15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

10:48 אפגניסטן: 43 חיילים נהרגו בפשיטת טליבאן על בסיס בדרום המדינה

10:29 בולטות בת"א: חברה לישראל יורדת 3%, מיילן יורדת 2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הכלכלנים מתייחסים לכיוון מחירי הדיור - רתיחה או התקררות?

באקסלנס מציגים כי הסנטימנט השלילי עדיין קיים כלפי יכולת הממשלה לעצור את המשך עליית מחירי הדיור ; במיטב דש צופים התקררות בשוק הדיור כתוצאה מהתמתנות עליית המחירים
 |  30
אחרי נתון הלמ"ס
Share
נתון מחירי הדירות של הלמ"ס שפורסם, בצמוד לעדכון חודש אוגוסט של מדד המחירים לצרכן ריכז עניין רב. אחרי שבעדכון הקודם נתון מחירי הדירות רשם ירידה של 0.3% ורשם בכך את הירידה הראשונה מזה שנה, הגיע הנתון שפורסם ביום חמישי האחרון והציג עלייה מתונה של 0.1% במהלך חודש אוגוסט. כלומר כחלון לא יוכל לספר על תחילתה של מגמת ירידה במחירי הדירות. בתוך כך, האנליסטים בבתי ההשקעות מנתחים ומנסים לנבא את כיוון השוק ואנו רואים תחזיות שונות להתנהגות מחירי הדיור. 


"נראה שהגורמים תומכים בהמשך רתיחה בשוק הדיור"
אביתר בן-דוד, אנליסט מאקרו באקסלנס: "בהינתן עליית מחירי הדיור שאמנם מתמתנת אך אינה עוצרת (0.1% גם הפעם), ההכרזה על הטלת מס על בעלי דירה שלישית, הירידה בכמות התחלות הבנייה מתחילת השנה והסנטימנט השלילי הכללי שעדיין קיים בשוק הישראלי כלפי יכולת הממשלה לעצור את המשך עליית מחירי הדיור כרגע לפחות נראה שהגורמים התומכים בהמשך 'רתיחה' בשוק הדיור עדיין חזקים".

במדד המחירים נכלל סעיף הדיור, המבטא את השינוי בשכר הדירה, וטיפס 0.5% במהלך חודש אוגוסט. על פי הלמ"ס, העלייה בסעיף הדיור, מבטאת את השינויים במחירי שכר דירה שנקבעו בחוזים שנחתמו בחודשים יולי 2016 אוגוסט 2016, לעומת חוזים שנחתמו בחודשים יוני 2016 יולי 2016. 
 
בהתייחס לעליית מחיר שכר הדירה כתב בן דוד כי מדובר בעלייה מתונה ביחס לחודש אוגוסט וכי היו תחזיות לעלייה גבוהה יותר: "סעיף הדיור בהחלט הצליח לתעתע בנו הפעם. זה נכון שעד לחודש יולי הסעיף אכזב, עם עלייה חצי שנתית של כ-0.3% בלבד. מצד שני, אחד משני הסעיפים שהביאו להפתעה החיובית במדד חודש יולי היה אותו סעיף דיור שעלה בחדות (1.2%). אנו הערכנו שהסעיף יצליח לעלות בהתאם לעונתיות המאפיינת אותו גם בחודש אוגוסט ויציג עלייה של 0.7%. הנתונים שפורסמו ביום חמישי גילו כי הסעיף רשם עלייה מתונה של 0.4% בלבד. אגב, הפעם האחרונה שסעיף הדיור הציג שיעור שינוי נמוך מזה בחודש אוגוסט הייתה בשנת 2006!!! שינוי כיוון? עדיין לא היינו ממהרים להסיק מסקנות "התמתנות עליית המחירים תאיץ את ההאטה בשוק"
אלכס זבז'ינסקי
ממיטב דש: "עליית מחירי הדירות בבעלות התמתנה לקצב שנתי של 6% לעומת 8% לפני חודשיים. התמתנות הפעילות בשוק הנדל"ן, כפי שבאה לידי ביטוי בנתונים השונים שהתפרסמו בשבוע שעבר, תואמת את המגמה של האטה במחירים"."התקררות בשוק הנדל"ן מושפעת מהגורמים בצד ההיצע ובצד הביקושים הנתונים הנוגעים לדירות בבעלות הצביעו ברובם על התקררות בשוק זה. מהסקירה של משרד האוצר עלה שברבעון השני ובחודש יולי חלה ירידה בכמות העסקאות בהובלת הירידה במשקל המשקיעים.  מהנתונים של הלמ"ס עולה שכמות הדירות החדשות שנרכשו ירדה, כאשר כמות הדירות הזמינות למכירה עלה גידול בהתחלות הבנייה ברבעון השני אחרי שלושה רבעונים של ירידה פועל להתמתנות המחירים בשוק הדיור".

לעניין התייקרות המשכנתאות, כתב זבז'ינסקי: "עליית הריבית על המשכנתאות מעידה לא רק על השפעת הצעדים המרסנים שבנק ישראל הטיל על הבנקים, אלא גם על עליית הסיכון שהבנקים רואים בשוק הדיור. שילוב הנסיבות בצד הביקוש וההיצע צפוי להערכתנו לגרום להמשך התקררות בשוק הדירות בבעלות. התמתנות עליית המחירים תאיץ את ההאטה בשוק. דירות זה כמו המניות- הרבה פחות אנשים רוצים לקנות אותן כשהמחירים לא עולים.

בניתוח התייחס גם להכבדת המיסוי על המשקיעים בשוק הדיור: "אחרי עלייה במס רכישה ומס שבח והגבלת מינוף המשכנתאות, האוצר מתכנן צעדים נוספים כגון, מס על מחזיקי יותר משתי דירות, הורדת המינוף למשקיעים מ-50% ל-0%, הנפקת מוצרי השקעה צמודי מדד מחירי הדיור, תחליפיים להשקעה בדירות".
 
"מכלול הצעדים שכבר ננקטו הוביל לכך שבארבעת הרבעונים האחרונים רכישות נטו של המשקיעים (קניות פחות מכירות) היו כמעט אפסיות אחרי תוספת רבעונית ממוצעת של כ-2500 דירות ברבעון מאז 2010. למעשה, היצע הדירות להשכרה לא גדל בשנה האחרונה. הגבלת ההיצע יחד עם המסים שמוטלים על בעלי הדירות להשקעה שבחלקם יתגלגלו על השוכרים, עשויים להוביל להתייקרות בשכר הדירה." 

"צריכים לזכור שעלייה מתונה מאוד בשכר דירה, במיוחד בהשוואה לעלייה חדה במחירי הדירות בבעלות שהייתה בשנים האחרונות התרחשה בין היתר בזכות כמות גדולה של דירות שנרכשו ע"י המשקיעים תוך עלייה משמעותית בגמר בנייה שמשפיעה על מחירי השכירות, להבדיל מהתחלות הבנייה שמשפיעות על מחירי הדירות בבעלות", כתב זבז'ינסקי בסקירתו.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

30 תגובות ב-14 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
14 מאיר פ 19/09/2016 08:38 בחוף
שכר דירה לא עלה, הנתון הוא פיקציה של המשך הלחץ הספוקולטיבי, עלה הרבה כסף לספקולנטים לפברק את נתון שכר הדירה במדד
13 מוטי 18/09/2016 19:29 בועה?
כבר 3 שנים מדברים על בועה והמלצות של שרי אוצר וטוקבקיסטים שממליצים לא לקנות כי אוטוטו תבוא הירידה במחירים. בנתיים זה לא קורה ומי שלא קנה מצטער. כל עוד הביקוש גדול מההיצע המחירים לא ירדו.
12 ישי 18/09/2016 18:09 אין עתיד אז חיים כאילו אין מחר ראו הוזהרתם!
אני מכיר אישית הרבה מאוד אנשים שיודעים שאין סיכוי שהם יעמדו בכל ההתחייבויות שלהם אז הם אומרים לי אין עתיד אז אני חי כאילו אין מחר לוקחים משקנתא שהם לא יכולים להחזיר טסים לחול קונים רכב במימון מלא ממלאים מקררים והכל בידיעה שהם מוציאים הרבה יותר ממה שהם מרוויחים! אז לי ברור שיש בועה ומי שחושב אחרת תומן ראשו בחול!
11 לירן 18/09/2016 17:49 השוק בקפאון הקבלנים היסטריים
הנחות מבצעים השמצות על כל העולם מה לא יעשו כדי לשמר את בועת המחירים.בושה וחרפה שככה נראית המדינה
10 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 18/09/2016 17:38 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
9 Go Kahlon 18/09/2016 15:57 סעיף 0% מינוף למשקיעים ימוטט את מחירי הנדלן מיידית (ל"ת)
8 את המחיר בכמה מאות.. 18/09/2016 15:36 עוד לא חידשתי חוזים - בחוזים הקרובים אעלה לכולם (ל"ת)
דוד 18/09/2016 20:54 איבר חוכם חושב שיוכל לעשות מה שרוצה חלום בהקיץ שיחלום (ל"ת)
ישי 18/09/2016 18:19 כחלון לא יתן לך להמשיך ככה
אם לא הבנת אז אסביר לך הקריירה של כחלון וגם של ביבי טלוי באם יצליחו או לא יצליחו להוריד את מחירי הדיור! אתה באמת רוצה להמר נגדם? אני במקומך מוכר היום ב הנחה משמעותית לפני שתהיה תקוע עם סחורה פגומה! גם ברור לגמרי שיעברו חוקים שמגנים על הדיירים זה רק עניין של זמן! אם לא ביבי וכחלון אז מי שבא אחריהם! אין לך לאן לברוח!
ישי 18/09/2016 18:09 אתה הורס את המדינה חמדן! (ל"ת)
טדי 18/09/2016 17:44 כשלא יהיו לא שוכרים, אתה תתפלל שתהיה ירידה רק של 20%
כי במעגל החיים, הגאות והשפל תמיד ניצחו את עולם הנדל״ן אני מקווה בשבילך שזה לא הורג את התזרים שלך
אשר 18/09/2016 16:50 השאלה אם תקבל כי היצע השכירות גדל והמחיר לא
תמיד יש אלטרנטיבה לשוכרים קל לדבר אבל לא קל לבצע כי שוכר שעוזב לוקח חודש חדשיים עד שיש חדש והזמן הוא בהפסדו של זמן שכירות אז על מה אתה תעלה מחיר על אוויר או על דירה ריקה שהשוכר עזב אותה לטובת דירה אחרת באותו מחיר ואפילו פחות אז קל לדבר קשה לבצע מיידית מבין או שתבין בדרך הקשה והאחרת זה לא פשוט להעלות מחיר סתם כך מתי שרוצים הכל היצע וביקוש לא פשוט כל כל להחליף שוכר כל שנה כי הכל ענין של ביקוש או היצע ואם נפלת על שוכר כמו ענבל אור שהרסה את הדירה מתיסכול או סיבה אחרת אז מה תעשה אז תלך לערכאות יקח שנים ומה עד אז
7 יוסי 18/09/2016 15:13 חוזר על דבריי, כתבות שממשיכות לאשש את
הלחץ מצד כל שותפי המערכת באשר הם,הן מפוזיציה של סיכון והן מצוך רצון להדוף את מה שכולם כבר מרגישים רק לא אומרים בקול,השוק מתקרר והפחד שלהם הוא לא ממיתון אלא ממפולת מיידית של מספר אחוזים שתגרום לפיקחון וקיבוע פסיכולוגי שייתקע את השוק מספר שנים שוב,ראו הוזהרתם..
בן ציון 18/09/2016 17:51 תעלה תעלה נראה אותך ואז תיפוך על שוכר הורס ולא משלם
לא משלם מאומה אני נפלתי על כזה שעשה רושם שהכל טוב ומה אז הוא לא שילם מעלית ארנונה מים חשמל ומה יצא לי מזה כאב ראש גדול וועד בית לא שילם גז בצובר לא שילם אר שכר הדירה כי היה לי ערבות אבל אם יש לך דייר משלם אפילו פחות ממה שציפית ודייר מהימן תמשיך איתו כי חבל שיקרה לך משהו לא צפוי עם דיירים חדשים אז קל לדבר אני אני אני אעלה את השכר אז מה אתה יכול לרדת חזק ולא לישון בלילה שמא הוא הדייר עושה משהו לא תקין לא כולם כאלו אבל מספיק אחד מ50-80 וידוע ש5-7% הם כאלו נאכסים אז צריך להזהר ואפילו כדאי להמשיך חוזה קיים לטובתך מבעל נסיון מר אז תחשוב מה כדאי לך כרגע
6 צלי 18/09/2016 14:53 צעדי כחלון יביאו למיתון עבד שיפגע בשכבות החלשות (ל"ת)
ישי 18/09/2016 17:56 המיתון בדרך גם ככה!
המיתון בדרך גם ככה אין פרופורציה היום בין המשכורות למחירי הדיור והבועה גדלה וגדלה כל יום ! עדיף עכשיו שיתפוצץ לפני שעוד משפחות נכנסות לסטטיסטיקה !
5 יצחקי 18/09/2016 14:48 עם באמת כחלון רצה להוריד מחירים היה בונה 70000 דירות בא
אמצעות חברות סיניות בפחות מי שנה.
יוסף 18/09/2016 19:20 אבל הוא רוצה להסיט את הבעייה מהאריות ...........
שמרווחים לכבשים שאוכלים ובזה הכחלוניה השפלה מצליח לצערי .עכשיו פתאום האזרחים הם אלה שמאשמים במחירים המופרזים של הדירות והאריות (הממשלה ) הם יצאו מהתמונה . במקום לבנות קומפלקסים או דרות מוגנות שכירות להשכרה ולשחרר יותר קרקעות נטולות בירוקרטיה ,להוזיל את עליות הבנייה הקל ביותר לכחולוניה השפלה להאשים את הרוכשים הכבשים הם לא הסיבה הם רק התוצאה
ישי 18/09/2016 17:58 אין מחסור יש בועה
לא חסר דירות למכירה אין מי שיכול לקנות. מה שחבר זה דירות להשכרה במחיר סביר
יוסף 23/09/2016 19:02 זה ביקוש והצע היו הרבה דירות היו הרבה שוכרים ...
היו הרבה שוכרים תבצר תחרות נוסחה פשוטה
4 גידי 18/09/2016 14:47 מי שלוקח משכנתה היום משלם תוספת סיכון שהבנק הוסיף ובצדק
ערך המוצר שנקרה דירה עומד לרדת בעקבות ירידת התשואות שמסדר לנו המס על דירה שלישית.
יוסף 18/09/2016 19:44 הכחלוניה השפלה לא מסדר לך שום דבר.....
ההצעות הפופוליסטיות שלו לא יזיזו את מחיר הדירות הם רק יעלו את השכירות
ישי 18/09/2016 18:00 מי שלוקח היום משכנתא מתאבד כלכלית (ל"ת)
3 Elad 18/09/2016 14:39 rule number one
don't buy after big rally in price and don't cell after big drop in price
בר 18/09/2016 18:24 Sell* (ל"ת)
2 אנונימי 18/09/2016 13:45 המציאות היא בשטח , שוק הנדל"ן עומד לקרוס
כתבה מתוך פוזיציה , שוק הנדל"ן כעת בהקפאה לאחר מכן יתחילו הירידות , זאת המציאות בשטח לא סטטיסטיקאיות ולא נתונים . המציאות שזו בועה וסופם של בועה הוא להתרסק .שבוע טוב
יוסף 18/09/2016 19:27 דרך הגב זה כן סטטיסטי זה תשוגה לממוצע (ל"ת)
יוסף 18/09/2016 19:25 לא הכחלוניה השפלה תוריד את המחירים .....
עם ההצעות הפופוליסטיות שלו רק כוח השוק ההלעת הריבית או יד חזקה של הממשל לבנות דירות להשכרה מוגנות שכירות כמו בכל השווקים המפותחים לשחרר קרקעות ולהוריד בירוקרטיות לשחרור קרקעות . כוח הוא ירסק את המחירים והנפילה תהיה חזקה ותפגע בכל הכלכלה בגלל אוזלת היד הממשלתית שלא עשתה צעדים בזמן למתן .
ישי 18/09/2016 18:02 לא הגיוני
לא הגיוני שמשפחה עם הנסה ממוצעת תקח משכנתא של 100000שח איך שלא תהפוך את זה זה פשוט לא הגיוני!
1 טל 18/09/2016 13:41 כנסו !
לא קונים דירה במחיר מופקע !! הצטרפו לדף הפייס בוק !! ל 40 אלף שכבר הצטרפו ויחד נכופף את בעלי ההון והקבלנים המושחתים !! ונשבור את הבועה המטורפת הזאת. מתכננים הפגנת מחאה בחודש נובמבר שתכלול החתמת המשתתפים בהצהרה והתחייבות לא לרכוש דירה ! יש 60 אלף שנרשמו ל מחיר למשתכן ועוד 40 אלף חתימות ביחד 100 אלף ביקושים שיורדים מהשוק !!!!!! חברה - חייבים להמשיך ולא לוותר..
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש