כחלון בראיון לגל"צ מסביר למה נתון מחירי הדירות של הלמ"ס - הוא המדויק יותר

האזינו לקטע. כחלון מתייחס לפער בין נתון הלמ"ס לנתון השמאי. ומה הוא חושב על עליית המחירים בת"א?
 |  (84)
משה כחלון, צילום: Getty images Israel
ביום שאחרי דו"ח השמאי הממשלתי לפי מחירי הדירות עלו ב-2.5% ברבעון השני אל מול הרבעון הראשון, הרוחות סוערות - בעיקר בשל העובדה שנתוני השמאי הביעו יום אחד בלבד לאחר נתון הלמ"ס לפיו ברבעון השני דווקא נרשמה ירידה של 1.3% במחיר הדירה הממוצע.

שר האוצר משה כחלון התייחס לנתונים הללו בראיון לרינו צרור בגל"צ: "אני לא מתווכח עם נתונים. הלמ"ס שהוא היחיד שקובע בדק ב-67 ערים ומצא ירידה של 0.3% במחירי הדירות בחודש האחרון וירידה של 6% בביקושים. נכון שבבדיקת השמאי ראינו עלייה של 2.5% ברבעון השני אבל הבדיקה הזו היא בקרב 16 ערים בלבד ולמשל כוללת את ת"א ששם יש ביקוש חם מאוד ואי אפשר להתמודד עם זה, אבל אנחנו נותנים מענה לזוגות הצעירים, ואם השמאי היה מכניס את את קריית מוצקין לבדיקה - אז היו רואים ירידה של 30% במחירים כי שם יש מחיר למשתכן. כך או כך, אני לא תוקף את הנתונים, אנחנו צריכים להימדד בסוף התהליך".

"הם לא רוצים שהמחירים ירדו אבל אנחנו נמשיך להיאבק"
כחלון דיבר גם על הקבלנים והבנקים, שלטענתו מעכבים את ההליכים: "יש חשש גדול לקבלנים, לבנקים, לקבוצות אינטרסים מאוד חזקות משינוי במגמת המחירים בדיור. בסוף מאה אלף זוגות צעירים יקבלו דירות וזה מה שישפיע, עם עובדות אין מה להתווכח. אני רואה את החשש ושפתאום לא נותנים משכנתאות בעפולה, מה קרה? יש דבר יותר בטוח ממחיר למשתכן שהמדינה נותנת 30% כרית ביטחון? למה לא נותנים משכנתאות ומעכבים?"
 
"יש פה קבוצות אינטרסים גדולות שלא רוצות שהמחירים ירדו, וזה כולל את הבנקים. נראה לך הגיוני שבנק שהתפקיד שלו לתת משכנתא לא עושה את זה כשהאדם צריך רק מאה אלף הון עצמי והדירה עולה 600 אלף? לא רוצים שהמחירים ירדו. אנחנו נמשיך להיאבק. אתמול הגיעו מכרזים של 38 חברות סיניות ועוד 12 חברות מכל העולם. אנחנו נבנה וניאבק. הם לא רוצים שהמחירים ירדו אבל אנחנו לא נוותר".
 
"רפורמה גדולה היא רפורמה קשה. מי שחושב שהוא יביא רפורמה בלי לחטוף כותרות ובלי שינסו להכות בו ובמקורביו כל היום – שלא יתחיל. אני חי את זה ומנוסה בזה. היום התחלות הבניה כפולות מאשר ב-2009, אז היו כ-29 אלף והיום עברנו 54 אלף. תבדקו עם חברת החשמל. אצל הלמ"ס זה מדדים, הם לא אלה שמחברים לחשמל. אנחנו יודעים לספק את מה שהתחייבנו, אנחנו נביא מאה אלף יחידות בקדנציה. אני לוקח את האחריות ולא מתחמק".

האזינו הקטע:

 
תגובות לכתבה(84):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 54.
    השינוי שנדרש
    פנסיונר וותיק 23/08/2016 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב יעשה כחלון אם ישנה קצת את התכנית ויחיל את המס החדש על ההכנסות מהדירות הנוספות ולא על מספר הדירות . אז גם יוכל למסות הכנסות גם מדירה שנייה והמדינה רק תרוויח מכך. ברור שעד היום הייתה השתמטות של פריצות בכל הקשור לנדלן מניב והכנסות ורווחים משכר דירה הן הכנסות לכל דבר . כל המתנגדים רוצים לשמר מצב לא תקין לא צודק כמו כל מאפיה שתופשים אותה בביצים סליחה על הביטוי . אם יעשה כחלון את השינוי המוצע , כל הטענות שכנגד יתפוגגו כהרף עין כולל הקומבינות של כל מיני ספקולנטים הוזים .
    סגור
  • 53.
    מה איתי? מה אני מקבל חוץ מטחורים? תפסיק לעשוק! (ל"ת)
    50+ ללא עבודה 23/08/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 52.
    מ עם עבודה מתאימה בשכר הולם??? שיפסיק
    50+ ללא עבודה 23/08/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לעשות נזקים, והגרלות על חשבון הציבור כולו. הכי טוב שיילך הבייתה כמה שיותר מהר ככה ישאיר פחות נזקים עשה פחות נזקים לנחלבים.!!!
    סגור
  • 51.
    כחלון כשלון דבורי סרק שיפיעו על השוכרים
    דליה 21/08/2016 18:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להשקיע בבורסה באג"ח שמיליארדים הצבור אבד שיהיו דירות להשכרה להציף את השוק שיביאו הון עצמי כבוה וכך הצע גדול ישפיע על הורדת השכירות השוק עובד לפי הצע ובקוש , הצע קטן ממשלה כושלת ואבודה שעובדת על כולם,
    סגור
  • 50.
    כחלון כשלון דבורי סרק שיפיעו על השוכרים
    דליה 21/08/2016 18:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להשקיע בבורסה באג"ח שמיליארדים הצבור אבד שיהיו דירות להשכרה להציף את השוק שיביאו הון עצמי כבוה וכך הצע גדול ישפיע על הורדת השכירות השוק עובד לפי הצע ובקוש , הצע קטן ממשלה כושלת ואבודה שעובדת על כולם,
    סגור
  • 49.
    כחלון עשית נזק גם לשוכר וגם למשכיר לך הביתה (ל"ת)
    יואב 20/08/2016 08:40
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 48.
    בעל הבית העלה ב 800 ש"ח את שכר הדירה
    חי 19/08/2016 22:22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    הודיע שהחל מנובמבר המחיר יגיע ל 5000 ש"ח! בדקתי בעיר, כולם הקיץ הקפיצו מחירים בשביל חסכון של 3000 ש"ח בשנה לא שווה לעבור. אמר לי שהוא גובה מס עבור כחלון. מה נגיד, בחרנו כחלון קיבלנו צרה כלכלית
    סגור
  • אף אחד לא הקפיץ כלום , זה שקר וכזב.
    ר 24/08/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי אתה בא לסובב?
    סגור
  • 47.
    כחלון
    אהוד 19/08/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל מה שעושה ואומר-הפוך למציאות. מקבל סתירות מהציבור .גורם נזק למשק ולתדמית הממשלה. חבל על הזמן.לא יהא שינוי בטווח הנראה לעין תהיה החמרה.רק בעוד מספר רב שנים ישתנה המצב .
    סגור
  • 46.
    כחלון
    יוני 19/08/2016 18:51
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ליצן החצר.
    סגור
  • טען עוד
  • 45.
    חפשו בגוגל - "שוק הנדל"ן כמשחק קלפים"
    עדנה 18/08/2016 18:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה יהיה כחלון?
    סגור
  • עבודה בעניים
    עמוס תמם 19/08/2016 01:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נערי האוצר מאכילים את. שר בחודשים והוא אוכל אותם אחד אחרי השני. כחלון במקום לצאת בהצהרות וגזרות כל חצי שעה שב תעשה לך משנה סדורה להוצאת הנדלן מהברוך ואל תעשה מעצמך צחוק
    סגור
  • תודה על ההפניה (ל"ת)
    אחלה מאמר 18/08/2016 19:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 44.
    כחלון-גם המשקיעים והשוכרים הם אזרחים שווים
    שאול 18/08/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    5 4
    רק רצינו להזכיר לך, כבוד השר, שלעשרות אלפי אנשים שרכשו דירה נוספת לבטחון יש משפחות, ילדים. לא מדובר על עשרות אלפים שנפגעים ממך אלא במאות אלפים. מאות אלפי שוכרים יפגעו, מחוסר ברירה. הצעדים האלו יפגעו במאות אלפים, אולי מליונים. אלו לא אזרחי המדינה, אין לך אחריות כלפיהם? אין להם זכויות?
    סגור
  • 43.
    מס הזוי של חובבן פופוליסט
    שמואל 18/08/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שליפות הזויות של מערב פרוע. לא של מנהיג. אלו הפנים האמיתיות
    סגור
  • 42.
    אנשים משקשקים בבורסה ונדל"ן זה המקום הכי בטוח שקיים!!!!
    אל תפתחו אשליות 18/08/2016 08:20
    הגב לתגובה זו
    3 9
    אין לכם כסף לקנות בתל אביב? אין בעיה, תקנו בחיפה 3 חדרים ב 600,000 עם הון עצמי של 150,000 קחו משכנתה ותתחילו לעשות משהו בחיים שלכם
    סגור
  • 41.
    תוריד את המס על הבורסה
    בוב 17/08/2016 18:27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    למה רק על נדלן פטור עד 5000 שקל לחודש צריך גם על הבורסה
    סגור
  • 40.
    כחלון=כשלון
    איתן 17/08/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
    8 7
    תמשיך לעשות עלינו ניסויים מעבדתיים. בבחירות זה יעלה לך ביוקר. אתה לא יותר מאשר פופוליסט.
    סגור
  • דיאגנוזא
    עובד קבלן 22/08/2016 21:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כחלון,אם הטיפשות היתה מחלה כואבת אז אתה היתה כל חייך בגבס.לך הביתה קריקטורה!!!!!
    סגור
  • 39.
    כדור נגד בחילה דחוף
    משה רבנו 17/08/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
    7 5
    אפשר להקיא מחלק מהתגובות האינפנטיליות והשטחיות . עליהום מגמתי על כחלון של אנשים שלא נושאים בשום אחריות ולא תורמים למדינה דבר ורק חולבים אותה כמו עלוקות .
    סגור
  • הרוב לא תורם אבל גם לא גורם נזק כמו המטומטם כחלון (ל"ת)
    אבי 19/08/2016 09:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מה זה משנה אם כחלון בחור טוב. הבעיה היא שהוא כשלון
    שמטוב 18/08/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גורם נזק לכלכלה , ביזבז שנתיים עם אפס תוצאות.
    סגור
  • 38.
    משה תלמד מהנסיון שלך בסלולר
    משה 17/08/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משה שמע תגדיל את ההיצע באופן משמעותי ולא 200 דירות פה ו 300 דירות. לך על 100000 דירות, שחרר קרקעות בקיצור פרויקט לאומי משמעותי ולא קשקוש פה וקשקוש שם כמו בסלולר ידעת מה צריך ופעלת נכון גם כעת אתה יודע בדיוק מה יוריד את המחיר וזה היצע היצע ורק היצע וזה תעשו ע"י שחרור מסיבי ואדיר של קרקעות וכל היתר כמו שביבי אמר :"אוויר חם" לך רק על זה ואל תבזבז את המעט אמון שעוד נשאר אליך.
    סגור
  • מחיר למזדיין ,ככה אנשים קוראים לתוכנית ,הוא לא יבין
    בא 17/08/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ולא יעשה כלום גם אם תיקרא לו משה ,ותהיה נחמד איתו .הוא כמו לפיד ,רוצה לעשות אבל פוחד מנפילות דימיוניות של בנקים ,כמו ששקרנית פלוג אומרת לו כול שעה .
    סגור
  • הוא פוחד משקרנית פלוק ,הוא יושב במשרד שלו בשקט ,ושותה
    בא 17/08/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קפה בשקט גם כן כמובן ,הסיוט הכי גדול שלו ששקרנית תרביץ לו שוב . היא וכול האוצר מכורים למיסי נדלן , ראית פעם נרקומן פולני ,אז זהו שיש .
    סגור
  • 37.
    מחיר למזדיין , תוכנית דגל , אני אשים לו בקלפי דגל של
    בא 17/08/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אורוגוואי , אף אחד לא בטוח אם זה של אורוגוואי או פרוגוואי עד היום .
    סגור
  • 36.
    ביבי וכחלון רוצים שמחירי הדיור יעלו,עובדים עליכם. (ל"ת)
    אלי 17/08/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • אני שם לו בקלפי דגל של פרוגוואי . (ל"ת)
    בא 17/08/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    מתי תבינו, שהממשלה רוצה וגורמת לעליית מחירי הדיור
    אלי 17/08/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    6 1
    וזה לא משנה מה יומר או יעשה כחלון הטמבל.
    סגור
  • האמת שכבר הבנתי את זה מזמן ,ביבי לא רוקד לצלילי החליל
    בא 17/08/2016 17:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    האמריקאי הדמוקרטי ,ולכן אנחנו חנוקים בכסף ,וביבי מצא את כול הכסף שהוא צריך בכיסי האנשים שחיים בישראל .מיסי נדלן זה שם המשחק .
    סגור
  • 34.
    הבחור באמת מנסה... רק הוא "יורה" לכיוונים הלא נכונים. (ל"ת)
    קבלן 17/08/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • הוא לפיד 2, עוד ליצן לוזר ,שפוט של פקידי אוצר פולנים .
    בא 17/08/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מחיר למזדיין ,תוכנית הדגל של כחלון , גם אני אשים לו בקלפי דגל של ברזיל .
    סגור
  • 33.
    כחלון חתום על חורבן הבית השלישי (ל"ת)
    יוליוס 17/08/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • זה ביבי חתום אם נדייק ,כחלון זה עוד ליצן שמנסה אבל הוא
    בא 17/08/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אימפוטנט .
    סגור
  • 32.
    תרגילי המיסוי והעיוותים שכחלון יוצר בכלכלה רק יקלקלו
    אהוד 17/08/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הדירות ירדו רק אם כחלון יפעל להגדלת היצע הדירות כל התרגילים שלו להגדיל מס ולהמציא מיסים חדשים על קוני דירות ומחזיקי דירות להשקעה ולסבסד דירות לזכאים רק יפגעו בכלכלה ויעוותו את כוחות השוק - בעבר ניסו שיטות כאלה והן כולן נועדו לכישלון וגם כחלון הפופוליסט נועד לכישלון משום שהוא לא פועל באמת להגדלת ההיצע של הדירות. והוא כנראה יודע את זה. מדובר בפופוליסט שהטעה את הציבור להאמין שיצליח במשהו. להערכתי המצב אחרי כחלון יהיה גרוע יותר בכל התחומים שמסר הבטחות כי הוא לא יודע או לא רוצה לעשות את מה שבאמת צריך
    סגור
  • 31.
    כחלון היחיד שמנסה להתמודד עם מחירי הדיור!!!
    yan 17/08/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
    9 11
    הוא פועל נגד כוחות חזקים בנקים קבלנים משקיעים גדולים בנדלן וכל זה ללא תמיכת רוה"ם שהצעירים לא מענינים אותו הוא הבטיח לפני שנים להביא "סופרטנקר" לבניה ! ואפילו בלוק הוא לא הביא לא צריך להיות מבין גדול בבניה בכדי לדעת שלבנות בתים לוקח זמן הבירוקרטיה המכוונת שנעשית בארץ בכל הענפים ובמיוחד בבניה מיועדת להעלו מחירים ולעכב כל תחרות כחלון הצעירים מקווים להצלחתך!!!!
    סגור
  • במבחן התוצאה הוא כישלון,אני שם לו דגל של פרוגוואי בקלפי
    בא 17/08/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אף אחד לא יודע עד היום אם זה דגל של פרוגוואי או אורוגוואי , כמו שאנשים שהצביעו לכחלון לא יודעים למה .
    סגור
  • 30.
    נכון. גם ראש הממשלה לא רוצה שהמחיר יירד
    משה 17/08/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אז מה עושים ? תעשה מה שעושים עם בוס עקשן ... מתישים אותו עד שנמאס לו או שיזרוק אותך כמו את שאר חבריו או שיכנע ויעזור לך
    סגור
  • 29.
    ביבי טפלון
    חמורבי 17/08/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    6 4
    וביבימוחה כפיים. מה איכפת לו. קודם זו היתה בעיה של לפיד כעת בעיה של כחלון ואפילו כץ השתפן. ביבי מלך ישראל שום דבר לא פוגע ולא מלכלך אותו.היידה ביבי
    סגור
  • 29
    דב 17/08/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בהחלט צודק. אך לפי מצב התקשורת כחלון=כישלון טפלון הרבה יותר גדול.
    סגור
  • 28.
    כל יום הוא מתראיין תחת כל עץ רענן כאילו הוא יחימוביץ
    קשקושים מאוסים 17/08/2016 15:00
    הגב לתגובה זו
    7 2
    בינתיים לא עשה כלום למען הצבור. תאגידי המים גובים מע"מ עיריית ת"א באמתלה של הגנת התושבים גובה דמי שמירה בארנונה על כלום ושום דבר. כתב ערוץ 20 הותקף בגינה ע"י מסתננים והמשטרה לא עשתה כלום אמרו לו להגיש תלונה במשטרה. מס מיותר על הבורסה. חובת הגשת דוח מחזור התעללות באזרחים מה שגורם להם להדיר רגלם מהבורסה והוא מתקשקש לי על נתונים של זה או זה . זה נבלה וההוא טריפה. שהכל יחרב לכם ברעידת אדמה אמן
    סגור
  • 27.
    תיתפטר כמו שהבטחת
    שמעון 17/08/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    7 4
    כשלת בתפקידך תיתפטר מיד
    סגור
  • 26.
    כחלון יודע שאם הוא ייכשל בנושא הדיור - הוא ילך הביתה! (ל"ת)
    לכן אני מאמין לו 17/08/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 26
    דב 17/08/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אשרי המאמין. תמשיך להאמין, נראה להיכן תגיע.
    סגור
  • 25.
    כל הכבוד כחלון
    גבריאל 17/08/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    4 14
    רק כחלון זה יבוא בסוף לא יעזור לכם הוא עושה רק טוב
    סגור
  • 24.
    ביבי תפטר את מוכר הצמיגים לפני שיגרום לנזקים עצומים (ל"ת)
    חעקב 17/08/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 23.
    כל הכבוד כחלון! המשך כך! לא להיבהל מהרמאים!! (ל"ת)
    דוד 17/08/2016 14:31
    הגב לתגובה זו
    11 13
    סגור
  • 22.
    כחלון בהחלטה אחת את מוריד את מחירי הדיור
    אחד שיודע 17/08/2016 14:30
    הגב לתגובה זו
    11 4
    מנהגים מקבלים החלטותגם אתה צריך לקבל החלטה אחתמיסוי של 5 % מערך הדירהלכול דירה שלא משמשת למגוריםוזה אומר כול הדירות רפאים / משרדים / קליניקות / גניםדירות שלא מושכרותמהלך שכזה יזרוק לשוק למעלה מ-350000 דירות
    סגור
  • מה זה קשור
    אודי 17/08/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נו ואז מלאי הדירות יעלה ?
    סגור
  • 21.
    .הקבלנים והיזמים.והבנקים לא יתנו למחיר לרדת. . (ל"ת)
    .שלמה 17/08/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    5 7
    סגור
  • 20.
    למה הציבור מתעה אותך תעלה רבית בבנק בכוח (ל"ת)
    דוד 17/08/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 19.
    כחלון אני תמכתי בך תעלה רבית ותצחק על הציבור שימקרו את
    דוד 17/08/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הציבור קונה בתים משכיר אותם וכך משלם את המשכנתה כי המשכנתה זולה כאת אבל עים המשכתה תהיהה קבדה יותר כך ימכרו את הדירות המיותרות
    סגור
  • 19-דוד
    דב 17/08/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתה לבטח אותו מגיב מ-24. תלמד עברית, לפני שאתה מגיב. ותלמד גם כיצד מרמים את הציבור. אם אינך קולט מה הכישלון הזה מבטיח לך, כי אז באמת אתה ראוי לו, ולהיפך.
    סגור
  • 18.
    חייבים לעלות רבית גם כך יש מיתון במשק צלעה (ל"ת)
    דוד 17/08/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 17.
    כחלון מי מתי שהרבית 0 כול הזמן הדירות יעלו
    דוד 17/08/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    4 3
    למה אים יש לך קצאת כסף מה תעשה תשים אטו בבנק שהבנק יוכל לך את הכסף אז אולכים לקנות דירה להשקעה שיתן כסף יותר טוב מבנק אבל אים תעלה רבית הציבור יכנסו לפניקה ימכרו דירות ואז הדירות ירדו
    סגור
  • 16.
    מוצא השופטים
    מיליונים 600 17/08/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מסכן כעת מי שהוא מעורב ויש לו שם אשכנזי לא יהיה בחיים שופט דחוי מכאן ומכאן
    סגור
  • 15.
    איזה מזל שדרעי סולל דרכים לקברות צדיקים
    קברות צדיקים 17/08/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    3 4
    איזה מזל שיש לנו שר מאמין שמבקר בקברים והמתים עוזרים לו אז אין ספק שמחירי הדירות יתרסקו בינואר הקרוב
    סגור
  • 14.
    כחלון לא כשיר מקווה שראש הממשלה יתעשט
    כלכלן 17/08/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    4 12
    שר אוצר שלא מבין מאומה בענייני נדלן אבי העלאת המחירים בקרב שוכרים הולך להטיל מס שיגולגל ישירות לשוכרי הדירות נזק כלכלי וחברתי אדיר איפה ראש הממשלה?
    סגור
  • כלכלן כמו שאני קומקום
    אחד 17/08/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כלכלן מבין שאם אין שינוי ביחס ביקוש-היצע המחיר לא זז....
    סגור
  • 14-כלכלן
    דב 17/08/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אתה צודק מאד. אך כותבית "יתעשת."
    סגור
  • כותבים יתעטש (ל"ת)
    שמטוב 17/08/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 13.
    מי ינצח ?
    מאיר פ 17/08/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כחלון או הקבלנים, בנק ישראל, הבנקים, השנאים, אדריכלים , 50,000 בעלי 3 דירות ויוצר... יחס הימורים 1/10.... לרעת כחלון.... אני רומה להוסיף את האוצר אשר מאחורי גבו של שר האוצר נשתף פעולה עם הרשימה למעלה .... אז בבקשה מר שר אוצר.... תנסה לנצח אותם
    סגור
  • 12.
    בלי קשר לירידה או עליית מחירים :
    אנונימוס 17/08/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לכל החכמים שאומרים שצריכים לבנות ולא להטיל מיסים: נכון שצריך לבנות ובקצב, אבל מצד שני שמסתכלים על מחיר למשתכן רואים שנגשו 25 אלף שגם לא כולם בתאכלס במעגל הביקוש אבל מחיר משתכן מכניס אותם כי הוא מציע מחיר מוזל ותנאי מימון עם אחוז הון עצמי נמוך, מצד שני יש מלאי דירות בשיא של 30 אלף, ויש נתון שהקבלנים מאיטים את קצב הבנייה, כביכול אם הביקוש היה כזה עצום אז הכסף על הרצפה והקבלים היו ממשיכים לבנות ולהרוויח אבל בפועל הם תקועים עם מלאי, גם האוצר היה מעודד בנייה אם היו באמת חסרות דירות, כלומר בפועל יש חוסר בדירות אבל בדירות זולות עבור האוכלוסיה הצעירה. לכן הממשלה חייבת להתערב בנושא ולצנן ביקושים ממשקיעים וכן להוציא חלק מהם מהשוק שהם מלחתחילה גרמו לעליות שבו. אני מאמין שהשוק ירגע כך גפ יוסרו המיסים כי בסך הכל משקיעים חשובים לשוק הדיור, אך בתקופה כזאת של משבר הממשלה לא יכולה שלא לנקוט צעדים המחרים התנתקו מהמציאות - 250 משכורות בשילוב של בנקים חסרי אשראי שמדביקים משכנתאות לפנסיות - זה מתכון לאסון. אני מבין את המשקיעים שדואגים לכיס שלהם אך בהשקעות תמיד יש סיכונים וכללי המשחק משתנים(ראה שוק ההון)
    סגור
  • 11.
    אם השמאי הממשלתי לא רלוונטי, אז תסגרו אותו חבל על הכסף (ל"ת)
    אלפא99 17/08/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • חצי מהמדינה הייתי סוגר - הם רק גורמים נזק (ל"ת)
    אחד 17/08/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 10.
    רינו צרור: "מיד אחרי כחלון נשוב לעזה לראיין את הקבועים (ל"ת)
    רינו טרור 17/08/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 10
    דב 17/08/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמה נכון. זו התקשורת שמתעמרת בנו. זו הרמה; אלה היכולות; וזו התוצאה של העם האומלל ממה שהוא מקבל מהתקשורת. וצרור וכמותו מעזים להתהדר בתואר "עיתונאי." נותנים מיקרופון, והם הופכים, לא עלינו, "כלבי השמירה של הדמוקרטיה. לא להאמין לעזות המצח והחוצפה.
    סגור
  • 9.
    כחלון בת יענה
    אפי 17/08/2016 13:56
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מתי יהיה סוף התהליך עד סוף התהליך מחירי הדירות יעלו אז אם וכאשר תהיה ירידה זה יהיה למחיר של היום מה השטות הזו על מי אתה עובד מי באזור המרכז הולך לגור בקרית מוצקין אתה מוציא מחיר למשכן בראשון לציון 1.4 מליון זה לא יקר 100 דירות לעשרת אלפים מבקשים קזינו ביחסות כחלון תמכור אשליות לא נורא להגיד טעיתי השוק חזק ממני או לחילופין תגדיל את העצה תאשרו עשרות יחדות ועדות מעקבות את תהליכי הבניה בשנים קבלנים מחזיקים שטחים ומחכים לעליה נוה יהושע בר״ג מחירים עולים כמו במדרגות איפה אתה חי תסתכל מסביבך בירושלים למחירים תשלח ירושלמים לגור בקרית מוצקין או חריש
    סגור
  • 8.
    כל המניות מרוסקות והוא מתעסק לי בנתונים של השמאי
    הבורסה מתה 17/08/2016 13:55
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הממשלתי השקרן ובנתונים של הלמס המעוותים תטפל כבר בבורסה הכושלת ותתחיל מלבטל את האופציות השבועיות שנועדו לעוד רווח מעמלות על חשבוננו.
    סגור
  • 7.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 17/08/2016 13:54
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
    סגור
  • 6.
    כחלון גאון הדור.מעלית שעולה חייבת לרדת. וזה שר האוצר
    טלטל 17/08/2016 13:54
    הגב לתגובה זו
    16 10
    של מדינת ישראל.מה יש לצפות ממוכר אביזרי רכב שנתנו לו כח.כן אני הצבעתי עבורו וזה כבר לא יקרה שוב
    סגור
  • מקובל עליך שיהיה ראש ממשלה? (ל"ת)
    ומוכר ארונות 17/08/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • גם ביבי לא סחורה, חוץ מלנאום ולשקר הוא לא יודע כלום
    שמטוב 17/08/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כחלון יפול בקרוב ומייד אחריו יפול שקרניהו
    סגור
  • 6
    דב 17/08/2016 14:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מודה ועוזב ירוחם, ואינני רוצה להיכנס לתהייה - כיצד הצליחה התקשורת לפמפם לך על (כחלון=כישלון) המצליח.
    סגור
  • 5.
    כל יום כתבה חדשה על הנדלן. ארגז כלים לא עוזר לו
    כל יום הוא מתראיין 17/08/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    4 4
    הוא צריך מיסים לממן את מחיר למשתכן .הגירעון גדל בגלל זה
    סגור
  • במקום לבנו 100 אלף דירות השר משה כשלון מטיל מיסים
    שמטוב 17/08/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ועושה הגרלות. מה הוא חושב הכחלון הזה שעל ידי גימיקים הוא יוריד מחירים ? אן שעל ידי ייקור הדירות למשקיעים הוא יגרום להם להוזיל . כל בעלי הדירות יתאפקו שנתיים, יפסידו כמה אחוזים ויתנו למשה כשלון ליפול ואז השר שיחליף את משה כשלון יבטל את הגזירות אחרת גם הוא יפול.
    סגור
  • 4.
    פשוט שר אוצר טמבל. אי אפשר לבלבל אותו עם עובדות (ל"ת)
    רמי 17/08/2016 13:46
    הגב לתגובה זו
    8 11
    סגור
  • שיכוני כחלון תריסי פלסטיק ומקרר אמקור לאכסן חומוסלמונלה (ל"ת)
    חזרה לשנות ה-70 17/08/2016 13:58
    הגב לתגובה זו
    5 7
    סגור
  • מי שאין לו כסף יגור גם בדירה קטנה 20 שנה עד שיתקדם.
    שמטוב 17/08/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כך זה בכל העולם. דירה היא קורת גג ולא פינוקים.
    סגור
  • 3.
    הנתון של השמאי הממשלתי יותר מדויייק!!!!
    כנסו להסבר 17/08/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    8 17
    1. השמאי הממשלתי בודק את מחירי הדירות בכל מקום ומקום בפני עצמו, הלמ"ס בודקים את ממוצע המחירים בארץ ככה שאם קנו יותר דירות בדרום הממוצע יורד אפילו אם מחיר הדיורת עצמן עלה. 2. הלמ"ס החשיב גם את נתוני מחיר למשתכן בממוצע בממוצע שלו והשמאי הממשלתי לא... כי זאת הנחה נקודתית ולא רלוונטית לבדיקת מחירי הדירות בשוק החופשי.
    סגור
  • השמאי בודק סלקטיבית ומגמתית...
    אחד 17/08/2016 16:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הלמ"ס מקיף יותר וחסר פניות. מר אז לעומת זאת מהנדס הנתונים על מנת לנפח הבועה. כמה דירות יש לו?!
    סגור
  • 2.
    כחלון=כישלון
    דב 17/08/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    10 10
    דברי הבל ורעות רוח. המציאות בשטח היא הקובעת. כל היתר אלה קשקושי מלים.
    סגור
  • 1.
    כחלון תתעורר !!קריית מוצקין ?? פחחחחחח (ל"ת)
    יהלי 17/08/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    5 10
    סגור
  • האוצר מצא את הפרה הצולבת החדשה