ועדת הכלכלה דנה בכביש 89 בסמוך לנהריה: בעשור האחרון נהרגו 6 בני אדם ויותר מ-400 נפגעו

כבל זעם על כך שכבר 14 שנה הכביש לא טופל ודרש תשובות תוך 10 ימים. משרד התחבורה: תכנון הרחבת השוליים יסתיים באמצע 2017 ומכרז להרחבת הכביש יצא בעוד כשנה וחצי

תמרור אזהרה, צילום: Getty images Israel
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, דנה היום בטיפול בכביש 89 בין כברי לנהריה בצפון, לבקשת חברות הכנסת יעל גרמן ויעל כהן פארן וחברי הכנסת אוסאמה סעדי, אכרם חסון, חמד עמאר, ג'מאל זחאלקה ויצחק וקנין. זאת לנוכח טענת חברי הכנסת כי משרד התחבורה מגלה אזלת יד בטיפול בכביש, שמסכן את חייהם של מאות אלפי תושבי הגליל המערבי.
חברי הכנסת שביקשו את הדיון, הסבירו כי בקטע שבין צומת כברי לנהריה, שאורכו 5 ק"מ בלבד, אירעו בעשור האחרון, לא פחות מ-150 תאונות בהן נהרגו 6 בני אדם ויותר מ-400 נפגעו. כמו כן צוין כי משרד התחבורה הבטיח לסיים את עבודות הרחבת השוליים בכביש במאי 2015. חברי הכנסת טענו בדיון כי ההבטחה לא קיימה עד היום, וכי אוזלת ידו של משרד התחבורה אשר נמנע מלהפוך את הכביש לדרך דו-נתיבית עם גדר הפרדה, יחד עם סלילת נתיב חירום והצגת לוח זמנים מחייב לביצוע העבודות, עולה כדי מחדל של ממש המסכן את חייהם של מאות אלפי תושבי האזור וממשיך לגבות קורבנות.
היו"ר כבל פתח את הדיון בביקורת על היעדרותו של מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, ואמר כי הוא מעוניין להגיע לתוצאות מעשיות ולכן מצפה שבישיבה כזו ישתתפו מי שיש להם סמכות לקבל החלטות במקום.
ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי, אמר כי אי אפשר לחשוד במשרד התחבורה ובחברת נתיבי ישראל שהם לא מסוגלים לבצע דברים, אך הפיתוח של כביש 89 תקוע כבר 14 שנים, "ואם אתה אומר איזה מילה עושים עליך חרם ואתה הופך לאויב משרד התחבורה". ראש מועצת חורפייש, מופיד מרעי, אמר גם הוא כי כבר לפני יותר מעשור החלו לעבור על הרחבת הכביש, וכי לא יכול להיות שלא מצליחים להתגבר על הקטע הקצר הזה. מנכ"ל עמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל ותושב קיבוץ כברי, אמיר ירחי, סיפר כי לפני שנתיים ניצל מתאונה חזיתית בכביש, ואמר כי לפני חודש למשפחת כץ לא היה את המזל הזה ויום אחד מישהו יצטרך להסתכל לילד בן שנתיים שאיבד את משפחתו ולענות לו למה לא מרחיבים את הכביש. "על הכביש אולי לא נוסעים שרים חברי קבינט ובעלי הון, אבל נוסעים עליו אנשים, שהאיום המרכזי על החיים שלהם הוא לא קטיושה אלא תאונת דרכים", אמר.
מיטל הומינר, אמרה כי כביש 89 נכלל בתוכנית החומש של המשרד וכולל חלוקת הדרך לשני נתיבים דו מסלוליים עם הפרדה, הסדרת צמתים ושביל אופניים בעלות של כ-250 מיליון שקל. עם זאת היא ציינה כי היציאה למכרז תהיה בעוד כשנה וחצי. כבל המשיך והקשה בדיון ודרש לדעת מה מעכב את ביצוע התוכנית ומה מונע הרחבת הכביש עד אז. נציג נתיבי ישראל, אוהד קורן, לא ידע להשיב והיו"ר כבל הגיב ואמר כי בדיוק לשם כך נדרשה השתתפותו של המנכ"ל בישיבה. הוא הוסיף ודרש מנתיבי ישראל לקבל תוך 10 ימים רשימה של חסמים שמונעים טיפול בכביש.
ראש תחום מהנדסי תנועה מחוזי במשרד התחבורה, אנה אוסטרובסקי, אמרה כי חברת נתיבי ישראל מקדמת תכנון של שול ימני לרכב חירום, אך התכנון הוא בשלבים מאוד מתקדמים וברגע שהוא יגיע למשרד התחבורה הוא יאושר. הומינר הוסיפה כי תכנון מפורט של השול יסתיים באמצע 2017 וציינה כי תקציב התכנון הגיע ממשרד האוצר רק לפני חודש.
בסיום הדיון כבל הוסיף ואמר כי הוועדה לוקחת על עצמה כפרויקט את הטיפול בכביש, וביקש מיו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח"כ יעקב אשר, לקיים מעקב צמוד אחרי העניין ואמר: "אנחנו תובעים לקבל תשובות ברורות תוך 10 ימים, לא נוותר עד שהפרויקט יצא לדרך".
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה