21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"דווקא השכבות העממיות, הצעירים שמתגוררים בשכירות, ידפקו מהמס על הדירה השלישית!"

ארז כהן לשעבר יו"ר לשכת שאמי המקרקעין טוען כי המיסוי פוגע באותה שכבה שלה נועד לסייע - הצעירים ומוסיף כי מחירי הדיור יוסיפו לעלות ואף יותר כתוצאה ממיסוי הדירה השלישית
 |  32
בתגובה לפלוג
Share
מיסוי הדירה השלישית ממשיך לעורר התנגדויות ועמדות כלפי ההשלכות שיהיו למיסוי המוצע על שוק הדיור. אתמול במסיבת העיתונאים שהתקיימה לאחר החלטת הריבית שנותרה על קנה בשיעור של 0.1%, הנגידה פלוג התייחסה להצעת המיסוי ואמרה כי המס צפוי לתרום במידה מסוימת למחירי הדירות למי שרוכש את דירתו הראשונה - אך מצד שני יוביל לעלייה מסוימת בשכר הדירה.


בעקבות דבריה של פלוג, ארז כהן לשעבר יו״ר לשכת שמאי המקרקעין תקף בחריפות את סוגיית הצעירים וטוען כי המחירים דווקא ימשיכו לעלות: ״מיסוי דירה שלישית לא רק שלא יוריד מחירי הדיור, הוא יגרום דווקא לדחיפת המחירים כלפי מעלה, בדיוק כפי שבהכפלת מס הרכישה ביולי 2015 גרם לדחיפת המחירים כלפי מעלה". 

עוד הוסיף כהן כי "הנגידה בעצמה מודה שהמיסוי יגרום לעליית מחירי השכירות, אז מה הועילו חכמים בתקנתם? סוף סוף יש כאן הודאה של גורם ממלכתי מאוד בכיר, ובניגוד גמור להצהרות שר האוצר כחלון, שדווקא השכבות העממיות, הצעירים שמתגוררים בשכירות,  ידפקו מהמס על הדירה השלישית!""אין עוררין על כך שהמס יבריח את רוב המשקיעים שנותרו לפליטה בשוק הדיור והאחוז שלהם ירד מכ-0%-35 עד יולי 2025 לכ-15%-18% כיום. כמו כן, מניסיון כל החלטה של מיסוי שאיננה במקומה בלבלה בעבר את שוק הדיור ורק תרמה לכאוס ולעליות מחירים. בנוסף, מדובר במיסוי נקודתי על נגזרת של שוק הדיור, כך שאינני מבין איך הגיעה הנגידה ואיך הגיעו ״נערי האוצר״ לתובנה שמכאן תגיע הישועה".  "מדובר לדידי בהחלטה פופוליסטית וחסרת כל הגיון כלכלי. מהנתונים שבידי, יותר מ-80 אחוזים ממי שמוגדרים ״משקיעים״ הנם בתי אב מהמעמד הבינוני שפשוט דואגים לפנסיה העתידית שלהם באמצעות שכר דירה. ספקולנטים הם לא! שבע, מי שטוען ש״עשירים״ ואלפיון עליון״ מתנגדים לה, אני מציע שכמה חודשים לאחר שההחלטה המשונה הזו תיושם, חלילה, יודה בפומבי שהיא היתה מקח טעות, תרמה לעליית מחירי הדיור, קל וחומר למחירי השכירות. אם הנגידה עצמה מודה שהיא בעייתית , אז בשביל מה היא בכלל טובה?״.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

32 תגובות ב-16 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
16 זוג צעיר 09/10/2016 09:34 לא להתיחס לבעלי הון
לאחר מס מדירה שלישית יעבור מחירי הנדלן ירדו ומחירי הסכירות יתייצבו וירדו בתווח הארוך יותר (יש יחס מסוים בין מחירי הדירות לסחירת). בשנים האחרנות בעלי ההון הרוויחו מספיק על גבנו
15 עמי 28/09/2016 08:10 הכותב צודק ב 100%, זה לא מס, זה קנס
בהגדרה, מיסים מעלים את המחירים של המוצרים עליהם הם מוטלים. בין שהמגיבים בעד המס נאיבים או שמחים לאיד, אני יכול להבטיח להם שהפגיעה בעקבות הטלת המס תהיה בכ ו ל ם.
14 שוקה 28/09/2016 03:33 עוד אינטרסנט בגרוש
ממתי מעניין אותך השוכרים אדון שמאי?? ואם המחירים ימשיכו לעלות? אז מה אכפת לך? אתה תרוויח יותר על השמאות, לא? אז מה הלחץ מותק??? חחחח.... הפוך על הפוך.... שכחת לציין שאם המשקיעים יצאו מהשוק... אז... מי בדיוק יקנה את מלאי הדירות הענקי??? אה??? שכחת את זה???
לפקיד/יחצן האוצר 28/09/2016 13:52 ההתקפה האישית הברוטלית ממשיכה את דרכו הדורסנית של
האוצר בהטלת מיסוי יתר על הציבור הרחב הנאנק מעול המיסים המוגזם לכול הדעות. כול המתקפות האישיות על כול מי שמעז לצאת כנגד התכנית ההזויה שאין לה מקום במדינה דמוקרטית, כול ההתקפות ההלו מגיעות מאותו מקום דורסני, טוטליטארי ומושחת מיסודו.
13 בן אהרון 27/09/2016 22:48 כחלון לא חושב על הצעירים, רק על זוגות בעשירון עליון
רק הם מסוגלים לקנות את הדירות שלו במרכז במחיר למשתכן.
12 טדי 27/09/2016 18:10 80% מהמשקיעים הם מעמד בינוני?
נו באמת.. עד כדי כך יש פאניקה בקרב האינטרסנטים, שכם את הנתונים שהם מפזרים, הם לא מתביישים להמציא. נתחיל מזה שההכנסה הממוצעת של בית של המשקיעים שיפגעו מהחוק הוא כ 50,000 ש״ח לחודש, באמת מעמד נמוך שנית, מספר המשקיעים האלה עומד על 50,000, מתוך כשני מיליון בתי אב בישראל. משהו בין מאיון עליון לאלפיון עליון. מה שמפחיד את כל העוסקים במלאכה הוא לא הפגיעה במשקיעים, אלה התרסקות של מחירי הנדל״ן
11 כחלון 27/09/2016 14:51 אני כבר הודעתי לבעל בית שלי
שאם הוא יעלי לי את השכר דירה, אני עוזב, ואני גם יתקשר לרשות המיסים שיבדקו האם הוא משלם מס כראוי
בן אהרון 27/09/2016 22:42 מציע שקודם תמצא דירה אחרת אחר כך מצא בהצהרות. (ל"ת)
להומלס 28/09/2016 13:54 מציע שקודם כול תצא מבית ההורים, נמאסת עליהם (ל"ת)
10 כחלון כשלון 27/09/2016 13:12 ברור כשמש שהמחירים יעלו
שוק הדירות קשור באופן כמעט מוחלט לשוק השכירות. המס החדש יגולם במכירי שכירות שיעלו בשיעור גדול משיעור המס וכך זה ידחוף עוד משקיעים לקנות דירות למרות המס החדש מכיוון שמחירי השכירות הגבוהים רק ימשיכו לעלות ולהוות השקעה כדאית עבור המשקיע הישראלי שמאס במס החלם שמונהג בבורסה
9 השכירות תעלה... 27/09/2016 11:47 אני כבר הודעתי לשוכרים שלי שלצערי אם המס יעבור (ל"ת)
עיתונאי עם דירות 27/09/2016 12:21 חה חה חה-כל שנה אתה מעלה והשנה אתה צריך תירוץ?!
גבלס ימ"ש כבר אמר כששקר חוזרים עליו פעמים רבות הופך לאמת... התקשורת בארץ לקחה את זה צעד אחד קדימה
אחד 27/09/2016 12:06 חול וחצץ בצנרת של הדירה זה מה שהם צריכים לעשות לשכמותך (ל"ת)
לשוכר הפסיכופט 28/09/2016 13:55 אני לוקח 10000 ש"ח במזומן ומחזיר אחרי 3 חודשים בדיוק
מסיבה זו לוודא שאין הזקים מוסתרים של שוכרים פסיכופטיים. ממליץ לכול המשכירים לעשות כמוני.
8 אזרחית 27/09/2016 11:45 צחקנו.
לסייע להם ? תמיד דחקו בהם ודפקו אותם. עכשיו אחרת? יש הבדל בין המציאות לבין פטפוטי פוליטיקאים. הסתכל מה קורה בטיסות היוצאות. הם לא יחזרו כל-כך מהר.
shafik 27/09/2016 12:12 מי שלא טוב לו מוזמן לעזוב. לא חייב לגור בגוש דן (ל"ת)
7 צור 27/09/2016 11:40 בעתיד ייווצר מחסור בדירות להשכרה
האוכלוסייה הולכת וגדלה. בישראל יש את קצב גידול האוכלוסייה מהגבוהים בעולם המערבי. מי שמשתחררים מצבא ורוצים לצאת מהבית של ההורים זקוקים לדירות להשכרה. בסוף יקרה פה מה שקרה בסן פרנסיסקו - מחירי השכירות יגיעו לממדים הזויים. כחלון מנסה לפתור את נושא מחירי הדירות באמצעות יצירת משבר עתידי בשוק הדירות להשכרה במקום פשוט לבנות דירות חדשות בכמות ובקצב מספק
עיתונאי עם דירות 27/09/2016 12:22 כי לכולם יהיה דירות....
וגם אם לא לפחות יוכלו לרכוש דירה במחיר שפוי והשכירות תרד בכל מקרה..
shafik 27/09/2016 12:13 יווצר? אני משלם שכירות שכבר עדיף לקחת משכנתא (ל"ת)
לשוכר 28/09/2016 13:56 אז מה הבעיה? קח משכנתא. לא שמעת? כחלון מחלק דירות (ל"ת)
בן אהרון 27/09/2016 22:44 צריך הון עצמי ולמצוא בנק שיתן לך משכנתא,
מסתבר שהבנקים כבר לא נותנים לכל אחד, בנק ישראל סגר להם את הברז ואין להם כסף לממן משכנתאות, יפה, ???
6 אזרח 27/09/2016 11:39 אילו היתה לנו ממשלה נטולת אינטרסים ובעלת אומץ
היתה מטילה בחוק איסור מוחלט על עלייה בשכר דירה, בדיוק כפי שב 1985 הממשלה הטילה איסור על עליית מחירים בכל המשק כדי לבלום את האיפלציה. אבל בממשלה שחלק משריה ומקורביהם הם בעל י אינטרסים בשוק ( ראש הממשלה הודה שיש לו 3 דירות) , ברור שסיכוי קלוש שזה יקרה. רפובליקת בננות כבר אמרנו?
לשוכר 28/09/2016 13:57 אם כול המחירים היו נעצרים גם שכ"ד היה נעצר. מה כבר יורד
במדינה הזו חוץ מהמוטיווציה להתארגן בחיים של כמה צעקנים פרזיטים?
5 חחחחח 27/09/2016 11:19 רק שחרור 600000 דירות מעשירים לעניים ידביק
ידביק פערים. כחלון העם איתך.
לשוכר 28/09/2016 13:58 גם שחרור משכורות עתק לכול המובטלים, והשוואת פנסיות.... (ל"ת)
4 שמוליק 27/09/2016 10:49 זה ברור שרק השכירות תעלה המחירים לא
ירדו משמעותית אבל בכל מקרה כחלון לא יעביר את השטות הזו כמו שהוא רוצה יהיו המון שינויים.
3 יוסי 27/09/2016 10:40 לא להאמין
יום יום כל האינטרסנטים מפמפמים הפחדות כלפי השוכרים. המניעים ברורים והטענות עצמם חסרות בסיס, אבל זה לא מפריע להם להמשיך ולבייש את עצמם. גועל נפש.
לשוכר 28/09/2016 14:01 ממש גועל נפש לספסר בקרקעות להעמיס עוד ועוד מיסוי דרקוני
ועוד לטקבק בצביעות של יחיצנים משומנים שזה לטובת העם והמסכנים..... רק מונופולים וטייקונים שמשתלטים על משרדי הממשלה ומנהלים אותם מרחוק, ורק שחיתויות ממשלתיות אפלות שמסתיימות בפשרות מוזרות בבתי משפט ודורסנות צדקנית להקיא. באמת גועל נפש!
2 יניב 27/09/2016 10:36 יש לכם את זה ביותר אינטרסנטי? (ל"ת)
ליניב 28/09/2016 14:01 ולך? (ל"ת)
1 דוד 27/09/2016 10:06 אינטרסנט - כמה דירות יש לך אדון שמאי??? (ל"ת)
ליניב 28/09/2016 14:02 ישהתגובה הראשונה התקפה אישית. כמו כול ההתקפות האישיות
על כול מי שלא מיישר קו עם מדיניות הדיכוי והדורסנות.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש