10:10 בולטות בת"א: תמר פטרוליום יורדת 2.2%, מגדל ביטוח יורדת 1.3%

10:09 בולטות בת"א: איידיאו עולה 2%, נייס עולה 1%

09:18 צוות אבטחה של חברת החשמל חילץ הלילה אנשי ספינה שוקעת בלב ים

08:54 הדולר מוסיף הבוקר 0.2% לרמה של 3.503 שקלים

08:33 דיווח: לוחמי מיליציה שיעית השתלטו על העיירה סינג'אר בעיראק

08:17 הבוקר באסיה: הניקיי עולה 0.25%, שנחאי יורדת 0.2%

08:05 טבע חוזרת לת"א עם פער שלילי של 1.8%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"עליית ריבית המשכנתאות הופכת את ההשקעה בדירה מלא כדאית - לממש לא כדאית"

 |  47
שוק הדיור
Share
זה כבר חודשים ארוכים שהבנקים מעלים את הריביות על המשכנתא. בסקירה שהוציא היום יניב חברון, טוען הכלכלן הראשי באקסלנס כי "העלייה החדה בריבית המשכנתא הופכת את ההשקעה בדירה מלא כדאית לממש לא כדאית". עוד אומר חברון כי "עליית התשואות החדה בשוק האג"ח מאז בחירתו של טראמפ לנשיא ארה"ב צפויה לייקר את ריבית המשכנתאות בעוד 0.3%-0.5% בחודש הקרוב".


לדבריו של חברון, "בסך הכל הריבית הקבועה על משכנתא ל-30 שנה עומדת היום ברמה ממוצעת של 6% וצפויה עוד לעלות, על משכנתא ל-20-25 שנה רמת ריבית של כ-5% וצפויה לעלות. אם נבחן את שיעור התשואה משכירות על דירות להשקעה נראה כי התשואה הממוצעת עומדת ברמות של 2.6% באזור גוש דן ובאזור ירושלים ועוד (נתוני הלמ"ס). גם אם נתעלם משיעור המס על שכירות ומס רכישה על דירה וחודשים בהם הדירה חלילה לא מושכרת, נראה כי העלייה החדה בריבית המשכנתא הופכת את ההשקעה בדירה מלא כדאית לממש אבל ממש לא כדאית. בניגוד לעבר, היום השכירות לא רק שלא תכסה את עלות המימון (בד"כ זה ככה בישראל) אלא לא תכסה את ההחזר החודשי לבנק במקרה של 50% מימון!"

עוד כותב חברון, כי "בניגוד לשנים האחרונות שבהן אנשים קנו דירות עם 50% מימון ולאחר התשלום החודשי נשאר להם אפילו כמה גרושים ביד, הפעם הם יצטרכו להביא עוד כמה גרושים מהבית וזה מה שלא יעבור אצל המשקיע הישראלי. אז כחלון אולי מנסה להוריד את מחירי הדירות, ללא הצלחה גדולה כאשר הם עולים ביותר מ-8% בשנה האחרונה. אבל אם נתחשב בעלייה בריביות המשכנתא אולי כדאי שתוסיפו עוד כמה מאות אלפים למחיר הדירה הסופי שבאמת תשלמו לאורך כל חיי ההלוואה. לגבי השוכרים, אני חושב שמצבם עשוי להיות מורע בהחלט. בעלי הבית ינסו להעלות עוד יותר את מחירי השכירות, השאר פשוט לא יקנו, מה שעשוי לפגוע בהיצע הדירות להשכרה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-18 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
18 יצחק 07/12/2016 19:15 ריבית שחיטה במשכנתאות
בעוד שלוש שנים , יתעוררו בבנק ישראל להודיע לנו כי הריבית על המשכנתאות מוגזמת וגובלת בשחיטה . חבורת מטומטמים מנהלים את המדינה .
17 יצחק 07/12/2016 18:55 ריבית על המשכנתא
בעוד שלוששנים בבנק ישראל יתעוררו להבין כי הריבית על המשכנתא , היא בבחינת גזל .
16 אריק / 24/11/2016 10:35 תבנו דירות במקום להשקיעה בכתבות נגד בניה דירות (ל"ת)
15 אייל 23/11/2016 17:51 מסכים לחלוטין
מזה זמן אני ממליץ לחברים ששואלים אותי, לא להשקיע בדירות, הייתי בעבר בעלים של חמש דירות כיום אני מחזיק בשתיים כאשר אחת מהן עומדת למכירה, עברתי להשקעות בנדלן בארהב
מילה 24/11/2016 09:36 אייל ברשותך, כמה מרוויחים מיחצנות לאוצר וכחלון??? אני
שוקל להצטרף לתחום, כנראה זה הכי ריווחי ואפשר לקנות 5 דירות בלי משכנתה....
אזרח 24/11/2016 05:44 אייל בבקשה שאלה
ברשותך,מתי קנית ומתי מכרת את 3 הדירות?? נשמע שאתה פועל בתבונה רבה!
אייל 25/11/2016 11:50 מכרתי אותן לפני שנה וחצי וקניתי מלון בחיפה
זה היה בערב ששיחקנו "מונופול".....ניצחתי את כולם.....
14 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 23/11/2016 17:51 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
13 hguy 23/11/2016 17:50 גם לקנות דירה למגורים לא כדאי כלכלית אז למה קונים?
בשכר דירה של 2.5 עד 3 % לשנה לא כדאי לקנות דירה וכדאי לגור בשכר דירה . לדירה פחת שנתי גדול. הוצאות תיקונים ואחריות אבל אנשים רוצים ביטחון. לא רוצים ניירות שנופלים כמו ציפורים מתות. ובמידה רבה גם משקיעים שונאי סיכון ויש כנראה רבים כאלה מעוניינים בזה .
hhhh 23/11/2016 22:07 nnnnn
דירה למגורים מהווה בטחון חברתי. ילדים שלומדים במסגרת חברתית לא צריכים לעבור ולהחליף חברים כל שנה וחוץ מזה במקום שכירות משלמים משכנתא כשאתה יודע שיום אחד הדירה תהיה שלך
שוכר אמת 24/11/2016 08:39 אני שוכר דירה מאז ומתמיד ובשלוש שנים האחרונות
אני מרגיש שהשכירות הפכה להרבה יותר נוחה ומי שיודע לדרוש גם יכול להוזיל את מחיר השכירות. כשיכנס חוק מיסוי דירה שלישית אדם שיש לו 3 דירות יתחיל לדבר הרבה יותר בנימוס לשוכרים שלו.
משכיר אמת 24/11/2016 09:37 שוכר יקר, אנא במטותא ממך, תשלם עוד 800 ש"ח לחודש, תודה. (ל"ת)
השוכר שלך 28/11/2016 17:07 משכיר יקר,אנא במטותא הורד 800 ש"ח מהמחיר, תודה
יש לך 24 שעות להסכים. אם לא אז אעזוב את הדירה לדירת השכן, שמת שאכנס ואייצר לו תזרים, ואתה תגרש זבובים בדירה ריקה ותשלם ארנונה לעיריה.
12 ' 23/11/2016 17:05 ההשקעה הכי לא חכמה והכי מסוכנת היום זו דירה. (ל"ת)
11 לפני שיעלה עוד!! 23/11/2016 16:33 ההיפך!! עדיף לקחת היום משכנתא בריבית נמוכה וקבועה (ל"ת)
נדלניסט בדימוס 24/11/2016 08:41 ככל שאחוז הריבית הקבועה עולה במשכנתה ככה הריבית עולה.
אוקסימורון.
יצחק 07/12/2016 19:20 ריבית מוגזמת במשכנתאות .
ריבית מוגזמת במשכנתאות , רק בעוד שלוש שנים בבנק ישראל יתעורור להודיע לנו כי הריבית היא מוגזמת והיא בבחינת שחיטה , כי חבורת מטומטמים מנהלת את המדינה .
10 שי 23/11/2016 16:20 ומי משתמש במשכנתא זה שדירה ראשונה או דירה להשקעה???? (ל"ת)
9 משה 23/11/2016 16:00 ריבית גבוהה תעלה את מחיר השכירות
ועדיין כאשר אין אפשרות מה לעשות עם הכסף והמחיר ריביות עולה פשוט מעלים שכירות כמו שחנות כלשהיא מעלים לה מחיר מוצר הוא מעלה ללקוח וכן הלאה
יצחק 07/12/2016 19:21 ריבית גבוהה במשכנתאות
בעוד שלוש שנים יתעוררו בבנק ישראל לבשר לנו כי הריבית הייתה מוגזמת .
נדלניסט בדימוס 24/11/2016 08:42 יש לי נסיון עם שוכרים שעמדו על שלהם וקיבלו, אם הייתה...
מרחפת מעלי עננה של מס דירה שלישית ייתכן והיו מצליחים להוציא יותר.
] 23/11/2016 17:38 רצון לחוד מציאות לחד , אי אפשר להעלות היום שכירות.
אין מזומן שיכול לתמוך בזה ולכן הלחץ יביא את בעלי הדירות למכור בעל כורחם על מנת לממן מה שצריך לממן וזה רק ילך ויחריף ככל שאנשים יתכחשו יפסידו יותר.
ערן 24/11/2016 08:40 ואולי יש מחיר גג שמעליו לא יבואו שוכרים?
ואחרי שמשכיר שהגזים במחיר, עומד עם דירה ריקה כמה חודשים, הלחץ עובר לכיוון שלו.
משכיר אמת 24/11/2016 09:38 שלא יבואו וילכו להורים. או לכחלון, מצטער....... (ל"ת)
משקיע 04/12/2016 16:35 אתה נשמע כמו תמות נפשי עם פלישתים,אולי נעשה לך המתת חסד (ל"ת)
8 מיקו 23/11/2016 15:48 דירות בפריפרייה
אתם בודקים גירות במרכז. תבדקו בפריפרייה שם המחירים שפויים והרווח על ההשכרה מחזירה לא רק 50 אחוז אלא גם 90 אחוז ונשאר גם כסף לבזבוז.תבדקו. ועל תגידו שלא אמרתי לכם.
7 יש ר א לי 23/11/2016 15:23 לא מסכים, ההסבר:
א. לא כחל המשקיעים לוקחים 50% משכנתא, יש שלוקחים פחות ויש שלא לוקחים בכלל, לכן הטיעון בכתבה לא נכון. ב. ומה עם הרווח שעשו מעליות מחירי הדיור מעבר לשכירות? כל עוד מחירי הדיור עולים, ולאור ההיצע הקטן בשיווק הם עוד יעלו, גם אם במתינות, המשכנתא גם למי שלקח 505 ממינוף יוצרת רווח גדול.
משקיע שפוי 24/11/2016 00:44 קונה רק במזומן לא מפרנס טייקוני בנק (ל"ת)
נועם 23/11/2016 16:56 כנראה פספסת את הנקודה
עליית התשואה באגח מעלה גם את התשואה על המובטחת (פקדונות). לכן אם יש למשקיע סכום כסף פנוי והוא יכול לקבל בבנק תשואה זהה או קרובה מאד לתשואה שיקבל מדירה שירכוש הוא יעדיף בוודאות את הפקמ בבנק. כסף בטוח. תשואה מובטחת. אין מס רכישה. אין מס שבח. אין חיפושים אחרי שוכר. אין צורך לתקן תקלות. ועכשיו לפואנטה - ככל שיותר משקיעים מגיעים לאותה המסקנה אז הם לא קונים דירות להשקעה ואף מוכרים דירות שבבעלותם. לכן מחירי הדירות מפסיקים לעלות ובקרוב מתחילים לרדת. באופן אישי מכרתי דירה לפני חודשיים. הסיכון כבר אינו שווה את הסיכוי.
משקיע 28/11/2016 17:11 אפשר להשקיע באגחים של בנקים
הסיכון בהם נמוך יותר מבדירת מגורים, ומקבלים תשואה גבוהה יותר מפק"מ
נדלניסט בדימוס 24/11/2016 08:44 ששששש...
אתה מעיר את החזירים ממרבצם, השקיעו המון זמן ומחשבה להכניס אותם למלכודת.
משכיר אמת 24/11/2016 09:39 הנה יצא המרצע מהשק, יחצן האוצר חוזר על מנטרת החזירים (ל"ת)
6 נכה מחוסר דיור 23/11/2016 14:15 כדור השלג התחיל בעליה הקודמת עכשיו הוא גודל קצת
שום מחיר למשתכן ושום נעליים רק ריבית
eli 23/11/2016 15:20 טובת הבנקים
לפי מה שאתה אומר רק הבנקים מרוויחים שוב, מי שצריך לקנות דירה הרי הוא קונה בכל מקרה, אז על מה אנחנו מדברים ?!
5 עזה 23/11/2016 14:11 חברון מפחיד את הממושכנים ב 0.3%
פעם הריבית היתה הרבה יותר גבוהה ועובדה שקנו דירות עוד אינטרסנט מטעם כחלון. והכל עדיף מאשר לשים כסף בבנק ולגמור אותו סופית כמו אפריקה ועוד מניות.
4 אחד 23/11/2016 14:08 לא מדוייק.
זה לא "לא כדאית" התחלף ל - "ממש לא כדאית". טעות. זה התחלף מטמטום - לפיגור......
משכיר אמת 24/11/2016 09:39 חחחח, אני מפגר עם 8 דירות ועוד יהיו........... (ל"ת)
3 וכחלון יודע? 23/11/2016 14:05 הוא כנראה חושב שיש המון רווחים ולכן מטיל מס (ל"ת)
דני 24/11/2016 12:25 גם אם הדירות ישארו ריקות אתה תשלם את המס
כי זה לא הכסף שלך שרוצים, אלה שחרור דירות לשוק.
2 יולי 23/11/2016 14:02 גם הקבלנים לא פריירים
אם אין קונים מי יבנה? ואם אין דירות איך ירדו המחירים?
נדלניסט בדימוס 24/11/2016 08:46 אתה בעניינים אחי?
5 חברות בניה סיניות ואחת פורטוגלית כבר חתמו על חוזים עם המדינה לבנות בנייני מגורים ואפילו שכונות.
ירושלמי 23/11/2016 19:00 החוצנקי''ם הם הבעיה
היום הקבלנים יותר משקיעים לבנות דירות יוקרתית לאמריקאים שהם מגיעים לפה לימים אחדים לישראל והם מרשאים לעצמם לקנות דירה פה וזה גם אחד מהסיבות שהמחירים עולים
1 אורן 23/11/2016 13:59 ברור כשמש שההשקעה בדיור אינה משתלמת
ועכשיו הרבה יותר שאין עליית ערך אלא מתחילה ירידה משקיעים חכמים כבר מזמן שמו דירות על המדף ולראייה כמות הדירות ביד 2
משקיע שפוי 24/11/2016 00:45 אין על המדף תמשיך לשכור (ל"ת)
נדלניסט בדימוס 24/11/2016 08:47 משקיע שפוי?
אתה לבד.
משכיר אמת 24/11/2016 09:41 לא יחצן חביב ושקרן, חסרי הדיור לבד המדינה נטשה אותם (ל"ת)
משקיע 04/12/2016 16:33 אתה נשמע לחוץ והוזה, מצטער עליך... (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש