השבוע צפוי עדכון נוסף לתכנית 'מחיר למשתכן' - הנה הפרטים

מחיר למשתכן, צילום: ענת דניאלי
עדכון נוסף בתכנית 'מחיר למשתכן' צפוי לאישור ביום רביעי הקרוב במועצת מקרקעי ישראל. במסגרת התיקון בתכנית 'מחיר למשתכן', צפוי שינוי בהקצאה לבני המקום, באזורי עדיפות לאומית בשיעור גבוה יותר מן הקבוע לאזורים שאינם נכללים במפת אזורי עדיפות לאומית.
ההצעה מבקשת לקבוע מדרג בתוך קבוצת אזורי העדיפות כך שבאזורי עדיפות לאומית א' וכן בקו עימות, יעמוד שיעור יחידות הדיור שיוקצה לבני מקום על 50%, ואילו באזורי עדיפות לאומית ב', יעמוד שיעור יחידות הדיור שיוקצה לבני מקום על 32%, ללא שינוי. כמו כן, בשאר המקומות שאינם נכללים באזורי עדיפות לאומית שיעור ההקצאה לבני המקום יעמוד עד 20% בכל מתחם ומתחם. בנוסח ההצעה, הצפויה לאישור, מסבירים כי העדכון הנו "מתוך רצון לתמרץ בנייה רוויה במסגרת 'מחיר למשתכן' באזורים אלו".
ברשימת היישובים בעדיפות לאומית ישנם 673 יישובים שונים, בעיקר מושבים וקיבוצים בצפון ודרום הארץ, אך גם ערים כמו אופקים המצויה בעדיפות א', ואף שווקו שם דירות במסגרת 'מחיר למשתכן' וטרם נפתחה ההגרלה. בעדיפות א' ניתן למצוא גם את נצרת ונצרת עלית, מגדל העמק, מעלות תרשיחא, חצור הגלילית, מטולה ועוד. כמו כן, מעבר לכך שצפויים להרחיב את שיעור ההקצאה לבני המקום, אותם יישובים אף מאפשרים מענק למשתכן בסכום של 40,000-60,000 שקלים כמו למשל באופקים, דימונה, ירוחם ונצרת עלית. רשימת היישובים בהם גם ניתנים המענקים. 

רשימת אזורי עדיפות לאומית באתר משרד הבינוי והשיכון 
תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הילדים שלי כבר לא יקנו דירות ובטח לא במדינה הזו שהשלתה
    אבא 07/11/2016 07:13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אותם שנים ורק מוסיפה מיסים וקנסות. עדיף שיעברו לחול
    סגור
  • 6.
    אנשים יגורו איפה שיש תשתיות
    מחוסר תקווה 07/11/2016 00:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה שאפשר למצוא עבודה, מקומות בילוי, חינוך ורפואה זמינה. זה שהמדינה תבנה 1,000,000 יחידות דיור במקומות הכי מוזנחים ונידחים במדינה לא אומר שמישהו יבוא לגור שם.
    סגור
  • 5.
    עוד תירןץ לגנוב ממי שחסך (ל"ת)
    אזרח עשוק 06/11/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מחירים גבוהים מידיי וסיכויים אפסיים לזכיה. ממש עלוב !!! (ל"ת)
    אריק 06/11/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    ....מחיר למשתכן רק ב-500.000 ש"ח
    דן 06/11/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    8 1
    זה צריך להיות מחיר למשתכן....בארופה ככה עולה בית ופה לצעירים ששרתו את המדינה 3 שנים דופקים מחיר כפול. פה בכל חרטא ואנשים אוכלים את זה.
    סגור
  • דירה חדשה או מתפוררת בת 80 שנה?
    ישראלי 06/11/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    1 6
    באזורי ביקוש באירופה המחירים לא זולים בכלל בכלל. נסה לברר כמה עולה דירה חדשה בפריס (באזור של מקומיים, לא מהגרים מוסלמים). בלונדון, בערים נחשקות במערב גרמניה (לא ברלין שזה כמעט מזרח גרמניה), במילאנו. באירופה אף אחד לא מתרגש לגור בדירה בת 80 שנה. קומה 4 בלי מעלית ובלי חניה צמודה (מחפשים חניה באיזה מגרש עפר) רוצה דירה בזול? בבקשה, לך לטבריה או לקצרין.
    סגור
  • 2.
    כנסו לדך בפייסבוק - מפלגת יושר
    אייל 06/11/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    4 15
    הזמן למהפיכה ! לא מחיר למשתכן ולא פגיעה בפרנסה של אנשים ! נבטל את המע'''מ ונביא לשינוי אמיתי. כחלון פגע בנהגי המוניות - 30,000 נהגי מוניות ריסק להם את הפרנסה ב 30 אחוז! הוא ישלם על זה בבחירות הבאות .אני אדאג לרסק את המפלגה שלו . במקום לבטל את המע''מ על נסיעה במוניות הוא העדיף לפגוע לנו בכיס .ולגרום לנו גם להיות אנשים עניים ! אני אדאג לרסק את המפלגה שלו ושל ביבי !
    סגור
  • 1.
    כחלון חתיכת חלאה
    אייל 06/11/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    10 18
    הרסת את ענ המוניות . נתראה בבחירות יא אפס! מחיר למשכתן ? זה שעשעון טלוויזיה ? זורק סוכריה לאלפי רעבים ? חרפה שיש אחד כמוך ביננו. מפלגת יושר בפייסבוק חברים ! אני מבטל את המע''מ בסקטורים רבים ובאמת אדאג להורדת יוקר המחיה ולא לפופוליזם זול !
    סגור
  • אתה לא חייב להיות נהג מונית
    ישראלי 06/11/2016 11:43
    הגב לתגובה זו
    6 5
    אם להערכתך התגמול מעבודתך כנהג מונית איננו מספק אז תוכל לעשות הסבה מקצועית ולהיות נהג אוטובוסים. חברות האוטובוסים מחפשות נהגים בנרות, וישמחו לקלוט אותך.
    סגור
  • שלום ישראלי טיפש
    אייל 06/11/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תשובתך מעידה על טפשותך /טמטומך,אתה יודע מה ההבדל בין שניהם ? לא משנה ....תשובה כזאת מטומטמת ,קרוב לוודאי שאתה חבר של כחלון הטיפש שהוביל אותנו למקום הזה. ולחשוב שיש אנשים כמוך וכמוהו שמנהלים את המדינה ..לכן הגענו לאן שהגענו . אמשיך בקו החשיבה המטומטם שלך וכמובן שלא תבין את מוסר ההשכל כי אתה טיפש אבל אסור לאבד תקווה ...אז הנה קצת עבודה מחשבתית עבורך- אני לא חייב לפרנס את משפחתי ,שהילדים ימותו ברעב . עוד קצת עבודה מחשבתית ...אחריי שיהיו מספיק נהגי אוטובוס נגזור גם עליהם גזרות ואז יהיו חסרות זונות בתל ברוך ותציע לי להתחפש לזונה ולעבוד בזה. אתה מבין כמה אתה מטומטם?
    סגור
  • כן, תיכף המוניות ינהגו לבד-מה לעשות?
    בריטי 06/11/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קוראים לזה קדמה,שמעת על זה משהו? לא קשור לכחלון. לך לעבוד ותפסיק כבר לגנוב אותנו אייל,תנו לאובר להכנס כבר. תנו גם ל8.5 מליון לחיות כמו במקום מתוקן.
    סגור
  • קשור לכחלון ועוד איך
    היי בריטי 06/11/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קדמה זה דבר מבורך ,המוניות לצערך לא יינהגו לבד ועד שזה ייקרה אם בכלל שייתנו לנו להתפרנס בכבוד. לאן יילכו 30,000 נהגי מוניות ? כחלון הנבלה הוריד את המחירים ב 11 אחוז ואפילו יותר ....זה הפתרון? יכול היה להוריד את המע''מ על מחירי הנסיעה במונית וכולם היו יוצאים מורווחים . ולגביי אובר ....אתה באמת חושב שזה יוזיל לך את הנסיעה ? אתה חי בסרט טוב !!! חוץ מלמלא את הכיס של מנכל אובר ..כל השאר יעשו אולי 100-200 שקל בחודש...בשביל זה לרסק את ענף המוניות? אין בעייה ...30,000 מובטלים יהיו ....מצאו במי לפגוע ...אבל אל דאגה אני אקים מפלגה ונוריד את הליכוד וכולנו לרצפה
    סגור