15:49 חברון: נעצרה נערה פלסטינית שהצהירה על כוונתה לבצע פיגוע >>

15:07 תתכוננו לחושך ביציאה מהעבודה - תוך מספר ימים עוברים לשעון חורף >>

12:43 סוריה: הקואליציה כבשה מידי דאע"ש מאגר נפט מהגדולים במדינה

11:39 בזק תקנס ב-11 מיליון שקלים לאחר שהפרה את הוראות השוק הסיטונאי >>

10:25 ח"כ עזריה: הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה - לגיטימציה לשחיתות >>

09:42 תיקון: ההסכם של לוויתן עם Heerema הינו מחודש אפריל

07:56 השנה האקדמית נפתחה - שביתת מרצים ב-17 מכללות

07:53 טראמפ: הבסנו את דאע"ש בעיר ראקה הסורית - נשמור על השלום באיזור

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

אקסלנס: "אנו על מפתנה של נקודת מפנה במחירי הדיור בישראל"

אקסלנס בתחזיות ל-2017, מסמנים את האיום הגדול על המשק הישראלי (מתקרבים למצב של אירלנד ב-2008)
 |  62
תחזיות 2017
Share
"עליית מחירי הדירות צפויה להיבלם בשנת 2017, וייתכן שאף נתחיל לראות ירידות מחירים לקראת סוף השנה". כך מעריך הכלכלן הראשי באקסלנס, יניב חברון שפרסם היום תחזיות למה שצפוי בשנה הקרובה במשק הישראלי והתייחס באופן ספציפי לשוק הדיור.  לדברי חברון "אנו נמצאים על מפתנה של נקודת מפנה בהתפתחות מחירי הדיור בישראל. לציבור בישראל ייקח עוד קצת זמן לעכל זאת. אחרת, היינו רואים את המחירים יורדים כבר היום".


התייקרות המשכנתאות כנקודת מפנה 
חברון מציין כמה גורמים שחברו יחד ואשר צפויים להביא לנקודת מפנה במחירי הדיור עוד השנה: "ריבית המשכנתא בישראל צפויה להתייקר השנה בעוד כ-0.5%, בהמשך להתייקרות של 0.8% ב-2016, ולדכא מעט את הביקושים לרכישת דירה. הרקע להתייקרות המשכנתאות הוא הלחצים לעליית תשואות האג"ח בעולם, שמשפיעים על האג"ח הממשלתיות בישראל".

חברון מציין כי "עליית ריבית המשכנתא קריטית לרוכשי דירה ראשונה אבל אפילו יותר למשקיעים בשוק הדיור. ההתייקרות מובילה למצב שבו בכלל לא בטוח שתשואת השכירות מכסה את ההחזר החודשי של המשכנתא לבנק. קיים סיכוי סביר יותר שהמשקיעים יאלצו להשלים כמה מאות שקלים מדי חודש, מעבר לשכירות שתתקבל, כדי לכסות את ההחזר החודשי לבנק. להערכתנו, זו עשויה להיות נקודת שבירה עבור המשקיע הישראלי, שבמשך שנים התרגל לעובדה שלאחר ההחזר החודשי לבנק, נשארו בידו כמה מאוד שקלים מאותו תשלום שכירות".מיסוי דירה שלישית  יבלום ביקושי המשקיעים 
גורם שני שצפוי לתרום לירידה בביקוש לדיור הוא מס דירה שלישית. חברון מעריך כי "מיסוי דירה שלישית יוריד את כמות הדירות המוצעות לשכירות. הפגיעה תהיה בעיקר באותם בעלי דירות זולות יותר בפריפריה, כאלו שהתשואה עליהן גבוהה יותר וממגנטות אליהם משקיעים בשנים האחרונות. 1,500 שקל מתוך השכירות החודשית עשויה להיות פגיעה קשה מדי עבורם, ולכן בטווח קצר תיתכן בלימה בביקושים של אותם משקיעים".גורם נוסף שעשוי לסייע לדיכוי הביקושים לדיור, ואשר לדברי חברון לא זוכה לתשומת לב מספקת, הוא הרפורמה המוצעת בחברות הארנק. "החוק מחייב את בעלי חברות הארנק לשלם מס שולי גם על הרווחים הצבורים הקיימים בחברה. כלומר, אם בעלי חברת הארנק קנה דירה בכספי החברה, הנוסח הנוכחי של הרפורמה החדשה מחייב אותו לשלם את המס השולי הנגזר מערך הנכס - ואם אין לו את המזומן הדרוש לכך, הוא ימכור את הנכס. מדובר בפעולה נוספת שעשויה לתרום להגדלת ההיצע ולהפחתת לחצי הביקוש בהמשך".

חברון מעריך כי מה שמעכב את בלימת מחירי הדיור הוא ציפיות הציבור לירידת מחירים: "קניית דירה הופכת כיום למשתלמת הרבה פחות ומסוכנת הרבה יותר מבעבר. אבל הציבור הישראלי סקפטי במיוחד בכל הנוגע לאפשרות לשינוי במגמה". עם זאת, הוא מעריך כי בסופו של דבר "הפעולות האחרונות של הממשלה, והתייקרות המשכנתאות, יובילו לבלימת מחירים בשוק". כמו כן, חברון מזהיר כי על מנת שהבלימה תהפוך בהמשך להיפוך מגמה, על הממשלה להמשיך בפעולות נוספות: "ללא הגדלה משמעותית של הבנייה ויצירת ציפיות אמיתיות לשינוי, הישיבה של הציבור על הגדר עשויה להיות זמנית ולאחריה יחל שוב גל ביקושים גדול".

חברון מוסיף לסיכום כי לפני שנראה ירידה במחירי הדיור, נראה עלייה במחירי שכר הדירה: "התייקרות המשכנתא תוביל את המשקיעים לדרוש תשואה גבוהה יותר על השקעותיהם. מלבד הריבית על המשכנתא, להערכתנו חוק מס דירה שלישית יביא לעלייה במחירי השכירות, וזאת מתוך רצון בעלי הדירות להטיל חלק מהמס על השוכרים. גם הציפיות לשינוי מגמה במחירי הדיור עשויות להגדיל את הביקוש לשכירות בשלב ראשון, מה שעשוי לתמוך במחירי השכירות".

רמת המינוף של משקי הבית בשיא של כל הזמנים
לדברי חברון, האיום הגדול ביותר על יציבות המשק הישראלי כיום היא רמת המינוף הגבוהה אליה הגיעו משקי הבית. "המינוף של משקי הבית, הכולל בתוכו גם את ההלוואות לדיור, עלה לרמתו הגבוהה מעולם. אנחנו עדיין לא במצבה של אירלנד לפני 2008 אבל מתקרבים לשם. חלק מיסודות המשבר שהחלישו את אירלנד דומים מאוד לישראל: עלייה של יותר מ-200% במחירי הדיור 20 שנה קודם לכן, מינוף צרכנים ביחס לתוצר שנשק ל-200% ביחס להכנסה הפנויה ובעיקר אשראי, אשראי, אשראי. לכל אלה שמתהדרים ביחס חוב-תוצר נמוך של מדינת ישראל נזכיר כי יחס החוב-תוצר באירלנד לפני המשבר עמד על רמות שפל של 30% בלבד". 
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

62 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 כחלון 26/12/2016 10:04 אקסלנט אקסלנס, ככה אני אוהב כתבות..... (ל"ת)
35 שני 26/12/2016 10:04 תרגעו, בג"צ לא ימהר לאשר את החוק
עוד תקופה כשבג"צ לא יאשר נראה איזה כתבות יכניסו כאן. מה ההתעלמות הזו מהעובדה הכל כך משמעותית שבג"צ עדיין לא אמר דבר. אנו לצערינו עדיין במדינה בה רשויות החוק אינם הקובעות אלא כמה שופטים שנבחרים בשיטת חבר מביא חבר.
34 בא 26/12/2016 09:26 מחירי הדירות פקטיביים ,פי 4 מערך אמיתי .קבלנים מסין
יפתרו את הבעיה .
33 עבדים היינו 26/12/2016 03:50 למה שקונים ישתעבדו ל30 עד 50 שנה? בגלל שהבנק מאפשר?
זה פשוט טימטום לקנות במצב כזה. הון עצמי שהבנקים דורשים גם לוקחים הלוואות. כשאנשים כאלה יתמעטו מהשוק וזה יקרה. כי לחלק מהאנשים יש גם שכל וחלק גם את ההון הראשוני לא ישיגו ובו בעת כמה משפחות יפשטו רגל ואז אולי תהיה הפנמה שעבדו עליכם. כשמוכרים דירות ב450 אלף וכמובן עם רווח מכובד אז למה לקנות ב2 מיליון דירה
shafik 26/12/2016 08:51 שכחתם שפעם הייתם מתחתנים עם הבנק בריבית 20%
יש לכם זיכרון קצר
32 קובי 25/12/2016 22:50 פזיזות מהשטן
אני מציע לצעירים לא לקנות לחקות.הבנקים והקבלנים מלחיצים אותכם לקנות מלקודתתת,אתם תגיעו לחדלות פרעון זהירות.כחלון עושה עבודה טובה לא למהר לקנות דירה
31 פבלו 25/12/2016 19:29 דירות
בהמשך יעלו מחירי הדירות ,כמו בארגנטינה, אין אפיק השקעה סולידי חליפי
30 זוג צעיר 25/12/2016 19:17 כל הלוביסטים של הקבלנים שמכפישים את כחלון - שתישרפו
חבל שהיטלר לא גמר על כל הספסרים האלה
זוג צעיר 26/12/2016 10:05 שישרפו כול המושחתים של כחלון (ל"ת)
29 חחחחחחחחחחחח 25/12/2016 17:21 יפה מצד ביז שמביא גם את נקודת המבט של האוצר ובתיההשקעות (ל"ת)
28 דור 25/12/2016 16:12 בתי השקעות תמיד מספרים סיפורים שמחירי הדירות יירדו
הם פשוט רוצים שאנשים ישקיעו בקזינו של שוק ההון במקום בנדל"ן.
בא 26/12/2016 09:29 נכון מאוד . (ל"ת)
27 כך 25/12/2016 15:14 \
היצע נדלן להשכרה באתר יד2 זינק תוך פחות משנתיים מ21אלף ל36 אלף, והמספר רק עולה משנה לשנה, הצפת השוק בדירות - התחילה לתת את אותותיה
שני 26/12/2016 10:06 מדומיין
תנסה לדמיין לעצמך, אתה לא חייב לשתף אותנו בזה.
אתה מוזמן לבדוק בעצמ 26/12/2016 18:32 אתה מוזמן לבדוק בעצמך (ל"ת)
26 תבדקו 25/12/2016 14:23 כל הפרויקטים על הנייר בתא מכורים מראש .
נראה אותכם מוצאים דירה על הנייר ......הכל בלוף
ממי 25/12/2016 20:57 הצחקת. טוב אתה בטח סוכן-נוכל הזוי.
גם במגדלי גינדי יש דירות פנויות. עוד מעט כל הגאונים שקנו על הנייר יראו איזה משכנתא הם צריכים להחזיר כל חודש ויעשו חושבים מחדש... בהצלחה.
ערימות של "נבונים" 25/12/2016 14:55 עניין של זמן (ל"ת)
25 סתם רימו אותי 25/12/2016 14:20 אני נהג מונית תמים
הבטיחו לי כל החברים בתחנת מוניות ש"נדלן תמיד יעלה- תקשיב רק להרצל בדיחי, הוא יודע טוב מה הוא מדבר"
24 אז גרושתי עבדה עלי 25/12/2016 14:02 היא שכנעה אותי
היא אמרה שהחבירות שלה קראו בעיתון ש"נדלן תמיד יעלה"
23 מה" גינדי שיקר?! 25/12/2016 14:00 אני המום
עופרה (המשווקת במשרד המכירות) - הבטיחה שזה רק יעלה ויעלה . אז סתם נתקעתי עם דירה לא מאוכלסת, בעלת שווי מפוקפק
שני 26/12/2016 10:09 היית חולם על דירה בגינדי
אין לך גם את הכמה לירות לרכישת דירה ראשונה, כך שאין לך דירה בגינדי. הנסיונות למוניפולציות בתגובות די ברורות. עוד רחוק היום לירידות. עופרה לא סופרת אנשים כמוך. אתה לא יעד בשבילם. נתקעת עם דירה ישנה שאותה אתה שוכר במחיר מפולפל מאדם חכם שרכש אותה בזמן. מעצבן???? יכול להיות, אבל זה לא אומר שזה ישתנה בגלל זה. משאלות לב לחוד ומציאות לחוד. ילדים גדולים ואנשים עם תבונה מינימאלית יודעים לעשות את ההפרדה הזו.
22 36 אלף להשכרה 25/12/2016 13:51 התפוצצות היצע
לכן שכ"ד מדשדש כבר שלוש שנים, למרות העליה בשכר במשק
21 ההיצע מזנק מיום ליום 25/12/2016 13:50 שיא היסטורי של היצע (ל"ת)
20 איפה בבר?? 25/12/2016 13:46 כשהוא שכנע אותי לקנות
הוא נשבע שזה רק יעלה! כמו הקצבה שלו מהביטוח לאומי שתמיד רק עולה הוא רימה אותי
19 מפריכים את המיתוסים 25/12/2016 13:36 @@@@ מידע קריטי לרוכשי הדירות @@@@ אתר חדש עם 60 גרפים (ל"ת)
18 רמוס 25/12/2016 13:33 מתי יירדו מחירי המזון?
הכל יקר פה בטרוף
17 אדם 25/12/2016 12:18 אבל מתווכים, שמאים ,קבלנים ובנקאים אומרים שהנדלן יעלה.
הכתבה תומכת בנתונים מהשטח: נדרשים כ13 חודש בממוצע ארצי למכירת דירה, יש כ31000 דירות חדשות לא מכורות-שיא משנת 2000. יש מעל 112000 דירות בבניה פעילה שיא משנות התשעים! כל הסימנים מעידים שכיוון הנדל"ן דרומה.
Yoav 25/12/2016 13:28 ומה בדיוק האינטרסים של אותם הגורמים שציינת ? (ל"ת)
ממי 25/12/2016 20:59 סתם אנשים צדיקים. שימכרו את אמא שלהם בשקל (ל"ת)
עליה 25/12/2016 17:18 לא יודעת מה האינטרס של שמאים שהמחיר יעלה, אבל יודעת מה
האינטרס של האוצר ובתי ההשקעות שהמחיר ירד. טוב בסדר, מאמינים לכם, יופי? עכשיו לכו ותשקיעו את האמאמא שלכם בבורסה. עוד קזינו של פחלון.
16 אחד שמבין 25/12/2016 12:03 האוצר הכין מלכודת מוות לחסרי הדיור .
טיפשים שהצביעו כחלון וחשבו שהם יקנו דירה בזול אז ככה : קודם כל תשלמו יותר על השכירות . בקרוב וכבר המשכנתאות עלו ועוד יעלו בהרבה . מחיר הכסף הולך לזנק . אז מה אם דירה תעלה אותו דבר או קצת פחות .
משקיע שפוי 25/12/2016 15:18 לרוב המשקיעים אין משכנתא נקודה
בעלי המשכנתא הם משקיעי הדני שקנו ביקנעם כדי להשכיר ולגור בשכירות בת"א ר"גבעתיים.
אזרח 25/12/2016 16:35 אתה טועה.כל הכדאיות זה בלקיחת משכנתא. (ל"ת)
15 כדי לעשוק עמלות... 25/12/2016 12:02 אקסלנס - מחפשי להעביר פראיירים משוק הנדלן אליהם (ל"ת)
עליה 25/12/2016 17:19 שיחפש (ל"ת)
14 אסור לשמוח לאיד 25/12/2016 11:51 נכון שהיו שבע שנים טובות לכל מי שחלם
והצטרף לקלחת הנדלן,אנו כחברה ערבה אחד לשני צריכים לתת לאנשים שהשקיעו את מיטב כספם לצאת מההרפתקאה בזהירות ובעדינות אחרת יהיו פה יותר מידי אנשים עם חובות וקשיים,ולנו שלא הצטרפנו הדבר היחיד שהפסדנו את הרווח כביכול שאותם משקיעים כרגע עומדים להפסיד,לכן צריך לנהוג בחכמה ובאצילות
שני 26/12/2016 10:10 עוד רחוק היום שתשמח לאיד המשקיעים
הצחקת אותי לגמרי. אם אתה מרגיע את עצמך שאתה מחוסר דיור בכך שאתה מטקבק בביז, אתה במצב גרוע למדי.
13 זוכר 25/12/2016 11:40 הם פינטזו על "עליית ערך"
משקיעים חכמים בעלי ראיה ארוכת טווח- יוצאים אט אט, ועוברים למזומן\אגח ארהב 10 שנים (תשואה של 2.65 אחוז שנתי)
שני 26/12/2016 10:12 תרגיע
אין מי שממהר לצאת. אומרת מהיכרות קרובה עמם. המחירים מאמירים ומאמירים. בזמן שאתם מטקבקים, המחירים עולים עוד, ומכינים את הנתונים לכתבה הבאה שבעצם יכתבו לכם שהמחירים עלו שוב. ואתם אפי' לא תשוו שלפני כמה חודשים הבטיחו שמתחיל לרדת.....
ציקי 25/12/2016 13:55 2.65 % שנתי ובדולרים !!! (ל"ת)
12 עזרא הסופר 25/12/2016 11:35 כלום לא ירד
חבורת המחליטים, כולה נגועה באינטרסים, ולפיכך, לא יאפשרו ירידת מחירים. ראיתם שממשבר הדיור העולמי ב 2008, ישראל הפכה אותו למקפצת מחירים, עם עלייה של יותר מפי 2, בתוך 8 שנים. כולם מיישרים קו! הבנקים , הממשלה והקבלנים. אז חבל עליך כלכלן צעיר, ועל הכתבה התיאוריטית שלך
ממי 25/12/2016 21:03 לא יאפשרו למה מי הם??קוץ בתחת בקושי. אובמה הראה להם
כאשר ארה"ב תעלה את הריבית, ישראל לא תוכל להישאר בריבית אפסית, אחרת כל הכסף יברח מהארץ... אם יישארו הנפילה תבוא מכיוון אחר
11 jose 25/12/2016 11:34 רחמיי על המשקיעים
בפרט המשקיעים החדשים, הם קנו נכס בעל תשואה של 2.6 אחוז ברוטו! לא כולל הוצאות תיווך תיקונים וחודשים ריקים. וכעת משלמים 4.5 אחוז ריבית שנתית
שמעון 26/12/2016 10:13 אנו רגועים לגמרי
כל כמה חודשים יוצאים העיתונים עם כתבות מסוג זה. המציאות מלמדת שהכתבות האלו הן הדלק לעליות הבאות. אנו כבר לגמרי לא בלחץ.
10 הנה זה בא.... 25/12/2016 11:32 הכנסו:
להערכתי- כבר בשנה הבאה כבר נראה את אחרוני נהגי המוניות שהצטרפו לחגיגת ה"נדלן תמיד עולה, ככה אמרה גרושתי" - לפתע מעכלים את ההיצע העצום שקיים בשוק, ובעיקר בערי המעטפת של גוש דן
9 ריח של פיצוץ 25/12/2016 11:31 מתקרב..
היצע נדלן להשכרה באתר יד2 זינק תוך פחות משנתיים מ21אלף ל36 אלף, והמספר רק עולה משנה לשנה
הזוי 25/12/2016 12:01 שזה אומר שאתר יד2 הולך ומקבל תנופה ופרסום. מה שלא היה ל
והעולם גדל כמו פירמידה. יותר אנשים ויותר דירות.אל תיקח מזה שום אינדיקציה אחרת
להזוי 25/12/2016 13:16 *תיקון
לא הגיוני שהאתר גדל ב80 אחוז תוך 24 חודש
ממי 25/12/2016 21:05 לא כולם קונים דירות להשקעה והיצע הדירות להשכרה לא יגדל.
כמה שאנשים אוהבים את הכסף שלהם ומוכנים לשקר לעצמם. מה שבא בקלות יעלם בקלות. חחחח
עליה 25/12/2016 17:20 חשבת אולי שיש אנשים שכול תקופה בודקים את השוק וכמה שווה (ל"ת)
8 אזרח 25/12/2016 11:25 לבנות כול שנה 10אלף דירות להשכרה במחירים מסובסדים.
כך ינטרלו עליית מחירי השכירות. ויביאו לירידת מחירים ברכישת דירה.
אחד העם 25/12/2016 15:34 לא יבנו כי לא משתלם לממשלה. ושר האוצר לא מבין כלום. (ל"ת)
7 ,חבל שעכשיו קניתי 25/12/2016 11:15 גם תשואה נמוכה
וגם ריבית של 5.1 לשנה
בן אהרון 25/12/2016 11:41 מי שחושב לממן את המשכנתא מהשכירות טועה וצפוי להפסד גדול
החשבון מאד פשוט: הריבית 5%, השכירות בסביבות 3%, יש הפסד 2% וגם צריך להביא כסף ממקום אחר כל חודש כדי להחזיר את ההלוואה. שר האוצר, ערב חוסר הבנה מוחלט, מכשיל את הזוגות הצעירים שלא מבינים ונופלים למלכודת. עוד כמה שנים והבכי יגיע עד השמים. כל כך חבל אבל זה המחיר שצריך לשלם על בורות, הן של שר האוצר והן של הרוכשים. שר האוצר יודע שהוא יגיד ״אספנים, שתו לי אכלו לי״ והתומכים שלו מתייצבים מיד אחריו.
6 , 25/12/2016 11:15 .
היצע נדלן להשכרה באתר יד2 זינק תוך פחות משנתיים מ21אלף ל36 אלף, והמספר רק עולה משנה לשנה
5 משקיע מקריח 25/12/2016 11:13 אבל ז'וז'ו נישבע לי שלא ירד (ל"ת)
4 משקיע מקריח 25/12/2016 11:12 \
להערכתי- כבר בשנה הבאה כבר נראה את אחרוני נהגי המוניות שהצטרפו לחגיגת ה"נדלן תמיד עולה, ככה אמרה גרושתי" - לפתע מעכלים את ההיצע העצום שקיים בשוק, ובעיקר בערי המעטפת של גוש דן
3 יוסף 25/12/2016 11:09 היכונו
עליית תשואות אגח עולמית= ירידה במחירי נכסים להשכרה, ובראשם נדלן למגורים
2 בן אהרון 25/12/2016 11:01 אני טוען שלא חסר דירות. שר האוצר עדיין מספסר בקרקעות!!!
באופקים מוכרים דירה בתוכנית ב 400,000 ש״ח. במרכז, אותה דירה עולה מליון ש״ח. כי המדינה לא מוכנה לוותר על ההכנסות מקרקע ומיסים.
1 בלה בלה 25/12/2016 10:58 נמאס כבר 5 שנים מאז המחאה לשמוע על הדיור
ממשלה עלובה היתה פה ותמשיך להיותפה מיסים זה רק מה שהם יודעים עם אומלל עם הנהגה מפגרת
אאא 25/12/2016 20:12 יותר נכון בורות, הן של השר שמוביל והן של הציבור שתומך!! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש