מנכ״ל דניה סיבוס בביקורת על הבטיחות בענף: ״צריך פיקוח ואכיפה כמו שיש בתאונות דרכים״

רונן גינצבורג, צילום: רמי חכם
היום (ב׳) במסגרת הכנס למנהלי פרויקטים של איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות, התקיים פאנל בין מנכ"לי חברות בנייה ומנכ"לי חברות הניהול על נושאי שיתוף הפעולה בין הפיקוח והביצוע, בטיחות באתרי הבניה, הגברת תיעוש הבניה ובין היתר גם על קריסת החניון לפני כחודשיים ברמת החייל.
רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת הבנייה דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל שביצעה את העבודות בחניון שקרס ברמת החייל: ״לא יכול להיות שבמדינת ישראל לא יהיה ממונה על בטיחות באתרי בנייה, כמו כל מדינה מתוקנת בעולם".
"אתם רוצים בטיחות או שאתם רוצים לדבר על בטיחות?", שאל גינזבורג וטען כנגד מקבלי ההחלטות בהיעדר הפיקוח באתרים: "לא יכול להיות שחברות גדולות מעסיקות 10-15 ממוני בטיחות וחברות קטנות לא. המדינה צריכה לדרוש שכל פרויקט קטן יכלול ממונה בטיחות. צריך פיקוח ואכיפה כמו שיש אכיפה בתאונות דרכים. מפקחים צריכים להשבית אתרי בנייה שלא פועלים לפי התקן".
ירון שורק, מנכ״ל אלקטרה בנייה דיבר על סוגיית הבטיחות באתרי הבנייה ואמר: ״עשרות מיליוני שקלים בשנה מיועדים למעקות בטיחות הגנה היקפית בהתאם לגודל החברה. אנחנו חושבים שהבעיה העיקרית היא חינוך ובסוף אסור לברוח מאחריות ולפעול. אי אפשר לומר למהנדס - אתה אחראי ורק להביא לו קסדה, אלא צריך לשנות את החינוך מגיל צעיר לבטיחות. שי מרגולין מנכ״ל האחים מרגולין, הוסיף ואמר ״הכי חשוב חינוך לבטיחות. להעיף את הפועלים מהשטח ולקנוס אותם, פעולות אכיפה שחייבות להתבצע״.
דני מריאן יו"ר איגוד המהנדסים אמר: "בשנה האחרונה נשברו כל השיאים השליליים של נפגעים באתרי בנייה. נפגעים בתאונות עבודה הופכים לאירוע יום יומי. למרות שתשומת הלב הציבורית מרוכזת בנושא אנחנו לא רואים שינוי במגמה. השאלה היא מדוע? האם זו גזירת גורל? והתשובה שלי היא ממש לא! עד לא מזמן חשבתי כמו שחושבים עדיין רבים מחברינו המהנדסים שהנושא הזה אינו באחריותנו. יש מנהלי עבודה וממוני בטיחות והם אמונים על הנושא. היום אני מבקש להגיד כאן בקול רם וברור זו אינה משימה של ממוני הבטיחות ומנהלי העבודה בלבד, זו משימה של כולנו, כל המנהלים והמהנדסים בענף הבנייה".
שורק בהמשך התייחס להבאת חברות הבנייה הזרות לישראל: ״החברות הזרות הולכות להיות ספקי כוח אדם לחברות שנמצאות פה, בשיטות התקשרות כאלו או אחרות. היתרון הגדול שאני רואה בכך הינו שסוף סוף יפתחו השמיים ויגיעו פועלים ולא אנשים שמגיעים מפה ומשם, אלא יגיעו מנהלי עבודה וכל עובדי העבודות הרטובות שחסרים. אני לא בטוח שזה יוריד את מחירי הדיור, כי בכל זאת מדברים על 6 חברות בלבד, אך בוודאי זהו צעד שישפר את איכות הבנייה״.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה