ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"המיסוי על דירה שלישית עומד בניגוד לפסיקות עבר של בית המשפט״

 |  28
מכנס השמאים
Share
התקפה חריפה על שר האוצר בידי מרצים בכנס שמאי המקרקעין שנערך באילת. עו"ד מאיר מזרחי, תקף את חוק מיסוי דירה שלישית שמוביל שר האוצר כחלון: "מס ריבוי נכסים הוא מהמסים הגרועים שיחקקו בישראל".


מזרחי הוסיף כי "החליטו להוריד את מחירי הדירות וקבעו מס חדש. זה המס היחיד על רכוש ועל משהו שכבר יש לך, והוא נחקק רטרואקטיבית. הוא גם מוטל על מי שאין לו רווח. גם אם יש לאדם דירה שלישית בירוחם, שהוא לא מצליח להשכיר – עדיין הוא צריך לשלם. למה? המס הזה עומד בניגוד לפסיקות עבר של בית המשפט״. 

ההסבר של מזרחי מדוע מדובר בחוק כה גרוע: ״בחוק יש דברים הזויים: קבעו שאם יש שני בני זוג שיש להם 4 דירות – הם יכולים לגור בנפרד, ואז זה לא נחשב לדירה שלישית. גאוני. הטילו מס חדש וקבעו שיש 50 אלף דירות כאלה. במקרה כזה הרווח למדינה הוא 900 מיליון שקל בשנה, ואז זה אולי מס שראוי לחוקק. אבל אם בודקים את המספרים, רואים ש-40 אלף מהדירות האלה הן דירות שאנשים יתנו כ'מתנה' לבני משפחה או פתרונות אחרים שהמדינה לא תוכל לעקוב אחריהם. גם הנוסחה לפיה מנוסח החוק היא הזויה ואין אחד שיכול באמת לחשב אותה. מי שקרא את החוק מבין את זה. אני מבטיח ארוחת בוקר זוגית למי שמבין את הנוסחה הזאת", אמר מזרחי. "הרגולוציה בנדל"ן משתנה באופן תדיר, ולמעשה תדיר מדי", אמר השמאי אסף גסטפרוינד. "אולי המטרה היא לנסות ולעצור את הגאות במחירי הנדל"ן, אך לעתים קרובות מדי, בניסיון לשנות את כיוון הספינה, צעדים שונים של הממשלה והאוצר נראים לנו, השמאים, כמוזרים ואף לא רלוונטיים. דוגמא מובהקת לכך הייתה ההחלטה של שר האוצר להעלות את שיעורי מס הרכישה על דירה שנייה. צעד זה – לא רק  שלא השיג את המטרה שלשמא הוא תוקן, אלא נהפוך הוא – הוא גרם רק לעליית מחירים. החשש הוא שריסון בלתי מבוקר של מחירי הנדל"ן, כפי שנעשה היום על ידי הממשלה, עשוי לגרום לטלטלות ולפגיעה הפוכה בשוק הנדל"ן, בכלכלה החופשית, ואף בכלכלה הישראלית כולה. על הממשלה להיזהר שלא לשפוך את התינוק עם המים".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

28 תגובות ב-19 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
19 אלי 11/01/2017 00:37 כשנותנים לבנאדם שלא מבין כלום בכלכלה
ונשען על גחמות אישיות..ומנה להשפיע הכל מחיר בדרך מהירה בלי להבין השלכות של מהלכים..זאת התוצאה. הכלכלה היא לא זבנג וגמרנו..
18 גיורא 19/12/2016 20:04 בנוסף, מס דירה שלישית הוא אנטי כלכלי ולא צודק.
אנטי כלכלי כי מרחיק ביקושים משוק הנדלן, ולפיכך יקטין בנייה בעתיד, יסבך קבלנים בהוצאות מימון ויביא לפגיעה במערכת הפיננסית לרבות חוסכים ופנסיונרים בקרנות הפנסיה. לא צודק, משום שהוא רטרואקטיבי (גרמו לאנשים לשלם מס רכישה) ועכשיו גורמים לאותם האנשים ששילמו את מס הרכישה למכור את נכסיהם. לא צודק משום שרבים מרוכשי הדירות עשו זאת לצרכי פנסיה שלא ניתנה לעצמאים אלה רק לשכירים, ובנוסף הציבור שאינו חלק ממבוטחי קרנות הפנסיה מימן את חילוץ קרנות הפנסיה מגרעונותיהi.
17 מיכאל 05/12/2016 17:02 אי הבנה
כאלה אנשים שמחשיבים את עצמם מדברים לא לענין. המס אמור להסיט משקיעים על ידי הורדת התשואה להגדיל הצע הדירות ועקב כך יוריד את המחירים.
16 תל אביבי 05/12/2016 14:03 מצאו פראיירים
מספר דברים - (1) החוק הזה הוא פתח לחוקים הבאים בתור,מיסוי דירה שנייה בהמשך אף ראשונה, למרות שאלו בפועל מסים כפולים ומוכפלים; (2) האוצר מצליח להפריד ולמשול באמצעות החוק הזה: הוא מצליח לפרק את אלו שאין להם דירה (לרב האנשים) ולהתנגח באלו שיש להם מספר דירות ; (3) החוק הזה משרת אינטרסים צרים מול האוצר, במקום לשרת את אינטרס הציבור. לי אין דירה בבעלותי. זה מגיע מנקודת מבט אובייקטיבית לחלוטין. מסים מעולם לא פתרו בעיות.
15 אזרח מוטרד 01/12/2016 22:40 חוקי או לא חוקי
האם מס שכזה חוקי בכלל? ולמה לא עותרים לבג"צ כנגד חוק זה ? אני מוכן להיות חלק מהעתירה. איך עושים זאת ?
14 עוד ושמאי רן 24/11/2016 08:30 מיסוי דירה שלישית= אסון לשוכר למשכיר ולמדינה
כשמאי ועוד מיסוי זה י רק גרום לתביעות אזרחים נגד משרד האוצר ולהפסדים למדינת ישראל . מיסוי זה הינו איפה ואיפה מתושב לתושב . הוא מנוגד ואינו אחיד ויביא רק לעליית מחירים . המטרה לא תושג , וכמות דירות המשקיעים נניח 50000 דירות שמיתוכם ישוחררו לשוק נניח כ 10000 דירות , זה לא מה שיציל את המצב . צריך לסייע לקבלנים בבנייה במקום להטיל מיסים עקומים . חברים חישבו בהגיון טרם יהיה מאוחר . לכו אחורה והעלו את השכירות מ10% ל15% וסיגרו את העניין .
13 לא מדינת בעלי דירות 23/11/2016 19:36 חוק נהדר כמו במדינות שאכפת להם מהאזרחים (ל"ת)
מבחיל 23/11/2016 23:05 נו באמת,היחצנים של האוצר לא יכלו למצוא משהו יותר מתוחכם (ל"ת)
12 דור 23/11/2016 19:11 המס הזה הוא גניבה בחסות החוק
גם כשאני נותן לאחי לגור בחינם בדירה השלישית צריך לשלם את המס של כחלון כי המס הזה עיוור לנושא של הכנסות. זה לא משנה שאין לך הכנסות מהדירה. זה גם לא משנה אם היא שרופה. זה לא מס. זה קנס.
11 מס צודק 23/11/2016 18:22 אותו באלגן שעשו לפני המס על הבורסה מחפשים להתחמק ממס (ל"ת)
10 שולמן 23/11/2016 12:42 ככה כששמים שר אוצר פופוליסט וחסר השכלה מתאימה.
ברור שהקנס המפלה הזה יפול בבג"צ. כחלון רוצה מחיאות כפיים מקומץ קומוניסטים, כחלון יפול בבחירות הבאות, זה ברור לכולם.
שלמו מס 23/11/2016 19:37 מה כואב לבעלי הדירות החמדנים? (ל"ת)
אחלה שר 23/11/2016 19:36 זה שר הרבה יותר משכיל ממך ליצן רודף בצע (ל"ת)
חחח 23/11/2016 18:23 אתה מתכוון לא קיבל אינדוקטרינציה אמריקאי שמרן חזירי (ל"ת)
9 משה 23/11/2016 06:41 אינטרסנט
כננראה שיש לו 3 דירות
8 בן אהרון 23/11/2016 05:40 זו התוצאה שנותן לאדם בלתי מיקצועי לנהל כלכלה של מדינה!!
בכל הכבוד, הכי קל זה לזלזל בלימודים וידע. כלכלה זה מיקצוע שלומדים 4 שנים באוניברסיטה. כאן נתנו לנהל כלכלה של מדינה שלמה לאדם חסר ידע וניסיון שלא ממש מבין את המשמעות של המהלכים ואת התוצאות שהם מביאים. הוא מתכוון לדבר אחד ויוצא לו משהו אחר. הבעיה שבאוצר ממהרים לישר קוו עם השר לגבי כל רעיון הזויי שיוצא מבית נדרשו ואף אחד מתוך המערכת כנראה לא מעיז לבקר אותו. את התוצאות כולם צריכים לשלם ובגדול. זה ממש לא מנחם שהוא מצהיר שלא יעמיד עצמו לבחירה פעם נוספת.
7 אבי 23/11/2016 01:25 שאלה .אם מגיעים לבגץ . בגץ יכול לפסול את תשלום המס ? (ל"ת)
אלמונית 23/11/2016 17:15 תגובה ל 7
מן הסתם כן
6 חוק עושק ולא מוסרי 22/11/2016 20:00 זה גזל מרכוש שכבר נירכש בעבר,חוק לא מוסרי ומזיק לכלכלה (ל"ת)
5 הכל חרטא ברטא. 22/11/2016 19:54 כולם להרגע !!!!
לאוצר אין מושג מיהם משקיעי הנדלן , ומכיון שהם כבר הוכיחו שהם אנשים חכמים רוב הסיכוי שהם לא ישלמו את המס. רק טיפשים ישלמו !!! כי האוצר לא ילך נגדם לבית משפט כי הוא יפסיד בגדול !!!!
4 זוג צעיר 22/11/2016 19:38 למה נותנים במה ללוביסט?
המס צודק ותגיד למי ששלח אותך שישמור את הכסף למס החדש במקום לפזר אותו על לוביסטים חסרי חוליות.
איתי 23/11/2016 18:32 האמת? אתה נשמע כמו לוביסט אינטרסנא ולא זוג צעיר, שהיה
בוודאי מרים קול זעקה על המדינה שמוצצת עוד ועוד מיסים ולא מוכנה לנדב אפילו לא כמה מאות אלפי ש"ח מכך לטובת זוג צעיר כזה היה יכול להעזר לתשלום ראשון לדירה! אבל זה שר אוצר שיודע רק לקחת ממעמד ביניים ולחלק לעשירים ולא רואה ממטר לא עניים ולא זוגות צעירים הומלסים, במקום זה שולח אותם לקזינו דירות, ושוק משכנתאות משתולל חסר רסן.
3 מס חוקי 22/11/2016 18:47 אדון עו"ד חוק מס רכוש אתה מכיר?עד היום גובים חובות ממנו
אדון עו"ד ארנונה אתה מכיר? זה מס שנגבה רק על דירות בלי קשר לשווי ולרווח יותר גרוע ממס ריבוי דירות.שום בגץ לא יעזור. ואל תגיד לי שזה "מס מוניציפלי". זה לא שייך לעניין. ארנונה זה מס למימון שירותים מוניציפליים כמו שמס ריבוי דירות הוא למימון שירותים ממשלתיים וחובת התשלום בשניהם אינה תלוייה באספקת או קבלת השירות.
נתן 23/11/2016 09:54 אבל ארנונה משולמת לפי גודל הדירה והאזור בו היא נמצאת,
ופה מוציאים בפינצטה מיליונרים בפטור וזה חוץ מהורדת מס חברות ועוד מטעמים למועדון הסגור של הון שלטון.
2 מר מזרחי 22/11/2016 18:01 גסטפרוינד? מה זה שמאי מרוקאי? (ל"ת)
נתן 23/11/2016 09:52 מספיק עם ההתקפות האישיות על כול מי שמבקר את מחדלי האוצר
מחכה כבר לשאלות הרגילות: כמה דירות יש לכותב? מי הוא בכלל?
1 זו מידת סדום 22/11/2016 17:28 זו מידת סדום למסות על רכוש ולא על רווח (ל"ת)
נתן 23/11/2016 09:50 ומה עם השחיתות למסות רכוש רק של מעמד ביניים ולא
של מיליונרים אמיתיים עם רכוש בשווי עשרות ומאות מיליונים? לא יעמוד במבחן בג"צ, אפליה מובהקת וגזענית מושחתת.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש