ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

השמאי ארז כהן עם המלצה חד משמעית לאלו המחזיקים כיום ב-3 דירות

מיסוי דירה שלישית. אחרי מספר שינויים, החוק בדרך לאישור. 2 שמאים בכירים מתייחסים
 |  131
המיסוי בדרך
Share
ועדת הכספים אישרה ביום שישי לפנות בוקר את חוק מיסוי דירה שלישית לקריאה שנייה ושלישית, תחת סעיף חוק ההסדרים בתקציב המדינה לשנים 2017- 2018. הצעת החוק הנה יוזמה של שר האוצר, משה כחלון, ואישור הצעת החוק הנו לאחר שורה של ביקורות והתנגדויות בקואלציה ובמיוחד מצד יו ר ועדת הכספים ח כ משה גפני, ח כ יואב קיש ונוספים.


הצעת חוק מיסוי דירה שלישית, עברה בוועדת הכספים עם שורה של תוספות ושינויים ביניהן מענק במס השבח (במידה והמשקיע ימכור דירותיו עד ה-1 לאוקטובר 2017 ) בגובה של 75 אלף שקל וכן אפשרות להפקדת כספי מכירת הדירה עד תקרה של 2 מיליון שקל לקופת גמל פטורה ממס על רווחי הון הכוללת שורה של הגבלות.

בענף הביקורות החריפות וההתנגדויות לא איחרו להגיע, כאשר הטענה המרכזית היא על כך שהפיצוי המוצע אינו הולם ולא יוביל למכירת הדירות, המהווה את הבסיס העקרוני להצעת החוק. ביקורת נוספת שחוזרת היא שבעלי הדירות ישיתו את המיסוי על השוכרים שיוביל להעלאת שכר הדירה.ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין הציג ביקורת חריפה וטוען כי בשורה התחתונה - אין למשקיעים טעם למכור דירותיהם: "המתינו בסבלנות עד שכחלון לא יהיה שר אוצר והחוק יבוטל. חוק מיסוי הדירה השלישית מיותר לחלוטין ורק יגרום נזק, בצורת עליית מחירי השכירות באזור הביקוש ובריחה סופית של משקיעי הנדל"ן מהשוק. גם הפיצוי כביכול שהוצע למוכרי הדירות הינו מגוחך, זאת מכיוון שהתשואה על קופת הגמל מגוחכת בהשוואה לעליית מחירי הדיור .כהן מנה סיבות לכך שלדעתו מיסוי דירה שלישית, מהווה עוד ניסיון נואש של כחלון לצינון שוק הנדל"ן שלא יצלח , ומונה את הסיבות הבאות:
1. אין אלטרנטיבת השקעה אמיתית, קופת הגמל הינה לעג לרש, התשואה נמוכה משל דירה ואין צפי של השבחה של הקרן .
2. ההקלות שניתנו בשווי דירות של מיליון שקלים אינו רלוונטי כלל לכל אזור המרכז .
3. בראיה לטווח ארוך הממשלה הקיימת עם שר האוצר תחזיק במקסימום עוד שנתיים .

לסיכום אמר כהן, אני צופה בריחה נוספת של המשקיעים, מחסור אדיר בדירות להשכרה, ביקושים שעולים, היצעים שמצטמצמים וכתוצאה מכל אלה - עליות מחירים. המלצתי לבעלי הדירות: אל תמכרו אותן חלילה! עדיף להמתין ולשלם מס בגובה 2% משווי הדירה השלישית. עד אז החוק ישתנה. תשלמו השנה את המס והמתינו בסבלנות עד שכחלון לא יהיה שר אוצר והמס יבוטל! ממילא זה ייקח שנתיים או אף פחות מכך. חוק מזיק ומיותר שיעלם כעלה נידף ברוח .



אהוד המאירי שאף הוא יו ר לשכת השמאים לשעבר: חברי הכנסת צריכים משקפיים חדשים. שר האוצר הצליח לעבוד עליהם בעיניים כשהוסיף לקופת המדינה מס רכוש נוסף במסווה של כאילו הגדלת ההיצע לזוגות צעירים . לפי המאירי אם המטרה של החוק, לספק דירות לזוגות צעירים ולמשפרי דיור, הרי שמרבית הדירות באזורי הביקוש יקרות משמעותית מעל 1.5 מיליון שקל אינן רלוונטיות לרכישה ואינן ברות השגה עבורם. מדובר במס נוסף שהאוצר הצליח להטיל על האזרחים על מנת להעשיר את קופת המדינה .

על קופת הגמל המוצעת למשקיעים שימכרו דירותיה, הוסיף המאירי: קופת גמל איננה אטרקציה למשקיע בדירה. המשקיע צופה בעיקר לרווחי הון מעליית שווי הדירה וכן להכנסה משכר דירה, שבדרך כלל גם פטורה ממס. בקופת גמל, התנאים לא ידועים, הקרן קבועה והתשואה המצרפית נמוכה מהשקעה בדירה. הפטורים ממס ראויים, אך נראה שרק חלק קטן מהמשקיעים ימכור את דירתו השלישית ומעלה בהעדר כיום השקעות אטרקטיביות אחרות באותה רמת סיכון .
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

131 תגובות ב-90 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
90 בא 22/12/2016 11:26 מושחת .
עוד נשמה אבודה לגיהנום,כנסו ליוטיוב מוות קליני באנגלית ועברית .
89 לשכת השמאים אעלק 20/12/2016 13:28 שקרנים נוכלים אינטרסנטיים
מצדכם שהעולם יתפוצץ ושהשוק שאתם מוצצים ממנו דם לא יספוג זעזוע. חוצפנים. אם קיים צדק בעולם מחירי הדירות ירדו על אפכם ועל חמתכם.
88 gg 19/12/2016 22:26 ביבי אתה אכזבה ענקית שנתת לכחלון להעביר את החוק לא תבחר (ל"ת)
87 gg 19/12/2016 22:23 איך אין לו בושה לנבל לפגוע קשה במשקיעים שעבדו קשה כל כך (ל"ת)
86 dw 19/12/2016 16:24 נחכה ונראה, ויתכן ויש מקום להגדיל עוד את מיסוי הנדלן
באם הטיפל'ה מס על קומץ האספנים לא יספיק כדי לעודד אותם למכור דירה 3 ולנתב הונם לאפיקי השקעה אחרים אז יש להגדיל עוד את המיסוי על הנדלן, שהוא אכן נמוך יחסית בהשוואה לאפיקי השקעה אחרים. במקביל יש להפחית מס רווח הון, חזרה מ 25% ל 20%, ובכך לעודד עוד משקיעים לממש דירות ולהביא לירידה במחירי הדיור בישראל.
85 אריק / 19/12/2016 13:57 כחלון תודה במשך ש העלתה לי את הדירה מ950 ל1280 ו10%שכ
שכר דירה
משקיע 19/12/2016 21:20 לא מבין? מכרת? הציעו לך? מה אתה מעשן?
לרוב האנשים אין כסף! ובריבית גבוהה לאלה שיש כסף אין רצון בדירה שלך תפסיק לעשן ותחזור לעבוד...
84 לול 19/12/2016 08:08 ארז תמיד אמר שמחירי הדירות ירדו ורק להמתין זה לא עבד א
הם ממש לא יודעים כלום סתם מקשקשים על מנת לגרום ללקוחות שלהם אושר ארז תמיד אמר שמחירי הדירות הם בועה ואמורים לרדת. ממש עצוב!!!!
83 Me 19/12/2016 08:00 ארז אתה הרי לפני כמה שנים אמרת שהמחיר ירד
ארז אמר לא פעם כי מחירי הדירות אומרים לרדת ולהמתין לא לרכוש אז מה קרה עכשיו? זה באופנה להגיד שהמחיר לא ירד? אין להם ולאף אחד מושג איך השוק יגיב למהלך על כן הם מדברים אוסף של שטויות
82 ציקי 18/12/2016 16:46 כל חוק שמנסה להקטין את הביקוש הוא חוק טוב
כל השאר אינטרסים של עשירים
81 אור לגויים 18/12/2016 16:14 כחלון, אם גרמת לארז כהן לבכות, אתה בדרך הנכונה!!
יישר כוח, בשנה הבאה צריך להעלות את המס מ- 1% ל- 2%. העם עומד איתן אחרי החלטותיו של כחלון ומחזק את ידיו !! ובכיינים עם יותר מ-3 דירות שלא גומרים את החודש, שימכרו את הדירות !!!
dw 19/12/2016 16:27 ואם 2% לא יספיק אז להגדיל ל 3%, 4% ו 5%
ברמה מסויימת אספני הנדלן יפנימו שהתקליט פה השתנה. במקביל רצוי להפחית את מס רווחי הון, מ 25% חזרה ל 20%. העלאת המס לפני כמה שנים עודדה משקיעים לנתב הונם משוק ההון לנדלן, ותרמה לעליית המחירים. הגיע הזמן לתקן שגיאה זו.
80 אור לגויים 18/12/2016 16:02 האם כאשר יתברר שכהן טעה הוא ישלם לכם על ההפסד הכספי?
שמאי שמשיא עצות לגבי כדאיות השקעה בקופות גמל הוא חרטטן. מי שלא ינצל את החוק למכור דירה אחת ולקבל פטור ממס שבח הוא אדיוט! וישלם כל כך בהפסד גדול! ככל שמס השבח גדול יותר כך תפסידו יותר. עשו את החישבון והגיעו למסקנות הנוכונות !!
79 יעל 18/12/2016 15:33 כחלון נכשל, לך תתפטר
הצעת החוק ההזויה והטיפשית הזו, מוכיחה כמה שר האוצר לא מבין את שוק הדיור ולא מסוגל לפתור את משבר הדיור. כל מה שכחלון עושה רק גורם לנזק ולא מביא תועלת.
78 משקיע 18/12/2016 14:16 זה הבעיה אצלנו במדינה,,לשרים אין שום הבנה בתחום
שר שפעם מכר חומוס,,יכול להיות שר הבריאות ואחד שתיקן אופניים יכול להיות שר האוצר כחלון צריך לעוף עם כל המיסים שהוא מפיל על הציבור לא מאמין שאיזה משקיע ימכור את הדירות שלו
77 אברום 18/12/2016 13:55 כחלון..???? אין מה לומר..!! (ל"ת)
76 פרסקו 18/12/2016 13:54 רק בישראל זבן הופך לשר אוצר..??? (ל"ת)
מוחמד 19/12/2016 10:23 לא הבנתי, אתה אומר שאנשים לא צריכים לשאוף ליותר? (ל"ת)
75 מישו 18/12/2016 13:53 כחלון..??? ניפגש בקלפי.. (ל"ת)
כחלון גוויה פוליטית 18/12/2016 23:06 כחלון נמחק מהפוליטיקה הישראלית (ל"ת)
74 יאב 18/12/2016 13:51 לא לדאוג ...כחלון הוא לוזר ויחזור להיות כזה (ל"ת)
73 יופיטר 18/12/2016 13:29 כחלון החזיר מהדלת האחורית ובהתחפשות את מס רכוש
מס רכוש זה הדגל של המדינות הקומוניסטיות, חבל שאין אחד בכנסת המבין את עקרונות הכלכלה החופשית
72 אלי 18/12/2016 12:22 השמאי ארז כהן חושש להרויח פחות, מצידו שהמשקיעים יפסידו
אם המשקיעים ימכרו תהיה לו פחות עבודה, הוא יספר לכם סיפורים העיקר שהוא לא יפסיד. הוא לא יחזיר לכם כסף על הפסד, ולא אחראי לכלום, על דיבורים אין מע"מ, והוא לא צריך לקיים כלום.
71 רון 18/12/2016 12:16 כתבת פירסומת למשקיעים שמנים
המס הזה צודק. הייתיממעלה את המס ל30000 שח. המטרה של החוק היא להוריד את הכדאיות של החזקת דירות להשקעה ועידוד מכירתן ובמקביל הורדת הכדאיות בהשקעה בדירה שלישית. השמאי המכובד דואג לעשירים והחזקים במקום לזוגות הצעירים. כשהריבית תעלה ל5-6% גם המשקיעים הממונפים יקרסו.
70 נקודה למחשבה 18/12/2016 11:54 אל יאוש ,מי שחפץ בדירה להשקעה יחשוב
אלפי מונים אם הוא נכנס בשער גבוה מידי,אך מי שזקוק לדירה המחיר לא רלוונטי כיוון שאין עניין לעשות סיבוב אלא לצרכי מגורים,הברור מאליו נאמר ולכן הכוונה לכל מי שמנסה לעבוד בעסקי גלגול נכסים ,צריךלזכור אתמול והיום אתה על הסוס אבל לגבי מחר יכול שתוכל להיות ויכול שתיפול ממנו אולי קרוב ואולי רחוק מאוד מה שבטוח נבואה נתנה לשוטים או כאלה שיש להם הרבה מה להפסיד
69 אורי 18/12/2016 11:13 מישהו יודע איך ניתן לתבוע מביזפורטל נתוני הצבעה?
יש לי תחושה שזאת כתבה ממומנת ומוטת כבר הרבה זמן שאני מת לתבוע אותם אולי עם חוק חופש המידע
68 ציפי 18/12/2016 11:10 ארז והמאירי זבלים לכו לעזעזל אנטרסנטים כמה דירותיש לכם
המאירי וארז תישרפו זבל אנטרסנטים נגד הזוגות הצעירים אתם מנייקים כמה דירות יש לכם מפחדים אתם הכול קורס כבר מי שלא ימכור הפסד 50 אחוז רואה מהשטח הכול נופל אין קונים מורדים 40 אחוז ואין קונים ארז אתה נוכל גדול כחלון כול העם איתך יישר כוח רק בך נבחר 25 מנדטים תקבל מבטיחים לך
67 היום אני חותם חוזה 18/12/2016 10:59 על דירה שלישית
ושיקפצו כולם. נראה מי יצחק בסוף
dw 19/12/2016 16:30 מדינת ישראל מודה לאדוני על 8% מס רכישה
מקווה שברור לאדוני שהוא במודע משלם המון המון כסף למדינה. מרצונו החופשי. כן? היית יכול להשקיע את הכסף במניית טבע, ולהנות מתשואת דיבידנד של קרוב ל 4% ברוטו.
66 דוד 18/12/2016 10:51 חזירים לכו לעבוד די לעשוק את הצעירים
אל תמכרו תפסידו 50אחוז מערך הדירה
לימבו 22/12/2016 16:32 כחלון סידר לחברים שלו דירות "מכינוס" בתלאביב. (ל"ת)
לכו לעבוד 18/12/2016 23:11 החזירים הם אלו הדורשים לקבל דירה ע"ח המדינה (ל"ת)
65 עידן 18/12/2016 10:48 אף שר אוצר לא יעז לבטל את החוק הזה
כל עוד משבר הדיור יהיה קיים החוק הזה יישאר ואף אחד לא יבטל אותו. ברור שאם בעוד חמש או שש שנים המחירים יירדו משמעותית אז אין מקום עוד לחוק הזה.
64 דור 18/12/2016 10:47 אני לא שוקל אפילו לרגע למכור
אם מישהו ימכור הוא ירגיש שהוא עשה שטות כאשר יבטלו את המס רכוש של כחלון על דירות. את המס רכוש שהיה על קרקעות ביטלו וגם זה יבוטל. בינתיים אני פשוט אגלגל חלק מהמס לשוכרים. דיברתי עם כולם והם מבינים שאין לי ברירה ואני לא הולך לחגוג על הכסף הנוסף שהם ישלמו.
dw 19/12/2016 16:32 לשוכרים שלך יש ברירה
לעבור לדירת שכנתך, גב' כהן, עליה אין מס ואין נעליים. דירה ריקה לא משלמת כלום. שים לב שעם הזמן מס השבח הולך ועולה, ולכן כדאי לך לשקול ברצינות לנצל את מענק ה 75 אלשח ולמכור דירה 3.
63 גנבים 18/12/2016 10:36 גנבים ברשות החוק
יועמ"ש הכנסת לגפני: "אי תקינות חמורה בהליך חקיקת מיסוי דירה שלישית"
62 מוטי 18/12/2016 10:31 וואי איזה כתבה מוטה נגד כחלון
אתם אפילו שם בביזפורטל לא מסתירים את זה, וואוו כמה אתם בתחץ כנראה לבעל הפורטל והעורך יש הרבה חברים בשוק הנדלן וגם שלושה דירות. תתביישו אתם גוף עיתונאי ציין אובייקטיביים. החוק הזה הוא חוק מעולה שמצנן ביקוש להשקעה ויגרום לחלק למכור קח קורה בכל העולם. בושה
61 w 18/12/2016 10:21 ww
יש בהחלט לדאוג לצעירים שיוכלו לרכוש דירה ולהתבסס הפתרון להגדלת ההיצע הוא ע''י סילוק 120000 (מאה ועשרים אלף!) מסתננים לא חוקיים שפלשו לארץ מאפריקה בת''א בלבד , ועוד עשרות אלפים נוספים בכל הארץ הם מאכלסים 20000 דירות בתל אביב בלבד להחזירם לאפריקה על חשבונם לאחר שהרויחו פה הרבה כסף זה יפתור במיידית בעייה לזוגות צעירים ל-3-4 השנים הקרובות האם הפוליטיקאים יפעלו? ספק גדול
dw 19/12/2016 16:35 פינוי המסתננים אכן יגדיל ההיצע בדרום ת"א
כשלב ביניים אפשר להציע לשכן אותם בקיבוצים ובמושבים, שבאמת באמת זקוקים לידיים עובדות בחקלאות. זה (דרום ת"א) נהנה וזה אינו חסר (מושבים).
אש אוכלת 18/12/2016 22:10 מפיץ שנאה ורעל ! (ל"ת)
60 המהפכן 18/12/2016 10:15 הקריסה הגדולה
תזכרו כמה שיותר מהר המחירים ירדו בחמישים אחוזים ועדיין אלו יהיו מחירים גבוהים!!
הדירה הולכת ונעלמת. 18/12/2016 11:18 כל הכבוד, לחסרי הדיור יש עדיין חוש הומור. (ל"ת)
59 נביא בעירו 18/12/2016 10:14 הליכוד התחרפן, הדירות העודפות ימכרו ובמקומם יקנו
דירות בחו״ל. מה שישאר לצעירים זה לעזוב את הארץ מחוסר דירות למגורים ומעומס טימטום בממשלה....
לטיפש בעירו 18/12/2016 12:24 דירה שנמכרת
לא נעלמת מעל פני האדמה. אדרבא, קונה אותה זוג צעיר שיוצא ממעגל השכירות כך שרק טוב יוצא מזה.
הצחקת אותי 18/12/2016 23:14 דירה בר"ג תימכר תמורת 2,500,000 שקל וזוג צעיר יקנה (ל"ת)
dw 19/12/2016 16:37 הדירה בר"ג תמכר במיליון שקלים
אם יהיו מספיק משקיעים שמוכרים דירות אז המחירים ירדו כמו גדולים. היצע וביקוש. אגב, מיליון שקלים בר"ג זה לא כזה זול. ידידה שלי קנתה במחיר הזה (בעצם 900 אלף) דירה חדשה בר"ג לפני כמה שנים. זה לא זול בכלל, אבל לפחות יותר זול מהיום.
58 בעל דירות 18/12/2016 10:10 החשוב הוא שהשכירות תעלה כי אף אחד לא פראייר,בעלי הדירות (ל"ת)
אחי 18/12/2016 11:18 השכירות לא תעלה
זה כולה 20% מבעלי הדירות הרוב בעלי הדירות הם 80% מהשוק תמיד אפשר להשכיר מהם תתחילו למכור נכסים ותתנו לזוגות הצעירים אפשרות לבית משלהם
משה 19/12/2016 09:55 שכר הדירה יעלה
גם בעלי דירה משכרת אחת יעלו את שכר הדירה. למה להם להישאר מאחור?כחלון הוא בור, חסר הבנה, וחסר השכלה.הזוגות הצעירים יחוו זאת לצערי בקרוב אחרי העלאת שכר הדירה.
dw 19/12/2016 16:40 האספנים הם קומץ
קומץ רעשני, אבל קומץ. לרוב מוחלט מהמשכירים אין מס ואין נעליים, ואין להם תמריץ מיוחד להתעמת עם השוכרים. קשה מאד להעלות היום שכ"ד (לפחות מהמקרים שאני מכיר, בת"א, חולון, ראשל"צ ועוד) המשכירים שאני מכיר בחולון אפילו חוששים מאד מנטישת הדיירים, כי אם הם יעזבו יהיה להם קשה להשכיר, ודירה ריקה לא משלמת כלום.
57 אין נביא בעירו.. 18/12/2016 10:01 השמאי ארז הפך להיות הנביא..הוא כבר יודע
שהחוק יתבטל ושאין צורך בו מלכתחילה,אם כך חד משמעית חיייבים לרכוש בית נוסף בשביל לדאוג לתשואה נאותה לפנסיה ובית נוסף עם תשואה להוצאות לא קרויות.. כמו המלצתו החד משמעית ,נביא הוא לא ..שכל אחד יכלכל צעדיו בחכמה ואל יפחד כי בעלי האינטרס סופם במקרה הגרוע לאבד את שמם..אבל כספנו חשוב יותר מנהירה אחר אמירה שמקורה בנבואה..
56 אין נביא בעירו.. 18/12/2016 09:48 השמאי ארז הפך להיות הנביא..הוא כבר יודע
שהחוק יתבטל ושאין צורך בו מלכתחילה,אם כך חד משמעית חיייבים לרכוש בית נוסף בשביל לדאוג לתשואה נאותה לפנסיה ובית נוסף עם תשואה להוצאות לא קרויות.. כמו המלצתו החד משמעית ,נביא הוא לא ..שכל אחד יכלכל צעדיו בחכמה ואל יפחד כי בעלי האינטרס סופם במקרה הגרוע לאבד את שמם..אבל כספנו חשוב יותר מנהירה אחר אמירה שמקורה בנבואה..
55 אין נביא בעירו.. 18/12/2016 09:48 השמאי ארז הפך להיות הנביא..הוא כבר יודע
שהחוק יתבטל ושאין צורך בו מלכתחילה,אם כך חד משמעית חיייבים לרכוש בית נוסף בשביל לדאוג לתשואה נאותה לפנסיה ובית נוסף עם תשואה להוצאות לא קרויות.. כמו המלצתו החד משמעית ,נביא הוא לא ..שכל אחד יכלכל צעדיו בחכמה ואל יפחד כי בעלי האינטרס סופם במקרה הגרוע לאבד את שמם..אבל כספנו חשוב יותר מנהירה אחר אמירה שמקורה בנבואה..
54 אין נביא בעירו.. 18/12/2016 09:48 השמאי ארז הפך להיות הנביא..הוא כבר יודע
שהחוק יתבטל ושאין צורך בו מלכתחילה,אם כך חד משמעית חיייבים לרכוש בית נוסף בשביל לדאוג לתשואה נאותה לפנסיה ובית נוסף עם תשואה להוצאות לא קרויות.. כמו המלצתו החד משמעית ,נביא הוא לא ..שכל אחד יכלכל צעדיו בחכמה ואל יפחד כי בעלי האינטרס סופם במקרה הגרוע לאבד את שמם..אבל כספנו חשוב יותר מנהירה אחר אמירה שמקורה בנבואה..
53 אין נביא בעירו.. 18/12/2016 09:48 השמאי ארז הפך להיות הנביא..הוא כבר יודע
שהחוק יתבטל ושאין צורך בו מלכתחילה,אם כך חד משמעית חיייבים לרכוש בית נוסף בשביל לדאוג לתשואה נאותה לפנסיה ובית נוסף עם תשואה להוצאות לא קרויות.. כמו המלצתו החד משמעית ,נביא הוא לא ..שכל אחד יכלכל צעדיו בחכמה ואל יפחד כי בעלי האינטרס סופם במקרה הגרוע לאבד את שמם..אבל כספנו חשוב יותר מנהירה אחר אמירה שמקורה בנבואה..
52 אין נביא בעירו.. 18/12/2016 09:48 השמאי ארז הפך להיות הנביא..הוא כבר יודע
שהחוק יתבטל ושאין צורך בו מלכתחילה,אם כך חד משמעית חיייבים לרכוש בית נוסף בשביל לדאוג לתשואה נאותה לפנסיה ובית נוסף עם תשואה להוצאות לא קרויות.. כמו המלצתו החד משמעית ,נביא הוא לא ..שכל אחד יכלכל צעדיו בחכמה ואל יפחד כי בעלי האינטרס סופם במקרה הגרוע לאבד את שמם..אבל כספנו חשוב יותר מנהירה אחר אמירה שמקורה בנבואה..
51 א. 18/12/2016 09:44 סוף לאינטרסנטים
כחלון כל הכבוד שאתה דואג לחצי מדינה.. אל תפחד מהאינטרסנטים חצי מדינה איתך.. כולנו יחד נפוץץ את הבועה.. לא קונים דירה במחיר בועה
50 פשוט ! 18/12/2016 09:33 ארז אתה יודע מה יפה אצל כחלון , שהוא שוחה נגד הזרם
ובסוף הדרך מצליח ! גם לפני שהוא הוריד מיסים קרנית פולג המטורללת צעקה שצריך לעלות את המס ! ,אז איך אומרים נחייה ונראה לבנתיים עושה רושם שהיחיד שמייצג באמת את הציבור הוא כחלון ! כל השאר רק יודעים להלך אימים מתוך אינטרס אישי !
49 יש ר א לי 18/12/2016 09:27 כחלון דואג לחברו מימון, זה אומר הכל. (ל"ת)
48 אינטרסנטים 18/12/2016 09:26 כמה דירות יש לכהן ומאירי??? (ל"ת)
47 אזרח 18/12/2016 09:15 יום חג לכל האפסים והלוזרים
אל תמהרו לשמוח אף אחד לא ימכור לכם דירה . לכו לעבוד במקום להתבכיין כל ההומלסים העצלנים . לכו לכחלון שיתן לכם דירה למשתכן .. ובשלב ראשון תשלמו יותר על שכר הדירה הממילא גבוהה . את החשבון עם כחלון וביבי נסגור בבחירות הקרובות צפוי לו שם הפתעה לא נעימה .
46 אחיתופל 18/12/2016 09:12 רע מאוד וישאר לתמיד
כסף שנכנס לבסיס תקציב המדינה לא מבוטל לעולם.חוק שנותן מבטלים בקלות חוק שלוקח נשאר לנצח.למה גפני ברח מהישיבה ? כנראה שהאברכים יקבלו משהו בתמורה. וככה מדינת היה טק שלנו הולכת מדחי אל דחי.אחרי שאתה חוסך 40 שנות עבודה משלם מיסים כחוק ויוצא לגמלאות בשעה טובה באה עליך מכה שמאלצת אותך לרדת בצורה חדה ברמת החיים בגלל גחמה של פוליטיקאי.
45 יבגני 18/12/2016 09:11 לא יגלגלו על אף אחד המחירים קבר בדרך למטה
הריבית טעלה ואיתה ירדו המחירים על כל בנין בעפולה 2 3 שלתים למכירה את המיסוי אף אחד לא יגיל בעפולה המחירים צנחו מ 3500 על דירה חדשה מקבל עם מרפסת ל 2600 וגם במחיר כזה הם לא מוצעים סוחרים אז איפה בדיוק יגולגל המס? :) בקיצור אתם מוזמנים לפרסם למכירה רק אף אחד לא יקנה עד שתתפשרו על 30% פחות כי זה המחיר הריעילי לא סתם הדירות בעפולה כבר שנתיים עם שלתים למחירה והמתווחים רק מתחלפים כל חצי שנה שלת חדש
שמוליק 18/12/2016 09:24 תלמד לכתוב ללא שגיעות (ל"ת)
44 מורן 18/12/2016 09:08 תקראו בגוגל "שוק הנדל"ן כמשחק קלפים"
אין אלטרנטיבה
43 משה 18/12/2016 09:06 דמעות תנין
שוב כתבת ביזפורטל מעלה אינטרסנטים שיביעו דעתם דעות לא רלוונטיות ואינטרסנטיות.
42 יוסי 18/12/2016 09:04 הוטל מס מצחיק.
אם מס על הנדל"ן יהיה שווה למס בשוק ההון (25%) לא היית בכלל בעיית דיור. -התחלות הבניה כבר עוברות את הביקוש הקשיח. -מיסוי על הכנסות מנדל"ן חייב להשתוות למסים בשוק ההון. ע"י העלה בנדל"ן או הורדת מיסוי בשוק ההון. זה יבטל את היתרון.... - קוני דירות חייבים לזכור את השנים 1996-2006 שמחירים יודעים גם לרדת. אז ירידה היית כ20-25%. היו תקופות שמחירים ירדו יותר. - ולידע כללי לשמאים מכובדים. בעשור האחרון גופים גדולים(קרנות נאמנות וכו') רובם נתנו תשואה ממוצעת שנתית כ5%!!!+
41 אזרח 18/12/2016 09:03 יושב ראש הספסרים נשא דברו מפוזיציה
ברור שזה מה שיגיד יושב ראש הספסרים - רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם
40 הומלס 18/12/2016 08:58 איזה פתאטי הארז כהן הזה...
ככל שמתרבים הקולות שלו ושל הקולגות האינטרסנטים כך יותר ברור שבועת הנדל״ן תתפוצץ. זה נהיה פתאטי שבאופן גלוי ניתן לראות מי המתנגדים לחוק רק שעכשיו זה כבר היסטוריה - החוק עבר ולכן הם עוברים למטרה הבאה שהם סימנו לעצמם וזה כחלון ואנחנו הבוחרים שכחלון פעל למענם נצטרך לחזק את ידו. אין מה להילחץ מהרעש של האינטרסנטים כי בסופו של דבר זה אוכלוסיה צרה שמנסה לכופף את החוק לטובתה על חשבון מעמד הביניים...מדובר באוכלוסיה שרוצה לקחת ממעמד הביניים את הלחם כדי שלה יהיה יותר קצפת-אוכלוסיה שרוצה לרמוס את מעמד הביניים כדי כדי שלה יהיה יותר מותרות
39 הדבר היחיד 18/12/2016 08:57 הטוב בחוק הזה הוא שביבי הדקטטור הגדול שר המיסים
וזה שתופס אותו בביצים הכייס המחייך יעלימו את הליכוד מחיינו גם אלה שאין להם דירה שניה ושלישית לא יצביעו בחיים עבור מפלגה שיש בה ביבי או כחלון ומי שיקח את הבולשיט פחלון להשלים לו מניין בכנסת. זה פשע שצבור שרבים עדיין לא מבינים את המשמעות של זה ופגיעה גם בחסרי הדירות. והצבור יושב ומקטר בבית במקום לצאת להפגנות סוערות הכנסת מכרה את הצבור למסחטת מיסים עבור אברכים מסכנים שאין להם הכנסות הם יזכו לעוד 1000 שח לחודש במקום לעבוד וצבור הפנסיונרים מושפל ונבזז ומוטל על כתפי ילדיהם הממשלה לא תדאג לאף זקן מסכן ותטיל את הכל על הילדים וחוץ מזה בגין הבין שחוק הירושה פוגע במשפחות והיה לו אומץ לבטל את זה. אצל פחלון שליש דירה זה דירה שלמה זה שוד של אזרחי המדינה והלאמה. ומי שחשב שהממשלה תסתפק בפגיעה בתשובה ועידן עופר ובכירים בבנק טעה וזה לא יגמר פה . זה ימשיך הלאה והלאה עד להלאמת כספים בבנקים וזה רק עניין של זמן לתספורת הבאה. וזה יהיה מגיע לכם.
38 יש 18/12/2016 08:57 שרה
לא יכול להיות ששרה לא השתתפה איפוא הגולם חברי אני ממצבאי הליכוד הליכוד פשט את הרגל תחשבו מפלגה של אספסופים
37 איתן 18/12/2016 08:48 מס צודק, בשנה האחרונה שילמתי 1% מתיק מנוהל מס רווחים
בשנה האחרונה שילמתי 1% מתיק מנוהל מס רווחי הון בלי קשר לביקוש דירות , לא יכולה להיות מערכת מיסים כזאת לא מאוזנת , חייב להיות מס מקביל לשוק ההון
משה 18/12/2016 17:07 על איזה איזון אתה מדבר?
מתיק ההון שלך אתה יכול לקזז הפסדים מרווחים ואילו כאן זה זה מס שאינו מאפשר שום קיזוז
תל אביבי 18/12/2016 10:37 ...או שחייבים לבטל את המיסים מכאן ומכאן (ל"ת)
36 ציון 18/12/2016 08:44 מיסוי בנפול אוייבך אל תשמח
כחלון הפסיד את הקולות של המשכירים בנות זוגם את הילדים והנכדים והשוכרים ששמחים עכשיו אבל יבכו אחר כך לפחות שהתקשורת לא יראו תמונה של כחלון מחייך חיוך אידיוטי
אלון 18/12/2016 10:45 ואנחנו השוכרים נצביע לכחלון! אנחנו הרבה יותר מכם
משקיעים שיש להם מעל 3 דירות זה משהו באזור ה12%. אנחנו השוכרים והזוגות הצעירים הרבה יותר מכם. נצביע לכחלון על הניסיונות שלו לעזור לנו. נגד השמנים שכמותכם
כחלון גוויה פוליטית 18/12/2016 23:24 69% הם בעלי דירה ... 28% שוכרים שלא יכולים לקנות דירה
כחלון פוגע בבעלי הדירות שעברו לרכוש דירות להשכרה בחו"ל עם 6% תשואה ... הקטנת היצע הדירות להשכרה, והעליה בביקושים לדירה מושכרת במרכז, תביא בקרוב להכפלת שכ"ד במרכז ...בעלי הדירות כועסים על כחלון, השוכרים יכעסו על כחלון ... לא יעזור לכחלון חבריו המיליארדרים, כחלון גמר את הסוס וילך הביתה...
35 כחלון שיא הצביעות 18/12/2016 08:28 נגד שכר הבכירים אבל רק בבנקים כי אחותו מרויחה
הון מהוט. לא ברור איך עובדת סוציאלית נהיתה טייקון מדינה מושחתת. כחלון הצטלם לפני הבחירות ליד בית עלוב ומסתבר שהוא נפל לבור שומן. כחלון אדם מגעיל ודוחה
34 א.מ 18/12/2016 08:28 יש להבין שאנשים אלו מדברים מתוך פוזיציה.מי יודע כמה
דירות האיש הזה שמקורב לעניינים ודומיו אספו ברבות השנים.פשוט גועל נפש.
אין רע 18/12/2016 09:35 אין רע בלאסוף דירות
לכל אחד הזכות למקסם את רווחיו, להם היה שכל ומזל להבין ששוק הדירות יעלה ועשו בוכטיות , עכשיו שוק הדירות עם הכיוון מטה ואין בושה למכור דירות ולעבור למשהו מניב יותר או מפסיד פחות, הם לא אוייבי העם הלוואי עלי 100% רווח ב 5 שנים אבל לא לעולם חוסן, שיקחו את הכסף ויפזרו סיכונים .
כחלון גוויה פוליטית 18/12/2016 23:25 עם ריבית 0 בבנק, אין במה להשקיע, ולכן לא ימכרו דירות (ל"ת)
אור לגויים 18/12/2016 16:06 נכון, ויש לשלם את המס מהדירה השלישית ומעלה! (ל"ת)
רון 18/12/2016 09:53 לא בדיוק נכון
אין בעיה למקסם את רווחיו אבל על רווחים משלמים מס אז למה שהם לא ישלמו מס?
משקיע 19/12/2016 21:09 הריבית לא באמת אפס ורק עולה
משקיע כמוך הוא משקיע שעושה 100% בפוקס ומזל ןאז מפסיד 70% כי לא ראה שהמזל השתנה חייבים להשקיע יותר בחינוך בארץ
33 מס רכוש 18/12/2016 08:24 במקום לחכות שביבי וכחלון יעופו מחיינו
צאו להפגנה. זה עוד מיסים וזה לא נעשה בלי הסכמת ביבי שידוע שהוא אבי אבות המיסים.
32 דנה 18/12/2016 08:13 התנהלות של מאפיה
המצאות מהשרוול. סחיטה מהמשלה. התנהלות מאפיונריתלרוב בעלי הדירות.עצמאים ללא פנסיה.
31 בן 18/12/2016 07:53 חוק הוגן היה תשלום מס הון על שכירות - 20% משקל ראשון
אז השמאי היה בבכי...
30 דנה 18/12/2016 07:52 התנהלות של מאפיה
המצאות מהשרוול. סחיטה מהמשלה. התנהלות מאפיונריתלרוב בעלי הדירות.עצמאים ללא פנסיה.
אור לגויים 18/12/2016 16:10 עצמאים עם 3 דירות ללא פנסיה??שתי דירות עודפות זו הפנסיה
שתי דירות ששוויין הממוצע יחד כ- 4 מיליון ש"ח זו לא פנסיה מספיקה?? אז מה כן. תסלחי לי שאני לא יכול להזיל דמעה על העצמאים המסכנים שמחזיקים שלוש דירות ויותר. בתוך עמנו אנחנו יושבים ולכן גם יודעים שהדירות האלה נקנו בחלקן/ ברובן מכסף, שחור כפי שרק עצמאים יכולים להשיג !!
צחי 18/12/2016 08:31 וזה שאותם "מסכנים" עושקים את הצעירים?גוזלים מהם אלפי
שקלים על כל חדרון..שישלמו קצת מה קרה?למה על חסכון עלוב משלמים מס ועל דירה שלישית! לא?
איציק 18/12/2016 08:28 אני ממש מקחם על בעלי דירות ללא פנסיה שיש להם 3 דירות
ויותר.
29 משה ראשל"צ 18/12/2016 07:50 ארז כהן הממשלה הזאת תחזיק עד השניה האחרונה ואתה
באמת לשעבר וטוב שכך כי ביבי ראש ממשלה לעוד הרבה הרבה זמן וכחלון באמת זו הקדנציה האחרונה שלו
28 אנונימי 18/12/2016 06:41 מעניין אילו אינטרסים מניעים את האיש..?
ואידך זיל גמור.
27 u 18/12/2016 06:37 איש רע עם עיניים צרות לאנשים שעבדו קשה כל החיים. נבל!!! (ל"ת)
26 אחד 18/12/2016 06:08 האינרסנטיות יוצאת מהאוזניים...
מדהים, עבורו כל תופעה כלשהי בעולם גורמת למחירים לעלות... אפילו ירדת מחירים היא גורם מעלה מחירים לדעתו... טוב שכחלון שם גבול לליצנים כמוהו ודנוס.
אזרח 18/12/2016 17:24 לא ליצנים אלא אנשים שבבוא הזמן צריכים ללכת לכלא
על פימפום הבועה ועל כך שגרמו למדינה שלימה להשתעבד למשכנתאות לכל חייהם
25 אדם 18/12/2016 05:35 משך מכירה של דירה כ13 חודש ,31,000 דירות, ריבית עולה
משך מכירה של דירה כ13 חודש - זה אומר שהשוק מת!! יש כ31,000 דירות למכירה שיא משנת 2000- זה אומר שהשוק לקראת התרסקות! ריבית משכנתאות גבוהה מאד ובקו עליה- אצל האינטרסנטים זה לא רלבנטי. כמה נמוך אפשר לרדת?
24 אדם 18/12/2016 05:23 יש אלטרנטיבה לשוק הנדל"ן- אבל לא אצל האינטרסנטים!
א. תשואת אג"ח ל10 שנים של ארה"ב היא כ2.6% והיא גבוהה מתשואת הדירות באזור המרכז! ב. תשואות קופות הגמל הטובות נותנות תשואות גבוהות יותר מדירות! אצל האינטרסנטים רק דירות במחירי חלל הם אלטרנטיבה הבלעדית להשקעה!! פטתי ועלוב!
dw 19/12/2016 16:45 העף מבט על טבע
כן כן. טבע. קריסת המניה בשנה החולפת הטיסה את תשואת הדיבידנד לקרוב ל 4%. הופה הופה, לא רע בכלל, נכון? באם במקרה המניה תחזור ותתקן חלק מהירידה בשנים הקרובות? עוד יותר טוב. יש עוד אלטרנטיבות השקעה. דירה איננה אגח ממשלתי אלא נכס עם סיכון מסויים, ולכן יש להשוות לנכסים מסוכנים יותר, ולא אגח ממשלתי. למי שלא מבין את זה שיבדוק כמה דירה שרופה בחיפה משלמת עכשיו...
דניאל 18/12/2016 14:27 את כסף השכירות מקבלים בנקי. (ל"ת)
dw 19/12/2016 16:46 כמה כסף מקבלים עכשיו מדירה שרופה בחיפה? (ל"ת)
23 ישראל 18/12/2016 04:09 ביטול מיסוי דירה שלישית
https://www.atzuma.co.il/unionlandlords
22 דורון 18/12/2016 01:15 ואני דוקא מתכוון לרכוש דירה להשקעה
ולא מתכוון לשלם אגורה אחת למס. שיחפשו אותי . האיש הזה לא ישרוד זמן רב בתפקיד. השוכרים יאכלו אותו חי.
dw 19/12/2016 16:47 העף מבט על מניית טבע
היא מציעה תשואת דיבידנד 4% לא פחות טובה משכ"ד.
צחי 18/12/2016 08:33 לרוב השכירים אין 3 דירות אז יאכלו אותך חי ולא את כחלון. (ל"ת)
21 כלכלן 18/12/2016 00:59 ארז כהן נהיה פאתטי
מי יודע אם החוק יבוטל
20 כחלון טועה ומטעה 18/12/2016 00:32 השמאים צודקים
אף אחד לא ימכור . מחירי השכירות יעלו . וכחלון גרם לפילוג ולכאוס אוי לנו עם שר אוצר כזה
19 שמאי 18/12/2016 00:16 אל תימכרו כי לא תהיה עבודה הרי צריך שמאות לכל משכנתא (ל"ת)
18 ff 18/12/2016 00:14 להוריד מס על שוק ההון !!! (ל"ת)
17 עד לגיל 60????????? 17/12/2016 23:43 אני בן 32 עם כמה דירות, למה שאחנוק את הכסף בקופת גמל
ושלא לדבר על העמלות והתספורות שעושים של הטייקונים...
16 נמרוד 17/12/2016 23:12 המשקיעים הקפיצו את מחיר הדירות
מחירי הדירות עלו ב-10 שנים ב-120%. זאת בגללל התנפלות המשקיעים על הדירות, כמוון שהריבית הנמוכה הפכה את רכישת הדירה להשקעה הכי משתלמת. כעת המשקיעים עוזבים את השוק והמחירים ירדו. אל תקשיבו לשמאים החיים עדין בעידן של ריבית -0.
15 מאיר פ 17/12/2016 23:08 ידוע מראש
ברור כי השמאים רוצים המשך עלית מחירים, ברור כי הם בפניקה, ברור כי כחלון ימשיך להיות שר האוצר בממשלה הבאה, ברור .... שימו לב ... לא נשנה מי יהיה שר האוצר הרצון להוריד את מחירי הדיור הפך ל..... רצון העם.. לכן אם מס דירה שלישית לא יעזור תגיע גזרה אחרת
14 ערן 17/12/2016 23:06 ניתן לפתור את בעיית הדיור ב10 שניות!!
כחלון מי כמוך יודע שאם היית רוצה לפתור את בעיית הדיור היית עושה זאת ב10 שניות תעלה את מס הרכישה ל30%לדירה שניה ותן פטור ממס שבח לשנה בלבד !!ואז תראה איך השוק מסתדר אתה פשוט רוצה גם לפתור אבל מפחד להכניס את היד לכיס של המדינה פשוט בדיחה!
13 מס למימון 17/12/2016 23:05 עובדי חחח הנמלים ומקורות
ואני לא מתכוונת לעובדים החדשים שרק מנצלים אותם אלא לדור א ודור ב
12 דודו 17/12/2016 23:04 כחלון יודע שבשנתיים הקרובות הריבית תרסק את שוק הנדל"ן
כמו צוללת שיורדת לים עמוק מדי, הריבית העולה תרסק את שוק הדיור. אחרי החוק של כחלון התשואה על השכרת דירה בת"א יורדת ל1.7%. הריבית למשכנתא כבר היום מגרדת את ה4%-5%, עוד שנה-שנתיים זה יעלה ל6%, ואז כבר הפער בין תשואת ההשכרה לעלות המשכנתא תהפוך כל השקעה בנדל"ן במרכז להתאבדות. בשלב הזה השוק ייכנס להקפאה של מינוס 30 מעלות ואז כחלון יוכל לבטל את החוק הזה בשקט.
11 א 17/12/2016 22:58 שר אוצר תת רמה
עיוות נוסף הוא שהדירות הזולות הפטורות ממס או אלו שהמס נמוך מאוד הן אלו הדירות שזוגות צעירים זקוקים להן. כל המומחים מסבירים לכחלון אך הוא לא מבין שהתוכניות שלו שטחיות ופוגעות קודם כל בשכבות הכי חלשות, שוכרי דירות שנאלצים לשכור כי אין בידם הסכום ההתחלתי אפילו לדירה במחיר למשתכן ובפנסיונרים שלעיתים בגיל שלהם מוצאים הרבה כסף על תרופות או חלקם אפילו נסעדים. שר אוצר ממש הזוי.
10 טט 17/12/2016 22:57 איזה שמאי טיפש (ל"ת)
9 כלון כחלון 17/12/2016 22:57 תבינו כול עתידו הפוליטי של כחלון עומד על מחירי הדירות
כל עתידו הפוליטי של כחלון עומד על מחירי הדירות זה לחיות פוליטית או לחדול לכן נראה לי שהוא ינסה הכול....... כדי להוריד את המחירים....
8 אזרח 17/12/2016 22:43 עם. ובלי. המחירים ירדו.ועל תשלו אנשים.יש כאן בועה. (ל"ת)
7 בעל דירות 17/12/2016 22:42 גאון ממש אל תמכרו תשלמו מס ואז..
המחירים יירדו ב35 אחוז תמכרו בהפסד עוד שנתיים...
6 דפנה 17/12/2016 22:42 ענת דניאלי
השופר. עוד לא ראיתי כתבה אחת שלה שהיא לא מפמפת אינטרסנטים. היא אומנם רק השליח אבל עדיין "עיתונאית" עלאק
לבריוני האוצר 17/12/2016 23:35 חחח, עכשיו תוקפים גם עיתונאים. כנופיית שודדים ובריונים (ל"ת)
מנחם 17/12/2016 22:50 עיתונאית???
חחחחח
5 אללי 17/12/2016 22:40 יש טעות קטנה אבל גדולה
"מדובר במס נוסף שהאוצר הצליח להטיל על האזרחים על מנת להעשיר את קופת המדינה״. טעות:להעשיר את הפאראזיטים,שתיינים,בטלנים,חמדנים שממש לא איכפת להם מאין יגיע הכסף,כי יש מי שדואג להם ,כי הם דואגים פעם בארבע שנים להשקים קום ולהטיל את הפתק שמסדר להם את החיים על חשבון אחרים שעובדים ומתאמצים
dw 19/12/2016 16:48 גם עם המס על האספנים זה עדיין פחות ממיסוי רווחי הון
למה בעצם?
4 משקיף 17/12/2016 22:33 כחלון בטל את מס השבח למוכרי דירות למשך שנתיים והארץ
תוצף בהיצע דירות.בנוסף הבא חברות סיניות על עובדיהן לתקופה מוגבלת לבנות מהר בסטנדרט גבוה שתכתיב להם. המחירים יצנחו!!!
3 לינק לקבוצה נגד המס 17/12/2016 22:28 https://www.facebook.com/groups/492502250943483/ (ל"ת)
2 יורם 17/12/2016 22:23 מס נכון וצודק
שלא יספרו סיפורים זה מוריד את האטרקטיביות בהשקעה בדירה ובכך לירידת מחירים
1 כחלון לך לישון 17/12/2016 22:23 זה שר המיסים הכי גרוע
לוזר אתה רק תייקר לנו את השכר דירה נדל״ן זה לא סלולאר
שםטוב 19/12/2016 11:16 שהם
קחלון מחזיקים לך אצבעות אתה ענק אתה הצוצילית בממשלה קפיטליסטית חזרית בריגשי כבוד קובי
שם טוב 17/12/2016 23:38 באמת פעם חשבתי שגם אם הממשלה הם מושחתים,לפחות גם דואגים
לבוחרים ונעזרים באנשי מקצוע. עכשיו מסתבר שלא רק שאין להם מושג, הם גם מקבלים יעוץ מאנשים שכול הכישורים שלהם מתמצים בנהטלת עוד ועוד מיסים במסווה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש