12:43 סוריה: הקואליציה כבשה מידי דאע"ש מאגר נפט מהגדולים במדינה

11:39 בזק תקנס ב-11 מיליון שקלים לאחר שהפרה את הוראות השוק הסיטונאי >>

10:25 ח"כ עזריה: הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה - לגיטימציה לשחיתות >>

09:42 תיקון: ההסכם של לוויתן עם Heerema הינו מחודש אפריל

07:56 השנה האקדמית נפתחה - שביתת מרצים ב-17 מכללות

07:53 טראמפ: הבסנו את דאע"ש בעיר ראקה הסורית - נשמור על השלום באיזור

07:50 פעיל חמאס נעצר הלילה כשברכבו 70 אלף שקלים שיועדו למטרות טרור

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

לוי יצחק: "השוק לא מאמין למנטרה שמחירי הדירות יירדו"

 |  52
אחרי דו"ח השמאי
Share
ביום שאחרי דו"ח השמאי הממשלתי לפי מחירי הדירות עלו ב-2.5% ברבעון השני אל מול הרבעון הראשון, הרוחות סוערות - בעיקר בשל העובדה שנתוני השמאי הביעו יום אחד בלבד לאחר נתון הלמ"ס לפיו ברבעון השני דווקא נרשמה ירידה של 1.3% במחיר הדירה הממוצע.
 
לוי יצחק, עורך מחירון הדירות: "מי שחווה את שוק הנדל"ן מודע לעובדה שהמחירים הדירות מטפסים, באיטיות, אבל בבטחה. נכון שקיימת עלייה בבניית דירות חדשות, אך רובן נהנות במחיר למשתכן, ופונות לפלח שוק ספציפי של זוגות צעירים. וגם כאן, עד שהם יקבלו את הדירות יעברו שנים. לעומת זאת, משפרי דיור חשים במחסור בהיצע, בעיקר בדירות מיד שנייה וגם בדירות חדשות, משום שמיעוט של יזמים בונים בבנייה רגילה שאינה למחיר למשתכן. בעלי הדירות מעלים את המחירים ומתפשרים כלפי מטה באחוזים ספורים בלבד, או בכלל לא. השוק לא קונה ולא מאמין למנטרה החוזרת שהמחירים ירדו, ורוכשים כשמוצאים נכס, כדי שבעתיד לא ישלמו יותר. חשוב גם לציין, שבאזור המרכז, גוש דן והשרון חלק גדול מהדירות שנרכשות על ידי משפרי דיור הן דירות חדשות מפרוייקטים של תמ״א 38, ומחירן גבוה מדירות יד שנייה ועלותן משפיעה על ממוצע המחירים".


יגאל צמח, יזם הנדל"ן ומנכ"ל ברגרואין רזידנטיאל: "המאמצים של האוצר צריכים להתמקד ביצירת מלאי קרקעות זמינות לבניה, פתיחת שוק האשראי ליזמים והורדת נטל המס הכולל על מחירי הנדל"ן. במקום לפעול בצורה הגיונית ולהגדיל את צד ההיצע, משרד האוצר פועל בפאניקה ורק מעלה מיסוי (העלאת מס רכישה, העלאת מס על מחזיקי דירה שלישית וכו'), ואינו מכניס גורמים פיננסיים שיתנו מימון לפעילות נדל"ן. עם הגדלת צד ההיצע, היינו הקצאת מגרשים חדשים של המדינה לשוק הבניה עליית המחירים תיעצר, המלאים יגדלו וגם איכות הבניה תעלה. כל פעולות משרד האוצר מתרכזות איפה שקל לפקיד לפעול– היינו העלאת המיסוי על צד הביקוש, מיסוי על הרוכשים או בעלי הדירות. הם לא מבינים שבכך נעצרת תנופת הבניה והגדלת המלאים, כי הקונים והיזמים חוששים ממדיניות המשך המיסוי על בעלי דירות. כתוצאה מכך, מלאי הדירות ירד והמחירים ימשיכו לעלות. לראיה - הדוחות של הרבעון האחרון שמראים שמחירי הנדל"ן ממשיכים לטפס".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

52 תגובות ב-34 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
34 סמי 21/08/2016 17:34 לוי יצחק מושקע חזק בנדלן, אין ערך למילה אחת שלו (ל"ת)
33 שולט 20/08/2016 18:01 האם מישהו בישראל שולט בריבית בארהב ולא מעוניין שתעלה ? (ל"ת)
32 החגיגה נגמרת 20/08/2016 13:51 המדינה חייבת להוריד את המחיר לרוכשי דירות למגורים
המדינה חייבת להוזיל את מחירי הדירות לרוכשי דירות למגורים בלבד. כלומר: לגוזות צעירים ורוכשי דירה ראשונה וכן למשפרי דיור. לבעלי שתי דירות ומעלה הרוכשים את דירותיהם להשקעה אין בעייה שמחיר ישאר גבוהה. איך עושים זאת? ובכן" 1. ע"י מחיר למשתכן, שבו זוגות צעירים רוכשים דירות במחיר שווה לכל נפש, כ70% מערך השוק שלהם. מחיר השוק של הדירה נשאר גבוהה וכאשר יבואו לממש הם ימכרו את הדירה במחיר המלא. 2. למשפרי דיור, המדינה צריכה להקל על תשלומי המס מצד אחד ולהכביד את ידה על רוכשי דירות להשקעה. בד בבד על המדינה להטיל מס משמעותי על דירה שניה ומעלה, כך משעלות אחזקת דירות למהשקעה תגדל ותשתלם פחות ויש להניח שיהיו משקיעים שיממשו את דירותיהם. "ההפליה המתקנת הזו" לרעתם של משקיעי הנדל"ן רק תעשה צדק היות וב-20 השנים האחרונות הם נהנו מאפליה משמעותית לטובה. האם כחלון בכיוון?? בוודאי שכן: פרוייקט מחיר למשתכן אמור להנפיק כ- 100 אלף דירות לזוגות צעירים. העלאת המיסוי על השכרת דירות מקטין את כדאיות ההשקעה בנדל"ן. שיווק קרקעות מסיבי, כניסה לפרוייקטים חדשים והמס על דירות ריקות יגדילו את היצע הדירות.
31 אור לגויים 20/08/2016 13:32 החלק המרכזי במדיניות הוא יצירת ציפיות לירידת מחירים
כאשר הציפיות הן לעליית מחירים בלתי פוסקת וכאשר האלטרנטיבה להשקעה כמעט איננה קיימת, ברור שמשקיע נבון יבחר להשקיע בנדל"ן. כאשר ההיצע בשוק יגדל וכאשר הביקושים ימותנו באמצעים שונים כמו מחיר למשתכן, יש סיכוי טוב שגם הציפיות יתהפכו ויהפכו לציפיות לירידת מחירים. במקרה כזה זרם ההשקעה בנדל"ן יפסק, ומשקיעים יעדיפו לממש את נכסיהם (בשוק יורד). שינוי הציפיות יגיע בתהליך ארוך בתנאי שממשלה תתמיד במדיניותה. אך כאשר השינוי בציפיות יגיע המהפך יהייה מהיר וחד וממשי הנכסים יפגעו ממנו קשות.............................
30 מי צודק? 20/08/2016 08:56 למס בודק לפי 68 ערים, השמאי הממשלתי לפי 17 ערים (ל"ת)
29 כלכלן 19/08/2016 20:05 הפוך
אם מחיר הדירה ירד ושכר הדירה יעלה המשמעות הגדלת התשואה לדירה שנייה שתביא גל ביקוש חדש
28 משקיע קטן 19/08/2016 20:03 ממתין כדי לקנות
מקווה שכשלון יצליח להוריד כדי שאקנה דירה רבעית ע"ש הילד מעוקלת אלי 100% ..
27 אבי 18/08/2016 14:24 הדרך המהירה להורדת מחירי הדיור
מיסוי ריווחי הון כמו בשוק ההון. מיסוי בגובה 25% על רווח שנתי. התשואה תהיה אפסית והעסק לא יהיה משתלם.דירות יהיו לקונים ולא לספקולנטים! מחיר הדירה יגלם את מצבה ולא ניצול של מצוקה.
26 כותב 18/08/2016 09:05 לא שמאי ולא כחלון
כשהמדדים ברחבי העולם יתחילו לצנוח ירדו המחירים תהליך גלובלי בלתי נמנע כפי הנראה, ממליץ לזוגות צעירים לחכות בסבלנות לירידות מחירים.
25 אנשים ירוצו לנדלן 17/08/2016 18:07 אנשים ירוצו לנדלן כשהבורסה תקרוס ומחירי הדירות לא ירדו
העתיד כאן
כותב 18/08/2016 09:06 הנדלן יפגע ראשון (ל"ת)
24 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 17/08/2016 14:02 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
23 שונא אינטרסנטים 17/08/2016 12:36 השוק גם לא האמין שמחיר חבית נפט יירד
מ-150$ ל-50$. השוק גם לא האמין שחשבונית הסלולר תרד מ-500 שקל ל-30 שקל.
יוסף פותר החלמות 17/08/2016 13:37 והושק גם לא האמין שמחירי הדירות ביפן .....
ארצות הברית ,בריטניה וכו' ירדו -לאדם יש ראייה פסיכולוגית של הטעיית ראייה קצרת הטווח בא הוא נוטה לחשוב שמה שעולה יעלה לנצח ומה שיורד ירד לנצח עם הממשלה לא תצליח להוריד מחיר דירות כוח השוק ירסק אותו לריגרסיה הסטטיסטית הממוצעת שלו .
22 האם הכל אינטרס נטו ? 17/08/2016 12:14 איפה האמינות.?.גם מחירוני הרכב לא משקפים
אני שואל את יצחק לוי לגבי מחירוני הרכב את מי הם משרתים ?השמח לקבל תשובה.... נב" נסתי למכור רכב לפי המחירון ממש צחקו עלי ואפילו לגלגו שלא נדבר על עוגמת הנפש שחוויתי ..אז מה קורה פה ????? אולי תסביר לנו...האם אני פראייר שמכרתי את הרכב פחות מהמחירון בהרבה או שזה תאכלס מה שקורה בפועל בשוק ?? ומחיר המחירון לא ממש רלוונתי
מגיב 17/08/2016 12:54 לקנות רכב יד 2 יותר קשה מלקנות רכב יד 1
לקבל מימון 100% בריבית פריים פלוס מינוס חצי על הרכב החדש זה לא כמו לקבל 60-70% בריבית 4-5% על האוטו המשומש ועוד לחפש 30-40% הון עצמי.בלי שום קשר, אתה משווה נכס שערכו יורד עם השנים לנכס שערכו עולה עם השנים (עובדה) ומצפה לדמיון. קצת אבסורדי.
21 אדם 17/08/2016 12:10 מחירי הרכב של השמאי האינטרסנט
בקניית רכב משומש המחיר הוא כ30% פחות מהטבלאות של השמאי האינטרנסט. הוא מוכתבים על ידי חברות הביטוח שמעוניינים שיהיו מנופחים כי זה הבסיס לאשראי ומכאן נגזרת פרמית הביטוח. מתקשה להאמין לאינטרסנט ששעבד את יושרתו לטובת גופים אינטרסנטים.
20 גנט ילן 17/08/2016 11:54 רק היא תוריד את מחירי הדירות בהעלאת ריבית
כל הממושכנים ימכרו כי לא יוכלו להחזיר מליון שח משכנתא שהפכו למליון וחצי. לא קחלון ולא מחיר למשתכן ישפיעו. מגיע לכם
סטנלי 20/08/2016 17:58 ישראל ארהב (ל"ת)
19 מחירונים דימיוניים.. 17/08/2016 11:30 הציבור גם לא מאמין ללוי יצחק שיוצר (ל"ת)
עמי 18/08/2016 20:47 דווקא מאמינים למי שמראה שהמלך הוא עירום! (ל"ת)
18 יעל 17/08/2016 11:24 ביקורת
הדברים של המומחה לשמאות מר יצחק לוי הם ארסיים בכוונה תחילה ומצטרפים לדברי להקת המבקרים היזומה על תכנית כחלון שכיכבו בשבועות האחרונים בדפי ביזפורטל . והמרגיז הוא שכולם הם אינטרנסנטים שערוותם חשופה סליחה על הביטוי . הרי המומחה יצחק לוי חייב לדעת שגם בשוק המכוניות הדברים לא משתנים מהיום למחר ונדרש זמן שכל שינוי יבשיל . הרי ברור גם למר לוי שדוח השמאי הממשלתי מתבסס על עובדות חודש קודם ותוכנית כחלון לא רק שלא פועלת עדיין , אפילו החתימה עליה עדיין לא יבשה . אז בשביל מה ללכלך ?
17 סיסרא 17/08/2016 11:07 למה צחקה מיכל ?
כי דוד המלך לא האמין לה והסוף ידוע . למה צוחק כחלון (ראו תמונות) ? כי מחירי דירות ירדו ועוד איך ירדו . זאת חוצפה קטנה וחובבנות גדולה ללעוג ברגע זה לשר ולתכניתו הצודקת שעדיין בכלל לא יצאה מן הכוח אל הפועל וייקח זמן עד שתשפיע על מחירי הדירות . גם מטוס שנוחת זקוק לכמה מאות מטרים של מסלול עד שיעצור לגמרי . הבנת את זה ברוך ? סליחה יצחק .
מעצב שיער 17/08/2016 11:34 למה צוחק יצחק לוי (ראה תמונה) ?
כי הוא יודע שהוא מקשקש בכוונה בשביל לזרות חול בעיני הציבור התמים שסוגד לשמו המפורסם . אולי יש לו כמה דירות בצד מי יודע .
עמי 18/08/2016 20:49 המנטרה השחוקה לתקוף את כול מי שלא מצדד בכחלון ובירידת
המחירים המיוחלת, קודם היה השמאי הממשלתי ארז, הנגיד פרנקל ואחכ הנגידה וכול מי שלא הסכים עם דעתך. וביננו, מתי יש לך זמן לעבוד אם 24/7 אתה על המאמרים והטוקבקים????
סמי 21/08/2016 17:36 נגד כחלון יש קמפיין חזק של כל האינטרסנטים, תפסיק לבכות (ל"ת)
16 אריק 17/08/2016 11:01 גם המחירון רכב שלך לא מתאים למנטרה של מה המחיר האמיתי
שמוכנים לשלם לרכב משומש.
15 ARTIK19 17/08/2016 10:58 כחלון וחכמי האוצר--בילעם המודרני,,,
יורים לכל הכיוונים,והתוצאות הפוכות.שוק הנדלן הינו מחזורי ואם לא היו יוזמים,המחירים היו מתחילים לרדת.
14 הכול קומבינה 17/08/2016 10:48 לוי יצחק היקר תראה לי מי משלם מחיר מחירון על רכב ?
המחיר מחירון טוב לחברות הליסינג והביטוחים בשוק הפרטי לא שווה הרבה..{.דעה אישית בלבד }
13 אלי 17/08/2016 10:45 כותרות ביזפורטל
ושוב כותרות שיוצאות מהקשרן
12 אזרח 17/08/2016 10:31 משלמים כמה לירות ויכתבו מה שהם רוצים
הכל בכסף
11 מלומד 17/08/2016 10:25 תמיד תסתכלו על מעשים ולא על דיבורים
הקבלנים מתראיינים ומספרים שהמחירים רק יעלו, אבל בשטח הם מפחדים לבנות ולהיתקע עם דירות ללא רוכשים.... עאלק יש מחסור של 130,000 דירות והקונים עומדים בתור.... אף אחד לא קונה את זה כבר
שמואל 17/08/2016 11:15 למלומד
"מלומד" לא היה כותב את המילה "עאלק".
יוסף פותר החלמות 17/08/2016 13:47 אני מכיר מלומדים רבים שמשתשים במילה עאלק....
אין קשר בין השימוש במילה לבין אינטליגנציה או השכלה מכוון שלפעמים גם טיפשים מתהדרים במילים מפתות ומרוממות אבל הם עדיין נשארים טיפשים
אחד 17/08/2016 10:44 באמת ?
גם את התאוריה שלך מפמפמים לי כבר כמה שנים כל מיני "חכמים" כדוגמתך......ואת השטויות שלכם מישהו קונה ?
יוסף פותר החלמות 17/08/2016 14:42 לאחד "החכם" באדם .....
תשאל את האמריקאי ואת היפני ואת הבריטי אני לא נביא ואף אחד לא יכול לומר לך מתי הם ירדו אבל דבר אחד אני כן יכול לומר לך בוודאות שהם ירדו בגדול ולא צריך להיות חכם כדאי להבין את המערכת ואם אתה לא מבין את זה לך תשכיל ותלמד את היסטוריה וסטטיסטיקה קצת .
10 3אחוזות בית 17/08/2016 10:15 מס על 3 דירות זה ממש ראוי ונכון לעשות. לכו תיחנקו עם
הדירות שלכם. תשקיעו בבורסה ותפסידו 50% ותשלמו מס מגיע לכם למה שרק חצי עם ידפק כדי לממן ילד בן 3 בגן חינם. עכשיו תורכם להפסיד כסף. או לשלם מס אם כחלון יוותר על המס הזה הוא לא יזכה להיות יותר בשלטון
בן אהרון 17/08/2016 11:16 כבר משלמים המון מיסים: רק אף אחד לא זוכר.
8% מס רכישה, 10% מס מחזור ללא ניכוי הוצאות, 25% מס הכנסה במכירה, 50% היטל השבחה על השבח. זה לא מספיק? ואחר כך מקבל 2.5% תשואה ומשלם עכשיו 1% קנס על הדירה. ארץ אוכלת יושביה, היום בונים רק מחיר למשתכן, לכל היתר אין קרקעות ולא בונים. לכן המחירים עולים.
9 ליכודניק לשעבר 17/08/2016 10:15 כחלון הכסיל נפל במלכדת הדבש של ביבי השועל (ל"ת)
8 כחלון 17/08/2016 10:13 לא יוותר על מס על דירה שלישית. במיוחד אחרי שכמה לוזרים
מארגנים הפגנה נגדו ביום חמישי. ביבי יעשה הכל כדי להישרד ואם הצבור הלוזר רוצה לראות דם ברחובות אז יהיה מס על דירה שלישית. כי זה מרגיע את העם הקנאי וצר העין. אנשים לקחו משכנתא לקנות דירה שלישית. ככה עשה שכן שלי הם גם ככה היו מפסידים ברגע שהריבית היתה עולה קנו דירות זבל להשקעה שאף צעיר לא רוצה לגור שם יש לי שכנה שמוסיפה 500 שח לחודש על שכד כדי להחזיר משכנתא . לה יש דירה יחידה והיא שוכרת דירה בעיר אחרת כי לא נאה לה לגור בבנין ישן. כחלון יפגע בעזרת המס רק בחלשים ובבעלי דירות הזבל שלהם אין ביקוש רק להשקעה
7 דוד 17/08/2016 10:08 רמאים שקרנים - לא להאמין לאף מילה שלהם! (ל"ת)
6 להעביר לילד דירה 17/08/2016 10:07 אחכ הם יצטערו על זה כי שהילד יתגרש היא תקח לו חצי (ל"ת)
עמי 18/08/2016 20:54 אפשר בקלות למנוע, למי שיש דירות יודע להסתדר.... (ל"ת)
5 ג'וייש 17/08/2016 10:07 לכל יהודי יש 2 דעות על כל נושא והוא חייב לפרסמם
נמאס כבר שכל יום מישהו חדש מביע את דעתו . כולם התעוררו כנראה בגלל שיש לכל אחד כמה דירות. כשזה נגע לטייקונים שכבר אינם פה. כולם שתקו אפילו שהם נפגעו בדרך עקיפה. מה שלא רואים מפה לא רואים משם. גם שכר הבכירים בבנקים לא הזיז להם הם אפילו לא עובדי בנק. לכל המייללים ממש מגיע לכם כי ביבי רוצה לתת לכם מה שאתם רוצים דהיינו דירות בזול זה חיוני להישרדות שלו. ואם זה בא על חשבון 3 דירות מה טוב המחאה שהינה פוליטית נגד נתניהו בהנהגת השמאל שמחבל פה במדינה גרם לכך שקבוצות חסרי דירה חושבים שמגיע להם הכל חינם. לכו לארה"ב תשלמו שם על גן ילדים 1000 דולר לחודש שלא לדבר על מס בריאות. ועל שכ"ד ל 3 חדרים מינימום 1500 דולר ועל קניית דירה שם מינימום 300 אלף דולר במקרה הטוב וגם זה באיזה עיירה קטנה שפעם ביובל עובר שם אוטובוס לעם כזה מאוס מגיע הכל.
4 ל 1 17/08/2016 10:06 ל 1
אומרים שביבי מבין בכלכלה אבל הוא לא יכול על כחלון. בגלל ממשלה צרה מי זוכר את ביבי
3 חוקי הטבע 17/08/2016 09:53 השוק יתאפק מלרדת עד שבסוף הוא יעשה את זה באמצע הסלון (ל"ת)
אחד 17/08/2016 11:23 תאור מבריק! (ל"ת)
2 כחלון טועה בכיוון 17/08/2016 09:50 משקיעים לא ימכרו את הדירות שלהם !!! מקסימום יעבירו לילד
מר כחלון כל מיסוי יפגע בחשק של היזמים בהיצע הדירות בעתיד יזכרו לך עוד כמה שנים שאתה הרחקת את היזמים מהשוק
אחד 17/08/2016 11:23 חחחח ולמי יעביר הילד? לנכד בתכנון?! (ל"ת)
עמי 18/08/2016 20:52 למה אתה מודאג חמודי ממה שאין לך? אנחנו יודעים להסתדר
יפה מאד עם הנכסים, את תדאג לנו, תתחיל לדאוג לעצמך. ומצבך מחמיר מיום ליום, ולא רק בגלל מחירי הדיור העולים.....
1 הדרך היחידה להוריד 17/08/2016 09:47 היא להעיף את ביבי שאחראי על העדר תשתיות לבניה (ל"ת)
3 דירות 17/08/2016 10:07 לא צריך עוד בולשביקים אחד מספיק לנו (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש