12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

10:48 אפגניסטן: 43 חיילים נהרגו בפשיטת טליבאן על בסיס בדרום המדינה

10:29 בולטות בת"א: חברה לישראל יורדת 3%, מיילן יורדת 2%

09:33 הדולר מאבד 0.3% ונסחר סביב 3.502 שקלים

08:32 נתוני הצמיחה בסין עמדו בתחזיות - 6.8% ברבעון

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מחירי הדירות ב-2017 לאן? עדינה חכם על פעילות המשקיעים, ועוד 4 שאלות

"משקיעים רבים ימכרו את נשמתם לפני שימכרו דירה" - חמש שאלות למנכ״לית אנגלו סכסון. שימו לב לתשובה 2
 |  110
שוק הדיור
Share
שוק הדיור ממשיך לרכז עניין, ביום חמישי האחרון עדכנה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי ב-12 החודשים האחרונים רשמו מחירי הדירות עלייה מסחררת של 8.7% ואם מישהו עוד חשב שהפעילות של כחלון (מחיר למשתכן... חוק מיסוי דירה שלישית...) מצליחה לרסן את המחירים, בינתיים זה רחוק מהמציאות. ובכל זאת, הכלכלן הראשי באוצר מפרסם מידי חודש נתונים על התמתנו מסתמנת בפעילות בשוק הדיור. כחלק מפרויקט Bizportal ׳5 שאלות׳ עם בכירים בשוק הנדל״ן, שוחחנו עם עדינה חכם, מנכ״לית רשת התיווך אנגלו סכסון. 


שנת 2016: ״היו ציפיות שתהיה השנה התמתנות או עצירה במחירי הדיור, הרי על  ירידה אנחנו כבר לא מדברים, ובסוף גם את ההתמתנות לא קיבלנו. ישנה תחושה שאף אחד לא באמת יודע מה לעשות, וכל 5 דקות מוציאים שפן אחר מהכובע. תחושה של חוסר יכולת להשפיע על המחירים. הציבור כבר איבד את האמון שלו ולא חושב שהממשלה יכולה לעשות משהו עם מחירי הדירות. זו השנה שהייתה״. 

האוצר טוען שהמשקיעים יוצאים: ״המשקיעים ממש לא מוכרים כפי שטוען הכלכלן הראשי באוצר ואפילו להפך. אולי מי שאמור לקנות דירה שלישית לא יקנה או יעשה קומבינה לא לשלם את המס. אבל אנשים ממשיכים להשקיע בדירות. כמות העסקאות זהה ואין ירידה במספר המשקיעים המתעניינים והם לא הדירו רגליהם מהשוק. זה לא יעזור, יש ריבית נמוכה ולכן אנשים משקיעים בדירות. ואם לא כאן בארץ אז בארה״ב או בברלין ואנחנו ׳ממש שמחים׳ שהכסף יוצא החוצה. באופן כללי אני לא מבינה את ההתלהמות נגד המשקיעים. השוק לא משתנה. מס רכישה לא שינה ביקושים ורק קופת המדינה התעשרה. ישנם 20% משקיעים וכבר שנים שכך המצב, גם בשנת 2008 היו 20% משקיעים, למה חושבים שהם משנים את תמונת המחירים? זה בכלל לא נכון. לא מטפלים בשורש הבעיה"מיסוי דירה שלישית במכירות והשכרה: ״לא רואים אצלנו עדיין השפעה בעסקאות, בטח לא ברמת תופעה. אנשים מתעניינים ואני שומעת הרבה על הנושא הזה, אבל בפועל אין שינוי במספר האנשים שמחפשים לקנות דירה להשקעה. במקרים מסוימים אפילו ליהפך, יש לי באשקלון זכיין שאומר לי שאין לו מספיק דירות גדולות,  שזה בדר"כ קשור לביקוש מצד משקיעים. גם בהקשרים של העלאת שכר דירה, אני לא רואה קפיצה בשכ״ד מהתחלת השיח על החוק. בדרך כלל כשיש מגמה אני שומעת וכרגע לא שמעתי. גם לא ראינו סעיפים שהוכנסו. המבחן יהיה בתקופות השיא בעסקאות, בסביבות חודש מארס ובמיוחד אפריל לאחר פסח נוכל לראות את ההשפעות של המיסוי לבעלי 3 דירות ויותר״. אזור עם פוטנציאל להשבחה: ״בעיקר במקומות בהם יש התפתחות עירונית בסדר גודל משמעותי, כמו למשל בירוחם וחריש שעשתה כבר קפיצה. בשורה התחתונה, השוק של המשקיעים מסתכל על פוטנציאל השבחת ההון. היום כל משקיע בוחר, או תשואה או השבחת הון. התשואות משכירות הן נמוכות ולכן פונים לכיוון של אקזיט על הנכס. אבל ישנם רבים שיעשו הכל ולא ימכרו, את נשמתם ימכרו לפני הדירה. יש לאנשים מעין הרגשה בטוחה בבעלות על נכס. בגלל זה לא נראה לי שמיסוי דירה שלישית ישפיע על המשקיעים״.

תחזית מחירי הדיור לשנת 2017: ״אני לא צופה שינוי במחירים, בעבר חשבתי שיתמתנו וכבר 3 שנים אני אומרת כך והנבואה שלי לא מתגשמת. לא רואה שינוי והמשקיעים לא יחוללו שינוי. נניח 10% מבעלי הדירות ימכרו דירות, עדיין לא יהיה לכך השפעה על המחירים. במקביל, מחיר למשתכן הופך זוגות צעירים למשקיעים. זוג שזכה בקריית מוצקין נניח וגר בתל אביב לא יעבור לגור שם. כך ציבור המשקיעים יגדל בעקבות מחיר למשתכן. צריך להבין שמדובר בחינוך שההממשלה משדרת שכדאי להשקיע בדירות״.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

110 תגובות ב-55 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
55 תום 26/12/2016 07:26 ....הממשלה תבוא עם תכנית מהפכנית לפני הבחירות...
כדי לשמר את התחת שלהם בשלטון. תראו שפתאום יש להם כסף ..
54 אני 21/12/2016 22:01 אין אלטרנטיבה אחרת להשקעה כספית, מה מקבלים בבנק? לכן ממ
לכן אנשים ממשיכים לקנות נדלן, לוקחים משכנתאות בריבית נמוכה וקונים, הלוואי ויכולתי לקבל משכנתא.
53 ממי 21/12/2016 11:24 למה את חושבת שמי שמשקיע בנדל"ן יש לו נשמה? הצחקת
מי שמשקיע בנדל"ן ורק כל היום חושב איך לקחת עוד שני שקל מהדיירים שלו ואיך לחסוך עוד שני שקל בהוצאות ולא אכפת לו להרוס משפחות ועסקים את חושבת שזה אדם שנשמה מעניינת לו את הקצה. צריך לדרוס אותם.
52 אריק 20/12/2016 22:33 זאת הפעם הראשונה שמתווך התקשר אלי להציע דירה
ולא אחד אלא 2 בשבוע אחד, הציע לי דירת 4 חדרים ב 1,570,000. אמרתי לו כשתגיע ל 1,300,000 תחזור אלי זה המחיר המקסימלי שאני מוכן לשלם על 4 חדרים, ו... כמובן שזה כולל את שכר התיווך שלך.
בעל דירה 1 21/12/2016 15:45 תשלח אותו אלי (ל"ת)
אירק 22/12/2016 20:29 בכיף, פראיירים רק מתחלפים (ל"ת)
בעל דירה 1 24/12/2016 17:27 תירק תירק, אני אוהב בטון והשוכרים אוהבים אותי......... (ל"ת)
51 אופיר 20/12/2016 11:54 ובינתיים בראש העין
350 דירות מהניילון להשכרה ועוד מאות למכירה, ואין שוכרים או רוכשים. דירת 4 חדרים ניתן לקבל ב פחות מ 3,500 לחודש, רק תיקח. דירת 5 בפחות מ 4,000. דירות חדשות מקבלנים נמכרות ב מאה - מאתיים אלף פחות משנה שעברה, ועדיין יש. כאן כבר התחילה ירידת המחירים
50 אחד מהחברה 20/12/2016 09:54 חברה חברה חברה
לטובתכם תפסיקו להזות בהקיץ . מחירי הדירות לא ירדו רק יעלו . זאת כבר עובדה ולא נבואה שניתנת לשוטים בלבד . מי שיש לו כבר דירה אחת ויותר , שיחזיק בהן בשיניים . הוא רק ירוויח מזה מי שאין לו , שיעשה מאמץ עליון לרכוש עכשיו כי המחירים מחר ובעתיד רק יהיה גבוהים יותר , לפעמים במאות אחוזים . תפסיקו להקשיב לכחלון . למרות כוונותיו הטובות ללא ספק הוא נכשל בגדול , בעיקר בגלל ביבי הקפיטליסט החזיר מבית מילטון פרידמן הקיצוני בכלכלה , שלא נותן לו ליישם מהלכים אמתיים שנדרשים להוריד את מחירי הדירות . גם זאת עובדה !
ממי 21/12/2016 11:21 אתה לא אחד מהחברה, אתה אחד מהשקרנים המובטלים
תחזיק חזק את התחתונים מותק, כי לא בטוח שתישאר איתם.
49 רענן 20/12/2016 09:37 יש להטיל מס גם על דירה שנייה (ל"ת)
רועי פלוצמן 21/12/2016 15:46 וגם להטיל מיסים על משיכת חסכונות מהבנק, או מאסר (ל"ת)
אאא 20/12/2016 16:32 צריך להטיל על כל הדירות לטובת מי שאין דירה !!! (ל"ת)
48 יונה הנביא 20/12/2016 09:00 מטומטם מי שמשקיע בנדל"ן כיום
ומטומטמים לא חסרים בארצנו..
ירמיהו 22/12/2016 12:36 חחח לויתן הנדלן בלע אותך (ל"ת)
47 יש ר א לי 20/12/2016 08:18 מחיר למשתכן, סכנה לרוכשים.
דירה בסטנדרט נמוך. קבלנים בשולי רווח קטנים יחסכו ואיכות הבנייה תהיה גרועה או מסוכנת. תשלום במשך שנים עד שיקבלו את הדירה תחייב תשלום משכנתא ושכירות בו זמנית,מי יכול? רק העשירים. אם בעתיד תהיה ירידת מחיר ומי שלקח משכמתא גבוהה יהיה מצב שערך הדירה נמוך ממחיר המשכנתא (אם תהיה ירידת מחיר גם דירות מחיר למשתכן ירדו, הם לעלום לא יהיו שוות כמחיר דירה מקבילה בשוק החופשי מהסיבות שציינתי בתחילה). כחלון די, הספיק לנו. נכשלת,לך הביתה או יותר נכון אולי מימון יעסיק אותך. ביזיון ששר אוצר לא מתערב בנושא הכי חשוב מהבחינה הכלכלית כשהוא נכנס לתפקידו בגלל חבר אחד שלו (בעניין הגז), רק על זה מגיע לכחלון לעוף (להזכיר שלפני הבחירות הוא הבטיח שיטפל בעניין מיסוי הגז).
אחד העם 20/12/2016 09:00 זה לא ברור? אין מתנות חינם, הכל תרגילים ביחסי ציבור !!!
התוכנית הזאת היא מלכודת דבש לזכאים שלא מבינים ואין להם את הכלים להבין שהעסקה המוצעת איננה טובה. הם נופלים במלכודת של הסיסמאות ויחסי הציבור של התוכנית מבלי לבדוק בצורה מיקצועית את התנאים. בסוף הזול הזה עולה יקר מאד.
46 ממי 19/12/2016 23:15 אין בעיה גם בארה"ב הכל היה דבש. עד שמישהו גילה שנעשתה
טעות בחישוב הנגזרים של המשכנתאות הסאב פריים. עוד מעט גם אנחנו נגלה כי המשרד שמודד את עליות המחירים עשה טעות חישובית קטנטנה... והמחירים כבר בעצם שנתיים תקועים במקרה הטוב.
45 יוסי מושקוביץ -שמאי. 19/12/2016 23:04 האם תהיה ירידת מחירים ?
5-10 אחוז ירידה תיתכן ע"י בניה והגדלת היצע . ירידה מסיבית יותר רק במיתון . וגם אז שאלה בכמה ישחקו במקביל חסכונות הציבור במקביל וכוח הקניה שלו יקטן .
אדם 20/12/2016 05:45 תהיה התרסקות מחירים!
הגדלת הצע? א. אין מחסור בדירות, לא עלו מיליון עולים בשנים האחרונות , הביקוש בעיקרו ספקולטיבי בגלל הריבית שהיתה נמוכה! ב.יש כ31000 דירות לא מכורות שיא משנת אלפים! ג. ריבית משכנתאות ל25 שנה היא מעל 5% ואילו תשואה של דירה באזור המרכז כ2.5%! עלות המימון גבוהה מהתשואה! ד.תשואת האגחים הגיעה לרמה שיכולה להוות אלטרנטיבה להשקעה! ה.נדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית! זה האמא והסבתא של הבועות!! ו.משכורת חציונית כ6700 ש"ח ואילו חובות משקי הבית מעל 500 מיליארד ש"ח! זו צמיחה של חובות ולא בת קיימא! ז. התרסקות היורו, הליש"ט והלירה התורכית תגדיל האבטלה בזמן הקרוב,לא מקנא בממונפים שיאבדו את עבודתם. ח. אשמח לקבל דוגמא אחת של בועת נדלן שלא הסתימה בפיצוץ!
ירמיהו 22/12/2016 12:37 מעולה.אחד פחות שלא יתחרה על דירה,או שזה כרגיל יחצן אוצר (ל"ת)
44 יש ר א לי 19/12/2016 21:42 אם המחירים ירדו הראשונים שיסבלו אלה הקונים המחיר למשתכן
כחלון ה"גאון", המחירים לא ירדו, אבל כחלון טוען שכן. אז שימו לב, זוג ש"זכה" במחיר למשתכן קנה דירה נניח ב 20% הנחה, בזכות כחלון הוא יקח 90% משכנתא, איזה יופי, עכשיו הוא יתחיל לשלם את המשכנתא כי צריך לשלם בהתאם לשלבי הבנייה, את הדירה הוא יקבל במקרה הטוב עוד 5 שנים ובינתיים הזוג ישלם גם משכנתא וגם שכירות. עכשיו נניח שכחלון מצליח להוריד את מחירי הדירות "רק" 3 5 בשנה, תוך 4 שנים הדירה שווה פחות מהמשכנתא של הזוג הצעיר שיתקשה לשלם את המשכנתא במקביל לשכירות וכשהבנק דורש חיזוק הבטחונות כי הדירה שווה כבר פחות מהמשכנתא. התוצאה: הזוג יאבד את הדירה אחרי ששילם כמה שנים. כחלון, אתה דביל.
אריק 20/12/2016 22:08 ואלא שקנו לא ממחיר למשתכן, סתם לקחו כסף מאבל'ה
הם לא יפלו נכון? חחח הם המסכנים האמיתיים שלא יצליחו לעמוד בהחזרי המשכנתא אחרי שתעלה, הם קפצו מעל לפופיק וקנו נכס הרבה מעל ליכולות שלהם, המסכנים יזרקו לרחוב וההורים שחשבו שהם עושים להם טובה ימצאו שכבר אין להם כסף להרים אותם מהאשפתות
אחד העם 20/12/2016 09:03 הבעיה לקונים אין את הכלים להבין שהם מקבלים עסקה מסוכנת
והם עלולים כמעט בודאות לקרוס כלכלית ולהפסיד הרבה מאד כסף !!
43 דוד 19/12/2016 20:58 תגידו היא שפויה.המשקעים קונים??????איפה את חייה בארץ??? (ל"ת)
בעל דירות 21/12/2016 15:47 אז למי אתה חוזב מוכרים? לזוגות ללא כסף? (ל"ת)
אאא 20/12/2016 09:05 משקיעים מחכים שירדו המחירים, שר האוצר הבטיח !!!
אחרי שירדו המחירים, רבים מהרוכשים בתוכניות של שר האוצר עלולים לפשוט רגל והצע הגירות יגדל עוד יותר עם ירידת מחירים יותר חדה, עלול להתפתח כדור שלג של קריסה. מצער, זה לדעתי מה שצפויי.
42 מי שלא יצא בזמן נשחט 19/12/2016 17:59 היו הרבה משקיעים במניות אפריקה שאמרו אותו דבר (ל"ת)
אאא 19/12/2016 19:04 אם השוק יקרוס, כל מי שקנה במשכנתא יקרוס יחד עם הבנקים!
אולי אולי תהיה ירידה של 10% שגם זה המון כדי לזעזע שוק של לווים שלוקחים משכנתא בשיעור 85% מערך הדירה.
בעל דירות 21/12/2016 15:48 אבו ללה לתמימים...... (ל"ת)
41 קורא בין השורות 19/12/2016 17:53 לא יימכרו לא תהיה לכם עבודה הפוך מהאינטרס שלך
יובש למתווכים לפי דברייך אחלה עסקים
עוד קורא בין השורות 19/12/2016 21:23 היא מנסה לשכנע אנשים לקנות ולא מוכרים למכור.מה זה אומר? (ל"ת)
40 רוי 19/12/2016 17:43 אין כמו להשקיע בבטון
מי שלא קנה שיקנה היום המחיר בישראל רק יעלה
39 ק 19/12/2016 17:25 "ימכרו את הנשמה שלהם לפני.."? הטעות הכי גדולה זה להתאהב
בהשקעה למרות שעננים מתחילים להתאסף מעליה...בסוף הסערה תגיע ותטביע רבים. היא תגיע , זה לא עניין של אם..רק שאלה של מתי.
אאא 20/12/2016 09:07 וורן באפט לא מוכר מניות ודווקא הוא מצליח לא רע בכלל. (ל"ת)
ק 20/12/2016 14:55 אדון אאא , א) אתה לא באפט ב) באפט לא ממונף ג) רוכשי
דירות ממונפים בעד כ-400% מהונם...זה כמו להשוות מחט לת...
38 משה 19/12/2016 16:53 עדינה
עדינה צודקת על תאמינו לכחלון ואנשיו אנשים רעים שמשקרים לאורך כל הדרך המס הזה הוא נבזי של שר אוצר מבזה ורשע אלוהים ישלם לו על מה שעשה לעשרות אלפי אנשים מבוגדים בלי פנסיהחוק שעבר בבריונות
37 צופי 19/12/2016 16:27 הכול מתרסק 40אחוז ויותר ויפול יותר מלא דירות אין קונים (ל"ת)
אאא 19/12/2016 17:37 זה לא יקרה כי הממשלה לא תתן למחירים לרדת חזק.
הממשלה תהיה המספידה הכי גדולה מירידת המחירים. ולכן גם עכשיו לא נותנים למחירים לרדת. כל היתר זה רק סיפורים ופינים להראות שמשתדלים לעשות משהו אבל לא באמת רוצים ומנסים לעשות.
אדם 19/12/2016 19:41 גם ממשלות יפן, אירלנד ספרד וארה"ב לא הצליחו למנוע מפולת
לממשלות אין שליטה על העליות וגם לא על הירידות!!היו עשרות בועות נדל"ן וכולם גמרו בפיצוץ!! חוקים אלו פועלים גם בארץ הקודש!
ממקור ראשון 20/12/2016 12:25 באיזורי הביקוש באירלנד המחירים חזרו ועלו יותר
משקיעי נדל"ן משקיעים לשנים רבות אם לא לתמיד נכון שחוקי מיסוי חדשים לא מתבטלים בד"כ אבל ההתנגדות לחוק הייתה רחבה (עוד לא אושר) ולכן יש סיכוי שהוא יבוטל אחרי כחלון
36 רגוע 19/12/2016 16:21 כנראה שבאמת קורה משהו בשוק עם כתבה כזאת
משקיע בחול , מקבל 10 אחוז תשואה ללא משכנתא ורגוע המחירים פה מנופחים ב 40% והם ירדו מי שרוצה שיקנה , רק שלא יבוא לבכות אחר כך
35 בן אהרון 19/12/2016 16:19 מי שבאמת מחזיק את המחירים למעלה זה האוצר, רק הוא !!!
כי אם מוכרים דירה מליון וחצי מחיר למשתכן, חצי מליון הולך לקבלן לבנות את הדירה ומיליון הולך למדינה במיסים ועלות הקרקע. לכן הדירה עולה 1.5 מליון ולא חצי מיליון. הכל פשוט מאד !!! המדינה צריכה הרבה כסף ממיסים, כל היתר זה תעלולים ביחסי ציבור.
בעל דירות 21/12/2016 15:55 צודק והוא גם מגיב פה בצרורות............... (ל"ת)
34 אדם 19/12/2016 16:05 האתר מאוזן מראיין רק אינטרסנטים: קבלנים, מתווכים ושמאים
שמנמקים בנימוקים בגובה דשא למה השוק לא ירד! כמה נמוך עוד אפשר לרדת?
33 נו הבכיינים 19/12/2016 15:58 המחיר עולה ויעלה כי בניגוד לשרון אין הצפה (ל"ת)
32 להתעורר ומהר 19/12/2016 15:58 השוק רותח כמו ביום הודעה טובה בבורסה
אתה מתבונן מהצד איך האחוזים עפים לשמיים ואתה גם רוצה..אתה מחליט להיכנס באחוז גבוה ורואה איך זה ממשיך לטפס והנה טוב אתה מחליט להוסיף עוד קצת ועוד קצת ו..פתאום בבת אחת סחורה נזרקת למטה ואתה חושב שזה יתקן בחזרה אבל..נשארת תקוע עם מכנתא כבידה לעוד עשרים שנה..הצילו!!
בעל דירות 21/12/2016 15:57 תשאר בבורסה שלך,אתה לא מוצלח בבורסה ועוד פחות בנדלן (ל"ת)
31 בן אהרון 19/12/2016 15:53 זכאים לא יקנו דירה יד 2 בשעה שמקבלים 25% הנחה לחדשה !!! (ל"ת)
30 פשוט ! 19/12/2016 15:49 משקיעים רבים לא ימכרו את נשמתם הם כן ימכרו
במחירי סוף עונה !
ליכודניק לשעבר 19/12/2016 16:56 אין מצב נעלה מחירי השכירות (ל"ת)
ממי 19/12/2016 23:12 אתם חושבים שזה משחק מחשב?גם בעל הבית שלי חשב
העלה את מחירי השכירות. תוך שנה נשאר עם נכסים שעומדים חודשים ללא דיירים, רק חודש אחד שהפסיד בלי דייר לא שווה את כל מה שניסה להעלות והנכסים עמדו יותר מחודש. עכשיו משפץ משקיע אולי יצליח למצוא דייר. חחחח
בעל דירות 21/12/2016 15:58 איפה הדירה? בלב ת"א? או בחאלב? (ל"ת)
אריק 20/12/2016 22:18 שתף, תגיד שמות ככה אף אחד לא ישכיר אצלו (ל"ת)
29 לתשומת לבך ! 19/12/2016 15:47 כחלון שמעת ? הכל ורוד עפ"י עדינה חכם , לא הגיע
השעה להתחיל לעבוד יותר בנחרצות !!! אנחנו שנה וחצי אחרי וכולם צוחקים על האוצר ומשרד השיכון !
28 חוה 19/12/2016 15:44 עדינה הכול מתרסק כבר שקרנית אני מהשטח נפילה יש כבר
תלכי לאלף עזעזל שקרנית התרסקות יש כבר הכול נופל 50 אחוז ויפול יותר אנטרסנטית זבל את עדינה חכם תשרפי כלבה מסריחה לטובת העשירים את חכי נתחשבן איתכם בכול התווך שלכם זבל את
אאא 20/12/2016 09:11 איפה 50% ??? שר האוצר מטפטף קרקעות שהמחירים לא ירדו !!! (ל"ת)
שלמה 19/12/2016 18:32 ל 28 (חוה) ו 15 (ציפי)
נראה לי שאתם אותה אחת ואולי אותו אחד בשמות שונים. מאיפה השפה המלוכלכת הזו !! נראה לי שביזפורטל היו צריכים למנוע מכם מלהשתתף ברב שיח. בושה לאינטליגנציה להראות את הפוסטים שלכם. כל אחד רשאי להחזיק בדעה משלו. ויש ללמוד לכבד אותה. נראה לי שדבר אחד בטוח - החוקים החדשים של כחלון הכניסו שנאה רבה בין רבדים שונים בחברה ואת כל זה עשה האדם שתמיד מחייך. חבל .
בעל דירות 21/12/2016 15:58 קראים לזה הפרד ומשול,כשמסכסכים, לא שמים לב למחדלי השלטו (ל"ת)
27 זוגלובק 19/12/2016 15:39 צריך להחליף רק משפט אחד בכתבה
במקום "...אף אחד לא יודע באמת מה לעשות וכול'..." צריך לכתוב ..." אף אחד לא רוצה ולא עושה את מה שצריך באמת לעשות כדי שמחירי הדירות ירדו וכול'..." חוץ כמובן מאלו שאין להם דירה או כסף לקנות אותה . כל היתר מלמטה ועד למעלה בכל הפוזיציות והתפקידים משתתפים בשמחה רבה בהילולת וויכוחי הסרק וההטעייה מבית היוצר של ביבי וכחלון . האם שר הדיכוי והאוצר יתפטר בעצמו לנוכח כישלונו הגדול ? בספק , זאת לא הנורמה הנדרשת בארצנו הקטנטונת , ארץ זבת חלב ודבש לטייקונים ובעלי בריתם הפוליטיקאים בלבד !!!
26 fff 19/12/2016 15:31 בוא נחזור ל08, כשכולם היו בטוחים בדיור אז יגיע הנפילה. (ל"ת)
25 יוסי 19/12/2016 15:29 בסוף מחירי הדירות ירדו . זה יבוא בהפתעה .....
והפעמונים לא יצלצלו ויתריעו לפני כן. רק הפרשנים ימשיכו לפרש בדיעבד.
24 דוד 19/12/2016 15:29 מתווכי דירות זה מקצוע מיותר לגמרי, שחררי אותנו משכמותכם (ל"ת)
23 פשוט ! 19/12/2016 15:28 היא נשמעת כמו מחזיקי מנית טבע שנהנו שנים מעליות מחירים
ולא הפנימו שזהו השיא מאחוריה ! האוצר ומי שעומד בראשו נחוש להוריד את המחירים וזה לא משנה אם כחלון יהיה או לא יש כאן קופון פוליטי ענק על ראש מחירי בועת הנדל"ן . נותר רק לגזור אותו !!!
dw 19/12/2016 16:06 מדוע לדעתך השיא מאחוריה?
האם אתה מודע לכך בשנה הבאה, 2017, טבע הולכת להשיק כל שבוע תרופה חדשה (גנרית בד"כ). כן כן. 80 מוצרים חדשים הולכים להיות מושקים בשנה הקרובה (חלקם הגדול מגיע מאקטביס). מטורף. גם 2018 הולכת להיות שנה פיצוץ. כלומר יש לנו נייר במכפיל נמוך (צפי מכפיל 7 לשנה הבאה), גם תשואת דיבידנד טובה (קרוב ל 4%, לגמרי תחרותי מול כל דירה שעדינה מנסה להציע לנו) וגם פוטנציאל צמיחה. אז למה שאשים כסף טוב על בלוקים ולא על מניית טבע? (במחירים דהיום, מה שהיה לפני שנה זה פרה היסטוריה)
22 יש.. 19/12/2016 15:11 עוד נתון ועוד מתווך עוד שמאי וקבלן..
הרי זה בדיוק מה שאמרנו ,הלחץ נותן אותותיו והמערכת כולה נרתמת לשמור על מצב של חלילה קטסטרופה מיידית,כולם מבינים ומרגישים את האטה ושלשוק אין לאן יותר לברח צפונה..לכן על מנת לתת שיווי משקל מנסים גם את הצד הפסיכודלי,אבל מה לעשות שכח האנרציה שגרם לשוק לשבור מעלה וייצר הרבה מעושרים ,בסופו מושך באנציה מטה..
21 dw 19/12/2016 15:06 טבע מציעה דיבידנד קרוב ל 4% ברוטו
זה לגמרי תחרותי למול הדירות שעדינה מנסה לשווק למשקיעים. תשואת הדיבידנד ב-טבע עלתה דרמטית עקב קריסת המניה בשנה החולפת. לא בגלל ש-טבע פתאם משלמת יותר. זו רק דוגמה לאלטרנטיבת השקעה לאספן שמוכר דירה 3. טבע משלמת שכד מדי רבעון, מזה שנים רבות. לא צריך לשלם דמי תיווך לעדינה, לא צריך לתקן דוד, לא צריך להראות את הנכס לדיירים. הכסף נכנס לחשבון מדי רבעון. מחר ב 20.12 משקיעי טבע מקבלים מזומן לחשבון. תשואה קרוב ל 4% (130 נקודות מדי רבעון על מניה ב 14000) אפשר לקנות ולמכור את הנכס בזריזות, בלי טובות של מתווכים כמו עדינה. אפשר למכור את ה"אמבטיה" (נגיד 50 אלשח), ולא חייבים לממש את כל הנכס, אם במקרה זה מה שצריך.
שמואל 19/12/2016 16:34 DW
מדוע אתה קורא לבעלי דירות בכינוי גנאי "אספני דירות" ? הם לא לקחו ממך את הכסף ! אפשר לקרוא לך "אספן מניות טבע" ? אתה זה שמבקש מהמגיבים לכתוב בנימוס ובעצמך כותב גינויים.
20 dw 19/12/2016 15:01 משקיעי הנדלן מוזמנים להחזיק בדירות כמה שמתחשק להם
רק בבקשה שישלמו מס לא פחות מכל משקיע אחר. משקיעים פיננסיים פה בביזפורטל משלמים 25% מס, מהשקל הראשון. אז למה בעצם שגם משקיעי נדלן לא ישלמו ככה? אין סיבה. ענף הנדלן, משום מה, נהנה מתעדוף מס, מה שמנתב משקיעים אליו, ובפרט אחרי ההעלאה השגויה של מס רווחי הון מ 20% ל 25% לפני כמה שנים. הגיע הזמן לתקן שגיאה זו, להעלות מיסוי נדלן ולהוריד על שוק ההון. בשלב ראשון מציעים טיפל'ה מס, על קומץ אספנים, ואוהו כמה רעש הקומץ הזה עושה. אי אפשר גם להתבכיין וגם לא לשלם מס.
שמואל 19/12/2016 16:35 DW
אני מקווה שאתה מתכוון לתשלום מס 25% על הריווח בעת המכירה של הנכס, ולא במהלך אחזקתו. כי באחזקה של מניית טבע בתיק אתה לא משלם מס כלשהו. מס משלמים רק באירוע מכירה או ריבית או דיווידנד.
חוכמולוג 19/12/2016 18:05 משכ"ד ומהשקל הראשון (ל"ת)
מוטי 21/12/2016 16:19 ומה עם הפסדים והשקעות בדירה ושיפוצים? לפני שנה השקעתי
כ100000 ש"ח בהוספת מרפסת ושיפוץ דירה, זה מהכיס שלך? או מהמניה שלך? ואגב, מעבודה רגילהגם לא משלמים מס מהשקל הראשון וגם לא על קרנות השתלמות וקופות גמל שהמעסיק מפריש, אז מה אתה מבלבל במוח, אתה בסה"כ יחצן אוצר קטן ומושתן, שהשתן עלה לו לראש כי עושה שליחות לטייקונים.
19 איציק 19/12/2016 14:40 את טועה
המחירים יורדים ואת עוד תראי
18 טדי 19/12/2016 14:34 אין לכם את זה ביותר אינטרסנטי? (ל"ת)
17 אציק 19/12/2016 14:34 מחירי הדירות לא ירדו כל עוד הריבית בבנקים היא אפסית
והתשואה מהשכרת דירה היא 3-5%% שנתית. כל עוד מדד המחירים השנתי הוא סביב ה-0%, המדינה לא תעלה ריבית, כי אין סיבה לכך. וכל מי שבידו הכסף ימשיך לרוץ ולקנות דירות...
dw 19/12/2016 15:21 עלויות המימון הארוכות עולות
מ 3% עלינו ל 5% שקלי ארוך, וזה יכול להמשיך ולעלות גם ל 8%. זו משקולת כבדה על יכולת המשקיעים להתמנף, ולכן סביר שעניין המשקיעים בקניית דירה נוספת ירד, וככל שיוכבד המס על האספנים הקיימים אלה גם יתחילו למכור. שים לב שחצי מהדירות בת"א הן היצע פוטנציאלי. חצי! למה לקנות דירה להשכרה בתשואה 2-3%, לשלם 8% מס רכישה שזה איום - זה אומר שנתיים שלוש ראשונות הולך למדינה, וגם להסתכן בהיצע פוטנציאלי של חצי מהדירות בת"א? טבע מציעה עכשיו תשואת דיבידנד של קרוב ל 4%. משלמת כמו שעון מדי רבעון, וזו רק דוגמה אחת לאלטרנטיבת השקעה.
16 ממשלה כושלת 19/12/2016 14:29 אחרי שטרכטנברג העלה את מס הבורסה אנשים הבינו
את המסר וקנו דירות . ועשו בשכל. הבורסה היא מקום הפסדים לרוב האנשים גם הסולידיים שפנו לחברות שינהלו להם את הכסף בסולידיות אומרים שהתיק תקוע . גם לפיד הביא את חובת הגשת דוח מחזור שמרתיע מלהשקיע בבורסה ולהסתבך עם מס הכנסה והגשת דוחות שמס הכנסה ימרר להם את החיים. והם גם עושים טעויות ועיצומיים כספיים סתם . לא כל אדם מהישוב יכול להתנגד להם רבים מותרים ולא עומדים על זכויותיהם יש שם כח אדם כושל. גם מס שבח על דירה שניה מונע מכירות. הממשלה רק רוצה מיסים וטבעי שאנשים לא ירצו לשלם להם מיסים להתנדב לשלם כשאין פה כלום בתמורה נכשלתם בגדול. צריך לשים במשרד האוצר מוכר בשוק דגים תראו איך יקרה הפלא והכל יסתדר
dw 19/12/2016 15:13 העלאת מס רווחי הון היתה שגיאה
לכן רצוי, במקביל להעלאה הקטנה על אספני הנדלן, גם להוריד חזרה את מס רווחי הון מ 25% ל 20% (יש כאלה שמבקשים יותר, אני זהיר ושמרן). הורדת מס רווחי הון תעודד עוד משקיעים לממש דירות ולנתב כספם חזרה לשוק ההון (הממוסה במלואו, ומהשקל הראשון)
15 ציפי 19/12/2016 14:26 עדינה חכם את כלבה אנטרסנטית כמה דירות יש לך זבל מגעילה
עדינה הכול מתרסק רואה מהשטח 50 אחוז נפיחה כלבה מסריחה את אנטרסנטית לטובת הקבלנים והעשירים מי שלא ימכור היום 50 אחוז פחות ויותר רבית עולה מחיר למשתכן 31אלף דירות לא מכורות התרסקות טוטאלית יש כבר כחלון כול העם איתך נבחר רק בך המס הכי צודק ייש כוח ותלכי לאלף עזעזל רק לטובת הקבלנים נבוא חשבון איתכם
dw 19/12/2016 15:16 לא מכובד להתנסח בדרך זו
אפשר להביע דיעה הפוכה לחלוטין, בדרך מכובדת. ראה מה שרשמתי לעיל - זה בסדר גמור שמשקיעים ימכרו נשמתם לדירה, רק בבקשה שישלמו עליה מס מלא מלא. אין בעצם סיבה מדוע משקיע נדלן לא ישלם 25% מס, מהשקל הראשון. כרגע מוצע מס קטנצ'יק, על קומץ אספנים, ורק תראה כמה רעש אותו הקומץ עושה. כולנו, המשקיעים הפיננסיים פה בביזפורטל, משלמים הרבה יותר מס ולא מצייצים.
שמואל 19/12/2016 16:38 DW
לא מכובד להתנסח בכינוי גנאי "אספני דירות".
14 מי זוכר? 19/12/2016 14:23 פעם מחירי הדירות קפאו כי היו נקובות בדולרים
כשהמוכרים התבכיינו שהם לא מרויחים היה מי שאמר להם לנקוב בשקלים ומאז החגיגה התחילה. יחד עם ריבית אפס שר אוצר אפס, ראש ממשלה מריונטה, שר אוצר שטייניץ והמיסים שר אוצר כחלון והמיסים.
13 מחירי 2020 לאן 19/12/2016 14:18 מאז שרון יש חוסר רבבות דירות מדי שנה סך הכל מאות אלפים (ל"ת)
12 אזרח 19/12/2016 14:13 מפחדת
אישה חכמה אבל עכשיו היא מפחדת והיא גם אניטרסנטית בטירוף זה עיניין פשוט... מתי שיש קצת סחורה (דירות לצורך העיניין) והרבה קונים העבודה שלה הרבה יותר קלה מה זה קלה ממש קלה ועכשיו כשהשוק מתהפך שיש הרבה סחורה ואין קונים אז צריך לעבוד מאוד קשה ולהיות מניפולטיבים ולכתוב שקרים וכו' דרך צלחה לה אבל עכשיו... שהתהפך המצב שיי
11 שימי 19/12/2016 14:05 לא יעזור להם הבועה תתפוצץ בסוף
מה כבר יכולה להגיד שהדירות ירדו לא יהיה לה עבודה כי אף אחד לא יקנה
10 צדוק 19/12/2016 13:52 צריך לטפל במתווכים! הם הראשונים להעלות מחירים
כדי להרוויח יותר מעלים את המחיר שדורש המוכר... לוקחים יותר עמלה ולפעמים גם מכניסים לכיס בשחור מבלי ששני הצדדים יידעו בכלל...כמובן שזו דעתי אבל לא דעתי בלבד.. הרבה טענות כאלו אני שומע. אין עשן בלי אש...
אאא 19/12/2016 17:40 מה בדיוק לטפל? לתלות אותם בככר העיר? או לשלוח לסיביר? (ל"ת)
נתן 21/12/2016 16:03 תשאל את רועי פלוצמן, כולם למאסר ולתת את הרכוש למדינה (ל"ת)
דני 19/12/2016 14:59 טעות
מחיר דירה=1מליון שח. עמלת תווך מוכר 10.000שח(1%) העלאת המחיר ע"י מתווך 100000שח תזכה את המתווך רק בעוד 1.000שח(1%) על התוספת.עדיף מחיר ריאלי ולמכור מהר ולהרויח 10000שח מאשר לעלות המחיר ב10%כדי להרויח עוד 1000שח..
בודק שוק 19/12/2016 14:39 אני לכ אשכח את השנים הקשות שלהם לפני עשור
כמו בסיפור עם האפונה מי שאגר בשנות הגאות, יהנה מהחסכונות.. בשנות הבצורת של הנדל״ן הבא עלינו עם קריסת המחירים הקרובה
9 בא 19/12/2016 13:52 נכון, כולנו פליטים העולם הזה ,הכול יכול להילקח מאיתנו
יום אחד וגם.....ילקח , ולכן כול המושחתים הולכים לגיהנום , כנסו ליוטיוב מוות קליני ותבינו על מה מדובר ,באנגלית ועברית , הם באמת מכרו את נשמתם , תגידו תודה לממשלה הראשונה .
8 רני 19/12/2016 13:50 או שאת לא מתווכת
או שאין לך מושג קלוש מה קורה באמת בשוק
7 אבי 19/12/2016 13:49 מסכים עם כל מה שאמרה (ל"ת)
6 דפנה 19/12/2016 13:48 ענת דניאלי
מכה בפעם ה - 1,000. כל הכתבות שלה פמפום אינטרסנטים. ה-ש-ו-פ-ר ממש אילנה דיין פחחחח
דפנה 19/12/2016 14:34 מה הבעיה? היא משקפת את מצב השוק, וכול מי שבעסק מודע. (ל"ת)
יואל 19/12/2016 15:12 אתה באמת שואל?
מה הבעיה עם כתבת באתר כלכלי שכל מה שהיא עושה זה קידום של אינטרסנטים? לא תעצור לשאול את עצמך למה? מי ממן וכו?
נתן 21/12/2016 16:02 למה משרד האוצר שמגיב פה בהיסטריה וגסות רוח על כול תגובה
הוא לא אינטרסנו? האבא של האינטרסנטים!
5 יוסי בלק 19/12/2016 13:43 איזה נשמה? (ל"ת)
4 כחלון מעלה מחירים 19/12/2016 13:41 אפשר לכנות את כחלון כמלך ההגרלות ומגדילי הביקוש לדירות
מי לא רוצה לקבל כרטיסי מפעל הפייס בחינם כאשר הפרס הוא 400,000 פטור ממס? יש אחד כזה? ברור שאין. ובכן מפעל ההגרלות המכונה "מחיר למשתכן" מעניק למאות אלפי אזרחים כרטיסי הגרלה בחינם ללא כל הגבלה - כלומר עד שיזכו. זהו מפעל ההימורים הכי גדול שאי פעם פעל בישראל, בחינם, על חשבון משלם המיסים. על מנת לממן אותו מעלה כחלון את המיסים עוד ועוד. בתחילה על משקיעים בדירה שנייה, ואחר כך על בעלי 2.49 דירות, וכמובן מקצץ עוד ועוד בתקציבי הרווחה והטיפול בעוני. זאת במקביל להעברת מיליארדים לישיבות ולחרדים. אם תרצו זוהי המתצית של פועלו של שר האוצר הכי זחוח במדינת ישראל מאז היווסדה. איש מסית ומדיח, שהורס את שוק הדיור ומגדיל את הביקושים לדיור ודוחף את המחירים מעלה מעלה.
בודק שוק 19/12/2016 14:37 כאשר מחירי הדיור יקרסו, אתה עוד תתגעגע למחיר למשתכן (ל"ת)
אאא 19/12/2016 17:41 התוכנית הזאת היא מלכודת דבש. תזהרו מנפילה. (ל"ת)
Er 19/12/2016 16:58 למחיר למשתכן ?
משה קנה מהשכן שלו חמור ב 1000 ₪.המוכר הבטיח למסור את החמור למחרת היום.אלא שלמחרת היום הודיע השכן "מצטער, יש לי חדשות רעות: החמור מת".משה ענה "טוב, אז רק תחזיר לי את הכסף"."מצטער", ענה השכן, "אין לי אפשרות. כבר בזבזתי אותו".משה לא ויתר וענה "טוב, אז תביא לי את גויית החמור"."מה תעשה עם גויית חמור מת?" שאל השכן."אני אוציא אותה להגרלה" ענה משה."אתה לא יכול להוציא להגרלה חמור מת" אמר השכן."בוודאי שאני יכול, חכה ותראה. אני לא אספר שהחמור מת".כעבור חודש ימים פוגש השכן את משה ושואל אותו "מה היה עם החמור המת?""הוצאתי אותו להגרלה" ענה ישראל, "מכרתי 500 כרטיסים תמורת 10₪ כל אחד והרווחתי 4990 ₪".פחות ה-1000 שנתתי לך, יש לי רווח נקי של 3990 שח"מישהו התלונן?" שאל השכן"רק הבחור שזכה בהגרלה" ענה משה, "אז החזרתי לו את מחיר הכרטיס שלו".היום משה הוא שר האוצר ומוכר לנו הגרלות לדירה ב"מחיר למשתכן". החמורים הם אנחנו, רק שאנחנו עוד לא יודעים את זה !
אריק 20/12/2016 23:06 את האמת אהבתי. אבל מה לעשות שמחירי הדירות יקרות מדי?
אני משתכר 20,000 ברוטו אחרי שהממשלה מכניסה את היד עמוק לכיס נשאר לי פחות מ 13,000 עדיין מכובד מאוד יחסית למשכורות במשק, גם אישתי עובדת ויש לנו ילד, אני לא מצליח לקנות דירת 4 חדרים (וגם 3 לאחרונה לא מצליח), כל שנה אנחנו חוסכים 100,000 ומחירי הדירות עולים ביותר מ 150,000, אם נביא עוד ילד זאת פשיטת רגל, תגיד לי אלא חיים? אנשים כמוני קנו מכסף ועזרה של ההורים לא מכספם, ואנחנו משתכרים יחסית יפה, מה יגידו צעירים שרק השתחררו והתחילו את החיים, אני עם משכורת של 20,000 לא מצליח הם יתחילו מ 8000 ויקח עוד הרבה שנים עד שיעלו ל 20,000, למה שישארו בארץ כשאין להם כאן עתיד? לפחות בחו"ל יש להם תקוה, מי יעשה צבא? מחיר למשתכן זה אולי הסיכוי היחיד שלנו, זה והלוטו, למרות שאנחנו לא ממש מתלהבים מגורדי שחקים,
3 גיא 19/12/2016 13:36 המשקיעים כבר מזמן מכרו את נשמתם (ל"ת)
2 ריבית אפס 19/12/2016 13:29 ריבית אפסית היא הבעיה!! (ל"ת)
טדי 19/12/2016 14:36 הריבית כבר התחילה לעלות והשוק בדרך לקריסה (ל"ת)
1 דויד 19/12/2016 13:25 סיפורים אינטרסנטים
ביזפורטל נגד ירידת מחירי הדיור לא יעזור אין סיבה להשקיע בדירה היום אין משכנתאות שזה בעליה יש מס דירה שלישית ואם מחירי הדיור לא יירד יהיה מס שכירות הפתרון אמיתי להוריד מס על הבורסה ואז יהיה איפה להשקיע בלי סיכוני דירות
נתן 21/12/2016 16:00 חחח, קודם יורים על בעלי דירות, אחכ על הקבלנים ועלמשקיעי
חול ועכשיו על ביזפורטל. נערי האוצר פשוט נואשים כי העם כבר מזמן הבין שהמלך ושות' ערומים, וגם המראה בכלל לא משהו............
משקיע שפוי 19/12/2016 15:57 רובנו ללא משכנתא אז למה למכור
ירד שנתיים יתייצב ויחזור לעלות. אין אדמות בין פ"ת למטרופולין ת"א ר"גבעתיים
dw 19/12/2016 15:26 ביזפורטל הוא בראש וראשונה אתר פיננסי
רוב האייטמים בביזפורטל עוסקים בשוק ההון. מכאן שגם לביזפורטל כדאי שהעניין בנדלן יפחת והעניין בשוק ההון יעלה. זה יביא יותר קוראים, יותר מודעות, ויותר רווחים :-) ענף צדדי הוא נדלן, וככזה סביר שהוא יביא את מגוון הדיעות בענף. זה לגמרי לגיטימי. שים לב שאתה לא צריך להסכים עם עדינה, ואתה לגמרי מוזמן לשאול אותה למה להשקיע את כל כספך על נכס בודד אצלה, בשעה שאתה יכול לפזר השקעות, ולהשקיע למשל במניית טבע שמשלמת לך 4% ברוטו שנתי דיבידנד? נכס טבע משלם מדי רבעון. במקרה מחר המשקיעים יקבלו כסף לחשבון. מה? השקלים שטבע משלמת פחות שווים מהשקלים שהשוכר בדירה משלם?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש