבי 26/12/2016 06:58 פה זה לא קנדה
כבר כמה שנים אומרים שהמחיר ירד.לבינתיים מי שלא קנה הפסיד.וכניראה שגם השנה המחירים יעלו.אין אלטרנטיבות לנדלן
תומר 26/12/2016 08:31 אתה לא מעודכן..זה כבר החל :) (ל"ת)
אתה בטוח ! 26/12/2016 13:29 כבר החל ? זה לא מורגש בשטח ! (ל"ת)
ערן 26/12/2016 14:28 נסה למכור דירה ודבר איתי עוד חצי שנה
הורים של אישתי מנסים כבר שנה וחצי למכור דירה עם מתווך ב"מחיר שוק" ולא מוכנים לרדת
2 משה 26/12/2016 06:19 מיד לצאת מהמינוף הנורא בשוק המניות
המצב בנדלן יציב. המשכנתאות בארץ למשקיעים עומדות על כמחצית מערך הדירה זאת אומרת שעד שדירה לא תרד למחצית מערכה המשפחה תמשיך להחזיר משכנתא. לאנשים כסף רב בקרנות שכדאי להוציאו מהבורסה כי שם צפויה ירידה גדולה כי המינוף עצום. את הכסף כדאי להשקיע בנדלן יציב.
1 לא כלכלן 26/12/2016 05:18 יש לפחות עוד 2 תהליכים מקבילים שסביר כי יתפתחו במצב הזה
הראשון הוא בעלי נכסים שיבקשו למזער את השחיקה דרך מימוש הנכס, מה שיביא להיצע גדול יותר ובכך יביא לירידה נוספת בערך הדירות. במקביל, ערכם הנקוב של הנכסים המוחזקים ירד ועלול להביא לידי מצב שאינו מכסה את גובה החוב לבנקים מה שיותיר את הבנקים ללא יכולת מימוש וככל שתתרחב התופעה הדבר יכול לסכן את היציבות שלהם ושל המשק כולו. כמובן שקשה מאוד לחזות את ההתפתחויות והתהליכים לתרחיש כזה, אבל די ברור שזהו כדור שלג שיסחוף מטה את הכלכלה וההשללכות יהיו חמורות ביותר. הבעיה שכרגע האינטרסים של הבנקים שעושים על הנייר כסף גדול מאוד ומצד שני בעלי הנכסים שערך הדירה שלהם הפך את מרביתם למיליונרים מביא למצב שאף אחד מהם כולל חברי הכנסת והממשלה לא באמת רוצים שהערך ירד. אך ככל שנמשכת המגמה הסיכון הולך ומקצין מה שמביא את כל הגורמים לנסות לבלום כל ירידה מחשש לתרחיש קריסה. רק שהירידה בלתי נמנעת וככל שישכילו להחזיק במושכותיה בטרם תתרחש כך ייטב. מישהו חייב לוותר על האינטרס האישי המיידי שלו ולקחת אחריות בהובלת הורדה הדרגתית ונשלטת.
אני 27/12/2016 07:22 הבנק יכול לממש בכל מחיר! גם במחיר של הפסדי ענק. עיין ער
במשבר בארה"ב ב2008 מכרו בתים הרבה מתחת לגובה החוב.
ספן זקן 26/12/2016 12:18 אבא מודאג
אף אחת לא לוקח אחריות העם צריך לקחת אחריות. רק תהליך אחד . והוא פשוט .צריך לסגור את ארנק . אם העם סוגר את הארנק. ומוציא כסף רק לקיום יום יומי הכל קורס גם מחיר הדירות.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש