ואמרו אמן? להלן ציטוט מהפרוטוקולים של בנק ישראל - "מחירי הדירות התייצבו"

הבנק פרסם את פרוטוקולי הריבית, ומאפשר הצצה לאיך רואה הוועדה המוניטארית את (כיוון) מחירי הדירות
קרנית פלוג, צילום: לילך צור; יח"צ
בנק ישראל פרסם היום את הפרוטוקולים של עדכון הריבית האחרון ובהם גם התייחסות לשוק הדיור בדגש על מחירי הדירות. וכך נכתב בפרוטוקולים - "חברי הוועדה התייחסו למחירי הדירות ולהיקף המשכנתאות וציינו כי אלו התייצבו בחודשים האחרונים, אך מוקדם לקבוע שחל בהם שינוי מגמה. חברי הוועדה הוסיפו כי המשך העלייה בריביות על המשכנתאות, ועִמו הגידול במספר התחלות הבנייה, צפויים למתן את המשך העלייה במחירי הדיור." כלומר בבנק ישראל רואים כבר כעת התייצבות במחירי הדירות ומסמנים שני גורמים שימתנו עליית מחירים נוספת.
בפרוטוקולים צוין כי מחירי הדירות עלו ביוני-יולי ב-0.1% ונתוני החודשים הקודמים עודכנו כלפי מעלה, כולל הירידה בנתוני מאי-יוני (עודכנה ממינוס 0.3% למינוס 0.1% בלבד). עוד צוין כי ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני-יולי עלו מחירי הדירות ב-6%, נמוך מהקצב בשנים עשר החודשים שהסתיימו במאי-יוני – כ-7%. 
נתונים נוספים אליהם מתייחסים בבנק ישראל: הפעילות בשוק מוסיפה להיות ערה, וביולי בוצעו כ-9,000 עסקאות – דומה לנתון בחודש יוני (9,200 עסקאות) וגבוה מהממוצע ב-12 החודשים האחרונים (כ-8,000 עסקאות לחודש). בחודש יולי נרשמה ירידה מתונה בהיקף המכירות של דירות חדשות, והוא הגיע לכ-2,240 (מנוכה עונתיות); מלאי הדירות למכירה ירד מעט – מ-28,100 דירות ביוני לכ-27,900 ביולי – אך הוא מוסיף להיות גבוה. מספר התחלות הבנייה עלה ברבעון השני ב-10.3% לעומת הרבעון הראשון (מנוכה עונתיות. יצוין שהאומדן הראשון להתחלות הבנייה בדרך כלל מוטה כלפי מטה). בשנה האחרונה נרשמו כ-48,7 אלף התחלות, והסתיימה בנייתן של 41.1 אלף יחידות.
בשורה התחתונה כותבים בבנק ישראל כי "בחודשיים האחרונים מחירי הדירות התייצבו. ברבעון השני נרשם גידול במספר התחלות הבניה. קצב המשכנתאות החודשי מתייצב, תוך המשך עלייה בריבית המשכנתאות".
תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    וזה רק בזכות כחלון !! ולמרות בנק ישראל.
    ישראל 17/10/2016 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כחלון, המשך בעשייה הגדולה שלך. ותתעלם מכל האינטרסנטיים. בהצלחה גם בהמשך.
    סגור
  • 18.
    זה שבנק ישראל באופן עקבי מעלה את מחיר המשכנתא
    מאור 12/10/2016 18:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זה שבנק ישראל באופן עקבי מעלה את מחיר המשכנתא, חמור הרבה יותר! זו שערוריה ולא ברור לי למה חברי כנסת לא מודאגים מזה!
    סגור
  • מורידים את מחירי הדירות ומעלים את הריביות - מה הרווחנו? (ל"ת)
    עלבון לאינטליגנציה! 13/10/2016 10:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • איזה מורידים? המחירים רק עולים אבל כחלון ובנק ישראל לא
    שני 16/10/2016 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נותנים לעובדות לבלבל אותם, וליתר בטחון, אסרו גם על השמאי הממשלתי לפרסם נתוני אמת. יחי פראוודה.............
    סגור
  • 17.
    קדימה את כחלון לגרש דואג לעשירים על חשבון פרפריה
    יעקב 11/10/2016 09:05
    הגב לתגובה זו
    3 3
    למה על דירה של 5 מיליון שח בתל אביב ישלמו מס של 1500 שח לחודש,לעומת 4 דירות בשדרות בעלות כוללת של 2 מיליון שח ישלמו מס של 2000שח לחודש,מ כ י ו ן שכחלון דואג לעשירים ושלא יעבוד עליכם
    סגור
  • 5 מליון
    0 מס 11/10/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    על דירה אחת של 5 מליון לא ישלמו כלום
    סגור
  • 16.
    בדיוק קראתי בגוגל "נדל"ן בעולם הרביעי" - קריאת חובה (ל"ת)
    יעל 11/10/2016 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • יעל את בטח זכר שמתחפש לנקבה?
    קליפ 14/10/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קראתי בגוגל. הוא מציע שנצא לרחוב ונתחיל לאסוף נדל"ן!!!
    סגור
  • 15.
    כדאי לבדוק כמה מהם נגועים באינטרסים..דהיינו בעלי דירות
    א.מ 11/10/2016 07:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רבות.
    סגור
  • 14.
    שואלים ומפרסמים רק בעלי הון
    העם עם כחלון 11/10/2016 01:01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתם חוטפים כל דירה שמוצעת למכירה במחיר גבוה מהמחיר שאני או כל זוג צעיר שרוצה לקנות.בשלב הראשון לאחר שהמס יעבור תפסיקו לקנות ואחרי שהמחירים ירדו תתחילו גם למכור.בתווח רחוק יותר גם מחירי השכירות ירדו.(יש יחס ישר בין מחיר דירה לשכירות).
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    נגידה עלובה שכל סטודנט מתחיל עושה לה בית ספר
    משה 11/10/2016 00:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריכה להעלות את שער הדולר .....ומה היא עושה ......כלום
    סגור
  • 12.
    בנק מיותר ביזבוז מאות מיליונים לריק (ל"ת)
    אורן 11/10/2016 00:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    הם משחקים בנתונים לפי החליל של פחלון הבוס. (ל"ת)
    בתכלס אין שום ירידה! 10/10/2016 21:32
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • בטכלס, את הכסף סופרים במדרגות
    נוחי 11/10/2016 04:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מלכודת דבש.
    סגור
  • 10.
    תשמעו סיפור קצר ותחליטו לבד...
    אסי 10/10/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
    19 4
    בשנת 2008 שנה אחרי החתונה הלכנו אני ואישתי למשרד מכירות של אזורים ברחובות כדי לבדוק על רכישת דירה,ביזמנו בקשו מאיתנו 840 אלף ל4 חדרים ואכלוס עוד שנה,היום על אותה דירה בדיוק מבקשים פה אחרי מחיר מבצע מיליון שמונה מאות ארבעים אלף.זאת לא בועה,זאת האמא ואבא של כל הבועות!!! ולכל המגיבים שיגידו שלא אז או שהם אינטרסנטים מאיזה סיבה או מגיבים בתשלום! אל תתנו לאף אחד לעבוד עליכם...
    סגור
  • 9.
    כדאי לקנות להשכרה המס יעלה את השכירות והוא
    חכמי חלם 10/10/2016 18:30
    הגב לתגובה זו
    5 7
    השוכר לא יודע כמה דירות יש למשכיר. מכיוון שמי שיש לו 3 דירות או יותר יעלה את השכירות בגלל המס דמי השכירות יעלו גם בדירות שהמשכיר לא חייב במס. לכן ישתלם לקנות דירה אחת להשכרה והביקוש לדירות יעלה וגם מחיר הדירות
    סגור
  • המס חותך את התשואה (הנמוכה גם כך) בחצי
    זרש 11/10/2016 04:40
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נכס שווה למשקיע לפי התשואה ולכן גם הערך (מחיר הדירה) יירד, אם יצליח משכיר להעלות את השכירות זה יהיה לפי היצע וביקוש באותו מקום, כי להשאר עם דירה ריקה שצריך לשלם עליה כל כך הרבה גם כשהיא לא מושכרת זו ממש בעיה ולמצא דייר שמרוויח כל כך הרבה וגם פרייר זה לא כזה פשוט, עוד עלולים ליפול על אחד/ת שבלית ברירה מסכים לשלם אבל כלכלית לא יוכל לעמוד בזה.
    סגור
  • 8.
    לדעתי הטיפול בשוק אגרסיבי ועוד צפויה תגובה אגרסיבית !!!
    בן אהרון 10/10/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
    8 7
    כאשר זה יגיע, משהו בכלכלה ישבר, או הבנקים או החייבים או שניהם ביחד, סוג של משבר סב-פריים. ומי ישלם את מחיר ההרפתקאה של כחלון?.... תמיד האחרון בשרשרת המזון, הוא משלם את המחיר הגבוהה ביותר...
    סגור
  • 7.
    עוד אחת שיורדת לגיהנום להמון זמן!! (ל"ת)
    בא 10/10/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 6.
    כרגיל, בנק ישראל הור האחרון לזהות
    טדי 10/10/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    22 1
    ההצתה המאוחרת והזהירות הנדרשת של בנק ישראל, גורמים לו תמיד לראות דברים בדיעבד... מצד שני, כאשר הם כבר מציינים מגמה, אז היא כבר בעיצומה. ככה שאם בנק ישראל כבר מודיע על שינוי מגמה (או התמתנות בשפה הזהירה של הבנק), אז הכיוון של בשוק כבר ברור לגמרי תמו ימי העליות התחיל החורף הגדול
    סגור
  • בנק ישראל הפך את עצמו נזמן ללא רלוונטי,נגוע באינטרסים
    א.מ 11/10/2016 08:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתון ללחצים שגה לפני 8 שנים במדיניות הריבית ובמקום לתקן במהירות הוסיף חטא על פשע.
    סגור
  • 5.
    לא מוכרים ולא קונים (ל"ת)
    הבורסה הרוסה 10/10/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • ביבי הרס את הכול! (ל"ת)
    בא 10/10/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 4.
    ביקוש כבוש בגלל המס. (ל"ת)
    אנונימי 10/10/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 3.
    אשכרה מטומטמת. המחירים רק עולים ועולים (ל"ת)
    אחד 10/10/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 2.
    מדינה בניהול של יצורים! (ל"ת)
    בא 10/10/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    לאחר המס המחירים ירדו
    כחלון צודק 10/10/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    23 6
    במקביל למס על דירה שלישית להוריד מס משוק ההון למנוע ייבוש הבוסה והחזרת הון לארץ
    סגור
  • דמיין שיש לך 10 דירות
    ערן 10/10/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ואתה מרוויח עליהן עשרות אלפי שקלים, ועכשיו לוקחים לך כל שנה עוד קצת מזה... אתה מוכר את הדירות ושם את הכסף בפקמ?
    סגור
  • רוב הקונים של דירה להשקעה הם בעלי דירה אחת...
    cleareye 13/10/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להם כדאי יותר לקנות עם המס ולכן מסתבר שהביקוש יעלה ואיתו המחיר של דירות קטנות......
    סגור
  • מי שמכיר רק הדקעה בפק"מ ובנדל"ן לא נקרא משקיע
    זרש 11/10/2016 04:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חפש עיסוק אחר. לזהות מצוקה ולהחמיר אותה זו לא השקעה.
    סגור
  • דמיין שיש לך שתי דירות וכסף פנוי
    עופר 10/10/2016 19:07
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אתה קונה את הדירה השלישית?
    סגור
  • ברור קונה
    hunk 10/10/2016 21:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כעת זה הזמן לקנות זה הרי ברור
    סגור
  • שכחת משהו "קטן"