בועה במחירי הדירות? יזם הנדל"ן חנן מור מתייחס לטענה - ומספק תחזית ברורה

בראיון ל-BizTV מתייחס יזם הנדל"ן לטענה על בועה, מסתכל על הערים השונות ומספק תחזית. צפו בראיון
חנן מור, צילום: יח"צ

נתחיל באמירה של כחלון על זה שהמצב בשוק הדיור הישראלי זו בועה שתתפוצץ בדיוק כמו התרסקות של בורסה, בתור יזם שבונה דירות – מה חשבת על האמירה הזו?
"חשבתי שזו אמירה לא אחראית, כמו שקודמיו אמרו שיורידו את מחירי הדיור ב-15%. זו אמירה שהביעה רצון אמיתי לשינוי אך היא לא אחראית. אני מבין את הרצון להוריד ביקושים כדי לאפשר כניסה לשוק, יש לו רצון וכוונות טובות לאפשר לצעירים לקנות דירה ונכון להתמקד בזה ולעשות תכניות כאלה. להתמקד בדיור הציבורי ולהציע פתרונות – אלו פתרונות שצריך להעצים אותם, אבל האמירה לא מחזיקה את המציאות הכלכלית".
מה זה היה, סוג של ניסיון להוריד את המחירים בדיבורים או אולי סוג של פאניקה כמו שחלק אומרים?
"אני מעריך את העבודה של כחלון ואביגדור יצחקי וצריך להתמיד בה. מורידים את המחירים ע"י הגדלת ההיצע ולא בדיבורים. כל מהלך עם דיבורים הוכיח עצמו בעבר שלא עוזר".
מה ההערכה שלך לגבי כיוון מחירי הדירות?
"הערכתי שכל עוד היצע הדיור כמו היום והביקושים רק גדלים, אני לא רואה יציבות במחירים אלא המשך טיפוס במחירים. לא תהיה עליה כמו ב-6-7 השנים האחרונות ואני חושב שהריבית הנמוכה גם ניפחה את מחירי השוק, אני חושב שהמחירים יזחלו או יישארו אותו דבר – תלוי לוקאלית ופוטנציאל של כל אזור לעשות השוואת מחירים לאזורים לידו".
בתור יזם נדל"ן לא היית נכנס לאזורים מסוימים כי יכול להיות שבאמת תהיה שם ירידת מחירים או אזורים שאתה צופה בהם עליית מחירים?
"הזדמנויות הבניה ופוטנציאל הרווח נובעים ממי יקנה שם וכמה יהיה מוכן לשלם. באזור נתניה יש הזדמנויות כי הרבה יקנו שם – כל הזוגות ומשפרי הדיור של נתניה. אזור חריש, צורן ופרדסיה חד משמעית יתפתחו בצורה יוצאת דופן".

"תל אביב מושכת אליה כוח עצום של ביקושים וקשה לי לנבא מה יקרה בה, אבל כשמחיר הקרקע מגיע ל-3 מיליון שקל – כיזם שצריך לקחת סיכון של קניית הקרקע, אני לא נכנס לזה. הסיכון גדול".

"באזור יבנה למשל יש פוטנציאל אדיר, הסכם גג שמתפתח, כשישובים ליד כבר נסגרו – בנס ציונה כבר אין קרקעות. צריך לזהות את סביבת הביקושים, האלטרנטיבות של הרוכשים ולזהות את ההזדמנות. לקריית גת אין אופי עדיין אלא אופי היסטורי, בלי שישקיעו בה מאמצים לא בטוח שהיא תתרומם. אשקלון תתרומם כי זו עיר ויש בה ניהול, תשתיות, חינוך, תרבות וים. אנחנו נראה צמיחה באשקלון כשלאשדוד אני לא יודע כמה היא עוד תתפתח – היא תקרין לכיוון אשקלון ויבנה".
כחלון מפנה אצבע מאשימה כלפי הקבלנים שלא בונים מספיק מהר וגם עצרו את התחלות הבניה, מה אתה אומר?
"מפעל היצור של דירות לא מתפקד בישראל. הכללים לא ברורים ולא טובים. אין לנו כוח עבודה, קבלני ביצוע, מימון לקבלני ביצוע. המערכת לא מתפקדת. לפני כעשור בנינו פרויקטים בתקופה של 14 חודשים והיום זה פי 2 זמן. בעבר היו פה קבוצות עובדים סיניות שהיו פותחות את אתרי הבניה ב-6 בבוקר ועובדים עד 8 בערב. היום אלו עובדים מהשטחים שעובדים עד 5 בצהריים כי הם צריכים גם להספיק להגיע הביתה. משך הביצוע התארך".

"כשרוצים לחנך ילד לא מכים אותו או שמים אותו בפינה, אלא מעודדים אותו ונותנים לו כלים להצליח. האמירה של כחלון למפעלי הייצור יחד עם האצבע המאשימה היא לא הדרך. הדרך היא לייצר אפשרות להביא עובדים ולעודד קבלנים לסיים פרויקטים מהר. אני לא מכיר קבלנים עם עניין מובהק לא לבנות, אלא מכיר קבלנים ויזמים שחיים בתקופת אי וודאות ולכן לא רוצים לקחת סיכונים. באווירת אי ודאות מקטינים את כושר היצור של המפעל ולכן המגמה הניהולית צריכה להיות הפוכה – לעודד ולבנות ודאות בשוק ולאפשר לשחקנים ליזום או שלא תהיה בניה בישראל".
לסיום, מה עמדתך בעניין המס המיוחד שמתכנן כחלון לאלו המחזיקים ב-3 דירות ויותר?
"אני חושב שנושא המשקיעים זו תופעה שיש לעודד בצד החיובי. המשקיעים הם משפחות או אנשים שעבדו קשה ורוצים לרכוש דירה לילדים או להשאיר משהו לפנסיה. בעולם של ריביות כשכספי הפנסיה נשחקים, מי ידאג לאנשים כשיהיו זקנים? כשאתה מדיר את רגליהם מהשוק אתה מקטין את פתרונות הדיור להשכרה והוא יגדל ומחירי ההשכרה יצמחו ויהיו לא הוגנים. זה שוק שצריך לתקן ולהדיר את רגלי המשקיעים זו טעות. אני יכול להבין את הרציונל – להקטין את הביקושים. בטווח הקצר זה נכון אבל בטווח הרחוק נשלם על זה במחירי שכירות יקרים מאוד".
תגובות לכתבה(70):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    חנן מור יזמ (ל"ת)
    חנן מור ראיון 14/04/2017 10:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    מס צודק
    שאול 20/08/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על כל הכנסה מחויב במס אין בעיה כחלון יזם חוק ברגע שהמס יעבור לשוכר כחלון יעלה את המס עוד ולכן אני מציעה למכור כמה שיותר מהר חכם מוכר היום זה כמו משחק קלפים כחלון לא מראה את כל התוכנית
    סגור
  • 49.
    מעניין שהוא מדבר על יבנה, כאן הוא שרוף.
    קניתי ביבנה 14/08/2016 16:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קבלן שמנפנף את הרוכשים, לא מטפל בליקויים. מי שרוצה לשמוע עליו עוד שיחפש בפייסבוק "חנן מור לקוחות מאוכזבים" https://www.facebook.com/groups/hanan.no.more/
    סגור
  • מומחה לשטויות
    יענקלה 24/08/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כניראה מדובר ברואה חשבון מהשורה הראשונה בישראל . תאוריה ממש שטיות תתביש .
    סגור
  • 48.
    משאלת ליבם של הקבלנים עוד כסף ..שילכו לעשות מילואים (ל"ת)
    דודי 13/08/2016 09:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 47.
    מה חנן מור לא מספר לכם
    מכיר ויודע 11/08/2016 14:50
    הגב לתגובה זו
    13 0
    תשאלו את חנן מור מדוע פנה למנהל מקרקעי ישראל כדי לבטל את הזכיה שלו במכרז של פרויקט בנימין בכפר תבור? תשאלו את חנן מור כמה בתים הוא מכר עד כה מתוך 110 יחידות שיש לו לשווק. בתקופה של כמה שנים (פחות מ10) לך תעבוד על מישהו אחר אדון חנן מור אנחנו מכירים את המספרים,הכל קורס ואתה בדרך להתרסקות
    סגור
  • הי, איפה הדירות שהוא תקוע איתם?
    ג 11/08/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תן מידע קצת יותר מלא ולא סתם רמזים
    סגור
  • 46.
    גלגול מס, הוא תהליך של שנים. המחיר של שכר הדירה נקבע
    fkfki 11/08/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בשוק חופשי ומושפע אך ורק מביקוש והיצע. אי אפשר בבת אחת להגדיל ביקוש וגם לא להשמיד דירות. הקפצה שרירותית של שכ"ד תקטין את הביקוש, שאינו קשיח, ודירות יעמדו ריקות. בטווח הארוך המס עלול לגרום לירידה ברצון של הקבלנים לבנות וזה מוביל למחסור וזה מוביל לעליית שכ"ד. אלא אם כחלון יפעל במקביל להעלאת התחלות בניה
    סגור
  • 45.
    אין צורך בדירות. הבעיה שכל משפחה קונה 3 דירות "לפנסיה"
    אנליסט נדלן 11/08/2016 13:21
    הגב לתגובה זו
    12 0
    במצב כזה צריך מיליוני דירות וממילא אין סיכוי לבנות כמות כזאת, וגם לא צורך "אמיתי". כיום יש לעצור ביקושים וזה ישפיע מהיום למחר. בניה זה תהליך שיקח לו 5 שנים להשפיע. את שכר הדירה ניתן להוריד על ידי האצת הקצב בו שוכרים עוזבים את השוק ןמתקדמים לדירה משל עצמם, ובכך כחלון משקיע מאמצים. האצת הבניה לא תעזור כי הקבלנים ימשיכו לעשות 47 אלף התחלות בניה בשנה. הם לא מתחילים לבנות פרויקט עד אשר סיימו למכור אץ הקודם. שימו לב שכתבתי למכור את הקודם ולא לבנות את הקודם.
    סגור
  • רק שכחת שבתוך 47 אלף התחלות כשליש נמכרים למשקיעים
    ג 11/08/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תוציא אותם מהשוק וההתחלות, לפי מה שאתה כתבת, ירדו ל- 32 אלף. סתם תרגיל בחשבון על מה שכתבת
    סגור
  • טען עוד
  • בלי המשקיעים יהיו 40,000 פחות עסקאות והמחירים יקרסו
    יגצגןג 11/08/2016 19:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז מה אכפת לי ירידה בהתחלות הבניה? מה שקובע זה יחס הכוחות בשוק כולו כולל יד שנינ
    סגור
  • 44.
    תחזית למחירי הדירות
    דניאל בן דוד 11/08/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    2 6
    כל עוד מחירי הקרקע עולים, שכר העבודה עולה, החומרים מתיקרים, מע"מ (ירד באחוז שלם!) חל על כל מרכיבי התשומות, ומחיר הדירה בסוף מוסיף שוב מע"מ, ולא בונים מספיק, ומאחרים במסירה - הכיוון הוא צפונה !
    סגור
  • 43.
    לוד העיר הכי משתלמת לקנייה ממש במרכז הארץ
    לוד 11/08/2016 09:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הממשלה מסייעת לראש העירייה החדש לפתח את העיר
    סגור
  • בלוד שווה לקנות דירת 4 חדרים עם מעלית וחניה ולא ד שיכון
    מסכימה אבל... 11/08/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא שווה לקנות דירת שיכון זולה בלוד רק דירת 4 חדרים עם מעלית וחניה משכירים למשפחה עובדת
    סגור
  • בעלי ואני נולדנו ברמת גן, עברנו לעפולה וחזרנו ללוד
    חזרנו למרכז 11/08/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין עבודה בפריפריה כעת שנינו עובדים בתל אביב יש רכבת מלוד 12 דקות לעזריאלי
    סגור
  • 42.
    כנסו !
    תומר 11/08/2016 08:51
    הגב לתגובה זו
    7 3
    לכל הצעירים המיואשים כאן. הכח בידים שלנו ורק הפגנה עוצמתית בתקופה הזו אולי תניע משהו והמחירים אכן יקבלו תםנית משמעותית כלפי מטה !!! עכשיו הזמן לצאת לרחוב !! כשהברזל חם חם אפשר לכופף אותו !!
    סגור
  • 41.
    שימו לב שכשרוצים להפחיד תמיד מדברים על הגדלת היצע (ל"ת)
    יזם הפחדות 11/08/2016 08:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 40.
    מ 2010 מבטיחים שהבועה תתפוצץ בינתיים השכירות מפוצצת
    shafik 11/08/2016 08:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אותנו, שוכרי הדירות שיושבים על הגדר.
    סגור
  • תרגיע. בעוד שנתיים שכר הדירה יהיה כפול.
    ג 11/08/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    1 5
    התוכנית של כחלון לגרוש המשקיעים משוק הדיור להשכרה תצליח להעלות את שכר הדירה. אז תיהנה מהרגע ומהאשליה שאתה יכול לשנות משהו.
    סגור
  • 39.
    האמן לי כחלון ירסק את מחירי הדירות. (ל"ת)
    בועה וחצי 11/08/2016 07:24
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 38.
    הוא אומר שהמחירים הגיעו לתיקרה
    חכם בלילה 11/08/2016 01:35
    הגב לתגובה זו
    9 1
    של סביבת ריבית 0 ולכן הם ימשיכו לעלות בזחילה, לא אומר מילה על זה שאם הריבית תעלה התקרה הזאת תצנח על כל משלמי המיסים שיצטרכו להציל את הבנקים
    סגור
  • 37.
    בנק לאומי ובנק מזרחי לא נותנים יותר משכנתאות - המבין ..
    אבנר 11/08/2016 01:17
    הגב לתגובה זו
    8 5
    הם הגיעו לרמות סיכון מטורפות ויחס הלימות על ההון בשיא. ולכן לא מאשרים יותר משכנתא. כולם כבר בשוק מרגישים את ההתפוצצות בפתח...הבנקים לא נותנים משכנתאות מהשבוע, קבלנים מוכרים במחירים נמוכים יותר ב10-15% כי חוששים שיפספסו את ההזדמנות למכור לפני שיתפוצץ וירד לגמרי.
    סגור
  • הלוואי והיית צודק (ל"ת)
    יניב 11/08/2016 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 36.
    לפי כמות הילודה מחירי דירות זולים,
    אברהם 10/08/2016 23:53
    הגב לתגובה זו
    2 8
    נכבדי לפי כמות הילודה שאתה רואה בכל מקום, נראה שכבר לא עושים חשבון, פעם המשפחות היו 3עד4 ילדים, היום בכל מקום אתה רואה נשים דוחפות עגלות תינוק והן בהריון ועוד 5 ילדים קטנים לידם כל אלו יצטרכו דירות מהמדינה מהיכן ייקחו , לחרדים 7 ילדים, אף שר לא יפתור את הבעיה
    סגור
  • אין ילודה
    בוב 11/08/2016 22:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ילודה של דתים וערבים
    סגור
  • 35.
    אמיתי !
    מיקי 10/08/2016 23:24
    הגב לתגובה זו
    1 8
    כל ה״מתקשים״ למינהם ברכישת דירה !! תפסיקו לתלות תקוות בכל מיני פרוייקטים מסכנים של מחיר להשתכן ומחיר מטרה - טיפול בצד הביקוש לא יביא את הבשורה !! רק טיפול בצד ההיצע והקרקעות ! אתם רוצים להיתלות בזה ולהרגיש טוב עם עצמכם ונתלים בכל כותרת מפגרת שמדברת על אולי פיצוץ בועה ... אתם מייצרים פיצוץ בועה של בועה שלא קיימת ! תתחילו ללמוד לבדוק ולהבין נכון את כללי המשחק החדשים ! - מה שהיה הןא לא מה שיהיה לא בארץ ולא בעולם ...העולם משתנה ומי שלא יסתגל לשינויים יישאר מאחור ! בהצלחה !
    סגור
  • 34.
    צעדים פופוליסטיים
    אמיר 10/08/2016 22:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צעדי כחלון בכייה לדורות.
    סגור
  • 33.
    הרס עצמי
    משקיע כבד 10/08/2016 21:46
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הסיבה שכל הבכיינים מהמחאות לא יצליחו להתקדם בחיים היא מאותה סיבה שהפלסטינאים לא מצליחים להתקדם. גם הם מוכי שנאה וקנאה ומתרכזים באיך להרוס את הצד החזק ולבזוז את הרכוש שלו במקום בלהתמקד בהתפתחות ויותר הצלחה על מנת שגם הם יגיעו לרווחה כלכלית. זה הרס עצמי שיוביל אותם ואת הילדים שלהם לעוני מחפיר.
    סגור
  • 32.
    רק אדם אחד יוריד בוודאות את מחירי הדיור בארץ
    א. ב. 10/08/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זהו נסראללה עם עשרות אלפי הטילים שלו שמכוונים למרכזי אוכלוסייה בארץ. ברגע שהחגיגה תתחיל, עשרות אלפי ישראלים בעלי הון ובעלי אזרחות כפולה ימכרו בכל מחיר את דירותיהם ויברחו לחו"ל כמו שפנים. השאלה שצריכה להישאל היא לא אם מלחמת לבנון השלישית תפרוץ, אלא מתי. רק סבלנות.
    סגור
  • שטיות
    יענקלה 24/08/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה כותב שטיות , אצתה לא עובד חסר כל ורוצה שכולם יהיו עניים כמוך . לך לעבוד או ללמוד תתאמץ כמו כולם ותגיע להשגים .אתה גם מצפה למלחמה שתחסל את מדינת ישראל , וכל זה בגלל עצלנותך וכשלונך האישי .
    סגור
  • 31.
    מי שמאמין ליזם הנדלן - מגיע לו שיקחו לו את הכסף :) (ל"ת)
    אריק 10/08/2016 21:22
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • כותב מתוך פוזיצייה !!
    מוטי 11/08/2016 07:58
    הגב לתגובה זו
    9 3
    לכל הצעירים המיואשים כאן. הכח בידים שלנו ורק הפגנה עוצמתית בתקופה הזו אולי תניע משהו והמחירים אכן יקבלו תםנית משמעותית כלפי מטה !!! עכשיו הזמן לצאת לרחוב !! כשהברזל חם חם אפשר לכופף אותו !!
    סגור
  • צא לעבוד
    יענקלה 24/08/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צא לעבוד ולהתאמץ כמו כל הצעירים שרוכשים דירות ומגעים להשגים . הפגנות לא חיעזרו לך . יש לך הרבה ברירות אתה עדיין צעיר . בכל אופן זה המצב . זאת מדינה עם הוצאות ולא ניתן לחלק דירות לצעירחים שלא מתאמצים .
    סגור
  • ממש...
    מוטי 13/08/2016 22:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את זה ניסינו בת"א ב 2011 כרה משהו? המחירים רק עלו מאז, מי שיכול לקנות שיקנה ירידה לא תהיה ןאל תאמינו לא לכחלון ולא לאף פוליטיקאי
    סגור
  • 30.
    טימטום של עיתון
    הרצל הפרסי 10/08/2016 21:16
    הגב לתגובה זו
    17 1
    מה מצפים שקבלן יגיד אם רוצים לשאול אם יש בועה אז שיאספו את כל הנתונים והעובדות ויציגו אותם בפניי מומחה אוביקטיבי מחוץ לארץ ( ולא חסר כאלה ) ונישמע מה הוא אומרלרעין קבלן ישראלי על מחירי הדירות ב -ישראל זה טימטום אחד גדול
    סגור
  • 29.
    ועוד 3 שנים תכו שאין מספיק דירות בשוק (ל"ת)
    יזמים יבנו פחות 10/08/2016 21:13
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 28.
    המחירים בועה השאלה מתי תתפוצץ (ל"ת)
    רוץ כחלון רוץ 10/08/2016 21:02
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 27.
    1% מהמגזר היהודי מחזיק 90% מהדירות
    קליפ 10/08/2016 20:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אלפיי יהודים עם מאות רבות של דירות. יהודים גנבים נתמכי סעד שורצים על אלפי דירות. טייקונים של עשרות אלפי דירות. דירה שלישית? לכולם כבר יש 300 דירות!!1 חוץ ממך גולש אביון ופראייר. לך לפרפריה ותתחיל לאסוף דירות בחינם. נתיבות אופקים ושדרות הדירות בחינם ללא כסף!!!
    סגור
  • 26.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 10/08/2016 20:53
    הגב לתגובה זו
    7 1
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
    סגור
  • 25.
    פחחח
    חנניה 10/08/2016 20:36
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עוד אינטרסנט
    סגור
  • 24.
    כחלון, מה קרה למס ?2.5 על אדמה שאושרה לבנייה?
    נדין 10/08/2016 20:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה מבטל את המס הכל כך חשוב הזה?
    סגור
  • 23.
    מופתעת מרמת הכתבות
    באתר הזה 10/08/2016 20:24
    הגב לתגובה זו
    9 4
    כתבה מפגרת. פעם הבאה תראיינו דג שימליץ על מסעדת דגים.
    סגור
  • 22.
    מה קרה חנני היקר? ממונף יותר מדי?
    אזרח 10/08/2016 19:52
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כי היצע יש! 30000 דירות גמורות ולא מכורות 100000 התחלות בניה ועוד מלאאאא דירות שמשקיעם הולכים לקבל ליד כמו גחלים בשנה הקרובה אז בהצלחה מר חנן מור
    סגור
  • 21.
    צורם שמדברים על מחירי הדיור כשהסכנה היא מחירי השכירות
    גדעון 10/08/2016 19:51
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אין איןם דירה שוכרים. ביבי כחלון ולפיד יצרו מומנטום שיכול בהחלט להסתיים בעלית מחירי השכירות ב 20-30%. רק שאלה של זמן עד שיגיע. אז מה יעשו השוכרים ?חלקם USA וחלקם אומללות איומה שגם תעצור את הכלכלה.
    סגור
  • 20.
    תהיה עלי הגדולה כי ביבי וכחלון לא בונים תשתיות לבניה (ל"ת)
    גדעון 10/08/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 19.
    לוקחים סיכון
    בר 10/08/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כל האנשים והגופים הגדולים ובעלי האינטרסים שמתעשרים מעלית מחירי הדירות תזכרו שאתם מבריחים את הדור הצעיר ובמלחמה הבאה שתבוא לא עלינו לא יהיו לוחמים שימותו להגן על הרכוש והעושר שלכם הם ישלחו אותכם להלחם
    סגור
  • 18.
    חנן מור שקרן ורמאי
    אלי 10/08/2016 19:36
    הגב לתגובה זו
    13 2
    מאחר במסירה מעל שנה לדיירים ולא מוכן לשלם שקל איחור. נזילות כמעט בכל חדר בדירות. דירות נמסרו באתר לא ראוי למגורים. דליפות גז, מעליות לא עובדות, דירות לא בהתאם לתכנון, הצפות בבניין, חוטי חשמל חשופים, חיים באתר בנייה מלוכלך ומסריח, פיר אשפה מקולקל, חולדות בבניין, ריח של גופות. שומר נפשו ירחק מלקנות ממנו דירה. מתעלם מכל פנייה אליו, יושב רחוק באולימפוס שלו ומצפצף על כולם.
    סגור
  • 17.
    מדבר לעניין (ל"ת)
    יצחק מ 10/08/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 16.
    כתב יותר לייצן ממור. תשאל נהג מונית על Uber. חחח (ל"ת)
    סרגיי 10/08/2016 19:25
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 15.
    מיסוי
    ריקי 10/08/2016 19:24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש להטיל מס רווחים מהשכרת דירות, בדיוק כמו מס על רווחי הון בבורסה, כלומר 25% , לאחר מכן נראה אם ישנה בועה במחירי הדירות.
    סגור
  • 14.
    היודים מומחים בניפוח בועה (ל"ת)
    זמבורה 10/08/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    לכל הצעירים שמגיבים כאן
    עזרא הסופר 10/08/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    3 14
    בשנת 2008 הייתי על סף רכישת דירה. כולם דיברו על המפולת, חוץ מקבלן חצוף צעיר בשם חנן מור. הוא אמר שהמחירים יעלו. קטלתי אותו בתגובות בדיוק כמוכם. לצערי הוא צדק. נכון שהוא מדבר מפוזיצייה, נכון שיש לו אינטרסים. אבל כדאי גם להקשיב. הקבלנים לא מרוויחים מעליית מחירי הדיור, אלא המדינה! המדינה מוכרת קרקעות , זכויות בנייה, מע"מ ומיסים נלווים. הכל מהכיס שלנו. הקבלנים מרוויחים 10% פחות או יותר. ולפעמים הם גם מתרסקים.
    סגור
  • שיפסיק לבלבל את השכל
    על מה אתה מדבר 11/08/2016 01:30
    הגב לתגובה זו
    2 3
    דירות פח זה לא קבלן זה יזם אחד הגרועים אינטרסנט נטו לך תיבדוק כמה דירות לא מכורות יש לו אז שיפסיק לבלבל את השכל
    סגור
  • 12.
    המשכנתאות בבועה יבוא יום שמשלם המיסים יאלץ להחזיר
    נדל"ן = פרעון משכנתא 10/08/2016 19:11
    הגב לתגובה זו
    11 1
    הבנקים נותנים מזומנים בשווי דירה . יבוא יום שאזרחים לא יוכלו לפרוע הלוואות עבור הדירה. ואז כל מי שנפח את מחיר הדירות יבוא בפני ועדת חקירה. מנצלים אזרחים עבור מוצר בסיסי.
    סגור
  • 11.
    אינטרסים
    חיים 10/08/2016 19:02
    הגב לתגובה זו
    8 0
    פעם שמעתם יזם או קבלן שאמר שהמחירים ירדו. ברור שהוא יצביע על כיוון אחד. אל תהיו פריירים. מה שהוא אומר,תעשו הפוך.חכו ותראו שתקנו דירות במחירים נמוכים באחוזים רבים. בונים פה בצורה מטורפת. למי ??. מה אנחנו סין ?!. הריבית תעלה , זוגות צעירים הפסיקו לקנות מקבלנים והמגמה העתידית ברורה. סבלנות רבותי, סבלנות.נ
    סגור
  • 10.
    כחלון מומחה גדול בפופוליזם! (ל"ת)
    ד״ש 10/08/2016 18:20
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • 9.
    חנן מור יזם סוג ת"
    מאיר 10/08/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
    10 2
    איש ללא בושה מספק לדיירים דירות בעיר ימים בפיגור של שנה ויותר. במקום לקשקש שיעבוד ויספק בזמן את ההתחיבויות שלו.
    סגור
  • כחלון
    שמעון 10/08/2016 19:26
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אתם נעולים ושומעים את השקרים של כחלון שי באבא ילד צעיר שמקבל 50000 ש״ח לחודש ואמיר לוי השקרן אני רוצה לראות אם לאבא שלך היו 4 דירות שאחת הוא גר ואחת אחותך והיו לו עוד 2 דירות קטנות ששתיהן שוות 2 מליון יחד ובא שר פושע דיקטטור בולשביק ושם מס של 30000 ש״ח לשנה איך הייתה מרגיש אני אשרוף את הדירות והמנוול הזה לא יקבל ממני שקל או אני ואשתי התגרש וגם את ה 10 אחוז הוא לא יראה כי לא גנבתי מאף אחד והפנסיה שלי היא 5000 ש״ח ולא כמו שהשקרן אמיר לוי אמר 46000 ש״ח
    סגור
  • 8.
    בועה במחירי הדירות
    אריה צפון 10/08/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
    5 18
    חנן מור איש עתיר זכויות בענף ורצוי שאנשי כחלון יפנימו כל מילה מהכתבה ,אם הממשלה הייתה מתייעצת עם חנן מור ויזמים בעלי ניסיון כמוהו .יתכן והיו מצליחים להקטין את הנזקים שהם גורמים לענף הבניה,לכלכלה הישראלית ולמוצר הסופי שמגולגל למשפחות חסרות דיור.
    סגור
  • 7.
    מה שאמרתי
    גג 10/08/2016 18:09
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הוא מודה בזה לפני עשור היה להם עובדים זרים מסין,עכשיו זה יותר ערבים והם מאימים ואומרים שאם יורידו מחירי דיור הכל בסכנה? נו באמת לישראלים איפה? היזמים האלה חוץ מקרטל חזירי לא מביאים כלום, יש צורך אם כבר שיהיו יזמים וקבלנים מחו"ל לפחות יהיו מחירים נורמלים ולא 230 משכורות ואם אי אפשר לשלם שיעצרו המחירים שם ומשם נמשיך למעלה ,אי אפשר ככה.
    סגור
  • 6.
    בעצם אתה אומר שכחלון בבחירות
    לכחלון השובב 10/08/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בעצם אתה אומר שכחלון בבחירות הבאות הולך הביתה,,נחיה ונראה בה."
    סגור
  • 5.
    לפי האינטרסנט כ230 משכורות חציוניות לדירה זה לא בועה
    אדם 10/08/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    25 2
    230 משכורות חציוניות לדירה חציונית זה לא בועה , זה אמא של הבועות!! הביקושים הגדולים לדיור נובעים כמובן מהגירה גדולה ולא מהריבית הנמוכה! זה כמובן נורמלי שמחירי הדיור עלו מעל 100% והתנתקו מהערך הכלכלי זה מה שחשבו ביפן, ספרד אירלנד ארה"ב הברית ועוד.
    סגור
  • בוא נעשה חשבון ולא נדקלם נתונים
    מחשב מסלול 11/08/2016 00:29
    הגב לתגובה זו
    2 7
    השכר החציוני הוא 6700 ש"ח ברוטו כלומר זוג מרוויח 13400 .שח מה לעשות , זוגות קונים ביחד .ושכר חציוני הוא לנשים וגברים ביחד. דירה חציונית היא 1,100,000 ( לא חייבים לקנות 4 חדרים מקבלן ) כלומר בממצוע (חציוני) אפשר להגיע לדירה ב 82 משכורות ...... כ 6 וחצי שנים ... אבל ... מה לעשות , חתונה עולה 150 אלף שח ... בורגאס ,3 פעמים בשנה רכב חדש ... בקיצור , לך תעבוד , אם תעשה כל יום חישובים , לא תגיע רחוק . ועוד עצה , תוציא פחות ממה שאתה מרוויח .
    סגור
  • פטנט ידוע -לשחק עם הנתונים
    י"ע 11/08/2016 12:59
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ברור שאם תקח זוג אז מספר החודשים יקטן לחצי. אבל כשמשוים לנעשה בעולם גם שם לא מחשבים לזוג אלא ליחיד !
    סגור
  • עצות מצוינות. רק יש קשיים אחדים.
    ברון בִּניָמינכהאוזן 11/08/2016 09:03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ראשית - המדד של "מספר משכורות לדירה" הוא מדד השוואתי. גם בחו"ל מודדים אותו למשכורת יחידה ולא לזוג, כך שאם בהשוואה לעולם יש פה בועה - אז יש פה בועה. שנית, כשמרוויחים 6,700 ש"ח ברוטו לא צריך להשקיע ברכב חדש / נסיעות לבורגאס / חתונה ב-150,000 ש"ח כדי לא לגמור את החודש. שים בצד 1,000 לאדם מדי חודש (הון עתק מתוך משכורת כזו!) ותחסוך 24,000 ש"ח לשנה לזוג. אחרי 10 שנים (120 משכורות) יהיו לך בערך 25% ממיליון. עדיין לא מספיק במדינה המטורפת שלנו, וזה עוד לפני בלת"מים.
    סגור
  • 4.
    מה ציפיתם שהוא יגיד!?!?
    לא מבין אתכם 10/08/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    29 1
    אני לא מבין אתכם. הבנאדם מרוויח מלא כסף בלל מחירי הדירות הגבוהים ואתם באמת שואלים אותו מה יהיה עם מחירי הדירות? מה נראה לכם שהוא יגיד!!??! חנן מור: כן יש בועה ומחירי הדירות הולכים לרדת אל תקנו דירות. לא הוא לא יגיד את זה בחיים למרות שהוא יודע שיש בועה כמו כל אזרח במדינה הזאת.
    סגור
  • 3.
    עוד יצור מושחת ,נולד כזה ,קרה לו מה שאסור שיקרה לאדם
    בא 10/08/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    10 4
    בחיים ,להיות מושחת , כנס ליוטיוב מוות קליני ותראה לאיפה אתה הולך לרדת ,רמז .לא ללובי . רשום לו גיהינום על המצח .
    סגור
  • 2.
    התחזית של חנן, מזג אויר נהדר לקבלנים . (ל"ת)
    בא 10/08/2016 17:40
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • 1.
    ומה ציפתם שקבלן - יגיד שיש בועה ?
    גור 10/08/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    30 5
    זו התאבדות מבחינתו
    סגור
  • שוק הנדלן
    ערן 10/08/2016 21:47
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כתבה לעניין !!!
    סגור