21:03 יציבות בוול סטריט: העיניים מופנות לסין, נטפליקס מאבדת 1.8% >>

19:51 וול סטריט:מניית גולדמן זאקס נופלת 2.5% לאחר פרסום הדו"חות

18:08 התמונה העגומה על השווקים העולה מהדו"חות של הבנקים הגדולים בארה"ב >>

16:24 בני ברק: עשרות עצורים בהפגנות החרדים נגד מעצר העריקים

15:22 המאבק נמשך: ארגוני הנכים מפגינים כעת ליד ביתו של רה"מ בירושלים

14:40 השר בנט: אין לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס >>

13:11 למ"ס: הצמיחה במשק ברבעון השני עמדה על קצב של 2.4%

12:40 מניית תמר פטרוליום צוללת ומשלימה נפילה שבועית של מעל 6%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

גפני משנה כיוון: "מאמין שנסדיר את החוק למיסוי דירה שלישית"

 |  42
יעבור בוועדה?
Share
אתמול (ד') כינס שר האוצר משה כחלון את ראשי משרד האוצר לדיון בנושא "חלופות השקעה", כאשר הכוונה היא יצירת אלטרנטיבות השקעה למשקיעים בשוק הדיור. והנה היום היום בכנס של PwC Israel בשיתוף פורום CFO, אמר יו"ר ועדת הכספים משה גפני שעד לאחרונה התנגד למיסוי על דירה שלישית כי נראה שבכל זאת יצליחו להגיע לפשרות שיסדירו את המיסוי המדובר בתקציב הקרוב. 


וכך אמר גפני: "ישנה התנגדות רבה לחוק מכל סיעות הבית. אנחנו נשב עם משרד האוצר וננסה להסדיר את הנושא. על מנת להוזיל את הדיור צריך להוציא קרקעות מהמדינה. כמו כן, כדי שלאדם לא יהיה שווה להשקיע בדירה, צריך לגרום לכך שלא תהיה עליית מחירים. כאשר זה יקרה, המצב ישתנה".

אמיר לוי, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר התייחס אף הוא לעניין ואמר כך: "אנחנו רוצים להגדיל את ההיצע ולהימנע מכך שדירות ישמשו כמכשיר להשקעה פיננסית. בחוק התקציב הקרוב, נטיל מס של 1% על שווי הדירה השלישית. אני מעריך שהצעד הזה יעבור."גפני התייחס גם לתוצאות הבחירות האחרונות בארה"ב, "היו בחירות בארה"ב, בהן נבחר דונלד טראמפ. אני לא כל כך מבין בזה, מעולם לא הייתי בארה"ב. עם זאת, מוסר ההשכל שלקחתי לעצמי, הוא שהעם האמריקני לא הצביע עבור טראמפ, אלא הצביע נגד הממסד והאליטות, אשר מנותקות מהעם, משכבות הביניים והאוכלוסיות החלשות". "הגענו לתקופה, בה פערי המעמדות בעולם המערבי הפכו להיות בעיה שצריך לדעת כיצד להתמודד איתה. לאחרונה, העברתי בוועדת הכספים את הגבלת השכר במוסדות הפיננסיים. אני לא אוהב את החוק שהעברתי, אני חושב שהוא לא נכון. אני אחד המחוקקים המובילים בכנסת, אך במקרה הנ"ל זאת חקיקה שלא הייתה צריכה לצאת לפועל. צריך לתת לשוק לעשות את העבודה כמו שצריך. אנחנו לא צריכים להתערב במה שקורה בשוק. עדיין, הרגשתי צורך להעביר את החוק בגלל שהפער הוא באמת בלתי נסבל. הגענו למצב בו אנשים גרים במקומות כמו מגדלי אקירוב, בעוד לאחרים אין כסף עבור אוכל לילדים. במקומות אחרים, פערי המעמדות יצרו מלחמות אחים".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

42 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 צדק 22/11/2016 15:07 המס הזה - בכייה לדורות !!
אם זה יעבור, אני מצטער על כל השנים שהייתי אזרח ישר, וכעת מרגיש פראייר אמיתי, שאין לו כבר עם מי לדבר...זו ארץ אוכלת יושביה ובעיקר מבוגריה
35 יוסף 17/11/2016 15:08 בשביל שהיה לאוכלי חינם שלך מהישבות יותר כסף ? (ל"ת)
34 יקי 13/11/2016 20:40 חיסול השכרת דירות ממשקיעים
בעל מגרש שעליו ניתן לבנות עשרות דירות שחשב על אפשרות בניה להשכרה ,לא יבנה להשכרה יותר !!!
33 יוסי 13/11/2016 16:07 תטיל 2% על דירה רביעית אם סך כל הדירות עובר סכום של 8 מ
לא סתם מס על העניים במדינה שחסכו כל החיים וזכו לעת זיקנה לקבל דירה. והם מחזיקים אותה לידלים שלא יתגרשו בשביל לקחת לבן ( או לבת) את הירושה. נא לא להיתעלל.
32 יגאל 13/11/2016 13:36 דמגוגיה
כל השיח פה מזכיר את את מלחמת העולם שהייתה פה שהורידו את המכסים על אופנה , זוכרים את אתא , כיתן - אמרו לנו יזרקו עשרות אלפים לרחובות , המהלך לא היה קל אבל בזכותו עלות הביגוד לכולםםםםםם ירדה בצורה דרמטית ושווה לכל נפש אין יותר מטרה צודקת מהורדת מחירי הדיור , אלו שבוכים פה כל הזמן יכולים למכור ברווח מטורף ואף אחד לא יעשה להם כלום לא אכפת להם מהילדים / נכדים שלהם ברגע שדירה לא תהיה השקעה פיננסית ירכשו אותה למטרת קורת גג וזהו כמובן שבמקביל אם המדינה תיצור רגולציה אן תנאים שיוכלו להביא יזמים לבנות דיור להשכרה ארוכת טווח - זה יהיה לא פחות מבורך
31 שלמה 12/11/2016 22:22 מאוכזב ממך מר גפני ..
חשבתי שנשאר מישהו ישר בממשלה... אין לנו על מי לסמוך אלה על אבינו שבשמיים ( ואתם המפלגות החרדיות לא מיצגים אותו )...
30 gefen 12/11/2016 10:12 כסף=MONEY
מה אתם מופתעים? יש כסף לישיבות שלו אז...הכל עובר חביבי. גם שהעולם שטוח. תן כסף והכל מקבל אור ירוק. מפתעים ???
29 אלי 11/11/2016 15:48 רק אינטרסים מר גפני זה מה נשאר מהדת (ל"ת)
חיימון 14/11/2016 06:32 כנראה שהאינטרס לעזור לזוגות הצעירים גובר על האינטרס לדש
את האספנים.
לחיימון 17/11/2016 15:14 עוד עיוור ....
מה אתה חושב ייטבל שהחפת לו ממך ומה קשור אספני דירות כנראה גם אתה דביל בדיוק כמו כחלון לך לעבוד אצלן ותפסיק לקנא באחרים הם לא אשמים שאין לך דירה הם התוצאה הם לא הסיבה גפני רק רוצה כסף לישיבות שלו מצדו שתגור ברחוב ולטיפשים כמוך זה הפתרון הטוב ביותר
28 אתי 11/11/2016 09:21 מיסוי דירה שלישית =אסון לשוכר ולמשכיר
מיסוי זה אינו הוגן ויגרום לשוכר לשלם יותר , מחירי השכירות רק יעלו , גם למשכיר זהו מס לא הוגן של איפה ואיפה עם מיסים אחרים . מה קורה עם אנשים שהשכירות משמשת להם לפנסייה , מה קורה עם אנשים שיש להם בתים זולים ששוכרים אותם בכ3000 שח גם במרכז יש בתים כאלה , היכן הראש של כל אנשי השלטון. כחלון מקנא באנשים שהותירו להם ירושה כי סבא שלו השאיר לו בקבוקי ערק ריקים , אז תטיל מס על ירושה , למה לדפוק את השוכר שישלם יותר . גפני חשוב שנית ובהגיון והצל את המצב והרי אתה איש של חברה צודקת
27 שרית 11/11/2016 08:13 חבל גפני חשבתי שתציל אותנו מגזרות המן (ל"ת)
נתי 11/11/2016 15:22 מתגלה במערומיו (ל"ת)
26 אורי 10/11/2016 23:05 סוף סוף אני וגפני מסכימים , חושב בהגיון
צריך להתחיל הורדת מחירי הדיור כדי שלמשקיעים לא תהיה שום מוטיבציה לרכוש
לוי 13/11/2016 13:10 הגיון לא חושב .
אורי לך אין גרוש לא הורים שיכולים לעזור לך לקנות דירה וכנראה גם לא עבודה משהו. אך מי אתה רוצה שיממן לך את הדירה. זה שקנה מכספו את הדירה כדי שתהיה לו הכנסנה נוספת. זה יכול להיות אביך, אחיחך, אחותך, או חברך. מדובר על דירות של שתי חדרים, 3 חדרים שמכניסות 5000 בערך 4 אחוז לשוכרהם. לא מדובר בשתי דירות שמכניסות 30 אלף שקל. ועליהם לא יוטל מס. עכשו ספר שיש בזה הגיון.
חיים 13/11/2016 08:59 הוא לא אמר להוריד מחירים, הוא רוצה רק למנוע עלית מחיר! (ל"ת)
25 כמו כולם... 10/11/2016 21:06 איו על מי לסמוך
היה נדמה שגפני בשונה מאחרים, פועל באופן ענייני והוגן בתנגדותו לחוק. נראה שגם הוא הצטרף לעושי העסקאות שאינן ממין העניין
24 יצחק 10/11/2016 20:31 שקרנים כרגיל.
גפני . כאשר כחלון הציע את המיסוי על דירה שלישית אני שמעתי אותך ביום שישי בצהריים מצהיר חד משמעית שאתה לא תיתן לחוק הזה לעבור מפני שזה הלאמת חלק מרכוש .עכשיו אתה מדבר אחרת לא יפה.ואני ועוד שכמותי אמרנו שאתה ישר ולהבא נבחר למפלגתך. נקווה שתעמוד בדיבורך.
23 כחלון יוצר תוהו ובוה 10/11/2016 19:19 מדינת ישראל בדרך להתרסקות בגלל קחלון
בקרוב ימכרו דירות זבל ולא יהיו קונים לדירות זבל האלה כחלון ירויח כסף אבל זעם הצבור יתעורר יהיה פה שמייח והבוס הגדול יסתתר במשרד ולא יראה ולא ישמע אוטיזים
22 לגפני 10/11/2016 19:15 איזה פתרון יש לך לאלה שהם חסרי פנסיה.
על מי תזרוק אותם בזקנתם על הילדים שלהם או הנכדים שלהם יוצרים פה דור שיבזבז את כל כספו על הזקנה והילדים יתמכו בהם וכך הלאה.
21 גפני צבוע 10/11/2016 19:14 הצביע על חוק שהוא לא מאמין בו? שיתבייש לו
מעניין מה הובטח לו תמורת חוק מס 3 דירות אפילו גפני הצבוע לא מאמין שאיזה זוג צעיר חומד דירת 2 חדרים בבת ים בת 60 שנה. ברכות למגזר יקבלו עוד הטבות על חשבון דירה שלישית.
20 דרור 10/11/2016 18:57 יש פה התנהלות של דיקטטורה
במדינה נורמלית אין דבר כזה שהשלטון מנסה בכוח להכריח אנשים למכור את הרכוש שלהם. באותו אופן אפשר גם להכריח את כל מי שיש לו אישה יפה להעסיק אותה בזנות כדי שמי שלא יכולים להשיג אישה כזאתי יוכלו ליהנות ממנה. הרי זה לא הוגן שהוא ייהנה ואחרים לא. ישראל הופכת למדינה קומוניסטית.
19 ציפי 10/11/2016 18:32 מצויין גפני תמשיך לתמוך ונבחר בך המס הכי צודק
גפני כך.תמשיך תתמוך וכול העם איתך המס הכי צודק צריך 25 אחוז ויותר תאשר את זה מיד ואנחנו איתך יישר כוח כחלון כול המדינה לצידך לנו אין חצי דירה ולעשירים מלא דירות מס צריך 25 אחוז לחזירים האלו אין לנו איפוא לישון תבינו אותנו רק מי שאין לו דירה גפני תחשוב עלינו הם לא משאירים לנו כלום צריך מס יותר גבוה נבחר רק בכם תעבירו את זה מיד שמרנו בגבולות והם נמקעים לא אכפת להם מאיתנו מגעילים כחלון תמשיך כך רק מחיר למשתכן למי שאין דירה
דוד 13/11/2016 13:23 לך ציפי
מסכנה ציפי אין לה כסף לקנות דירה. קנאה ושנאה מעבירה אותך על דעתך. וחבל גם לא תוכלי להשכיר יעלו לך את השכירות מה את חושבת שהמשקיעים עזרה סוציאלית. עבדו מספיק בחייהם.
18 יהודה 10/11/2016 18:27 משה גפני
מר גפני אני אדם בן 70 שאין לי פנסיה בדירה אחת אני ואשתי גרים בדירה שניה גר בני עם אשתו וילדיו וכמובן שאין לי הכנסה מדירה זו את הדירה השלישית שהיא 2 חדרים ברמת גן אני משכיר ב 3200 שח המס הזה הוא נבזי לא מתאים למדינת ישראל מתאים למדינות חשוכות זה מס שכחלון דחף אותו בכוחניות ובדורסנות וחשבנו שאתה מר גפני תעצור את ההשתוללות של השר כחלון זה חוק לא צודק ופוגע תעזור לנו משה גפני אני בטוח שיש עוד עשרות אלפי אנשים במצבי
17 עובדים עליכם 10/11/2016 18:17 מטרת החוק הזה להכריח אותכם למכור דירות בכל מחיר
למשקיע אחר כדי שאתם תעברו להשקיע בבורסה הם יודעים שהבורסה הרוסה עם 25% מס הם יודעים שהם הרסו מניות כמו הגז כיל טבע ותקשורת הם יודעים שכל מי שמשקיע בבורסה זה הימורים העם קנה דירות וכואב להם שהרווחים מהבורסה קטנו תלמדו אותם לקח כל מי שמוכר דירה שיקנה בחו"ל או סתם ישים את הכסף בשוויץ . מותר לפתוח שם חשבון תקבלו ריבית חצי אחוז או שום דבר ותלמדו את המדינה לקח ביבי הביתה
16 דן 10/11/2016 18:12 חצי
אחוז מהמס לאברכים זה מה הובטח
15 מאיר 10/11/2016 17:58 גפני.. סומכים עליך..
אתה היחיד שיכול להוריד את כחלון מהגג עליו הוא טיפס. אף אחד בליכוד לא יעשה זאת.. אחרת ביבי ייכנס בו..
14 לא יפה 10/11/2016 17:51 בושה לממשלה כזו המטילה מיסים
בושה וחרפה
13 זאב 10/11/2016 17:35 כמה כחלוון שילם לגפני?
מעניין כמה זה עלה לכחלון או יותר נכון לנו. למען החלת החוק יש לשער שזה עלה לנו הרבה מאוד כספים שיעברו ליהדות התורה
12 hh 10/11/2016 17:16 מיסוי דירה שלישית =פגיעה קשה בדמוקרטיה וגניבת כסף. לכלא (ל"ת)
11 אייל 10/11/2016 17:03 חוק מטומטם שרק יזיק למי שמשלם שכירות (ל"ת)
10 זוג צעיר 10/11/2016 16:58 במקום לבנות "דיור למשתכן"
במקום לבנות "דיור למשתכן", להכריח זוגות צעירים באמצעות הגרלות לרכוש דירות לא היכן שהם צריכים אלא היכן שזכו בהגרלה. להיכנס להתחייבויות משכנתא, להמתין שנתיים ובסופו של דבר הזול יעלה להם ביוקר. לבנות את אותן הדירות להשכרה מוסדרת בחקיקה המגדירה את זכויות המשכיר והשוכר. במקום להתרכז בהיצע מנסים לדכא את הביקוש עם מיסים. בסוף זה יגרום למיתון ואפילו אם המחירים ירדו הזוגות הצעירים המובטלים לא יוכלו לקנות דירה
9 זוג צעיר 10/11/2016 16:57 מחירים לא ירדו כיוון שהביקוש גובר על ההיצע
מחירים לא ירדו כיוון שהביקוש גובר על ההיצע. זה לא ישתנה בקרוב!!! בשביל לקנות לחם לא קונים מאפייה. בשביל קורת גג לא חייבים לקנות דירה. תפקיד הממשלה לדאוג לקורת גג לכל הצעירים וגם לכל האזרחים. לא כולם רוצים או יכולים לקנות דירה. הממשלה צריכה לאפשר לכולם לשכור דירה!!! בכל העולם צעירים לא קונים דירה בתחילת דרכם.... בארץ, זה סתם לחץ קבוצתי על זוגות צעירים... הממשלה צריכה להתרכז בהסדרת שוק השכירות במקום לעודד צעירים לקנות דירה מעל היכולת שלהם. צריך דווקא לעודד משקיעים לקנות דירות להשכרה ולבנות הרבה דירות להשכרה...
8 אפי 10/11/2016 16:48 גפני
כמה בסף קיבלה יבדות התורה?
7 המסקנות של גפני 10/11/2016 16:44 מראות כמה הוא מדושן עונג מנותק. טוען שהצביעו לטראמפ
כי זאת הצבעה נגד האליטות. בחרו מולטי מליונר לייצג מסכנים אבל הממשלה הזאת בראש וראשונה מחוקקת חוקים נגד מעמד הביניים שחקה את כספו במיסים בבורסה מניות שהממשלה הפילה בהתערבותה כמו הגז וכיל והתקשורת זה נגד האליטה? זה נגד העם כולל מס דירה שלישית שקנה איזה זקן מסכן להשקעה 2 חדרים מתפוררת ומילא את חסרון המדינה לדיור צבורי בדירות האלה גרים אנשים קשי יום שמקבלים הבטחת הכנסה רבים מהם לא משלמים והמשכירים נאלצים לוותר ולהפסיד כסף. אז זה גפני לא יודע? מטרת הממשלה היא להחזיר את העם להשקיע בבורסה כי העם ברח להם מכובד המיסים. אבל למי שיש שכל ימכור ויקנה בחול. ותאכלו חרא כפול חרא
6 יוגב 10/11/2016 16:26 השאלה תמיד מה יוצא לגפני מזה
הכל שם אינטרסים תכלס זה קישקוש שבג"צ יעצור ממילא
5 עירקי 10/11/2016 16:25 חרא בלחייתק. (ל"ת)
4 מיסים 10/11/2016 16:24 שלא תשלו את עצמכם זאת מדינה קומוניסטית שמלאימה
רכוש זאת המטרה שלהם הם יודעים שאף אחד לא ימכור דירת 2 חדרים לזוג צעיר ובלית ברירה יאכל חרא על השקעתו או שימכור בהפסד או יגלגל על מסכן . אבל לא לעולם חוסן כשפוגעים לישראלי בכיס הוא יחזיר לכם בקלפי. וזה יהיה מגיע לכם. עוד תהיה פה הצבעת מחאה לערבים.
3 פולניה 10/11/2016 16:22 חמתי ז"ל שהיתה חכמה ויפה ותמיד אמרה דברי חוכמה
היתה אומרת לכם שיהיה לכם לתרופות.
2 בא 10/11/2016 16:17 אין לך מה לאסוף כסף גפני ,בגיהנום הטיפול בחינם ,ולהמון
זמן .
1 בא 10/11/2016 16:15 שאלה לגפני, האם אתה חושב שזה שווה להיות מושחת
מה אתה אומר ,אתה בדרך לגיהנום או לגן עדן . נראלי שאתה בדרך לגיהנום , אתה חכם מאוד מאוד קטן . הרי תוכל לרמות את כולם אבל לא את עצמך .
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש