22:09 סגירה מעורבת בוול סטריט: הנאסד"ק איבד 0.3% בלבד, אפל איבדה 2.4% >>

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה טיפסה 12% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

העיר ממנה נרשמת כעת בריחה של מחזיקי דירות להשקעה

 |  55
סקירת הכלכלן הראשי
Share
הכלכלן הראשי באוצר בסקירתו השבועית מתייחס לנושא הנדל"ן למגורים בחודש יוני. לפי הנתונים, בחודש יוני נרכשו 10.4 אלף דירות - נתון המהווה גידול של 13% בהשוואה לחודש הקודם. גידול זה התרכז בפלח השוק של דירות יד שניה. כמו כן, ציין הכלכלן כי תרם לגידול זה שיווק מאות דירות בראש העין במסגרת פרויקט "מחיר מטרה".


עוד עולה מן הסקירה, כי משקל הדירות שנמכרו ע"י משקיעים נותר על שיעור גבוה של קרוב ל-30% מסך עסקאות דירות יד שניה. במונחים כמותיים הסתכמו מכירות אלו בחודש יוני ב-2.1 אלף דירות, גידול של 11% בהשוואה לחודש הקודם. עוד ציין הכלכלן הראשי כי "בכך נותר ללא שינוי 'מלאי' הדירות המוחזקות בידי משקיעים, זאת לעומת תוספת חודשית ממוצעת של 600 דירות למלאי זה בשנים האחרונות". 

בסקירתו כותב הכלכלן הראשי כי "משמעות הדברים היא  היא שבניגוד לעבר, עת פעילות ערה בפלח השוק של דירות יד שניה חלה בעיקר על רקע גידול ברכישות המשקיעים, מאז נובמבר אשתקד אלו הם מכירות המשקיעים הקובעים במידה רבה את רמת הפעילות בפלח
השוק של דירות יד שניה".מעניין לראות כי בפילוח גיאוגרפי בולט גידול חד במכירות המשקיעים באזור נתניה. "כך, 40% מסך דירות יד שניה שנמכרו באזור נתניה בחודש יוני הוחזקו בבעלות משקיעים, הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה באזור זה בשנים האחרונות והשיעור הגבוה ביותר בהשוואה ארצית".

עוד ציין הכלכלן כי בולטת העובדה שחלק הארי (82%) של דירות אלו בנתניה נמכרו למי שאינם משקיעים (דהיינו, רוכשי "דירה יחידה"), מזה, 64% למשפרי דיור.לא ניתן לומר מהו ההסבר לעליה החדה במכירות בנתניה, אך ייתכן וקיים קשר לפרויקט 'מחיר למשתכן' בהרצליה, וכך נכתב בסקירה: "אין בידינו די נתונים כדי להסביר את הגידול החד במכירות המשקיעים באזור נתניה. עם זאת, השיעור הנמוך של הזוגות הצעירים בסך רכישות אלו, כמו גם הפילוח הגיאוגרפי בתוך האזור עצמו, המצביע על גידול ניכר גם בחלקה היחסי של הרצליה בסך מכירות המשקיעים באזור מ-14%ברבעון הראשון, ל-22% בחודש יוני, מרמזים כי יתכן והפרסום בחודשים האחרונים לפיהם מתוכנן שיווקו של פרויקט רחב היקף במסגרת 'מחיר למשתכן' בהרצליה, תרמו לגידול זה במכירות המשקיעים באזור".

רוכשי דירה ראשונה
הכלכלן הראשי מתייחס גם למספרם של רוכשי דירה ראשונה בחודש יוני שעלה ב-3% בהשוואה לחודש הקודם, זאת על רקע שיווק מאות דירות במסגרת פרויקט 'מחיר מטרה' בראש העין. בניכוי אזור המרכז (בו נכללת ראש העין) ירד משקל רוכשי דירה ראשונה בחודש יוני ב-1% ומסתכם בשיעור של 41%. בפילוח גיאוגרפי בולטת יריד חדה במשקל הזוגות הצעירים בסך העסקאות בפריפריה הצפונית, בפרט אזור נצרת הכולל את עפולה. 

אחד האזורים הבודדים, מלבד אזור המרכז, בו נרשם גידול ברכישות של מי שעבורם זוהי דירתם הראשונה הוא אזור באר שבע. במונחים כמותיים, עמד סך רכישות זה בחודש יוני על 666 דירות, גידול חד של 30% בהשוואה לחודש הקודם. הכלכלן מציין כי ניתוח מאפייני הרוכשים מציג כי מדובר ברווקים מתחת לגיל 35, דהיינו אלו שאינם זכאים לרכוש דירה במסגרת 'מחיר למשתכן'. לגבי הזוגות הנשואים, המהווים 60% מרוכשי דירה ראשונה באזור ב"ש בולטת העובדה לפיה שיעור גבוה יחסית מהם, 40% אינו מתגורר באזור הדרום.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

55 תגובות ב-31 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
31 תכלס 10/08/2016 10:33 נתלים בטעויות
חברים , אין ספק המצב של הזוגות הצעירים לא נעים ולא קל היום לקנות דירה , לא יכול להיות אבל שכל כותרת וכל שטות הכי קטנה כאן מביאה אתכם להיתלות בזה ולחשוב שבאמת המחירים אוטוטו יורדים ! מה ? השתגעתם ?! תתחברו קצת לשוק ותבינו שיש כאן 2 בעיות מרכזיות ! 1. היעדר היצע 2.ביבת ריבית נמוכה כל עוד כחלון ימשיך לטפל בצד הביוש זה יהיה נחמד רק לכותרות ואולי ל-15 מנדטים אבל זה לא יחזיק מים עוד הרבה זמן תהיו בטוחים....Q4 בפתח ואיתו עלייה בביקושים כמו כל שנה ... שלא תגידו שלא אמרו לכם שעובדים עליכם בעיניים ואתם ממשיכים לחכות . בהצלחה !
30 יואל 09/08/2016 10:52 חכו ותראו מה יהיה כשהריבית תעלה קטסטרופה (ל"ת)
שאפיק 10/08/2016 08:34 לא מדוייק, כי פעם כולם היו לוקחים צמוד מדד והמדד זינק
בצורה פסיכית ולא רק שההחזר עולה גם החוב עולה ולכן היום הרבה לוקחים בריבית קל"צ - קבועה לא צמודה. ורוב האנשים לוקחים היום בקבועה לא צמודה. אז זה לא מדוייק מה שאתה אומר.
29 אבי 09/08/2016 10:32 לקנות לקנות דירות - המחיר רק עולה (ל"ת)
28 יוסי 09/08/2016 10:31 לא משנה אם יהיה מס על דירה 3: שווה לקנות דירות בכל מחיר (ל"ת)
זקן שראה הכל 09/08/2016 10:51 יוסל'ה,אתה יעצת לדנקנר במקרה?.איזה שטויות.. (ל"ת)
27 גמלאי 09/08/2016 09:27 כחלון כישלון ידוע מראש .אוצר + ביבי גדול עליו (ל"ת)
26 שאפיק 09/08/2016 09:10 הם לא בורחים מהשוק, הם מתנפלים על הדירות בדרום:
ותבדקו אותי. בדרום יש זינוק פסיכי במחירים. קרית גת, קרית מלאכי, אשקלון, באר שבע, המשקיעים קונים שם דירות בקצב מטורף. מי שלא רוצה להאמין שלא יאמין, אבל זו עובדה.
25 קליפ 09/08/2016 08:09 המשקיעים בפניקה היסטרית! מטורף!! בלתי ניתפס!!!
המחירים ממשיכים לעלות. שגרה. אין חדש . משעמם.....
משה - חיפה 14/08/2016 17:22 אתה חי בסרט משלך (ל"ת)
שאפיק 09/08/2016 10:06 נכון, הם בפאניקה וקונים דירות בדרום
ואם אתה לא מאמין, תראה כמה בשנה האחרונה עלו המחירים באשקלון וקרית מלאכי
24 מוטי 09/08/2016 07:31 נתנייתי בדם - לא מצליח למכור כבר 8 חודשיים !!
מיואש מלקוחות מעצבנים !!!
מ 14/08/2016 18:13 תבקש מחיר ריאלי ותמכור (ל"ת)
אבי 09/08/2016 11:26 הבעיה שאתה חושב שיש לך טירה (ל"ת)
23 שמטוב 09/08/2016 04:41 אני מעריך שרוב הדירות בנתניה הועברו לבני משפחה אחרים.
אין דרך לברר מה הקשר המשפחתי בין קונה ומוכר. לנתניה באו הרבה עולים מצרפת ויש להם בני משפחה שאליהם ניתן להעביר מגורים. כל הניתוחים פה הם דמיקולו כי מסתמכים על דיווח חלקי וזמני. http://www.netanya.muni.il/?CategoryID=1047&ArticleID=7663 לא להזדרז במסקנות. מי שמצפה שבעלי דירות ימכרו את רכושם לזרים יתאכזב. מצב הבעלות על דירות בארץלא ישתנה בשנים הקרובות כי השקעות פיננסיות בארץ גרועות מאוד.
22 שמטוב 09/08/2016 04:20 אני מעריך שרוב הדירות בנתניה הועברו לבני משפחה אחרים.
אין דרך לברר מה הקשר המשפחתי בין קונה ומוכר. לנתניה באו הרבה עולים מצרפת ויש להם בני משפחה שאליהם ניתן להעביר מגורים. כל הניתוחים פה הם דמיקולו כי מסתמכים על דיווח חלקי וזמני. http://www.netanya.muni.il/?CategoryID=1047&ArticleID=7663 לא להזדרז במסקנות. מי שמצפה שבעלי דירות ימכרו את רכושם לזרים יתאכזב. מצב הבעלות על דירות בארץלא ישתנה בשנים הקרובות כי השקעות פיננסיות בארץ גרועות מאוד.
21 איש 08/08/2016 23:21 מאוד מעניין אם זה קשור למשקיעים הצרפתים
ידוע שבנתניה יש מספר גדול מאוד של משקיעים צרפתים ואיטלקים מעניין אם זה נובע מהם ואם יש השפעה דומה על ערי חוף נוספות כמו חדרה,אשקלון ואשדוד , זה יכול להביא לךירידת מחירים בכל השוק ...
זקן שראה הכל 09/08/2016 10:53 תבדוק באשדוד.. (ל"ת)
20 שאפיק 08/08/2016 21:55 אין על ביזפורטל. אלופים בקליקבייט (ל"ת)
19 נתניה 08/08/2016 21:26 אולי יש סיבות אחרות בגללן אתם עוזבים אותי? (ל"ת)
שמטוב 09/08/2016 04:43 מי עוזב את נתניה ? תפסו אנקדוטה ומפרשים אותה מגמתית
אין דרך לברר מה הקשר המשפחתי בין קונה ומוכר. לנתניה באו הרבה עולים מצרפת ויש להם בני משפחה שאליהם ניתן להעביר מגורים. כל הניתוחים פה הם דמיקולו כי מסתמכים על דיווח חלקי וזמני. http://www.netanya.muni.il/?CategoryID=1047&ArticleID=7663 לא להזדרז במסקנות. מי שמצפה שבעלי דירות ימכרו את רכושם לזרים יתאכזב. מצב הבעלות על דירות בארץלא ישתנה בשנים הקרובות כי השקעות פיננסיות בארץ גרועות מאוד.
18 חיים 08/08/2016 19:52 עלית ריבית
חברים, לא חסרות דירות, פשוט יש המון משקיעים שמחזיקים מספר דירות. ברגע שהריבית תתחיל לעלות, בנוסף לכמויות הבניה העצומות ולזכאי מחיר למשתכן שהפסיקו להזרים ביקושים אצל הקבלנים ומוכרי יד 2, הכיוון הוא אחד. ירידה דרסטית במחירים. תמתינו בסבלנות ותחסכו ים של כסף.
יוסף פותר החלמות 09/08/2016 08:56 צודק מי שחושב שיש מחסור בדירות ............
כנראה לא הלך לסייר ברחבי הארץ מחסור בדירות זה הלוקש שמאכלים את הציבור יש דירות ויש שטחים רק תקנו במחירים המופרזים והדמיוניים . הבועה תתפוצץ עניין של זמן הרבית תרים את הראש וכוח השוק ירסק את מחירי הנדל"ן .
שמטוב 09/08/2016 04:22 לא יהיה שיפור בימי ביבי שקרניהו וגובה המיסים משה כשלון (ל"ת)
17 זמבורה 08/08/2016 19:21 הכל טוב ויפה תל אביב מחוץ למשוואה (ל"ת)
שמטוב 09/08/2016 04:40 כל המדינה מחוץ לתמונה. מכירת כללית ? סיפורי סבתא ! (ל"ת)
16 יהודה 08/08/2016 19:14 פשוט. מגוחך!
ממתי עושים ניתוחים על סמך דו"ח אחד. חייבת להיות מגמה! לפני שלשה חודשים היה אותו הסיפור והכל התאזן בדו"ח הבא.
שמטוב 09/08/2016 04:38 הפתאים מוחאים כפיים על שינוי מפוקפק. (ל"ת)
15 בצחוק .אבל 15 מנדטים 08/08/2016 19:00 כחלון כשתהיה ראש ממשלה תיקח את ביבי או את בוזי ?
כחלון האמת אני קצת צוחק אבל לדעתי אם באמת תצליח להצניח את מחירי הדירות 15 מנדטים יש לך בכיס בה"
שמטוב 09/08/2016 04:36 משה כשלון לא יעבור את אחוז החסימה. הוא ישלם עבור המיסים
שהפיל עלינו במקום לבנות ולבנות.
גל 09/08/2016 11:39 זה לא רק מיסים. זה גם מתנות שנתן במחיר למשתכן למעט
משפחות (מאות אלפים) וכולנו משלמים על כך
14 המחירים יצללו חופשי 08/08/2016 18:57 לקבלנים האחרון שיכבה את האור ההצגה נגמרה הולכים הביתה.
סוף כול סוף מגיע לכחלון צלש ...... מהלך נכון ונבון...
13 שאול 08/08/2016 17:49 לקבלנים ולמוכרי יד 2 - לפעמים החגיגה נגמרת
קבלנים - תפתחו במבצעים אטרקטיביים ותתחילו לתת הנחות משמעותיות. אם תשתהו, בעוד כמה חודשים לא תוכלו למכור אפילו במחירים המוזלים שתציעו היום. למוכרי יד 2 - תפסיקו להתבצר במחירים ההזויים שאתם מפרסמים ושאותם אתם מקפיצים כל יום. זה כבר לא יעזור! זהו, החגיגה נגמרה. דבר ראשון שעליכם לעשות הוא להעריך מחדש ובצורה נכונה את הנכס שאותו אתם מעונינים למכור. דבר שני, עליכם להוריד מההערכה המחודשת הזאת בין 5 ל 10 אחוזים אם אתם באמת מעוניינים למכור את הנכס במהירות. קחו בחשבון שבעוד מספר חודשים אפשר יהיה לקנות דירה חדשה באותו מחיר שהיום אתם מציעים את דירותיכם הישנות, והציבור יודע את זה. אז מי שבאמת רוצה למכור בתקופה הזאת, שיפעל בשכל ובהיגיון.
12 אריק 08/08/2016 17:35 כל מי שמוכר עכשיו עושה את עסקת חייו
אוטוטו מפולת תזדרזו מחר זה לא יהיה שווה כלום
11 משה 08/08/2016 17:14 לקבלנים ולמתווכים
הבלוף שלכם בפירסומים ליצור פניקה כדי לרכוש דירות נחשף ולמעשה לא חסר דירות הבעיה רק המחיר שעדיין גבוה
10 שלומי 08/08/2016 16:52 תגובה לריקי.
יש לך טיעון מוזר. אם המחירים מנופחים למה קנו דירה מלחתחילה.
אחד מהעם 09/08/2016 00:30 קנו מזמן, הרויחו יפה ועכשיו מחפשים הזדמנויות חדשות (ל"ת)
ריקו 08/08/2016 17:23 קנו מזמן. (ל"ת)
9 לכחלון 08/08/2016 16:44 לכחלון אתה בדרך הנכונה...מי שלא
מי שלא ימכור מהר יפסיד..מאות אלפי שקלים .... אין ספק...
8 ריקי 08/08/2016 16:27 מכירת דירות להשקעה
עוד לפני שפירסמו את הטלת מס על דירה שלישית, המשקיעים בנתניה הם תושבי חוץ, הבינו שבארץ המחירים מנופחים לעומת כל מדינות העולם, לכן החליטו למכור. הם לא טיפשים.
7 משקיע 08/08/2016 16:19 עיר עם חינוך דפוק ועיר פשע
כשהחינוך בעיר דפוק והתושבים החדשים לא הי הי הי התוצאה והכתבות שהתפרסמו בעיתון הארץ על חשדות לשחיתות לכאורה של פיירברג והר לכם התוצאה
6 איתן 08/08/2016 16:18 הנה , זה מתחיל
כמו בועה בימי הבורסה העליזים , אנשים מוכרים ויש קונים , באיזה שלב כבר אין קונים וכבר הכל מתרסק, 2 אחוז עלייה בריבית -וזה לא בשמים וזה יהיה כואב
5 אלי 08/08/2016 16:15 מעציב לראות התעללות במשקיעי הנדל"ן
וכל השמחים לאיד גם יומם יגיע ל"הנות" מפירות פופוליזם והסתה.
4 גלעד 08/08/2016 16:13 איסטרא בילגינה קיש קיש קריא
הסיבה פשוטה ומתחת לאף. המשקיעים קנו בנתניה וכעת הרבה פרויקטים הגיעו לסיומם ובנוסף חששות מירידת ערך הדירות והמיסוי החדש, המשקיעים מסיימים את הסיבוב.. לא הרצליה ולא ...
שאפיק 09/08/2016 10:29 והרבה עברו לדרום כי שם התשואה גבוהה יותר... (ל"ת)
שמטוב 09/08/2016 04:34 בנתניה יש עולים מצרפת יתכן שהעבירו דיאןת לקרוביהן.
בשאר הארץ אין שינוי בבעלות דירות. מכאן שבנתניה יש יש אירוע מקומי חסר משמעות. לא מכירה כללית ולא נעליים.
3 יורם 08/08/2016 16:07 הכתובת היית על הקיר
אנחנו רגע לפני ירידות מחירים בשוק
דניאל גבעתיים 08/08/2016 16:36 הלוואי יש לי דירה אחת שקניתי בשיכון
שווה 1.8 מיליון שקלים, 3 חדרים. אני הייתי מאוד שמח להפסיד עליה ברגע זה 30% ובלבד שהמחירים בתל אביב ירדו גם ב - 30% ואני אוכל לקנות שם דירה.
גל 09/08/2016 11:43 זה בדיוק מה שכולם חושבים, אבל אז זה יגרום לביקושים...
ברגע שירדו המחירים כל מי שקנה בפ"ת כי יקר ברמת גן ירצה לעבור לרמת גן ואז הביקושים יעלו. כנ"ל לגבי ראש העין מול אם המושבות.
שמטוב 09/08/2016 04:31 הנכד שלך יקנה אולי דירה מוזלת
מה תעשה עם הכסף ? תשרוף אותו בבורסה ? תקבל אפס ריבית וישחק באינפלציה ? האינפלציה השנה היא 1 אחוז כלומר שווה למס כחלון על דירה שלישית.
גידי 08/08/2016 20:28 אם תשכיל למכור עכשיו ב1.8 את הדירה השיכון...
אולי באמת הכסף הזה יספיק לך לקנות את הוילה בת"א אחרי הירידות
א 09/08/2016 01:58 לדאבוני הרב מוכרים לי אנשים שמכרו את דירתם על סמך
שיקולים כמו שהעלית ומצאו את עצמם אחרי מספר חודשים בלי דירה ועם כסף שמספיק כדי לקנות דירה בערד ולא בתל-אביב. הימורים על דירה אפשר לעשות כשמדובר בדירה להשקעה הכאב אם נופלים כשמאבדים את דירת המגורים שלך גדול בהרבה מכל רווח שתרוויח עליה.
2 HAKY1 08/08/2016 15:52 איפה הפתרון של הכותרת ?? (ל"ת)
יש ר א לי 08/08/2016 23:11 כרגיל בביזפורטל, כותרת תלושה מהתוכן, מי כותב הכותרות? (ל"ת)
1 אנונימוס 08/08/2016 15:48 שימו לב שימו לב
הנוסעים האחרונים מתבקשים לעלות. הכסף החכם יצא.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש