15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

10:48 אפגניסטן: 43 חיילים נהרגו בפשיטת טליבאן על בסיס בדרום המדינה

10:29 בולטות בת"א: חברה לישראל יורדת 3%, מיילן יורדת 2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

נשיא התאחדות בוני הארץ פונה לכחלון, ומפזר איומים על קטסטרופה בשוק הדיור

רוני בריק היום בכנס בחיפה: "אני שומע מחברים שהאטו את קצב הבניה, לא לוקחים סיכונים"
 |  88
מחירי הדירות
Share
בכנס שהתקיים לקראת ראש השנה במלון דן כרמל בחיפה, דיבר רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ וביקר בחריפות את צעדי הממשלה ובמיוחד את שר האוצר, משה כחלון. בריק למעשה השיב מלחמה בכל הקשור להאשמות שמפזר כחלון לפיהם הקבלנים אחראים להמשך עליית מחירי הדירות ותומכים בהמשך הרתיחה בענף.


"מעולם לא היה כישלון כלכלי מהדהד יותר של המדינה כמו הכישלון של משבר הדיור. אין ענף כלכלי הנשלט על ידי המדינה מתחילתו וכמעט עד סופו כמו השוק שלנו-שוק הדיור. המדינה שולטת ב-93 אחוז מהקרקע. המדינה שולטת בקצב מתן האישורים לכל פרויקט".

בריק המשיך ואמר "המדינה יצרה ואחראית המונופולים השונים בתחום חומרי הבנין. אנחנו אלו שנשלם בשנה הבאה פי שתיים ויותר היטלי פיתוח כפי שהם רוצים להעביר בחוק ההסדרים. ככה רוצים להוריד את עלויות הבניה?"
"שר האוצר משה כחלון, הכל בידיים שלך. אני שומע מחברים שהאטו את הקצב שלהם. לא לוקחים סיכונים. השבוע התבשרנו על ירידה בהתחלות הבניה ב-7%. זה יגרום לעלייה דרמטית במחירי הדירות וקטסטרופה בשוק הדיור. אתם שם בירושלים, הציבור לא בונה עליכם. תתעוררו".יו״ר ארגון קבלני חיפה והמפרץ, חיים פייגלין אמר בכנס לרגל ראש השנה, כי ״אנחנו נמצאים במתקפה על ידי גורמים שונים הטוענים שאנחנו היזמים עושים סיבוב על הציבור. מי שעושה סיבוב זה משרד האוצר של מדינת ישראל והוא עושה זאת בחיוך ציני. למעלה מחמישים אחוז ממה שהציבור משלם על דירה עובר למדינה״.
 
חיים פייגלין
, יו״ר ארגון קבלני חיפה שדיבר אף הוא בכנס טען כי כדי לפתור את משבר הדיור צריך לבנות בשנים הקרובות שלושה גושי דן. המדינה התחייבה לשווק שבעים אלף דירות בשנה. בינתיים, מתחילת השנה שווקו רק עשרים אלף דירות. אני לא רואה איך הממשלה תעמוד ביעדים שלה עד סוף השנה. הדיבורים על שבעים אלף דירות הם דיבורים של מי שרוצה לצנן את הביקוש לדירות בצורה מלאכותית".
 
פייגלין הוסיף ״המציאות היא שלמדינה אין מה לשווק כי המדינה לא תיכננה מראש את השיווקים שלה. צריך לתכנן ולבנות בשלושת העשורים הקרובים שלושה גושי דן כדי לפתור את משבר הדיור. בנוסף, יש צורך לבנות מיליון דירות בפרויקטי התחדשות עירונית".
 
לסיכום אמר כי "במציאות שלנו יש דווקא ירידה בהתחלות בנייה. אנחנו נתקלים בקשיים כדי להתחיל פרויקטים. החל ממימון, דרך מחסור בקרקע ובועת המיסוי שממשיכה להתנפח. אני לא מאמין שבאמצעים כאלה ניתן להוריד את מחירי הדירות. אנחנו מצידנו נמשיך לחפש קרקעות ונמשיך לבנות ולפתח את הצפון״.

ראש העיר חיפה יונה יהב אמר ״אין ספק כי אתם הקבלנים, מינפתם את חיפה ואנחנו בעיריית חיפה עושים הכל בכדי לקדם אתכם ביחד פרוייקטים של בנייה בכל רחבי העיר. העיר חיפה בתנופה נדל״נית עם 5 שכונות חדשות שנמצאות בבנייה כיום. אני מבטיח לכם כי מדי שנה יהיה בעיר ביקוש ל - 1500 יחידות דיור חדשות כך שהפוטנציאל הגלום פה הוא עצום. חיפה שיאנית בהתחדשות עירונית תוך שמירה על המרקם ההיסטורי של העיר. אנחנו מקפידים כי בכל שכונה חדשה יהיה פארק ירוק לרווחת התושבים ובתוך כך בשכונת נווה פרס הנבנית בימים אלה ותאוכלס בלמעלה מ 40 אלף תושבים נקים שני פארקים גדולים״.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

88 תגובות ב-45 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
45 hguy 26/09/2016 00:05 כחלון רוצה בדיור כמו בתקשןרת. משנים מספר במחשב והופ.
המחירים יורדים. זה לא עובד. קבלנים שיחושו שהשוק יורד יפסיקו לבנות. הם לא הפראירים של כחלון ויבנו בהפסד.
44 אלי 25/09/2016 15:30 אפשר לצעוק אינטרסנטים אבל יש הגיון בדברים שלהם
שר האוצר בגיבוי הממשלה מנסה לטפל בבעיה אבל כנראה שיש סיבות שהוא מסתיר שמונעות את הפיתרון ולכן מנסה בדרכים עקומות שלא יובילו לשום מקום. עדיף שיקום ויגיד שאין פיתרון לבעיה בעשור הקרוב במקום להסתיר ואז אולי ראש הממשלה יכנס לעניין ברצינות.
43 ישראל 25/09/2016 14:10 קבלנים, אל תאיימו עלינו. אחרת, נביא חברות בנייה זרות.
כחלון, המשך בתהליך הבאת חברות בנייה זרות לישראל. ואתם הקבלנים, על אפכם ועל חמתכם כחלון ימשיך בתנופת הבנייה. כחלון, תתעלם מהקבלנים האינטרסנטיים. העם איתך. בהצלחה
42 בלה בלה 21/09/2016 10:41 קשקוש אז לא נקנה ולא ימכרו
בשנה הבאה נשב על המרפסת ונראה קבלנים ובנקים עושים שמיניות באוויר כדי למכור דירות. לא יתחילו להיבנות יותר מ 50 אלף דירות בשנה. את זה יודעים ואם יבנו מי יקנה המשקיעים
41 האמת לסיפור 20/09/2016 11:36 לבן אהרון, דב, שמעון ודומיהם המדברים מהפוזיציה
הקבלנים המקומיים לא יבנו אלא אם כן יגזרו רווח חזירי. הם יושבים על קרקעות , מעכבים בנייה ועוד שלל תרגילים. נמאס! הגיע ההזמן שהאוצר יתעשת ויביא קבלנים שרוצים לעבוד ומסתפקים ברווח סביר, ולא ישתמשו בציבור כבני ערובה
40 אנונימי 20/09/2016 10:47 לא די לכם במיליונים שגרפתם עד כה, רוצים עוד? (ל"ת)
39 דן 20/09/2016 10:46 רק קבלנים מחו״ל. אין פתרון אחר. (ל"ת)
38 שחרזדה 20/09/2016 10:12 תעלו את המיסים זה קל ואתם אלופים בזה !
אני בטוח שישי במשרד האוצר מספיק כישרון ויצירתיות למצוא עוד דרכים להמציא מיסים חדשים ! 1. אפשר להטיל מס על מי שחושב לקנות דירה ! 2. מס נדלן על רכבים שלא מרחפים 3.מס על מענק שחרור מהצבא על כך שבעתיד יהיה לחיילים דירה אין שום צורך בהפשרה ותכנון מאסיבי של קרקעות קרן ממשלתית שתיתן הלוואות ליזמים ועוד צעדים חסרי חשיבות
37 מוטי442 20/09/2016 10:02 הפוליטיקאים משרתים רק את עצמם ואת המקורבים שלהם. (ל"ת)
36 חושם 20/09/2016 09:41 כישלון של ביבי
ביבי נכשל (גם בדיור).
אשכנזי 20/09/2016 10:51 יותר נכון כשלון מתמשך של שונאי ביבי
לא נמאס לך לבכות שמאלני שקרני קטן
35 גיל 20/09/2016 09:17 האטה בקצב הבניה הפכה לשיטה!
במשך שנים הקבלנים מווסטים את קצב הבנייה,מדוע למהר?! השיטה עובדת מצוין- הביקושים עולים, ערך הקרקע והדירה עולה, אין צורך בהחזקת פועלים רבים שעולים כסף במס פרויקטים,המדינה לא כונסת את המעקבים ולא מעודדת בהטבות את הממהרים. כחלון נוגע בנקודה הכי הכי כואבת לקבלנים שידוע לכולם, אבל השתיקה רועמת כבר שנים
ח 22/09/2016 12:56 זה היה נכון אילו היה מונופול של קבלנים. בפועל כל קבלן
רוצה לבנות ולהנות ממחירי הדירות הגבוהים היום. הרגולציה של בנק ישראל שולחת קבלנים לשוק החוץ בנקאי שבו הריביות בשמיים. וגורמת לקבלנים לעצור בנייה מחוסר מימון
34 אורן 20/09/2016 07:43 אם המחירים לפי יעלו אז למה קבלנים מאיטים בניה ?
אפילו לשקר הוא לא יודע קונים רק במחיר למשתכן או בחול במחירים היום החיים לא סומך רק על האינטואיציה שלי
יונה 20/09/2016 10:05 מס על אדמות שאושרו לבניה יעשה סדר
להזדרז עם חברות בניה מחו"ל
33 בן אהרון 20/09/2016 06:35 מה לא ברור? חצי מהדירה זה מיסים. בונים עכשיו פחות.
זה עובדות, לא סיפורים. את הכישלון של כחלון בדוק הדיור הוא מנסה בפופוליסטיות להפיל על כל מי שאפשר. הכי נוח זה על החזקים: המשקיעים והקבלנים. הוא רק שוכח מה החלק שלו. קבל את כל הכלים ולא הצליח לעשות הרבה. הקבלנים לא צריכים להתנדב לפשוט רגל עבור המדינה.
32 סיגל 19/09/2016 20:38 כחלון מונע פרסום שמחירי דירות ממשיכים לעלות.
כרגע בערוץ 2: כחלון מונע מהשמאי הממשלתי לפרסם שמחירי הדירות ממשיכים לעלות. כחלון הוא בריון ועדיף שיתפטר. כחלון=כשלון.
31 עז רך 19/09/2016 19:43 להביא חברות בנייה סיניות. נמאס מהקבלנים השרלטנים. (ל"ת)
30 שוקי 19/09/2016 19:29 מסים וקנסות
לא ברור לי איך תוספות מסים וקנסות יורידו את מחירי הדירות שכבר כעת מהווים למעלה ממחצית מחיר הדירה .
29 אדם 19/09/2016 19:28 למה להאט הרי לפי הקבלנים מחירי הדירות עומדים להעלות...
אם מחירי הדירות עומדים לעלות כדברי הקבלנים והאינטרסנטים אז מה להאט? צריך להגביר את קצב הבניה. החגיגה נגמרה!! הפיצוץ מתחיל!!
אלי 20/09/2016 04:51 החשש של הקבלנים מגל "ממתינים" בגלל הבטחות האוצר
הוא שיאט את קצב הבניה. הבאת קבלנים חיצוניים שיקבלו קרקע בחינם תבוא על חשבון כל אזרחי המדינה. ברור שחסרי הדיור רוצים דירה ובחינם ועל העדר הזה בונה שר האוצר את סל המנדטים שלו, אף גורם ממשלתי לא יאפשר לו להשתולל בנכסי עם ישראל.
מישהו 19/09/2016 20:40 חושבים שעשו אותנו באצבע
צודק! כל היום מפמפמים לנו שהמחירים בדרך למעלה וצריך לקנות עכשיו. אז למה לעצורjQuery20308222993244417012_1474306120238 לא רוצים להרוויח??חברי הקבלנים , נכון עשיתם ערמות וזימברתם משפחות לכל החיים, אבל זהו הציבור לא עד כדי כך טיפש . לא ברור לי איך אתם זורקים את השטויות האלה ושאנו נקנה אותם. נפגש בסיבוב.
מישהו 19/09/2016 20:40 חושבים שעשו אותנו באצבע
צודק! כל היום מפמפמים לנו שהמחירים בדרך למעלה וצריך לקנות עכשיו. אז למה לעצורjQuery20308222993244417012_1474306120238 לא רוצים להרוויח??חברי הקבלנים , נכון עשיתם ערמות וזימברתם משפחות לכל החיים, אבל זהו הציבור לא עד כדי כך טיפש . לא ברור לי איך אתם זורקים את השטויות האלה ושאנו נקנה אותם. נפגש בסיבוב.
מישהו 19/09/2016 20:40 חושבים שעשו אותנו באצבע
צודק! כל היום מפמפמים לנו שהמחירים בדרך למעלה וצריך לקנות עכשיו. אז למה לעצורjQuery20308222993244417012_1474306120238 לא רוצים להרוויח??חברי הקבלנים , נכון עשיתם ערמות וזימברתם משפחות לכל החיים, אבל זהו הציבור לא עד כדי כך טיפש . לא ברור לי איך אתם זורקים את השטויות האלה ושאנו נקנה אותם. נפגש בסיבוב.
מישהו 19/09/2016 20:40 חושבים שעשו אותנו באצבע
צודק! כל היום מפמפמים לנו שהמחירים בדרך למעלה וצריך לקנות עכשיו. אז למה לעצורjQuery20308222993244417012_1474306120238 לא רוצים להרוויח??חברי הקבלנים , נכון עשיתם ערמות וזימברתם משפחות לכל החיים, אבל זהו הציבור לא עד כדי כך טיפש . לא ברור לי איך אתם זורקים את השטויות האלה ושאנו נקנה אותם. נפגש בסיבוב.
28 אדם 19/09/2016 19:06 כמו אריק שרון -להביא קארוונים דחוף !
שרון פתר משבר דיור למליון עולים ( וגם למפוני קטיף) !!! להביא קארוונים לכל דורש ותוך יומיים אין משבר דיור . כחלון נתניהו ולפיד רק מרמים את הציבור הטיפש שממשיך לנהור בהמוניו אחרי מתחזים
אדם 19/09/2016 20:12 אין מחסור בדירות ! לא עלו מיליון עולים!
עלית מחירי הדיור נובעת בגלל ביקוש ספקולטיבי בגלל הרבית הנמוכה ולא בגלל מחסור! אף אחד לא גר ברחוב, לא מכיר משפחות שחולקים דירה אחת!! הרבית הנמוכה לא נותנת אלטרנטיבה סולידית להשקעה!
אדם 20/09/2016 15:19 יש מחסור בדיור בר השגה לדור הצעיר שגר אצל ההורים
בוודאי שיש מחסור בדירות ! דירות שיכון לכל עם ישראל ולא רק לשבעים במגדלי היוקרה שעושים רק ספקולציות. הממשל הקיים לא הראה שום כוונה רצינית למענה לקטסטרופה !!!
27 ביבי קחלון 19/09/2016 17:45 מחירי הדירות ירדו מתי שביבי יעשה שלום עם אסד (ל"ת)
26 רוני 19/09/2016 17:45 תודה לכחלון וללפיד
תחילה לפיד ביטל את הפטור ממס שבחאז מכרתי דירה והמתנתי.אז בא כחלון עם הפנטזיות שלו אז קניתי דירה בברלין וקונה עוד בניין בדיסלדורף.בנתיים מחליף הכנסה שנתית נטו לאחר תשלום מס כחוק ל 16 אלף יורו לאחר מס (68 אלף שקל).אז לבקשת כחלון אני מוכר גם בית ותמורתו אני משקיע בגרמניהוכך מחליף הכנסה שנתית נטו לאחר מס של 100 אלף שקל בהכנסה שנתית נטו לאחר מס של 32 אלף יורו (136 אלף ש"ח).אז תודה לכחלון ולפיד שהסבירו לנו שהיום להיות פטריוט זה למכור את הנדלן שלנו ולהשקיע אצל מי שמעוניין במשקיעי נדלן(וכך אני מרגיש טוב כפליים, גם פטריוט וגם מגדיל את הכנסותי).ליבי רק לשוכרים ככל שיהיו פחות דירות להשכרה כך שכר הדירה יעלה.תשאלו את הברלינאים למרות חוקי הגנת הדייר כוחות השוק חזקים יותר וכל שנה שכר הדירה מתייקר (ולכן גם שווי הדירות).כ 10%בשנה
רוני 19/09/2016 17:49 תודה לכחלון ולפיד
שכחתי לציין שהדירה שנמכרה הכניסה 40 אלף שח בשנה נטו לאחר מס
25 האקדמיה ללשון 19/09/2016 17:45 כנס "העושים לביתם"
והאזרחים שיחפשו אותנו בסיבוב
24 בוזזי הארץ 19/09/2016 17:27 נמל אשדוד גרסת הקבלנים
שמישהו יפרק כבר את קרטל הקבלנים הנאלח הזה. בכל פעם מחדש הם מאיימים שיחזיקו בביצים. חזירים עם 40% רווח יזמי
בא 19/09/2016 18:33 כשיביאו קבלנים מסין זה יקרה , לא דקה לפני כן. (ל"ת)
23 אדם 19/09/2016 17:20 מחירי הדירות עלו מעל 100% ב8 שנים - זה נורמלי וסביר....
לפי הקבלנים והאינטרסנטים למיניהם זה שהמחירים עלו מעל 100% והגיעו למחירי חלל זה נורמלי וסביר. זה שהסיבוב העליות הסתיים והירידות בפתח הגזלנים צועקים הצילו ומאשימים כמובן את הממשלה. זה דרכו של כל בלון , בסוף מתפוצץ (ספרד,אירלנד,יפן ארצות הברית ועוד).
בא 19/09/2016 18:36 ביבי אשם ,אם היו מביאים קבלנים מסין ,הם פנו אליו בזמנו
וביקשו לבנות שכונות שלמות , כמו בסין , אבל ביבי יודע רק לתחמן ,להלחם ,ולריב , הוא אוטיסט לוחם ,כמו רידיק . זה מה שאתה ביבי .
רוני 19/09/2016 17:46 תתפלא בברלין עלו יותר (ל"ת)
בא 19/09/2016 18:38 רוני ,אולי גם בזימבבואה ,אבל אתה יודע מה ,זה לא מעניין
אף אחד מזוגות הצעירים שגרים עם ההורים .או את אלה שעלו על מטוס לחול בגלל ביבי .ובגלל ספסרים כמוך .
22 dayanyaniv 19/09/2016 17:19 הבלון עומד להתפוצץ
מחיר למשתכן עבודה בעניים של הממשלה בשביל להמשיך לנפח את הבועה עושים הגרלות בשביל מחיר של לפני שנתיים ונותנים לנו מתנה 90 אחוז משכנתה בשביל שאיך כחלון אומר אנשים יקפצו מהגגות לפי דעתי אסור לקנות גם במחיר למשתכן עד השהבועה תתפוצץ ...מחיר למשתכן זה לעזור לקבל נים וממשלה להמשיך לנפח את הבועה ......
יונה 20/09/2016 10:09 הכותרת שלך מטעה, תחזיר לי את הלייק שנתתי לך.
מחיר למשתכן תכנית מעולה, כחלון ידע שהקבלנים יאטו את הקצב ולכן דאג קדם להמשך בניה לצעירים במחיר למשתכן.
21 ג ו זוננה 19/09/2016 17:17 אני ממשיך לאסוף סחורה
אבא שלי סיפר לי שסבא שלו פעם אמר לו - "יא וולדי בישראל יבוא היום וקרקע תתומחר לפי אינצ'ים ולא לפי מ"ר" נכון להיום הוא צדק אנחנו בדרך לשם ולכן אני אוסף - מדינה קטנה ילודה גדולה ביחס לכל מדינה מערבית יהודים רבים שחיים בגולה אשר משקיעים פה בנדל"ן כדי שיהיה להם ביטחון במקרה שיגיע יום הדין עליה, גירושין, זכות שיבה במקרה שיעשו שלום עם הפלשתינאים תוסיפו לכל זה צעדים בכאילו שהממשלה עושה להורדת המחירים ומאידך צעדים שעושה ליקור דרסטי במחירים (כגון העלאת היטלי הפיתוח ב- 100% משנה הבאה - היטל פיתוח זה אחד הרכיבים היקרים ביותר בעלויות הבניה) בקיצור קנו עוד ועוד לא יעזור לכם המכירים רק יעלו בטח ובטח לאורך זמן
כלכלן 19/09/2016 19:02 חסר לך בכל הסיפור "כח קנייה"
"כח קניה" הוא מה שקובע וכל השאר בבל"ת. מכיוון שכח הקניה מוגבל כל הסיפורים שלך מצוצים מהאצבע.
מני 19/09/2016 22:46 נראה לי שכוח הקניה משתווה אצלך לאינטיליגנציה (ל"ת)
מנשה 19/09/2016 17:46 שאלה
סבא שלך אמר משהו גם על מס הכנסה? 1,500 משהו? לא נורא, תכף תדע
מנשה 20/09/2016 03:45 מה דעתך על יבוא של צריפים לארץ?
נקרא לחברה "מנשה את מנשה יבוא צריפים בע"מ"
20 אדם 19/09/2016 17:07 המחירים עומדים לעלות,למה להאט את קצב הבניה?
לפי הקבלנים יש מחסור עצום בדירות והמחירים עומדים לעלות, אם כך , מדוע מאיטים את קצב הבניה? כנראה שיש סימנים של פיצוץ בועת הנדל"ן!!
שמעון 19/09/2016 18:39 תגובה לאדם
אדם היקר הקבלנים לא יבנו כי אם החוק המטומטם של כחלון יכנס לפועל לא יהיה מי שיקנה את הדירות כי כחלון לא רוצה שמשקיעים יקנו דירות אגב זה לא דמוקרטי זה מתאים לימי סטאלין אבל בגלל שלא יקנו הבלמים לא ירצו להישאר עם מלאי דירות וזה יביא לפשיטת רגל של קבלנים לכם לא יבנו מלירי הדירות יעלו וגם מלירי השכירות . מה השגנו בזה שר אוצר ונערי אוצר מטומטמים
רוני 19/09/2016 18:00 לא הבנת
משקיעים שהיוו כ40% מרוכשי הדירות הפסיקו לרכוש אז לקבלנים יש פחות רוכשים והם מצמצמים את התחלות הבניה.זאת אומרת שבסופו של יום זה משחק 0בדיוק כפי שאופק מעוניין שהיצרניותצמצמו תפוקות כי הביקושים קטנו ויש עודף ייצור.ההבדל שהמדינות החברות באופק חייבות את ההכנסות ועלויןת ההפקה אפסיות לעומת מחירי הנפט, ולכן נותנות הנחות העיקר למכור ולהכניס כסף.ואילו עלויות הבניה של הקבלנים עצומות והם אינם יכולים להרשות לעצמם להתקע עם סחורה
אדם 19/09/2016 19:31 יש מעל 100,000 דירות בבניה פעילה
לא ניתן להפסיק בניה זו שהיא תחת חוזה וליווי בנקאי.
19 לבנה 19/09/2016 17:06 מי זה רוני בריק? Just another brick in the wall
המחירים ירדו כשהתחלות הבניה ירדו. זו לא טעות- הפחתת הביקוש היא לא מלאכותית, הביקוש שקיים היום הוא המלאכותי. צריך לחסום אותו ולהישאר עם ביקוש קשיח של זוגות צעירים בלבד. ואז המחירים יפלו. יש הרבה מוכרי דירות יד שניה והשוק לא תלוי בקבלנים. כשהביקוש יירד המחירים יירדו. הקבלנים יגיבו בלבנות פחות אבל זה ישפיע ממש בשוליים. גם בין שנת 2002 ל 2007 הם בנו מעט וזה לא עזר להם כי המחירים ירדו
שם טוב 19/09/2016 17:28 חבר של אוהד דנוס (ל"ת)
יוני 19/09/2016 18:06 שחבר של גפני
מוזמנים להמשיך את השירשור
18 שוקה 19/09/2016 16:56 קרטל זה...
לא חוקי! הלו.. להתעורר!
מני 19/09/2016 22:48 גמרת את המאמר ה"מבוסס" שלך למה מחירי הדירות עומדים
לרדת וחזרת לטוקבקים ב20 ש"ח???
17 יוכבד 19/09/2016 16:53 ומי יבנה
הסבתא יוכבד, לא תהיה בנייה לא ירדן מחירים , לא יהיו הכנסות למדינה, יהיה מיתון . כפיים לכחלון
16 אזרח 19/09/2016 16:49 להביא קבלנים מחו"ל עכשיו!
הקבלנים המקומיים לא יבנו אלא אם כן יגזרו רווח חזירי. הם יושבים על קרקעות , מעכבים בנייה ועוד שלל תרגילים. נמאס! הגיע ההזמן שהאוצר יתעשת ויביא קבלנים שרוצים לעבוד ומסתפקים ברווח סביר, ולא ישתמשו בציבור כבני ערובה
15 הנביא יחזקאל 19/09/2016 16:49 ככה בדיוק עובדת השיטה
יור ארגון הבוזזים מפמפם ליונה יהב שמפמפם לגפני שמפמפם לדנוס וחוזר חלילה. חבורה של נאלחים שמתעמרים בדורות שבאמת מצמיחים את המשק. כחלון אל תירא מהכלומניקים האלו. מיסוי והוצאת משקיעים זה ה-צ-ע-ד.
יוסי 19/09/2016 17:43 כחלון מטמטם ציבור צר עיין ורפה שכל
כחלון בטפשותו משסה את הציבור המטומטם בבעלי הדירות והקבלנים כשלמעשה כל ההתייקרות נגרמת בגלל פעולות והחלטות הממשלה .כחלון שולט בכל מה שקשור לבנייה ועדיין הוא חומד מיסים במקום לותר עליהם .כל מס שמוטל על דירה או על בעליה מייקר את הדירה .שיציף את השוק בקרקע זמינה במקום להפוך את נושא הדיור לקאזינו למסכניםשר אוצר כושל שהופך אותנו למעבדת נסיונות מטופשים כשהכתובת על הקיר קטסטרופה .אם היה לו כבוד אישי וכבוד מקצועי היה מודה שאין לו יכולת האיש דביל מצוי.
בית שמאי 19/09/2016 17:19 אוהד דנוס היה בכנס הצדיקים? (ל"ת)
נורו 19/09/2016 17:11 ארכי אינטרסנטים
מושחתים שממרים את החיים לדודות אחריהם.
דב 19/09/2016 17:09 15
לא נביא ולא בן נביא אלא טיפש גמור אתה. פקידי האוצר וכחלון=כישלון בונים על שכמוך - להעביר את הזעם על הכישלון לקבלנים. אם תלמד את מתווה הבנייה בישראל - תבין. הכל רווחים וספסרות של משרדי הממשלה. ואתה משחק בדיוק את המשחק של פקידי הממשלה: לשנוא את כולם, רק לא את המדיניות הממשלתית העושקת במיסוי, תוך ביורוקרטיה נוראה.
אינטרסנטים 19/09/2016 17:07 ועכשיו הצטרף גם לפיד (ל"ת)
14 גמלאי 19/09/2016 16:37 הקבלנים צודקים כחלון מטיל מיסים אין לו הבנה בכלכלה (ל"ת)
13 ליאור 19/09/2016 16:34 שיביאו חברות בניה זרות במקום
עובדים זרים בודדים שכולם עושים עליהם סיבוב ומנצלים אותם
דב 19/09/2016 17:10 13
זה מאד מפתה, אך כאשר "שרשרת המזון" מורכבת ממיסוי, ספסרות על הקרקע, ומחירי ציוד וכלים - לא תחסוך הרבה. הבעיה היא האוצר והמיסוי
אחד 20/09/2016 11:12 הבעיה היא הקבלנים החמדנים !!!! אל תיתמם (ל"ת)
12 יעקב 19/09/2016 16:32 תגובה
אינני קבלן ואין לי עסקים בתחום זה. לכל המגיבים,אתם טועים. מישהו (כחלון) עושה עליכם סיבוב ומטעה אתכם. נפלתם כעיוורים למלכודת שלו. בהתחלה הוא שיסה את הזוגות הצעירים במשקיעים (אספני הדירות) . אחר כך הוא מסית נגד הקבלנים. הבעיה היא במגרש של הממשלה. כחלון לא בונה מספיק דירות, לא מעלה משכורות,לא נותן אלטרנטיבה ראוייה להשקעה. מה שהוא עושה בצורה מצויינת מסית וצוחק.תחשבו,תפנימו - בצורה כזו מחירי הדירות לא ירדו
אחד 20/09/2016 11:11 תתבגרו - כחלון לא בונה הקבלנים החמדנים בונים
והם שולטים בקצב ומאיימים. להביא חברות זרות עדיף מסין - בניה באיכויות מצוינות !!!
דב 19/09/2016 17:11 12-יעקב
תודה. אולי כעת יבינו. אך אני בספק. נוח לציבור להעביר את זעמו ותיסכולו לגורמים אחרים, רק לא כחלון=כישלון.
טדי 19/09/2016 17:06 אין מחסור חבוב.. הבלוף התגלה (ל"ת)
11 אייל 19/09/2016 16:31 הגיע הזמן להביא קבלנים מחו"ל
נמאס מהבכיינים שידעו ויודעים להקים דירה במיליון ש"ח, למכור ב - 2 מיליון ש"ח ועוד לבכות כל היום
מני 19/09/2016 22:40 תזמין לך בעלי אקספרס (ל"ת)
10 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 19/09/2016 16:25 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
9 אני משקיע בעל דירות 19/09/2016 16:24 והקבלנים צודקים
כחלון בלתי כשיר..אביגדור יצחקי ראש מטה הדיור מבריח הבגדים במכס ששילם כופר 25 אלף שח זה בדיחה..גלנט נעלב כל הזמן אלי כהן דואג לאינטרסים של נמרודיבדיחת השנה..הם יחריבו השוק עם מיסים היטלים ושטויות
טדי 19/09/2016 17:05 אתה מתבלבל ומשמיץ את יצחקי לשווא (ל"ת)
8 קורא בעיקביות 19/09/2016 16:23 18:9לטובת ציבור הרוכשים במדד לחיצות
לקבלנים יש הרבה להפסיד יותר מציבור הרוכשים ,אלו גם כך ללא בית עדיין לא..אך למי שמחזיק חברה מעמד ושבע שנים פוריות רק חושש מבוקר עד ערב ,האם באמת ולא משנה מה השוק בורח לנו,אולי כמה אחוזים פחות ירגיעו ..אז שזהו אפילו כמה אחוזים כבר לא יעזרו הכל פסיכולוגי וכולם כבר הבינו השוק בקריסה..
7 חייבים ! 19/09/2016 16:22 הממשלה חייבת לגרום למחירים לרדת גם בסיכון
שהמחירים ירדו חדות . האלטרנטיבה שהמחירים ימשיכו לעלות חדות היא אלטרנטיבה הרבה יותר מסוכנת לכלכלת ישראל ולחברה
אלי 19/09/2016 16:38 הרבה יותר מסוכן אם המחירים ירדו
אם מחירי הבנייה ירדו צפוי שיהיה מיתון במשק ואז העסק יתגלגל לתהומות בלתי נשלטים כולל אבטלה עמוקה, קריסה של חברות מפעלים ובנקים. על זה כחלון לא מסוגל לחשוב
טדי 19/09/2016 17:04 לא הבנתי את נסיון ההפחדה הזה..
כאילי מה? אם ממשלה הייתה יכולה למנוע מיתון, אז לא היה מיתון בעולם... אבל שום ממשלה לא יכולה למנוע מיתון.. וחוץ מזה, את מי אתה מפחיד? מרטה לך שאיזה זוג צעיר צריך לרוץ לקנות דירה במחיר מופקע בשביל ״למנוע מיתון״? כאילו דא?
מני 19/09/2016 22:38 זה לא הבושא היעחידי שאתה לא מבין (ל"ת)
6 ..כן ירבה וכן יפרוץ. 19/09/2016 16:15 לחץ..לחץ..ועוד לחץ ,כולם בפאניקה
נשיא התאחדות הקבלנים..עוד מעט נשיא בלי קבלנים,לחלופין קבלנים בלי נשיא..כבר ניסת לנסוע ברכב יפני..
5 רועי 19/09/2016 16:14 קבלנים גזלנים, החגיגה נגמרה. (ל"ת)
4 שוקי 19/09/2016 16:11 ה-ם מ-פ-ח-ד-י-ם (ל"ת)
3 אלכס 19/09/2016 16:09 אווו מי זה פופליל? מזמן לא שמענו. כפיים! (ל"ת)
2 מתווך 19/09/2016 16:07 "לא לוקחים סיכונים.." = אנחנו לא רוצים להרוויח פחות
העובדות הם שב 8 שנים האחרונות המיסים על דירות לא עלו ב 100% ומחירי הדירות כן... אתם פשוט חמדנים שמווסתים את השוק על מנת לשמור על רווחים של 20% - ראינו את הדוחות הכספיים שלכם.
מני 19/09/2016 22:36 לאוצר- המדינה היא החמדנית בספסרות הדירות ובמונופולים (ל"ת)
1 צריך לבנות ! 19/09/2016 16:06 רק חברות זרות יעשו את העבודה מי שבונה
על השוק המקומי סופו לראות מחירי נדל"ן עולים !
מני 19/09/2016 22:36 הלו, זה לא לגו, צריך גם אחריות אחרי, לא לבנות ולברוח... (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש