10:31 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 1.4%, כלל עסקי ביטוח יורדת 1.3%

09:50 מחאת הנכים נמשכת: אוהל מחאה הוקם מול משכן הכנסת

09:20 ירושלים: 51 תושבי מזרח העיר נעצרו בחשד להפרות סדר

08:47 ח"כ אמסלם נגד פרקליט המדינה: "בסוף הוא רק פקיד" >>

08:11 הבוקר באסיה: הניקיי מטפס 1.2%, ההנג סנג יורד 0.7%

08:09 בחירות ביפן: שינזו אבה נבחר לראש הממשלה וימשיך לקדנציה נוספת

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

חוקר מרכז אדוה: "המהלכים של כחלון לגבי משקיעי הנדל"ן נכונים", האם לדעתו נראה בקרוב ירידת מחירים? צפו בראיון

ירון הופמן-דישון בראיון ל-BizportalTV על הגורמים שמשפיעים על שוק הדיור בישראל
 |  74
שוק הדיור
Share

צילום ועריכה: גילי מייזלר.


סיכום המחקר שביצע הופמן דישון בסוף 2015:

"הדיון הציבורי בסוגיית יוקר הדיור מתמקד במידה רבה בגורם ההיצע, בטענה שאילו היה ההיצע גדול יותר היו המחירים יורדים. האצבע המאשימה מופנית בדרך כלל אל מוסדות התכנון הממשלתיים, על שאינם עומדים בקצב הביקוש, ואל רשות מקרקעי ישראל, שאינה משחררת קרקעות בקצב הנדרש. גורם נוסף המשמש תכופות כדי להסביר את ההתייקרות הוא הריבית של בנק ישראל, המוחזקת מאז המשבר הפיננסי העולמי של 2008, בישראל כמו במרבית הארצות המפותחות, ברמה נמוכה, במטרה להוזיל את האשראי ובכך להקל על הפעילות העסקית. הריבית הנמוכה, מצדה, הפכה את ההשקעה בנדל"ן לכדאית יותר מאשר אפיקי השקעה אחרים. מבלי להמעיט בחשיבות הגורמים הנ"ל, אנו מציעים במסמך זה גורם נוסף והוא ההצטברות של משאבים כספיים בידי מיעוט חברתי, בעיקר העשירון העליון. במבט היסטורי, מיעוט זה נהנה מן המדיניות הכלכלית הניאו ליברלית שנחנכה ב 1985 כמו גם מהפחתת המסים הגדולה שהנהיג שר האוצר בנימין נתניהו ב 2003 .העושר המצטבר מאפשר למיעוט זה לרכוש חלק משמעותי של היצע הדיור, אם כאפיק של השקעה עבור כספיו הנזילים, אם כדי להעניק דירה או דירות לילדיו ואם כדי לשדרג את איכות הדיור שלו-הוא. אלה הם משקי הבית המוכרים כ"משקיעים". ניתן לשער כי לולא הצטברות העושר, לא היינו חוזים בתופעה של "משקיעים", בוודאי לא בממדיה הנוכחיים."ציבור "המשקיעים" כולל גם מיעוט קטן, האלפיון העליון לערך, המהווה תופעה חדשה בנוף הישראלי: משקי בית עשירים במיוחד מיליונרים ומולטי מיליונרים. משקי בית אלה רוכשים נדל"ן דיור יקר במיוחד ומשפיעים גם הם על התייקרות הדיור בישראל באמצעות הצבת סטנדרטים חדשים של ארכיטקטורה, גימור ותחזוקה. כאשר מביאים בחשבון את העושר המצטבר, קשה לחמוק מן המסקנה שאם רוצים להוזיל את מחיר הדיור אין די ב"הצפת" השוק בקרקע ובבנייה ביזמות פרטית בלבד". למחקר המלא - לחץ כאן
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

74 תגובות ב-45 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
45 אני 23/08/2016 13:48 ירון הופמן דישון תבדוק סטטיסטיקה של הכנסות משכ"ד למגורי
לצערי דבריך אינם מבוססים אלא רק על סיסמאות. דירה שלישית מחזיקים רבים שהיו עובדי מסחר זעיר, עובדי כפיים שחסכו וקנו בתבונה דירות קטנות שכחלון שם אותם למטרה. לעשירון העליון ולאלפיון העליון יש דירות יקרות מאוד שנותנות תשואה גבוהה, כמו 12-15000 ₪ בחודש, ואינם זקוקים לעוד 2-3 דירות שנותנות בממוצע 3500 ₪ כל אחת. אם היה ממסה דירה 5 ומעלה הציבור היה מבין. דירה 3 זו שטות.
44 בן אהרון 22/08/2016 11:45 בעיניים מיקצועיות של כלכלן, המהלכים של כחלון טעות קשה!!
בישראל 2,5 מליון שגרים בשכירות והם הולכים לספוג מהלומה קשה מהמהלך הפופוליסטי של כחלון. הביקורת המיקצועית מפורטת ומנומקת,׳את הנזקים כבר עכשיו מתחילים לספוג בשלב ראשון השוכרים שנאלצים לשלם יותר ולחתום על התחייבויות לשאת בנטל המס כשיכנס לתוקף.
43 בן אהרון 22/08/2016 11:05 מי קבע שלרכוש דירה יש עדיפות כלכלית על שכירות ???
כלכלנים דווקא יגידו שעדיף לשכור. אני אישית שוכר ועש בזה הרבה יתרונות. ועוד נקודה: במחיר דירה אחת בתל אביב אפשר לרכוש עשר דירות ישנות בחיפה.
42 אורי 22/08/2016 09:16 מיסוי דירה שלישית - שערוריה
מאז ומעולם מיסוי חדש נחשב מהיום והלאה. כלומר מאישור החוק. אין דוגמה לכך שמיסוי הוחל רטרואקטיבית. אדם השקיע בדירות כשהחוק איפשר זאת. הוא לא עבר כל עברה. לבוא ולהטיל מס על דירה שנקנתה בעבר זוהי שערוריה. שוד לאור היום .
ישראל ישראלי 22/08/2016 10:50 כן למסות מדירה שניה ולהכפיל את המיסוי (ל"ת)
41 עוזי 22/08/2016 08:18 הכתבה מזכירה תעמולה קומוניסטית של שנות החמישים (ל"ת)
40 שאול 22/08/2016 07:15 ירון הופמן ממומן ע״י הקרן החדשה בושה לביזפורטל
קרן שמאלנית קיצונית אנטי ציונית ואנטי כלכלה חופשית.
39 אני דוגמא 22/08/2016 07:10 תגידו לחוקר להתעורר
אני לא עשיר ואין לי משאבים כספיים עודפים ןלא שייך למשפחה עשירה ולא צברתי הון בשנות השמונים ובכל זאת יש לי 4 דירות. למה? כי בשנת 2003 אחרי צבא כשחברים שלי הסתובבו בדרום אמריקה אני הסתובבתי בדרום תא וראיתי שיש דירות ב 400 אלף. אז לקחתי הלוואות ורכשתי. הינה התנפצה לה מסקנת המחקר של המכון ההזוי הזה.
38 מרכז חדווה 22/08/2016 06:59 בעלי הנכסים מקפיצים מחירים בגלל מיסי כחלון
וכולם מקשקשים כאילו זה משחק מונופול. לנו לשוכרים אין יכולת ניידות אין סופית יש לנו משפחה, עבודה והתחייבויות ברדיוס מסוים. לא יכול אדם שילדיו כבר רשומים לבית ספר לקום ולעבור עכשיו כי כחלון החליט להטיל מס על בעל הבית. לידיעת שני הרשעים כחלון ואמיר לוי - תקעתם את כל שוכרי הדירות בעלי המשפחות. המשכיר אדיש, את המס מגלגל הלאה ואם אפילו לא את כולו גם חלק ניכר מוריד לנו את המעט שנוכל לחסוך. כחלון וביבי אני הצבעתי מחל ובפעם הבאה אצביע אפילו לערבים ולא לכם.
37 מרכז חדווה 22/08/2016 06:58 בעלי הנכסים מקפיצים מחירים בגלל מיסי כחלון
וכולם מקשקשים כאילו זה משחק מונופול. לנו לשוכרים אין יכולת ניידות אין סופית יש לנו משפחה, עבודה והתחייבויות ברדיוס מסוים. לא יכול אדם שילדיו כבר רשומים לבית ספר לקום ולעבור עכשיו כי כחלון החליט להטיל מס על בעל הבית. לידיעת שני הרשעים כחלון ואמיר לוי - תקעתם את כל שוכרי הדירות בעלי המשפחות. המשכיר אדיש, את המס מגלגל הלאה ואם אפילו לא את כולו גם חלק ניכר מוריד לנו את המעט שנוכל לחסוך. כחלון וביבי אני הצבעתי מחל ובפעם הבאה אצביע אפילו לערבים ולא לכם.
36 יפה 22/08/2016 05:20 ירון - ילד כפות
אין לי בעיה לשלם אבל שיהיה מס הוגן על הכנסות ולא קנס על רכוש, כמו שלא יכנסו לי לחשבון הבנק ויקחו אחוז מרכושי.
35 המס של כחלון 22/08/2016 05:05 רוב משקיעי הדירות לא קנו דירות פאר להשכרה
רובם קנו דירות זבל שיפצו והשכירו. אף זוג צעיר לא יגור בדירת 2 חדרים בת 50 שנה להריסה. דירות המשכירים עונות על צורך של חסרי דיור וחסרי כסף לגור בזול . הם מעדיפים לגור במרכזי ערים כשהכל נגיש לא צריך להחזיק רכב והכל שם נגיש . אף זוג צעיר אין לו סיבה לקנות דירה כזאת קטנה אי אפשר לגדל שם חצי ילד. כחלון יצור תוהו ובוהו גם הצעירים יפסידו וגם המשקיעים יפסידו את השקעתם . כחלון חושב שאם יקח משהו מאלה שיש להם הוא יעזור לאלה שאין להם. אבל הוא יצור נזקקים נוספים. מהלך פופוליסטי כושל. ומטומטם
34 ישראל ישראלי 22/08/2016 03:50 ביבי "בגד" בעיקר במ"ם המגורים של ז'בוטינסקי
חמשת הצרכים שעל המדינה לספק לאדם כ"חמש המ"מים": מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא. כבר במחצית הראשונה של המאה ה-20 ידע ז'בוטינסקי להבחין בין ליברליזם סוציאלי לקפיטליזם דורסני וחזירי. הוא הבין, שגם כאשר ברצוננו לאפשר חירות מקסימאלית לאינדיבידואל, עלינו להגן עליו בל יידרס בתחרות הפרועה של השוק החופשי. לכן, בבסיס החזון הכלכלי-חברתי שלו הציב ז'בוטינסקי את "חמשת הממ"ים" אותן זכויות שנועדו להגן על האינדיבידואל: הזכות למזון, למעון, למרפא, למורה ולמלבוש. ז'בוטינסקי ראה בחמשת הממ"ים מצפן חברתי ומוסרי ואת חובתה היסודית של המדינה כלפי אזרחיה.
שמואל 22/08/2016 21:15 בולשביק אמרנו
אף אחד, כולל המדינה, לא חייב לך כלום ! בוודאי שלא חמשת המ"מים. בולשביק ! מי לדעתך אמור לייצר עבורך את חמשת המ"מים האלה ? לך תעבוד, תרוויח, תחיה בזכות ולא בחסד !
33 משקיע כבד 22/08/2016 02:05 זכותי ונוע תנוע (ל"ת)
32 קליפ 22/08/2016 00:39 1500 שח מיסים על 3 דירות מגוכח. כ"כ קצת מס!
1500 שח מיסים על 3 דירות בשווי 10 מיליון ש"ח. יש מאות אלפים שה-3 דירות שוות כ-50 מיליון ש"ח. הגיע הזמן לתקוף את בעלי 3 דירות הפאר המושחתים. חברים......לתקוף!!!
אני 23/08/2016 13:51 1500 לכל דירה
מס על כספי הקרן - מס שולי 8% מס רכישה - מערך הדירה 10% מס על השכירות 1500 ₪ לחודש על ההחזקה מס שבח על המכירה
בן אהרון 22/08/2016 10:48 איפה יש, בישראל ??? (ל"ת)
31 מוטקה 21/08/2016 23:13 דיור
די מספיק עם זה כבר דיבורים כמו חול ואין מה לאכול מתי מחירי הדירות יתמתנו או אפילו ירדו רק מתי שכולם נעצור לרגע נעשה חשבון פשוט יקר לי לא קונה קשה לי לא משכיר לבדוק אלטרנטות שפויות לא חייבים בארץ הקודש ואז נראה אותם חכמים על חלשים חאלס נמאס הממשלה חייבת לדאוג לצעירים לקשיי יום בלי הרבה ועדות סבתא
30 Yossi 21/08/2016 22:38 מגוחך
הכי אהבתי את הטיעון המוחץ נגד העשירים ה"רעים" שהם משפיעים גם הם על התייקרות הדיור בישראל באמצעות הצבת סטנדרטים חדשים של ארכיטקטורה, גימור ותחזוקה... ברור הרי שאם רק *כולנו* נשאף לרמה נמוכה של תיזוקה, גימור וארכיטקטורה ירדו מחירי הדירות... אוי הטמטום והיקום זה שני הדברים היחידים שנפרשים עד אינסוף
29 ציפור 21/08/2016 21:41 דירה של 10 מילין לא משלמת שקל ,ושלוש במליון וחצי משלמת (ל"ת)
28 דני 21/08/2016 21:34 חברת
הכנסת דפנה גורמת להאצת מחירי שכר הדירה בת"א. הרי היא לא תשכיר דירה בירוחם רק בת"א.
27 לימור 21/08/2016 21:05 חפשו בגוגל ״משקיעי נדל״ן נלחמים בעוגן״ ₪₪₪
דיבורים לא יעזרו
26 ''' 21/08/2016 20:48 שני צעדים יפסיקו את הספקולציות בנדלן - 1) השוואת מס
שכירות למס על שוק ההון שהוא 25% מהשקל הראשון 2) השקת חוזה שכירות ממשלתי שרק לפיו אפשר יהיה לשכור ולהשכיר. בנוסף צריך להקים רשות רגולטורית לשוק הזה בדומה לרשות ני"ע שתנטר נסיון של גורמים אינטרסנטים להשפיע על מחירים באמצעות מידע שקרי בתקשורת. ישנן אנשים שעושים בנדלן יום יום מה שהואשם בו נוחי דנקנר בני"ע...דינם צריך להיות שווה.
25 שמטוב 21/08/2016 20:22 ירון הופמן דישון, תואר שני בסוציולוגיה בבן-גוריון
מנהל הדרכה במרכז אדווה. בעל תואר שני במדעי הדשא. יעני _חוקר_. לאן התדרדרנו אם מסתמכים על מומחה סוג ד'.
24 יואל 21/08/2016 20:20 כחלון הפך את החרוצים במדינה לעבריינים-בושה (ל"ת)
23 חרפה 21/08/2016 19:59 מעניין אם חקרו מה יקרה עם השוכרים המסכנים (ל"ת)
22 דוד 21/08/2016 19:47 אני עדיין מאמין לכחלון שיוריד את מחיר הדירות
עם כי מבחינתי 10 אחוז ירידה לא יחשב כהצלחה כי 10 אחוז ירד רק מכוחות השוק
21 אריה 21/08/2016 19:46 זה בדיוק ההסבר של האוצר למס החדש כפי שנכתב לממשלה
האוצר כתב לממשלה בהצעת ההחלטה על המס שהסיבה למס היא הרווח העצום שעשו המשקיעים 100% ב8 שנים מבלי לנקוף אצבע משום שהרווח הזה נובע מהשקעות הממשלה והעיריות בתשתיות
20 סמואל 21/08/2016 19:38 אחרי הכתבה עכשיו השתכנעתי שכחלון טועה 100 אחוד (ל"ת)
19 שחר 21/08/2016 19:28 מגוחך
ביחס לבעל תואר שני בסוציולוגיה (לא פחות), יש לו דעות מוצקות. אנשים איבדו את הבושה. בשום סטנדרט סביר, העבודה שלו לא ראויה להיקרא מחקר. לא בהרבה מעל הרמה של עבודות הסטודנטים שלי.
18 לחוקר המכובד 21/08/2016 19:24 עליך להרחיב הבנתך בנושא
יש לי דירה בסביון בשווי 10 מ"ש -פטור ממס. יש לי 3 דירות בשווי כולל5.0 מ"ש -משלם מס. לא נותר אלא לשאול, מי הזמין את המחקר שלך?
17 אודי 21/08/2016 19:17 ״מומחה״ בחסות הבולשביזם (ל"ת)
16 יחסי ציבור 21/08/2016 19:15 @ "המחסור הנורא" + "פשוט תגדילו היצע" = שקרי הקבלנים @
סיפור המחסור נועד לייאש צעירים שיאמינו בלב שלם שיקח שנים רבות לסגור אותו ולכן כדאי לרוץ לקנות סחורה מקבלנים ולא לחכות להוזלות. עצם הריצה אכן גורמת לעליית מחירים שממנה הזהירו... פוליטיקאים טפשים התחילו לדקלם את זה בעצמם, אפילו אביגדור יצחקי. בכך רק העלו את הביקושים... הסיסמא "תפסיקו להטיל מסים ופשוט תגדילו היצע! " נועדה למשוך זמן, יקח המון שנים לעצור את עליות המחירים על ידי הגדלת ההיצע, כי זה מסואב, מסובך, וגם מרגע שכן בונים לוקח 3 שנים. באירלנד בנו בקצב ה-י-ס-ט-ר-י וזה לא עזר כי לא עצרו ביקושים. הקבלנים בישראל מעוניינים שיחשבו שהם הפתרון לבעיה, שחייבים לתת להם הטבות והקלות כדי שיבנו יותר דירות... הם מפחידים את כולם שאם יטילו מסים הם יעצרו בניה והמחירים רק יעלו... במציאות בכל מדינה שבה המחירים ירדו חזק זה היה במקביל לעצירה כמעט מוחלטת של התחלות בניה... אפילו בישראל דווקא כשבנו מעט, 2001 עד 2008, המחירים היו בירידה....
15 יופיטר 21/08/2016 19:12 מרכז אדווה הוא גוף עם אורנטציה קומוניסטית ברורה
ברור שקומוניזם משמעותו הרס מדינתנו החופשית והעצמאית
גלאי חזרזירים 21/08/2016 19:48 "משקיע" עלוב שכל הוויתו ניצול מצוקה של אחר (ל"ת)
בן אהרון 22/08/2016 10:52 אפשר לומר על כל דבר שצריך לשלם שזה עקב מצוקה !!!
אחרת אף אחד לא היה מתנדב לשלם. 
14 שר אוצר מצויין 21/08/2016 19:04 שר האוצר משה כחלון יוריד את מחירי הדיור כמו בסלולרי (ל"ת)
מתן ר 22/08/2016 00:02 באמת? אתה בטוח שהוא הוריד?
חפש ערך אריאל אטיאס תסתכל מה עשה הבחור במשרד התקשורת מעט לפני כחלון
טוקבקיסט 20 ש״ח 21/08/2016 19:48 והקרן החדשה לישראל תעזור... (ל"ת)
13 דב 21/08/2016 18:42 אם מרכז אדווה
הבולשביקי-פשיסטי, האנטי-ישראלי, תומך בכחלון, כי אז כחלון באמת כישלון נחרץ. זו רק החותמת האחרונה.
ישראל ישראלי 22/08/2016 03:36 טעיתה! ביבי הורס את המדינה, כחלון מנסה לתקן (ל"ת)
12 איתן 21/08/2016 18:40 ואני מרים גבה ושואל;
האם ביזפורטל מיישר קו עם דה מארקר?
דב 21/08/2016 20:33 12-אייתן
בדוק מי הבעלים של ביזפורטל, והכל יובהר.
גלאי חזרזירים 21/08/2016 19:49 לא עם דה מרקר רק עם עובדות (ל"ת)
11 קלקלן 21/08/2016 18:39 70% רוכשי דירה יחידה לא משפיעים על שוק הדיור?
1. "מחקר" ליגה ג'. מקסימום סקירה עם הטיה אידאולוגית. קראתי את הנייר של אדווה ואין בו כימות של הגורמים לעליית המחירים, כך שהטענה שהתמקדות בהגדלת ההיצע היא שגויה היא טענה שאיננה מבוססת על נתונים וניתוח כלכלי - מקסימום דיעה בלתי מבוססת. 2. אני כמובן מסכים שהקבלנים והבנקים משפיעים על השוק. אבל 70% רוכשי דירה למגורים לא משפיעים??? ככה פועלים שווקים - יש ביקוש והיצע ושניהם משפיעים. אם לדעתם יש ניצול של כח מונופוליסטי או תיאום מחירים בבקשה שיפנו לממונה על ההגבלים העסקיים שיחקור את הנושא (אבל הם לא עושים את זה).
ישראל ישראלי 22/08/2016 03:34 טעיתה - לפני ביבי המדינה תמיד בנתה דירות לציבור הרחב
וויסתה את ההצע
קלקלן 22/08/2016 15:16 גם אם זה נכון אז גם לשיטתך הבעיה היא בהיצע ולא בהתפלגות
העושר כפי שמציעים באדווה. אגב, זה לא סותר את זה שגם הביקוש משפיע על המחיר. חשוב לפני שאתה מגיב...
10 בושה 21/08/2016 18:38 אדוה גוף שמאלני רדיקלי נגד הממשלה וביבי
בושה
ישראל ישראלי 22/08/2016 03:30 וביבי עם מדיניות קפיטליסטית חזירית הרס את המדינה שלנו (ל"ת)
9 יהודה 21/08/2016 18:38 נדל"ן כמו מניות
מי שחושב מחירי הדירות עולים ללא גבול טועה ולא למד היסטוריה לפני כ15 שנה שהריבית במשק היה 8% וכולם הפקידו את הכסף בפיקדונות קיבלו תשואה של 10%.היום הריבית במשק במגמת עלייה והבנקים פוחדים מירידת מחירים ולכן הם נותנים היום עד 60% ומעבר ל60 % הם מעלים את הריבית ל6% שנתי אשר על כן חכם עיניו בראשו כמו במניות צריך לדעת מתי לקנות ומתי למכור בזמן.
חכם חלם 21/08/2016 19:17 מניות כמו נדל"ן (ל"ת)
8 מרכז אדוה 21/08/2016 18:37 עוכרי ישראל, בעד הלאמת רכוש
ממומנים ע״י גופים אנטי ישראלים. תתביישו. אתם נותנים עצות?
ישראל ישראלי 22/08/2016 03:27 כן זו מדינה של כל העם היהודי (ל"ת)
7 משה 21/08/2016 18:28 מרכז אדוה קומוניסטים
תעשו גוגל. בושה לביזפורטל לתת במה לעוכרי ישראל
ישראל ישראלי 22/08/2016 03:26 רק ביבי במדניות קפיטליסטיח חזירית שלו הביא להרס המדינה (ל"ת)
6 מרכז אדווה 21/08/2016 18:25 מי עומד מאחורי הפרסום
מרכז אדווה ממומן ע״י הקרן החדשה לישראל, ארגון שמאלני קיצוני המאשים את ישראל ואת מנהיגיו בפשעי עזה. עצם הכתבה של ארגון כזה מבהירה כמה לא נכון הצעד ההזוי של המיסוי.
דב 21/08/2016 18:44 6
מדוע אתה מופתע שביזפורטל מצטט את התופעה האנטי-ישראלית הזאת? העיקר זה ריב ומדון; העיקר חיכוכים ותסכולים; העיקר להביא את "האנטי" הגדולים ביותר. מרכז אדווה מתועבים במסר שלהם ובמטרותיהם.
5 אזרח 21/08/2016 18:25 עוד לקקן
עוד מעט נברר אליו ונמצא את הקירבה שלא לכחלון,
ממש 21/08/2016 18:40 אפילו כחלון מתבייש שאלה תומכים בו (ל"ת)
4 חוקר ממכון אדווה 21/08/2016 18:23 מה רציתם שהוא יהיה נגד המס של כחלון?
אף אחד לא מדבר על הקשישים שאין להם פנסיה המס הזה בוודאות יפגע בחלק מהם
יונה 21/08/2016 18:58 אתה רוצה שיתעדף פרזיטים שמגרבצים ולוקחים לצעירים
את כל פרי עמלם בלי לשלם אפילו מס אמת?
3 מחיר למשתכן 21/08/2016 18:18 חפשו בפייסבוק מחיר למשתכן
חפשו בפייסבוק מחיר למשתכן כל הכתבות כל המכרזים במקום אחד
שמטוב 21/08/2016 18:35 חפשו במרכזי ההימורים מה שוות הגרלות
זיכוי בהגרלות 1 מתוך 20 זו אחיזת עיניים ותו לא.
גלאי חזרזירים 21/08/2016 19:51 אוינק אוינק אוינק
מצאתי חזריר שמטוב
2 אנונימוס 21/08/2016 18:14 תגובות של משקיעים לחוצים בעוד 1,2,3
מה חשבתם שהטרוף ימשך כל החיים?.
שמטוב 21/08/2016 18:42 ימשך עד שההדיירים השכירים יגורו ברחוב בגלל שלא יהיה מי
שישכיר להם. השכרה זה עסק בעל תשואה נמוכה מאוד. אם תימחק התשואה הנמוכה - הדיירים ימצאו עצמם ברחוב. רק אז יבינו כל מי שמתנכלים למשכירים שבהסתה שלהם (אם תצליח חלילה) שחטו ברווז שמטיל ביצי זהב. היה פעם סקוטי שניסה להרגיל את הסוס שלו לא לאכול. הוא כמעט הצליח אבל אז הסוס התמוטט ומת. הסקוטי בבדיחה הוא השר משה כשלון. אנחנו הקורבנות של הבדיחה.
אחד 22/08/2016 07:54 מעניין מה קרבה לסוס....
הסוס שהוא המשכיר לא יכל יותר ושיחרר את הדירה... והשוכר נהיה בעלים.....ואף אחד לא גר ברחוב וכולם חיו בעושר ואושר עד עצם הים הזה
שמטוב 22/08/2016 08:44 השוכר יהיה בעל ספסל ברחוב, כי לא יהיה לו דיור בשכירות (ל"ת)
אנונימוס 21/08/2016 22:24 על מי אתה בא לעבוד
ב8 שנים האלה שהמחירים הכפילו ושילשו את עצמם 80 אחוז זה בגלל שהמון משקיעים הציפו את השוק, ולא רק במרכז אלא גם בפריפריה, אז עכשיו אחרי שהמשקיעים הציפו את השוק וגרמו להעלאות מחירים הממשלה מנסה לאזן קצת כוחות וגם למנוע אסון כלכלי בין היתר -הבנקים מצמידים משכנתאות לפנסיות ,מעלות ריבית למשכנתאות - בקיצור הכתובת על הקיר. מה כאילו אתה מצפה שדירה ממוצעת פה תמשיך לעלות לנצח ? לאן נגיע ל5 מליון לדירה עם משכורת חציונית של 6500 שח?
שמטוב 22/08/2016 08:48 המחירים עלו כיח הממשלה לא איפשרה בניית דירות זולות
וגונבת כסף ממשקיעים בבורסה (או נותנת לגנבים לנהל את הבורסה ואת שוק המימון). קוני הדירות הם קורבן: אין להם אופציה להשקיע בניירות ערך סולידיים בתשואה ריאלית של יותר מ- 3 אחוז, לכן הם פונים להשכרה. הרבה יותר נוח היה למשכירים אילו השקיעו בהשקעה סולידית אבל הממשלה המנוולת לא מאפשרת זאת. תעיף את ביבי אחרת תמשיך לסבול מהכשלון הכלכלי שהוא משית על המשק. תוכל להתלונן ולהתלונן אבל זה לא יעזור, כי האשמה לא בבעלי הדירות אלא בביבי שקרניהו.
1 כמה שטיות 21/08/2016 17:58 הרבה מרוכשי הדירות קנו דירות זולות של 2 חדרים
במרכז או 3 חדרים בפריפריה ולקחו משכנתא. בתקווה שעד הפנסיה תהיה להם הכנסה משכ"ד. הם יפסידו הרבה כסף כעת כל התוכנית שלהם הלכה. כחלון מעניש את הצבור במקום לבנות דירות חדשות . ראשי ערים מתנהגים כשריף ולא בונים לכו למרכז העיר פ"ת ראש העיר מצהיר שהוא לא יבנה כלום הכל שם תקוע כבר כמה שנים.
עובדיה 21/08/2016 19:11 עוד מימי שטייניץ הממשלה מנסה להרחיק אספני דירות
וכחלון בעצמו בהיר ומהיר מההשקעה הספציפית הזו שגולת מהצעירים את הדבר הבסיסי של להקים בית בישראל
שמטוב 22/08/2016 08:49 השר משה כשלון סתם מקשקש. במקום שיבנה הוא מאשים אחרים. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש