ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

המסר החריף שהעביר אמש יו"ר לשכת השמאים לכחלון - "מספיק לפזר הבטחות"

יו"ר לשכת השמאים התייחס לצפוי במחירי הדירות ב-2017 וב-2018 וגם לסוגיית המיסוי על הדירה שלישית
 |  58
שוק הדיור
Share
ביקורת חריפה הטיח אמש יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, בפתח כנס לשכת שמאי המקרקעין ה-31 שנערך באילת. דנוס כיוון את דבריו להבטחות מצד כחלון להורדת מחירי הדירות וגם התייחס לעניין המיסוי על דירה שלישית. "מחירי הדיור לא יירדו ב-2017 ולא ב-2018 ויש להפסיק ולהבטיח זאת לציבור", כך אמר.


לדבריו של דנוס, "שר האוצר משה כחלון, הוא אחד משרי האוצר הטובים שידענו... אבל כחלון גם  טועה. ראוי להחליט על 'אחורה פנה' של 180 מעלות בהצעת החוק למיסוי דירה שלישית. מדובר בהצעת חוק שבמתכונתה המוצעת, אינה שוויונית, אינה מידתית, אינה יוצרת ולו דירה אחת נוספת, ובמידה ותאושר ותצלח, רק תביא לעליית מחירי השכירות, לאוכלוסיות החלשות והנזקקות ביותר בישראל. בעניין זה אני חש חובה להציע לשר האוצר, שגם אם הצעת החוק הפכה לעניין עקרוני עבורו, עדיין ראוי לשקול להחילה רק מבעוד שנתיים, כשבתקופה זו תוכל המדינה להיערך ולייצר מלאי מספק, גם אם יהיה בשלבי הקמה בלבד, של דיור ציבורי להשכרה, אשר ימלא את החסרים הצפויים כתוצאה מקיטון כמות הדירות להשכרה בשוק".

בתשובה לביקורת שהטיח דנוס על האוצר אמר יו"ר מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי: "לשכת השמאים היא גורם חשוב שמוזמן להביע את דעותיו ומוזמן לדיאלוג. אולם ראוי היה שזה לא יעשה מעל דפי העיתונות".לדבריו של יצחקי, "בשוק הנדל"ן אין ביורוקרטיה יש שיתוק. על מנת לקבל החלטה בנוגע לתכנית כמו תמ"א 38 היה צריך להמתין כחצי שנה. השוק משותק ומישהו צריך לקחת החלטות והמישהו הזה זה שר האוצר". יצחקי הזכיר בדבריו את עיקר עבודת מטה הדיור. "כיום אנו עוסקים בעיקר בהגדלת היצע הדירות במדינה, כאשר היצע הדירות גדל השנה ושנה שעברה ב- 100 אלף דירות בממוצע לשנה" אמר יצחקי. "בנוסף, אנו מטפלים בנושא האשראי, העובדים ועוד".יצחקי פירט כי האוצר שם דגש על המחסור בעובדים והניסיון להביא כמה שיותר עובדים לארץ. על פרשת גניזת סקירת מחירי הדיור של השמאי הממשלתי הראשי טל אלדרוטי, אמר יצחקי: "אין לנו שום דבר נגד השמאי הממשלתי, הוא מפרסם סקירה על סוג אחד של בתים שלא מהווה מדד ואנו חושבים שראוי שבממשלה ראוי יהיה מדד אחד".

יו"ר התאחדות בוני הארץ, רוני בריק אמר: "שוק הדיור הוא שוק אסטרטגי בכל כלכלה, וכשל מתמשך בו עלול לגרור מדינה שלמה לאסון רבתי. אין לנו קרקעות, אין לנו עובדים, אין לנו אישורים לעובדים. יש היום 20,000 אשרות עבודה לענף הבנייה וזה רחוק מלהספיק. מאישורי עבודה, נעבור לרגולציה הממשלתית. כל עוד לוקח לקבלן שלוש שנים לפחות כדי לקבל היתר עבודה, אין סיכוי שמחירי הדיור יגיבו לניסיונות להוריד אותם".

"כל עוד לוקח לקבלן 12-13 שנה למסור מפתח לאותו זוג צעיר, אין סיכוי שמחירים הדיור יענו לציפיות מהם. מישהו הרי צריך לממן את כל הזמן הזה: את הריצות הלוך ושוב במסדרונות העירייה, את הטלפונים האינסופיים לוועדות לבנייה, את התחלופה של ממשלה כל שנתיים וחצי, את שינויי הכיוון כל כמה חודשים, את הסחבת הבלתי נגמרת, את הביורוקרטיה הבלתי אפשרית, את השירות הנורא – כל השנים הללו בסוף נוחתות על אותו זוג צעיר כשהוא בא לקנות את הדירה. הקבלנים הם אלה שמתמודדים באופן אישי עם כל הכאוס הזה. אלה שמשלמים מכיסם על כל הטעויות כולם. אנחנו לא החלק החולה כפי שמגדירים אותנו באוצר. אנחנו החלק הבריא של המערכת".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

58 תגובות ב-28 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
28 אני 22/11/2016 07:17 גדול האינטרסנטים פוצה פיו
לפחות תודה שאתה בעל עניין ותפסיק לשחק אותה אובייקטיבי
27 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 21/11/2016 17:42 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
26 א 21/11/2016 15:49 דירות
כמה דירות יש ליו"ר לשכת השמאים? מעניין........
נדב 21/11/2016 16:31 אוי כמה חיכיתי לשאלה הרגילה וההתקפות האישיות על כול מי
שמעז לא ליישר קו עם העקמומיות של האוצר, מייד מטח התקפות אישיות אגרסיביות כמנהג האוצר..................
25 שמאי 21/11/2016 15:34 כשמאי בצפון אני יכול לומר..
שהשוק משותק כרגע, אין עסקאות בכלל. לא חדש ולא יד שניה. קבלנים ימכרו בכל מחיר, מציע למי שרוצה לרכוש שיתווכח על המחיר, כי הקבלנים דיי בלחץ.
24 בן אהרון 21/11/2016 15:01 בעיניים מיקצועיות של כלכלן אני מציע לא לזלזל בנאמר !!!
מה לעשות אבל הדברים שנאמרו הם בעלי טעם והגיון במבט מיקצועי כלכלי. לצערי הרב !!!
דודי 22/11/2016 06:30 אני מציע לא ליזלזל בבן הוא מיקצוען אמיתי (ל"ת)
אחד 21/11/2016 18:28 וואו.....איזו נפיחות....
אתה ממש ממש כלכלן ? מקצועי כזה ? וואו......תמיד "החזקתי" מתחזיות וניתוחים של כלכלנים. תותחי על :)
אחד העם 22/11/2016 09:18 קצת צניעות, נראה את התוצאות בקרוב. כלכלה זה מיקצוע.
הבעיה שרוב הציבור לא מבין מה זה בדיוק מקצוע הכלכלה. כחלון חושב שאפשר לנהל את כלכלת המדינה מבלי להבין בכלכלה ואנחנו רואים את התוצאות.
23 משקיע שפוי 21/11/2016 14:38 תמשיך האשליות ממכרות והשכירות גם (ל"ת)
22 אדם 21/11/2016 14:33 השוק מת! נדרשים כ13 חודשים למכירת דירה! התרסקות קרובה
מראינים רק אינטרסנטים שנמצאים בלחץ גדול!! אם נדרשים 13 חודשים בממוצע למכור דירה זה אומר רק דבר אחד ההתרסקות הנדל"ן קרובה!
יואל 21/11/2016 15:37 כולם אינטרסנטיים - כולם
אז כולם טועים תחשוב אולי גם אתה טועה ומטעה מטעם
21 אזרח 21/11/2016 13:58 שוכרים תתכוננו !
תכינו כסף המס בדרך אליכם ישרות מהמדינה לבעלי הנכסים ואליכם .
אנונימוס 21/11/2016 15:07 בעלי דירות תכוננו המפולת בפתח הכסף החכם יצא (ל"ת)
יוסף 21/11/2016 14:19 חחחחחח הצחקת אותי. לכל שבת יש מוצאי שבת (ל"ת)
20 אינטרסנט 21/11/2016 13:47 לא להקשיב לאנשים שמתפרסמים מנדלן (ל"ת)
נדב ליחצן 21/11/2016 16:33 לא להקשיב לאנשים שמתפרנסים ישירות מכחלון והאוצר (ל"ת)
19 מבסוט אוזיל 21/11/2016 13:42 מסכן... רואה את הפרנסה בורחת מהידיים ונכנס ללחץ (ל"ת)
18 הבניה מתרכזת ביהודה 21/11/2016 13:38 הדירות ב- 2017 יעלו ב-40% נוספים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הבניה מתרכזת "ביהודה ושמרון." ורוב הכספים מוזרמים לשם. יש ארץ ישראל של כספים .ובניה. ( יהודה ושמרון). ויש ארץ ישראל שיכולה להמתין לתקציבים ובניה. הכל מלאכותי ומכוון .
17 הוד השרון כדוגמא 21/11/2016 12:45 כאשר משנה ליועץ המשפטי לממשלה מטרפד בניה, אין משילות! (ל"ת)
16 סטודנטית :( 21/11/2016 12:43 מאוחר מידי!!! השכירות שלי כבר עלתה ב 400 ש"ח... :( (ל"ת)
יוסף 21/11/2016 14:18 תגובה מגמתית. סטודנטית עאלק .... (ל"ת)
נדב ליחצן 21/11/2016 16:33 אבל כואב לה בכיס, יחצנים שמרוויחים מיליונים לא מתרגשים. (ל"ת)
יואל 21/11/2016 15:38 אני העליתי בנתניה ב500
לא הייתה בכלל שאלה אני כן מגמתי אבל העליתי מגמה אחת ( 12% )
15 סרגיי 21/11/2016 12:42 אתא חותם על זה בז... שלך? אם כן תקנה דירות, יש
יותר מ-30 אלף למכירה.
14 בא 21/11/2016 12:34 זנוס זה פסיכופט ,הוא מכיר רק את עצמו . (ל"ת)
לקקנים 21/11/2016 12:37 בבא
אתם והבוס שלכם פשוט חולים
נדב ליחצן 21/11/2016 16:34 בדיוק כך, עדר חולים אגרסיביים נוטפי רעל (ל"ת)
13 בא 21/11/2016 12:30 נראה מי יצביע לביבי כשטראמפ נשיא ואין סכנה להקמת מדינה
פלסטינית , כולם יודעים מי אשם במחירי דירות בשמים . מה שמעניין את ביבי זה להוציא לאזרחים את הכסף מהארנק .ולהשתמש איתו לצרכי המדינה וגם לצרכיו .
מצביע שמאל 21/11/2016 20:45 כל האספסוף ימשיך ויצביע לו,כי.....
פרס יחלק את ירושלים.
12 אור לגויים 21/11/2016 12:16 לדנוס הבנה בשמעות אך אין לו שום הבנה בכלכלה
שדנוס יפסיק לבלבל לנו את המוח. אין לשמאי שום הבנה עמוקה בכלכלה! המהלכים של כחלון נועדו להגדיל את היצע הדירות ע"י גידול בבנייה לזוגות צעירים (מחיר למשתכן) וע"י ביטול ההטבות המופלגות למשקיעי הנדל"ן (מס על דירה שלישית ומעלה). בסופו של דבר מי שירכוש דירה לא יבקש לשכור דירה ולכן הביקוש לשכירות יקטן. כמו כן מתוכננת בנייה מסיבית להשכרה מוסדית. יתכן שלתקופה מסויימת דמי השכירות יעלו, כי אי אפשר לסנכרן במדוייק כל כך הרבה מהלכים דרמטיים, אבל בטווח של 5 שנים מחירי הדיור ירדו חזק ומחירי דירות להשכרה יפחתו גם הם! לכן אני שואל את עצמי מה האינטרס של דנוס להטיף נגד התוכנית של כחלון??
יוסף 21/11/2016 14:16 צודק. שמאי מתמחר את היום ואתמול. סתם קשקשן בלירה
אין לו מושג מה יהיה. אינטרסנט קטן.
כמה דירות... 21/11/2016 13:11 אם לא היית כזה דיסלקט - אולי גם לך היו היום (ל"ת)
אנונימוס 21/11/2016 15:05 זה לא קשור לדיסלקציה זה קשור לשנת לידה
אנשים שנולדו בזמן הנכון יכלו לקנות דירות ואלו שנולדו אחר כך לא יכולים. אבל בסוף הכל מסתדר. זה הכי קלישאתי אבל החיים והכלכלה הם כמו גלגל.
11 בן אהרון 21/11/2016 12:07 איך ירדו המחירים? אין קרקע, עובדים, מימון, רק הבטחות!!!
שנה א לכלכלה.
ורד 22/11/2016 06:32 היצע הדירות גדל וגודל (ל"ת)
יוסף 21/11/2016 14:13 תפסיק לגבב שטויות. יש הכל. יזמים חמדנים וחזקים
מעלים את כל השוק למעלה. וציבור מפוחד וטיפש לוקח משכנתאות של מיליון שח ומשעבד את עצמו לכל החיים. יש מספיק דירות גם היום. הכל רמאות של קבלנים\יזמים וחלק מהשמאים.
10 נכה מחוסר דיור 21/11/2016 12:07 לצערי הרב הוא צודק שמחרירי הדירות לא ירדו
זה מרתיח אותי ,ועוד יותר כואב שאין לי שום דרך לשנות משהו אני לקוח שבוי אין לי לאן ל"ברוח" בבחירות הבאות אני מצביע לרשימה הערבית ושיתפוצץ העולם נ.ב עשיתי לייק לקבוצות בפייס תרמתי₪ אני משתף והייתי בהפגנות גם לנכים וגם לדיור איזה קטע זה לא עזר
בא 21/11/2016 13:24 בעזרת השם המחירים ירדו . (ל"ת)
9 גיא 21/11/2016 12:06 זה שמאי זה? הוא הגרוע שבגרועים. חרא אחד גדול זה מה שהוא (ל"ת)
בא 21/11/2016 12:40 למה אתה מעליב חרא ,הוא היה רוצה להתחלף עם חרא
,יום אחד הוא ילך לגיהנום ,כנס ליוטיוב מוות קליני , זאת המציאות למרות שזה נישמע ילדותי ,אנחנו כולנו בסרט מדע בדיוני .
אבי 21/11/2016 12:16 ממומן
אתה ממומן ע״י כחלון או אחד הלקקנים שלו,לא יעזר כלום קדנציה אחרונה
8 התאהב בבועה ! 21/11/2016 11:58 אהוד דנוס מאוהב בבועה מי היה בכלל שומע עליו ללא הבועה ! (ל"ת)
בא 21/11/2016 12:41 אל תהיה ילדותי ,זאת לא אהבה ,זאת חמדנות ,רישעות
סחטנות ,התעללות בעם שלם .
7 האמת 21/11/2016 11:55 בסוף 2011 המחירים בת"א צללו 10% לפי השמאי הממשלתי
במהלך שנת 2011 גדל מספר הדירות הלא מכורות ב-5427 דירות (מ-14,957 דירות ל-20,384 דירות). זה הספיק כדי שהמחירים בת"א יצנחו. ברבעון הרביעי של 2011 דיווח השמאי הממשלתי (לא הלמ"ס) על ירידה של 6% בתל אביב, וברבעון שאחריו בעוד 4%. בסך הכל ראינו שעם הרבה פחות דירות "על המדף" המחירים יכולים לצלול ב 10% תוך חצי שנה, וזה בעיר הכי מבוקשת בישראל. יש להזכיר שהמחירים היו נמוכים ב 20% ביחס להיום, ובכל זאת נפלו עוד 10% במהירות. המסקנה? המחירים כיום לא יורדים למרות הירידה בביקוש והקושי למכור מהר, מסיבה פשוטה: המוכרים מלאי בטחון עצמי שהזמן לטובתם. המימון על המלאי שעומד זול יותר מתמיד, והם מאמינים שאם רק יחכו בסבלנות, בסוף תהיה "התפרצות ביקושים" (שכחו שההתפרצויות הקודמות חלו תמיד במקביל להורדות ריבית של בנק ישראל, וזה כבר לא יכול לקרות יותר). מה קרה בסוף 2011? הריבית היתה 3% וזה כבר לא כזה זול, והמוכרים איבדו בטחון וחשו פחד. פחד שטרכטנברג ישנה משהו והנכס שלהם יצלול במחיר. כשיש פחד בלב המוכרים מוכנים להוריד 6% או 10% העיקר להינצל מגורל גרוע יותר. כיום אין פחד. הוא יחזור כשהכותרות יצעקו "ירידת מחירים"
יוסף 21/11/2016 14:08 ניתוח נכון מאד. סוף סוף מישהו שמבין מה קורה כאן. (ל"ת)
לא שמאי 21/11/2016 15:18 אכן מילים כדורבנות. אני בספק ששמאי מקרקעין מסוגל להבין. (ל"ת)
6 שמאי 21/11/2016 11:52 שמאי לא מנבא עתיד.
מר דנוס, שמאי מעריך להיום ולעבר. תפסיק לפגוע לנו בתדמית. אתה מוציא אותנו כבעלי אינטרס.
5 אבי 21/11/2016 11:51 ברור שמחירי השכירות עולים אני קבלתי
הודעה מהמשכיר שלי שחצי עליו חצי עלי הוא מעלה לי ב750 שח. כחלון הזבל ישלם לי?
4 יאיר 21/11/2016 11:50 הפניקה בעיצומה כחלון תמשיך ללחוץ
הקבלנים והשמאי בלחץכחלון תמשיך להציף את השוק בדירות להשכרה כך שיתפנו עוד דירותתמשיך לבנות במרץ עם חברות זרות עד שמחירי בנדלן ירדו לפחות 30 אחוז
יואל 21/11/2016 15:41 הדירות להשכרה רק יצטמצמו טושטוש
קח לו דוחף שייקנו יותר וישכירו פחות זה כבר עליית מחירי שכירות
3 שוכר דירה 21/11/2016 11:47 מי שיש לו דירה אחת יצמיד את השכירות למי שיש לו 3 תכנסו
בבניין יש שתי דירות זהות מושכרות. לבעלים של האחת יש 3 דירות והוא יעלה את מחיר השכירות בגלל המס. לבעלים של הדירה האחרת באותו הבניין יש רק דירה אחת אבל השוכר לא יודע זאת וגם הוא יעלה את מחיר השכירות . הרי לא יתכן ששתי דירות זהות באותו בניין יושכרו במחיר שונה
אנונימוס 21/11/2016 13:14 אז לפי ההגיון שלך מחר אני יכול לשים את הדירה שלי למכירה
ב 10 מליון למרות שהיא שווה שתי מליון וככה כולם יעלו מחירים.? גאוני איך לא חשבתי על זה קודם .
נדב 21/11/2016 16:28 ההגיון שלך לא ממש עובד,העלאת השכירות בחלק מהדירות תגרור
את כול השוק לעליות. מחיר הדירה גם הוא נקבע לפי היצע וביקוש וכהכול עולה גם הוא עולה ולא לפי קביעה שרירותית כמו שזרקת פה. ומספיק עם ההתממות, השכירות כבר החלה לעלות ברוב המקומות, וכשיוחל החוק תתכונן לעליה משמותית בשכירות...
יואל 21/11/2016 15:40 תמכור לי אם זה באיזור טוב ומחיר טוב לך
אני כאן תן לי צאנס אתה כבר בפאניקה...
2 אזרח 21/11/2016 11:41 דנוס לא אדם אחראי. (ל"ת)
כלכלן 21/11/2016 11:49 למה לא אחראי? כי פרסם את דעתו בגלוי?אותו עוד לא הצלחתם
להשתיק. הוא אומר, ובעדינות רבה את מה שכול הציבור יודע ואומר בהרבה פחות עדינות...... מספיק להכניס מקלות מיותרים בגלגלי המשק כחלון, ניסית, מספיק לפני שיגרם עוד נזק בלתי הפיך. לא הספיקו לך התמוטטויות של חברות בניה שאתה רוצה להפיל את כול הענף? הסתת נגד רוכשי דירות, משקיעי חול, קבלנים, מי לא? עכשיו תרגע ותתחיל לטפל בריבית התופחת על המשכנתאות ותוריד את מיסי המדינה לזוגות צעירים ותרד מהעץ עם בעיות הכבוד שלך, מספיק, נגמרו התרוצים!,
1 אנונימוס 21/11/2016 11:41 כמה פאניקה, פשוט לא נמאס לכם
מהכתבות הממומנות האלה, תבינו גם אלה שקונים את הלוקשים שלכם אין להם כסף לקנות פה דירות, מי שיכל קנה, כעת נותרים רק בודדים שמידי פעם מישיגים יכולת לקנות השוק הזה כבר מיובש.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש