21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

יגאל צ'ודנר: "באופן אבסורדי הכנסת חברות הבניה הזרות עשויה להוות זרז לעלייה נוספת במחירי הדירות"

 |  52
תגובות בענף
Share
משרד האוצר ומשרד השיכון פרסמו את שש חברות הבנייה הזרות שנבחרו לצורך ביצוע עבודות בנייה בישראל. בעקבות בחירת החברות התקבלו תגובות המתנגדות ואף תוקפות את המהלך ככזה שיכול להזיק לחברות בישראל. נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק מסר: "ההחלטה לאפשר את כניסתן לעבודה בישראל של שש חברות בנייה זרות, תסכן חברות בנייה קטנות ובינוניות הבונות כיום דירות". 


בריק הוסיף וציין "ההחלטה הזו איננה פתרון למחסור הקשה בעובדים מקצועיים בענף הבנייה. מחסור שהינו החסם המרכזי המונע את האצת הבנייה למגורים, שצריכה להוות את הבסיס לפתרון משבר הדיור הממושך שבו נתון המשק. בפגישה שקיימתי השבוע עם שר האוצר הצגתי לו את רשימת החסמים שבהם על המדינה לטפל מיידית כדי לפתור את משבר הדיור. בראש הרשימה הזו הצגתי לו דרישה בשם ענף הבנייה כולו, כי יאפשר להביא לישראל מיד עשרות אלפי עובדים זרים שיתגברו את חברות הבנייה הישראליות הפועלות כיום בכל רחבי הארץ. זו הדרך היחידה והנכונה לטפל בבעיית המחסור בכוח אדם בענף הבנייה".

יגאל צ'ודנר מייסד ומנכ"ל חברת "נתיבי הקמה" לניהול הליכי סטטוטוריקה ורישוי לבנייה: "מחירי הדיור הגבוהים בארץ מורכבים בראש ובראשונה מחוסר זמינותן של קרקעות לבנייה ומהליכי רישוי ממושכים, והיוזמה להבאתן של חברות בניה זרות אינה יכולה לפתור את החסמים האמיתיים הללו וגרוע מכך היא אף יכולה להזיק, משום שמרגע ההחלטה ועד להיערכות השוק לקליטתן של החברות בפועל – השוק נכנס לקיפאון, כאשר במקביל עלולה להיווצר פגיעה בחברות בנייה ומשל כך בכוח העבודה המקומי. עם זאת, אחת מהסיבות העיקריות מדוע מהלך זה עלול אף להרע עם השוק היא  חוסר ההיכרות של חברות זרות עם נבכי הביורוקרטיה הישראלית"."יש להבין כי ניהול הליכי האישור הכרוכים בקבלת ההיתרים הדרושים לבנייה והאישורים הנדרשים לאכלוס, אורכים יותר מהזמן שלוקח לבנות בפועל. אם כך, שיטת 'תכנן ובנה' מתעלמת מהחלק המשמעותי ביותר בדרך ולחברות זרות אין את היכולת, הניסיון והידע בהתנהלות בים הביורוקרטיה הישראלי, כך שמדובר במהלך שעלול אף להאריך מאוד את לוח הזמנים ובדרך זו להביא אפילו לעלייה נוספת במחירים. במצב הנוכחי נדרש פתרון משולב, אשר תחילתו בהפשרת קרקעות במסות אדירות, ובמקביל בהפניית משאבים לפתרון בעיית כוח האדם והביורוקרטיה"."לא יתכן כי כל רבעון תתקבל החלטת ממשלה שתשתק את השוק עד להסתגלותן של הרשויות לדינמיקות החדשות – דבר שבאופן אבסורדי מהווה את הזרז לעלייה במחירי הדיור. גם אם המהלך להבאת חברות זרות יצא לפועל, אז יגיעו מספר חברות זרות עם עשרות אלפי עובדים אשר יסייעו בביצוע, אבל מה הלאה? האם זה מה שייתן את המענה ויגדיל את ההיצע? כשאנו מדברים על הורדת מחירי הדיור, יש להבין שהבאת חברות זרות לא מספקת את המכלול הדרוש של פתרונות ואת המענה המתאים להגדלת ההיצע וטומנת בחובה נזקים רבים".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

52 תגובות ב-33 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
33 כתבה פח 28/10/2016 20:46 כמה כסף שילמו לכם על כתבה פח הזאת? (ל"ת)
32 מאור 28/10/2016 14:29 נשמע כאילו זה לא אתר חדשות רציני
די לעשות מהציבור צחוק
31 דודו 28/10/2016 12:56 "לא מכירים את הבירוקרטיה" - ז"א לא מכירים מעאכרים
בארץ השחיתות חוגגת, וקבלנים חייבים להכיר מעאכרים בכל פינה כדי לזרז הליכים בירוקרטיים. השחיתות היא בכל מקום - בזק, חברת חשמל, העיריה וכו'. בכל מקום שצריך את האישור שלו כדי לקבל טופס איכלוס, יש מעטפה שצריך להשחיל בכיס הנכון כדי לזרז הליכים. מדינה בזיונית.
30 יניב 28/10/2016 12:32 מבצע לקבלנים
פרסם את הפרוייקט בביזפורטל ואנחנו נדאג לפמפם את המחירים בכתבות "אובייקטיביות"
29 כלכלן 28/10/2016 10:18 תור הקבלנים למצוא פתרון
מקווה שהקבלנים ימצאו פתרונות מבריקים למכירת דירות,בראש ובראשונה לחתוך מחירים והרבה
28 t 28/10/2016 10:14 אני רץ לקנות דירה עכשיו!
הציבור כבר לא קונה את השקרים האלו...
27 לירן 28/10/2016 09:59 חחחח איזה ליצן (ל"ת)
26 גיורא 28/10/2016 09:58 שטויות במיץ
ביזפורטל היקרים, , תפסיקו לתת לאינטרסנטים לקשקש, אנחנו לא ילדים בני שלוש.
25 אני רק שאלה 28/10/2016 00:14 ואיפה לעזאזל יגורו כל הסינים שיבואו ? (ל"ת)
24 עמי 27/10/2016 16:54 הזדמנויות נדל"ן-מדור פרסומי (ל"ת)
23 טויוטה מכיר? 27/10/2016 16:42 עודף תחרות וחשש מוצדק של הקבלנים כי
הדבר יבוא על חשבונם הוא חשש נכון ,לנצח ניסע ביגאור
22 חיים 27/10/2016 15:15 חחחחחח
האינטרסנטים בלחץ. צפו בערים הסיניות ותבינו איך בונים מהר וטוב. תבקשו מזהבי לשלוח סירטונים. ממתי הקבלנים בארץ דואגים ללקוחות הישראלים ?!!!. אסור לתת לקבלנים לווסט את הבנייה.
y 27/10/2016 19:26 כשכחלון מחליט לא לשחרר קרקעות לבניה לציבור הרחב
וכש 90% מהקרקעות שייכות למדינה, נשאר לקבלנים להתחרות על 10% הקרקעות הפרטיות. ככל שיהיו יותר קבלנים מחיר הקרקעות הפרטיות יעלה
קלקלן 27/10/2016 16:43 חחחחח... תבקש גם מהסינים להוציא היתרי בניה (ל"ת)
21 גיא 27/10/2016 14:43 מסכנים הקבלנים
במקום לנגב את התחת בשטרות של 200 שח הם יצטרכו לעבור לשטרות של 100
שי 27/10/2016 21:37 חמודי
נראה יותר שהם ינגבו עם נייר זכוכית
20 בא 27/10/2016 14:30 שאלה ליגאל? איך עושה יגואר (ל"ת)
19 יוני 27/10/2016 13:29 חחחחחח נפלתי מצחוק מהכותרת
תודה ביזפורטל הפכתם לאחלה עיתון מצחיק
18 אדם 27/10/2016 13:00 תמיד מראינים אינטרסנטים
לפי האינטרסנטים "שטובת הזוגות הצעירים "היא שמנחה אותם הכי טוב לשמר את המצב הקיים .כידוע כל תחרות מעלה את העליות. פשוט פטתי ומביך.
17 ישראל 27/10/2016 12:54 עוד אינטרסנט שמקשקש. כחלון כל הכבוד !!
סוף סוף קם שר בממשלה, ומצליח להזיז את ספינת הנדלן למקום אחר. כחלון מצליח לעשות מה שאף אחד לפניו טרם עשה עד כה. כחלון מצליח להכניס חברות בנייה זרות לענף הנדלן הישראלי. כחלון משנה את ענף הנדלן. כחלון, תתעלם מכל האינטרסנטים והמשך בעשייה. בהצלחה גם בהמשך
רונן 28/10/2016 14:41 אנא דייק - כחלון מנסה
וטוב שכך אבל הפקק האמיתי הוא קודם כך שחרור קרקעות מאסיבי באיזורי הביקוש. עד שהוא לא יעשה את זה, גם 100 חברות סיניות לא יעזרו לו. ממה שנראה בינתיים, אין מספיק קרקעות (לפחות אין למנהל) באיזור המרכז ובנוסף, הוא לא מצליח להזיז כלום מבינת הבירוקרטיה של תהליכי הבנייה (אפרופו ארגז הכלים שלו..) אבל הוא בדרך הנכונה :) סביר להניח שעד סוף הקדנציה שלו הוא יצליח להזיז קצת אבל לא הייתי תולה תקוות בשינוי כמו בשוק התקשורת
רמי 27/10/2016 13:42 הוא מקשקש כי הוא משקשק.. (ל"ת)
16 מעולה 27/10/2016 12:52 חברות סיניות בנו את מנהרות הכרמל בזול ומהר (ל"ת)
15 זרות בצירוף להפשרת 27/10/2016 12:49 אוסף של שקרנים ואינטרסנטים! חברות
קרקעות ייצרו היצף של דירות וצניחת מחירים!
14 בא 27/10/2016 12:28 למה לא שווה להיות מושחת ,צריך להכנס ליוטיוב מוות קליני
ולראות חוויות של אנשים שעברו מוות קליני , להתעלם מהדתיים שמשננים את הנרטיב הדתי ומשקרים . לא תיברח יגאל .זה ממש לא שטויות ילדותיות , אני מכיר מישהי שהיתה לה חוויה חוץ גופית במהלך ניתוח . ולך יגאל יהיו כמה אלפי שנים בגיהינום .לא תוכל לשקר לעצמך .
13 בא 27/10/2016 12:15 יש לענף הזדמנות להתייעל וללמוד מחברות זרות איך בונים
אסור שיהיה מונופול , כול הכבוד לכחלום . ואני אומר ליגאל המושחת ולחבריו לכו להתייעל . את הגיהנום כבר הרווחתם .
דן 27/10/2016 12:40 למגיב מס' 13
אני מכיר את יגאל באופן אישי , הוא לא קבלן ולא מושחת ..
12 מאיר פ 27/10/2016 11:49 אוווו
היצהו בגזלנים. ( בנקים וקבלנים ) לנגוס להם ברווח...? כחלון !!!!!! זהירות יחסלו אותך חהחה הראה אם המהלך יצליח במדינה הנשלטת ע״י הקבלנים והבנקים
11 סרגיי 27/10/2016 11:44 כותרב מדברת בעד עצמה - אבסורד!!! (ל"ת)
10 שנה טובה 27/10/2016 11:42 לכל מי שלא מבחין ,ישנה התקררות בשוק
מזג האויר הסתוי כנראה משפיע כך גם החגים כך גם החברה שרצים לבנות לנו,הכל תירוצים למה מחירי הדירות לא יורדים ,אז לא להיתייאש הקבלנים התקשורת ייזמי בנייה פרטית אפילו האוצר עצמו בחיץ מפני מה שבנק ישראל מזהיר בשקט בחדרי חדרים,השוק נסוג לאחור ואלו הם פרפורי גסיסה ראשונים(פשיטות רגל של חברות גדולות ,משקיעים שלוקחים את הכסף..)דירות לא חסרות ןבשפע ואפילו מתחילים להבין שמחיר אטרקטיבי במייר למשתכן הפך להיות מחיר לא רציני וגבוה(..אין צורך לטעון שבגלל שמדובר בלוד אז..וכן תגור אתה בלוד..,כי לוד כמו בדימונה או בכל מקום אם יש צורך אזי ישמי שיקנה)אבל ואבל חשוב מכיוון שהשיקול של כולם נובע מהרווח או מההפסד שעלול להיות ברכישה בזמן הזה כולם הבינו שצריך לצאת ומהר מאי שפיות שהייתה קיימת עשרות אחוזים אחרונית,לצערי הקבלן הזה כרגע בלחץ..
noa 27/10/2016 13:02 הפוך גוטה הפוך - כנס יא חובבן
פשיטות הרגל שציינת רק יעלו את המחירים.פחלון נכשל בכל דבר שנוגע בו.עדיף לו שיכבד את מה שהבטיח ויתפטר.ירידות מחירים בדיור אין, ולא רק זאת הוא החריב את כל המשק.רפורמות בתחת שלי.כשלון חרוץ!!!
חובבן מאושר 27/10/2016 13:40 אני כבר מכרתי את הדירה עכשיו נותרת אתה
ועוד 40000אלף שלא מפסיקים לנסות ולהירדם בלילה..די מצאינו את העליות עכשיו צריך להיות מפוכחים;ועוד משהו קטן כשיש סדק בקיר הקיר נופל מהר.
9 רמי 27/10/2016 11:41 הגיע הזמן
הגיע הזמן שהקבלנים יחזרו לגודל הטבעי שלהם, בנו ארמונות מזהב עם צי של רכבי יוקרה על חשבוננו.
8 RPC 27/10/2016 11:35 קודם תשאלו כמה עולה פועל סיני שיודע לעבוד (ל"ת)
בא 27/10/2016 12:17 הייתי שואל אבל אני חלש בסינית ,מחירי הדירות צריכים להיו
ת רבע ממחירם היום .
קבלן 27/10/2016 12:50 אתה מוזמן לבנות ברבע המחיר. קדימה.................... (ל"ת)
7 אבי 27/10/2016 11:26 הבעיה היא שאין כבר אמון
כבר לא מאמינים לאף אחד, הכל אינטרסים וכולם שקרנים שמספרים את ה"אמת" שלהם. לצערי זה תקף גם לכחלון. אני לא מאמין לו שבאמת יגיעו לפה 6 חברות עם אלף עובדים כל אחת ויתחילו לבנות פה מחר דירות. פשוט לא מאמין. זה הכל הצהרות פוליטיות ריקות מתוכן. בבחירות הבאות הוא יגיד - "טוב מה אתם רוצים? עברו רק 4 שנים, זה פער של 30 שנה שצריך לסגור. הנה אני עכשיו יודע בדיוק מה לעשות. אתם תראו שזה יעבוד."
אבי 27/10/2016 13:04 בדיוק.שלא לדבר על הזיוף בפרסום הנתונים
הכל מושחת ורקוב. שורה תחתונה ירידות במחירים אין.אשרי התמימים שאוכלים את החרא שמאכילים אותם כבר מעל 8 שנים.
מדינת הגירע 27/10/2016 11:40 שלא לדבר על ה"קליטה" של עוד מלא זרים בארץ (ל"ת)
6 אנונימוס 27/10/2016 10:57 וואי שיא הפתטיות.
מעניין אם יש מישהו שמתייחס ברצינות לכתבה הזאת.
מוטי 27/10/2016 12:50 אתה. עובדה שקראת והתעצבנת והגבת. (ל"ת)
אנונימוס 27/10/2016 16:21 קראתי רק כותרת ושראיינו איזה קבלן
וכשהבנתי שראיינו קבלן הפסקתי לקרוא את השטות הזאת. זה כמו לשאול חתול אם הוא רוצה לשמור על השמנת. דרך אגב לא יודע מניין הסקת שהתעצבנתי.
בא 27/10/2016 12:18 הקבלנים ששילמו עליה ,ובעל האתר שקיבל מעטפה עם שנה
טובה מאוד בתוכה .
5 מדינת הדמיקולו 27/10/2016 10:56 לא יכול להיות?!...
אולי זה רק אני, כלכלן זה 35 שנה שרואה התנהלות קלוקלת של משרד האוצר ופקידיו, יתכן וזה רק אני שחושב שרצון פקידי האוצר הוא להעלות את הכנסות המיסים ואולי זה רק אני שרואה התערבות בוטה בשוק החופשי ואין אני מדבר רק על חברות הבניה. שיהיה לנו רק בהצלחה ומי יתן והתרסקות המדינה תבוא לאיטה.
בא 27/10/2016 12:20 שוק חופשי זה תחרות מחול . כרגע זה מונופול מושחת ומגעיל (ל"ת)
4 אבי 27/10/2016 10:51 כל אחד והבכיות שלו !
לא ירדו , לא ירדו לא ירדו .....ובסוף תהיה התרסקות שתיקח את כל אותם שאמרו לא ירדו , לפשיטת רגל ! ודרך אגב הלמס פרסם שכל חודש נוספות 200 דירות שלא מצליחות להימכר , סהכ 28 אלף דירות שלא נמכרות . אז חוסר היצע זה קשקוש
גדי 27/10/2016 13:05 ואתה מאמין להלמס??? מטומטם (ל"ת)
3 אסי 27/10/2016 10:51 המשך
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
2 אסי 27/10/2016 10:50 חחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
1 יניב 27/10/2016 10:50 כל הכבוד לביזפורטל!
מצאתם את הקבלן הכי הזוי בארץ
מוטי 27/10/2016 12:52 יוני התחלת מוקדם את השלשול המוטרף שלך. יום קשה במיוחד?? (ל"ת)
בא 27/10/2016 12:21 אל תהיה תמים ,הוא מצא אותם . (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש