"הצעדים שננקטים כנגד המשקיעים בשוק הדיור - אין בהם דבר מלבד פופוליזם זול"

ברנרד רסקין, מנכ"ל רי/מקס ישראל, תקף הבוקר בחריפות את החוק המתוכנן "על בסיס ניתוח של אלפי עסקאות"
ברנרד רסקין, צילום: יורם סעדון
ברנרד רסקין, מנכ"ל רי/מקס ישראל, תקף הבוקר בחריפות את החוק המתוכנן למיסוי דירה שלישית בפאנל שעסק בנושא בועידת עיר הנדל״ן, המתקיימת באילת של מרכז הבנייה הישראלי. "חוק הדירה השלישית דוחק מהשוק את המשקיעים הקטנים ומכניס במקומם משקיעים מוסדיים; צריך להיאבק בחוק הזה בכל הכוח".
רסקין ציין כי מתוך ניתוח אלפי עסקאות בחודשים האחרונים, נראה כי המשקיעים נוטשים את שוק הנדל"ן ומחפשים אפיקי השקעה אחרים, אולם לצד זאת, ״המטרה שלשמה יזמו את החוק אינה מושגת שכן המחירים לא יורדים ובמקומות רבים בארץ אף עולים״.
לדבריו, "אנשים שקונים דירות להשקעה לא שמים את הדירות האלה בכספת. הם מוציאים אותן להשכרה ונותנים מענה למספר רב של תושבים הזקוקים לדירות להשכרה כי הם לא יכולים או לא רוצים לקנות דירה״. 
"היעד שאליו מכוונת הממשלה באמצעות חוקים שכאלה שלכל אדם תהיה דירה בבעלותו הוא לא יעד חיובי אלא מהלך שעלול לגרום נזק לכלכלה, כפי שקרה במשבר הסאב פריים בארה"ב. למשקיעים יש תפקיד חברתי חשוב בשוק הנדל"ן בישראל וחשוב לעודד אותם על מנת להגדיל את מלאי של הדירות להשכרה״.
"מה גם שאותם משקיעים מניעים את שוק הדיור כי הם מהווים חלק משמעותי בשיקול של כל יזם שמתחיל פרוייקט. אם יזם יידע שהמשקיעים מחוץ למשחק ועליו לבנות רק על רוכשי הדירות למגורים, הדבר עלול לגרום לו לסגת מהפרויקט שהופך להיות מסוכן מידי בעבורו".
עוד הוסיף רסקין: "הצעדים שננקטים נגד המשקיעים על ידי הממשלה אין מאחוריהם דבר מעבר לפופוליזם זול. בחוק דירה שלישית מה שקורה הוא שמחליפים את המשקיעים הקטנים במשקיעים מוסדיים, וזה לא צעד נבון. יש הרבה כוונות טובות להנדס את השוק, אנחנו יודעים איך זה מתחיל אבל אף אחד לא יודע איך זה נגמר. ראינו את זה קורה גם עם תוכנית מע"מ אפס. כמו כל דבר שמפריע לשוק החופשי, זה יעשה רק נזק.
"אני אמנם בעל אינטרס, אך אני גם אזרח במדינה, אכפת לי ממה שקורה כאן וחשוב לי שלא ייגרמו נזקים נוספים בשוק. זו הסיבה שבגינה אני חושב שצריך לפעול נגד החוק הזה".
תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    אבא של כחלון שתה ערק וכחלון שותה לנו את הדם
    חן 17/12/2016 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד לא היה כזה נזק למדינת ישראל . נזק בלתי הפיך לשוכר ,למשכיר , לשוק הנדלן , לכלכלת המדינה , לענף הבנייה . לא ברור לי איך אנשי השלטון נותנים לחוק כזה דפוק לעבור . אף דירה לא תמכר והמטרה לא תושג נהפוכו . חייבים לעצור את החוק . לי כבר העלו את השכירות ב750 שח , כחלון , חבל שבחרתי בך . ממש מצטערת !
    סגור
  • 33.
    מיסוי דירות - כחלון רע למדינת ישראל
    איציק 15/12/2016 07:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשקיעים כבר שילמו מס ברכישה כל השכירים משלמים מס הכנסה במשכורת כלומר זה מס על מס כחלון רע למדינה
    סגור
  • 32.
    אנחנו טובעים בפופוליזם אבל מה עם זכויות יסוד שנפגעות (ל"ת)
    חוק יסוד חופש העיסוק 12/12/2016 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    חוק נהדר וחכם אירופה וציבור לבנטיני שרוצה אמריקה (ל"ת)
    חחח 12/12/2016 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    פופוליזם מכה בכל חלקה בעולם ומצליח
    יואל 11/12/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    קח-לו הפופוליסט בצילו של פופוליסט העשור- ביבי הולכים להיות פופוליסטים יקרים אני כבר מקבל יותר 10% דמי שכירות תמשיכו ובהצלחה
    סגור
  • 29.
    הוכח השנים האחרונות הפופוליסטים מנצחים
    יואל 11/12/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ללא הגיון ללא מטרה ללא בשורת אמת בעשור האחרון הפופוליסטים רוכבים היטב על גבנו ולשברון לב כל המשכילים והמלומדים שהם המיעוט באוכלוסיה הפופוליסטים מנצחים ומרוויחים רק בזכות הפופוליסטיות
    סגור
  • 28.
    למה לא הקשבתי למה
    בא לי למות 08/12/2016 21:43
    הגב לתגובה זו
    5 3
    לפני שלוש שנים אבא שלי חפר לי לקנות איזה דירה עלובה בדרום תא בנווה שאנן איפה שכל הזרים. חשבתי שהוא הזוי. המחיר היה מיליון מאה. אותה דירה שווה היום מעל שני מיליון. אני לא מצליח להירדם....הצילו
    סגור
  • 27.
    מה שהוא אומר נכון רק חלקית אבל חשוב
    דניאל 08/12/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חלק מהדברים שהוא אומר לא נכונים, למשל יזם - מסתכל רק על המחיר של הדירה, ולכן כל עוד מחיר הדירה עולה לא מעניין אותו מי קונה את הדירה. לגבי מה שהממשלה עושה, זו שחיטות, והוא צודק לחלוטין. הממשלה מוציאה את הדירות מהידיים של האזרחים הקטנים ומעבירה אותם למקורבים לשר, לדוגמה קרן מגוריט, זו קרן בניהול מנכלית האוצר לשעבר ומנכל משרדו של ביבי, אשר כחלון סידר להם קרן שרוכשת דירות ללא מסים, ומשכירה את הדירות האלו ליחידים. למה? למה לתת לגוף מוסדי לנהל דירות ולא לאנשים פרטיים? התשובה - כי הוא מקושר לראש הממשלה ולשר האוצר.
    סגור
  • למה אחותו של כחלון מרוויחה הון בהוט והבדילו את הוט חבוק
    עוד משהו? 09/12/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ולמה קובי מיימיון החבר קיבל הטבות על חשבון אזרחי המדינה בגז? ולמה החברים סודרו בקצא? תשמע יש הרבה ניבזויות בממשל, אבל כחלון עקף את כולם בגדול ועוד שודד רק את מעמד הביניים.
    סגור
  • לשון הרע (ל"ת)
    תומר 12/12/2016 07:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    דירות מעל 1.5 מיליון מקבלות פטור: צדק חברתי חדש.
    בן אהרון 08/12/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עוזרים לחזקים ביותר על חשבון מעמד הביניים. רוב המשקיעים הם מעמד הביניים. עוד לא היה דבר כזה. דירות מעל 1.5 מיליון מקבלות פטור !!! זה הצדק החברתי של שר האוצר.
    סגור
  • 25.
    מי מונע לרכוש דירות?
    איתי 08/12/2016 08:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי מונע מחסרי הדיור לרכוש דירה כמו כל משקיע. הבעיה שיאן להם כסף. אם בעלי הדירות יציעו למכירה דירה, האם ידם תהיה משגת לרכוש את הדירה? אולי הפתרון להלאים את הדירות ולמסור אותם לחברי הדיור. אולי זה יהיה הצעד הבא של כחלון.
    סגור
  • 24.
    כחלון, היהיר, הדמגוגי, הורס את המשק וביבוש שותק
    כחלון תביא מיסים 08/12/2016 08:04
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כחלון הרס את שוק התקשורת, שמדמם עד היום מהרפורמה הכושלת שביצע שגרמה נזקי עתק לקופות הגמל והפנסיה ולציבור המשקיעים. נזקי הסולולר שלו שיתקו את תשתיות התקשורת, וישראל כבר היום בפיגור ענק של דור 4 לעומת רוב המדינות. אותו כחלון גורם נזקי עתק לענף הבינוי, מיטיל מיסים על ימין ועל שמאל ומפעיל תוכנית הגרלות מטורפת שבה הזוכה מקבל מהמדינה מאות אלפי ש"ח מתנה. המתנה הזו אינה שווה לקליפת שום, שכן מיום תחילת כהונתו של הכחלון עלו מחירי הדירות בדיוק במאות אלפי ש"ח. כחלון שיוצא נגד מפעל הפייס מפעיל תוכנית הימורים ענקית על חשבון משלם המיסים הישראלי. האיש היהיר הזה דוחף ציבורים ענקיים לשוק הדיור, מעלה את הביקושים ועל כן את המחיר. אחד הנזקים הכי נוראיים של הטיפש הזה מעבר למחיר הכלכלי ולמיסים הוא השינאה שהאיש הזה, שר אוצר במדינת ישראל שמסית את הציבור כנגד בעלי דירות, ומסכסך בין אזרחים, ועל זה הוא ירשם לדיראון עולם.
    סגור
  • הציבור לא מבין דבר, מוכרים אותו בסיסמאות. (ל"ת)
    בן אהרון 08/12/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 23.
    הצעת
    רן 07/12/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חוק לא חוקית המחוקקת ע"י מפלגת כולנו ,הצעת חוק פופולסטית קומונסטית שנועדה לשרת את הצרכים הפולטים של מפלגת כולנו! מפלגת כולנו מרוסקת מייצרת כאילו שיש בעיה בשוק הדיור.
    סגור
  • הבעיות היחידות הן אלו שהאוצר יוצר בכוונה תחילה לעוד מס (ל"ת)
    עוד משהו? 09/12/2016 10:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    חוק הדירה השלישית דוחק מהשוק את המשקיעים-לא מחירי החלל!
    אדם 07/12/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אצל האינטרסנטים לעובדות כרגיל אין שום משמעות העיקר האינטרס! א. למה שמישהו יקנה דירה להשקעה עם הריבית הקבועה של המשכנתא ל25 היא מעל 5% ואילו התשואה על דירה באזור המרכז היא כ2.5%!!![ ב. למה שמישהו יקנה דירה להשקעה במחירי חלל מעל 200 משכורות חציוהיות לדירה חציונית? ג. למה שמשהו יקנהדירה להשקעה עם אג"ח של ארצות הברית ל10 שנים נותנים תשואה של כ 2.4%! ד. בנתונים האלה עדיף לגור בשכר דירה ולא להשתעבד לארבע קירות.
    סגור
  • צריך מינימום הבנה וגם את זה אין לרוב הציבור!!! (ל"ת)
    בן אהרון 08/12/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • צריך מינימום הבנה וגם את זה אין לרוב הציבור!!! (ל"ת)
    בן אהרון 08/12/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    כחלון ייזכר כאחד שגנב מיסים מאזרחים בלי בושה (ל"ת)
    ירון 07/12/2016 19:51
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 20.
    אם כונתו היתה טהורה.פטור ממס שבח למכירת הדירות
    חנן 07/12/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מר כחלון .. חשבת על פטור מלא משבח למכירת דירה שלישית והלאה .. בודאי שלא ..כונתך אחת היא לפגוע רטרו !!! ללא אפשרות להחלץ בשלום מהתסבוכת הזו . כפי שכתבתי מעולם לא חוקק רטרו!!!!! זהו תקדים מטורף ומסוכן אישית אני מרגיש שכחלון ויועציו ממש חדרו לחשבוני לגנוב !!!! " כך לא מנהלים מדינה וכלכלה ביושר . וביבי שחושב שהוא יושב בשקט וכול הסערה מופנת לכחלון ..לא פחות גרוע ויותר בודאי שהוא שותק כי באמת אפשר להשוות נכסים בבאר שבע לקסריה ?ממש מזיז לו עם יגבו 1500 שקל מדירה ששוה 100000 מליון שקל ? גם אני ההיתי שותק
    סגור
  • 19.
    החוק מצויין צריך לעשות אותו נכון
    עוד אינטרסנט 07/12/2016 18:50
    הגב לתגובה זו
    2 5
    צריך לגבות את המס מבעלי 3 דירות ומעלה אולם רק מהדירות שהן בנות 3 חדרים ומעלה ורק מהדירות שמחיר השוק שלהם גבוה מ2 מליון שקל. במצב כזה ישלמו את המס רק כאלה שבאמת יש להם ולא אלה שמחפשים פנסיה בסיסית והירידה במחירי הדירות היותר גדולות תגולגל לדירות הקטנות וזה מספיק טוב ואפילו יתקן את חוסר השוויוניות במעט.
    סגור
  • 18.
    הצבור רוצה חינם ולא רוצה דירות משקיעים
    זה לא יעזור 07/12/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כחלון יעשה תוהו ובוהו בשוק. והפסל שותק ומרשה לו תוכנית להגדלת מיסים בזויים
    סגור
  • 17.
    איזה אינטרסנט, נלחם בכל הכח לשמר הבועה. (ל"ת)
    נמאס משקרים 07/12/2016 18:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • ברור הממשלה ניזונה מעליית הנדלן והמיסוי המטורף. (ל"ת)
    שקרני האוצר 09/12/2016 10:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    עלוקה ןחוצפן החי מעיסקי אוויר בזויים
    שלומי 07/12/2016 18:06
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מר רסקין היקר המייצג עשרות אלפי פרזיטים, חושש ובצדק שביצת הזהב תיעלם. אני לא יודע אם צעדי כחלון יועילו או לא, אבל מה שבטוח העלוקות שהתרבו פה בתעשיית הכלום , אולי יעלמו או לפחות יחזרו לגודלם הטיבעי. עצוב לראות אלפי צעירים נוהרים למקצוע הבזוי הזה , במטרה לעשות רווחים קלים.
    סגור
  • יחצנים הם טפיל על גב החברה, כמו לוביסטים מטעם טייקונים (ל"ת)
    שקרני האוצר 09/12/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    הכותב צודק, אני גם מפקפק בכוונות הטובות
    עמי 07/12/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כל תכליתו של החוק הוא לייצר מזומנים לממשלה כדי שתוכל לממש את סידרי העדיפויות ההזויים שלה. אף אחד לא באמת רוצה לעצור את עליית מחירי הדיור למעט אותם זוגות צעירים שידם אינה משגת.
    סגור
  • 14.
    מנכ"ל רימקס ישראל..מה יש לצפות..עוד בעל אינטרס....
    קא 07/12/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    8 6
    מעניין שבשום מדינה אחרת לא בוכים כמו קוזקים נגזלים כאשר מטילים מיסים על משקיעים אלא פשוט מחפשים אלטרנטיבה אחרת, רק פה בוכים..אכלו לי שתו לי...מס משמש לעיתים ככלי ריסון במקרי קיצון וכך במקרה הזה. למה מנכ"ל רימקס לא בכה כאשר העלו את המס על שוק ההון ל-25% ? כי שם אין לו אינטרס אז מה איכפת לו...
    סגור
  • 13.
    כחלון פופוליסט זול
    אנונימי 07/12/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    5 2
    רץ לספר לחבר׳ה - דפקתי את המשקיעים.
    סגור
  • 12.
    מרבית הצבור לא מבין איזה פשע הוא מבצע פה
    כחלון 07/12/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    16 8
    ובראש וראשונה כלפי המסכנים.
    סגור
  • הבעיה שהמסכנים לא מבינים את המצב.
    אחד העם 07/12/2016 21:14
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הם מאמינים שהצעדים פועלים לטובתם כי הם לא מבינים דבר וזה פוגע בהם.
    סגור
  • התכוונת כמובן לרסקין המתווך שמדבר פה שהוא הפושע האמיתי (ל"ת)
    בן 07/12/2016 18:15
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 11.
    חוצפן רק לך אדם עליון מותר להיות בעל דירה? תישכח מיזה (ל"ת)
    אריה 07/12/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • לבנות דירה עולה כסף. וצריך לשלם למדינה מיסים.
    אחד העם 07/12/2016 21:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי שרוצה לקנות דירה, צריך לחסוך כסף כדי שיוכל לשלם עבור הדירה כמו שמשלמים עבור כל דבר אחר. לא כולם מסוגלים לקנות דירה בדיוק כמו שלא כולם יכולים לקנות מכונית. כל אחד יכול לרכוש לפי יכולותיו הכלכליות. פשוט מאד.
    סגור
  • 10.
    זה בכלל לא פופוליזם זול
    יונתן 07/12/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    11 8
    זה פופוליזם יקר מאוד וכולנו נשלם את המחיר
    סגור
  • 9.
    באמת שכבר אין תקווה... לא לבית ולא למדינה מתוקנת
    המיואש 07/12/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ביבי ניצח את המדינה. אפשר לעזוב מבחינתי עם קבלת ויזה לקנדה. תודה ושלום.
    סגור
  • 8.
    ולרסקין המצפוני אין שום אינטרס ??!!
    אור לגויים 07/12/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
    9 7
    רסקין מבין שהמשקיעים מחו"ל ברעננה, רשל"צ, נתניה אשדוד, יקטינו את ההשקעות בנדל"ן, ודמי הטיווח יקטנו משמעותית, מזה הוא חושש. אבל האמת היא שאם משקיעי נדל"ן יפסיקו להשקיע בנדל"ן ויתחילו למכור את נכסיהם, היצע הדירות בשוק יגדל והרי זו תכלית החקיקה. יחד עם הצעדים העיקריים, של בנייה מסיבית, מחיר למשתכן, ובנייה להשכרה, יש כאן חבילה יפה שחייבת בסופו של יום לההביא להורדת מחירים ולדיור זמין לזוגות צעירים ולשכבות חלשות באוכלוסיה. אז שהאינטרסנטים לא יהלכו עליכם אימים !!!
    סגור
  • וזה היה ברור שמייד תגיע התקפה אישית, כי תשובה אין (ל"ת)
    גלאי יחצנים 07/12/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    ישראל עוברת תהליך כמו יפן וגם כחלון לא יצליח לעצור את ה (ל"ת)
    ענת 07/12/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    אדון רימקס - תתחיל לרענן את קורות החיים
    nt 07/12/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    10 7
    אם פיצוץ הבועה לא ימשוך את השטיח הנוח שאתה עומד עליו אז יגיע פיתרון טכנולוגי שיהפוך אותך ואת כל המתווכים אשר לא מייצרים דבר ולא תורמים למשק שום דבר ללא רלוונטים. זה בסדר, גם בטיטאניק רקדו עד השניה האחרונה.
    סגור
  • 5.
    אני נכה ומתקיימת מהדירות כי הייתי צריכה לפדות את הפנסיה
    ענת 07/12/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    13 5
    הלאה כחלון ושמחון גם שמחון ניסה לשבור את הלולים המשפחתיים ועכשיו כחלון הורס את המשקיעים הקוטנים כדי להכניס קרנות גידור שהם החברים שלו כל התאגידים הגדולים שוברים את האזרחים הקטנים אני לא אצביע שוב ליכוד כי הוא נושא באחריות כשהוא נותן לכחלון יד חופשית לשחיתות הון ושלטון
    סגור
  • אני השוכר גם נכה אני לא הפנסיה שלך אני בן אדם שווה לך (ל"ת)
    אריה 07/12/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
    10 9
    סגור
  • מעניין אם גם במכולת אתה אומר לו שאתה לא הפנסיה שלו (ל"ת)
    חוק יסוד חופש העיסוק 12/12/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה לא שווה לה בבית שלה. אתה הפנסיה שלה וזה
    בסדר גמור 08/12/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היא מספקת לך מקום לישון בו. ברכוש שלה ואתה מספק לה שכר לחיות ממנו. אתה הלקוח שלה אבל היא בעלת העסק
    סגור
  • 4.
    עידוד מכירת דירות צריך להיות עם פטור ולא עם קנסות!!!
    בן אהרון 07/12/2016 16:31
    הגב לתגובה זו
    8 2
    שיטת הקנס של כחלון !!!
    סגור
  • 3.
    קבלנים ומשקיעים וכל מי שחושב שהמיסוי הרסני
    הפתרון היחיד 07/12/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    10 12
    צריכים לארגן הפגנה כל שבוע בככר כמו שעשו עם הגז
    סגור
  • איך תארגנו הפגנה??
    nt 07/12/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    6 5
    איפה תמצאו חניון מספיק גדול לכל המרצדסים שלכם??
    סגור
  • מה קרה?יחצנים לא נוסעים במרצדסים?או גרים בווילות בסביון (ל"ת)
    גלאי יחצנים 07/12/2016 19:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 2.
    ביבי לא יעשה כלום כי כחלון מחזיק אותו ומאיים בפירוק
    מי יפעל? 07/12/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הממשלה. ביבי לא רוצה לעזוב את תפקיד חייו.
    סגור
  • שודדים העלו את השכר דירה ב500 שח
    שודדים 07/12/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בגלל כחלון והרעיונות המטופשים שלו
    סגור
  • זה בגלל שאתה שה מובל ואומר אמן על כל מה שאומרים לו.
    הילה 12/12/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היו יכולים לעלות את מחירי השכירות הם היו עולים כבר ממזמן.. לך תראה בראש העין החדשה דירת 5 חדרים חדשה מקבלן 4200 כי כולם שם משקיעים..
    סגור
  • 1.
    המטרה היא בעצם מיסוי והכנסות בצידן . והעברת שוק