10:10 בולטות בת"א: תמר פטרוליום יורדת 2.2%, מגדל ביטוח יורדת 1.3%

10:09 בולטות בת"א: איידיאו עולה 2%, נייס עולה 1%

09:18 צוות אבטחה של חברת החשמל חילץ הלילה אנשי ספינה שוקעת בלב ים

08:54 הדולר מוסיף הבוקר 0.2% לרמה של 3.503 שקלים

08:33 דיווח: לוחמי מיליציה שיעית השתלטו על העיירה סינג'אר בעיראק

08:17 הבוקר באסיה: הניקיי עולה 0.25%, שנחאי יורדת 0.2%

08:05 טבע חוזרת לת"א עם פער שלילי של 1.8%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

כיוון מחירי הדירות? שימו לב לניתוח של בנק לאומי שמזהה - "התפתחות מדאיגה"

בלאומי מפרסמים היום סקירה לעניין שוק הנדל"ן למגורים - עם התייחסות ספציפית לגורם בעל השפעה מכריעה
 |  64
שוק הדיור
Share
אגף הכלכלה בלאומי בראשות ד"ר גיל בפמן מפרסם היום (ד') את סקירתו השבועית עם התייחסות מורחבת לעניין התחלות הבניה וגמר הבניה בתחום הנדל"ן למגורים.


בלאומי מציינים כי ברביע השני של 2016 הסתכמו התחלות הבנייה בכ-12.4 אלף יחידות דיור (נתונים מנוכי עונתיות), רמה המשקפת קצב שנתי של כ-49.7 אלף יחידות דיור. מדובר בעלייה בהתחלות הבנייה לאחר שני רביעים רצופים של ירידות, ובהיקף ההתחלות הגבוה ביותר מאז הרביע השני של 2015. בתוך כך, מציינים בלאומי כי מספר הדירות שבבנייה פעילה מצוי במגמת עלייה מתמשכת בשנים האחרונות. וכך, בסוף שנת 2015 עמד מספר הדירות שבבנייה פעילה על כ-99.4 אלף דירות בהשוואה לכ-61.5 אלף דירות בלבד בסוף שנת 2008 ובכך מתקרבת לשיא שנרשם במהלך שנות ה-90. עם זאת, בסקירה מודגש כי מספר הדירות שבנייתן הסתיימה, הסתכם ברביע השני של השנה בכ-40.5 אלף דירות (במונחים שנתיים), נתון שמצביע על המשך מגמת הירידה שהחלה בראשית שנת 2015. 

וכך מפרשים בלאומי את הנתונים: "העובדה כי חלה עלייה בהתחלות הבנייה ובמספר הדירות שבבנייה פעילה מחד, וירידה בגמר הבנייה מאידך, משקפת מגמה מדאיגה, על פיה משך הזמן לבניית דירה מצוי במגמת עלייה בשנים האחרונות. משך הבנייה עלה מכ-25 חודשים במהלך 2012 לכ-29 חודשים במהלך 2015. התפתחות זו, יוצרת עיכוב נוסף בתרגום התחלות הבנייה והדירות שבבנייה פעילה לכדי הגדלה של ממש בהיקף פתרונות הדיור הזמינים בישראל בטווח הקצר, דבר המהווה גורם בעל חשיבות מכרעת בניסיון להביא לבלימה של מגמת העלייה המתמשכת במחירי הדיור בישראל."עוד כותבים בלאומי, "להערכתנו, בשנתיים הקרובות היקף התחלות הבנייה יעמוד על כ-50 אלף דירות בשנה, דבר אשר עשוי לסייע, רק בטווח הזמן הרחוק יותר, לצמצם באופן הדרגתי את המחסור הקיים בהיצע הדירות, זאת בתנאי שמלאי גורמי היצור הזמין לענף הבנייה יספיק על מנת להשלים את בניית היחידות החדשות בפרק זמן סביר. לכשיתממש שלב זה, וההיצע יגדל בהתאם לנדרש, תהיה לכך השפעה על מחירי הדיור, אך זאת ראשית בדגש גיאוגרפי של האזורים שבהם הייתה עלייה גדולה של התחלות וגמר בנייה, שמיעוטם נוגע לאזורי הביקוש שבמרכז"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

64 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 שליו 22/09/2016 19:33 דנוסיזם
השיטה במלוא הדרה התגלתה בחוק הזה (לא משנה אם הוא טוב או לא). יש פה קבוצת אינטרסים מצומצמת שמפיעלה רשת לוביסטים, ח"כ ובכירים בשוק ההון. במדינה מתוקנת זה היה נגמר במאות שנות כלא. ישראל 2016 = ברזיל
36 רון 21/09/2016 22:36 פעם קבלן היה בונה מכספו. היום היזם גורף קופה ולא בונה ב
מרץ. מה זה משנה אם משך הבניה התארך קצת. מה שחשוב הוא שתיהיה הצפה מבורכת של היצע אדיר שיעצור את הנהירה להשקעה בדירות.
35 יצחק 21/09/2016 21:13 מחיריהדיור
לאיעזורכלוםכלמהשכותביםהמומחים בסופושלדברהמחיריםירדוכמושעלו כללמהשעולהיורד
34 מזכיר לי משהו 21/09/2016 20:14 בנק לאומי היה "הראשון לזהות" (ל"ת)
33 אדם 21/09/2016 20:07 אמור לי מי עומד מאחורי המאמרים ואומר מה המסקנה....
א. נדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לדירה חיצונית , זה מחירי חלל או אימא של הבועות. המחירים בכיוון מעלה.... ב. למשקי הבית יש חובות של כ 500 מיליארד שקל!!! זה אומר שנמצאים בסיכון גבוהה להתרסקות עם שינוי במצב הכלכלי!! זה לא קשור... ג. " הצמיחה הגבוהה" של המשק מבוססת על חובות , והיא בלוף! זה לא סיבה לירידה במחירי הדירות... ד. כידוע כל בלון בסוף מתפוצץ!(יפן,אירלנד , ספרד ,סינגפור וארה"ב). במדינה הציונית החוקים אחרים....
32 שימי 21/09/2016 18:30 כחלון רוצה לפגוע בפנסיונרים. הם :"אויבי העם". תתפטר!!
רק כחלון מסוגל לזרוע שנאה כנגד מי שרכש דירה. איך הליכוד לא זורק אותו? כחלון יתמודד ואז יתרסק. מי יבחר באחד כזה.
31 doronspi 21/09/2016 17:49 אולי זה בגלל שעברו לבנות מגדלים ?
שהבנייה שלהם הרבה יותר ארוכה?
30 אדם 21/09/2016 17:09 הפימפום נמשך על ידי האינטרסנטים
"בטווח הארוך ניתן לצמצם את המחסור בהיצע הדירות" - הביקוש לדירות בעיקרו ספוקלטיבי ונובע מהריבית הנמוכה והעדר אלטרנטיבות השקעה סולידיות. אין שום מחסור בדירות, לא עלו מיליון עולים , לא גרים ברחוב ולא מכיר משפחות שחולקות אותה דירה!! האינטרנסים תמיד יגיעו לאותה מסקנה ללא תלות בעובדות!!
אלי 21/09/2016 18:46 מעל 70% הם בעלי דירות, נראה לך שהם יחלקו לך דירה במתנה
בנק לאומי מציג מספרים שאתה יכול לבדוק והם מסיקים מסקנות ואפילו הגיוניות.
29 סמי 21/09/2016 16:53 הבנקים והקבלנים נלחמים בכחלון. כל יום כתבה נגדו.
אל תפלו בפח של הבנקים, הקבלנים ובעלי הנכסים, הם רוצים להמשיך לשלוט בכם, לעשוק אתכם ולהתעשר על חשבונכם ועל חשבון עתיד ילדיכם. עצוב, זה פשע ושוד בחסות החוק, אבל אתם תהיו חכמים, המחירים כבר בירידה.
אנני 21/09/2016 21:13 אוף כמה שטויות אתה כותב (ל"ת)
אנני 21/09/2016 21:13 אוף כמה שטויות אתה כותב (ל"ת)
רפי 21/09/2016 17:14 כחלון, תפסיק להגיב. הציבור לא מאמין לך (ל"ת)
דב 21/09/2016 17:04 29-סמי
אוי סמי, סמי. מה אומר ומה אדבר. האם זה המצב, או אולי כחלון הוא כישלון מוחלט? יש ביטוי בארמית הנקרא "סתרא אחרא", הסתר האחר, השטן. כלומר יש הסטה של ההתייחסות לגורמים אחרים. אז הקבלנים אשמים, והבנקים אשמים, והספסרים אשמים, והציבור אשם, אך לא הגורמים האמיתיים: מדיניות הספסרות של משרדי הממשלה בקרקעות המדינה, והעושק של פקידי האוצר לקחת עוד מסים. כחלון, במקרה הטוב, נגרר אחריהם כאדם חסר דעה.
28 לרוץ לקנו ת עוד !! 21/09/2016 16:49 בעלי הדירות הוכיחו שהם משקיעים חכמים.....
אז מי הטמבל שחושב שהם ימכרו אפילו בלוק אחד כאשר מחכה להם תשואה של 10% בשנה ב-10 השנים הבאות ???????
נימר הקבלן 24/09/2016 16:12 רואים שהמשקיעים החכמים עזבו את השוק... (ל"ת)
שמטוב 21/09/2016 19:00 אין תשואה של 10 אחוז, רק 3 עד 4אחוז.
אבל ההשקעה פיננסית בישראל מקבת בממוצע תשואה הרבה יותר נמוכה, לכן משקיעים בנדל"ן מחוסר אלטרנטיבות. לדעתי משקיעי הנדל"ן בהמשך יפסיקו להשקיע בכלל בישראל כי האוצר רואה במשקיעים קטנים פריירים שמותר ומצווה לדפוק אותם (ולהסית נגדם). התוצאה תהיה מחסור חריף בדירות להשכרה, אנשין יגורו בנגורי זבל, וק אז יבין הציבור את הברוך שהביאו משה כשלון ואדונו ביבי שקרניהו.
אחד 21/09/2016 17:34 אין לך תחזיתל100 שנה אולי?
עם זה עולה אוטומט 10% בשנה כולנו נגיע לפנסיה עם מחסן בשווי רבע מיליארד דולר (תבדוק!) ביל גייטס יעזוב את האחוזה שלו ויחפש נכס בשכונת התקווה. או יה. המחירים מיצו עצמם ויחזרו לנורמל בקרוב והעשור לפני האחרון נראה יותר הגיוני כעת.
27 פנסיונר 21/09/2016 16:24 כל הכסף שלי בשוק ההון משלם
25% מס מהשקל הראשון.רק משקיעי נדלן פטורים ממס
שרוליק 21/09/2016 19:04 יש מס ועוד איך
8% מס רכישה + 25% מס שבח
שמטוב 21/09/2016 19:03 נו אז מה ? מה תרוויח מזה שהן ישקיעו בחו"ל ?
את הדירות שלהם לא תקבל בשום מקרה. כמו שאתה לא תיתן את הדירה שלך למדינה כך הם לא יוותרו על רכושם. זה שהאוצר דופק אותך לא מצדיק שהוא ידפוק אחרים וגם לא יעזור לך אתה תישאר דפוק בכל מקרה.
משקיע 21/09/2016 16:46 ואני השקעתי בנדל"ן וירד לי מהקרן 8% מס רכישה, לפני רווח
על מה אתה מדבר.. לוקח לי כמה שנים רק להחזיר את המס רכישה...
משה ראשל"צ 21/09/2016 22:34 לא משלם מס - רושם את הדירה על ילדים ומוסיף הערת אזהרה ! (ל"ת)
אי אפשר 23/09/2016 04:27 ילדים עד גיל 18 נחשב תא משפחתי אחד (ל"ת)
26 יש ר א לי 21/09/2016 16:20 כחלון זו אכזבת הבחירות, מהאחרים ממילא לא היו ציפיות.
דרש וקיבל את כל הסמכויות ותוצאות אפס. בחר בדרך של הסתרת נתוני אמת (איסור פרסום על השמאי הממשלתי) מרוב איבוד עשתונות. ולא לשכוח את אי התערבותו בנושא הגז כי הוא חבר של מימון. ביזיון ששמו כחלון/כשלון
דב 21/09/2016 17:05 26
ככה זה כשאתה יוצר ציפיות ללא כל בסיס. מדוע אכזבה? מה הוא עשה בחייו כדי להכשיר אותו להיות שר אוצר? חשבת על זה?
25 כל מתנגדי מס דירות 21/09/2016 16:20 הם אנשים שמתפרנסים מנדלן
לא להתייחס לכתבות של אנשים שמתפרנסים מנדלן.הם מנסים לטרפד כל שינוי מס שיפגע בהם(כולל חכי"ם ובמיוחד יאיר לפיד)
22 21/09/2016 20:37 עוד עיוור שחושב שזה מה שיוריד לו את המחיר .......
חוף מלהסיט אותך מהבעיה עצמה ולהטיל את ההשמה על האזרחים כחולון הוא כישלון גמור כעבר פחדן (לא אין לי דירה )
24 אספני הנדלן היחידים 21/09/2016 16:02 שלא משלמים מסים על רוחים (ל"ת)
שמטוב 21/09/2016 19:11 אם לא יהיו הכנסות הם יפסיקו להשכיר בשוק החופשי.
פטור מהכנסות נעשה על ידי המדינה כי היה מחסור חריף בדירות להשכרה. הפטור ממיסים לא נעשה מתוך נדיבות אלא בגלל שאנשים לא רצו בכלל להשכיר, הפטור היה פיתוי כדי שיואילו להשכיר. כנראה שהיית ילד קטן כאשר הוחלט על פטור מיסים של דירות להשכרה ממשקיעים קטנים , לכן אינך מבין על מה מה מדובר. אם יטילו מיסים יעלמו כל הדירות להשכרה, כמו שהיה פעם. אם ידפקו שוב את המשכירים הם לא ישכירו כלום לציבור הרחב גם אם ישלמו יפטרו אותם מחדש ממיסים על השכרה, כי לא עושים עסקים עם ממשלת רמאים.
23 יונה 21/09/2016 16:02 אם לא היו עושים כסף שחור בהשכרת דירות כל זה לא היה קורא
מקווה שכחלון יצליח לשנות את המצב
22 21/09/2016 20:38 כחלון רק מסיט את הבעייה מעיוורים כמוך יונה ....
עופי לך
22 צדק חברתי 21/09/2016 15:59 ניתן להגדיל את את מלאי הדירות
מס על דירות והורדת מס משוק ההון.יגדיל את מלאי הדירות משמעותית, הבורסה תתאושש ומשקיעים יחזירו את ההשקעות לארץ.(היום רוב המשקיעים מזרימים רבים כספים לבורסות בחו"ל).וכך יכנסו יותר כספים לקופת המדינה.
שמטוב 21/09/2016 19:13 לא יהיו שום דירות חדשות, הדירות לא ימכרו אלא יוסבו
למטרות אחרות. לך תישדוד את הסבתא שלך כי יש לה דירה. אל תציע לגזול דירות מבעלי דירות כי אתה תחטוף בפרצוף את התגובה על ניסיונות הגזל שלך. בעלי דירות אינם פריירים, תישכח מזה.
21 צדק חברתי 21/09/2016 15:59 ניתן להגדיל את את מלאי הדירות
מס על דירות והורדת מס משוק ההון.יגדיל את מלאי הדירות משמעותית, הבורסה תתאושש ומשקיעים יחזירו את ההשקעות לארץ.(היום רוב המשקיעים מזרימים רבים כספים לבורסות בחו"ל).וכך יכנסו יותר כספים לקופת המדינה.
שמטוב 21/09/2016 19:18 צריך להחרים את הדירה שלך ולמכור אותה לזכאים
לפי ההגיון העקום שלך. שום משקיע לא יעקיע אגורה אחת בארץ אם המדינה תחרים רכוש פרטי (כגון נישול בעלי דירותדירות). משקיעים אינם מטומטמים - משקיעים לא סובלים מדינה שמחרימה רכוש פרטי. המשקיעים ישקיעו רק בארצות שמכבדות משקיעים.
20 חברות זרות ... 21/09/2016 15:32 יש רק פתרון אחד למשבר הדיור בניה ע"י
על קרקע מופשרת, בניה רוויה מהירה במחירי היצף...
19 אנונימי 21/09/2016 15:30 אז למה אתם מוכרים את תיקי המשכנתאות שלכם ?.....
אז למה אתם מוכרים את תיקי המשכנתאות שלכם ?.....כתבה מגמתית , 6אין יותר הון עצמי לאזרחים,אפילו בקושי מסיימים את החודש , כול יום כתבות על הנדל"ן , לכו לקנות ....אנליסטים , שמאים ,בעלי אתרי בנייה , קבלנים , הון ושלטון ברשויות המקומיות ועוד , מדיה ותקשורת , בעלי יד -2 , מודעות וכדומה , כולם קרטל שלם של מושחתים , מדינה מושחתת , לכן הגענו למצב הזה , כולם מסודרים הם הילדים והנכדים , תן לי ואתן לך על חשבון אזרחי המדינה , עד מתי ? בנק לאומי למה אתם מוכרים את תיקי המשכנתאות שלכם לגופים מוסדיים , ממה אתם פוחדים ? כן אפשר לומר שיש בלימה , זה ייקח זמן שנתיים שלוש ואז כול שוק הנדל"ן יקרוס , בתחילה תהיה בלימה , עצירה וקיפאון כמו בתקופה זו , לאחר מכן זליגה מטה של המחירים ואז בטווח של שנתיים - שלוש קריסה , לא מבינים אין כסף לאנשים , להשתעבד לבנק לעשרות שנים זו התאבדות ,לא יאומן כי יסופר שכבות הביניים יורדים במדרג העשירונים מטה , לוקחים הלוואות לדירות למכוניות ואשראי בנקאי ,לכן הנגידה חוששת ליציבות הבנקים תשאלו אותה למה ,למה לא מפרסמים נתון היורדים מהארץ , ואת נתוני הבתים המעוקלים ,הכול שקר . יום טוב
18 יצחק 21/09/2016 15:25 איזה צביאות תנו מימון!!!
בטח אם בכוח עוצרים מימון ליזמי נדלן רק כדי לשמור על קצב בניה נמוך ושווי נכסים משועבדים גבוהה. קרטל של הבנקים לא יתן למחירים לרדת
17 ישראל ישראלי 21/09/2016 15:21 יצחקי אמר שיתפטר ב 2017
עם מחיר הדירות בארץ לא ירד ב 15אחוז.שלא יעבדו עליכם.כחלון כהן ויצחקי כושלים.
דב 21/09/2016 17:07 17
כחלון=כישלון. זה מהדהד, אך גם ברור לחלוטין. פקידי האוצר שולטים בו, ועושק המיסוי מתגבר.
16 חשבונאי 21/09/2016 15:19 בגלל תמא 38 אין פועלים לבנייה חדשה כתוספת דירות חדשות (ל"ת)
15 מנתח 21/09/2016 15:01 ע"פ כל הסימנים,ריבית נמוכה ,תוכניות כאלו ואחרות שרק
בעוד שנה יניבו תוצאות ,נתונים כביכול שמלמדים על קצב בנייה איטית,אין אלטרנטיבת השקעה..לא נימנה את כולן אך מסקנה ברורה אחת ושקטה אצל כולם(בנקים יזמי הניה,קבלנים,מתווכים ,עיתונאים,פוליטקאים משני צידי המגרש..)המיבור אומר דברו בשקט וללא מחאה,אנחנו לא ממשיכים מכאן ,הדרך מטה לא תהיה איטית,צלילה חופשית..
14 יוסי 21/09/2016 14:56 נו ברור ..עדיין לא היסתיים יום ללא לחץ,
הפאניקה נותנת את אותותיה ,שבוע מבורך לכל הלחוצים,ומי ששומר על כספו שימשיך לנהוג כפי שהוא עושה בחודשים האחרונים
13 גוטה 21/09/2016 14:55 הפוך גוטה
כמו שעון.... מה שהם אומרים תמיד קורה הפוך
12 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 21/09/2016 14:55 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
11 אזרח 21/09/2016 14:50 כחלון רוצה לשמר מחיר גבוה. ולהוזיל לזוגות צעירים. (ל"ת)
10 רמי 21/09/2016 14:49 מה אכפת לבנק הם שוחטים במשכנתא (ל"ת)
9 בא 21/09/2016 14:47 זה שהמחיר קפץ 150 אחוז זה לא מדאיג
איזה מדינה
8 סבא אליעזר 21/09/2016 14:45 רק בגלל שמלומיאליות של חברי הממשלה המחירים בשמיים
קנס על דירה שלישית מקטין את הרצון לרכוש דירה נוספת, קנס על דירה להשקעה מקטין את הרצון לרכוש דירה.גם עצירת המשכנתאות למשקיעים לא תורמת. אין אלטרנטיבות לכסף חוץ מחו"ל. לצעירים בנתיים לא גדל הכסף, גם לא להוריהם ומהיכן יקחו מיליון וחצי שזה המינימום ברוב המקומות לרכישת דירה של 3-4 חדרים. אז לא יבנו דירות עממיות אלא רק יקרות כי לזה יש עדיין קהל. גם לא בטוח שהקבלנים יעברו לבניית 3 חדרים כדי שבאופן אופטי יראה כאילו יש דירה זולה..3 חדרים 57 מ"ר. והפחד התמידי שבנק יפשוט רגל אם יעלו ריביות ולא יהיה מי שיחזיר משכנתא. תנו לכוחות השוק לעבוד. תגרמו לקבלנים לבנות לשכירות ארוכת טווח אחרת לא יקבלו קרקעות מוזלות ורק באופן זה השוק יוזל.
7 משה 21/09/2016 14:43 אז איזו דאגה
דאגה שירד או דאגה שיעלה?
6 פשוט ! 21/09/2016 14:36 אין מי שיבנה דירות בישראל צריך לייבא חברות !!! (ל"ת)
שמטוב 21/09/2016 19:20 ולמה חברות מחו"ל תשקענה במדינת גנבים ?
לא יבוא אף משקיע לארץ, חברות זרות יבנו רק במחיר כפול.
דב 21/09/2016 17:09 6-לא פשוט
כשהביורוקרטיה משתוללת ועוצרת, ובולמת, ואישורים ניתנים רק לאחר כמה שנים, ועושק המסים נורא - גם חברות זרות לא יצליחו.
בא 21/09/2016 15:09 היה צריך לפני 7 שנים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
ממ 21/09/2016 15:31 טוב מאוחר
טוב מאוחר מאף פעם לאאבל ברור שמי שיקבל את העובדיםהם הגדולים והמקושרים
5 דני 21/09/2016 14:35 רק דירות נותנים תשואה
לא בורסה עם מס של 25 אחוז.בושה לכחלון שלא מעודד את הבורסה.ביגלל זה המחירים עוד יעלו
4 דייר 21/09/2016 14:35 פתרון לזמן הקצר : העלאת מיסוי דירות והורדת מס בורסה
פתרון משבר הדיור בטווח הקצר יכול לבוא על ידי העלאת המיסוי על דירות המוחזקות ע"י משקיעים ובמקביל הורדת מס בורסה
3 בא 21/09/2016 14:34 ביבי הוא אוטיסט לוחם! כמו רידיק מהסרט
כמה חברים יש לו? 0 !!! נראה לכם שאדם רגיל יכול להבחר 4 קדנציות !!!תיחמונים זיגזוג דבקות במטרה !!נכון שהוא מנע מדינה פלסטינית אבל הוא נלחם גם נגד זוגות צעירים ואנשים בתחילת דרכם !!!אתה עשית גול עצמי פרופסור!
2 אבי 21/09/2016 14:33 כחלון תיתפטר
הבטחת ירידות.וכולם מדברים על עליית המחירים
הגון 21/09/2016 16:47 ביבי דק את לפיד ועכשיו את כחלון!אין פועלי בנין! (ל"ת)
גלאי חזרזירים 21/09/2016 16:04 פתחת עסק, שלם מס אמת (ל"ת)
1 הזויים 21/09/2016 14:22 מה מדאיג בירידות מדאיג רק בעלי הון שמרנים (ל"ת)
דירה 3 21/09/2016 15:44 מיסוי של שוד לאור יום.
כמה מיסים אתה רוצה לגבות? תתפטר ומיד ,אתה פושט את עורם של פנסיונריםשרוצים לעת זיקנה לשרוד ולשפר במעטאת ימיהם האחרונים .בוש והיכלם לך, ניטרפה דעתך.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש