21:03 סגירה יציבה בוול סטריט: המשקיעים מחכים להתפתחויות בסין, נטפליקס איב... >>

19:51 וול סטריט:מניית גולדמן זאקס נופלת 2.5% לאחר פרסום הדו"חות

18:08 התמונה העגומה על השווקים העולה מהדו"חות של הבנקים הגדולים בארה"ב >>

16:24 בני ברק: עשרות עצורים בהפגנות החרדים נגד מעצר העריקים

15:22 המאבק נמשך: ארגוני הנכים מפגינים כעת ליד ביתו של רה"מ בירושלים

14:40 השר בנט: אין לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"תרשמי מה שאני אומר - כחלון רוצח את ענף הנדל"ן, ועוד נראה לכך השלכות"

בראיון ל-Bizportal מתייחס יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג, לשוק הדיור - ומספק תחזית למחירי הדירות

 |  161
מדבר על הכל
Share
שוק הנדל"ן למגורים ממשיך לעמוד במרכז תשומת הלב הציבורית כאשר הסערה הנוכחית היא סביב המיסוי המתוכנן על דירה שלישית. בשיחה עם Bizportal מתייחס יקי אמסלם מנכ"ל קבוצת אלמוג, למצב ולא חוסך בביקורת ומסביר את החלטתו שלא להתמודד (כרגע) על 'מחיר למשתכן' בישראל.


מה דעתך הצעת המיסוי לדירה השלישית יצנן קצת את השוק? 
"אני חושב שביבי סיכם בצורה הטובה ביותר - 'אני בניגוד עניינים' וזו רוח הדברים אצל מקבלי ההחלטות, הכל עניינים. מדובר בצעד פופוליסטי שנועד להכניס כסף לקופת המדינה ולא לפתור משבר דיור או את עליית מחירי הדירות. לדעתי בכלל יווצר מצב הפוך והמס יגולגל לשוכרים. יש מקרים שכבר זה מגולם בחוזה הנוכחי שנחתם אחרי הצעת המיסוי. חוץ מזה שהמיסוי הזה מגיע לבדו ללא צעדים נוספים  - פשוט להכניס יד לכיס ולקחת כסף מהציבור".

"אני גם חייב להבין למה צריך לעצור את המשקיעים? הם מכניסים כסף לשוק ולא גוזלים דירות מהצעירים. המשקיע גוזל דירות? מי הם המשקיעים האלה? ההורים של אותם חבר'ה. מדובר פה במלחמה בביקושים ולא מעודדים את ההיצע וזה בסיס הטעות".

זה נשמע מאוד אינטרסנטי, אולי כל העניין של הקבלנים הוא שלא יפגעו בצד הביקוש ורק יתעסקו עם צד ההיצע?
"אני אשיב לך בנתונים, אולי זה יסביר את הטענה. הלמ"ס פרסמה לאחרונה נתונים על אוכלוסיית ישראל בשנת 2015, ובברכה נולדו 187 אלף תינוקות חדשים במדינת ישראל בשנת 2015. כמה זוגות התחתנו? 82,000 - בואי נגיד שהם זוגות שהתחתנו וזה אומר 41,000 זוגות. כלומר צריך היום 41,000 דירות זמינות לזוגות החדשים. כמה התגרשו? 24 אלף ישראל, כלומר ,12,000 שפעם גרו יחד באותה קורת גג. כלומר רק בשנה האחרונה 53 אלף דירות התווספו למעגל הביקוש. בעקבות הנתונים האלה אני הולך ומסתכל בצד ההיצע ורואה שכחלון שיווק השנה 30,000 דירות מתוכן אולי 5,000 מהקרקעות זמינות לבנייה וכל השאר מחכים שנתיים להתחלת הבנייה - כי הקרקע לא מוכנה, אין פיתוח ואין כלום. יופי שהוא שיווק לנו היום אבל אנחנו נקבל את הקרקע עוד שנתיים וזה לא עוזר לשוק". 

"גם כשמסתכלים על התחלות הבנייה במחצית הראשונה של 2016 הן עומדות על כ-24,090. נניח שנפרק את המספר 24,000 לאזורים, יש לנו כמה אלפים בקרית גת, בירוחם, בחריש. כלומר בעיקר בפריפריה, כאשר באזורי הביקוש מדובר בפרויקטים בודדים. הבעיה נותרה צד ההיצע והמדינה ושר האוצר כחלון עושים מהלכים פופוליסטים. ואני חייב להגיד לו משהו לכחלון, מי שמע על שר שאומר לשמאי הממשלתי שלא לפרסם דו"חות? זוהי לא דמוקרטיה זו דיקטטורה הוא רוצה שיפורסם הנתון שנוח לו איתו". מה בכל זאת אתה מציע שסייע לצנן את מגמת עליית המחירים בשוק הדיור? 
"אני יודע להגיד מה יעזור לנו לבנות מהר יותר - עובדים. הייתי יכול לגמור פרויקטים בכמה חודשים אם היה מי שיעבוד. אין ידיים עובדות. ונניח רוצים להוזיל את עלות הביצוע? יש מס גולגולת על כל עובד זר שאנו מעסיקים. כל סיני ללא קשר למשכורת שלו, המדינה גובה 15% מס ממני כמעסיק. אם רוצים להוזיל עלויות בנייה, שכחלון יוזיל את ההוצאות שהולכות למדינה. ואני שומע על עוד ועוד הצעות שבעיקר יכניסו כסף למדינה, רוצים להחיל 12% ריבית על מחיר הקרקע אם לא הוצאת היתר לפרויקט תוך 12 חודשים. הבעיה שהמדינה לא מאפשרת לי להוציא היתר תוך 12 חודשים. אם מוסרים לי קרקע בחלוף שנתיים איך אביא היתר תוך שנה?"."המדינה לא רוצה להוריד את מחירי הדיור כי המצב הזה משתלם לה. אולי אומרים עלינו שאנחנו אינטרסנטים אבל חייבים להבין ששוק לא יציב לא מסייע לנו כיזמים, לא טוב לציבור ולא טוב לבנקים. כל הצעדים האלה מעוררים בי מחשבות מה כחלון מנסה לעשות. הוא רוצח את ענף הנדל"ן ותכתבי את זה שחור על גבי לבן מה שאני אומר לך כאן. במקום לעודד ולתמוך ולהקשיב לאלה שעובדים למטה ולעשות פעולות מתקנות אמיתיות הוא בוחר להתעלם ולהתנגח ויותר ויותר נזק נגרם ואנחנו נראה את זה רק שנים קדימה". 

מה דעתך על תכנית 'מחיר למשתכן' למען הצעירים רוכשי דירה ראשונה? 
"עוד לא ראיתי פרויקט 'מחיר למשתכן' עומד מוכן ולכן לגבי כל ההצלחה של הנושא נדע רק בעוד כמה שנים. כרגע אני לא מצליח להיכנס לתכנית כי אני לא יודע לבנות בזול. אני בוחן כל מכרז, ורמת הסיכון לא שווה את העשייה. אז אנחנו מתמקדים בדברים אחרים ובעיקר בהתחדשות עירונית ששם עשו פעולות נכונות ויש שם עוד מה לעשות".

"הבעיה במחיר למשתכן מבחינתי היא שמהרגע שזכית בקרקע כל הסיכונים עלייך והמדינה מצידה לא לוקחת שום סיכון. לא יודעים מה יקרה חצי שנה קדימה והסביבה מלאה באי וודאות. ככל שאתה מקצוען אתה שורד, אחרת אתה נופל כי התנודתיות עצומה ואנחנו ברכבת הרים. המרווחים שהמדינה מספקת לא ראויים בעיני". 

אמסלם לא מפחד להטיח ביקורת בתכנית 'מחיר למשתכן' באופן כללי כמסייעת לאוכלוסייה אחת והתעלמות מהשאר: "יופי אז עזרנו ל-10% מהשוק, זה כמו ששר החינוך יגיד שהוא מטפל אך ורק בילדים עד גיל 6 ומתעלם מכל שאר הילדים. כאילו מצידו שלא יהיו בתי ספר. לא ניתן לטפל במשהו ספציפי ולהזניח את היתר, יש להסתכל על התמונה המלאה. זה מרגיש שעסוקים בכיבוי שרפות ולא מסתכלים קדימה על התנהגות שוק הנדל"ן". 

בעבר דווקא היו פרויקטים של הממשלה שהשתתפת?
"אני זכיתי בפרויקט 'מחיר מטרה' במודיעין ביוני 2015, כלומר לפני כשנה וארבעה חודשים ואני עדיין בלי היתר בנייה. הביורוקרטיה שם היא רצח, ואני שילמתי על הקרקע ביוני ואני מממן את הכל, והכל עליי. זה ללא ספק השפיע עליי הנושא הזה והרבה בגלל זה שאני לא מתמודד על 'מחיר למשתכן' . אולי בעתיד אמצא דרך להשתלב ב'מחיר למשתכן' אבל כרגע אני עוד בוחן את זה.

אמסלם מספר על פרויקט שהוא מקים ברומניה כמעין 'מחיר למשתכן' משלהם: "אני בונה ברומניה משהו שדומה ל'מחיר למשתכן', שם הפעולה פשוטה, קבעו רף מחיר כך שעד 100 אלף יורו לדירה - אם אתה קונה או מוכר דירה במחיר הזה המע"מ הוא 5% במקום 20%. ההנחה היא אוטומטית והבנקים מאפשרים מימון לדירה בגובה 95% עם ערבות מדינה מהיום הראשון. הם הקצו שטחים מראש והכל מאוד מסודר. ככה בולמים את עליית מחירי הדיור".
 
לסיום, מה התחזית שלך למחירי הדירות בארץ?

"בשנה הקרובה אני מעריך שהמחירים יעלו ב-7%, ב-2017 מאמין שיעלו פחות, סביב 5%. בשלוש שנים הקרובות לא תהיה ירידת מחירים בכלל. מי שיכול לקנות דירה היום שיקנה, ולא משנה אם זה ב'מחיר למשתכן', ב'מחיר מטרה' או בשוק חופשי. כשכמובן שמחיר למשתכן זו פלטפורמה מצוינת לצעירים. ממליץ לחברים שלי שלא יחכו. כל עוד הביקושים גוברים על ההיצע - ברמות האלה אין סיכוי לשינוי או תפנית".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

161 תגובות ב-107 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
107 אינטרסנטית 06/10/2016 17:09 למה אתם בכלל מראיינים אותו?! הוא מדבר מהפוזיציה במצוקה (ל"ת)
106 בן אהרון 06/10/2016 06:22 הדירות הישנות לא מעניינות את הזוגות הצעירים. זו המציאות (ל"ת)
105 חיים 05/10/2016 13:28 אזהרה
כחלון מפעיל טוקבקיסטים חיצוניים בתשלום כבד כדי לווק את התעמולה ההזויה והשקרית שלו, עם דף מסרים: 1. להפוך את המשקיעים לסיבה בגללה המחירים גבוהים . 2. לאיים בירידת מחירים ולהמליץ "למכור ומהר". 3. להמשיך ןלתאר את המשקיעים כתת אדם שדמם מותר. ככה מוצאים קורבן "נוח". בושה. מעולם לא הייתה כזו התנהלות של שר אוצר בישראל. גועל נפש. רמה נמוכה כזו לא ראינו בשום ממשלה בעבר.
104 מציאותי 05/10/2016 10:05 הגבלת רכישה ל 3 שנים למשקיעים !! (ל"ת)
תוהה 05/10/2016 16:08 אתה שייך לתכנית להגבלת ה IQ ????? (ל"ת)
103 שירן 05/10/2016 08:35 כחלון לקח ממשקיעים פרטיים ונתן לחברים שלו
שפתחו קרן שעושה בדיוק מה שעושים משקיעים פרטיים אבל בהיקף גדול מאוד, להם הוא נתן פטור ממס רכישה, פטור ממס שבח ואפשרות לגבות אחוז דמי ניהול. מה ההבדל בינם לבין משקיעים פרטיים? שהם חברים שלו משכבר הימים.
102 בכל התחזיות אתם 04/10/2016 15:45 שוכחים להפחית את אלה שמתים ואת אלה שהולכים לדיור מוגן
הם מפנים דירות בכל הארץ.
101 אדם 04/10/2016 09:43 כשהמחירים עולים מעל 100% זה נורמלי וסביר....
זה שהחגיגה נגמרה ומחירי החלל בדרך להתרסקות כמובן שיש אשמים שרוצחים את ענף הנדל"ן! כמה פטתי ועלוב!
100 אמיר 03/10/2016 20:48 הנה אחד שצועק שהמלך הוא עירום, ותראו כמה התקפות עליו (ל"ת)
99 משה 03/10/2016 17:30 היה צריך לבנות רק למשקיעים אלפי דירות
דמי השכירות היו יורדים ולכולם היה טוב מה רע לגור בשכרות של 2500 שח?
98 גואל רציני 02/10/2016 23:53 ואם ימכרו ? יש קונים שמסוגלים לשלם כאלה מחירים
ואם ימכרו ? יש קונים שמסוגלים לשלם כאלה מחירים ? מסקנה: להציע למשקיעים למכור בחצי מחיר לזוג הצעיר ואת החצי השני יקבלו הזוגות צעירים כמענק מהכסף של ה - 800,000,000 ש"ח שישלמו אלו שלא ירצו למכור.ז"א אם מחיר הדירה 1,000,000 ש"ח כל חודש יוכלו לקבל מענק של 500,000 ש"ח- 1,600 זוגות צעירים ובשנה 19,200 זוגות צעירים. ובא לציון גואל. הרי כתוב אנו ערבים זה לזה .
אבא 05/10/2016 16:27 לך לעמוד בתור לקנות דירה בת"א בכמה מיליונים... (ל"ת)
97 תרשום 02/10/2016 23:26 החוק המוצע לא יוציא לשוק אפילו לא דירה אחת.למה?ככה (ל"ת)
96 הכי טוב 02/10/2016 23:11 אם לא יירדו פשוט להטיל מס 1% החל מהדירה ה-2 וכן הלאה
אם לא יירדו פשוט להטיל מס 1% החל מהדירה ה-2 וכן הלאה ... עד שיירדו.
95 הכי טוב 02/10/2016 22:54 אם לא יירדו פשוט להטיל מס 1% החל מהדירה ה-2 וכן הלאה
אם לא יירדו פשוט להטיל מס 1% החל מהדירה ה-2 וכן הלאה ... עד שיירדו.
94 נביא קח לי 02/10/2016 22:48 כל עוד תמ"א 38 פטור ממס - המחירים רק יעלו. (ל"ת)
93 ג'וני 02/10/2016 09:47 פח זבל של מדינה! (ל"ת)
92 שלומי 02/10/2016 08:03 אני אשיב לך בנתונים - אנשים גם מתים כאן
האיש עשה חישוב גס של 53000 אלף דירות חדשות לנשואים וגרושים טריים. לידיעתך יש כאן גם אנשים שמתים ומפנים דירות. והרבה.
אבא 05/10/2016 16:28 בינתיים רק מקנאה:) (ל"ת)
91 ישראלי 02/10/2016 01:09 כשאני שומע את כל החזירונים האלה, אני יודע שכחלון מצליח (ל"ת)
אבא 05/10/2016 16:30 הנה ההסתה נוסח ההסתה האנטישמית באירופה. היהודים
מצליחים? נכנה אותם עכברושים. המשקיעים קנו בזמן ויש להם הכנסה ופנסיה לעתיד? נקרא להם חזירים, אולי כך המיואשים לא ישימו לב שאנחנו לא בונים, רק מפריעים לתמא 38/2 שהיתה מוסיפה עשרות אלפי דירות במרכז, וגם לא ישימו לב שאנחנו בממשלה ובאוצר יושבים על משכורות של עשרות אלפי שקלים וכנ"ל פנסיות ולא להזכיר תנאים מסביב. מושחתי המדינה מתלוננים על אזרחים שומרי חוק ומשלמי מיסים......
90 גד 01/10/2016 23:55 הקבלן דואג לעם ישראל. הזוי מר נצלן. (ל"ת)
89 נדלן 01/10/2016 21:48 כל מילה בסלע
נהנתי לקרוא כל מילה בכתבה הלוואי וכחלון והחכם הגדול יאזין קצת ולא יהיה עסוק באייך הוא מציל את עצמו בבחירות הבאות מפני קריסה טוטאלית של נכשלנו (כולנו)
88 אני רק שאלה 01/10/2016 19:07 וכמה אנשים נפטרו, אדון קבלן? איפה זה בחישוב?
חרטא בארטה
87 רעות 01/10/2016 14:13 אף משקיע לא ימכור דירתו ועל כן זה מס קנס גניבה מהציבור.
אסור שחוק טיפשי זה יעבור
86 דרור 01/10/2016 11:28 הזוגות שהתחתנו גרו באוהל עד החתונה?
ניתוח לא רציני. זוגות שהתחתנו גרו בדרך כלל ביחד בדירה שכורה עד החתונה. אולי יחליטו לקנות דירה במקום לשכור ואולי ימשיכו לשכור. כמה אנשים מתים בכל שנה ?, כמה יורדים מהארץ ? ויש עוד ועד. אנשים קונים היום דירות כי חושבים שהמחירים יעלו. כשהמחשבה הזו תפסק המחירים ירדו.
אבא 05/10/2016 16:25 לא, אצלי בדירה .ויצאו סופסוף.....האמת? ברוך שפטרנו (ל"ת)
85 אסף 01/10/2016 10:59 מה זה משנה אינטרסנט או לא
אין היום מילה אחת בתקשורת שנאמרת או נכתבת ואין בה רמה כזו או אחרת של אינטרסים. זה לא רלוונטי. נקו את זה ומה לעשות, האיש צודק, הביקוש עולה על הניצע וזה מבלי להזכיר מחסור בסיסי של יותר מ100,000 יחידות דיור. תמשיכו לצעוק עליו, על הרוכשים, על כולם, בנתיים המחירים עולים כי בממשלות ישראל לא מנסים בכלל לפתור את הבעיה אלא לנהל אותה ואנחנו נמשיך לשלם יותר ולצעוק בכיוון הלא נכון
84 אורן 01/10/2016 08:25 יקי מנסה לזרות חול בעיניים
יקי, שכחת במקרה לספור את הנפטרים שדירותיהם התפנו... ככל הקבלנים אותך מעניין רק להמשיך ולהרוויח ללא פרופורציה. מחיר למשתכן מאלצת את הקבלנים להיכנס לסד רווח ידוע מראש ולא אינכם רגילים. אתם רגילים להרוויח כמה מאות אלפי שקלים על דירה, לנסוע במרצדסים וכו' וכו'. אתם חלק מהבעיה וכחלון הוא הפתרון
משה 03/10/2016 09:33 מס על הדירות
כל התשובות והמגיבים כאן הם נערי האוצר שבכל הטוקבקים שלכם אתם כותבים מה עם הנפטרים ולכם יש את התשובה חבורת טיפשים אלו שנפטרו משאירים דירות לילדיהם סתומים
83 ברק 01/10/2016 07:42 חשוב
אתם לא מבינים שהקבלנים הם החקלאים כרגע הם שותלים פחות בגלל חוסר הוודאות כחלון ישלם מחיר פוליטי גדול ביבי לא סתם נותן לו את ההגה של הטיטניק ביבי יקח את ההגה רק לאחר העלאת הריבית מה שיוריד את המחיר ויספר לנו שהוא מציל העם
82 זוג צעיר 30/09/2016 23:09 חברים נדנליסטי בכיינים כחלון עצר החגיגה
בבקשה להפנים שום כתבה יחצנית לא תעזור
81 רמי 30/09/2016 22:15 כחלון הורס את הכלכלה בכלל ולא ראוי לכהן כשר אוצר!! עושק (ל"ת)
80 אינטרסנט בשקל 30/09/2016 18:07 10-15% מהמתחתנים, מתגרשים בשנה הראשונה
כך שספרת אותם פעמיים, אז כבר יש לך עוד כמה מאות/ אלפי דירות בביקוש, שלא לדבר על מצב שמתגרש חוזר להוריו לתקופה, אז תוסיף עוד כמה מאות
79 דף מטאל 30/09/2016 18:03 ומה עם התמותה? יש 20000 שפינו דירות בשנה
כלומר 30000 יחידות חדשות זה בול מה שצריך העיקר צאת חכם בגרוש
אילן 03/10/2016 11:57 אבל היו השנה 31000 עולים חדשים!
שמקזזים את הנפטרים
תוהה 05/10/2016 16:24 ותוחלת החיים עלתה דרסטית (ל"ת)
78 פרופ 30/09/2016 08:12 לספור גם את המתחתנים וגם את המתגרשים זה ממש גאוני!
מזל שבלמ"ס ובאוצר יושבים כלכלנים קצת יותר מתוחכמים. יזמי הנדלן בטח לא מבינים איך בין 2001 ל 2007 בנו רק 30,000 דירות בשנה והמחירים דווקא ירדו... לשיטתם, אם מחר 40,000 איש מתחתנים ודקה אח"כ מתגרשים, אז הופה! חסרות פתאום 80,000 דירות... בפועל ברור שחתונה מקטינה את הביקוש לדירות 2 חדרים (כל חתונה מפנה שתי דירות כאלה) ומעלה את הביקוש לדירות 4 חדרים (מספיקה אחת כזאת)
77 לב 30/09/2016 07:23 אך פותרים את בעיית הנדלן וכלכלה של כחלון.
תפנה את את כספי המשקיעים לבורסה על ידי שתוריד את המס על רווחים ל 5 אחוז זה יתן חיים חיים לשגשוג הכלכלה יהיו הנפקות חברות חדשות יקומו יפתחו מקומות עבודה נוספים. זה על רגל אח. תורה פשוטה וישימה.
76 ריבה 30/09/2016 07:00 הטפשים העמלים שתומכים במס יפגעו הכי הרבה (ל"ת)
75 גיל 30/09/2016 01:56 אם הוא חושב שמחירים יעלו ממה הוא מודאג? (ל"ת)
אילן 03/10/2016 11:59 הוא חושש מקטסטרופה שתבוא עלינו אחרי המבול
ראה את הבורסה בתל אביב לאיזה מצב אומלל הגיעה
74 בן אבו 30/09/2016 00:38 ????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????
73 רביב 30/09/2016 00:07 הנזק למשק עקב כחלון זה בגלל ביבי ובמשמרת שלו (ל"ת)
72 ילד תפנוקים 29/09/2016 22:48 תראו מה הוא חשב לפני שנתייםhttp://www.calcalist.co.il/r
מה דעתך על התוכנית של שר האוצר יאיר לפיד להביא לכאן קבלנים סינים? "אני חושב שזה טוב, כי הם רק יוכיחו שהיזמים והקבלנים בארץ טובים יותר. מצד אחד, המדינה אומרת 'תקנה כחול־לבן', מצד שני מביאים אנשים מבחוץ כדי שייקחו עבודה של ישראלים. אני רוצה לראות קבלן שמגיע מבייג'ינג עם כל החברים הסינים החמודים שלו, הולך לקדם היתרים בוועדת שומרון בזכרון, עובר בין הסמטאות של החדרים כדי שיעבירו את התיק מימין לשמאל, בלי זה הוא לא יכול לקבל אישור להתחיל לחפור. אני רוצה לראות אותו לומד את התקנים של הג"א ושל כיבוי האש במדינה כמו שלנו".
71 לא ברור 29/09/2016 21:41 כחלון מוביל למיתון בנדל"ן. במיתון מחירי דירות לא עולים
קבלן צודק שצעדים של כחלון מובילים למיתון. משקעיים בורכים. זוגות צעירים גם מפסיקים לקנות ומחקים ל"מחיר למשתכן". התיילות משכנתאות במאות אלפים תוך שנתיים. גם ריבית יעלה שיחמיר מצב של זוגות הצעירים ועוד הוסיף לבריכת של משקעיים. אז מיתון בדרך. ובמיתון המחירים לא עולים אלא יורדים. אבל מיתון בנדל"ן מסוכן מאוד כי מקטין משמעתית הכנסות לאוצר סביב 10%. קבלנים צודקים והראשונים מזהים סכנה.
70 מוטי 29/09/2016 20:41 יום יגיע
וכולם יבחנו שחיינו בבועה מטורפת. שדירה היא רק מקום לגור ולא עסק ומכאן השווי הריאלי שלה כ70 משכורות לכל היותר
69 רתוש 29/09/2016 20:35 עדת זאבים הקיפוני
הכותב הוא זאב טורף בלבוש כבש. רבים מהשוכרים מטומטמים- ממהרים לשכור, והזאבים מנצלים זאת. אם יתעקשו הקונים על מחיר סביר ולא ירוצו לשכור בכל מחיר, אז עדת הטורפים (בעלי הדירות הרבות) ישברו. הם מאוד אוהבים כסף (רבים מהם השיגוהו בדרכי רמיה), ולא ישאירו את הדירות ריקות.
tar 30/09/2016 07:54 אולי נקים אוהלים לשוכרים בשביל שלא ימהרו לחפש קורת גג (ל"ת)
68 שקוף!!!! 29/09/2016 20:18 בשבוע האחרון כחלון התחיל להעסיק טוקבקיסטים בשכר
פתאום כמות התגובות עלתה באופן משמעותי בכל כתבות הנדלן בביזפורטל ובגלובס. ובפרט התחילו לצוץ תגובות תמיכה בכחלון שכולן באותו סגנון..
67 כחלון צודק 29/09/2016 19:34 המס אמור לפנות דירות לצעירים (ל"ת)
תוהה 05/10/2016 16:23 בניית דירות תתן מקום לצעירים, עוד מס יכנס לקופת המדינה (ל"ת)
66 ישראל ישראלי 29/09/2016 17:59 כל קבלן חי כמו חזיר
עח כולם ושלא יעבדו עליכם.מר משודרג עולה לקבלן כולל קרקע 380000שח.מולטימלירדרים וקומבינטורים עח המסכנים.
אילן 03/10/2016 12:03 אם זה כל כך פשוט אז תלך להיות קבלן בעצמך...
הבעיה שאין לך מושג בבניה ואתה לא מסוגל להיות קבלן
tar 30/09/2016 07:55 it takes one (who complains) to know one (ל"ת)
ישראלה 29/09/2016 20:20 שטויות ודברי בלה
לפי מה אתה כותב את מה שכתבת?
65 אלכס 29/09/2016 17:41 למי ניתנה זכות להתלונן?
ברשימה הקצרה של גורמים המשפיעים על הנדל"ן קבלנים הם במקום האחרון אפילו אחרי הבנקים וועדות תכנון למיניהן. אני לא מבין למה לא מכניסים לפה חברות בניה מחול עם שיטות הבניה עדכניות ולא הקירקס שמתנהל כאן. רק תש עו לאיום שלו "אני לא אשתתף במכרזים".
64 מקס הזועם 29/09/2016 16:09 אמסלם המפוחד בטוח המחירים יעלו ב-7% ואח״כ בעוד 5%
כמה טיפש יכול להיות בן אדם וכמה מונע מ תאבת בצע...הרי אם ברור לו שהדירות יעלו ב7% ואח״כ ב5% אז מה כ״כ מלחיץ אותו עד כדי כך שחשוב לו להתבטא בצורה כ״כ בוטה ״כחלון רוצח את ענף הנדל״ן״...והסיבה לכך ברורה כי המלחמה היא כבר לא על המס אל על הלגטימיות של כחלון...כחלון הוא המטרה כי הם מזהים פעם ראשונה פוליטקאי נחוש באמת בנושא מחירי הדיור...חוכמת המונים אומרת שאם תחזור על שקר הרבה פעמים אז אנשים יאמינו לו ואם תצעק אותו ממש חזק גם כן תגרום לאנשים להאמין לו - וזה מה שעושים עכשיו אינטרסנטים...לכל בר דעת ברור שאת כחלון לא מעניין המס שייגבה ומטרת החוק היא להשפיע על המשקיעים שההשקעה בדדירות תהפוך עבורם פחות כדאית והם ייאלצו למכור את הדירות ואלו שתיכננו לקנות ייצאו ממישוואת הביקוש. יישר כח כחלון ... אני לא טוקבקיסט מטעמך אבל בהחלט יודע ומשוכנע מי הבן אדם שאני יעצביע עבורו בבחירות הבאות וישכנע גם אחרים לעשות כך
כל 29/09/2016 18:46 מילה
בסלע
63 שגיא 29/09/2016 16:08 קשקשן בלירה
מחירי השכירות מתוחים עד הקצה. ממתי בעלי הדירות נהיו כאלה נדיבים והם לא לוקחים את המקסימום האפשרי?? המס ייפול על בעלי הדירות,יוריד את התשואה עליהן ואיתן את המחיר. למה מה קרה שיהיה למישהו יותר מ-3 דירות שהוא קנה בגרוש וחצי ולכל העם לא תהיה לעולם דירה??
62 תכלה שנה.. 29/09/2016 15:51 עם ישראל אל לו להפוך את הקבלנים יזמי הבנייה
לשנואיו,עברנו שנים של צמיחה נדלנית מטורפת ,חלקנו הרוויח וחלקנו שרד או שידו לא מספקת,עתה הגיע השעה שהמגמה תתהפך ואלו שרווח להם יקצצו מעט מהטוב הזה למצטרפים חדשים במחירים שפויים ,השוק ירד ב40ויותר אחוז,אך גם לאלו שבסופו של דבר לא קנו להשקעה הדבר לא משנה מפני שזהו ביתם,ובאשר לקבלנים הם ייצטרכו להנות שוב מרווח מועט יותר אך עדיין רווח.ברוכה הבאה שנה חדשה..
61 אביב 29/09/2016 15:13 האמת לאמיתה
בואו אני יספר לכם משהו אני בן 40 אין בית ברשותי מה שכן הצלחתי לשים יד על דירה שכרגע נבנת הסתובבתי במשך 20 שנה ללא בית נזרקתי מדירות על ידי משכירים רשעים במלאו מובן המילה לא יכולתי לחלום על בית ואף לפרקים הייתי מחוסר בית פשוטו כמשמעו היום שהדירה שלי נמצאת בבנייה לא במרכז אבל גם לא פרפרייה מרוחקת בה הכחלון הזה ורוצה להוריד לי את ערך הדירה לא מספיק היה לנו 20 שנה בלי בית עכשיו בה ה"צדיק" הזה לחסל אותי אני מקווה שהוא ילמד לקח
צ1ב1י1 29/09/2016 15:43 מה זה משנה
מה זה משנה לך מחירי הדירות לעצמך כבר קנית למגורים אולי קשה לך לפרגן שיהיו אחרך שיקנו קצת יותר זול ?
60 עירית 29/09/2016 15:12 רוץ כחלון רוץ. סומכים עליך! (ל"ת)
ישראלה 29/09/2016 20:23 כחלון כשלון
הוא לא מצליח ונראה שזה גדול עליודרך אגב גם הרפורמה שעשה בסלולר נראית רעועה היום אם ההתפקרות של גולן שבפתח
59 הדג 29/09/2016 15:07 מסריח מהראש. ביבי מרשה לכחלון הכל העיקר להישרד (ל"ת)
58 הרסו דור שלם ! 29/09/2016 15:00 גם על הסיגריות אמרו שהם לא הגורם לסרטן !!!
מה שרץ בתקשורת משקף אינטרסנטים שמשלמים הרבה כסף לתחזק את האינטרס של עצמם !
57 aa 29/09/2016 14:23 הקבלן סופר רק מה שנוח לו לספור
מרבית הזוגות שהתחתנו כבר גרו ביחד לפני. ישנם הרבה גרושים שחיים עם שותפים. רק מה שכח הקבלן הגאון?! כמה אנשים נפטרו במהלך השנה? נתון קטן ופעוט שמשנה את כל התמונה. לא יעזור לא ליזמים ולא לקבלנים, החגיגה בנדל"ן נמצאת בסופה, ממליץ לכולם להתרגל למציאות החדשה אחרת יפגעו חזק מאוד.
יש ר א לי 29/09/2016 21:58 ומה עם אלה שמחר יעברו לגור ביחד? אלה אותם מספרים,
50,000 בשנה. aa סליחה, אבל זה לא רציני מה שכתבת.
רם 29/09/2016 16:31 זוגות שהתחתנו או זוגות שעברו לגור יחד בדירה ?
אז במקום זוגות שהתחתנו ועברו לדירה יש זוג שהכיר ועבר לדירה משלו לפני הנישואים מה ההבדל? נכון את המתים הוא לא ספר אבל עדיין יש פער אדיר
56 בן 29/09/2016 14:14 תיתבייש: "לא יודע לבנות בזול "אבל ברומניה בונה ב450 אלף (ל"ת)
בן אהרון 06/10/2016 06:18 ברומניה לא צריך לבנות ממד, דוגמה קטנה. (ל"ת)
תוהה 05/10/2016 16:17 כי ברומניה המדינה לא שודדת במיסים..... (ל"ת)
55 יש ר א לי 29/09/2016 14:14 גם אם הוא אינטרסנט הוא צודק.
לכל המגיבים שטענתם שהאיש אינטרסנט והמחירים בירידה, רבים מכם מגיבים באותן אמירות כבר שנים ולא השתכנעתם עדיין שאתם טועים? בינתיים רק עליות. המספרים בכתבה נכונים. ידוע שיש ריבוי טבעי שדורש 50,000יח"ד בשנה והפערים לא רק שלא נסגרים אלא גדלים. כל שרי השיכון האחרונים נכשלו בגדול, במיוחד אריאל שהבטיח ירידה ואצלו היו רק עליות מטורפות ואטיאס שדאג לחרדים שקנו בעדיפות לפי קריטריון מספר ילדים בחצי מחיר ומיד מכרו לנו, המשרתים והתורמים, בכפול. ומי אחראי לכל זה? ביבי נתניהו שצירף אותם לקואליציה ונתן להם לעשות ככל העולה על רוחם, וגם כעת הוא מחכך ידיו בהנאה כשהוא רואה שכחלון נכשל. העיקר הפוליטיקה ושמצידו שהעם יאכל קש. אבל הנכשל הגדול ביותר זה כחלון משום שהוא קיבל לידיו את כל הסמכויות כולל רשות מקרקעי ישראל וכולל גופי התכנון כך שאין לו ולא תהיה לו אפשרות לתרף. כמי שכל הסמכויות בידיו ולא הביא להישג זה כישלון ענק. כ(ח)לון=כ(ש)לון. לך הביתה עם אביגדור.
54 אזרח 29/09/2016 14:05 האמת היא שהמשקיעים מתחרים עם הזוגות הצעירים
אף פרשנות לא יכולה לסתור אמ העובדה הפשוטה שהמשקיעים מתחרים עם הצעירים על העוגה הקטנה.ייתכן שגם טם ייבנו יותר סה חיחטף עי משקיעים.
תוהה 05/10/2016 16:18 האמת שהמדינה לא משקיעה בבניה במרכז, תראה מה קורה עם
תמא 38, פחות מ 10% וכולם מפסיקים להגיש תכניות פינוי בינוי.
53 יכל 29/09/2016 14:03 יש דור שכבר הוכה למוות. מכיר?
אז מה עדיף כמדינה - לטפל בדור החדש שלא יוכה גם למוות, או עדיף לדאוג לקומץ שבעים?
תוהה 05/10/2016 16:19 ספר לממשלה שממשיכה לספסר בדירות ולהעמיס ביורוקרטיה
על תמא 38/2
52 אור לגויים 29/09/2016 13:59 יקי עושה סלט אחד גדול כדי לבלבל את כולם!
יקי לא מספר שהמס על דירה שלישית נועד להיות צעד ראשון וקטן לבטל את העדפות היתר המוגזמות של משקיעי הנדל"ן לעומת משקיעים בבורסה למשל. העדפות היתר הזמניות שהונהגו בשנות התשעים למספר שנים בלבד והם אלה שגורמים למשקיעים להשקיע בנדל"ן ולהקפיץ בכך את מחירי הדירות. הקפצת מחירי הדירות ע"י שמשקיעים רק מעודדת רכישת עוד ועוד דירות להשכרה. מי שנהנה מכך הם כמובן המשקיעים ומייד אחריהם הקבלנים. הם בונים ובונים במחירים עולים ועולים הרווחים בשמיים ועם ישראל שזקוק לדירה למגורים אוכל את הלב ואין ידו משגת. לכן יקי מתבכיין, יותר אי אפשר לעשות סיבוב על המשקיעים שהיום פחות כדאי להם להשקיע בנדל"ן. לגבי הרגולציה והרישוי, אכן לשם היו כל הקבלנים צריכים למקד את כל האנרגיות שלהם ולתבוע לאפשר להם לשלם על הקרקע רק לאחר קבלת אישור להתחלת הבנייה אבל שקושרים הכל בכל, נהייה סלט והמיקוד הולך לאיבוד.
51 סוכן רכב עממי 29/09/2016 13:56 קבלן כבר הזמנת מאזדה? (ל"ת)
50 איציק 29/09/2016 13:56 קשקוש בלבוש
הפוזיציה פשוט נוזלת מבין השורות. פשוט ניתוח מחו**ן ודבילי המיועד להלחיץ את הציבור.
49 שנה חדשה בפתח 29/09/2016 13:53 הנה דוגמא למי שמבטא פסיכולוגיה הפוכה
מצד אחד כבייכול נתונים מעודדים לעלייה מתמדת בנדלן,מצד שני חשיבה אינסופית על הסיכון בתוך טווח הזמן בו הנדלן עדיין בעלייה לפי דבריו,האם כאיש עסקים אני לא לוקח את זה בעניים עצומות אין מבחינתו שום סיכון?התשובה ברורה ,כולם מבינים ששנה חדשה בפתח והמחירים ממשיכים לרדת ואפילו לצנוח ,רק שזה ייעצר..
48 אלון כהן 29/09/2016 13:52 תאוות הבצע של הקבלנים היא הגורם מס׳ 1 לעלית המחירים
הקבלנים מעלים מחירים באופן קבוע ללא קשר לעלויות הבניה. הם מנצלים את תופעת העדר של הציבור הטיפש, שחושב שהשקעה בנדלן היא השקעה בטוחה שלעד לא תתרסק. כאשר מנסים להוריד את המחירים ע״י הוצאת עדר המשקיעים הקבלינים מתחילים לילל ולאיים .
תוהה 05/10/2016 16:16 בינתיים זו המדינה שמספסרת בקרקעות ומטילה מיסוי הולךוגדל (ל"ת)
47 לחוץ בית.. 29/09/2016 13:42 סופסוף מישהו נפל לרשת בלי לשים לב,הלחץ
והפאניקה שמקורה במצב הברור כי השוק במדרון תלול ,יוצר אימפקט שכביכול מלחיץ את הציבור לקנות עכשיו,אז שנבין מעט שהכתבה יוצרת בדיוק את מה שידענו כולם,היזמים הקבלנים וכל שותפיהם בלחץ ,לשם דיוק בפרטים אם יש צורך בעוד דירות ויש ודאות שמחירי הדירות יעלו ב7 אחוז מה הסיכון שבגינו מתרחקים כלכך ומפחדים לקחת חלק בתוכנית כזו או אחרת גם אם זה בעוד שנתיים,הרי הנביא נתן תחזית לשלוש שנים לפחות של צמיחה ועליית מחירים וכן ביקוש הולך וגובר..נו טוב יאללה קדימה להילחץ..
46 יניב 29/09/2016 13:36 התחזית שלי
קבלנים קופצים מהגגות
מאיר 03/10/2016 20:29 והתחזית שלי שתשאר הומלס לנצח (ל"ת)
45 יוסי 29/09/2016 13:33 לא ראוי לראיין בעל אינטרס כה מובהק. (ל"ת)
בא 29/09/2016 14:05 מה גם אם הוא העביר מעטפה עבה ,ברכת ראששנה לבעל
האתר?
44 נכה מחוסר דיור 29/09/2016 13:31 לצערי הוא צודק וזה...
מעצבן אותי רק הריבית תנצח כחלון ושאר החרטטנים יכולים לעשות שמיניות באויר זה לא יעזור רק הריבית תוריד מחירים אנחנו רוצים מחירים של 2008 או לפחות2009 לא מחירים של 2015 ואני מודע למצב שזה לא יקרה הכל אבוד
בא 29/09/2016 14:03 גם ביבי נכה ,הוא אוטיסט לוחם ,הכול בתיחמונים ונחס
הוא אחראי בלעדי למחירים ,לא נילחמו בכלל להוריד מחירים עי קבלנים מסין או בניה מסיבית .
43 מותק 29/09/2016 13:19 כשיהיו מספיק דירות להשביע את רעבונם של ה"משקיעים"
תהיה פה קטסטרופה! עושה בשכל רב כחלון שהוא לא מנסה לספק את רעבונם, אלה לספק דירות למגורים לזוגות צעירים שמאבדים את היכלת הכל כך חשובה להקים בית קבע בארץ.
42 משה 29/09/2016 13:16 אחרי שהנדלן רצח פה דור, מגיע גם לו קצת (ל"ת)
41 יריב 29/09/2016 12:51 עוד אחד שהזיזו לו את הגבינה ...
כל קבלן זועק כאשר הממשלה מנסה להקטין ביקוש לדירות זה ברור .. לא ?
40 אבי 29/09/2016 12:50 הפתרון פשוט: קרקע + קבלנים מחו"ל - בירוקרטיה = דירות (ל"ת)
יוסף 29/09/2016 14:26 פלוס בניית קונדונימיום (יחידות דיור מוגנות שכירות )...
כמו בכל מדינה מתוקנת פלוס הורדות עליות בנייה .
תוהה 05/10/2016 16:15 חבל שההוריםשלך לא קנו קונדונים...... (ל"ת)
39 בא 29/09/2016 12:49 תוכל להתייעל !!!ואם יביאו קבלנים סינים
תתייעל יותר!!!!לך תתייעל לטאה!!!
38 כאבגד 29/09/2016 12:43 סה"כ רצה להגיד רוצו לקנות כי אני תלוי בכם אחרת אהיה
תלוי לידכם
37 ליכודניק לשעבר 29/09/2016 12:41 הרס את הסללור ועכשיו תור הנדלן ואחכ נראה ...שנה טובה לכ (ל"ת)
איציק 29/09/2016 13:59 מה בדיוק נהרס בסלולר?
חוץ מרווחי החברות כמובן...
אייל 29/09/2016 13:48 הרס את הסלולר ? נהנית לשלם פי 10 כל חודש ? (ל"ת)
36 יבלון 29/09/2016 12:27 "המלך הוא עירום" וכל מעשיו למראית עין וחיזוק מושבו (ל"ת)
35 עומרי דוד 29/09/2016 12:26 לא פלא
אתם מביאים תגובה של בעל עניין שנפגע באופן ישיר מההחלטות של כחלון. ובכן יקירי, הצעדים האלה אמורים לשפר את מצבו של הציבור ואם נפגעת בדרך אז כנראה שנגמרה החגיגה שלך.
34 שרון 29/09/2016 12:26 החתול מדבסר על מצב השמנת...
נו באמת ביזפורטל, אולי תפסיקו להביא כתבות של אינטרסנטים ברורים ותציגו את זה כאילו התחזית שלהם אמינה לא תמצאו קבל אחד בארץ שיגיד את האמת שהיא שהמחירים כבר מתחילים להיעצר ואפילו לרדת ורועדות להם הביצים מכך!!!. לא לקנות דירות, מי קונה עכשיו שלא יבכה אחכ למה הוא נדפק!!!
תוהה 05/10/2016 16:14 והעכברוש מדבר על הגבינה של השכן (ל"ת)
33 אחד 29/09/2016 12:21 איזה טמבל ! אנשים מתים, יורדים מהארץ ויש גם עולים
בו נגיד , שבחשבון הוא לא כל כך טוב האלמוג הזה
32 אלי 29/09/2016 12:08 כחלון, סתם שר טיפש. חבל שאילו המנהיגים שלנו. (ל"ת)
31 אלי 29/09/2016 12:06 כחלון וביבי לא סופרים אפילו את תומכי הליכוד . (ל"ת)
30 אדם 29/09/2016 12:04 כשרבית משכנתאות גבוהה מהתשואה המחירים כלפי מטה!!
א.רבית קבועה ל25 שנה היא בסביבות כ5% ואילו התשואה מהשכר דירה באזור המרכז היא בין 2-3%!! כלומר עלות המימון גבוהה מהתשואה!! מהנתונים רואים שכיוון רק כלפי מטה!!
כאבגד 29/09/2016 12:44 צודק-זהו נתון קריטי לקונה דירה (ל"ת)
בן אהרון 29/09/2016 14:26 הכל מצויין רק הבעיה שהקבלנים בונים פחות, כולם מרוצים ?? (ל"ת)
אדם 29/09/2016 15:39 אין מחסור בדירות ! לא עלו מיליון עולים!
אין מחסור בדירות! לא עלו מיליון עולים בשנים האחרונות! אין משפחות שחולקות דירה כפי שהיה בשנות התשעים! הביקוש לדירות בעיקרו ספקולטיבי ונובע בגלל ריבית נמוכה והעדר אלטרנטיבה סולידית להשקעה! יש מעל 100,000 דירות בבניה פעילה תחת חוזים וליווי פיננסי שלא ניתן להפסיק בנייתן. ויש כ30,000 דירות חדשות לא בנויות!
29 שמאי נדלן וותיק 29/09/2016 11:53 מילה בסלע - הכל נכון (ל"ת)
28 אדם 29/09/2016 11:50 הירקן אמר!
מחירי הירקות יעלו בשנים הקרובות, ממליץ להצטייד בכמויות גדולות של כוסברה ופיטרוזיליה.....
27 כחלון 29/09/2016 11:50 הביתה
עכשיו
26 מתווך 29/09/2016 11:48 ליצן - המחירים כבר יורדים (ל"ת)
יוסף 29/09/2016 14:28 יורדים רק בדמיון הפרוע שלך (ל"ת)
שמטוב 29/09/2016 13:24 יורדים: בארגנטינה ? בניגריה ? באנטארקטיקה ?
אין שום ירידות מחיר של הדירות.
תוהה 05/10/2016 16:13 יורדים בניאגרה. בלבד.... (ל"ת)
25 כותבי תרחישים 29/09/2016 11:44 יש מחסור של 40-50000 ד=המחסור?!כרית תמיכה לבנקי במפולת
המחסר= המכוון=בהוראתו=ובנמוקו= של בובו + הנגיד הנגיד הינו מהאסכולה הבנקאית הוא בהווה= מריץ שוקי הון בארהב= הנגיד הקודם בן שלום ברננקי טען לפני שנה ושאל ? מדוע הבנקאים לא יושבים בבית סוהר והמבין יבין= הבנקי -ביצעו - ומבצעים -את הונאה הגדולה בהיסטוריה ראו בנק דויטשה בנק בגרמניה(ירדה מ 170 ל 12 דולר) =ותבינו את גודל ההונאה= ואנו ממתינים לראות איך מחלצים את הבנק הנל=בהזרמה= כי נפילת הבנקים = זה נפילת השלטון=השלטון מחלצ רק בנקי ראו מדוע הצורר הנאצי עלה לשלטון?! איך מחלצים את ההונאה ?כספי הגמלאים והפנסיה ראו קראת
24 אזרח 29/09/2016 11:42 לבנות כל שנה 10אלף דירות להשכרה ב10ש׳ הקרובות. (ל"ת)
מאיר 03/10/2016 20:32 תבנה אתה אם זה כול כך משתלם, לחלק עצות אתה יודע לכולם (ל"ת)
23 טלטל 29/09/2016 11:42 כתבה מעולה שמאירה עיניים לאזרחים.מקצוען הבחור
ומי שכותב זאת הוא פנסיונר,קבלן בניין בעברו.הוא רק שכח לציין עוד כמה פרטים קטנים כמו תוחלת חיים שעולה כך שאזרח ותיק נשאר בדירה עד מותו כי אין באפשרותו לממן בית אבות.וזה לכשעצמו מוריד היצע למכירה או להשכרה של כ-50000 דירות בשנה.כחלון ושות לא מבינים לא בכלכלה ולא בבניין ולא בסטטיסטיקה.וחבל.מיסוי דירה שלישית ויותר לא יכניס דירה אחת לשוק!!!אף אחד שמוכר דירה לא ישלם מאות אלפים מס שבח במידית ויקבל ריבית 0 בבנק על השקעתו לעומת מחירי דירות שעולים ושכירות שמכניסה כסף ואת תוספת המס מטילים על השוכר.תבחרו כחלון וביבי ותהיו עניים
22 כשל שוק זמני ! 29/09/2016 11:38 כלומר המחירים ירדו ומה שעולה ירד מהר יותר !
עפ"י האשראי שהבנקים נותנים ונתנו לנדל"ן אי אפשר לומר שיש מחסור בדירות החשיפה של הבנקים הגיעה לרמות שלא היו כאן שנים קודם רק זה מצביע על כך שלא חסר נדל"ן במדינת ישראל , הבנקים מרוב החשיפה מעלים את פרמיית הסיכון ואפילו מוכרים תיקי משכנתאות , נכון יש כשל שוק והוא יותר כשל שוק פוליטי (ביבי עושה בהכל שהמחירים לא ירדו , בתקשורת הוא מדבר על הצורך להוריד את המחירים בחדרי חדרים הוא עושה הפוך אם שרון בתור שר שיכון הצליח לספק את הסחורה הוא בתור ראש ממשלה לא מסוגל ???) וכשל של ריביות נמוכות יגיע הרגע שהכשל הזה יתוקן ואז כל האוויר החם יצא !!
21 אודי 29/09/2016 11:38 קשקשן מהזן הרדוד ביותר
אין ספק שהוא מהאנשים שצועקים אסוןבאופק ובסוף לא קורה כלום. מכירים, שמענו ולא התרשמנו! יש בועת נדלן בישאל וסוף כל בועה להתפוצץ. לך תחרטט במקום אחר.
20 שישקו 29/09/2016 11:38 נראה שמישהו בהיסטריה מירידת מחירים...
עוד קשקשן אינטרסנט
אלי 30/09/2016 16:53 הכי גרוע שנשקר לעצמנו שיש ירידת מחירים, עדיף להראות את
המציאות כמו שהיא והיא אסון למי שצריך לרכוש דירה ראשונה. דיבורים על ירידה ישרתו את השר שלמעשה לא גרם לזה לקרות ויפסיק לפעול בכל המרץ לשפר את המצב.
בן אהרון 29/09/2016 14:30 בינתיים מי שמונע ירידת מחירים זה הממשלה.
מערימים כל קושי אפשרי בכל עניין שיכול לעזור לבנייה. קרקע לא זמינה, מחסור חמור בעובדים, מחירי קרקע גבוהים, עכשיו גם ריבית גבוהה למשכתאות. בקיצור הממשלה ממשיכה לגבות על גב הדירות ים של כסף.
שמטוב 29/09/2016 13:26 יש מישהו שמדמיין ירידות מחירים . קח כדורים (ל"ת)
19 עדי 29/09/2016 11:32 אתה בלחץ! (ל"ת)
18 כותבי תרחישים 29/09/2016 11:31 מחסור הדיור=מכוון=בהוראה ונימוק של בובו השק-רם+ הנגיד
מחסור הדיור מכוון בהוראה ונומק" דאגה לעמיד הבנקים בשנת 2011 התחלות הבניה היו 46800 דירות לאור ההזיה /ההונאה השלטונית התח הבניה בשנים 2012-עד וכולל 2015 היו 43500 ד בממוצע זה הונאת דור שלם של צעירים וחסרי דיור זה פגיעה בתלכיד הלאומי זה מחייב וועדת חקירה=וועדות חקירה כמות בהפגנות עם ועדת חקירה זה ענין של זמן שר שבאמת רוצה בפתרון = מייבא 3 חב סיניות חברות סיניות ניפגשו בירושלים =והציעו לשקרן ב2012 לבנות שכונות שלמות השקרן דחה הקבלנים הסינים כל השרים ורוב חכ מודעים להנאה _ ===הונאה= וועדות חקירה ? כשיקומו דור של צעירים עם ביצים - בהפגנות! כמו בעבר =בהווה הם מפגינים עבור קוטג ב 5 שח הבייצים מעוקרות ראו תגובותינו משנת 2012
17 גן עדן, המשיח הגיע 29/09/2016 11:31 לפי החישובים שלו אף אחד לא מת במדינת ישראל! (ל"ת)
תוהה 05/10/2016 16:12 למה לא? הנה אתה מת מקנאה..... (ל"ת)
16 לכל המייללים והבכיינ 29/09/2016 11:29 יש פה קבלן שמדבר מהשטח
יש לו אינטרס אחד לבנות מהר ולמכור...אם הוא בא נגד כחלון כי כחלון הורג את כל השוק צריך לשמוע מה שהוא אומר..את המחיר כולנו נשלם עוד כמה שנים בעליית מחירים נוספת גם של שכר הדירה..המלך הוא עירום ו צריך להגיד את זה..והמצב רק מחמיר כי אנשים בישראל יולדים יותר מתחתנים יותר מתגרשים יותר עולים יותר ומתים פחות
דובי 29/09/2016 12:58 כשהמחירים בעליה מתמדת יש לו אינטרס לבנות בזול ולאט...
כשהמחירים יכנסו למגמת ירידה, או אז יהיה לו אינטרס לסיים את הבניה מהר ולמכור. חבל שכחלון וויתר על המס על אדמות שאושרו לבניה.
15 שלמה 29/09/2016 11:28 כחלון צריך לעוף
הוא אדם אכול רגשי נחיתות. הסכנה שגם ביבי יוכל אותה בגללו וכולנו נפסיד.
1 29/09/2016 14:29 הכחלוניה השפלה נשארת כמו קוץ בתחח (ל"ת)
תוהה 05/10/2016 16:12 והתחזית שלי שתשאר הומלס לנצח בהמתנה לחלוקת דירות (ל"ת)
14 אדם 29/09/2016 11:27 התחזית של האינטרסנט כמובן שהמחירים יעלו.......
אצל האינטרסנטים תמיד הביקוש עצום והמחירים כלפי מעלה.. פשוט פטטי ומביך. להלן קצת עובדות: א. ריבית משכנתאות קבועה ל 25 שנה היא כ5%. תשואת דירה באזור המרכז כ2-3%! עלות המשכנתא גבוהה מהתשואה זה מלמד שהכיוון למטה! ב. הטוענים ששכר דירה דירה יכסה המשכנתא- לפי הדוחות של בנק ישראל יש תלות ישירה בין מחיר הדירה לשכר הדירה לשני הכיוונים!! כלומר ההנחה ששכר הדירה יהיה קבוע בעת ירידת מחירים אין לה בסיס! מי שקונה דירה להשקעה חשוף גם לירידה במחירי הדירה וגם לירידה בשכר הדירה!!
13 דני 29/09/2016 11:27 כתבה בטוב טעם ודעת כל מילה פנינה (ל"ת)
12 שייקה 29/09/2016 11:24 תרשום מה אני אומר ...הקבלן הזה יהיה מהראשונים שיפשוט את
הרגל ולא , אני לא מאחל לו את זה חלילה אבל היי קצת פחות יהירות
בן אהרון 29/09/2016 14:32 ואיך זה בדיוק יעזור למשבר הדיור? כלום, העיקר שיפשטל רגל (ל"ת)
11 אחד העם 29/09/2016 11:22 כמה שקרים ואינטרסים הגיעו מים עד נפש (ל"ת)
10 טוני 29/09/2016 11:17 פתאום הוא דואג לשוכרים
מדהים איך הקבלנים ובעלי הדירות דואגים לשוכרים שאולי המס יתגלגל עליהם. עבודה בעיניים. הם מבינים שהחגיגיה הולכת להגמר.
9 ירדן 29/09/2016 11:12 מי שהכל בסדר איתו לא צריך לצאת בשלטי חוצות
למה הוא מפחד?על ראש הגנב בוער הכובע. אתה והחברים שלך שקרנים ועוד אלף שנה תהיו שקרנים וגנבים. בשורה התחתונה המחירים של הדירות הם מופרכים!! פרי יצירה של דמיון מטורף. אנשים תתעוררו!! ארבע קירות לא שווים מיליון דולר!
תוהה 05/10/2016 16:11 גם הפנסיות התקציביות הישנות מנופחות ושודדות את קופת
המדינה בעזרת נישואים אמיתיים או פיקטיבים לפרגיות צעירות שימשכו את הפנסיה הזו לעוד 70=100 שנים נוספות....
8 הפנסיונר 29/09/2016 11:09 כחלון = כישלון
כל מילה הסלעכחלון הוא כישלון משתדל אבל לא מקשיב לאנשים הנכונים.ביבי רק מקיים את השרדתו הפולטית לא קשר למה שקורה.ואנחנו משלמים ועוד נשלם יותר עד שלא נחליף את ראש ההמשלה הזה ושר אוצר מקצועי
yossi 29/09/2016 11:30 כַּחְלון=כַּשְלון (ל"ת)
7 אדיר 29/09/2016 11:07 לא מאמינים לשקר הגדול של המחסור בדירות!
היום כבר כולם יודעים שאין שום מחסור בדירות בישראל. הבעיה היא בביקושים ולא בהיצע!
6 Tam 29/09/2016 11:03 כתבה בזיונית
מראינים בעלי עניין, רק בכדי לספק כותרות.ברור שזו דעתו, הרי האינטרסים שלו לא מאפשרים לו להגיד אחרת.
5 מנחם 29/09/2016 11:02 עוד מגה אינטרסנט
שמטיף מוסר ורוצה לקבור את כל הדירות תחתיו. לך הביתה תתחיל למכור דירות, תכף הכל שווה חצי.
מאיר 03/10/2016 20:46 העיקר שאתה לא אינטרסנט, משלשל טוקבקים היסטריים בכול
כתבת נדלן ואם היית משקיע אחוז אחד מהזמן על עבודה למימון דירה היית כבר מזמן בדרך לדירה. אימפוטנט עצלן וטפיל.
4 אילן 29/09/2016 11:00 האיש מדבר דברי טעם ועידן כחלון יחלוף כלא היה
מה שעשו לשוק ההון יקרה לשוק הנדלן!!! הכל פופוליסטי אבל ככה לא מנהלים מדינה
eby 29/09/2016 11:39 אין דבר כזה.שניהם כמאזניים.מי שעולה השני יורד וההיפך. (ל"ת)
3 אייל 29/09/2016 10:58 אנשים גם מתו
למה לא ציינת שיש גם אנשים שמתים ומפנים דירות
תוהה 05/10/2016 16:09 כי תוחלת החיים עלתה באופן דרסטי..... (ל"ת)
2 אלמוני 29/09/2016 10:58 כמה אינטרסים בכתבה אחת, מיהו אותו מרואיין?
רמז קטן- הוא מפסיד מהחוק. חלאס לנסות להחזיר את העליה בשוק לדירות.
שאלה ליזם 29/09/2016 22:39 אם 40,000 מתחתנים ומתגרשים אחרי דקה, צריך 80,000 דירות?
הרי בסך הכל חזרנו למצב הקודם... אבל הנדלניסטים כל כך גאונים שהם מחשבים את מספר המתחתנים פלוס מספר המתגרשים...
בן אהרון 06/10/2016 06:21 צריך 80,000 דירות חדר עד שני חדרים. וזה כמובן שאין. (ל"ת)
1 פרופ' איציק100 29/09/2016 10:53 למערכת או לאמסלם
בראותי את הכותרת..זה הספיק לי די והותר..הבנתי שאין ומיותר לקרוא את הכתבה. תודה איציק.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש