21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

אמיר לוי מהאוצר שיגר מכתב לפלוג בעניין דבריה על השלכות מיסוי הדירה השלישית

 |  48
מכתב לנגידה
Share
אמיר לוי הממונה על התקציבים באוצר שיגר היום (ג') מכתב לנגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בעקבות התייחסותה אתמול במהלך מסיבת עיתונאים על מיסוי הדירה השלישית כשאמרה: "הבחירה בחוק היא על חשבון עלייה צפויה במחיר שכר הדירה". בעקבות הדברים לוי כתב לפלוג מכתב שמסביר מדוע לדעת האוצר לא תהיה השפעה כה נרחבת על השכירות ואף קרא לשיתוף פעולה מצד בנק ישראל במאמצים להורדת מחירי הדיור.


וכתב כותב לוי במכתבו: "בהמשך לסקירתך מאתמול, אשר כללה בין היתר התייחסות להשפעת מס ריבוי נכסים על מחירי הדירות - שמחנו לשמוע שעל םי הניתוח של בנק ישראל המס צפוי לתרום במידה מסוימת לירידה במחירי הדירות וזוהי אכן מטרת המהלך. יחד עם זאת, ברצוני להתייחס לעמדת הבנק לפיה הטלת המס צפויה להביא באותה עת דווקא לעלייה מסוימת במחירי השכירות".

"כידוע קיים מתאם חיובי בין מחירי הדירות לבין מחירי השכירות כפי שעולה בין ביתר ממחקרים ועבודות אותם פרסם בנק ישראל לאורך השנים. מתאם זה נובע מכך שירידה במחירי הדירות מביאה לכך שהתשואה הנדרשת משכירות היא נמוכה יותר ולאטרקטיביות נמוכה יותר של השכרת הדירות מצד השוכרים (על רקע האפשרות לרכישת דירות). בהתאם לכך, ועל בסיס המתאם שנצפה בעשרים השנים האחרונות בין מחירים אלו, ניתן לצפות שירידה במחירי הדירות תוביל דווקא לירידת מחירי השכירות. בשולי הדברים נזכיר כי משקלן של הדירות המוחזקות עך ידי בעלי הדירות עליהן יוטל מהמס עומד על כ-12% בלבד מסך הדירות בשוק ההשכרה". "ביחס לטענה אפשרית בנוגע לתחליפיות בין שכירות למגורים בטווח הקצר (על פיה הגדלת היצע הדירות הזמין לרכישה תוביל להקטנת היצע הדירות הזמין להשכרה), שהתוצאה ממנה ירידת מחירי דירות עשויה להוביל דווקא לעליית מחירי השכירות בטווח זמן זה, הרי שבפועל צעדי מהממשלה להגדלת ההיצע צפויים לשנות מגמה זו. נזכיר כי במסגרת זו, עלה מספר יחידות הדיור שאושרו בלשכת התכנון מסך של כ-24 אלף יחידיות דיור בשנה בשנת 2008, לכ-100 אלף יחידות דיור בשנת 2015. במקביל, קצב התחלות הבנייה עלה בשנים אלו מכ-33 אלף התחלות בנייה בשנה לסך של כ-48 אלך יחידות דיור חדשות בכל שנה. בנוסף לאמור, אנו סבורים שמאמצי הממשלה להרחבת היצע השכירות המוסדית, יחד עם הקיפאון היחסי בעליית מחירי השכירות במהלך השנים האחרונות - כל אלו מפחיתים באופן משמעותי את החשש שהטלת המס תביא לעליית מחירי השכירות".בסיכום הדברים קרא לוי לשיתוף פעולה במאמצי הממשלה: "לבסוף, ובהמשך למכתבי הקודם אלייך מחודש ספטמבר 2015, הרי שבידי בנק ישראל ישנם מספר כלים שיכולים להשתלב במאמצי הממשלה לצמצום שיעור המשקיעים בשוק הדיור. בהתאם לאמור, אנו מציעים לשתף פעולה בנושא זה, ולבחון אתכם צעדים נוספים הנדרשים לביצוע בשוק זה. שיח מסוג זה צפוי לתרום להכרה מקצועית מעמיקה של כלל הצעדים ולגיבוש עמדות מקצועיות מתואמות". 

המכתב שהועבר לנגידת בנק ישראל, קרנית פלוג: 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

48 תגובות ב-32 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
32 משה 28/09/2016 20:35 שכ"ד לא יעלה
שכ"ד לא יעלה : 1. בעל הדירה תמיד ינסה לגבות מחיר מקסימלי עבור הנכס בלי קשר למיסוי. 2. מי ירכוש את הדירות ? משקיע חדש - לא קרה דבר. שוכר לשעבר? הביקוש לשכירות יירד. 3. שכ"ד משולם משכר שקפוא שנים והיכולת לשלם יותר נמוכה
בנק ישראל צודק 01/10/2016 19:36 שכ"ד במרכז יעלה מאוד בשנים הקרובות
בהעדר קרקעות לבניה במרכז, עצירת תמ"א 38/2 הכוללת הריסה ובניה מחדש מחסלת את רוב הבניה באזור המרכז ... פעולות כחלון מבריחות את הישראלים לרכישת דירות להשכרה בחו"ל, מה שמצמצם את היצע הדירות להשכרה במרכז ... הגידולצ הטבעי בישראל מחייב בניה של כ- 60,000 דירות חדשות בכל שנה ... כאשר כחלון מעודד את הזוגות הצעירים לרכוש דירה בפריפריה בהנחה של 250,000 שקל, הוא הפך אותם למשקיעים שבכוונתם להשכיר את הדירה בפריפריה ולשכור דירת מגורים במרכז ... שהביקושים לדירות להשכרה יפגשו בהיצע המצומצם, שכ"ד במרכז יעלה בחדות
31 מאיר 28/09/2016 16:42 עוד ליצן (ל"ת)
30 רמי 28/09/2016 14:55 שכל
בעלי הנכסים יפסיקו את חידוש החוזה בצורה גורפת ושהשוכרים ילכו לגור באוצר.
29 משה 28/09/2016 12:04 מספיק לצקלף אותנו
שכ"ד לא יעלה : 1. בעל הדירה תמיד ינסה לגבות מחיר מקסעמלי עבור הנכס בלי קשר למיסוי. 2. מי ירכוש את הדירות ? משקיע חדש - לא קרה דבר. שוכר לשעבר? הביקוש לשכירות יירד.
28 תומר 27/09/2016 23:55 במילים אחרות או שתעזרי או שתלכי לקיבנמט. (ל"ת)
27 בן אהרון 27/09/2016 22:40 אין צדיק אחד שיגיד המלך הוא ערום ???
לא חייבים להגיד אמן אחרי כל גחמה של השר במיוחד שברור לאנשי המקצוע שהוא טועה !!!
26 דני 27/09/2016 22:08 והמסר
של בעלי הדירות על המס גורף זה אי חידוש חוזים בצורה גורפת עם שוכרים ושילכו לגור במשרדי האוצר
25 מעשה פאתטי 27/09/2016 20:47 היא בטח בשוק מכמות השטויות שנכתבו במכתב אחד (ל"ת)
24 נשלח לסטנלי העציץ 27/09/2016 20:46 המכתב היה צריך להיכתב באנגלית. בכל מקרה (ל"ת)
23 כלכלה חדשה 27/09/2016 19:40 כחלון לוי ממציא כלכלה חדשה לפיה הקטנת היצע מורידה מחיר
זה עוד לא היה פה, שפקיד בכיר יכתוב במכתב פומבי שטויות מקצועיות שמתאים לשלי יחימוביץ השרלטנית לכתוב. לפי כחלון/לוי הקטנת מספר הדירות השכורות בישראל תוריד את מחיר השכירות. על פי התאוריה הזו הגדלת מספר הדירות לשכירות תעלה את שכר הדירה. מאחר ואפילו לוי אינו מאמין בכך - כי הוא אחר כך כותב לפלוג שהממשלה פועלת להגדלת מספר הדירות להשכרה (למה כדי להעלות את מחיר השכירות אמיר??), אז ברור שהאיש הזה מתגלה כאדם חסר חוט שדרה שמשרת את אדונו ללא בושה,
dw 28/09/2016 11:03 ההיצע והביקוש יקטנו ביחד
דירה 3 שנמכרת איננה נעלמת - או שהיא תמכר כדירה 2 למשקיע חדש, ואז אין שינוי, או שהיא תמכר לזוג לשימושו העצמי, ואז ביחד עם ההיצע גם הביקוש יורד. אספן דירות יתקשה להקפיץ מחיר כי כל שכניו הם גב' כהן, עם דירה 1 להשכרה, ועליהם אין מס ואין נעליים. גב' כהן תשמח לקלוט את הדייר הטוב והמשלם של האספן, שיתקע עם דירה ריקה, שלא משלמת כלום. לכן מטרת החוק היא לעודד אספנים למכור דירתם ה 3. בל נסחף, יש בסה"כ 50 אלף כאלה (מתוך 600 אלף). נניח שחצי ירשמו ע"ש הילד וכו (וזה בסדר, אותו ילד לא יהנה מדיור למשתכן וכך יעלה הסיכוי של מי שאין לו הורים עשירים) וחצי ימכרו. מדובר בתוספת היצע של כ 25 אלף דירות, בכל מדינת ישראל. היצע נוסף זה עשוי להביא לירידה מסויימת במחירי הדיור, וזו בדיוק המטרה.
מאיר 28/09/2016 16:43 כמה קשקוש התגובה אחת (ל"ת)
22 אבי 27/09/2016 19:10 תותח- כל הכבוד. המשקיעים רועדיםםםם
מינוי הנגידה גם כך נעשה בלית ברירה.
נועם 28/09/2016 16:44 ממש רועדים (ל"ת)
21 הוא משקר 27/09/2016 18:56 מטרתו להבריח משקיעים כדי לתת את שוק השכירות
למקורבים למוסדיים ואז הפנסיה כן תהיה מושקעת בדירות בנוסף יש להם תוכנית לקנות דירות מתפוררות לדיור צבורי ולעשות פינוי בינוי וכל דירה במרכז תממן 5 דירות בפריפריה לא ברור לי איך הם יעשו את הפטנט הזה . כנראה רוצים לקנות בזול דירות . מסכן מי שיפול לידיים של כחלון. קודם יקנו דירות להריסה אחכ יביאו מסכנים לדיור צבורי בשכ"ד נמוך ולבסוף יגרשו מהדירות ויהרסו ואז יחזירו אותם לדירות בשכ"ד יותר גבוה מי שיפול לבניין כזה יהיה מסכן יהיה חייב לחתום לכל יזם כי הוא לא יהיה הרוב ולא יהיה לו כח ללכת לבקש צדק גם יעבדו על בעלי הדירות ויתנו להם דירות קטנות יותר ובסוף כל המסכנים יגורו בסלמס וישלמו שכד לממשלת הזדון הזאת. איכסה
20 אאאאאא 27/09/2016 18:45 דירה שלישית
לדעתי אמיר צודק מאד שמס גבוה על דירה שלישית יביא בהכרח לעליה בשכר הדירה רק לצורך דוגמא נניח ששכר הדירה בדירה השלישית הוא 5000 ש"ח והמס שיוטל יהיה בשיעור של 95% אז לאן ינסוק מחיר השכירות הוא צריך לעלות לגובה שרירה כזו לא ישכרו ולכן המס שעומד להיות לא יביא לעלית דמי השכירות היה עדיף למסות את כל דמי השכירות מהשקל הראשון כמו המיסוי על ני"ע. 25%
המציאות 01/10/2016 19:46 יש כיום 10% מס הכנסה על שכ"ד
אם יש לך 3 דירות שאתה מקבל שכ"ד של 4,000 שקל לחודש, מס חדש ע"ס 18,000 שקל כלומר 1,500 שקל לחודש, יגרום לעליה של 500 שקל בכ"ד שלכל אחת מהדירות ... אז שכ"ד יהיה 4,500 שקל לחודש
19 ח"כ אלי ביטן 27/09/2016 18:31 מסכנה פלוג , כל יום מקבלת מכתב מטיפש אחר ........ (ל"ת)
18 ליאור 27/09/2016 17:51 אלוף
אמיר לוי, טוב לראות שיש אנשים כמוך. תמשיך להיות איתן למען הזוגות הצעירים , זאת מערכה קשה נגד כל בעלי האינטרסים, אמן ונצליח להציל את העתיד שלנו.
17 כחלון 27/09/2016 17:48 שכר הדירה לא יעלה
תפסיקו עם ההפחדות כבר, אם בעלי הדירות היו יכולים הם מזמן היו מעלים את שכר הדירה
16 משכיר 27/09/2016 17:46 אני משכיר דירה אחת
בחידוש לפני שבועיים הכנסתי סעיף שבמידה והחוק יעבור שכר הדירה יעלה בשליש המס וזה מכיוון ואיני יכול לסמוך על האצר שבעתיד לא יחול מס גם על דירה שניה ולכן כל מה שכתבת שטויות. כל שוק השכירות יעלה למה? כי אתם מתערבים בשוק חופשי ונהיית אי ודאות.
dw 28/09/2016 11:05 אל חשש, לא נוגעים בך, גב' כהן
אתה רוב השוק ובך אין שום כוונה לגעת. המשך להשכיר דירתך כימים ימימה. המס החדש מתייחס לקומץ משכירים אספני נדלן, שאם ינסו להקפיץ מחיר אז דייריהם ישמחו לעבור אליך, משכיר שעליו אין שום מס. מדובר בדיירים טובים, שעוברים אך ורק עקב חמדנותם של קומץ האספנים. לכן מבחינתך זה מהלך חיובי.
15 כל הכבוד לחצרוני 27/09/2016 17:42 ראה לפני כולם מי זה כחלון. ואיבחן אותו מצויין. לאיש אין
ירושה מהוריו וגם אם ירש דירה יש לו 8 אחים להתחלק איתם אז לא מדאיג אותו כלום. וכחלון גם אמר שסבא שלו הוריש לו בקבוקי ערק ריקים וזאת בתשובה למישהי ששאלה אותו למה יש מס . חצרוני צדק.
14 למה בכלל דנים 27/09/2016 17:40 במס הזה? משקרים את הצעירים שזה לטובתם
ואם 500 משקיעים בדרום ימכרו את ה דירת חדר וחצי שהם קנו בסלמס מי יקנה? תפתחו יד 2 ותראו כמה דירות למכירה יש ורק משקיעים קונים הישראלים רוצים אם המושבות ב 2 מליון שח ושם לא קנו משקיעים האזור מלא זוגות צעירים שמחזיקים 2 מכוניות כי אין שם ברירה רובם עובדים למי יש 1.7 מליון? נניח שהדירות ירדו גם ל 1.5 מליון מי יקנה?
13 נערה ממש אוצר 27/09/2016 17:36 לא צריך עוד שום דבר כתוספת לשר אוצר כה שרלטן (ל"ת)
12 די לשקרים 27/09/2016 17:35 זה לא מס ריבוי דירות זה בעצם מס ירושה.
בגין בזמנו ביטל את המס ואמר שזה הורס משפחות וצדק אבל מדינה חמדנית עם אוצר חמדני דורסני ועם אזרחים טיפשים יותר מנעל זה יקרה.
dw 28/09/2016 11:08 האמת היא שמס ירושה מתבקש
זה לא מס ירושה כי קומץ האספנים מוזמנים למכור דירתם ה 3 ואז אין מס ואין נעליים. בלי קשר בהחלט ישנו מקום להתחיל עם מס ירושה, נגיד מרמה של 10-20 מלשח ומעלה, כי לא מעניין למסות את גב' כהן. אבל שרי? למה בעצם שלא תשלם 10% מבנק הפועלים ושיכון ובינוי שקיבלה מאבא? ודנה? היה קורה משהו לו היתה משלמת 10% מעזריאלי? וילדי צדיק בינו? יקרה משהו אם ישלמו 10% מבנק בינלאומי+פז נפט? וילדי תשובה?
11 יש ר א לי 27/09/2016 17:12 אמיר לוי מדבר שטויות, התשואות על הדירות ירדו.
לפני שנים תשואה על דירה הייתה בסביבות 7% , היום היא חצי, אין מטעם. מחירי השכירות לא ירדו, הם יעלו ואיתם התשואה. לפני כעשר שנים בבאר שבע ניתן היה לקבל 9-10% תשואה באזורי ביקוש, היום בקושי 4%. מה שמוכיח שאין התאמה, מחירי השכירות עלו פחות ממחירי הדירות. לפיכך, מחירי השכירות לא ירדו אם מחירי הדירות ירדו. המשכירים לא פראיירים וכל מס חדש שיוטל עליהם יגולגל לשוכרים. ובנוסף, לא רואים את מחירי הדיור מתקרבים לירידה כלל. איש האוצר מדבר מגרונו של כחלון שאם לא כך הוא היה עף מתפקידו, ראו למשל את השמאי הממשלתי שכחלון בהחלטה הזויה החליט שלא יפרסם את נתוניו. כחלון=כשלון. לך לעבוד אצל חברך מימון שבגללו לא התערבת בנושא הגז שהיה באותה עת הסוגיה הכלכלית החשובה ביותר, שר אוצר דמיקולו.
dw 28/09/2016 11:09 שים לב שמדובר בקומץ אספני נדלן
הם לא קובעים את המחיר ולכן הם יצטרכו או לספוג את המס או למכור דירה 3, שזו בעצם מטרת החוק. התשואה ירדה עקב עלייה חדה יותר במחיר הדירה למול השכ"ד. תיקון מסויים במחיר הדירה יעלה את התשואה.
אורי 28/09/2016 16:46 ואתה שייך לקומץ צרי העין? (ל"ת)
10 אלי 27/09/2016 17:11 כחלון תמשיך כך ותצליח בשנה הבאה בע"ה ירדו המחירים
שוק השכירות הוא שוק של מחיר נקודה. אם התעסוקה והמשכורות יעלו אז אנשים יוכלו לשלם יותר שכ"ד. אבל אם יקרה להיפך, אנשים ימצאו פתרונות זולים יותר ורחוקים יותר מהמרכז. זה כל הסיפור
מנחם 28/09/2016 16:46 בדרן (ל"ת)
9 007 27/09/2016 17:10 נערי אוצר " משחיטים מילים" לריק (ל"ת)
8 שוכר שמעלים לו שכ"ד 27/09/2016 17:06 ולמה מועיל המכתב הזה חוץ מליח"צנות של פחלון?? (ל"ת)
7 יענקלה 27/09/2016 17:04 עוד נער - חסר נסיון
אותו נער אוצר עושה נסיון עג הציבור יצליח מה טוב , לא יצליח בעוד מספר שנים יעבד באחד הבנקים בתפקיד בכיר עם שכר מליונים . קודם כל לחוקק חוק שאןותו נער לא יוכל לעבוד , במקום ציבורי 10 שנים . ואחכ ידבר על מיסוי 3 דירות . כל אחד והאינטרסים שלו .
dw 28/09/2016 11:12 זכותה של ממשלה ריבונית לנתב טעמי השקעה
לפני מספר שנים הממשלה החליטה להעלות מס רווחי הון מ 20% ל 25%. זה שינה טעמי השקעה של משקיעים משוק ההון לנדלן וזו היתה שגיאה. כעת הגיע הזמן לתקן את השגיאה. מגבלה זו על אספני נדלן, כמו גם הורדת חזרה של מס רווחי הון מ 25% ל 20% תסייע להורדה מסויימת של מחירי הדיור בישראל.
6 יתרה מכך 27/09/2016 16:36 כל דירה שמוכר משקיע מפחיתה גם מסך השוכרים (ל"ת)
בן אהרון 27/09/2016 22:38 טעות,לשוכרים אין כסף לקנות, קונים משקיעים חדשים
כאלה שיש להם רק דירה אחת.
dw 28/09/2016 11:13 תתפלא
אני אישית מכיר זוגות שמחפשים לקנות. הבעיה היא שכיום הם מתחרים מול משקיעים, מה שמעלה מחיר. דירה 3 של אספן תמכר או למשקיע חדש כדבריך - ואז אכן אין שינוי, או לאותו זוג, שאז גם יצמצם ביקוש שכירות.
5 אור לגויים 27/09/2016 16:32 כחלון בדרך הנכונה ושלא יבהילו אתכם !
אין ספק שישנן מגמות סותרות. מצד אחד העלייה במס תיקר את ההיצע כך שבמיידי חלק מן המס יגולגל על שוכרי הדירות, מצד שני מחיר למשתכן והגידול מאפשר לשוכרי דירות לרכוש דירה ולהקטין את הביקוש לדירות להשכרה. ההשפעה הסופית תלויה גם בגמישות הביקוש. נראה שבטווח מחירי ההשכרה הגבוהים הקיימים היום בשוק, עקומת הביקוש של שוק הדירות להשכרה גמישה מאוד, משמעות העניין שעם עליית המחירים בשוק רווקים וזוגות צעירים יבחרו לחזור לגור עם הוריהם, ורק מי שלא תהייה לו ברירה יאלץ לשלם את המחירים מופקעים. לכן, אני מאמין, שבטווח של עד שנה מתאריך ההתחלה, נראה איזושהי עליית מחירים להשכרה, אך משם ואילך ירדו המחירים, הן בגלל שניכנס עמוק לתוך פרוייקט מחיר למשתכן, והן בגלל ירידת מחירי הדירות, כך שבעלי דירות יוכלו להסתפק במחיר נמוך יותר כדי לקבל את את התשואה הנדרשת מהשכרת הנכס. אז יאללה שלא חפחידו אתכם, קצת אמונה, כחלון בדרך הנכונה ואנחנו מחזיקים לו אצבעות שיצליח. הצלחה של כחלון פירושה חיים טובים יותר לבנינו ובני בנינו, בעוד שמהכשלון יהנו מספר מצומצם של עשירים מקושרים !!
יש ר א לי 27/09/2016 17:37 מסתבר שיש לנו מה ללמוד מכמה גויים, אנחנו לא אור לגויים
בהרבה תחומים. בטח לא אלה שמרבים להשתמש במשפט זה, הלא הם המשתמטים החיים על הקיצבאות שלא לומדים לימודי ליבה ודנים את ילדיהם לעוני ודלות.
יענקלה 27/09/2016 17:09 אור לטיפשים .
למצוא פתרון לבעיית הדיור דומה לפתרון הטרור . המדינה מפקיעה את מחיר הקרקעות ומחירי חומרי הבנייה , כי צריך כסף לביטחון . אין לזה פתרון . שיחלקו מגרשים בחינם ויוזילו את חומרי הבניה ואז המחירים ירדו כל היתר שטויות .
4 בן אהרון 27/09/2016 16:24 יש פתרון אחד : לבנות ולספק דירות באיזורי הביקוש !!!
כל היתר זה משחקים פופוליסטיים !!! אם מדובר בסך הכל על 12% מכל הדירות, מדוע מנהלים על זה מלחמת עולם ??? בגלל האגו ??? בגלל הכבוד ??? שירדו כבר מהעצים !!! ויתחילו לתת לשר עיצות יותר נכונות לטפל במשבר הדיור. לא כל רעיון של השר זה רעיון מבריק שצריך לתמוך ולקדם בכל מחיר !!! מותר גם לומר לשר שהוא טועה !!!
3 מאיר 27/09/2016 16:21 למה מחירי השכירות יעלו..
1. עליה במס על דירה 3 תהווה תירוץ ותמריץ לכלל בעלי הדירות להעלות את מחירי השכירות 2. בעלי דירה 3 ומעלה ינסו לגלגל חלק מהמס על השוכרים.. ככל שניתן. ובמקביל.. לחסוך בהוצאות אחזקה. 3. בהנחה שחלק מהדירות ימכרו.. והבעלים החדשים יגורו באותן דירות.. כמות הדירות להשכרה בשוק תיקטן.. מה שצפוי להעלות את מחיר השכירות.. כל זאת בהתייחס לדירות להשכרה באיזורי ביקוש. באיזורים אחרים.. יתכן ומנגנוני ביקוש והיצע יפעלו אחרת..
dw 28/09/2016 11:17 לדעתי אתה טועה, ואנמק
1. לרוב השוק, גב' כהן, אין מס ואין נעליים. לכן אין להם מוטיבציה מיוחדת להעלות מחיר. מבחינתם לא קרה כלום. 2. אספנים ינסו להקפיץ מחיר, ויתקעו, כי הדיירים הטובים שלהם ינטשו. דירה ריקה לא משלמת כלום. 3. קומץ אספני הדירות או ירשמו הדירה ע"ש הילד (וזה בסדר גמור, כי אז תהיה פחות תחרות בדיור למשתכן ולאלה ללא הורים עשירים יהיה יותר סיכוי) או שימכרו. דירה זו תמכר או למשקיע חדש, ואז אין שינוי, או לזוג לשימושו העצמי, ואז גם הביקוש לשכירות ירד. בסופו של דבר מטרת המהלך היא להוריד מעט את מחירי הדיור בישראל. נו נו, תיקון קטן, אחרי עלייה רב שנתית. אפשר לחשוב איזו דרמה.
2 שקרני האוצר 27/09/2016 16:20 המתאם לא נכון כשנכנס משתנה של מס על רוו (ל"ת)
1 בא 27/09/2016 15:59 אז קרנית פלוק תומכת כול כולה בתוכנית של כחלון ,עוד
פסיכופטית .
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש