19:02 בולטות בוול סטריט: סיגייט קופצת 12%, אמאזון מאבדת 1.2%

17:22 הנסיך הסעודי, בן טאלאל: "בועת הביטקוין תתפוצץ, זה האנרון הבא" >>

16:19 הדולר היציג נקבע על 3.49 שקלים, האירו על 4.10 שקלים

15:27 תמר פטרוליום יורדת 2% ומשלימה ירידה של 13% מתחילת החודש

15:24 ח"כ פרץ על החוק הצרפתי: יוזמה המעמידה את ראש הממשלה מעל החוק >>

16:05 השר בנט מסמן יעד למושב החורף: נשיב את הכוח לממשלה >>

12:40 דלק קידוחים מאבדת 1.1% ומשלימה ירידה של 18% מתחילת השנה

11:51 דיווח: דאע"ש הרג לפחות 128 אזרחים בסוריה

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

גפני ממשיך בהתנגדות למיסוי הדירה השלישית: "המדינה צריכה להכניס יד לכיס, כל פתרון אחר לא יצליח"

 |  42
לפני הדיון
Share
"אני סבור שחוק ההסדרים הוא דבר חמור. זו פגיעה בהליך החקיקה, בכנסת ובדמוקרטיה. זה הדבר הכי חמור שיכול להיות". במילים אלה פתח יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני את דבריו בכנס המסים השנתי של פירמת ראיית החשבון והייעוץ העסקי BDO זיו האפט ומשרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן. הדברים נאמרו במהלך סרטון שהציגו מארגני הכנס ובו ראיון שקיימו עם גפני. דבריו של גפני נאמרים במקביל לדיונים בנושא מיסוי דירה שלישית הצפויים היום אחה"צ בוועדת הכספים בראשותו. 
 
גפני נשאל על מיסוי דירה שלישית ואמר "כוונת שר האוצר בחוק - להביא דירות נוספות לשוק וזה מה שאמר לי ומעל לכל במה. אם זה יביא דירות לשוק? את דעתי אמרתי ולא אחזור עליה. העלאתי את מס הרכישה ל-8% בתחילת הקדנציה לפי דרישת האוצר, וזה לא העלה את מספר הדירות בשוק. כדי להוזיל את המחירים המדינה צריכה להכניס יד לכיס ולהוציא כסף וכל פתרון אחר לא יצליח".
 
"לפני 15 שנה המדינה השקיעה בדיור", הוסיף גפני, "היא נתנה הלוואות מסובסדות היא נתנה הלוואות מקום, היא נתנה דירות ציבוריות שהיא עצמה בנתה או שנתנה לקבלנים לבנות או שהיא שילמה לקבלנים לבנות. הכל ירד מסדר היום. המדינה לא בעניין. המדינה כאילו משקיפה מהטריבונה ושמי שיש לו כסף לקנות דירה במגדלי אקירוב שיקנה ומי שלא שיגור ברחוב. זו תמונת המצב".
 
"באגף התקציבים כנראה יודעים שבסופו של דבר יצטרכו להכניס יד לכיס ולהוציא כסף. אנחנו מדינה אנחנו לא חברה כלכלית לייצור פחיות בירה. יש אצלנו עשירים ועניים ואנשים שנמצאים בפריפריה ובמרכז וצריך להתמודד עם זה כספית. הם יודעים שזה יקרה", אמר גפני בסרטון ששודר.


דני מרגלית יו"ר BDO זיו האפט דיבר אף הוא במהלך הכנס על מיסוי דירה שלישית ואמר כי הרעיון של מיסוי דירה שלישית לא היה במטרה להעצים את גביית המס אלא כדי לטפל בבעיה. "בעיה שמנסים לטפל בה כבר כמה שנים. כאשר הבסיס הוא לא גבייה עודפת  אלא בעצם טיפול בכמות הדירות כך שיעצימו את ההיצע מול הביקוש. כאשר הנחת העבודה אומרת שככל שיהיה מיסוי גבוה יותר. יותר ויותר  משקיעים שרכשו דירה להשקעה יממשו את הדירות ויחסכו מעצמם את המיסוי המתוכנן. אי לכך הרעיון לדעתי הוא שגוי. ראשית אני לא רואה שום דרך שבה בגלל המיסוי המסוים הזה אנשים אכן יבצעו מימוש ושנית, המסה לא תהיה כזו שתוריד את מחירי הדירות. ולכן אתה מייצר כלי שמייצר אנטי מצד אחד ומס רכוש עקיף מצד שני ובסוף היום לא פותר את הבעיה שלשמה הוא נועד".

עו"ד טל עצמון, ראש מחלקת מסים ותגמול בכירים בגולדפרב זליגמן דיבר על השיטה, לטענתו שבה נחקקים חוקי מס בישראל. לדבריו, "כחודש וחצי לפני אישור התקציב, יושבים באגף התקציבים, רואים איפה יש חורים בתקציב, וחושבים מאיפה לוקחים ולאיפה מחזירים. באגף התקציבים יושבים וכותבים טיוטת חוק ובמקביל מונח על שולחן הכנסת ה'בלו פרינט' של התקציב. מאותו רגע, מתחיל השעון לתקתק. באותה מסגרת זמן, מופץ התקציב להערות, בין היתר, ללשכת עורכי הדין ואנו  יושבים וצריכים לעבור על החוק ולהבין מה ניסו לעשות שם. באותו זמן, ראש אגף התקציבים באוצר 'יושב לנו על הראש' ומאיץ בנו לאשר את הטיוטה. כך, מגיעים לדקה ה-90' ואז הכל עובד לפי 'מה שיוצא, אני מרוצה'. מה שמצליחים לדון בו – נכנס לחוק ומה שלא – נשאר בחוץ".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

42 תגובות ב-31 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
31 רוחמה 22/12/2016 08:21 מס דירה שלישית אסון לשוכר למשכיר ולמשק מדינת ישראל
גפני ביטן וכל השאר , אל תתנו לכספי התקציב שקיבלתם לסנוור אתכם . מס דירה שלישלת יפגע בכולם גם ביזמים ומשקיעים וגם בשוכרים ובמשכירים . אל תתנו למס זה לעבור קריאה 2 +3. . בתור אחת שמשלמת שכירות ואין לי דירה חייבים לעצור את החוק
30 אחד העם 15/12/2016 20:17 לא זכור שר אוצר שהצליח כל כך להמאיס את עצמו בציבור !!!
עד כה, היו שרי אוצר שפנו לציבור וזכו להבנה גם כאשר היו גזרות כלכליות קשות. הפעם זה שונה: כאן רוצים לקנוס רכוש שנרכש בזכות אגב תשלומי מס רכישה גבוהים, כדי שבעלי הדירות ימכרו את הדירות בהפסד למי שאין דירה בבעלותו !!! מדוע מי שעבד וחסך ומנע מעצמו דברים אחרים ושילם מיסים, צריך למכור לאחר ולהפסיד כסף. מדוע הממשלה לא בונה ומוכרת דירות זולות ??? בינתיים אין תשובות משר האוצר.
29 בן אהרון 15/12/2016 13:15 ועכשיו סימנים להתקררות המשק!!! אנחנו בדרך למיתון !!!
את הכסף משקיעים בחו״ל וכאן המשק מתייבש. זו כל החוכמה של שר האוצר.
28 בן אהרון 15/12/2016 12:11 2.5 מיליון עניים במדינת ישראל. ההגרלות זה רק לעשירים!!!
דירה ראשונה במיליון וחצי ש״ח. !!! זה מה שיש לשר האוצר להציע ל2.5 מיליון עניים במדינת ישראל.
27 בעיניים פקוחות 15/12/2016 11:52 אולי מספיק עם השטויות?
אין דבר כזה "המדינה תכניס את היד לכיס". הכיס של המדינה זה הכיס של כל משלם מיסים בישראל... שזה לא בדיוק ציבור הבוחרים של גפני. אבל דירות כנראה שיש לציבור הבוחרים של גפני, ופתאום מבקשים מהם לשלם מס - שומו שמיים. במערכת מיסוי מתוקנת והוגנת מן הראוי שיגבה מס הכנסה פרוגרסיבי לפי סך ההכנסה ללא קשר מאיפה היא הגיעה - משכורת, השכרה, רווחי הון, פנסיה וכדומה. בפועל יש פה ציבורים שלמים שמתחמקים מתשלום מס, חלקם עשירים מאוד וחלקם לא עשירים בכלל, וכל מי שנמצא באמצע הוא הוא "הכיס של מדינה". אז מה הפלא שב"כיס של המדינה" אין מספיק כסף כדי לקדם דיור/חינוך/עזרה לנזקק/בטחון ושאר הצרכים של מדינה שלמה?!
איציק 17/12/2016 08:15 תשובה ל- 27
רואים שאתה לא מבין כלום... הכסף שממנו רכשו דירות הוא כסף לאחר תשלום מיסים. הכנסה משכירות ממוסה ב- 10% ממחזור ההכנסה! מחזור! מחזור! אם תעשה חשבון לפי הוצאות זה יותר מ- 25%. מס דירה שלישית הוא מס על הרכוש. שלב הבא זה אתה ומשפחתך- עליכם יטילו מס על פקדון בבנק. לא רק על הרווח אלא על הקרן. ואתה יודע למה?! כי יש לך פקדון...
26 א 15/12/2016 11:00 הצדק עם גפני השקר עם כחלון
כחלון חושב שכל מי שלא מסכים איתו הוא בעלים של 3 דירות. ורבים שיקר להם לקנות דירה במדינה הקשה שלנו חושבים בגללו שבעלי 3 דירות אשמים במצבם. וכך כחלון מסית את הדיון האמיתי ומשחק אותה גיבור כאשר הוא בדיוק ההיפך. מגרועי שרי האוצר שהיו לנו ! מי שתומך בו טועה בגדול כי הוא מפחד מהטייקונים האמיתיים ופוגע בשכבות הכי חלשות, שוכרי דירות שאין להם אפילו את הסכום לדירות במחיר למשתכן ובפנסיונרים
קובי 19/12/2016 15:28 גפני ממש צדיק!
מדוע לא שומעים ממך על מליון פאראזיטים שאזרחי המדינה כולל עניים צריכים לממן?
25 בן אהרון 15/12/2016 10:49 שר האוצר מנסה להכניס את היד לכיס של המשקיעים !!! (ל"ת)
24 ניצן 15/12/2016 08:40 כחלון המסית הלאומי.
אף עיתונאי לא מעמיד את כחלון במקומו: איך בדייוק פגיעה באדם שקנה דירות "תעזור לזוג צעיר". כחלון העילג לא ידע מה לענות. שיסביר את זה לשופטי בג"צ.
א 15/12/2016 11:03 צודק
משחק אותה שדואג לחלשים ובעצם פוגע בחלשים ומפחד מהטייקונים. דמגוגיה הכי שפלה שידענו
23 בן אהרון 14/12/2016 22:33 לדעתי הכינוי ״אספנים״ גובל בהסתה. (ל"ת)
22 אליהו 14/12/2016 20:37 זה קנס/פרוטקשן של שר אוצר קומוניסט.
מפלגת "כולנו" תיעלם מחיינו. שר אוצר שרק מסית נגד ציבור. רוצה להכריח אנשים למכור את את רכושם. לך להסביר לבג"צ את ההגיון וצרות העין שלך. שכחלון יתפטר כבר. אדם פופוליסט בשקל.
יוסי 14/12/2016 22:49 כחלון צריך להתפטר כי אתה אספן דירות?
מה רע בלנסות לעזור לזוגות הצעירים?
בן אהרון 15/12/2016 10:52 הבעיה שלא עוזרים על ידי פגיעה במישהו אחר !!!
שיבנו דירות שמתאימות לזוגות צעירים ובמחירים שמתאימים לזוגות צעירים. במקום לחפש פתרונות קלים שמתאימים למשטרים טוטליטריים.
21 איציק 14/12/2016 19:56 רק רוצים מיסים
כולם שכחו..... אף אחד מהאוצר או מהפרשנים לא הזכיר את הפטור ממס שבח שנתנו לאנשים שמכרו מספר דירות בשנת 2012. כמה דירות נמכרו אז?! - אכן נמכרו. היתה הצפה בשוק?! - בולשיט. המחירים ירדו?! -בולשיט. המס עכשיו לא יוסיף דירות לשוק. זהו משחק סכום אפס. רק רוצים מיסים וזהו מס לא חוקי על כסף שכבר שולם עליו מס. זהו מס רכוש - מנוגד מפורשות לחוק. מס מטילים בישראל רק, אבל רק על רווח. במימוש! או בשכ"ד!! ולמי שחושב שהמס הוא רק 10%, אז הוא לא מבין כלום. כי המס של 10% הוא על מחזור הכנסות ולא על רווח (אין פחת, אין הוצ' מימון, אין הוצ' על תיקונים וכו').
20 יחאל 14/12/2016 18:15 אכן יש להכניס את כחלון לכלא
מנסה לגנוב באמצעות לחץ פוליטי מאזרחי המדינה . זוהי גניבה !!!!
19 א.נ 14/12/2016 17:43 גפני מצדיע לך למרות שלא מצביע עבורך ! כל הכבוד 1 (ל"ת)
18 יוס 14/12/2016 17:02 גפני פרלמנטר מס 1 אמר שלא יהיה ואני מאמין
מאמין לו יהיה שינוי זה בטוח. כחלון מבין בכלכלה כמו שלפיד יכול להיות ראש ממשלה.
17 יותנאל 14/12/2016 15:31 1. זה סתם עוד מס. 2. מס כוחני פוגעני ולא צודק/ גפני ?
זה שמדובר בעוד מס מעוות , מס פוגעני , מס ,חלום-ילדות, לקחת לקחת מס כוחני מס לא צודק זה ברור זה שהכסף יילך לשנוררים ובטלנים זה ידוע זה שלא יעברו לשוק יותר מכמה מאות דירות כולם יודעים אבל מדוע גפני לא מבקש כלום עבור הצבעתו אולי זה ניסתר אולי הוא באמת צדיק
16 מי 14/12/2016 15:09 כך עשו עם הצעות טרכטנברג להגדיל דירות להשכרה
לא חוקי ושערוריתי.אולי כדאי לתבוע את המדינה והרשויות על החלת כפל ארנונה על נכס לא מושכר.
15 אפי 14/12/2016 14:48 שלמונים
גפני אינו מתנגד למיסוי על דירה שלישית ! הוא פשוט לא יודע כמה יהדות התורה תקבל מזה !!!
טט 15/12/2016 10:54 אתה טועה. משפחה חרדית קונה דירות לילדים ביום שהם נולדים
גם אם ההורים ישלמו את המשכנתא כל החיים. המס פוגע במצביעיו הרבה יותר מבכל סקטור אחר. בדרך כלל הדירות זולות והמס הנוכחי פוגע בדירות הזולות הרבה יותר מאשר ביקרות. אם יש לך 10 ילדים ו 10 דירות שבהן הם גרים אתה בסך הכל פתרת למדינה א ת הבעיה לפני שנים
14 י. 14/12/2016 14:30 עריצות המדינה
מי שמחוקק חוקים יכול לשנות את פני הכלכלה הבריאות הבטחון ומה לא. עפ"י מהלך העניינים עד עכשיו המדינה החליטה לא להעלות מיסים אלא להטיל את המס על דירות חדשות. ככל שיכבד הנטל כך ירותק האדם לביתו שאותו רכש בעמל ובמשכנתא לכל חייו. מדינה שבה מחצית האוכלוסיה איננה משלמת מס הכנסה היא תופעה מיוחדת בעולמנו. יקח שנים רבות לשנות זאת.
13 שי 14/12/2016 14:04 פגיעה אנושה של כחלון-אפסון בעלי דירות מושכרות בפריפריה
בעלי דירות שרכשו דירות להשקעה כתחליף לפנסיה ישלמו מס על דירה שלישית יותר מהשכירות שיקבלו. כחלון מיישם את הכלכלה הבולשביקית=מס על הרכוש. טיפשון כי ימלוך. הביתה לאולגה ומהר. פנה את הכיסא לפני שתגרום נזקים נוספים לכלכלה.
12 רמי 14/12/2016 13:42 זה מה שקורה כשלא מלמדים חשבון בישיבות (ל"ת)
11 u 14/12/2016 13:42 הרעיון של המס=גניבה לא דמוקרטי חייבים לשלוח אותו לכלא (ל"ת)
10 טוני 14/12/2016 13:41 כל מי שנגד המס הזה יש לו 3 דירות כל הכבוד לכחלון (ל"ת)
אלי 15/12/2016 00:11 אני נגד ואין לי 3
זה חוק לעשות כותרות ורעשזה לא בשביל להוריד מחירים
מי 14/12/2016 15:15 לא בהכרח.מס מעוות כמו כפל ארנונה מ2014 (ל"ת)
9 yt 14/12/2016 13:35 מס דירה 3 לא דמוקרטי ופלילי!ישלח את ביבי וכחלון לכלא (ל"ת)
מי 14/12/2016 15:13 בדיוק כמו חוק הסדרים 2014 כפל ארנונה על נכס לא מושכר.
לא חוקי בעליל.צריך להגיע להאג עם המעללים האלה. מה לנו ולמדינות או סי די כשרומסים אזרחים ברגל גסה. מטוס פרטי. משכן חדש. בקבוקים. גועל.לברוח מפה.בזבוז של החיים
8 בן 14/12/2016 13:33 גפני המצביעים שלך גרים במחסנים ואתה תומך בבעלי המחסנים (ל"ת)
7 שי 14/12/2016 12:55 גפני
בבחירות הבאות רק גפני. הקול השפוי היחיד. עובדה שהוא נלחם עבור סקטורים שלא קשורים לבוחרים שלו
בן 14/12/2016 13:35 עוד שבוע הוא מצביע בעד החוק . בדוק. (ל"ת)
6 ירון לונדון 14/12/2016 12:54 להוריד את מס הבורסה. אין עוד פתרון (ל"ת)
5 ירושלמי 14/12/2016 12:54 החרדים מושקעים בנדלן עד האוזנים
רק מי שגר בין החרדים יודע איזה השקעות אפלות הם מבצעים בנדלן בירושלים. פלא שלדרעי יש 7 דירות? וגפני גם מושקע חזק...
4 נילי 14/12/2016 12:39 גפני צדיק בסדום. כחלון פופוליסט קומוניסט.
איך המדינה בחרה שר אוצר עילג וצר עין? רוב האנשים לא מרוויחים כמוך 40,000 בחודש, אז רכשו נכסים קטנים לפנסיה. העם יעיף את כחלון.
3 תה עם נענע 14/12/2016 12:17 חוק מיסוי דירות פוגע בחופש העיסוק
משקיעי נדל"ן הם מגזר חיוני בכל מדינה, וכל מדינה בעולם מעודדת השקעות פרטיות להשכרה. כי בעשייתם הם מספקים תשובה למי שלא יכול לקנות דירה בשום מקרה, גם אם יוזילו את הדירה הזולה ביותר - הוא לא יכול, והוא ממשיך לשכור. אם חוק ריבוי דירות יעבור, השוכרים ייאלצו לשלם שכירות גבוהה יותר. המשקיעים אולי יבחרו למכור חלק מנכסיהם ויפנו את הכספים להשקעות אחרות. אז מה הושג בזה? בטווח הארוך הבעיה תגדל ולמי שאין לו עכשיו עוד יותר לא יהיה בעתיד.
2 רינה 14/12/2016 12:02 גפני צודק - העם אחריך
גפני אתה צודק בהחלט , כחלון לא מבין כלום . כשוכרת דירה אני בטוחה שמיסוי דירה שלישית הוא אסון לשוכר ואסון למדינת ישראל , המחירים רק ימריאו הן בשכירות והן בעלות הדירות . ראו כמה אנשים ,עורכי דין ,שמאים כלכלנים אומרים לכחלון שהוא טועה , וכחלון אפילו לא מנסה להבין את הטעות שלו , כחלון אתה מפיץ לעם אשליות , תקשיב מה אומרים לך אנשים שמבינים . גפני וכל צוות ההנהגה של מדינת ישראל אתם חייבים להתנגד בתוקף למיסוי דירה שלישית !!!!!!
1 בושה !!! 14/12/2016 11:49 איזה חרטטן עשר שנים החמור יושב עם ביבי בממשלותיו
אצבע לא הוזיז על מנת לפעול בנושא עכשיו אחרי שהמחירי עלו ביותר ממאה אחוז הוא מקשקש על בנייה ציבורית הלוואות וכו' , איום קטן של יהדות התורה וביבי היה מתקפל !!!
זוג צעיר וכועס 14/12/2016 12:11 וקצת לענין, על מה שהוא אומר, יש לך מה לענות? כול מילה
שלו זהב ואמת צרופה. מספיק עם הלהטיפ של עחלון ואמיר לוי, תכניסו את היד לכיס ותעזרו לזוגות צעירים, יש ממזספיק כסף מיותר במדינה שנשפך למקומות שונים ומשונים, חלק מזה מגיע גם למי ששירת בצבא!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש