הצעד החדש של כחלון בניסיון להוריד את מחירי הדירות

משה כחלון, צילום: Getty images Israel
שר האוצר משה כחלון כינס היום (ד") את ראשי משרד האוצר לדיון בנושא "חלופות השקעה". ההערכה היא שבמשרד האוצר מנסים לייצר אלטרנטיבות להשקעה בשוק הדיור, תוך עידוד מכירת נכסי המשקיעים וזאת כחלק מהניסיון להוריד את מחירי הדירות. השר כחלון מינה את סגנו הרב יצחק כהן לעמוד בראש הצוות אשר ירכז את הצעות האגפים השונים במשרד. כמו כן, הצוות יגיש את המלצותיו לשר בתוך שבועיים.
בהודעת האוצר נמסר כי "במהלך הדיון הועלו ע"י ראשי האגפים השונים מספר חלופות אשר לוקחות בחשבון את סביבת הריבית הנמוכה ששוררת במשק מזה מספר שנים וכן את החוסר הקיים באפיקי השקעה במשק הישראלי".
אחת האפשרויות היא הנפקה של אג"ח שיהיו צמודות למדד מחירי הדירות, וישמשו חלופה עבור רוכשי דירות להשקעה. כלומר, ציבור המשקיעים יוכלו להיחשף לאפשרות של עליית מחירי הדירות באמצעות האג"ח, וזאת מבלי להשפיע על שוק הנדל"ן. מדובר באפשרות שעלתה מספר פעמים בעבר אך לפי שעה לא יושמה וכעת ככל הנראה נמצאת על הפרק. בנוסף, באוצר שוקלים מתן פטורים כאלה ואחרים שיקלו על זרימת זרימת כספים אל מחוץ לשוק הדיור.   
בדיון שכינס כחלון, השתתפו סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, ראש מטה הדיור הלאומי, אביגדור יצחקי, הממונה על התקציבים אמיר לוי, הכלכלן הראשי, יואל נוה ונציגיה של החשבת הכללית. 
תגובות לכתבה(118):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 73.
    חוק של לפיד מס שבח לא מוכרים דירות (ל"ת)
    רק נזק 12/11/2016 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • פיתרון גרוע
    gg 15/11/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לקחת אג"ח בלי שכר דירה וברור שמשקיעים יצאו משוק הדירות מחירי הדירות יעצרו אולי גם ירדו למעשה המשקיעים מיצרים את השוק העולה מחשבה טובה אבל ממש לא בכיוון מה גם שהאג"ח יכול לרדת במידה והרבה משקיעים יצאו מהשוק השוק יתקרר רק כשהריבית במשק תעלה ב-4% ומעלה שר האוצר לא מבין דבר אחד דירה להשקע היא פנסיה של מעמד הבניים שיודעים כבר היום שהפנסיה מעבודה לא תספיק להם בזיקנה מיכיוון שקרנות הפנסיה לא נותנות רווח בעשור האחרון אין סיכויי שאנשים אלו ימכרו את דירותהם
    סגור
  • מוכר
    פנסיונר 15/11/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי טוב למכור ולשים את הכסף באג"ח צמוד שוקולד מריר לשנה שנתיים , אח"כ להצמיד לקרן הפיתוח והניוון של קבוצת קחלי ותן לוובשנה האחרונה לקחת סיכון קטן ולהצמיד לייבוא גז מטנול לייצור ארק 25% עם סמל הצבי הירוק ,חשוב מאוד הירוק,גם כדי שהירוקים יפסיקו את מתקפת הכדורים וגם למען איכות הסביבה. אפשר לפרסם גם בערוץ היווני
    סגור
  • 72.
    כולם להרגע !!!אף משקיע לא ימכור אפילו דירה אחת !!!!
    מנסה למכור אג״ח זבל 12/11/2016 00:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כחלון באמת חושב שבעלי הדירות יזרקו לשוק ביצי זהב תמורת אג״ח זבל ??? נו באמת ....
    סגור
  • הולך
    רוני 13/11/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקנות עוד 2 דירות ולא שם בשום אג"ח.
    סגור
  • 71.
    יעלה לגג של כולבו שלום ויאיים לקפוץ אם לא מורידים מחיר (ל"ת)
    צביצ 10/11/2016 23:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 70.
    למה לא עושים "נסיונות" כאלו בחו"ל שם מצב הצעירים חמור ב
    DG 10/11/2016 22:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בהרבה. 32% מהצעירים בני 18-34 בארה"ב גרים עם הוריהם. וזאת ללא התייחסות לנושא הבעלות הל הדירה של ההורים או של אלו שעזבו את הוריהם. http://www.pewsocialtrends.org/2016/05/24/for-first-time-in-modern-era-living-with-parents-edges-out-other-living-arrangements-for-18-to-34-year-olds/
    סגור
  • good minister you cant just build nature is needed (ל"ת)
    great minister 12/11/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • brilliant (ל"ת)
    great minister 12/11/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • what a stupid america worship response (ל"ת)
    how dumb 12/11/2016 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 69.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 10/11/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
    סגור
  • 68.
    כחלון לא לסמוך על הקבלנים בישראל להביא קבלנים מכל העולם (ל"ת)
    ולבנות לבנות לבנות 10/11/2016 16:58
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 67.
    די כבר, נמאס מהשטויות של כחלון, מה זה קרקס? מה זה עוזר
    זוג צעיר 10/11/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לקדם אותנו לדירות? כבר הפסדנו כמאתיים אלף ש"ח רק על התייקרות מחירים ומשכנתאות. למה אתה נותן לבנקים להעלות משכנתאות בריבית 0 יא אפס????
    סגור
  • 66.
    כחלון
    בוב 10/11/2016 14:50
    הגב לתגובה זו
    8 1
    חברים יקרים כל הרעיונות של השר מגיעים מאחיו קובי הנוכל והמושחת
    סגור
  • 65.
    אג"ח ולמה?
    בידי 10/11/2016 13:01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם כוונת האוצר להוריד מחירי הדירות פרושו שלא יהיה רווח על האג"ח הצמוד למחירי הדיור, אז איפה הרעיון?
    סגור
  • הצמדה
    dw 10/11/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בתרחיש שבו מחירי הדירות ירדו (תסריט סביר לאור העלאות ריבית צפויות בעשור הקרוב) אז האגח ירד, בדומה לערך הדירה. פתרון קל ופשוט יותר הוא פשוט להוריד את מס רווחי הון חזרה ל 20%. העלאתו מ 20% ל 25% לפני כמה שנים היתה שגיאה.
    סגור
  • 64.
    להוריד את המס בבורסה יוריד את מחירי הדירות
    קח-loan 10/11/2016 12:55
    הגב לתגובה זו
    15 0
    כל רעיון אחר מבית כחלון נדון לכשלון
    סגור
  • אכן, זה בדיוק הפתרון
    dw 10/11/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אספני הדירות מוזמנים להעיף מבט על מניות טבע או גזית גלוב, המציעות שכ"ד (דיבידנד) נאה. יש שפע של אלטרנטיבות השקעה לדירה. המצב כיום הוא שמשקיע של 10000 שקל בגזית גלוב נדרש לשלם 25% מס, בעוד חברו עם דירה בפ"ת בשווי מיליון לא. יש לצמצם הפליית מס זו.
    סגור
  • אספני המניות מוזמנים להביט על דירה באשקלון או באשדוד נ (ל"ת)
    1 12/11/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 63.
    להוציא הוראת שעה של פטור ממס שבח לתקופה של שנה מדירה
    דרור 10/11/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שניה ושלישית. דירות רבות ייצאו לשוק הנדל"ן ,דבר שיגדיל את הצע הדירות ויורד את המחירים לזמן קצוב
    סגור
  • 62.
    האיש חושב שאנחנו מטומטמים
    אביב 10/11/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הצבוע הזה גרם לפשיטת רגל של חברות בנייה שבעיקבות כך 5000 זוגות צעירים 25 אלף איש ואישה ילד וילדה נשארו ללא בית ועם תשלום משכנת ושכירות במצוקה נוראה והליצן הזה עם המוסר הכפול שלו שגם הצביעה נגד העלאת קצבת הרעב לנכים ועשה הנחת חבר שעלתה לכולנו במיליארדים מבלבל לנו תמוח במניפולצייה הנוכחית שהילדים שלו יגורו באגחים
    סגור
  • 61.
    עוד בלוף מבית כחלון
    אביב 10/11/2016 12:18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    האיש שהצביעה נגד העלאת קיצבת הנכות שמובילה נכים רבים בישראל לרעב!!! האיש שנתן הנחות לחברים העשירים שלו במליארדים על חשבון כ ו ל נו !!!
    סגור
  • 60.
    דברים מהלב לכחלון
    אנונימי 10/11/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    11 14
    אני ירשתי עם אחי מאבינו ז"ל את הדירה בה גדלנו ואשתי ירשה עם אחיותיה מהוריה את הדירה בה גדלו.לדירות ערך סנטימנטאלי עמוק עבורנו, לכן לא רוצים למכור אותן, ומשכירים אותן לעולים חדשים ולזוג צעיר במחיר מאוד מתחשב. 1/3 דמי השכירות הנמוכים שכל אחד מהיורשים מקבל נמוך יותר מהמס שאתה רוצה להטיל. זה לא הוגן ! מקובל שיוטל מס על השכרה מהכנסה מסויימת שתקבע, אך לא באופן הלא צודק הזה.
    סגור
  • דירה איננה מוזיאון
    dw 10/11/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אתם מוזמנים לצלם את הדירה ולשמור תמונות שלה באלבום. לא חייבים להחזיק בדירה בגלל סנטימנטים. בדירה שלכם יכולה לגור משפחה שרוצה לגור בדירה משלה. מתעקשים להחזיק בדירה? בבקשה. זו זכותכם. רק שלמו מס בבקשה. בחירה שלכם.
    סגור
  • ל dw
    לוי 15/11/2016 23:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמות מקנאה שהורים שלך לא הורישו לך כלום.
    סגור
  • מי אתה עם תגיד לו להחזיק דירה או לו לך לעבוד עצלן (ל"ת)
    1 12/11/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • גרים בדירות שלו. המחאה החברתית התחילה על שכירות כחלון
    FGFFG 11/11/2016 01:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מקפיץ את מחירי השכירות במס על דירה שלישית.
    סגור
  • דירה ע"ש ההורים לחסוך הסכם ממון
    מומי 10/11/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני ואחותי רשמנו דירה ע"ש ההורים מכיוון שבני הזוג לא רצו לערוך הסכם ממון. מה הורים שלנו אשמים. -0 הכנסות מהדירות. לא משוכרות . אנחנו גרים בהם.
    סגור
  • 59.
    ממש טיפש כמו כחלון! (ל"ת)
    pwsbp 10/11/2016 11:36
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 58.
    זה לא מדע טילים.. להוריד מס על הבורסה!
    אלמונימי 10/11/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    13 0
    אדיוטים
    סגור
  • 57.
    צעד מטופש, במיוחד בתזמון לא טוב, כפי הנראה
    ישראל 10/11/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מחירי דירות כבר לא ימריאו בקצב לו הורגלנו, האגחים בנפילה חופשית מאז עליית טראמפ מי בכלל ייקח את הרעיון??????????????
    סגור
  • 56.
    כחלון יכחלון כשהריבית תעלה עם הזמן המחירים יתחילו לרדת
    משה 10/11/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    10 2
    לא צריך אותך בשביל זה אתה טוחן מים... מתי תבין מתי
    סגור
  • 55.
    נפנה לבג"צ. פגיעה בזכות לקניין!
    שלמה 10/11/2016 09:48
    הגב לתגובה זו
    13 7
    יש מהלך קומוניסטי. מנסים להכריח אנשים למכור את רכושם. לאן הגענו??? ברור שהבג"צ בדרך.
    סגור
  • לא מכריחים אף אחד
    dw 10/11/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    6 3
    רק לא ברור מדוע אספן דירות משלם פחות מס ממשקיע פיננסי קטן. אספן הדירות יוכל להנות ממס נדלן מופחת באם יחזיק רק 2 דירות. הבחירה בידיו.
    סגור
  • dw
    לוי 15/11/2016 23:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנאי לך תעבוד ותבקש מהורך הקמצנים לקנות לך דירה. קנאה ושנאה תעוור עיני צדיקים.
    סגור
  • הוא לא משלם פחות מס יש לו מס רכישה מס שבח והחזקה ...
    1 12/11/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוטפת שעל זה הוא לא מקבל שום החזר מס גם אתה אחד מהטיפשים של הכחלוניה האיוולת שמשתמשים במוסגים הדבילים שלו - "אספן דירות כנראה אתם בספני הטמטום
    סגור
  • המשקיע הפיננסי משלם על רווח ולא על הקרן. הוא גם לא משלם
    FGFFG 11/11/2016 01:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    8% מס רכישה בזמן קנית האג"ח / מניות. מוכרי דירות משלמים מס שבח השווה למס שמשלם מי שמוכר ניירות ערך ברווח.
    סגור
  • 54.
    זאת אומרת שלא רק שייקח את הדירה
    זאת אומרת 10/11/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    14 4
    מבעליה, אלא גם את הכסף שהיא שווה. גזלן ותחמן ובעיקר מרושע. חושב שכולם מטומטמים ולא רואים מה הוא עושה.
    סגור
  • כמו שנאמר : "הרצחתה וגם ירשתה"..!!
    שלמה 10/11/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ביזיון !!!
    סגור
  • 53.
    בעל הדירות לא ילכו לאג"חים
    להוריד מס משוק ההון 10/11/2016 07:48
    הגב לתגובה זו
    15 0
    במיוחד עם מחירי הדירות ירדו.מעבר לעלות מחירי הדיור יש בונוס על שכירות.
    סגור
  • 52.
    האיש מתייעץ עם רבנים ולא עם כלכלנים (ל"ת)
    מ.ירושלים 10/11/2016 06:35
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 51.
    אם מחירי הנדלן יפסיקו לעלות...
    מ 10/11/2016 06:31
    הגב לתגובה זו
    13 0
    אז מה יעזרו אגחים צמודי נדלן?גם הם לא יעלו הרי הם צמודים למצב האמיתי בשוק ,אז מי בכלל ירצה לקנות אגח כזה?
    סגור
  • אז שלא יקנו
    dw 10/11/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    גם ערך הדירה ירד, כך שהבחירה בידי אספן הדירות אם להפסיד כסף ע"י אחזקת אוסף דירות שערכן יורד או להפסיד כסף באגח צמוד דירות שיורד. אפשרות אחרת היא לחפש השקעה באגחים ומניות, להם אין קורלציה לדיור.
    סגור
  • 50.
    שר כחלון כדי להוריד מחיר הדיור רק בהצפה של דירות לשוק (ל"ת)
    יצחקי 10/11/2016 00:00
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 49.
    רק הורדת מס בבורסה תביא לתפנית בזרימת הכסף מהנדלן לבורס (ל"ת)
    אבי 09/11/2016 23:04
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 48.
    טעות גסה במיסוי דירה שלישית
    שרה 09/11/2016 22:48
    הגב לתגובה זו
    22 10
    המחירים רק ימשיכו לזנק . גם במרכז ישנם שכונות זולות שבהם השכירות הינה כ3000 שח עבור 3 חדרים . כיצד ניתן לשלם 1500 שח אגרה +10% מס הכנסה על דירה שמקבלים עליה 3000 שח . המשקיעים לא ימכרו את הדירות . המדינה הבריחה את המשקיעים מלהשקיע בבנק עם הרבית האפסית במספר רב של שנים והיום היא מנסה להבריח אותם משוק הנדלן , צריך לבנות יותר לעזור לקבלנים והוריד היטלים זה יעזור לשוק הדיור . לרבים מהמשקיעים זאת הפנסייה שלהם . זה לא הוגן , יהיו הרבה תביעןת נגד משרד האוצר באם יעבור מסוי זה , שכרו בהפסדו . כחלון תתעורר
    סגור
  • ולמה שלא ימכרו?
    dw 10/11/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 8
    אספן דירות לא באמת חייב להחזיק את כל הדירות, ואם המס יהיה גבוה הוא ימכור. זה לא שיש או דירה או פקמ. יש הרבה אלטרנטיבות השקעה. למשל, מניות טבע וגזית גלוב מציעות כיום שכד (דיבידנד) נאה. יש ריטים ועוד ועוד. לא חייבים להחזיק דירה כדי להרוויח.
    סגור
  • dw
    חיים 15/11/2016 23:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טיפש לא מבין חסר כסף וחסר דירה תמות מקנאה.
    סגור
  • אתה ידוע הקנאה ממש מעוורת את עינך ....
    1 12/11/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ועל זה נאמר "אכזריות חמה ושתף אף ומי יעמוד לפני הקנאה " רק דביל כמול בתוך הקנאה שלו חושב שלמי שיש 3 דירות הוא אחרי על המחירים המופקעים של הדיור הם התוצאה הם לא הסיבה ובטח חוץ מלגרום לך הנאה מתוך הקנאה שלך זה לא יזיז למחירי הנדל"ן ואף יעלה את השכירות .
    סגור
  • 47.
    תורידו מס על אג"ח ומניות!!!
    דביר 09/11/2016 22:20
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הכי פשוט וקל.
    סגור
  • 46.
    חבורת לא יוצלחים
    משה 09/11/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
    13 3
    כחלון. אתה לא מסוגל להביא שינוי גם אם תמשיך עוד 10 שנים כשר אוצר. אתה מוקף בכלכלנים גרועים וגם אתה לא מהמבריקים
    סגור
  • 45.
    מיסוי הדירות
    שלום 09/11/2016 21:42
    הגב לתגובה זו
    10 5
    מר כחלון כל לילה שהוא ישן בבוקר ישלו רעיון איך למרר לאזרחים את היום חומולוג גדול אם הוא רוצה לפצות בעלי דירות באגחים למינהים צמודים למדדי הדירות כשהוא יודע שהמחיר רק יעלה קום לך הביתה נכשלתה
    סגור
  • 44.
    ליצן
    שמעון 09/11/2016 21:16
    הגב לתגובה זו
    13 2
    טוען שהמחירים של הדירות ירדו ומנפיק אגחים לש מדד הדיור.ממש בדיחה
    סגור
  • 43.
    רק עליה משמעותית של ריבית בנק ישראל תוריד מחירי הדירות
    משפר דיור 09/11/2016 20:18
    הגב לתגובה זו
    7 3
    דהינו ברגע שריבית על פיקדונות בבנקים תעלה זה יגרום לכך שיהיה עדיף למכור דירה לקבל ריבית יותר טובה לפקדנות על הכסף בבנק
    סגור
  • יש עוד הרבה אלטרנטיבות השקעה
    dw 10/11/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 3
    זה לא שיש או דירה או פקמ. ביזפורטל מסקר המון פירמות, להם יש מניות ואגחים.
    סגור
  • 42.
    לאפשר לזוג צעיר קבלת מענק גם אם ירכוש דירת חדר!
    א.ב.ג 09/11/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    4 4
    למה לאלץ זוגות צעירים יפים בהריון לגור רק בדירת 6 חדרים צמודי קרקע ????? תן לצעירים הטבות שיהפכו למענק אם יגורו 5 שנים בפריפריה. בנה רכבת 300 קמש ותוך 10 דק יגיעו לתל אביב הבירה הנצחית
    סגור
  • 41.
    מצויין. עיתוי מאוחר.
    אזרחית 09/11/2016 19:13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לו קראו את הצעתי זו לפני שנה ויותר היתה נוצר מצב מתון יותר,ראוי יותר בשוק הנדל"ן וההון גם יחד. עין לא רואה ואוזן לא שומעת. חבל.
    סגור
  • 41-אזרחית (?)
    דב 09/11/2016 21:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באמת? מצוין? את מבינה בכלל את המגמה? זו הרי בדיחה מהלכת, שבמקרה הטוב נועדה לסחוט ממך, כאזרחית (!), עוד כספים במסים. אנא למדי את התכנית לפני שאת מחלקת ציונים.
    סגור
  • 40.
    שר אוצר שקיבל כל מה שביקש ולא הצליח חייב להתפטר..
    שונרא 09/11/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    14 5
    הדרך להוריד את מחירי הדירות:1)מכרז עולמי לבניית 150.000 דירות להשכרה על קרקעות המדינה 2)הנפקת אג"ח לציבור עם ריבית של 3% על אותם דירות 3)הקבלנים יהיו חייבים לסיים את הבנייה תוך 12 חודשים מיום קבלת האישורים
    סגור
  • 39.
    אני גם ישכיר לך חודשי את האגח ואחר-כך ימכור לך אותם
    vvc 09/11/2016 18:54
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בדיחת השנה
    סגור
  • 38.
    האם הוא באמת כזה אדיוט ? לא יכול להיות
    שלומי 09/11/2016 18:46
    הגב לתגובה זו
    16 1
    משקיע יקנה אגח והוא בינתיים ינסה להוריד את מחירי הדירות . לא יכול להיות שהוא כזה אידיוט. תוריד כבר את המס על הבורסה טמבל
    סגור
  • 38-שלומי
    דב 09/11/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כן, הוא כזה אידיוט, והרבה יותר. והוא טמבל, והרבה יותר. והוא, בחסות פקידי האוצר, מחפש עוד לעשוק אותנו.
    סגור
  • 37.
    מהם המסים/הפסדים בהסדר הזה.
    יוסף 09/11/2016 18:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מס על רווחי הון של צמודי מדד בנייה של האגרות. אבדן הכנסה משכירות. אם כולם ימכרו דירה שלישית, סבירות שהמדד ירד, ולכן גם הרווחים יקטנו.
    סגור
  • 36.
    מרכז
    דוד 09/11/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כחלון צוחק מהאנשים איפה המס על הרווח ומה עם השכירות שלא מקבלים שזה לבד 3אחוז
    סגור
  • 35.
    מדד מחירי הדירות של הלמ״ס - גירסת כחלון
    חיים 09/11/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    5 1
    במדינה שבה שר האוצר מחליט מי יפרסם נתונים, איך וכמה - מי יכול להאמין ל״מדד מחירי הדירות של כחלון ״...???
    סגור
  • 34.
    הזלזול של כחלון באינטיליגנציה של הציבור זועק לשמיים
    רמי 09/11/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    15 1
    הר ברור שלא ניתן לייצר שום מכשיר פיננסי שיגן על הבטחון הכלכלי של אלו שהחליטו להשקיע בנכס לעת זקנה. כחלון מורח את הציבור בהמצאות חסרות בסיס. הוא בונה על הטמטום והבורות. כמו מניפולטיבים לפניו. הבעיה עם ההמצאות המגוכחות שלו שהם שקופות באי ההגיון ואי השוויוניות. אז הוא ממציא חדשה....
    סגור
  • 34-רמי
    דב 09/11/2016 18:27
    הגב לתגובה זו
    4 2
    זה ממש לא זלזול. כחלון הוא חדל יכולות וכישורים. הוא כישלון מוחלט. במקרה הטוב הוא מריונטה של פקידי האוצר המניפולטיביים. אני מניח כי הם באים אליו ברעיונות והצעות, והוא, כפוליטקאי חדל אישים, מפרסם ישר, להראות כאילו הוא עושה משהו. הוא פשוט בדיחה מהלכת.
    סגור
  • 33.
    ימכור לי אגח צמוד לדירות ויפעל להורדת מחירי הדירות??? (ל"ת)
    מי גאון של אמא 09/11/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 32.
    צריך לבטל את המס על הריבית להנפיק אגח 3 אחוז לשנה (ל"ת)
    בוב 09/11/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 31.
    תוריד מס בורסה. נקודה
    נוסטרו 09/11/2016 17:28
    הגב לתגובה זו
    19 4
    הורדת מס בורסה ל 10% בלבד, יסיט כספים לשוק ההון ותתחיל מכירה של נכסים. רק אז יירדו מחירי הדירות. כל השאר חרטא אחד ענק. לא יירדו גם עוד 10 שנים.
    סגור
  • 30.
    האוצר עושה רק מה שמכניס לו כסף
    אסף 09/11/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אין סיכוי שיורידו מס על הבורסה
    סגור
  • 29.
    השר עם השכל של עולה חדש משנות החמישים (ל"ת)
    משה - חיפה 09/11/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 29-משה
    דב 09/11/2016 18:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הוא לא עולה חדש, ולא בטוח כלל בעניין השכל, אם קיים.
    סגור
  • 28.
    לגנוב בחזרה מהמדינה
    מתלבט 09/11/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כחלון הכישלון גנבת כסף מאנשים שזאת הפנסיה היחידה שלהם מכיוון שלא הייתה להם קרן פנסיה אחרת. עכשיו אתה דואג לקצץ להם את הפנסיה וחייבים לגנוב בחזרה מהאוצר. כמובן לקחת מס לא צודק ולמרמר תושבים כורם רק אמביציה לגנוב בחזרה מהמדינה. כך לעולם לא ירצו התושבים לשלם מס אמת. אתה הכישלון הגדול ביותר שהיה עד עכשיו
    סגור
  • הוא לא גונב, רק מעביר למשקיעים הצעירים של מחיר למשתכן (ל"ת)
    טל 09/11/2016 19:51
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 27.
    שמעתי שהילרי שלחה מייל ,וכתבה שהצביע לטראמפ .היא
    בא 09/11/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלונדינית אבל יבשה .
    סגור
  • 26.
    משקיעי הנדלן יושבים על צוואר האדם העובד והישר ,הם ירדו
    בא 09/11/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    3 7
    כולם לגיהנום ,לא סתם בישראל רק אחד מתוך 6 יש חוויה חיובית במוות קליני . המון אנשים מושחתים ועלובים , נשמות אבודות . כחלון מנסה לפחות והוא לא ירד לגיהנום ,ככה שמצבו מצויין .
    סגור
  • ל 26
    חיים 15/11/2016 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שאתה מקנא במשקיעי הנדלן תקנה גם אתה תשקיע בשיפוץ כמה עשרות אלפים ובתחזוקה. למה אתה שומר טינה. אתה עלול להתפוצץ מקנאה שמע לי.
    סגור
  • 25.
    אני כבר העברתי דירה אחת לפלורידה
    noam 09/11/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    6 4
    קח לו לא ייקח ממני.... כן אם תישאר כאן כן ייקח ממך כי אתה מעמד ביניים עמוד התווך ממנו למדו לקחת הכל לא מההון השחור אלא ממי ש/משלם הרי הוא כבר במאגר המשלמים בו קח-לו קח-לו עוד קורא יקר הוא בכלל לא מתמודד עם כלום - אולי אם זוויות חיוך חדשות...
    סגור
  • 24.
    אני ממליץ על הורדת מס רווחי הון - בהצלחה (ל"ת)
    קוקו 09/11/2016 17:18
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • 23.
    היכונו להורדת מס ריווחי הון
    ראם 09/11/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
    26 0
    יש לי תחושה שכחתון הולך להוריד את מס ריווחי הון שימו לב לעיניין אין מנוס זו תהיה הדרך המיידית לעצור את הנהירה לרכישת דירה
    סגור
  • 22.
    באמת הזוי
    יש ר א לי 09/11/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    להשקיע אצל מי שרוצה שתפסיד.
    סגור
  • 21.
    הנה מה שבאמת צריך לעשות כדי להוריד את מחיר הדיור:
    אחד 09/11/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    5 5
    1. בנייה ביוזמת המדינה, למגורים ולהשכרה. 2. אסור מוחלט על מכירת דירות לתושבי חוץ. 3. קנסות דרקונים על דירות רפאים. 4. חיוב ש 80% מהדירות הנבנות תהינה 3 חדרים . כל שאר הנסיונות הן ניסיונות קוסמטיים שלא עוזרים כלום
    סגור
  • 20.
    כחלון - כל הכבוד אתה מצליח והם מ פ ח ד י ם (ל"ת)
    דוד 09/11/2016 17:04
    הגב לתגובה זו
    3 14
    סגור
  • 20
    דב 09/11/2016 18:30
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אתה באמת מסכן. עד כדי כך אתה עיוור? די, לא יכול להיות. בכל זאת תעלה משהו מקורי וסביר הגיונית?
    סגור
  • 19.
    מה יש להקים ועדה?? פשוט תוריד את המס על הבורסה!!! (ל"ת)
    בעל דירות 09/11/2016 17:04
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 18.
    תעודדו ייצור ועשייה של עסקים קטנים!!!
    מתן 09/11/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    היום כל עסק קטן מוכר בכל העולם בעזרת האינטרנט, אם המדינה תעודד יימור ועשייה לעסקים קטנים נרוויח בגדול.
    סגור
  • 17.
    עוד ספין של כחלון
    monka 09/11/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    27 2
    זורק כדור ניסוי כדי לבדוק את תגובת הציבור, מציע דרך חדשה להפסיד כסף. פשוט גאון.
    סגור
  • 16.
    גם תחזיר משקיעים לשוק ההון בארץ (ל"ת)
    להוריד מס משוק ההון 09/11/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 15.
    טיפשות לשמה
    monka 09/11/2016 16:50
    הגב לתגובה זו
    25 3
    כחלון הרי מבטיח להוריד את מחיר הדיור, ומנגד מציע לאותם משקיעים להשקיע באג״ח צמוד למדד הדיור שאמור לרדת כדבריו. בקיצ׳ור כחלון מציע דרך חדשה להפסיד כסף, שאפו כחלון.
    סגור
  • 14.
    לא ברור
    אוהד 09/11/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    21 0
    פיתרון להורדת דירות הוא להנפיק אג"ח שיהיה צמוד למחירי הדירות - מה ירצה לקנות אג"ח שהמנפיק שלו מעוניין בירידת ערכו? או שלא הבנתי...
    סגור
  • 13.
    הילרי תוכל עכשיו ללמוד מה אומרת האות c.יש לה עכשיו
    בא 09/11/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זמן חופשי ,בינתיים .
    סגור
  • 12.
    כחלון לך תעשה פרק חדש של מיסטר בין.
    אני 09/11/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    21 2
    יהיה מצחיק.בור ועם הארץ נטול השכלה לחלוטין זה גנב בן גנב כל המשפחה שלו גנבים.
    סגור
  • 11.
    כחלון לך תעשה פרק חדש של מיסטר בין.
    אני 09/11/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    21 2
    יהיה מצחיק.בור ועם הארץ נטול השכלה לחלוטין זה גנב בן גנב כל המשפחה שלו גנבים.
    סגור
  • 10.
    כחלון והאוצר פשוט טיפשיםםםםם (ל"ת)
    באר שבעי 09/11/2016 16:30
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • 9.
    דביל, צריך רק לבנות, מה אתה לא מבין ? (ל"ת)
    שלום 09/11/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    15 4
    סגור
  • אולי הוא ישתול גרניום בחצר ,הוא באמת דביל ,אבל ביבי
    בא 09/11/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אחראי למצב ,עכשיו שטראמפ עלה לא נצטרך אותו להגן עלינו ממדינה פלסטינית ,וביבי יוכל לפרוש לבתיו ולגור עם אישתו 24 שעות ביממה .
    סגור
  • 8.
    אני כבר מכין כסף
    אבי 09/11/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    12 2
    תיבנה יותר ולא תמציא כל מיני חלופות .אם לא תיתפטר
    סגור
  • 7.
    הפתרוןשל אחד העם
    כהן רפאל 09/11/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
    26 0
    הורד מייד את המס על הבורסה ב 10 אחוזים
    סגור
  • 6.
    חסרי הדירות לא רוצים דווקא את דירות המשקיעים
    קחלון הזוי 09/11/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
    12 5
    איזה זוג צעיר רוצה 2 חדרים מתפוררת משנות ה 50 במרכזי ערים מה גם שלא חסר כאלה דירות בכלל .
    סגור
  • לך ולכל החזרזירים בתגובות יש לי רק דבר אחד לומר
    גלאי חזרזירים 09/11/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אוינק אוינק פתחת עסר מבית מגורים, שלם מס אמת כמו עסק.
    סגור
  • אויק אויק אויק, נשוב גמרו התרופות? (ל"ת)
    יעלי 10/11/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    האיש הזה מתהלל בנו
    תנחום 09/11/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    26 1
    מר כחלון אנו לא במעבדה ואין צורך לעשות עלנו ניסוים ולכן עדיף .... כל היועצים הם כחלונים לך הביתה אתה כורם נזק לנו.
    סגור
  • מתאלל... (ל"ת)
    ברבון 09/11/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • מתיילל (ל"ת)
    שימפנזה 09/11/2016 19:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    כחלון טוען שהוא רוצה להוריד את מחירי הדיור . עכשיו
    עלבון לאינטילגנציה 09/11/2016 16:19
    הגב לתגובה זו
    19 1
    הוא מנפיק אגח צמוד למחירי הדירות כלומר הפסד בטוח האיש וממשלתו התעוררו מאוחר מידי. את זה היו צריכים לעשות כשהעלו מס על הבורסה. לבכות או לצחוק זאת השאלה.
    סגור
  • 3.
    כמה טיפשות תורידו את המס על הבורסה (ל"ת)
    מיכה 09/11/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    29 0
    סגור
  • כנראה לא יהיה מנוס הוא חייב להוריד מס הבורסה ל 15% (ל"ת)
    ראם 09/11/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    27 0
    סגור
  • 2.
    דירות
    דייב 09/11/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    4 14
    למסות את כל זוללי הדירות שמעשרים על חשבון הזוגות הצעירים שקורסים תחת נטל ושיש ביניהם שמשרתים את המדינה מכל הלב אבל לא מקבלים סיוע..
    סגור
  • דייב
    חיים 15/11/2016 23:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקנה דירות במקום לבזבז את הכספים בנסיעות לחול. תהיה לך פנסיה יפה במקום להזדקק לאחרים. שמע לי.
    סגור
  • זה שאתה טיפש ולא יכול להרוויח כסף זה לא אומר ...
    1 09/11/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    15 4
    שיש זוללי דירות או זוללי מכוניות או זוללי מניות אף רוכש דירה לא רוכש אותך על חשבונך זה הכסף שלהם והזכות שלהם לעשות מה שהם רוצים לך לעבוד
    סגור
  • אדון 1, ספסרות דירות בארץ הקודש אסורה ,זה מצרך יסוד
    בא 09/11/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    2 7
    וספסרות גורמת לעלית מחירים ושיעבוד זוגות צעירים למשכנתה או לשכירות גבוהה ,ולכן דינם של הספסרים לגיהנום ,ואני לא דתי , אסור לשבת על צוואר האדם העובד והישר .
    סגור
  • דינם של קנאים ......
    אדון בא 15/11/2016 20:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עצלנים ומסכנים כמוך זה להישרף בגיהינום שריפה איטית
    סגור
  • בא
    דב 09/11/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רלבנטיות של דבריך לעומת המציאות? סתם לגבב סיסמאות?
    סגור
  • ספסרי דירות ,וביבי הוא אחד מהם דרך אגב , אכן דוגמה אישי
    בא 09/11/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ת רעה .
    סגור
  • לך לעבוד יעצלן מסכן אולי הקנאה תחדול....
    אדון בא 15/11/2016 20:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והיה לך דירה
    סגור
  • 1.
    כחלון=כישלון
    דב 09/11/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    25 4
    עוד בדיחה מבית היוצר של הכישלון=חידלון שלנו. עוד "תכנית" למופת מבית היוצר של זה הרוצה להישאר בחדשות בכל מחיר. צריך לשיר לו בכל מקום את שירה של רביעיית מועדון התיאטרון.
    סגור
  • רעיונות האוצר
    משה 09/11/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עוד טמטום מבית היוצר של כחלון למכור לשלם מס שבח ולהשקיע באגח שאם מחירי הדירות ירדו אני אפסיד כסף לא תודה כל האגלים אין להם בשר ועל תחליט בשבילי צה לעשות עם כספי כאן לא צפון קןראה ואת החוק ההזוי שלך אתה מעביר בכוח ובדורסנות מלאה הים אני מקבל שכירות וחי ממנה מה יהיה מחר ? אין לי פנסיה אבל אותך לא מעניין
    סגור