08:27 אסיה: הניקיי עולה 0.25%, סיגפור יורדת 0.45%

08:26 מרים נאור לקראת פרישה: "לא ניתן לאיים על בית המשפט"

08:24 חיפה: אזעקה תישמע בשעה 10:05 במסגרת תרגיל צבאי

20:49 אמאזון קיבלה יותר מ-200 הצעות ממקומות המעוניינים לארח את בניית המטה... >>

19:02 בולטות בוול סטריט: סיגייט קופצת 12%, אמאזון מאבדת 1.2%

17:22 הנסיך הסעודי, בן טאלאל: "בועת הביטקוין תתפוצץ, זה האנרון הבא" >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון: "יש תחושה כאילו אני גרמתי לעליית מחירי הדירות, אני זה שמנסה לעצור אותה" - האזינו לדברים

 |  63
שוק הדיור
Share
שר האוצר, משה כחלון, דיבר היום ביום העיון של אגף התקציבים באוצר והתייחס למצב שוק הדיור ואף למחקר שפורסם אתמול וחוזה מפולת מתקרבת במחירי הדירות. "אנחנו רואים מחקרים אובייקטיביים ולא אינטרסנטים שמדברים על כך שהשוק בדרך הנכונה - לא יודע להגיד ירד או יעלה. ההיצעים מתגברים ואין ספק שזה ייתן אותותיו בתקופה הקרובה".


עוד הוסיף כחלון: "בואו לא נשכח, משבר הדיור נמשך 10 שנים ואני לא יצרתי אותו. הצוות שלי ואני הגענו כדי לפתור אותו. יש תחושה שאני העלאתי את המחירים אבל אני מנסה לעצור אותם. אנחנו בשיא התנופה במחיר למשתכן. הפעולה החשובה שעשינו היא הפסקת הספסרות בקרקעות מדינת ישראל והפסקנו את עליית מחירי  הקרקע".

"לגבי הזוגות הצעירים, עד היום הוגרלו מעל 5,000 זוגות צעירים הגרילו דירות ועד סוף השנה סביב ה-12 אלף ועד פסח יש מספר תחנות עד שנסיים את הקדנציה נפתור את כל עניין הזוגות הצעירים שיוכלו לרכוש דירה ב-200-300 אלף שקל פחות". 
 בתחילת הנאום ציין כחלון כי התכונן לתפקידו באוצר וכן התייחס לתקציב הדו שנתי:  "לפני שנה הגעתי למשרד האוצר במטרה ברורה להוביל מהלכים וזה לא סוד כי מבחינת המבנה הפוליטי יכולתי לבקש כל תפקיד שהייתי רוצה למעט ראש ממשלה. לא יודע אם הייתי מתאים לתפקידים אחרים אבל הייתי מקבל אותם. נבחרתי למשרד האוצר וזה לא סוד שהייתי מחוץ למערכת הממשלתית התכוננתי והכנתי את עצמי"."עד היום אני שבע רצון מהתוצאות, אני חושב שהצלחנו לשפר את החיים ולצמצם פערים אצל אוכלוסיות שונות בארץ, הצלחנו לתת תוספת של 50% לחיילי החובה בצה"ל ובסקר שנעשה בצבא רואים שפעולה זו עודדה גיוס וגם עודדה חיילי חובה ללכת ליחידות קרביות". 

"בתקציב הזה אנחנו מובילים רפורמות גדולות ומשמעותיות. היו תלונות שיש הרבה רפורמות רק שכחו שמדובר בתקציב דו שנתי. על מנת להצמיח משק צריך לעשות שינויים. אם נשאר מקובעים במקום לא נניע את המשק קדימה ולכן יש חובה לרפורמות".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

63 תגובות ב-50 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
50 יואל 12/11/2016 12:49 כן , אתה בהחלט גורם לעליה בחוסר התפוקה ייצור ייצוא
אתה אכן לא מבין המהלכים הם רק לגרום לעליית מחירים או נכון לאמר להבטיח המשך עליית מחירים קח-לו מלמד את הפרזיטים לא לעבוד המשך ירידת התפוקה והייצור והייצוא ימשיכו את עליית המחירים הגורפת אתה שם בדיוק כגורם מרכזי
49 יקיר 10/11/2016 20:12 אתה מתעלל במעמד המשלם - לא הגון ב ו ש ה
הכי קל מה שאתה עושה לוקח עוד ועוד מסר של חוסר הגינות חוסר כבוד ב ו ש ה
48 מודה לכחלון מעומק לב 10/11/2016 13:31 עם כפוי טובה. כחלון עושה כל מה שאפשר לעשות חוקית!
מגיע לעם הזה את ביבי או אפילו גרוע כי הוא לא יודע להעריך אנשי מעש ואמת. עיוורים ברמות מדהימות.
47 זוג מזדקן 09/11/2016 15:20 לא יכול לך הביתה. בסה"כ היית צריך לדאוג לעזרה לזוגות
צעירים בלי דירה, נותנים להם מענק, או פטור ממע"מ או משהו, אבל החוצפה שלך להחליט בשביל כול אזרח במדינה איפה יקנה ומתי ימכור ואם לא קנס נוסח כחלון, החוצפה הזו תחזור אליך ותדבק בך לעד.
46 יצחק 08/11/2016 21:59 מחיריהדיור
המחירים בדרך הנכונה יורדים יש מקומות שתהיה מפולת רקסבלנות
45 מובטל 50+ 08/11/2016 20:55 לי רק גורם נזק לוקח עןד מס על חסכונות ופנסיה
שכבר שולם מס על מס על מס. אתה לא דואג לתעסוקה ובמיוחד למבוגרים, רק לזוגות צעירים שעם הגרלות באזורים שהם לא גרים אתה הופך למשקיעי נדלן לוקח מהפנסיה שלי לאחר מס ומגריל ומחלק לדתיים, אנשי קבע, קיבוצים, טייקונים וחברים, פעילים, בני משפחה...... רןץ הבייתה כמה שיותר מהר תעשה פחות נזק!!!
44 אחד העם 08/11/2016 20:41 קחלון- יודע רק להעלות מיסים !!! זה הפתרון לכל בעיה !!!
הוא לא מבין שאם רוצים לעודד מכירת דירות צריך להוריד מסים. הוא מנסה לאיים במיסים בשיטות של משטרים טוטליטריים !!! ואחר כך מתפלא שהציבור כועס עליו. לא זוכר איש ציבור שהציבור כל כך כעס עליו כמו קחלון !!!
43 תירוצים 08/11/2016 19:54 תירוצים תירוצים תירוצים (ל"ת)
42 בן אהרון 08/11/2016 19:51 הנסיון של כחלון לאלץ משקיעים עם קנסות למכור דירות !!!
טעות קשה.
41 בן אהרון 08/11/2016 19:24 אם המחיר יורד בעוד שנה, יוצא שהזוכים הפסידו את ההנחה !!
אם קונים במחיר של היום בהנחה של 20%, והמחירים ירדו בעוד שנה ב-20%, יוצא שהזוכים קונים את הדירות במחיר השוק לאחר ירידת המחיר ובעצם לא יזכו ליתרון של ממש במחיר.
מובטל 50+ 08/11/2016 20:56 את ההגרלה של המתנה שפח-לון מימן בכספנו (ל"ת)
40 יצחקי 08/11/2016 18:40 שר כחלון בכלכלה רק היצע גורם לירידת מחירים,אתה מסרב לבנ
לבנות 100000 דירות בשיטות מתקדמות ע"י חברות זרות. כדי לשמור את האינטרסים של בנק ישראל,הבנקים שמלווים כסף זול,ו הקבלנים שגורפים מיליונים עם המחירים מנופחים כך אתה מתדלק את הביקוש ,יתכן שהכוונות שלך למלא את הקופה הבזבזנית,ו לא לדאוג לזוגות צעירים.
בן אהרון 08/11/2016 19:12 הקבלנים גורפים מליונים עבור הממשלה ופושטים רגל !!! (ל"ת)
39 אנונימי 08/11/2016 18:38 כחלון מזרז את המפולת בשוק הדיור.
מצד אחד הגביר את הבנייה ומטפל במחיר למשתכן, ומצד שני הטיל הגבלת על בעלי ההון לרכוש דירות נוספות: מס על דירה שלישית והגדלת מס הרכישה. בכך הוא מקטין את רכש הדירות להשקעה ולהשכרה, הדירות שישארו על המדף והתמוטטות שוק הדיור לא תאחר להגיע.
דב 08/11/2016 19:29 39
ממש נס מהנסים האלוהיים, מה? כחלון עשה כל זאת? באמת מדהים! על-אנושי! תאמר לי, בבקשה, באיזה ללה-לנד אתה חי?
38 שיר 08/11/2016 18:34 אחלה כחלון
השר היחידי שבאמת אכפת לו מהזוגות הצעירים
37 דב 08/11/2016 18:22 כחלון=כישלון
בנוסף לכל החדלונות שלו, הוא גם בכייני. זוכר את השיר של רביעיית מועדון התיאטרון?
36 איציק 08/11/2016 18:15 טוב מאוד תרגיש מה שיאיר לפיד הרגיש (ל"ת)
35 בוחר מאוכזב 08/11/2016 17:58 הבטיח שיודע איך קיבל ארגז כלים עכשיו הריצפה עקומה קשקשן (ל"ת)
34 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 08/11/2016 17:39 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
33 זוג צעיר 08/11/2016 17:22 רק מחדלים וטעויות מבהילות. לך הביתה ותפנה מקום לאנשים
שיודעים לעשות ולא רק לעשות טעויות.
32 עינבר 08/11/2016 17:13 אכזבה!!
חיכינו לריק.מחירי הדירות רק עלו בנתיים ועכשיו יותר קשה לקנות.סתם ביזבוז זמן !כחלון במילה אחת אכזבה
31 יורם 08/11/2016 17:08 אנשים לא מצליחים לקלוט שהמחירים יכולים לרדת
חכו שנה ותראו את המחירים נחתכים ב30%
30 אבל 08/11/2016 16:57 תגרום לכמה זקנים למות כמו כלבים חסרי כל
וזה יהיה בגלל המס האדיוטי שלך.
29 אחד העם 08/11/2016 16:54 לדעתי כחלון הצליח להשניא את עצמו על חלק מהציבור.
זה עצוב כי אני מאמין שהוא אדם טוב אבל עושה הרבה טעויות שנתפסות בעיני הציבור מאד לא טוב גורמות לחלקים בציבור לפתח ממש שנאה כלפיו וזה עצוב כי הוא ממש לא התכוון לזה ובטוח לא נהנה מזה. מצד שני הוא מטפס על עצים גבוהים של יוקרה וכבוד ולא מוכן להקשיב לקוחות ולרדת מהעץ. גם ההשתלחות שלו בציבור המשקיעים ״אספנים״ לא מתאימה לאדם במעמד של שר בממשלה והוא לא מבין זאת ולא מתנצל על הדברים.
28 טלטל 08/11/2016 16:40 כחלון רקדן מעולה ובגלל זה לא יצליח בתפקידו
ליד נתניהו כלום לא צומח ובטח לא כחלון.הוא רוקד לפי החליל של נתניהו.והחליל הזה מוציא קולות של הרס!תפתח היניים ואל תלך כצאן לטבח.תימוד על שלך גם ביניין תאגיד השידור וגם בעיניין הסרת מכסים על יבוא מזון יבש בשר וירקות בעונות שקיים מחסור.תתמוך בהורדת מחיר המיים וחיסול התאגידים.רק חיסול תאגידי המים והחזרתם לעיריות יוזיל המיים בסכום המע"מ שלא לדבר על היעילות וגרימת תסיסה אצל חברי הליכוד שיאבדו גובים בתאגידי המיים.
דב 08/11/2016 19:32 28
ביזפורטל, כדרכם בקודש, מצנזרים. אחרת היית מקבל תגובה בהתאם שכתבתי. רק את אנשי מר"ץ=שרץ ביזפורטל מצטטים באהבה, כל הזמן, בעיקר כשמדובר בדברי בלע אנטי-ציוניים. לבטח גם את זה יצנזרו.
27 יד הנפץ 08/11/2016 16:30 הצעד המתבקש- ביטול מיסים עקיפים על אמצעי מניעה ועידוד ה
שימוש בהם. פרו ורבו...
פששששש 09/11/2016 00:18 אולי גם להטיל מס על מי שמתחתן (ל"ת)
26 לביבי אין ברירה 08/11/2016 16:18 מזמן היה מעיף את המגלומן הזה כמו שהעיף את לפיד
אבל גם לביבי השרדן יש מי שיכול לשחק בו כמו פחלון ובנט מנצלים את החולשה של ביבי עד הסוף. לא סתם כחלון חיפש מלוכה במפלגה לבד ולא הצטרף לביבי. עוד מעט כשהממשלה תסיים את תקופתה כחלון יחפש לו ג'וב אצל חברים מושחתים וקמצנים . כחלון נוכל שרימה את בוחריו הטיפשים
25 חיים ברו 08/11/2016 16:18 אתה לא גרמת לעליית מחירי הנדלן,אבל אתה גם לא גורם למחיר
לרדת ,כבר למעלה משנה טוחנים מים וועדות מכרזים וכלום
24 כחלון ולפיד 08/11/2016 16:16 רק דפקו את מעמד הביניים בעוד מיסים
ואיסורים למינהם. המס על הבורסה הועלה בבכוונה כדי שהעם יבין שכדאי לו לקנות דירות. ולפיד גם הטיל חובת הגשת דוח מחזור כדי שמס הכנסה יתעלל באזרחים תמימים שכל חטאם שמכרו את ניירות הערך שלהם . הממשלה מעדיפה שהם יפסידו במפולת. לכו לעזאזל .
23 כחלון 08/11/2016 16:10 כדאי לך להפנים. העם שונא אותך .
אתה לא תיבחר שנית. יש לך בטחון עצמי מופרז על כלום העם לא מחכה לך להוביל מהלכים. וכל תפקיד שהיו נותנים לך היה כשלון כמוך. אתה שנמנעת בגז לא ראוי להיות שר אוצר אתה מתעמר באזרחים יחד עם מס הכנסה . השינוי היחיד שתקבלו זה פחות מיסים.
22 בא 08/11/2016 15:47 רק ביבי יכול לדפוק את הבוחרים שלו ולהיבחר שוב ושוב ו...
שוב , זה בגלל שהוא רידיק , אוטיסט לוחם גאון ,
ביבי 08/11/2016 16:19 זה כחלון ולא ביבי. (ל"ת)
21 אייל 08/11/2016 15:41 כחלון החובבן
אם היית מוריד את המס על רווחי הון בבורסה מ 25 ל 10 היית רואה שהכל היה משתנה לאובה אבל אתה חובבן שהצליח לו פעם אחת עם הסלולר .. פגעת בנהגי המוניות בלי הבנה בסיסית של רווחיות הדבר, לא טיפלת בדיור ובשום דבר אחר,שים את המפתחות ותתפטר. בכבוד רב - מפלגת יושר (חפשו בפייסבוק) ביבי וכחלון החוצה!!!!
20 קחלון 08/11/2016 15:40 ומשה אשר שני אנשים דורסניים שחולבים את הצבור
בבחירות קחלון עף בגלל שהוא כשלון ומשה אשר ישיג מהצבור ההפך.
19 קחלון 08/11/2016 15:37 אתה רק גורם לעליית מיסים . (ל"ת)
18 אייל 08/11/2016 15:36 יש לי תחושה שאני ארסק את המפלגה שלך
אחריי מה שעשית לנהגי המוניות! תשלח קו׳׳ח .. אולי ביבי הרודן יקבל אותך!
17 בא 08/11/2016 15:28 אני שם לכחלון פרסומת לפיצה בקלפי ,אנחנו כבר אכלנו אותה (ל"ת)
אני ישים לו 08/11/2016 16:12 כרטיסי ביקור למכונים שיתחיל לגבות מהם מיסים (ל"ת)
16 בא 08/11/2016 15:27 שמעתי שקלינטון הצביע לטראמפ , היא בלונדינית ככה שזה
מובן . מה אתם מתפלאים אם השתמשה בטלפון שלה בזמן שהיתה שר חוץ .
15 מס על ריבית הפסית 08/11/2016 15:26 צריך להוריד את המס על הריבית ולהנפיק אגח 3 אחוז לשנה (ל"ת)
14 בא 08/11/2016 15:21 איזה דפוק ,את חבר שלי פיטרו במפעל הייטק בגלל שנכשל
בתפקידו .
13 שלומי 08/11/2016 15:16 כחלון מחפש תרוצים בחירותהבאות. אפפפפסססס.
פשוט כישלו
12 כנסו להסבר!!!! 08/11/2016 15:15 אתה העלית את מחירי הדירות!!!!
מס רכישה גבוה מעלה את מחיר הדירות. הגרלת מחיר למשתכן מגדילה את הביקושים ומעלה את המחירים. מס גבוה על הבורסה מעלה את מחיר הנדלן. פרסום נתונים שקריים ומעוותים ומשחקי סטטיסטיקה משדרים לחץ ומעלים את מחירי הדיור.
11 בן אהרון 08/11/2016 15:12 צריך לטפל מכיוון אחר לגמרי !!! להעלות ריבית על פיקדונות
ואז כל האויר בבלון היה יורד בצורה מבוקרת. למרבה האירוניה, היה צריך דווקא לעודד השכרה כי העלות יותר נמוכה מהריבית על המשכנתא. אבל למהלכים כאלה צריך תחכום כלכלי וראיה יותר רחבה ואת הכלים האלה אין למי שלא למד כלכלה!!! ומנסה כל מיני פטנטים לא מוצלחים. חבל !!!
10 יוסף 08/11/2016 15:11 כחלון הוא עגל רך שמנסה לשים פלסטר איפו .....
שצריך ניתוח כירורגי כחלון הולך לחלשים אל המטרות הקלות ומנסה לבנות נרטיב שקר כאילו שאלה שרוכשים דירות הם האחראיים לעלית מחירי הדיור בזמן שהם רק התוצאה ולא הסיבה עצמה לך תחשוף את שיניי התנין שלך איפו שצריך אצל האריות ולא אצל הכבשים שבטח שמיסים יכניס עוד כסף לכיס שלכם אבל בטח לא יפתור את מחירי הדיור המופרזים
9 יש ר א לי 08/11/2016 15:11 כחלון,לא העלה את מחירי הדיור אבל נכשל בנסיון להורידם
לא לשכוח, כחלון דרש וקיבל את מלוא הסמכויות. בנוסף לאוצר קיבל סמכויות שהיו בידי משרד השיכון/ מקרקעי ישראל וכן סמכויות שהיו בידי משרד הפנים- ועדות התכנון. עם כל הסמכויות והכלים שיש בידו ועם האג'נדה המוצהרת מצופה היה שיצליח אבל מה לעשות, הוא לא! מה לעשות שיש את מבחן התוצאה, לא מספיק כוונה, ואם לא הצלחת עליך לפנות את הכיסא. אך זה במערכות תקינות ולא בפוליטיקה הישראלית המבישה. בנוסף, לא אשכח לכחלון את ההתחמקות מלעסוק בנושא מיסוי הגז רק כי הוא חבר של טייקון מימון ואולי גם של אחרים (תשובה?), וזה למרות שלפני הבחירות טען והבטיח שהוא יטפל בנושא. אז כחלון כמרבית הפוליטיקאים לא אמין. חבל. אנחנו משלמים את המחיר.
8 אדון שוקו 08/11/2016 15:10 מביך. אין לו שמץ של מושג מה הוא עושה
הגרלות ובלבלי שכל. זה הפתרון של מר כחלון למצב. בבחירות הבאות בטח יגיע ל119 מנדטים...
7 בן אהרון 08/11/2016 15:06 קבל את כל כלים ועושה את על הטעויות האפשריות !!!
כלכלה זה מקצוע, זה לא עניין פוליטי. היה צריך להקים פורום יעוץ עם הכלכלנים הבחירים במשק כדי לתכנן את הדרך למטרה. במקום זאת מנהל הכל על דעת עצמו, גורם נזקים לכולם ומקבל המשך עליית מחירים!!!
זוג צעיר 08/11/2016 17:25 הרס לנו את החיים, סתם שרפנו זמן והמחירים עלו והוא דחף
אותנו לרוליטת מחיר למסתכן הבדיחה שלו. הוא משחק פה בחיים של אנשים, יש זוגות שמתגרשים בגגלך חתיכת אפס!
בא 08/11/2016 15:22 היה מביא קבלנים מסין ובונה כמו אריק שרון ,בלי מחיר למזד
יין , ובלי דירה שלישית . פשוט ליצן .
6 אורית 08/11/2016 15:05 כי האזרחים ציפו לפועלך החיובי, אך התברר כמאכזב!!!! (ל"ת)
5 אתה רוצה לעצור? 08/11/2016 15:05 ראשית תוריד מס על הבורסה ושנית תן אלטרנטיבה להרוויח
איך זה שהבנקים מרוויחים מיליארדים ואדם שיש לו כסף בבנק אין רווח אם תוריד מס על רווחי ההון הכסף לא יילך לדירות ואם יהיה חסכון עם רווח כמו פעם אז הכסף ישאר בבנק
הוא לא יוריד 08/11/2016 16:13 להפך (ל"ת)
4 יחיאל 08/11/2016 15:03 כחלון -- בשלב זה הציון שלך הוא : ניכשל .!!
התחמיד יכול לעלות כיתה אבל לא בבית סיפרנו !!!
בא 08/11/2016 15:24 היה מביא קבלנים מסין ובונה כמו אריק שרון,רק ביבי יכול
לדפוק את הבוחרים ולהבחר שוב ושוב ו...שוב . מי שלא רידיק כמו ביבי הוא כישלון .
3 תום 08/11/2016 14:58 שוכחים שהכל בתקופתו של ביבי האפס אישתו לא מסכימה לו (ל"ת)
2 פייסבוק מחיר למשתכן 08/11/2016 14:51 חפשו בפייסבוק מחיר למשתכן
כל הכתבות והעדכונים במקום אחד https://www.facebook.com/price.lamishtaken/
1 משכנתא - מאסר עולם 08/11/2016 14:42 די לגניבת דעת - נבחרת לטפל ביוקר הדיור ונכשלת (ל"ת)
בא 08/11/2016 15:36 משכנתה זאת עבדות. (ל"ת)