19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"המס המיוחד על בעלי 3 דירות יפגע דווקא באותן שכבות שכחלון מבקש לסייע להן"

כך אומר השמאי ארז כהן ביום שאחרי העברת התקציב. "המהלך יביא לכל מיני קומבינציות שונות ומשונות"
 |  222
הרוחות סוערות
Share
ביום שאחרי אישור התקציב שכולל גם את המס המיוחד על בעלי 3 דירות ומעלה הרוחות עדיין סוערות.


ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת השמאים אומר היום כי "הדרך של כחלון לממן את ה"חור" התקציבי הינה דרך עקומה שלא תשיג דבר וחצי דבר ורק תגרום לנזקים מיותרים". לדבריו של כהן, דוגמא אופיינית לכך הינה השאיפה, לכאורה, לגבות מיליארד שקלים בקירוב מציבור המשקיעים שיש להם 3 דירות ומעלה. וכך כותב ארז כהן:

1. זוהי שיטה בולשביקית טיפוסית של הכנסת היד לכיס של האזרח שבסך הכל השקיע ממיטב כספו בדירה לעת פנסיה או עבור ילדיו.
2. דרך זו עלולה לגרום לבריחה סופית של המשקיעים משוק הדיור. האם זה באמת מה שכחלון רוצה להשיג? להכניס למצב קפאון או חלילה למוטט שת שוק הדיור?
3. יותר משרעיון משונה זה יגרום למכירה סיטונית של דירות בבעלות משקיעים, הוא יגרום לכל מיני קומבינציות שונות ומשונות של העברת בעלות על דירות על שם ילדים ובני דודים וכן להעלאת דמי השכירות, מה שכמובן ייפגע בראש וראשונה באותן שכבות שכחלון, לכאורה, מבקש לסייע לה.לדבריו של כהן, "אם כחלון באמת מבקש להוציא של השוק רבבות דירות בבעלות משקיעים הממוקמות באיזור הביקוש, בבקשה: שיציע לתקופה מוגבלת מס שבח מופחת על מכירת דירות אלה, זאת תוך דגש על דירות שאינן דירות יוקרה מעל 3 מיליון שקלים. דווקא הטבה זו תגרום למצב של win win  לפיו אלפים רבים של דירות יימכרו וייכנסו למעגל השוק באיזור הביקוש הממשלה תהנה בכל זאת מתמורה נאה באמצעות מס השבח המופחת, ומוכרי הדירות יהיו אף הם שבעי רצון. זוהי, כמובן, רק דוגמא אחת מיני רבות של רעיון יצירתי להגדלת ההיצע. ברור כי באמצעות דיכוי הביקושים ישיג כחלון רק את המטרה ההפוכה וייצא מהזירה כשידו על התחתונה לאחר שיקבל גם איפון וגם וואזארי בעת ובעונה אחת!"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

222 תגובות ב-114 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
114 אזרח מודאג 16/08/2016 22:00 הסתכלות לטווח ארוך
מי שבעל דירות ברור שמוטרד ומי שזוג צעיר בוודאי שהוא מרוצה. אבל אני מאחל לאותם זוגות צעירים שכרגע נלחמים על דירה ,להשיג את מבוקשם ולעבוד קשה כל החיים ולשלם ביטוח לאומי ואת כל המיסים למדינה. ובשלב מסוים לצבור איזה שהוא הון שאיתו אפשר לדאוג לעתידם בעת זיקנה ואז יבואו הצעירים באותה עת וישמחו על הכנסת המדינה לכיסם של אותם אלו שעכשיו שמחים שהמדינה מכניסה יד לכיס של אלו שרכשו דירות במיטב כספם. חברים, הגלגל מסתובב. מי שאין לו היום מרוצה שלוקחים ממי שיש לו היום ומחר הוא יהיה במצב דומה. יש תמורה בעד האגרה.
113 מאיר 16/08/2016 09:29 לך לקיבינימט
אתה וכל החברים החזירים שלך יא טמעעעע!! למה דלא תגיד כמה דירות אתה מחזיק לפני שאתה מחווה דעה אלק מקצועית . נמאסתם !!!!
112 זוג צעיר 16/08/2016 00:27 לכל האינטרסנטים לא יעזור לכם כחלון ענק
בכיינים שעשקו את הצעירים נגמרה החגיגה
שאפיק 16/08/2016 09:41 אתה זוג צעיר כמו שאני קרדיולוג בכיר
חרטטן
111 ערני 15/08/2016 23:39 מרדימים אתכם.....
במקום שכחלון יציף את השוק בדירות (כמו אריאל שרון בזמנו..) וידאג להורדת המחירים, הוא מרדים אתכם וקונה אותכם באיזה תוכנית שטותית של מס על בעלי דירות וכו' שלא תועיל כלום...(היא לא תוסיף דירה אחת לשוק..) ואתם עוד מוחאים לו כפיים על כך...ומרוצים..
110 ארק 15/08/2016 21:57 כחלון מטיס את שכר הדירה עם ההצעות שלו (ל"ת)
109 זורבה התימני 15/08/2016 15:11 די די די
די עם כל המומחים והקשקושים , האוזן כואבת , החלב כבר נשפך והכלב שוב נובח . די , תכנית התקציב והמסים יצאה כבר לדרך , איט איז אפאקט ! למאוננים בתסכולם , או שתמכרו את הדירות או שתעזבו את הארץ או שתלכו לגדל כרוב בים המלח .
108 אורי 15/08/2016 11:41 פתאום מגלים שאנשים התמכרו להשקעה בנדל"ן !
חבר שלי גילה לי פתאום שהוא בצרה : - יש לו 8 דירות (כמעט שלא שילם עליהם מס ) - כעת רוצים מיסים על זה, אבל יש לו משכנתאות וזאת הפנסיה שלו - מה עושים ? מה עושים ? לשלם ? איך משלמים ? ממתי ולמה ? התרגלנו בלי מיסים ועם מינוף נחמד.....
107 משיח 15/08/2016 11:02 מעניין.
מעניין - כמה דירות יש לכבוד השמאי הכותב, לו או לבני משפחתו?
מיטל 15/08/2016 13:33 מעניין שטוקבקים ב 20 שח חוזרים על השטות הזו ומסיטים את
הנושא מהבעייתיות הגדולה של החוק המוזר הזה שמפלה את עשירי ישראל לטובה.....
אנונימוס 15/08/2016 14:23 זה רק מראה לך כמה כוח מצטבר לדור הצעיר
שמידיי יום נכנסים למעגל הזה עוד אנשים, את יודעת מה קורה שליותר מידיי אנשים לא טוב ולמעט כן טוב?
106 מתחת לשולחן ! 15/08/2016 10:09 מעניין במה משלמים להם לכל השמאיים האלה לומר את
מה שהם אומרים . הם תמיד לא משנה מה נוטים בתחזית שלהם כלפי מעלה .
מיטל 15/08/2016 13:34 בוודאי משלמים יותר מ20 שח לטוקבק מזוייף. אבל מה, יש מה
לשמוע וקוראים לזה עובדות ואמת, למרות שהאוצר מתאמץ מאד לטשטש את הסיבות האמיתיות.
shafik 15/08/2016 10:45 כמה שמשלמים לך כדי שבמקום לעבוד תכתוב שטויות (ל"ת)
מיטל 15/08/2016 13:35 20 שח.... בגלל זה הוא עושה העתק הדבק של כול תגובה נבובה (ל"ת)
אנונימוס 15/08/2016 14:26 מיטל ושפיק
כמה פחד, כמה דירות יש לכם לעזאזל שאתם כל כך מפחדים? תראו כמה אתם מיעוט, אתם חושבים שיש פה טוקבקיסטים בתשלום אבל בצד שלכם יש כל כך מעט טוקבקים. תתחילו לעכל את זה המציאות משתנה, ב 18/8 יש הפגנה אתם מוזמנים לבוא ולראות את מה שבישלתם לעצמכם.
אנונימוס 15/08/2016 15:11 שאפיק אני לא קונה דירות במחיר מופקע
ומי שיעשה את זה במיוחד בק.מלאכי ושאר פריפריה יפסיד את התחתונים, דירה בקריית מלאכי לא צרכיה לעלות יותר מ 600 אלף שקל!!! זה היה המחיר עד לא ממזמן, לא לפני 20 שנה אלא רק לפני 5-6 שנים מה השתנה מאז? בגלל שנולדתי בשנתון 85 אומר שאני צריך להידפק?
שאפיק 15/08/2016 14:43 חביבי, זה לא עניינך. לא חייב לגור בת"א. אפשר בק.מלאכי
לקנות אחלה דירות במליון שקל והעיר מתפתחת מאוד יפה. אני גר שם, וזו אמנם לא ה-עיר אבל וואלה, קרובים לכל מקום. נסיעה לים באשדוד או אשקלון- רבע שעה. נסיעה למרכז- חצי שעה. נסיעה לאזור השרון - 40 דקות. ירושלים- חצי שעה. באר שבע- 40 דק'. אז למה לשלם 3 מליון שקל על דירת פח בתל אביב?.
105 שאפיק 15/08/2016 09:52 העולם לא מתחיל ונגמר בגוש דן. תגורו בקגת/מלאכי.
לא יקרה לכם שום דבר. לא חייב לגור בתל אביב, אפשר לגור מסביב ולנסוע ברכבת (במחיר של רבע דירה מתל אביב).
זוג צעיר 15/08/2016 13:34 השקעות זה לא רק נדל"ן, חפש השקעה פחות נצלנית ומעיקה...
אולי אפילו משהו שיועיל לחברה שאתה חי בה. אתם כמו מליציות חמושות שהטלתו על באר מים ודורשים סכומי עתק עבור מצרך בסיסי.
שאפיק 16/08/2016 08:14 תתבייש לך שאתה לא מסוגל לקבל ביקורת. ולא, אני לא משקיע
אני זוג צעיר בדיוק כמוך, רק שאני הלכתי לגור בעיר אחרת זולה והורדתי מהאגו שלי. לא קררה שום דבר.
104 אברהם 15/08/2016 09:28 מזמן לא ראיתי גיבוב כזה של שטויות
האיש דואג רק לכיסו "שיטה בולשביקית" אתם מכירים כזו במיסוי? "לדחוף את היד לכיס" כאילו שמס על רווחי הון או מסחר בבורסה הוא שונה. וזה יפגע בשכבות החלשות, על כך לא ראיתי מילה במאמר המטופש. ולכן לא ברור למה זה יפגע בהן. כנראה רק כדי לקבל כותרת. ולמה עיתון רציני נותן לכך יד ושם את המאמר במקום מכובד. אולי האיש מכובד המאמר ממש לא.
103 שי 15/08/2016 09:12 המס נמוך מידי היה צריך 20k כדי שלא יוכל להפיל על הדייר
ב10 k מפילים על הדיירים עוד 500 ש"ח כמו שעשו לידידה שלי החודש מ3500 ל4000 ש"ח לחודש אבל יותר מזה הוא לא יכול לגבות כי היא תעזוב ככה היא תספוג את ה500 אקסטרה בחריקת שניים.
102 נ. 15/08/2016 09:07 דירה במקום פנסיה
ההורים שלי עבדו קשה כל החיים, אבא שלי היה צבע ואמא אחות. לאבא שלי אין פנסיה בכלל, הוא קנה 3 דירות להשכרה במקום. מה הוא אמור לעשות עכשיו?? אגב הדירות מאפשרות לו פנסיה של 10000, והם כל החיים וגם היום שילמו מס כחוק.
אנונימוס 15/08/2016 10:46 חבר יקר.
אני מבין את מצוקתך, אתה צריך להבין שדור שלם פה מצוקת דיור וכרגע המוצר הזה בחוסר, המדינה חייבת להתערב בשחרור קרקעות ודירות יד 2, דירה מעבר לזה שהיא נכס היא גם זכות בסיסית של כל אזרח. אני מאמין שהמצוקה תעבור כך גם יקלו על המשקיעים, נכון שזה פניסה של אבא שלך אבל זה השקעה לכל דבר ועניין ועל השקעות יש סיכונים חבר והוא היה צריך לקחת את זה בחשבון כמו שהוא בחר שהשקיע בדירה ולא בקרן פנסיה. זה המצב. נסה להבין.
shafik 15/08/2016 09:15 עזוב, אנשים מטומטמים, כמה שתסביר להם שהפנסיות גרועות
הם ימשיכו לצעוק ולהגיד מושחתים מושחתים.
אנונימוס 15/08/2016 12:09 עוד משהו, מריחים את הפאניקה שלך מבין כל הטוקבקים שאתה
מגיב אליהם בפחד רב, אם אין לך על מה לדאוג שב בשקט ותעלה מחיר, איפלו אל תחכה לגזרת המס תעלה עכשיו - בהצלחה.
אנונימוס 15/08/2016 12:05 אין מה לעשות זה מה יש
כמו שהפנסיה גרועה כך גם צריכה להיות השקעה בנדלן - דירות הן קודם כל בית של משפחה ויציבותה, אחר כך היא השקעה וקרן פנסיה והממשלה צריכה לתת על כך את דעתה והיא עושה זאת עכשיו, עד עכשיו זה היה מקלט מס, הסרט הזה נגמר תעברו לסרט הבא.
מיטל 15/08/2016 13:39 פתטי, גם חשמל, מים, מזון וכו הם מצרכים בסיסיים והמחירים
עולים כול חודש בחסות המונופולים. אם יש מחסור המדינה צריכה לפתור ע"ע בניה מסיבית ובאזורי ביקשו, למשל פינוי בינוי שכונתי שתקועים בלי עתיד. אבל להאשים את האזרחים שעובדים קשה ומשלמים מס כמו שאין בשום מקום בעולם וללא תמורה על שחיתות ואזלת יד של הממשלה??? ברור שהיחצנים מתגייסים במרץ לטובת כחלון והאוצר, אבל אין הרבה אדיוטים במדינה, אז לא יהיו רווחים, ואף אחד לא קונה את השטות הזו, אבל כחלון וביבי מאבדים כול יום נקודות לחובתם......
אנונימוס 15/08/2016 14:21 ואם המדינה תפתור ע"י רק בניה
זה גם יפגע בכם כי הכל ירד גם ככה, אין מה לעשות מה שעולה יורד ומה שמנופח מתפוצץ והתגובות שלכם מראות רק דבר אחד: פחד. אני בכלל לא מאשים משקיעים ובוא אליהם בתלונות אבל הם במו ידיהם גרמו לניפוח של הבועה, הרבה מהם גם נהנו ממנה ועכשיו צריכים להתרגל למציאות חדשה. הבעיה שכל אחד מהרחוב ניהיה משקיע כי מפמפמים לו על נדלן.
אנונימוס 15/08/2016 14:15 שבחרת להשקיע היית צריכה לקחת בחשבון סיכון
ככה זה בהשקעות, תתמודדי, המדינה צריכה לקחת צד לפני שיהיה פה נזק למה יהיה נזק? סיפור ארוך אבל בגדול הבנקים מזהירים כל שני וחמישי מהסיכון בנדלן ובחשיפה גבוהה ואז הם מעלים רביות של משכנתאות - הכתובת על הקיר צריך רק לדעת לקרוא, מה נראה לכם שההצגה הזאת תימשך לכל החיים? אתם פתאטים לא אני. יותר ויותר אנשים פה ממונפים עם משכנתאות והלוואות גישור המדינה והבנקים מזהים את זה. המסיבה נגמרה.
101 יוסי 15/08/2016 08:55 ואת מי זה מעניין מה אתה חושב---אתה סה"כ שמאי.
רק בישראל מפרסמים כתב דעה של שמאי. לא להאמין...
ענת 15/08/2016 11:37 עושק מכל בחינה - ורק מטומטמים יכולים לתמוך בחוק החדש
כל אלה שכרגע אין להם 3 דירות, ומרגישים "שדופקים את העשירים" מרוצים מהחוק. אבל האמת שגם זמנם יגיע, ומדינה שמרשה לעצמה לחוקק חוקים דרקוניים כדי לגבות עוד ועוד מס פוגעת בסוף בכולם. בישראל אי אפשר לתכנן אפילו את אתמול, שלא לדבר על העתיד, על הפנסיה (שכבר דפקו לנו) ועל חלקת האלוהים של כל אזרח
100 shafik 15/08/2016 08:44 הבנק נותן ריבית 0, הפנסיות בקרשים, נישאר רק נדלן
וכל מי שחושב אחרת - קשקשן.
99 ירון לונדון 15/08/2016 07:59 הורדה של מס על רווחי הון
זו בדרך היחידה לצנן את שוק הדיור
מיטל 15/08/2016 13:42 הבורסה הקרקסית לא מתפקדת כבורסה, ורק עליית הריבית, או
בניה מסיבית של המדינה תציל את הזוגות הצעירים. מכיוון שאני לא רואה אף אחד מהשניים קורה אז יש בעיה אמיתית. אבל להפנות את התסכולים כנגד אזרחים מהשורה זה גובל בתעמולה האנטישמית שניהלו באירופה לפני פרוץ מלחמת העולם השניה כשהיה משבא כלכלי חריף בגרמניה. אז היהודים היו אשמים במשבר, היום "משקיעים" שזה ההורים שלי ושלך "אשמים" בזה שהמדינה מספסרת בקרקעות ולא בונה באופן מסיבי.
98 רפי 15/08/2016 07:59 לי אין ספק שאגלגל את המס שווה על שני הדיירים שלי. (ל"ת)
אנונימוס 15/08/2016 10:43 בעלי 3 דירות אתם מיעוט בשוק תחרותי.
ולי אי ספק שתשאר עם דירה ריקה :)
שאפיק 15/08/2016 11:14 איזו תחרות? אין דירות להשכרה על מה אתה מדבר
קשקשן
אנונוימוס 15/08/2016 12:53 אגב אם אין תחרות אז המחירים אמורים לעלות עם או בלי
מס של כחלוןת בפועל עלייתם של מחירי השכירות בכלל לא דומה לזו של הדירות כי מה לעשות שהמשכורת שלנו לא עלתה כמו מחירי הדיור אפילו לא קרוב, ומחירי השכירות מושפעים מכך, למעשה תמיד המשקיעים מנסים לגרד כמה שיותר אבל דיי הם כבר נוגעים בתקרה. אם מה שאתה אומר נכון אז יש כסף שמונח על הריצפה רוץ ותקנה עוד דירות כי לפי מה שאתה אומר לא אמורה לך להיות בעיה להשכיר ולקבל תשואה. לך על זה בהצלחה.
אנונימוס 15/08/2016 12:07 שאפיק היקר
אני בדיוק מחפש דירה, ונחש מה יש לי אפשרות לבחור בין 200 דירות עם הקריטריונים שאני מחפש בהם וכולם עם פינוי מידיי (עד פינוי של חודש) ונחש מה עוד? אני אלך על הכי זולה ותאמין לי שבלי שום קשר למס יש כאלה שלוקחים יותר כי הם מחפשים פראיירים ויש כאלה שמציעים פחות ואני אפנה אליהם, בהצלחה לך עם הדירה הריקה שתישאר איתה.
שאפיק 15/08/2016 14:47 חמודי, אין לי שום דירה להשקעה. אבל אתם זורעים חול
בעיני ציבור שלם. בהצלחה לך.
מיטל 15/08/2016 13:44 חחח, המשכיריןם עומדים אצלך בתור בחלומות הוורודים שלך,
לא עדיף שתתעורר ותנסה למצוא עבודה? כי דירה אתה כבר לא יכול לקנות כפרנסה.....
97 ירון לונדון 15/08/2016 07:58 נשמע כמו איש מדושן שיש לו מה להפסיד
אנחנו- השכבות המוחלשות דווקא חושבים שזה רעיון מצויין למסות אנשים מדושנים כמוך
96 המומחה 15/08/2016 07:58 למסות מהדירה ה-5 ומעלה. שם הכסף הכבד (ל"ת)
95 אלי 15/08/2016 07:33 מס דירות
איך בדיוק מר ארז המס יפגע בשכבות החלשות . בעלי 3 דירות ויותר הם חברי הכנסת והשרים , 3 דורות הם רק 10%מהדירות ולא ישפיעו על כלום אינטרסנטים7
94 לא אינטרסנט 15/08/2016 07:29 מספיק כבר עם האינטרסנטים
אין מס יותר צודק ונכון מזה
ענת 15/08/2016 11:39 סתם שמחה לאיד
כל אלה שמרגישים "דפוקים" חושבים שנעשה צדק. חכו שאתם או ילדכם פעם תחסכו משהו ,בעבודה קשה ו"קריעת תחת" ואחרי שחשבתם שהבנתם את הכללים ודאגתם לעתידכם, יבוא פוליטיקאי מושחת ויחליט לקחת את מה ששלכם כדי להעביר לקואליציה לשימושים הזויים
93 ערן 15/08/2016 07:26 משקיע
המס יגולגל אך ורק על השוכרים.המשקיעים ימשיכו בצדק לקבל את התשואה על ההשקעה שלהם. הצעד של כחלון פוליטי בלבד מתוך יאוש שלא הצליח להביא להורדת מחירי הדירות לכן גופק את השוכרים המסכנים. אף אחד לא ימכור דירה אלה יקמבן. באם הממשלה מקמבנת אז התושבים לומדים לקמבן.
שמוליק 15/08/2016 08:46 כחלון = כישלון (ל"ת)
92 צמח 15/08/2016 07:08 רק צמיחה
הדגש חייב להיות על פעולות מעוררות צמיחה . חייבים לעודד את השכבות שאינן עובדות לרכוש מקצוע ולצאת לשוק העבודה .במקום קיצבאות סובסידיות ומענקים לעובדים החדשים כתוספת למשכורת .
מיטל 15/08/2016 13:46 איזה שטויות, דור שלם של צעירים שילם הון תועפות על מקצוע
והשכלה ואין מה לעשות עם זה. אם אתה לא מקורב לממשלה/עיריה/חברה ציבורית גדולה כמו חברת חשמל ומקורות, אין לך מה לחפש בהשכלה, עדיף שתעבוד בעבודת כפיים. תמיד צריך אינסטלטור או חשמלאי.
91 מאיר 15/08/2016 06:52 דאגה לחלשים?
הדבר שיחזיר את הדיור בישראל לרמה שפוייה זה מה שקרה בארה"ב ב2008 אני מתפלל שזה יקרה גם פה וכמה שיותר מהר הלוואי
90 מאיר 15/08/2016 06:44 פגיעה בחלשים???
המסקנה שלי מהכתבה היא שהשמאי הזה הוא בעל 3 דירות או יותר ,וכל אחת שווה פחות מ- 3 מיליון שקלים.
89 אדם 15/08/2016 06:09 למה תמיד מראיינים אינטרסנטים?
דעתם של שמאים ,קבלנים ובנקאים היא ברורה. המחירים יעלו כי יש מחסור עצום בדירות , בגלל העליה העצומה לישראל ולא בגלל הריבית הנמוכה!! כ240 משכורות חציוניות לדירה חציונית זה נורמלי וכמובן מחיר שוק! תזכרו מה קרה ביפן, אירלנד ארצות הברית וספרד!!
88 יפה 15/08/2016 05:58 שיטה לעקיפת המס-גרושים פיקטיבים
אם יש לכם 3 או ארבע דירות ואתם נשואים ,תתגרשו פיקטיבית .כל אחד יקבל 2 דירות ןלא תצטרכו לשלם מס. גם אם יש יותר מארבע דירות לפחות ארבע ראשונות לא תצטרכו לשלם.---פיתרון עקום לחוק מטומטם זה מה יש. בזמנו זוגות שניהלו עסק משותף התגרשו פיקטיבית מאחר שאחדו את הכנסותיהם ולכן דרגת המס עלתה כשהיו נשואים. בא השר גפני ב-2014 ואמר לא עוד, ביטל חוק מעוות זה. גם כאן זה יקרה.
2 15/08/2016 11:51 גם את המס של 10% לא יצתרכו לשלם (ל"ת)
87 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 15/08/2016 04:18 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
שאפיק 15/08/2016 09:50 אחי, אתה חייב לראות רופא דחוף, או למצוא עבודה אכלת תראש
בכל פורום אפשרי כל כתבה אותה תגובה חלאס!!! מאיפה יש לך זמן?! לך תעבוד יא עצלן!!!
86 מעמד ביניים 15/08/2016 02:00 למה כחלון עשה "הגנת עשירים" וקבע תקרה למס הזה???? (ל"ת)
85 מוטי 15/08/2016 01:05 מעניין כמה דירות יש לכחלון. בטח רק 2. מסכן (ל"ת)
84 ערני 15/08/2016 00:58 מרדימים אתכם...
במקום שכחלון יציף את השוק בדירות (כמו אריאל שרון בזמנו..) וידאג להורדת המחירים, הוא מרדים אתכם וקונה אותכם באיזה תוכנית שטותית של מס על בעלי דירות וכו' שלא תועיל כלום...(היא לא תוסיף דירה אחת לשוק..) ואתם עוד מוחאים לו כפיים על כך...ומרוצים..
83 ירד , עמלתו תרד! 15/08/2016 00:04 ארז כהן דואג לתחת שלו! כשמחיר הדירות
שמאים, מתווכים ופרסומאים גרועים אפילו מקבלנים....הם פרזיטים!!!!!
מיטל 15/08/2016 13:49 במקום לתקוף את ארז כהן,מה יש לך להגיד על אחיזת העיניים? (ל"ת)
82 א. ל 14/08/2016 23:57 מס שלילי
אם כך כדאי להטיל על דירה שלישית מס שלילי, שייטיב עם השכבות החלשות.
זוג צעיר 15/08/2016 13:39 רעיון ענק!!! המדינה תשלם לכל בעל דירה שמוכן להשכיר אותה
ואז בעלי הדירות יגלגלו את הסבסוד לשוכר.
81 מס 14/08/2016 23:22 כחלון הבלוף יצא זה מס לכיסוי הוצאות ממשלה ולא הורדת מחי
מחיר הדירות תתבייש כחלון בחרתי בך לכלכת אותה
80 עעע 14/08/2016 23:13 תמות נפשי עם פלישתים.דביל (ל"ת)
79 ארז ארז... 14/08/2016 23:00 איך הוא דואג לזוגות צעירים...
איך הוא דואג לשוכרי הדירות,יאלה יא מעפן אתה באמת חושב שמישהו קונה את "הדאגה" שלך...,אתה דואג רק לבעלי ההון יה מושחט ,לא עשו אותנו באצבע והדבר האחרון שמעניין אותך הוא שהבועה תמשיך להתנפח ומחירי הדיור ימשיכו לעלות ולא הזוגות הציעירים.
מיטל 15/08/2016 13:49 קודם כול כותבים מושחת, ולא שאתה תבין את ההבדל.... (ל"ת)
78 והחלטתו סקטוריאלית 14/08/2016 22:58 האם אתה אומר שכל צעדי השר נועדו לשמר את המנדטים שלו ? (ל"ת)
77 אזרח 14/08/2016 22:23 ארז יקר.אי אפשר סתם כך להעביר דירה
רשות המסים יכולה להחליט שזה לצורך הברחת מס ולגבות ממנו מס מלא כבר בהעברה.
מיטל 15/08/2016 13:50 כבר העברנו..... (ל"ת)
76 חסר דירה 14/08/2016 22:14 תורת המשחקים
המס נועד לעודד את בעלי הדירות הריקות להכניסן לשוק! מטרה סמויה עם משמעויות ברורות.
75 אסף 14/08/2016 22:03 רעש מיותר
אני לא ילד. ישנה אקסיומה בפוליטיקה בארץ. את הטון קובעים בוועדת הכספים. גפני הצהיר שהחוק הנ"ל לא יעבור. רבותיי -החוק לא יעבור.
שולמן 15/08/2016 08:07 בדיוק (ל"ת)
74 איככס 14/08/2016 21:44 איזה פרצוף לא כשר של נוכל... (ל"ת)
מיטל 15/08/2016 13:51 ותגובה יותר עיניינית,? או שאין לך מה להגיד חוץ משטויות (ל"ת)
73 טלסקופ 14/08/2016 21:22 הזורעים בדמעה ברינה יקצורו
השמאי הזה בדבריו הממוספרים מזכיר לי את ה'רשלה מאוסטרופולי אלטזאכן . איזה גיבוב של סמרטוטייאדה כמו באולימפיאדה לנכים בשכל .
72 להתעלם מהשמאי 14/08/2016 21:12 עוד קשקשן בשער
לא תיארתי לעצמי שאחד עם תואר מקצועי של שמאי הוא כל כך אנטימקצועי , שטחי (בכלל לא מבין בבולשביזם מה זה באמת) ובסך הכל מתיימר להיות נביא בעל . מי שמך ? ברור שיעשו קומבינות בשביל להמשיך להשתמט מהמס המוצדק הזה . יטפלו בכולם כמו שהחלו לטפל עכשיו על פי החוק במקלטי המס בחוץ ובחשבונות החסויים של אלפי ישראלים משתמטים . החלה נהירה גדולה וגלויים בהסכמה מפחד החוק . השמאיהזה כנראה אינטרסנט בעצמו עם הרבה דירות . מעניין אותו ההון השחור שאוכל כל חלקה טובה , כמו השלג דאשתקד .
71 ש. ת 14/08/2016 20:44 מס על דירה שלישית
מי שיש לו 3 דירות הוא לא מסכן שדואג לפנסיה . כל שוק ההון משלם מס ולכן כל דירה שאינה למגורים היא הון שעליו יש לשלם מס
ענת 15/08/2016 11:43 בסך הכל היה צריך להעלות את המס על השכרה
לבטל את הפטור על 5000 ש"ח ולהעלות את המס נניח מ-10% ל- 20%. במקום לכנוס את כולם , להפעיל שמאים להערכת השווי (איך זה בכלל הגיוני???) , ולגרום לכולם לחפש שיטות לעקוף
נ. 15/08/2016 09:11 ברור שכן!
אבא שלי היה צבע, אין לו פנסיה בכלל! יש לו רק 3 דירות שמכניסות לו 10000, על זה הוא משלם מס כחוק! אם יאלץ למכור את הדירות הוא יאבד את הפנסיה שלו.
יפה 15/08/2016 06:04 מס דירה שלישית
מסכימה אבל יש לשלם על רווחי הון, כלומר על הכנסה זה שיש ארבע דירות לאדם לא אומר שהוא מרויח עליהן כמו אחר שיש לו רק שתי דירות, יכל להיות שמרויח אפילו פחות,לכן יש למסות הכנסה.
70 שונא אינטרסנטים 14/08/2016 20:37 איזה חמוד ארז כהן...דואג לשכבות החלשות פחחחחחחחחחחחח
נשאר רק לשיר..."איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא"...ארז כהן מסריח מאינטרס. כל הדאגה שלו זה שמחירי הדירות יירדו. השכבות החלשות מעניינות לו את הישבן.
69 eby 14/08/2016 20:24 אוי כחלון.מילא שאתה טירון בתחום אבל שלל יועצך הפשלונרים
איפה כל היועצים ?איפה הניסיון שלהם?מילא שטוקבקיסטים כותבים :"למה בעלי דירות משלמים לפי 10% (שלא מקנה למשכיר להגיש אפילו שקל של הוצאות) ולא לפי האחוז השולי(שכן מאפשר להגיש הוצאות וחשבוניות שבשורה התחתונה היו מותירים בידי האוצר הרבה הרבה פחות מ10% בהכירם את עם ישראל הומבינטור ומגייס החשבוניות)". המדינה עושה הכל כדי לאלץ את המשכירים לבחור במסלול 10%. אבל אתה כחלון מוכן בכל זאת ליצור מצב בלתי אפשרי ולהחזיר את תמונת הקומבינות במקום להפעיל את מערכת גבית המיסים מכל האלפים בעלי מספר דירות שכבר שנים לא משלמים כלל מס .להכיניס את בעלי דירות הפאר לאותו סל של מחזיקי דירות מטות לינפול בנות 70 ו80 ויותר שנים.להכניס לאותו סל את רוכשי ויורשי דירות מקום המדינה ועד 2007.באותו סל עם המשקיעים מ 2007 ועד היום זה טימטום בסדר גודל בל יתואר.תזכור כחלון שאם תמוטט את שוק השכירות במקרה הטוב ואו את אותם זוגות צעירים שקפצו בעשור האחרון מעל הפופיק.זה יהיה עבורך אות קלון וסופו של הליכוד ונתניהו יחדיו.
68 עוז 14/08/2016 20:06 ארז צודק כל מה שכחלון רוצה זה עוד ועוד מסיים גועל נפש
ארז צודק כל מה שכחלון רוצה זה עוד ועוד מסיים גועל נפש במקום להפשיר קרקעות מוזלות לבניה של דירות לזוגות מעלים מס רכישה מבטלים הורדת מעמ עוד מס על מחזיקי 3 דירות זה הדרך של כחלון המנהל הוא ספסר הקרקעות הגדול מחסות כחלון
67 הרצל הפרסי 14/08/2016 20:04 אני לא מבין
כל הזמן הפרשנים והמומחים למנהם מעלים את התענה שהבתים ואנשים קנו זה הפנסיה שלהם , אני מבין אם לבן אדם יש 2 דירות או 3 דירות אבל מעבר לזה זה עסק לכול דבר ועיין אז מדוע הפרשנים מציגים אותם כמיסכנים , ושגוזלים אותם אז למה לא מציגים אותי כניגזל כאשר אני מקבל כסף של הבראה ביולי מס הכנסה גוזל מימני 50% מימה שקיבלתי למה אף אחד לא מדבר על זה , כי את הקטנים מותר לגזול אבל כשנוגעים השמנת של השמנים אז קמים כול הפרשנים ומגוננים על. " המסכנים"
יפה 15/08/2016 06:09 הרצל
יש לשלם על הכנסות, אין לי בעיה שישלמו על כל הכנסה מכל דירה אבל לא על ערך הדירה, זה מטומטם. תאר לך שאומרים לך הרצל אתה שווה 1000000 מליון שח ועל זה תשלם , לא רק על ההבראה שאתה מקבל. מה תעשה? אבל אתה פרסי ובטוח תמצא קומבינה.
66 רפאל 14/08/2016 19:36 אם כחלון היה מגביל עלייה במחיר ההשכרה ...
הצעד יכשל כי המשכירים יגלגלו את המס על השוכרים . אם היה בד בבד איסור למשך 3 שנים הבאות על העלאה בשכר דירה אז הצעד היה משיג את יעודו. כל מה שכחלון השיג זה את המחאה הגדולה הבאה על הדיור
65 חכם 14/08/2016 19:35 כחלון יגרום למיתון כללי בענף הבניה
מיתון כזה יוביל למיתון כללי במשק. והאחריות תיפול על שר האוצר הבא. כי ביבי יעיף אותו. ואם ביבי לא יעיף אותו ביבי יעוף גם כן. כי לאזרחים לא תהיה עבודה. וכמובן לא יעמדו בתשלומי במשכנתא.
64 חחח 14/08/2016 19:33 לא מבין למה אי אפשר לעצור את הדיקטטור הזה שגונב מהפנסיה (ל"ת)
63 חובב נדל"ן 14/08/2016 19:32 המס כ"כ קטן מזערי ובלתי מורגש. תגדיל כחלון!!!
מי שתקוע עם דירה שניה בשווי 40 מיליון ש"ח גם רוצה לשלם. למה שרק עניים עם דירות של 5 מיליון ישלמו??? מאות אלפי משפחות מחזיקות 2 דירות של 50 מילון ש"ח. כנס באבי אביהם!!! זה כסף שהם גנבו. כסף ששדדו. ראה המפלצת ענבל אור . ראה בירן כולם מבצעים פשעים נגד האנושות( הציבור היהודי) השמאי הנוכל מסיט לפשעים נגד האנושות!!!!
ציפיתי 14/08/2016 23:56 קח לו בבקשה
קח לנו עוד בבקשה קח לו קח מאיתנו ותחלק לאברכים לרוסים לעניים גם ביזבוז וגם תחליף מדינה 2 מכות בעזרת מס קח-לו כבוד
62 dw 14/08/2016 19:27 תגובה 3
3. אדוני מבקש לרשום הדירה על שם הילד? בבקשה. זו זכותו המלאה של אדוני. אממה? הילד שלנו כבר לא יוכל להנות יותר מדירה מסובסדת (מחיר למשתכן), מה שיגדיל סיכוי הזכיה לאותם זוגות צעירים שאין להם אבא עם 3 דירות. כמו כן תקווה שהילד לא יתגרש, כי גרושתו לא תראה אותך ממטר והיא תדרוש לקבל לידיה את הדירה, או חצי ממנה. נראה כמו סיכון לא מבוטל, וזה המקום להזכיר ששליש מהזוגות מתגרשים, ואף אחד מהם לא חשב שזה יקרה לו. נו? אז אולי עדיף פשוט להפטר כבר מהדירה ה 3? את הכסף אפשר להשקיע בשוק ההון. אידיבי פיתוח יא שהונפק לפני שבועיים הציע 4.25% צמוד. ברוטו. כן. יש מס. 25% . מה לעשות? משקיעים צריכים לשלם. גם משקיעי נדלן.
קשקוש 15/08/2016 07:24 מחיר למשתכן זה רק זמני. וטוב שהילד לא יזכה בו
כי זה מכספי המיסים שלי. בנוסף הגרושה של הילד לא תקבל כלום ויש אפשרות למנוע את זה ועוד בקלות. להשקיע בשוק ההון זה הפסד בטוח ולממן ילד בן 3 בגן. קחלון יעוף מהשלטון זה רק עניין של זמן. וכל חוקי הנפל שלו יעופו יחד איתו ועם ביבי
יפה 15/08/2016 06:12 צדקנים נמאסתם
המס על אי די בי הוא על הכנסה ולא על מחיר האגח ואל תיתמם
שמטוב 15/08/2016 03:24 תילמד חשבון לפני שאתה מנמק. זכאות "למשתכן" זו בדיחה
מקסימום 5 אחוז סיכוי שתתמש מכיוון שמקסימום 1 מתוך 20 יזכה בזכאות "בהגרלה". להלן דוגמא למי שלא מבין חישובים: 1. מחיר מוזל עכב זכאות "למשתכן" שווה (לדוגמא) סיבסוד 300 אלף שקל. 2. בגלל ההסתברות של 5 אחוז בלבד לממש את זכאות למשתכן, הסיבסוך 300 אלף שקל הוא בפועל רק סיבסוך 15 אלף. הבנת ? לך לקחת שיעורים פרטיים במתמטיקה.
61 טלטל 14/08/2016 19:23 איזה כיף לי!יש לי 2 דירות של 10 מיליון כל אחת ולא אשלם
מאומה!!!! יש לי ידיד שייש לו 10 דירות עם מחיר ממוצע של 500000 שח כל אחת ס"ה דירות בערך של 5 מיליון שח.אבל הוא ישלם ים של כסף לאוצר.הוא ינסה למכור הדירות ולקנות במרכז דירה של 5 מיליון ש"ח.מה שיקרה בפועל שמחיר הדירות במרכז יטפס לשמיים והמחיר בפריפריה יצנח ואז יהיה שמח בבנקים שנתנו הלוואות לדירות בפריפריה שערכן ירד.חכמולוג כחלון
לא מעניין החבר שלך 15/08/2016 07:26 למכור את הדירות שלו ולשלם מס שבח ואחכ מס רכישה
לדירה בדיונית. כל מה שכתבת הוא טמטום אחד גדול ולא אמין בכלל וגם החבר רק יפסיד מהמהלך המטופש הזה כי השלב הבא אחרי הצעקות של הצדקנים יהיה מס רכוש על דירה שניה וראשונה
60 dw 14/08/2016 19:21 3 תשובות לארז כהן
1. שיטה בולשביקית לא יותר מהבולשביזם במיסוי משקיעים משוק ההון. או שלדעתך מיסוי 25% מרווח הון של אלף שקל זה בסדר, בעוד 25% מרווח נדלני של מיליון שקל זה לא בסדר. 2. כן. המטרה היא צמצום חלקם של המשקיעים בשוק הנדלן, והגדלת חלקם של הרוכשים לשימוש עצמי. מיטוט שוק הנדלן? נו נו. בהתחשב שמדובר בקומץ של 50 אלף אספני דירות, מתוך סך של 600, ובהנחה שחצי יקמבנו וירשמו על הילד אז מדובר במכירה של 20-25 אלף יח"ד נוספות בשנה הקרובה. זה מיטוט זה? אולי ירידה של 5-10% במחירי הדיור. So? 3.
59 למכור בגלל אחוז ? 14/08/2016 19:19 מי שהשקיע בדירות הוא כנראה מאוד חכם (תשואות מטורפות)
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ברור שמחירי הדירות ימשיכו לעלות בעשרות אחוזים והשכירות תתן תשואה של לפחות 4% מי שימכור בגלל המס , יבכה בסוף השנה.
שמטוב 15/08/2016 03:37 התשואה על השקעה נמוכה: בין 2 אחוז ל- 4 אחוז.
למה משקיעים ? בגלל שלהשקעה בתוכניות חיסכון ופיקדונות התשואה שלילת בדרך כלל. האם יש תשואה בהשעקעה בבורסה הישראלית משתלמת ? לא תשואה בבורסה הישראלית לטווח ארוך באמצעות קרנות ודומיהן היא עם תמורה אפסית (עובדים עלינו בעיניים באמצעות מספרים מטעים). השקעות בבורסה לטווח קצר הן סוג של השקעה בקזינו, משקיע סולידי לא מוכן השקיע בקזינו. מה האופציה היחידה להשקעה בישראל שהייתה עד כה? השקיה בנדל"ן. מה יקרה המשקיעם הקטנים לא ישקיעטו בנדל"ן ? הם ישקיעו רק בחו"ל. מה יקרה אם לא ישקיעו בדירות להשכרה ? המשכירים של היום יגורו ברחוב כי לא יהיו דירות להשכרה. זה שיעור קצר בכלכלה למי שלא מבין איזה נזק לכלכלה גורמים ביבי שקרניהו ומשה כשלון.
58 קקק 14/08/2016 19:18 מעניין איך זה שאתם נותנים לו במה כל כמה ימים
הרי ברור שהוא מייצג אינטרס של מישהו...האמת שאני כבר בקושי קורא כאן...נמאסתם עליי...פעם הייתי גולש הרבה פה...אבל נמאסתם עליי עם כל האינטרסנטים הללו...חבל.
57 י 14/08/2016 19:04 אולי גם השמאי מחזיק בדירות מרובות...!? (ל"ת)
56 משה 14/08/2016 18:11 מחירי השכירות טסים בגלל מס כחלון
מה עשה הגאון לכחלון? הטיל מס שיגולגל ברובו על השוכרים. הרי אם עד עכשיו בכו השוכרים כי חלום הדירה מתרחק עכשיו יהיה להם יקר אפילו לחלום. כל בעלי הנכסים, כולם מעלים מחירים ובטירוף. למה להיתפס לא מוכנים, היום זה 3 דירות ומחר מהדירה הראשונה. והשוכרים? מה אכפת לכחלון מהם העיקר החרדים והמתנחלים שמנים ומדושנים
55 צעיר אבל חכם 14/08/2016 18:11 בעל הבית שלי התקשר וביקש תוספת כי יש לו 10 דירות
ובקרוב אולי יוטל עליו מס. אמרתי לו שאני מוכן בחוזה הבא להוסיף 100 שקל כי העלו לי את המשכורת. אבל לא יותר מכך. הוא בכה ויילל שלא תהיה לו פנסיה ושהילדים שלו יהיו עניים ושאני אציל אותו. שלא פייר שערך הדירות שלו רק שילש את עצמו. ריחמתי עליו מאוד, אבל הסברתי לו שיש דבר שנקרא שוק חופשי ובמחיר שהוא מבקש הדירה שלו תעמוד ריקה... אמרתי לו יש בקומה מעלי דירה להשכרה במחיר זול, אחרי שיפוץ. כנראה בעל הבית שם אינו בעל 3 דירות. ויש בבניין ליד דירה שהתקבלה בירושה ולכן בעל הבית שלה משכיר בחצי מחיר כי אין לו הוצאות עליה והוא לא כועס על המדינה. איימתי עליו שאני בדרך לסגור עם אחד מהם והוא ויתר על ההעלאה והבטיח לשים מזגן חדש בסלון. נתתי לו תוספת של 100 כמו כל שנה. רק כי הוא באמת מסכן.
צעיר לא אמין 15/08/2016 07:28 ספורי פוגי (ל"ת)
54 ותבינו שכחלון פועל מ 14/08/2016 18:11 תראו מי היללנים המדושנים
לא נורא יללנים מדושנים , אז תשלמו מס , לא יקרה שום אסון !
53 יוני 14/08/2016 18:06 רואה את הלחץ ו....זו גדולתה של ההחלטה
חיים במדינת להלהלנד ... ממונפים עד העצם ..בועת מחירים ועדיין מייללים כי הם פוחדים אז מי פוחד? הממשלה על הבנקים האנשים שקיבלו 0 ריבית וחשבו שהם חכמים גדולים וקנו וקנו ועוד פעם קנו דירות להשקעה כדי לשלם 10 מס ומי עוד מפחד חוץ מהבנקים ? - כל שרשרת המזון - שמאים. קבלנים. ולא חסר עוד במעגלים הללו אז עצה קטנה - מה שעולה מהר גם יורד ככה זה בטבע להרגע - סה"כ עשיתם קופה דיי יפםה כמה שנים טובות אז יש לכם מאיפה להפסיד העתיד ורוד חברים גם אם לא יהיה לכם 3 דירות . גם 2 זה אחלה
52 אורי 14/08/2016 18:02 שימו לב מה אמר ארז כהן לוואלה ב 3 לאוגוסט 2016
ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, התייחס למהלך ואמר כי מדובר במס שיבריח משקיעים משוק הדיור ויביא לפגיעה חברתית בציבור שוכרי הדירות. "הבולשביזם של ימי מפא"י העליזים חוזר. האוצר הגדיל לעשות והכריז הבוקר על כוונתו להגדיל את המס לאחוז מערך הדירה מה שעושי להגיע במקרים רבים לעשרות אלפי שקלים לשנה ולהבריח סופית את המשקיעים שעוד נותרו לפליטה בשוק", אמר. "זוהי טעות קשה ביותר מבחינה כלכלית, זאת מכיוון שמקום להרוויח מיליארד שקלים כפי שהאוצר מתכנן, יוצא שכרו בהפסדו, זאת משום שהמשקיעים פשוט יברחו סופית משוק הנדל"ן וכך ייגרם נזק כלכלי כבד ביותר". זאת אומרת הוא חושב שהמשקיעים יברחו
ציפיתי 14/08/2016 23:57 כן כמוני
להשקעה בחו"ל שאחרים ישלמו לקח-לו אני-לא דיסלקציה מגבעת אולגה עיוורן ילדות פשוט הגשמה יופי
51 האמא של הבועות 14/08/2016 18:02 האם יש ספק שהנדלן בועה ? לי לא (ל"ת)
50 אורי 14/08/2016 17:59 לתת פטור ממס שבח זאת טעות , רק מעודד עוד משקיעים לרכוש
ולמכור ללא מס כמה שיותר מיסו כבד על משקיעים
אההה 14/08/2016 20:57 בגלל זה הוא הציע שזה יהיה מוגבל בזמן (ל"ת)
49 אורי 14/08/2016 17:57 מסכים צריך להעלות את המס ל 2% שלא יוכלו להעלות שכר דירה
תהיתי לעצמי מתי החזיר התורן יעלה לרגל ויבכה
48 007 14/08/2016 17:49 זה יצליח רק אם יגדירו שכל "קומבינה" היא עבירה פלילית
הרי עם ישראל ממציא "קומבינות" לכל מצב
אורן 15/08/2016 04:04 נכון ומי שקונה דירה עובר עבירה פלילית ויאסר (ל"ת)
47 רמי 14/08/2016 17:42 שהוצר
יטיל מס על כל בעל נכס מעל 3 מליון ₪ ב18000 שח ,4 מליון 36000 שח וכך הלאה...
46 ליאור 14/08/2016 17:30 אצלי כולם כבר קיבלו מכתב התרעה
בתור בעל 5 דירות אצלי כולם כבר קיבלו מכתב בו אני מודיע להם שבמידה והחוק המיותר הזה עובר הם ישלמו תוספת של 400 שקל לדירה. כחלון לא מבין איזה נזק הוא עושה.במקום לטפל באופן יסודי בבעיה הוא מנסה כל מיני קיצורי דרך !!!
אחד 15/08/2016 01:37 הכח בידי השוכרים
בעשור האחרון נהיה ספורט לאומי לרוץ לקנות 2-3 דירות ויותר... אנשים ראו שהמחיר רק עולה ולכן קנו... ומה קרה לענף הנדל"ן? כמובן פרח מחירים עלו וגם דירות רבות נבנו כי זה היה משתלם לקבלנים. ומה היעוד של אותם דירות? כמובן שכירות. כלומר מספר הדירות לשכירות גדל בהתאם לביקוש הספקולנטי ולא לביקוש בפועל... ולביקוש הספקולנטי אין שובע מאחר והוא ממונף... לכן השוק מוצף כיום בדירות המיועדות להשכרה בהרבה מעבר לצורך הממשי דבר הבא לביטוי בתשואת שכירות הנמוכה ביותר בעולם אחרי טיוואן! סה"כ בממוצע 2.18% בלבד בת"א !! ולמה זה ממש לא מפריע בעלי הדירות?! כי הם בונים על עליית ערך הנכס בעיקר שמהווה עיקר הרווח. מה יקרה כעת עם המס החדש? חלק מבעלי הדירות יפטרו מהדירה השלישית והלאה שלהם.. אולי יקנה אותה אחר כדירה שניה ואולי יקנה אותה שוכר לשעבר... כלומר היחס בין הבקוש וההיצע לא ישתנה ולכן גם השכ"ד לא ישתנה....אז שלא יעבדו עליכם המס יפול אך ורק על כתפיי המשכירים. משכיר שינסה להעלות ישאר בלי שכ"ד!
עידן 14/08/2016 23:25 למה שלא תגלגל אל השוכרים שלך
גם את חשבון החשמל את הארנונה שלך ואת מס ההכנסה שלך? וגם את הטסט לרכב? אין סוף לחזירות ולשחיתות כאן בארץ. לא משתלם לך לשלם את המסים האלה? אז תמכור את הדירות. בדיוק כמו שאם לא משתלם להשקיע בבורסה (בגלל המס או בגלל כל סיבה אחרת) אז אף אחד לא מכריח אותך וזה לא אומר שאתה יכול להתעלל באנשים אחרים גם אם לדעתך המדינה "לא בסדר".
חחחח 14/08/2016 23:12 בדיחההה חה חה
חודש אחד בלי שוכר ואתה על 4
45 יוסיפון 14/08/2016 17:25 כל הכבוד כחלון
טענות של בעלי עניין
44 שי 14/08/2016 17:19 אנו, אותן שכבות מחוסרי הדיור שציינת מזוכיסטים..
עכשיו אנא אדון שמאי גש לשלם את המס גם אתה
43 אריה 14/08/2016 17:17 בעלי הון ושקרנים
היה מזמן נכון שהמס על שכד יהיה שמס השולי של הנישום כמו בכל מדינה נורמלית משום מה הקשר הון שילטון יצר עיוות כך שמי שעובד ולפרנסתו משלם מס עפ השולי שקבוע בחוק וזה בממוצע 25% ומי שרוכש דירה משלם 10% אין בזה לא הגיון ולא צדק ודרך אגב גם בבורסה ישלם 25% אז למה שלא ירכשו דירות ויעלו את המחיר ?
בלה בלה בלה 15/08/2016 07:31 מס שולי זאת תעמולה של כאלה שלא מבינים כלום
מס שולי לא משתלם לאוצר. בבנין שלי שולמו רק 2500 שח לכל דייר על הרכוש המשותף . זיפות גג, פיצוצי צנרת, ועוד אחד הדיירים גם החליף מטבח כי התמוטט לו לדיירת אחת היה פיצוץ צנרת בדירה והיא החליפה עם רצפות . כל זה צריך להיות מוכר לא? במידה ויהיה מס שולי כולם יתחילו להשקיע בדירות חחחח ביבי לא יקבל שקל
יפה 15/08/2016 06:21 מסכימה לשלם
על הכנסות יש לשלם כמו מס רווחי הון אבל לא על ערך ההשקעה. אף אחד לא משלם על אגח או על מניה שקנה אלא על הרווח שנוצר ממנה. בעלי דירות משלמים על הרווח ממכירתה ונכון משלמים רק 10% על השכירות, שישלמו 25% כך יצא שגם בעל דירה אחת נוספת ישלם מס אמת ובהרבה מקרים יכל להיות שההכנסות ממנה עולות על הכנסות של 4 דירות זולות.
42 יואל 14/08/2016 17:05 טוקבקיסטים לטובת העונש
שימו לב, מפעילים טוקבקיסטים בשכר כדי להכשיר את הרקע למס ההזוי והבלתי צודק שיזכר לדורות. העם לא אדיוט. העם יבין בסוף.
אנונימוס 15/08/2016 10:35 חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מה לא הפנמתם שאתם מיעוט? הרי אם היו רוצים באמת לגרום לזעזוע היו ממסים גם את בעלי 2 דירות ואז היה פה רעידת אדמה וכן גם נסיון לגלגל חלק מהמס על השוכרים. רצו לתת דחיפה קלה, אבל זה רק ההתחלה של מה שהולך לקרות פה בנדלן, הגזרה הזאת עוד תראה לך כמו מתנה.
41 אופקים נתיבות שדרות 14/08/2016 17:02 הדירות חינם ללא כסף. מרחק שעה ברכבת מת"א
בואו לאסוף דירות בחינם. שכ"ד נאה. חינוך איכותי. שכנות טובות בשר ומראה!!! רק אהבה מביאה עוד דירה. ועוד דירה ועוד ילד!!!
שמטוב 15/08/2016 03:41 יש דירות אבל אין עבודה במקום המגורים
4 שעות ביום נסיעה למקום העבודה ובחזרה. לאחר 20 שנה של עבודה מטורפת כזו מקבלים התקף לב וניפטרים מכל הצרות.
40 אלי 14/08/2016 16:59 מס דירות
כולם בוכים שנים כולם משלמים 25%מס על השקעות ודירות פטורות ממס מדינה של חארות
39 משה - חיפה 14/08/2016 16:53 לכחלון יש חשיבה של מישהו משנות החמישים. (ל"ת)
38 כחלונזים מכוער דמגוג 14/08/2016 16:52 אין סוף ליוהרה ולטיפשות של האיש כחלון שהשתן עלה לו לראש (ל"ת)
זוג צעיר 14/08/2016 23:14 ולנצל מצוקה של דור שלם בצורה כ"כ צינית
וחסרת אחריות, איך תקרא לזה?
37 ייאי 14/08/2016 16:50 מזמן לא קראתי בליל שטויות כמו אלה של ארז כהן (ל"ת)
שמטוב 15/08/2016 03:43 בקרום לא תיקרא אלא אלא תרגיש.
מי שלא מבין דרך הראש מבין דרך הרגליים. הוא נותן תיאור מצב ריאלי, מתאים רק למי שמסוגל לחשוב. לא מתאים למי שמסוגל רק לפלוט סיסמאות.
36 אקי 14/08/2016 16:48 שימסה ב3000₪ כך המון דירות יחזרו לשוק המכירה
ב5000₪ האתר של יד2 יקרוס....
35 יוגב 14/08/2016 16:38 שר
האוצר מפיל את הליכוד יחד אתו הוא מבין שהוא גמור פולטת.
34 עמיר 14/08/2016 16:38 אני חושש שארז כהן צודק!!!! יש להכפיל את המס כדי להבטיח
שבעלי הדירות ימכרו אותן ולא יוכלו לגלגל שום דבר!!! גם הציפייה שלהם לזה שעליית ערך הדירות תפצה אותם גם על ריבית המשכנתא וגם על המס על שכר הדירה וגם על מס הרכוש החדש, תתבדה בקרוב כשהמחירי הדירות יעצרו בחריקת בלמים ויתחילו לרדת! ולמה הם יירדו? כי ריבית המשכנתא היום פחות אטרקטיבית, הצעירים יחכו גם שנתיים למחיר למשתכן כי בשביל חצי מיליון שקל הנחה שווה לחכות, וכמובן המשקיעים כבר לא באים בגלל כל המסים! ללא ביקושים השוק יצלול
33 חיים 14/08/2016 16:38 איטרסנטים
מי שכל הזמן מפחיד מעלית מחירים, אלה בעלי האינטרסים . לא קראתי שאיזה קבלן אמר שמחירים ירדו. כל הזמן הם מפחידים מעליית מחירים. אל תאמנו להם. המחירים חייבים לצלול. חכו למגמה ותראו את תופעת העדר. כל אוגרי הדירות ימהרו להיפטר מהסחורה . מה שקורה פה זה דבר הזוי. צ"ל ירידה של 30% לפחות.
32 דני 14/08/2016 16:37 ישלם
מס יעלה את שכר הדירה אבל הנכסים יישארו איתי, שר האוצר לא יישאר בתפקידו מפלגתו מרוסקת.
31 תשובה לכותב 14/08/2016 16:35 ארז כהן, יש הנחה במס שבח למי שיזדרז שכחת????
קוראים לזה מס שבח לינארי וזה בתוקף רק עד 1.1.2018 אז קדימה למכור!
30 דוד 14/08/2016 16:35 שר
האוצר נחל כישלון גדול בהורדת מחירי הדיור ולכן מפנה את המס הזה על בעלי הדירות.
29 קיקו 14/08/2016 16:35 כחלון מלך וגם צריך מס על כל עליה במחיר דירה למכירה
יעלו מחיר ישלמו מס מיוחד !
כחלון 14/08/2016 23:16 נלקח בחשבון כלומר בוטל הפטור על מס שבח (ל"ת)
28 משכיר 5 דירות 14/08/2016 16:34 הודעתי לדיירים ששכר הדירה עולה- והם ירקו לי בפרצוף!
מעולם לא קרה לי דבר כזה! הם אמרו שהם עוזבים אם אני מעלה בשקל אחד ואין לי כוח לחפש דיירים אחרים! יש כל כך הרבה דירות להשכרה חדשות בעיר, ממש לא קל למצוא דייר!
שמטוב 15/08/2016 03:46 חכה שנתיים והם ישלמו תוספת כולה.
בשנתיים הללו הם יגורו ברחוב. בדוק אפשרות להשכיר דירתך לתיירים, תקבל הרבה יותר כסף.
משה 15/08/2016 00:29 מס על דירות
אתה שקרן אולי אתה מנערי האוצר שתקבלו כולכם סרטן בראש
27 מס 14/08/2016 16:33 3 דירות זה המון המון המון המון דירות לכו לעזאזל (ל"ת)
26 איציק מנדל 14/08/2016 16:25 השמאי הזה צריך להיות מחוסר עבודה
באיזה פרוטקציה הכניסו את "דעתו" אני מניח שזו בקשתו האישית של עורך הכתבה ומייצג את דעתו האיש הזוי
טוקבקיסט... 14/08/2016 17:07 כמה אתה מקבל על כל תגובה? (ל"ת)
אזרח 14/08/2016 16:36 זו התגובה הכי נכונה שקראתי!
השמאי ארז כהן צורח: יעבירו את הדירות לבני דודים באפריקה. איזה טמטום?! הארז כהן צורח: רק באזורי ביקוש פטור ממיסים! מי יגדיר איפה נגמר אזור הביקוש??!! ובסוף מסיט לאלימות נגד כחלון תןך צרחות מהג'ודו!! נוכל כזה מעולם לא שמעתי!!!
25 אמיר 14/08/2016 16:22 צו השעה
לכל בר דעת ברור - חייבים להוציא אוויר לאט, לאט מבלון נדלני , כי פיצוצו יביא נזק לכול המשק ואף יכול להביא להתמוטטות כלכלית של מדינה . יש הרבה דרכים לכך , אך מה שנעשה עד עתה לא הספיק , לכן כל צעד בכוון מבורך בתנאי כלכלי הקיים בעולם .
24 איציק מנדל 14/08/2016 16:22 הצעד הנכון הנבון והמתבקש זה שנים
צריך תבונה כלכלית לביצוע המהלך וכחלון הפתיע לטובה
23 רישום על שם ילדים 14/08/2016 16:16 מדובר בסיכון גם אם זה על שם הילדים אז בטח אם זה על
שם הבני דודים הסבתא ועוד כל מיני קומבינות. זה סיכון גדול מהרבה סיבות. הכי טוב לגלגל את זה על השוכרים עוד שנתיים הממשלה הזאת עפה מפה והכל יתבטל
עוז 14/08/2016 20:08 הממשלה לא תעוף כי העם מטומטם וימשיך לשלם (ל"ת)
דני 14/08/2016 19:43 לי דווקא יותר נח שוכרים לתקופות ארוכות בלי חודשים ריקים
והתעסקות עם השכרת הדירה.
מוטי 14/08/2016 18:44 קדימה תנסה
ניתן להחליף משכירים כמוך בקלות. אתה מדבר כאילו יש לך מוצר יחודי במחסור..
מרד משקיעים 14/08/2016 18:29 לא צריך על שם הילדים, מקימים חברה משפחתית ומאגדים את
כול הדירות, ולהגיע לפחות ל30000 ש:ח שכירות חודשית כדי שיהיה כדאי, ולקנות עוד ועוד דירות ושכחלון יתפוצץ על הרעיון הכי מטומטם שנזרק אי פעם לחלל האוצר. אם בעלי 10 המשפחות השולטות במשק קובעות את החוקים צריך לחקות אותן ולהנות מההטבות שהם מארגנים לעצמם.
אזרח 14/08/2016 16:39 נכון. כמו שבטלו את מס בורסה. את מס הארנונה!!
אהבל: שמאל טיפשוני. המס רק יעלה ויעלה. גם לדירה שניה. וגם יותר מעכוז 1 מצחיק. יגיע ל-10% משווי הדירה השלישית!!!!
22 עכשיו 14/08/2016 16:14 הם רוצים פטור ממס שבח . זה ממש יגרום להם למכור מיד
הכל
21 המשך כך כחלון 14/08/2016 16:12 הם מ פ ח ד י ם !!! (ל"ת)
ALFA 14/08/2016 16:27 מר ברוך אתה פשוט טיפש
לכחלון אין שצץ של מושג ככלכלן.... בקושי ניהל את אוטו כחלון אביזרי רכב בטירת הכרמל.... כחלון עושה טעות אחרי טעות מכיוון שאינו ראוי בהשכלתו להיות שר אוצר.... את מי זה משרת ??? את בוביניהו כמובן.... הצעד האווילי של כחלון מקורו בהיסטריה וחוסר הבנה , יקרה דבר פשוט בעלי 3 דירות ויותר יעבורו לילדים בני דודים ומקצתם אכן ימכור ( במחיר השוק לא בהפסד ) ויוציא את הכסף מהארץ וישקיע בחול , מי שידפק כרגיל זה המצביעים הדבילים של כחלון ושל ביבי שמונעים מנאומי הפחדה ... מי ירוויח ??? כרגיל החברים של ביבי ... הקבלנים ... מדינה שרוצה לעזור לתושבים צריכה ( כמו בסינגפור ) להקצות קרקעות בחינם ולבנות לבד עבור מיעוטי יכולת וטיפשים ( כמוך ) צעדים כאלה באמת יסגרו פערים ויטיבו עם העם ... אבל... למפלגות השלטון אין רצון... הם בונים על עם טיפש חסר השכלה שמפחד מצד אחד מטילים מארן... ומצד שני חושב שרק אלהים יעזור לו.... תתעורר מותק אתה וחבריך לפני שהמדינה שאבי וחבריו בנו לא תלך קקן.... ואז מי שישאר פה יהו אתה שכמותך ורוב ערבי שישלוט ... אנחנו מן הסתם נהיה בחול....
20 אזרח סוג א 14/08/2016 16:09 למה ארז מסיט לאלימות נגד כחלון???
במקום לשמוח על האפשרות לשלם קצת מיסים מהמדינה שגנבו ושדדו את קופתה כולם בוכים! אני מציע גילוי נאות!!! כמה דירות השמאי מחזיק???
שמטוב 14/08/2016 18:50 אני מציע למדינה להחרים חצי מכספך בבנק בתור מס
הכסף שיוחרם מחשבונך יהיה כמובן לטובת למדינה ואתה תהיה מאושר (או לא ...). מגיע לך שאתה תשלם מחיר מהכיס שלך למען המדינה ולא תנדב אחרים אחרים לשלם.
מרד משקיעים 14/08/2016 18:29 קודם תלמד עברית, אח"כ כלכלה.... (ל"ת)
משה 14/08/2016 17:34 קשה להיות טרול? כמה משלמים לך? (ל"ת)
מי גנב מיסים? 14/08/2016 16:34 הבעיה היא שהמדינה גונבת לאזרחים ומרמה אותם
כל הזמן המיסים עולים וכל הזמן אין להם כסף
19 כחלונזים מכוער דמגוג 14/08/2016 16:03 אין סוף ליוהרה ולטיפשות של האיש כחלון שהשתן עלה לו לראש (ל"ת)
משה - חיפה 14/08/2016 17:17 זה בסדר, הוא לא סיים ארבע כיתות (ל"ת)
18 שאלה 14/08/2016 16:03 חסרי הדירה ממילא לא מסוגלים לקנות דירות שיוצאו למכירה??
חד הטיעונים שעולים הרבה, זה שחסרי הדירה, השוכרים, לא מסוגלים לקנות את הדירות שהמשקיעים אמורים למכור, או שהקבלנים תכננו למכור לציבור המשקיעים. מדובר בחוסר הבנה עמוק של השוק. מי שקובע את המחיר הוא הקונה שמוכן לשלם הכי הרבה ולא המחיר שהמוכר ביקש. אם המוכר יודע שקונים היום בשוק מוכנים לשלם x שקלים ואתה בא ולא מוכן לשלם, הוא באמת לא ימכור לך ויחכה לקונה אחר. אבל אם משקיעים איבדו חשק לקנות בגלל מס חדש, ורק צעירים מתעניינים בדירה שעומדת למכירה, בעל הדירה (או הקבלן) יהיה חייב להוריד מחיר כי אין לו ברירה! אין לו הצעות ביותר מזה והוא מתייאש כעבור כמה חודשים ומוכר. נקודה נוספת: בין כל 600,000 השוכרים יש בהחלט כאלה שמסוגלים לקנות כבר היום, יש כאלה שכמעט מסוגלים לקנות, ויש כאלה שמסוגלים לקנות אבל לא איפה שהם באמת רוצים לגור, ויש כאלה שמסוגלים לקנות באמצעות מחיר למשתכן. ממש לא נכון להסתכל על רבע מהאוכלוסיה כאילו הם קשי-יום וחסרי אמצעים
מרד משקיעים 14/08/2016 18:30 הנמלה שרוכבת על גב הפיל ואומרת לעצמה: כמה שאנחנו גבוהים (ל"ת)
כמה שטיות 14/08/2016 16:36 מחירי הדירות דומים למחירי הדירות בארהב (ל"ת)
עידן 14/08/2016 23:31 מחירי הדירות כרגע בארה"ב
נמוכים כמעט פי 2 מישראל
17 אבי 14/08/2016 16:02 הקפצת שכר הדירה "בכוח" תגרום ליותר דירות מאשר דיירים
אל השוק נכנסים כל שנה שוכרים חדשים וכל שנה עוזבים אותו שוכרים. הביקוש למגורים בשכירות אינו קשיח כפי שטוענים הנדלניסטים. הנה דוגמאות לאוכלוסיות שהביקוש שלהן גמיש בהחלט: בכל שנה סטודנטים צעירים שגרים עם ההורים מתלבטים אם להמשיך לנסוע באוטובוסים או באוטו לאוניברסיטה, או לעבור לגור סמוך לאוניברסיטה בדירה שכורה. כמות הסטודנטים שתצא בשנה הבאה מבית ההורים תהיה נמוכה בהרבה מהרגיל אם שכר הדירה יהפוך ליקר במיוחד. קבוצה נוספת היא שוכרים שגרים עם שותפים וכבר מרוויחים לא רע ומעוניינים להתחיל לגור כל אחד בנפרד. הם יתפסו 2 דירות של 2 חדרים במקום אחת בלבד. כל שנה יש כאלה, אך אם המחיר יקפוץ הרבה מהם יוותרו על התענוג. הקפצת השכירות גם תגרום ליותר זוגות נשואים לקבל החלטה לגור עם ההורים לתקופה. במקביל לכך, תתפלאו לשמוע, יש פה ושם דירות שעומדות היום ריקות. יש גם יחידות דיור ריקות במושבים, הצמודות לבית קרקע בד"כ. הן אינן מושכרות משיקולים שונים של בעל הנכס או בעלי הנכס. אלא שאם באמת שכר הדירה יקפוץ לרמה גבוהה, חלק מאותם בעלי דירות יבחר בכל זאת להשכיר אותן, ובכך להכניס יחידות דיור לשוק
שמטוב 14/08/2016 19:00 יותר פשוט - בעלי דירת ישכירו לתיירים במקום לתושבים
כדי לממן את המס. והדיירים התושבים ? יגורו ברחוב. מי שלא היה במדינה לפני עשר שנים לא יודע שהמדינה התחננה לבעלי דירות שישכירו דירות, כי המדינה לא מסוגלת לממן דירות להשכרה. לכן המדינה ביטלה מס הכנסה על השכרת דירות לתושבים. עכשיו כאשר המדינה דפקה את בעלי דירות שהאמינו לה הם יפסיקו להשכיר לתושבים. ישכירו לתיירים בדמי שכירות כפולים. מי שחושב שבעלי דירות הם פריירים ילמד בדרך הקשה שהם לא. הרכוש הוא בידיים שלהם והם יעשו בו מה שהם רוצים.
אחד 15/08/2016 01:40 יש מאות אלפיי דירות להשכרה אבל תיירם כמה יש?! (ל"ת)
ALFA 14/08/2016 16:29 אבי יא טמבל ממש לא
תראה כמה קופצים יש על כל דירה ריקה להשכרה במרכז.... 1000 2000 דירות לא מה שישנה....
16 דמעות תנין של 14/08/2016 16:02 אספני הדירות. המסכנים השקיעו סך הכל לפנסיה ולילדים
ומה עם אלה שהשקיעו בבורסה למען הפנסיה והילדים ולא קנו דירות וקיבלו 25% מס לממן ילד בן 3 בגן. לכל חייהם? מה עם אלה שקנו מניות גז ועברו הרבה פעמים דילולים ומימנו קידוחים שנכשלו . וכשמצאו גז שטייניץ אמר שאי אפשר להוציא את הגז מהארץ ולכן הביא את שישנסקי ודילל את המשקיעים עוד ועוד. יחד עם יחימובי ץ וחבריה שממש לא ישנים בלילה מדאגה לפנסיה של הצבור.קולם גם לא נשמע כשצמחה לה פה בועת נדלן . ומה עם כיל שלפיד סירב למכור בטענה מפגרת שלא מוכרים אוצרות מדינה רק שכח שכיל כבר נמכרה פעמיים ועוד על ידי תנועת העבודה. לפיד גם הביא את שישנסקי על כיל ואמר שכעת המדינה תקבל דיבידנדים ולא המשקיעים אז הלכה הפנסיה של כל המשקיעים במניות הגז, כיל והתקשורת . ככה זה שיש מדיניות פופוליסטית . ובטבע אף אחד לא נוגע כי היא חס וחלילה תברח מפה. כולם שתקו ועכשיו תורם להפסיד את הפנסיה והדירות לילדים שלהם לא רק המשקיעים בבורסה . קוראים לזה צדק חברתי נוסח ביבי וכחלון .
15 בעל 3 ומעלה 14/08/2016 16:00 עדיין לא שווה למכור
אז הלך עוד 1,000 לחודש, אבל מחירי הדיור ימשיכו לעלות ועדיין נשארת הכנסה טובה. נגלגל על השוכרים.
אחד 15/08/2016 01:41 גלגל שבלולים בדירה ריקה
בעשור האחרון נהיה ספורט לאומי לרוץ לקנות 2-3 דירות ויותר... אנשים ראו שהמחיר רק עולה ולכן קנו... ומה קרה לענף הנדל"ן? כמובן פרח מחירים עלו וגם דירות רבות נבנו כי זה היה משתלם לקבלנים. ומה היעוד של אותם דירות? כמובן שכירות. כלומר מספר הדירות לשכירות גדל בהתאם לביקוש הספקולנטי ולא לביקוש בפועל... ולביקוש הספקולנטי אין שובע מאחר והוא ממונף... לכן השוק מוצף כיום בדירות המיועדות להשכרה בהרבה מעבר לצורך הממשי דבר הבא לביטוי בתשואת שכירות הנמוכה ביותר בעולם אחרי טיוואן! סה"כ בממוצע 2.18% בלבד בת"א !! ולמה זה ממש לא מפריע בעלי הדירות?! כי הם בונים על עליית ערך הנכס בעיקר שמהווה עיקר הרווח. מה יקרה כעת עם המס החדש? חלק מבעלי הדירות יפטרו מהדירה השלישית והלאה שלהם.. אולי יקנה אותה אחר כדירה שניה ואולי יקנה אותה שוכר לשעבר... כלומר היחס בין הבקוש וההיצע לא ישתנה ולכן גם השכ"ד לא ישתנה....אז שלא יעבדו עליכם המס יפול אך ורק על כתפיי המשכירים. משכיר שינסה להעלות ישאר בלי שכ"ד!
דני 14/08/2016 19:51 לא מכרת לפני שביטלו את מס השבח, לא כשהוסיפו למס הרכישה
גם לא תמכור כשיוסיפו לך מס אמת על רווחים מהדירות שאגרת. נראה לי שכשתרצה למכור כבר לא יהיה מי שמוכן לקנות.
ארק 14/08/2016 19:20 אתה עמחה שמסתכל במראה ורואה עצמך טייקון
אתה תפסיד את המכנסיים.
ALFA 14/08/2016 16:30 צודק !!!! והדבילים ימשיכו להצביע למי שדופק אותם 40 שנה (ל"ת)
14 אבי 14/08/2016 15:59 האוצר מעריך שיגבה 800 מיליון מהמס הזה, זה 100 שקל לשוכר
תעקבו אחרי בריכוז: אם אם מדע הכלכלה אומר שבשוק חופשי כל מס מתחלק (בסופו של דבר, לא מייד, ורק אם אין צעדים נוספים בשוק) בין השוכר והמשכיר, ואפילו אם נניח שכל המס ישולם אך ורק על ידי 600,000 השוכרים בישראל, זה עדיין יוצא רק 1,300 שקל בשנה לכל דירה. 100 שקל לחודש. זה בטווח של ההעלאה "הרגילה" השנתית. אני לא מאמין שנסתכל על גרף מחירי השכירות בעוד כמה שנים, ונצליח לזהות איזשהו זינוק יוצא דופן בתחילת 2017. גם באירועים הקודמים בהם "דפקו" את המשכירים והעלו את מס הרכישה, בסוף 2010 ובאמצע 2015, היו אינספור מומחים בתקשורת, והמוני קבלנים, שהזהירו ששכר הדירה יעלה. אבל היום ידוע שהקצב שבו שכר הדירה מטפס בישראל רק הולך ונחלש מאז 2009, בעקביות, שנה אחרי שנה. וזה למרות המיסוי.
עמיר 14/08/2016 16:39 נקודה יפה (ל"ת)
13 אנונימוס 14/08/2016 15:58 אין איזה גילוי נאות? אה נכון לא צריך כולנו מכירים אותך.
הסיבה שהמס הזה לא כולל גם בעלי 2 דירות כדי שהשכירות לא תעלה, כי בעלי 3 דירות ומעלה הם מיעוט, גם היום ללא המס הזה אני רואה במודעות 2 דירות עם אותו המפרט אך ההפרש בינהם 500 ש"ח למה? כי ללא שום קשר למס יש משקיעים חזירים שמנסים למצוא (ולפעמים גם מוצאים) פראיירים שישלמו להם. מי שידפק מכל הסיפור זה בעלי הדירות וגם הפראיירים שישלמו לאלה שידרשו יותר. הרי בעלי הדירות תמיד מנסים לגבות כמה שיותר ללא שום קשר למיסים, זה כמו שאני בתור עסק שמקבל כנס יגלגל אותו ויעלה מיחירים למוצרים שלי - בולשיט יש תחרות ואני ישאר עם המווצר בחנות.
דירות בפ"ת 14/08/2016 16:38 3 חדרים באם המושבות מבקשים כמו 4 חדרים 4700 שח
אנשים חיים בסרט
אזרח סוג א 14/08/2016 16:20 שלב הבא: גם דירה שנייה חייבת במס אמת או מוות!!!
לכל ח"כ מאות דירות. כולם גנבו ביושר ובאהבה מהמדינה. כמו ענבל אור הנוכלת שמחזיקה עשרות דירות שבזזה בתמימות
שמטוב 14/08/2016 19:01 שלב שלישי - כל בעל חשבון בבנק ישלם חצי מהחשבון בתור מס
כי כאשר מחרימים כסף מהאזרחים הכל אפשרי.
אנונימוס 15/08/2016 09:16 קוראים לזה ריבית שלילית
ויש את זה כבר במדינות בעולם, זה מה שקורה שיש כבר יותר מידיי סיכון וכל התפוחים נמצאים בסל אחד- שוק הנדלן. בורכים הבאים למשבר שיצרתם בגלל חזירותכם.
12 מאקרו כלכלה 14/08/2016 15:55 מדיניות מיסוי הנדלן בישראל היתה חייבת להתהפך בסוף 2008
כשעברנו מריבית 4% לריבית 0% (בקירוב). במקום לעודד השקעות בנדלן, מה שהתאים במיתון של 2003 או בעודפי המלאי של הקבלנים של של שנת 1999, היינו חייבים לעבור למדיניות של מיסוי דרקוני על משקיעים ואי מתן משכנתאות למשקיעים החל מסוף 2008 תחילת 2009. לפני הורדת הריבית היו מספיק דירות, למרות מינהל מקרקעי ישראל, למרות הריבוי הטבעי, למרות אחוז הגרושין, וכו' וכו' מיסוי דרקוני כזה היה מה שנקרא "מדיניות אנטי מחזורית" המעלה את היציבות הפיננסית של הבנקים והמשק כולו. ניפוח בועת נדלן הוא חגיגה אמיתית לעוסקים בנדלן, לירידה באבטלה וגם להכנסות המדינה, אך כל מדינה שנתנה לבועה כזאת להתנפח רק הצטערה בסופו של דבר!
עמיר 14/08/2016 16:39 אתה צודק, אבל בעלי הדירות "לוקחים את זה אישית" ונעלבים (ל"ת)
11 קליפ 14/08/2016 15:53 כמה בכיינים בגלל מס שולי וזניח???!!!
לשמאי הערמומי לפחות 10 דירות. שווי גס 25 מיליון שח המס פחות מ-0.01% כמה בכי ונהי צבוע??? גם אני רוצה 3 דירות יוקרה ולשם בשמחה מס זניח...
שמטוב 14/08/2016 19:02 מתחילים במס קטן ועוברים למס גדול. (ל"ת)
10 נתיבות בשדרות 14/08/2016 15:52 שכר דירה נקבע לפי ביקוש והיצע והשמאים יודעים זאת היטב!
מכירת דירות ממשקיעים לצעירים באמת מקטינה את ההיצע להשכרה ובמקביל גם את הביקוש להשכרה. התעקשות של בעלי דירות להקפיץ שכר דירה ב 10% תפחית את מספר המעוניינים לשכור והשוק שהיה עד היום בנקודת האיזון יהפוך לשוק עם דירות שעומדות ריקות ללא דיירים. חלק מאלו שחשבו לצאת מבית ההורים ישנו אץ דעתם אם המחיר יעלה. כך גם חלק משוכרים שגרים עם שותפים שכבר חשבו להתחיל לשכור כל אחד דירה משל עצמו וישנו את החלטתם אם המחיר יעלה. לכן 'קיבלנו שוק עם פחות אנשים שנכנסים אליו, בעוד שכל הזמן אנשים יוצאים ממנו כי שוכרים מבוגרים בסוף קונים דירה בבעלותם ועם מחיר למשתכן התופעה תואץ. גלגול מס הוא תהליך של שנים שבו הקבלנים רואים ירידה בביקוש מצד משקיעים, מגיבים בהקטנת הבניה, ולאחר 5 שנים (כמו בין שנת 2001 ל 2007) המחירים באמת מתחילים לעלות. אך אני לא מודאג הפעם. יש 100,000 דירות בתהליכי בניה פעילה כרגע, שליש מהן שייכות למשקיעים והן יגיעו לשוק במהלך 3 השנים הקרובות ולא ניתן לעצור את הבניה. לאחר מכן ימים יגידו מה יהיה. כחלון מתכנן להפשיר קרקעות ולהביא קבלנים מחו"ל כדי להגדיל היצע על חמת אפם של היזמים הפחדנים
שמטוב 14/08/2016 19:04 הדירות לא יעמדו ריקות, הם יושכרו למי שמוכן לשלם
מי שלא מוכן לשלם יגור ברחוב.
אחד 15/08/2016 01:46 אתה ממש אבל ממש אין לך מושג בכלכלה....
מה אתה חושב ששוכרים הם עבדים נרצעים ווספסרי הדירות רוזנים?! כמה שמחירי הדירות התנפחו כך גדל מספר הדירות להשכרה עקב ביקוש ספקולנטי וכיום יש הצפה מטורפת שלהם ולכן גם תשואת השכירות ברצפה.... אף שוכר לא יהיה ברחוב כי אף משכיר לא ירצה דירה ריקה....
שולמן 15/08/2016 08:20 כן. זה מה שהם. זה מה שאני...:( (ל"ת)
9 קליפ 14/08/2016 15:49 גילוי נאות: מסתיר את שווי דירותיו. טופס 101!!!!
גליוי נאות. גם אני מסתיר את שווי דירותי.. גילוי נאות: חשוב להסתיר את שווי דירותי. תודה לנוכלי ביזפורטל שמשתפים לעולה עם הסתרת גילוי נאות!!!.
אפי 14/08/2016 18:32 גילוי נאות, כמה משלמים לך לטוקבקים היחצניים הפתטיים??? (ל"ת)
אתה קנאי 14/08/2016 16:40 לך לעבוד כבר וקח משכנתא וקנה לך דירה כי חינם לא תקבל (ל"ת)
8 נתיבות בשדרות 14/08/2016 15:47 שכר הדירה בירידה על פי הלשכה לסטטיסטיקה
יש כבר עודף היצע והכוח אצל הדיירים: שכר הדירה בדירות 5 חדרים צנח ב 460 שקל בשנה וחצי האחרונות, וזאת לאחר שטיפס ב 2,580 שקל בשבע השנים שקדמו לזה. לפי הלמ"ס שכר דירה בחמש חדרים היה ברבעון האחרון של 2007 רק 3,350 שקל ועלה עד לרבעון האחרון של 2014 ל 5,930 שקל אך מאז הוא בצלילה חופשית והיום הוא על 5,470 שקל. התקשורת מסתירה את זה כבר הרבה זמן אבל אלו נתונים רשמיים ממאגר המחירים של הלמ"ס, מחירים ממוצעים של שכר דירה חופשי. המשמעות היא שהדיירים מאיימים בעזיבה ומקבלים הוזלות בשכר הדירה, משום שבעלי הדירות מרגישים שיש הרבה בעלי בתים שמתחרים בהם ומציעים בזול וחוששים שהדיירים לא צחקו כשאמרו שיעזבו. במצב כזה אין יכולת לגלגל שום מס, פשוט מנסים לקבל מה שאפשר.
7 רוני 14/08/2016 15:38 ברור מהכתבה כמה דירות יש לכותב...
כחלון כל הכבוד לך.
אפי 14/08/2016 18:34 ברור מהתגובות כמה היחצנים משקיעים בהתקפה על חווד מקצועי (ל"ת)
מוטי 14/08/2016 18:09 מה קשור
שיהיו לו 10 דירות. הוא גנב????????????.
6 המסעדה הגדולה 14/08/2016 15:36 קיבלתי דוח כבד אבל מה אכפת לי? אני אגלגל על הסועדים!!!!
המסעדה שלי קיבלה דוח מהעירייה- מה אכפת לי אני פשוט אגלגל את עלות הדוח על הסועדים.... אז מה אם אני בין הבודדים שקיבלו קנס וכמעט כל שאר המסעדות בעיר לא קיבלו . אני מחר מקפיץ את מחיר המנות ב 30% ! אז פעם הבאה אם העירייה רוצה לדאוג לציבור שתלמד לא לתת לי קנסות! חחחח הגיון של נדלניסטים כאילו אין שוק חופשי ורק המשכיר מקבל כל סכום שבא לו.... יש בסך הכל 50,000 בעלי 3 או 4 דירות בשוק, והם מחזיקים בסך הכל ב 110,000 דירות להשכרה מתוך 600,000. חוץ מזה כל חוזה נגמר ביום אחר ואי אפשר להעלות באמצע חוזה... כמובן שבגלל שבישראל שכר הדירה נקבע בשוק חופשי, הקפצת השכירות באופן מלאכותי תוריד את מספר השוכרים שרוצים או שיכולים לשלם, ופתאום יעלה ה Vacancy Rate מה שיגרום להתארכות רצינית של הזמן שבו בעל הבית עומד עם דירה ריקה, ומפרסם, ומפרסם, ומפרסם
5 משכיר וטוב לו 14/08/2016 15:32 יש לי 4 חודשים למכור לפני שהמס יכנס. וכל חודש איחור זה
בסך הכל נזק של 1,000 שקל. גם אם אמכור רק באמצע 2017 אשלם רק 6,000 שקל מהמס החדש, וזאת לאחר שערך הדירה שלי הוכפל מ 600,000 ל 1,200,000. כמו כן אני נהנה מחישוב מס שבח לינארי שהוא מקל. כמובן, אם אתעכב עד ל 1.1.2018 אצטרך כבר לשלם 25% מס שבח. אני מזכיר שאפשר למכור דירה גם כשהדייר עדיין בפנים עם חוזה ארוך טווח בתוקף. מי שיקנה ממני מוכן הרבה פעמים לעסקה כזאת, והוא יכנס בנעליים שלי עד לתום החוזה של הדייר.
קחלון 14/08/2016 16:06 עכשיו הבנתי שקחלון שלח אותך להסביר אתה כנראה
הסופר טנקר שלו . אחרי הסבר כזה משכנע כולם ירוצו למכור את הדירות שלהם . אין מצב שלא
משקיע 14/08/2016 19:09 אני מוכן לקנות ואתסתדר עם כל המיסים
גם אני יודע לקמבן. כחלון יקפוץ מהגג לםני שיזכה לגבות ממני מיסים חדשים.
משה 15/08/2016 00:39 מס על דירות
המס לא צודק והמדינה לא תראה ממני שקל אני אשרוף את הדירות ולא אשלם כי זה לא מס זה גניבה זה פרוטקשן
קחלון 14/08/2016 16:04 שלח אותך להסביר לצבור שכדאי להם למכור?
הדירה שלך שעלתה 600 אלף בטח היא 2 חדרים להריסה או 3 חדרים בחור נידח. אף אחד לא רוצה לקנות דירות זבל כאלה ועוד לשלם מליונים ולקחת משכנתא.
אפי 14/08/2016 18:35 תביא לי עוד כמה חורים נידחים כאלו, אני מחפש בנרות (ל"ת)
4 מעמד הביניים 14/08/2016 15:31 נובו רישים חדשים כל אחד עם 3 דירות ומשכנתא מפה עד ברלין
התוכניות שלהם התקלקלו. עכשיו התור שלהם אחרי שביבי גמר עם הטייקונים, תקע את הגז, הבריח את כיל , עבר לשכר הבכירים בבנקים ועכשיו בעלי הדירות. מדיניות פופוליסטית מטופשת וכולם משלמים על זה.
3 ניר 14/08/2016 15:29 כמה דירות יש לאדוני? (ל"ת)
מוטי 14/08/2016 18:07 מעניין
לא יפתיע אותי אם לכחלון יש רק 2 דירות
תשובה לכותב 14/08/2016 16:35 מר ארז כהן יש לך הנחה במס שבח עד 1.1.2018 מס שבח לינארי (ל"ת)
2 קחלון 14/08/2016 15:28 לא רוצה לסייע לאף אחד הוא רק רוצה מס לכסות על הגירעון
צריך לשלם גן חינם לגיל 3 וחיסכון בבנק לכל ילד 50 ש"ח מאיפה הוא יקח את זה אם הרווח מהבורסה נעלם לו? חוץ מזה אנשים קנו דירות כמו גרעינים. כעת הם תקועים לכו לאם המושבות בפ"ת המון דירות משוועות לשוכרים חדש מקבלן הם נתקעו עם הסחורה המשובחת שלהם.
1 תן לי 14/08/2016 15:19 קח-לו
קח-לו , תמיד חלם בילדותו לקחת מהם אז הנה הצליח לו
הוא לא חלם 14/08/2016 16:10 פשוט אין לאמא שלו 3 דירות אז כדאי לו
הוא מושחת לא קטן. כל המשפחה שלו מסודרת עם הקשרים לא צריך כישורים . כי זאת מדינת זבל. אבל אסור להאשים אותו אלא את הצבור שבחר בו ולא הבין כי הסלולר גם היה מרמה גדולה אף עיתונאי לא חשף את האמת שקחלון מימן מכספי צבור ונתן הטבות מס לגולן טלקום. כולם שילמו על זה פי 3 עם המניות של התקשורת המופסדות ועם מיסים ועם מס על הבורסה שביבי אמר שהוא העלה מס על הבורסה בגלל ירידת הכנסות מהתקשורת. הוא לא עשה שום מהפכה . זה אותו תרגיל כמו עם מחיר למסתכן שלו מענקים מהמיסים שלנו לברי מזל מי שלא הבין זאת ממש טיפש ומגיע לו. גם אלה שקונים במחיר למסתכן טיפשים מחר יהיה יותר זול
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש