21:13 שער דכאו "העבודה משחררת" נמצא לאחר חיפושים בנורווגיה

21:12 ארה"ב מתכננת סנקציות חדשות על צ. קוריאה לאור ניסוי האטום

18:46 סגירה באירופה: לאחר הירידות החדות, הדאקס סגר ביציבות

17:30 לקראת הלילה: הגשמים ייחלשו, צפוי להיפסק לקראת הצהריים

12:19 הזהב השחור מאבד 0.7% ונסחר תמורת 50.7 דולר לחבית

11:36 מדד מנהלי הרכש בתחום הבניה בבריטניה רשם קריאה של 52.8

10:58 הירידות באירופה מחריפות: הדאקס מאבד 1.1%, הקאק יורד 1.3%

09:36 הנפט משיל הבוקר 0.3% ומחירו נסחר סביב רמה של 50.9 דולר לחבית

09:34 החוזים על המדדים המובילים באירופה נסחרים בירידות של עד 0.3%

21:03 נובמבר היה החודש השחון ביותר מאז החלו מדידות המשקעים

21:02 בשעה זו - שלג יורד בחרמון

20:06 שוק הרכב האמריקני מציג תמונה מדאיגה בעוד פורד מדווחת את תוצאותיה בנ...

19:49 מהאה וג'ירלונגקורן יורש העצר התאילנדי מונה רשמית כמלך החדש

19:47 הרב הראשי לישראל לרמטכ"ל: "תבורך על שיקול שילוב נשים

18:34 סגירה אדומה באירופה: הדאקס הגרמני נפל קרוב ל-1%

18:18 לקראת סגירה באירופה: המדדים נסחרים בירידות שערים

18:16 יום שני של ירידות במדד - הנאסד"ק נופל מעל ל-1%

18:16 הנפט ממשיך לטפס - מוסיף 4% ועולה לשיא שנתי

16:22 מט"ח: האירו נחלש ב-0.13% ושערו היציג נקבע על 4.0755 שקלים

15:16 צעיר שדד סניף בנק בהוד השרון ונמלט על אופנוע

13:10 115 עובדי קבלן בבי"ח איכילוב נקלטו להעסקה ישירה כעובדי עיריית ת"א

13:04 ת"א: מיטב דש מזנקת 31.3%, שיכון ובינוי עולה 3.3%, אלביט יורדת 2.6%

12:12 סודהסטרים הכירה בהתארגנות עובדיה בהסתדרות

11:13 ירושלים ברוקראז' על מנרב: המלצת קניה, מחיר יעד של 709 ש'

10:58 קריית אתא: 13 פצועים קל בתאונה בין אוטובוס למשאית

09:42 מט"ח: האירו נחלש ב-0.25% ונסחר סביב 4.0704 שקלים; הדולר יורד 0.2%

08:01 צים: EBIDTA חיובי של 17.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016

07:53 עליות באסיה: הניקיי עולה 1%, האנג סנג ושנחאי בעליה של 0.5%

21:42 מחיר הנפט עלה קרוב ל-9.2% לכדי 50 דולר לחבית

18:46 סגירה באירופה: הדאקס מטפס 0.1%, הקאק הוסיף 0.6%

18:33 מדד מניות הגז והנפט של ה-S&P עולה היום בכ-10%

18:28 גל גדות נגד הטיעון של אופק בוכריס "איפה הצדק?"

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות
שוק הדיור

גלנט במתקפה חסרת תקדים: "במשך שנים הקבלנים פשוט עשקו את הציבור" - מסמן 2 סיבות לעליית המחירים

שר הבינוי והשיכון בנאום חריף בכנס שדרות. "לקחנו להם את השמנת והשארנו אותם עם יוגורט"
 |  87
שוק הדיור
Share
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר היום בכנס שדרות, כי עד כניסת הממשלה הנוכחית לתפקידה הוכפלו מחירי הדירות תוך עשור ושבממשלה זו נראה שינוי: "שמנו קץ לחזירות הקבלנים, שהתרגלו לעשוק את הציבור במשך שנים מבלי לבנות דבר. מי שתוקף אותנו הם קוזקים נגזלים. לקחנו להם את השמנת והשארנו אותם עם יוגורט. גם עם יוגורט אפשר לחיות".


גלנט הוסיף ואמר: ״מי ששומע ביקורת מצד הקבלנים – שידע מה הסיבה. לקחנו להם את השמנת שהם יושבים עליה והשארנו אותם עם יוגורט. גם עם יוגורט אפשר לחיות. לשני הדברים האלו שמנו קץ. גם לעליית מחירי הקרקע וגם לעושק מצד הקבלנים. לא נאפשר זאת עוד."

לנושא עליית מחירי הדיור על פי גלנט 2 סיבות, ״האחת, העלאת מחירים קבועה ומתמשכת מטעם המדינה באמצעות רשות מקרקעי ישראל. הכסף שימש לצרכים שונים, חלקם לפיתוח ולתשתיות, אבל גם לצרכים אחרים. הגורם השני הוא חמור ביותר, וחשוב שהציבור יהיה מודע לו. כאשר מחירי הקרקע עלו, התלבשה קבוצת הקבלנים במדינת ישראל על הנושא וניצלה את המצב. הקבוצה קנתה קרקע ולא בנתה. היא החליטה שאם תמשיך למכור קרקע, לאחר שנים היא תמשיך לקבל כסף, מבלי לעשות כלום״. 

לסיום אמר גלנט כי "תכנית מחיר למשתכן נותנת את המענה לכך. גם לעליית מחירי הקרקע וגם לבלימת העושק מצד הקבלנים, שהתרגלו לרווח בלתי סביר על חשבון האזרח. צד ההיצעים במדינת ישראל מעולם לא נראה טוב כפי שהוא נראה היום וזה ילך וישתפר".

נציין כי הדברים הקשים של גלנט כנגד הקבלנים באים ימים ספורים בלבד לאחר המתקפה של יו״ר ארגון הקבלנים ת״א-יפו-בת-ים אבנר לוי שאמר בכנס באילת שאליו גלנט לא הופיע: ״ח״כ יואב גלנט שהיה אמור לפתוח את הכנס היום, החליט ברגע האחרון שלא להגיע. אנחנו מתביישים בשר שמיצג אותנו. ענף הבנייה והנדל"ן נמצא היום בשפל שלא יתואר״.

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק מסר בתגובה לדברי השר גלנט: "צר לי שלאור הדברים שנאמרו בכנס באילת, החליט השר לשפוך את התינוק עם המים ולפגוע בענף שלם. חשוב להזכיר שהובלת עליית המחירים בתחום הדיור מבוצעת שנים בידי הממשלה. היא זו שקובעת את מחירי הקרקע ועלויות הפיתוח שמהווים כ-57% ממחיר הדירה. היא זו שקובעת את הליכי התכנון ורישוי הבנייה האיטיים והמסורבלים, שנמשכים כיום מעל עשור בממוצע, והיא זו שנמנעה מלטפל טיפול מהיר והחלטתי במחסור בעובדים זרים בענף, שהיא עצמה החליטה להביא. אנחנו, הקבלנים, בוני הארץ הזו נמשיך לעשות את מלאכתנו בנחישות ובאהבה. זו המלאכה שמבטיחה שיהיו פה דירות, בתי ספר ומבני ציבור, מחלפים וכבישים, מחנות צבא, נמלים".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
לא תקינה captcha
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

87 תגובות ב-64 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
64 ranr 01/12/2016 13:04 המחירים הגבוהים של הדירות נובעים בעיקר בגלל המדינה.
המדינה מוכרת קרקע במחירים גבוהים וגם לוקחת מסים גבוהים. זה שקבלנים קנו אדמות ולא בנו עליהן גם כן אשמת המדינה שלא עמדה על כיבוד הסכמים בנושא.
63 אייל 01/12/2016 03:41 לא קונים דירה במחיר בועה
החרם על הדירות יצא לדרך. יחד נרסק את מחירי הדיור אנחנו השוק ואנחנו קובעים. עידן החזירים מגיע לסיומו.. נעלה ונצליח
62 אזרח 30/11/2016 14:58 שימו לב לתוקפנות האגרסיבית של השרים ויחצניהם, כולל
בטוקבקים בשמות מתחזים; כשלא עושים כלום, או רק לוקחים מיסים ומייצרים כול חודש פשלה חדשה, התהתקפה כנראה נראית להם כהגנה הכ טובה, אבל היא ממש לא, הציבור זועם כולו, זוגות צעירים, קבלנים, רוכשי דירות, יורשים, מתווכים וקופאיות, כולם אשמים לשיטת הממשלה וכעת כולם כועסים עד מאד, ולא יעזור לממשלה וליחצניה להסית אותנו זה בזה.....
61 אמירה צומת מאוד 30/11/2016 13:53 ספק אם הוא ראוי להיות שר בממשלה - הוא לא מבין את תפקידו
כל המפלגה הזאת הולכת להימחק לדעתי
60 מהנדס בניין 30/11/2016 11:59 הפעם גאלאנט טועה
אני מזמין כל אחד להיות קבלן!! האפשרות להפסד בפרויקט בניה ולפשוט רגל הוא גדול מאוד...לכן כל החוכמולוגים שחושבים שקבלנים מרוויחים מיליונים, זה פשוט לא נכון. חבל שגאלנט התבטא כך ומנסה להפוך את הקבלנים בוני הארץ לאויבי הציבור! עדיף שימשיך לפעול ויפסיק עם דברי ההבל האלה. ואני לא קבלן, מהנדס בניין
59 אורן 30/11/2016 08:34 זו התבטאות של שר שיכון?
1.לוחם נועז? בהחלט כן. מוכשר להיות שר? מסופקני.הבטחתם לפתור משבר הדיור. קיבלתם את רמ"י, את מנהל התכנון, את משרד האוצר, ואת משרד השיכון. אז .מי אשם הכישלונות?. ברור שהקבלנים. יואב גלנט, תתרכז במה שאתה יודע לעשות, לך תפתח חברה לאבטחה, או ליבוא נשק, איש אינו חולק על התרומה שלל לבטחון ישראל, אבל מכאן ועד להפוך לידען גדול בתחום משבר הדיור בישראל, הדרך ארוכה.
58 טלטל 30/11/2016 07:50 מעל מ-60% מערך הדירה זה מיסים.גלנט וכחלון זה כשלון. (ל"ת)
57 אל"י 29/11/2016 23:53 תראו מי מדבר - הנגרר של כחלון
שכח להסתכל במראה , עדין זכור לנו מדוע לא מונה לרמטכ"ל ....פלש לאדמות מדינה !!! למד "מהבוס" כחלון , מדבר הרבה ועושה מעט ! חבורה / מפלגה של מדברים הרבה ועושים מעט !!! פוגעים במעמד הבינים הורסים את החקלאות מ ט פ ח י ם את חבריהם העשירים - מי ייתן ותיעלמו מהכנסת במהרה - מאחזי עיניים !!!
56 ר 29/11/2016 23:02 הייתי מוסיף באותה נשימה:
"במשך שנים הפנסיות של אנשי צבא הקבע (כולל הפנסיה שלך , אדון גאלאנט) פשוט עשקו את הציבור" אפילו יותר מהקבלנים
55 רשימת האשמים החלקית 29/11/2016 22:57 המנהל,משקיעי(ספסרי)קרקעות,קבלנים,בנקים,הציבור ו-BB
עד 2005 מחירי הדירות היו בירידה בגלל האינתיפאדה והמיתון (שהחל אצל BB ב-1996), ואז החלה העליה שהתעצמה ב-2008 (המשבר בבורסה שהבריח אנשים לעבר הנדל"ן)...והחלה חגיגה שנמשכת עד היום
54 YL 29/11/2016 22:28 לוזר חסר מעש כישלון ואכזבה זו התכלית של הלוחם לשעבר
אדם ש תרם רבות בתחום הצבאי ש קיבל שכר כ שכיר עם פנסיה מכובדת. צורף כ בובה ל צד ימינו של כחלון ב תקווה ש יביא את המפנה ו........יצאו רק בלוני אויר חסרי ערך אן דבר אחד בכל תקופתו של הההההשר ההההשיכון שאפשר להגיד הוא פעל הוא עשה הוא הביא מפנה אפס יכולת לפעול אז מה נשאר לו להיות עוד בובה חסרת מעש תחת כנפו של ביבי הרבה סמרטוטים עברו אצל ביבי אולי שר השיכון הוא ברשימה
53 אמיר 29/11/2016 22:20 יש קבלנים שבקושי מוציאים 5% מפרויקט
ובגלל זה הם נופלים 2 מרוייחים אחד נופלים המדינה עושה ספין על כולם
52 י. שר 29/11/2016 20:08 ככה זה שעושק קרקעות המדינה מטיף לעושקים אחרים (ל"ת)
קובי 29/11/2016 22:42 גלנט חזק בדיבורים גבוהים
מאז כניסתו לתפקיד לא הזיז אצבע פרט לדיבורים, לטענות, ולהתנגחות עם כחלון שמתחרט על בחירה כושלת
51 ראובן 29/11/2016 19:51 מי שעושק זו המדינה
מסי הבלו על הדלק והגרות הרכב שם אתה יכול להשפיע יותר
50 בטון סטטי 29/11/2016 19:41 התעוררתם ..?קבלנים מקורבים למנהל רכשו קרקעות בגרושים..
אותם קבלנים אשר זכו בקרקעות ספסרו בהם במחיר כפול ומשולש ממחיר הקניה במכרז ועשו הון אדיר של רווחים..אבל הם לא אכלו את העוגה לבד היו להם שותפים נאמנים בכל מגזרי הממסד ובעיקר במנהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון..כדאי לבדוק איפה ובאיזה בתים מפוארים מתגוררים פקידים ממשלתיים בדרגים בינוניים ומעלה מאותם משרדים הקשורים לנכסי הלאום הגיע זמן שהשר יעשה סדר בעניין..
49 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 29/11/2016 19:40 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
יניב 29/11/2016 21:27 אולי תפסיק כבר לעשות העתק-הדבק עם התגובה הזו! (ל"ת)
48 רון 29/11/2016 19:36 סוף סוף קם גבר בממשלה שאומר את האמת
הסיבה היחידה !!! למחירי הדיור הגבוהים אלו יזמי הנדלן והקבלנים שעושקים ומתעשרים על גב הציבור. האמת לאמיתה !!! גלאנט תותח. תפעיל את חברות הבנייה הזרות ותראה לקבלנים הישראלים החזירים שאפשר להסתדר מצויין בלעדיהם.
47 h 29/11/2016 19:32 ההתקפה היא ההגנה הטובה ביותר
במדינת חלם, שמעתי על מקרה שבו בישוב כפרי , אחד מחברי הישוב נכס לעצמו קרקעות לא לו. ובחלם במו בחלם מותר להשתלח במי שרוצים.
46 המוכיח בשער 29/11/2016 19:13 העושקים
כמה שגלנט צודק.הם באמת קוזגים נגזלים דצעות תנין מורידים ואותנו עושקים וגוזלים.נתקו אותם מהעטינים שירויחו ביושר ולא בחזירות
לעשות סדר 30/11/2016 14:48 התכוונת למקבלי הפנסיה התקציבית ועוד משכורת ממשלתית?, ח
וזה חוץ מפלישה לאדמות שלא שלך, היה עדיף שתשב בשקט.
45 רמי 29/11/2016 18:29 קבלנים
אתמול דיברתי עם יזם\קבלן והוא סיפר לי שהרווח שלו מדירה של 1500000 מכירה הוא 600000 אלף שקל בבנין של 11 דירות סכום רווח לא יאמן -כל הבעיה בקבלנים הצליחו משך שנים לעבוד על הציבור -המדינה צריכה לקצוב כמה אחוז לקבלן מותר להרוויח אנו מדינה חופשית אך בכדי לעצור את הגל העכור הזה זו הדרך-גלנט צודק ואני לא ממעריציו
44 איציק 29/11/2016 18:19 גלנט..נגמרו ימי הפקודות. פוליטקאי טוב יודע שלפעילות
בונה צריך שיתוף ולא מדון
43 בעל דירה 29/11/2016 17:22 רק הקבלנים אשמים? או גם השמאי הממשלתי?
טוב שמצאו מי אשם...לא נראה שלממשלה יש רצון אמיתי להוריד את מחירי הדיור! לגבי האמירה של גלנט זו אמירה ממש לא מכובדת. המוצר של דיור למשתכן הוא סתמי: מוכרים מוצר נחות במחיר יותר זול ... ממש פטנט...
42 הכל שטויות 29/11/2016 17:10 מטרת הראיונות האלה היא להכשיר את שרץ המיסוי על דירה
הטלת מס רכוש או מס עזבון או איך שתקראו לזה מנצלים את האוירה הצבורית . חסרי הדירות ישארו בלי דירות וגם ישלמו מס ירושה. יצאו קרחים מפה ומשם
41 שאולי 29/11/2016 17:08 מחירי הנדלן עולים ויעלו. כך רוצים שליטי המדינה (ל"ת)
40 דן 29/11/2016 16:46 השר צודק בהחלט,חייבים להביא חברות בניה זרות ,שיבנו אלפי
דירות,תוך זמן קצר ותראו איך המחירים יורדים.
39 דור 29/11/2016 16:22 .....למי הולכים המיסים הכבדים על הנדל"ן?????
לממשלת ישראל.... למה אתה לא מפשיר לבוגרי צה"ל אדמות במושב כמו שלך ובקיבוצים???? אתם רואים רק כסף בעיניים אבל לתת לחייל משכורת מינימום לפחות על זה לא חושבים..
ר 29/11/2016 16:59 בשוק כזה לא נותנים מענקים. בדיוק להפך. לא שופכים בנזין
למדורה. צריך לשמור את הכסף ליום סגריר והוא יגיע.
38 ישראל ישראלי 29/11/2016 16:21 כול קבלן מרצדס מייבך
ושלא יעבדו עליכם.חזירים ונצלנים.חיים על גב הזוגות הצעירים.וחבל
37 אהרון 29/11/2016 16:16 צודק
נכון הממשלה והקבלנים יחד דפקו את ציבור זוגות הצעירים
36 שלומי 29/11/2016 16:03 ישר כח גלנט..אנו איתך..תמשיך בעשיה שלך (ל"ת)
? 29/11/2016 17:35 עשיה ? (ל"ת)
35 גלנט 29/11/2016 16:01 זה לא ההוא שהשתלט על קרקעות למען עצמו? (ל"ת)
34 סגן אלוף משה 29/11/2016 15:55 הצבא במשך שנים..........................
עושק את הקופה הציבורית ומחלק לעצמו הטבות ופנסיות ע ת ק ................כולם פה גנבים וכולם מאשימים את כולם***חבורה של נוכלים אינטרסנטים
33 עוד תעמולה שקרית 29/11/2016 15:54 מי שסיפסר בקרקעות זאת המדינה .
ומחיר למשתכן זה בזיון מתמשך. אף אחד לא מרוצה ברעננה רק 30 מימשו את הזכיה . ועדיף שגם הם לא היו מממשים מחיר למשתכן זה עלבון לאינטילגנציה שלנו.
32 מציאותי 29/11/2016 15:54 כל עוד נתניהו ראש ממשלה, מחירי הנדל"ן רק יעלו
משפ' נתניהו יושבת על נדל"ן בשווי של כ 40 מיליון ש"ח. האם מישהו באמת חושב שביבי יוריד את מחירי הנדל"ן ויפסיד כסף? שרה תהרוג אותו!
31 אבינר 29/11/2016 15:42 סוף סוף יש מי שאומר אמת לא פוחד שלא יתרמו לו בבחירות (ל"ת)
ש 29/11/2016 16:26 הקבלנים והשמאים עלו למדינה על העצבים..הם חשבו שיכולים
לעשות צחוק מהמדינה...דברים עומדים להשתנות. גלנט לא פוחד מכלום, חתירה קדימה.
לעשות סדר 30/11/2016 14:50 הממשלה והאוצר עלו לכולנו על הווריד והעצבים (ל"ת)
30 מייק 29/11/2016 15:37 יואב כל הכבוד , אני נותן בך אמון אלפי מונים יותר מאשר
כל מיני קבלנים ושמאים למינהם. איפה אתה ואיפה הם. יישר כוח.
29 רפאל 29/11/2016 15:35 ארץ אוכלת יושביה ולאף אחד לא אכפת
הכי קל להסיט את האש לקבלנים לחברות ביצוע וליזמים שכביכול מרוויחים מליונים. רק דבר אחד שוכחים בממשלה הזו שמי שמרוויח מליונים גם משקיע בהתחלה, ואם המרווח שלו הוא לא גבוה הוא על סף פשיטת רגל... אבל למי אכפת השותפה היחידה שלא לוקחת אף פעם סיכון היא המדינה 1. 6% מס רכישה על הקרקע, ואם הרכישה היא מהמנהל אז גם כספי הרכישה הולכים למדינה 2. 17% מע"מ מערך הרכישה 3. 25% מס חברות על הרווח 4. 30% מס דיבידנד לבעלי השליטה בחברה במשיכת הכסף. אז תגיד לי שר השיכון יואב מי עושק את הציבור הקבלן היזם שרוצה להרוויח מליונים אבל מוכן להשקיע כסף וזמן ולקחת סיכונים. או אולי המדינה שלא נותנת לאנשים לעבוד ולהרוויח ורק מחפשת איפה אפשר לעקוץ עוד מס, אם אתה חושב שקבלן יכול להרוויח שהמדינה שלא משקיע שקל בפרויקט תודיע שהיא מוכנה להרוויח פחות. אבל אתם חכמים על חלשים. תמשיכו לשווק דיור לזכאים ולדחוף חברות ביצוע לסף כמעט לא רווחי. תמשיכו להכניס זוגות צעירים להגריל דירות בשווי של 2 מילי' ש"ח ותמשיכו להאשים את כולם. אבל מה אם הנקודה האמיתית תגדילו את היצע הקרקעות ותפחיתו בירקורטיה ברישוי. הא שכחתי ברור זה הכי קשה.
28 צפון אריה 29/11/2016 15:18 גלאנט לא אלגנטי
גלנט .: במקום לתקוף את מי שבונה לך מדינה ונותן פרנסה ל150 אלף איש ,שב על הספרים ולמד מה עשה אריק שרון שהיה שר השיכון עם עלית הרוסים בשנות ה90.אם תצליח לחקות אותו ב20 אחוז אז אתה מוכשר
27 מ.ירושלים 29/11/2016 15:13 אך ורק המדינה אשמה
תורידו את מחירי הקרקעות ,תתחילו לבנות,תפקידו בין הבנקים לחברות הבנייה ,יד ניגוד אינטרסים,תנו לזכאים הלוואות בריבית בנק ישראל ישירו ולא דרך הבנקים שעוזרים 3.5 אחוז עמלה בדרך . אתה בממשלה והממשלה אתה ,תפסיק לזרוע חול בעיינים
26 ממי 29/11/2016 15:10 "It's the economy idiot"
כל כך פשוט להאשים אחרים.כחלון מחזיק ב50 % שליטה המחיר הדירות דרך ממ"י (מנהל מקרקעי ישראל) ואתה מקטר ומתלונן אתה לא קורא את המפה או שאנחנו המטומטמים, נו באמת. אגב הבנתי שגם אתה מבין בצוללות זה נכון. איפה היית כשמינו את גנור ? מעניין מאוד ?
25 נכה מחוסר דיור 29/11/2016 15:07 תכלס כולם אשמים..כן כן גם אנחנו
השאלה מה עושים עכשיו ? ?? לדעתי אין מה לעשות הכח לשנות לא נמצא אצלנו נשאר רק לחכות שהריבית תעלה ושבעלי הדירות יעדיפו למכור ולשים תכסף בנק לצערי זה יקח הרבה זמן
לעשות סדר 30/11/2016 14:51 ממש לא, מאשימים את כול העולם חוץ מהאשמה היחידה-ממשלה (ל"ת)
24 אריק 29/11/2016 15:05 השר גלנט עוד אחד שמבין
לא במקרה לא מונה להיות רמטכל. רמת הידע שלו והבנתו את הענף שואפת לאפס כנראה קל להיות שר עם הבל פה,קבלנים פושטים רגל בגלל שמנת? או בגלל שהממשלה לקחה על הקרקע והפיתוח 40 % ועל מסוי הדירה עוד 30% והיתר נשאר לחומרי בניה 25 % ו ...5 % לקבלנים במקרה הטוב
י. שר 29/11/2016 20:10 גלנט מבין היטב. הוא הרי גנב כמה עשרות דונמים ולא עשו לו
כלום
אסף 29/11/2016 15:35 אני קבלנים נוסעים ברכבי פאר וגרים באחלה דירות
על מה אתה מדבר בדיוק?!
23 יש ר א לי 29/11/2016 15:02 גלנט לכלכת, שכחת מה זה אחריות אישית?
מחירי הדירות עלו בגלל הספסרות במחירי הקרקע של רשות מקרקעי ישראל=המדינה ובשל מיעוט שיווקי קרקעות מתוכננות=המדינה. תפסיק להאשים את הקבלנים. אתה וכחלון בודאי רוצים שהקבלנים יתנדבו לבנות בהפסד. שמת לב גלנט כמה חברות ביצוע פשטו רגל? אתה יודע גלנט כמה מרוויח היום פועל סיני? יותר מ 20 אלף ש"ח לחודש, למה? כי אתה גלנט וחברך כחלון לא מצליחים להביא עובדים זרים. ואתם גם לא מצליחים לשווק יותר מכמות הריבוי הטבעי שזה 50,000 יח"ד בשנה. אז איך ירדו המחירים גלנט? יש את מבחן התוצאה ובמבחן זה נכשלתם אתה וכחלון. במיוחד כחלון כי הוא לקח לעצמו את כל הסמכויות. בצם איזה סמכויות נשארו לך כשר שיכון? הדיור הציבורי? גם בזה אתה נכשל. אז מה נשאר לך לעשות? להאשים אחרים. ככה מתנהג מי שרצה וכמעט היה רמטכ"ל? תחשוב שוב גלנט ותהיה ישר עם עצמך ואיתנו.
22 דיבורים לא בונים 29/11/2016 15:00 חלק מהקבלנים בסכנת פשיטת רגל, היזמים הם תופעה חדשה
ובטח שלא שנים. רוב מחיר הדירה הולך לאוצר ושלוחותיו ולא ראינו צימצום בתיאבון האוצר ההיפך מזה קורה רמת המיסוי הולכת ומחריפה.
אהרון 29/11/2016 16:17 הכוונה ליזמים ולא לקבלני ביצוע
נתכוון ליזמים ולא לקבלני ביצוע שהם באמת מרווחים מעט
21 תתפטרו מהממשלה 29/11/2016 14:50 פעם אשמים המשקיעים ופעם הקבלנים - תתפטר מהממשלה (ל"ת)
20 אזרח 29/11/2016 14:47 בושה, בושה להתבטאות כזו למול בוני המדינה (ל"ת)
19 אזרח 29/11/2016 14:45 צודק בענק
הוא מתכוון לקבלנים שהם גם יזמים עובדים על שיעורי רווח לא הגיוניים ,הממשלה צריכה לנהל את הבניה באמצעות גופים זרים הקרקעות בידיה פשוט מאד..
18 אחד שיש לו כבר דירה 29/11/2016 14:40 מדהים, בטח היועץ תקשורת שלו עזר לו לחשוב על זה
הבעיה היא 80% במדינה עצמה, בגופי התיכנון, במינהל, ברשיות המקומיות ובתשתיות. אבל הכי קל לזרוק את האשמה על הקפיטליסטים השנואים, על המשקיעים ועל הקבלנים. עצוב עצוב עצוב
17 בא 29/11/2016 14:38 יש לך כלים ,או לפחות אחד ,אולי תרים איזה פרוייקט עם
קבלן סיני , קדימה גלנט , העם מחכה !
פפפ 29/11/2016 14:47 כול השנים הוא רואה את עצמו כמו גבר ,אבל התוצאה
מדברת בעד עצמה
16 yan 29/11/2016 14:35 הכל כל כך פשוט
רוב העם לא רוצה ירידת מחירים לחלק גדול מחברי הכנס מס דירות .הבנקים הקבלנים בעלי קרקעות בקיצור כל החזקים במשק רוצים המשך עלית מחירים רק הצעירים שעדין לא קנו דירה רוצים ירידת מחירים ואף אחד לא שם עליהם המזל הוא שחלק לא קטן מהם עוזבים את הארץ מה שמוריד לחץ מהמחירים
בא 29/11/2016 14:46 נראלי ששכחת את המנהל ,ביבי ,אתה תמים . (ל"ת)
15 באחריות שרי כולנו 29/11/2016 14:33 מחיר מחיר למשתכן ברעננה מוגזם ביותר. (ל"ת)
14 אנונימי 29/11/2016 14:29 שר השיכון אינו השר ולא צריך להיות השר של הקבלנים!!
אלא של הענף כולו לרבות טובתם של התושבים.
אריק 29/11/2016 15:07 אנונימי
כנראה הלשון שלך נמצאת באחוריים של השר שלך
מאיר פ 29/11/2016 14:40 אנונימי אה מתבייש לפרסם בשמך , אבוי (ל"ת)
13 ישראל 29/11/2016 14:26 המתווכים אשמים גם
לצורך מיקסום רווחים הם מעלים את מחירי הדירות ובכך גרמו לעזור בעליית מחירי הדירות. קומבינטורים אחד אחד.. לקוח דורש מיליון שקל הם אומרים לו מיליון מאה ומעלה ואז יורדים בחמישים.. וכך הלאה והלאה..
בא 29/11/2016 14:40 מי שאשם זה המנהל ,ביבי .הוא מנהיג הזאבים . (ל"ת)
12 קבלן 29/11/2016 14:25 ההסתה של בעלי תפקידים ציבוריים וממשלתיים עוברת כול גבול
ככול שעושים יותר פשלות, תוקפים את כול העולם: רוכשי דירות, משקיעי חו"ל, קבלנים ומי לא? העיקר הם ממשיכים לייצר מיסים ופשלות, והקבלנים מתמוטטים ופושטים רגל, אבל בממשלה לא מתבלבלים אף פעם מעובדות.
פפפ 29/11/2016 14:40 קנית כבר יגואר לילד ? (ל"ת)
11 שליק 29/11/2016 14:24 מחיר למישתכן זה "נישה" המחירים עולים כי אין היצע
ומס רווח הון גבוה
10 חבר וועדה 29/11/2016 14:23 תגיד גלנט, ומה עשית בנושא פרוייקטים פינוי בינוי באזור
המרכז? אלפי דירות יכולות להבנות במקום שכונות ישנות, ואפשר להכפיל את הכמות ע"י צירוף בתים פרטיים. אז מה עשיתם? ביטלתם את ההתכנות הכלכלית כולה ע"י ביטול הפטורים והורדת אישורי הבניה לבתים נמוכים. עכשיו הם לא מצרפים את השטח שלהם לתכנית ואין התכנות כלכלית. גם בזה הקבלנים אשמים?
9 בא 29/11/2016 14:22 אתה שר הבינוי והשיכון ,בינוי של דירות ושיכון זוגות צעיר
ים בתוך הדירות , זה הגדרת התפקיד .אז למה אתה לא בונה ומשכן ורק מברבר מאשים , שר הבירבורים וההאשמות , או אולי שר לתקיעת הקבלנים . אתה וכחלון משחקים לידיים של ביבי רידיק , הוא לא צריך להזיע כדי שתכשלו .
8 אזרח מודאג 29/11/2016 14:20 עצוב
עצוב מאוד שאילו התובנות של השר הממונה על הנושא הכלכלי הכי כאוב לתושבי המדינה ובמיוחד לזוגות הצעירים שהם הבסיס להמשכיות ולעתיד במדינתנו. צר לי כבוד השר,לא רק שלא נותר יוגורט אלא לא נותר כלום . ממליץ לכל המומחים והיועצים היושבים על ריטיינר קבוע במשרדך לבחון לבדוק ולהציג בפניך את רשימת הקבלנים המכובדת מאוד שהגיעו לחדלות פרעון . הגיע הזמן שתבינו אין יותר קבלנים במדינת ישראל וגם מי שנותר מצבו לא פשוט כלל וכלל. הבעיה נותרה כשהייתה מחירי קרקעות מופקעים לחלוטין שאינם יורדים אך ורק בשל קבוצת אנשים החוברים יחדיו בקבוצת הון שלטון והם אלו שנותנים את הטון. הגיע הזמן להפסיק בתרוצים וסיפורי אגדות שהנם עלבון לאינטליגנציה ותו לא.
פפפ 29/11/2016 14:25 אז הם לא יסעו ביגואר יותר ,יעברו למרסדס .איזה מסכנים (ל"ת)
7 Yaronsng 29/11/2016 14:10 טיפש כמו נעל, הם פושטים רגל כמו זבובים
הרגתם את הענף גולם
מאיר פ 29/11/2016 14:31 קבלני ביצוע פושטים רגל הבלה
קבלני ביצוע פושטים רגל כי הקבלנים. ( יזמים ) עושקים גם אותם
יוסי 29/11/2016 14:24 הוא מדבר על היזמים
ולא על חברות הבניה, חברות הבניה פשטו את הרגל בגלל היזמים. ובגלל קבוצות רכישה.
פפפ 29/11/2016 14:23 תיקון טעות,הם גוקים לא זבובים (ל"ת)
6 אורי 29/11/2016 14:10 לכם החמאה מרוחה על הראש. תגיד לכחלון שלא יצא לשמש
המחירים כרגע יורדים רק בחלומות שלכם. כשתתרחש ירידת המחירים זה יהיה בלי קשר לפעולות שלכם לא יוצלחים.
5 שלומי 29/11/2016 14:06 פעם זה המשקיעים פעם זה הקבלנים - אפסים לכו הבית
תפסיקו לבכות, אתם כל הזמן באים בטענות לאחרים. ראבק את שרים בממשלה. אם אתם לא יכולים על קבלנים אז תתפטרו ותגידו שאתם לא מסוגלים. עצוב ופאטטי
יוסי 29/11/2016 14:25 לא בגישה הזו כל שנה יהיה שר שיכון ואוצר לשעבר
ואנחנו נשאר עם הבעיה
בא 29/11/2016 14:12 אימפוטנטים תמיד מאשימים אחרים .הוא לא מצליח לדפוק את
הקבלנים אז הוא מאשים אותם .
4 למד להסית מהכחלון 29/11/2016 14:04 כחלון וגלנט מסיתים ראשיים נגד משקיעים ועתה קבלנים
בבקשה גלנט, הקבלנים חזירים, ומסרבים לבנות דירות אלא רק קונים קרקעות, ואתה וכחלון נהדרים. אז בבקשה תקים חברת בניה של משרד השיכון ותבנה לנו דירות בחצי מחיר, כלומר עם הרווח של היוגורט, לא של השמנת. ובכלל גלנט, מה עובר עליך, הפכת לדמגוג המסית כחלון? זה שתוקף את כל מי שמעז למתוח עליו ביקורת? כמו למשל המתקפה המבישה שלו כנגד רעיה שטראוס (שחכמה וצדקת ממנו אלפי מונים). ממתי הקבלנים הם חזירים? מה אין אלפי קבלנים? אין תחרות? אין פשיטות רגל של 10 קבלני ביצוע רק השנה? אז החזירים גם פושטים רגל כנראה שהמדינה חזירה, והכחלון כן הכחלון שמטיל מיסים בשיטת השלוף,זה שתוקף כל פרופסור שמציג עובדות הפוכות למחיר למשתכן שלו שהפך למפעל הפייס החדש של המדינה. הכישלון הנוראי של כחלון בסולולר עת גזל מהציבור מיליארדי ש"ח בנזקי עתק בקופות הגמל כשהרס את שוק התקשורת חוזר עתה לשוק הדיור. ואתה גלנט חלק מזה, כי הפכת לדמגוג רדוד שמאשים את כל העולם ואישתו ורק לא את כחלון ומדיניותו הנפסדת שמסיתה אזרחים כנגד אזרחים אחרים אם זה משקיעים בשוק הנדלן ועתה קבלנים כקבוצה, תסית גלנט כך נאה לחבר מפלגת כחלון האיש והבושה
3 בא 29/11/2016 14:04 בגלנט יש כול מה שאני מצפה מגנרל עם מוח צבאי גאוני .
למה לא לקחת להם את הקרמבו והשארת אותם עם ערגליות בטעם תפוז . איפה לעזאזל הקבלנים מסין שיבנו בכמויות .
2 מייק 29/11/2016 13:55 כמה נבובים הדברים - האמת אתם לא עושים כלום חוץ מפוליטיק
כאילו אתם נשיא כבוד כבוד לא בשביל זה נבחרתם והלוואי שזו תהיה אך ורק קדנציה אחת בשבלכם
1 אבי 29/11/2016 13:54 או. טוב שהזכרת את מחיר למשתכן.
אכן דוגמא מצויינת לקבלנים שממשיכים לעשוק את הציבור - ראה ערך המכרז בלוד והמכרז ברעננה. רק הפטנטים השתנו. צד ההצעים מעולם לא נראה טוב יותר? באמת? אתה מתייחס לכלללל ה-5,600 דירות שנמכרו במסגרת מחיר למשתכן בתקופה של שנה וחצי? ושום מילה על המשך עליית מחירים של 9% בשנה האחרונה. אני כבר הבנתי את הפטנט שלך ושל כחלון - אתם תגרמו לעליית מחירים של 25% ב-3 שנים, ואז בשנה האחרונה שלכם בתפקיד לפני הבחירות תציפו קרקעות ותתגאו בירידה של 5% במחירים...