העיר ממנה נרשמת כעת בריחה של מחזיקי דירות להשקעה

נדל"ן, צילום: Getty images Israel
הכלכלן הראשי באוצר בסקירתו השבועית מתייחס לנושא הנדל"ן למגורים בחודש יוני. לפי הנתונים, בחודש יוני נרכשו 10.4 אלף דירות - נתון המהווה גידול של 13% בהשוואה לחודש הקודם. גידול זה התרכז בפלח השוק של דירות יד שניה. כמו כן, ציין הכלכלן כי תרם לגידול זה שיווק מאות דירות בראש העין במסגרת פרויקט "מחיר מטרה".
עוד עולה מן הסקירה, כי משקל הדירות שנמכרו ע"י משקיעים נותר על שיעור גבוה של קרוב ל-30% מסך עסקאות דירות יד שניה. במונחים כמותיים הסתכמו מכירות אלו בחודש יוני ב-2.1 אלף דירות, גידול של 11% בהשוואה לחודש הקודם. עוד ציין הכלכלן הראשי כי "בכך נותר ללא שינוי 'מלאי' הדירות המוחזקות בידי משקיעים, זאת לעומת תוספת חודשית ממוצעת של 600 דירות למלאי זה בשנים האחרונות". 
בסקירתו כותב הכלכלן הראשי כי "משמעות הדברים היא  היא שבניגוד לעבר, עת פעילות ערה בפלח השוק של דירות יד שניה חלה בעיקר על רקע גידול ברכישות המשקיעים, מאז נובמבר אשתקד אלו הם מכירות המשקיעים הקובעים במידה רבה את רמת הפעילות בפלח
השוק של דירות יד שניה".
מעניין לראות כי בפילוח גיאוגרפי בולט גידול חד במכירות המשקיעים באזור נתניה. "כך, 40% מסך דירות יד שניה שנמכרו באזור נתניה בחודש יוני הוחזקו בבעלות משקיעים, הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה באזור זה בשנים האחרונות והשיעור הגבוה ביותר בהשוואה ארצית".

עוד ציין הכלכלן כי בולטת העובדה שחלק הארי (82%) של דירות אלו בנתניה נמכרו למי שאינם משקיעים (דהיינו, רוכשי "דירה יחידה"), מזה, 64% למשפרי דיור.
לא ניתן לומר מהו ההסבר לעליה החדה במכירות בנתניה, אך ייתכן וקיים קשר לפרויקט 'מחיר למשתכן' בהרצליה, וכך נכתב בסקירה: "אין בידינו די נתונים כדי להסביר את הגידול החד במכירות המשקיעים באזור נתניה. עם זאת, השיעור הנמוך של הזוגות הצעירים בסך רכישות אלו, כמו גם הפילוח הגיאוגרפי בתוך האזור עצמו, המצביע על גידול ניכר גם בחלקה היחסי של הרצליה בסך מכירות המשקיעים באזור מ-14%ברבעון הראשון, ל-22% בחודש יוני, מרמזים כי יתכן והפרסום בחודשים האחרונים לפיהם מתוכנן שיווקו של פרויקט רחב היקף במסגרת 'מחיר למשתכן' בהרצליה, תרמו לגידול זה במכירות המשקיעים באזור".
רוכשי דירה ראשונה
הכלכלן הראשי מתייחס גם למספרם של רוכשי דירה ראשונה בחודש יוני שעלה ב-3% בהשוואה לחודש הקודם, זאת על רקע שיווק מאות דירות במסגרת פרויקט 'מחיר מטרה' בראש העין. בניכוי אזור המרכז (בו נכללת ראש העין) ירד משקל רוכשי דירה ראשונה בחודש יוני ב-1% ומסתכם בשיעור של 41%. בפילוח גיאוגרפי בולטת יריד חדה במשקל הזוגות הצעירים בסך העסקאות בפריפריה הצפונית, בפרט אזור נצרת הכולל את עפולה. 
אחד האזורים הבודדים, מלבד אזור המרכז, בו נרשם גידול ברכישות של מי שעבורם זוהי דירתם הראשונה הוא אזור באר שבע. במונחים כמותיים, עמד סך רכישות זה בחודש יוני על 666 דירות, גידול חד של 30% בהשוואה לחודש הקודם. הכלכלן מציין כי ניתוח מאפייני הרוכשים מציג כי מדובר ברווקים מתחת לגיל 35, דהיינו אלו שאינם זכאים לרכוש דירה במסגרת 'מחיר למשתכן'. לגבי הזוגות הנשואים, המהווים 60% מרוכשי דירה ראשונה באזור ב"ש בולטת העובדה לפיה שיעור גבוה יחסית מהם, 40% אינו מתגורר באזור הדרום.
תגובות לכתבה(55):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    נתלים בטעויות
    תכלס 10/08/2016 10:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חברים , אין ספק המצב של הזוגות הצעירים לא נעים ולא קל היום לקנות דירה , לא יכול להיות אבל שכל כותרת וכל שטות הכי קטנה כאן מביאה אתכם להיתלות בזה ולחשוב שבאמת המחירים אוטוטו יורדים ! מה ? השתגעתם ?! תתחברו קצת לשוק ותבינו שיש כאן 2 בעיות מרכזיות ! 1. היעדר היצע 2.ביבת ריבית נמוכה כל עוד כחלון ימשיך לטפל בצד הביוש זה יהיה נחמד רק לכותרות ואולי ל-15 מנדטים אבל זה לא יחזיק מים עוד הרבה זמן תהיו בטוחים....Q4 בפתח ואיתו עלייה בביקושים כמו כל שנה ... שלא תגידו שלא אמרו לכם שעובדים עליכם בעיניים ואתם ממשיכים לחכות . בהצלחה !
    סגור
  • 30.
    חכו ותראו מה יהיה כשהריבית תעלה קטסטרופה (ל"ת)
    יואל 09/08/2016 10:52
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • לא מדוייק, כי פעם כולם היו לוקחים צמוד מדד והמדד זינק
    שאפיק 10/08/2016 08:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בצורה פסיכית ולא רק שההחזר עולה גם החוב עולה ולכן היום הרבה לוקחים בריבית קל"צ - קבועה לא צמודה. ורוב האנשים לוקחים היום בקבועה לא צמודה. אז זה לא מדוייק מה שאתה אומר.
    סגור
  • 29.
    לקנות לקנות דירות - המחיר רק עולה (ל"ת)
    אבי 09/08/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • 28.
    לא משנה אם יהיה מס על דירה 3: שווה לקנות דירות בכל מחיר (ל"ת)
    יוסי 09/08/2016 10:31
    הגב לתגובה זו
    2 11
    סגור
  • יוסל'ה,אתה יעצת לדנקנר במקרה?.איזה שטויות.. (ל"ת)
    זקן שראה הכל 09/08/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 27.
    כחלון כישלון ידוע מראש .אוצר + ביבי גדול עליו (ל"ת)
    גמלאי 09/08/2016 09:27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 26.
    הם לא בורחים מהשוק, הם מתנפלים על הדירות בדרום:
    שאפיק 09/08/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    3 6
    ותבדקו אותי. בדרום יש זינוק פסיכי במחירים. קרית גת, קרית מלאכי, אשקלון, באר שבע, המשקיעים קונים שם דירות בקצב מטורף. מי שלא רוצה להאמין שלא יאמין, אבל זו עובדה.
    סגור
  • 25.
    המשקיעים בפניקה היסטרית! מטורף!! בלתי ניתפס!!!
    קליפ 09/08/2016 08:09
    הגב לתגובה זו
    4 3
    המחירים ממשיכים לעלות. שגרה. אין חדש . משעמם.....
    סגור
  • אתה חי בסרט משלך (ל"ת)
    משה - חיפה 14/08/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • נכון, הם בפאניקה וקונים דירות בדרום
    שאפיק 09/08/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 6
    ואם אתה לא מאמין, תראה כמה בשנה האחרונה עלו המחירים באשקלון וקרית מלאכי
    סגור
  • 24.
    נתנייתי בדם - לא מצליח למכור כבר 8 חודשיים !!
    מוטי 09/08/2016 07:31
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מיואש מלקוחות מעצבנים !!!
    סגור
  • תבקש מחיר ריאלי ותמכור (ל"ת)
    מ 14/08/2016 18:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הבעיה שאתה חושב שיש לך טירה (ל"ת)
    אבי 09/08/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 23.
    אני מעריך שרוב הדירות בנתניה הועברו לבני משפחה אחרים.
    שמטוב 09/08/2016 04:41
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אין דרך לברר מה הקשר המשפחתי בין קונה ומוכר. לנתניה באו הרבה עולים מצרפת ויש להם בני משפחה שאליהם ניתן להעביר מגורים. כל הניתוחים פה הם דמיקולו כי מסתמכים על דיווח חלקי וזמני. http://www.netanya.muni.il/?CategoryID=1047&ArticleID=7663 לא להזדרז במסקנות. מי שמצפה שבעלי דירות ימכרו את רכושם לזרים יתאכזב. מצב הבעלות על דירות בארץלא ישתנה בשנים הקרובות כי השקעות פיננסיות בארץ גרועות מאוד.
    סגור
  • 22.
    אני מעריך שרוב הדירות בנתניה הועברו לבני משפחה אחרים.
    שמטוב 09/08/2016 04:20
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אין דרך לברר מה הקשר המשפחתי בין קונה ומוכר. לנתניה באו הרבה עולים מצרפת ויש להם בני משפחה שאליהם ניתן להעביר מגורים. כל הניתוחים פה הם דמיקולו כי מסתמכים על דיווח חלקי וזמני. http://www.netanya.muni.il/?CategoryID=1047&ArticleID=7663 לא להזדרז במסקנות. מי שמצפה שבעלי דירות ימכרו את רכושם לזרים יתאכזב. מצב הבעלות על דירות בארץלא ישתנה בשנים הקרובות כי השקעות פיננסיות בארץ גרועות מאוד.
    סגור
  • 21.
    מאוד מעניין אם זה קשור למשקיעים הצרפתים
    איש 08/08/2016 23:21
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ידוע שבנתניה יש מספר גדול מאוד של משקיעים צרפתים ואיטלקים מעניין אם זה נובע מהם ואם יש השפעה דומה על ערי חוף נוספות כמו חדרה,אשקלון ואשדוד , זה יכול להביא לךירידת מחירים בכל השוק ...
    סגור
  • תבדוק באשדוד.. (ל"ת)
    זקן שראה הכל 09/08/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    אין על ביזפורטל. אלופים בקליקבייט (ל"ת)
    שאפיק 08/08/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 19.
    אולי יש סיבות אחרות בגללן אתם עוזבים אותי? (ל"ת)
    נתניה 08/08/2016 21:26
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • מי עוזב את נתניה ? תפסו אנקדוטה ומפרשים אותה מגמתית
    שמטוב 09/08/2016 04:43
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אין דרך לברר מה הקשר המשפחתי בין קונה ומוכר. לנתניה באו הרבה עולים מצרפת ויש להם בני משפחה שאליהם ניתן להעביר מגורים. כל הניתוחים פה הם דמיקולו כי מסתמכים על דיווח חלקי וזמני. http://www.netanya.muni.il/?CategoryID=1047&ArticleID=7663 לא להזדרז במסקנות. מי שמצפה שבעלי דירות ימכרו את רכושם לזרים יתאכזב. מצב הבעלות על דירות בארץלא ישתנה בשנים הקרובות כי השקעות פיננסיות בארץ גרועות מאוד.
    סגור
  • 18.
    עלית ריבית
    חיים 08/08/2016 19:52
    הגב לתגובה זו
    19 7
    חברים, לא חסרות דירות, פשוט יש המון משקיעים שמחזיקים מספר דירות. ברגע שהריבית תתחיל לעלות, בנוסף לכמויות הבניה העצומות ולזכאי מחיר למשתכן שהפסיקו להזרים ביקושים אצל הקבלנים ומוכרי יד 2, הכיוון הוא אחד. ירידה דרסטית במחירים. תמתינו בסבלנות ותחסכו ים של כסף.
    סגור
  • צודק מי שחושב שיש מחסור בדירות ............
    יוסף פותר החלמות 09/08/2016 08:56
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כנראה לא הלך לסייר ברחבי הארץ מחסור בדירות זה הלוקש שמאכלים את הציבור יש דירות ויש שטחים רק תקנו במחירים המופרזים והדמיוניים . הבועה תתפוצץ עניין של זמן הרבית תרים את הראש וכוח השוק ירסק את מחירי הנדל"ן .
    סגור
  • לא יהיה שיפור בימי ביבי שקרניהו וגובה המיסים משה כשלון (ל"ת)
    שמטוב 09/08/2016 04:22
    הגב לתגובה זו
    1 9
    סגור
  • 17.
    הכל טוב ויפה תל אביב מחוץ למשוואה (ל"ת)
    זמבורה 08/08/2016 19:21
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • כל המדינה מחוץ לתמונה. מכירת כללית ? סיפורי סבתא ! (ל"ת)
    שמטוב 09/08/2016 04:40
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 16.
    פשוט. מגוחך!
    יהודה 08/08/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    5 7
    ממתי עושים ניתוחים על סמך דו"ח אחד. חייבת להיות מגמה! לפני שלשה חודשים היה אותו הסיפור והכל התאזן בדו"ח הבא.
    סגור
  • הפתאים מוחאים כפיים על שינוי מפוקפק. (ל"ת)
    שמטוב 09/08/2016 04:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 15.
    כחלון כשתהיה ראש ממשלה תיקח את ביבי או את בוזי ?
    בצחוק .אבל 15 מנדטים 08/08/2016 19:00
    הגב לתגובה זו
    9 6
    כחלון האמת אני קצת צוחק אבל לדעתי אם באמת תצליח להצניח את מחירי הדירות 15 מנדטים יש לך בכיס בה"
    סגור
  • משה כשלון לא יעבור את אחוז החסימה. הוא ישלם עבור המיסים
    שמטוב 09/08/2016 04:36
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שהפיל עלינו במקום לבנות ולבנות.
    סגור
  • זה לא רק מיסים. זה גם מתנות שנתן במחיר למשתכן למעט
    גל 09/08/2016 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משפחות (מאות אלפים) וכולנו משלמים על כך
    סגור
  • 14.
    לקבלנים האחרון שיכבה את האור ההצגה נגמרה הולכים הביתה.
    המחירים יצללו חופשי 08/08/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    15 4
    סוף כול סוף מגיע לכחלון צלש ...... מהלך נכון ונבון...
    סגור
  • 13.
    לקבלנים ולמוכרי יד 2 - לפעמים החגיגה נגמרת
    שאול 08/08/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    25 4
    קבלנים - תפתחו במבצעים אטרקטיביים ותתחילו לתת הנחות משמעותיות. אם תשתהו, בעוד כמה חודשים לא תוכלו למכור אפילו במחירים המוזלים שתציעו היום. למוכרי יד 2 - תפסיקו להתבצר במחירים ההזויים שאתם מפרסמים ושאותם אתם מקפיצים כל יום. זה כבר לא יעזור! זהו, החגיגה נגמרה. דבר ראשון שעליכם לעשות הוא להעריך מחדש ובצורה נכונה את הנכס שאותו אתם מעונינים למכור. דבר שני, עליכם להוריד מההערכה המחודשת הזאת בין 5 ל 10 אחוזים אם אתם באמת מעוניינים למכור את הנכס במהירות. קחו בחשבון שבעוד מספר חודשים אפשר יהיה לקנות דירה חדשה באותו מחיר שהיום אתם מציעים את דירותיכם הישנות, והציבור יודע את זה. אז מי שבאמת רוצה למכור בתקופה הזאת, שיפעל בשכל ובהיגיון.
    סגור
  • 12.
    כל מי שמוכר עכשיו עושה את עסקת חייו
    אריק 08/08/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    22 8
    אוטוטו מפולת תזדרזו מחר זה לא יהיה שווה כלום
    סגור
  • 11.
    לקבלנים ולמתווכים
    משה 08/08/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    18 2
    הבלוף שלכם בפירסומים ליצור פניקה כדי לרכוש דירות נחשף ולמעשה לא חסר דירות הבעיה רק המחיר שעדיין גבוה
    סגור
  • 10.
    תגובה לריקי.
    שלומי 08/08/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    1 6
    יש לך טיעון מוזר. אם המחירים מנופחים למה קנו דירה מלחתחילה.
    סגור
  • קנו מזמן, הרויחו יפה ועכשיו מחפשים הזדמנויות חדשות (ל"ת)
    אחד מהעם 09/08/2016 00:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • קנו מזמן. (ל"ת)
    ריקו 08/08/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    לכחלון אתה בדרך הנכונה...מי שלא
    לכחלון 08/08/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    28 5
    מי שלא ימכור מהר יפסיד..מאות אלפי שקלים .... אין ספק...
    סגור
  • 8.
    מכירת דירות להשקעה
    ריקי 08/08/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    35 3
    עוד לפני שפירסמו את הטלת מס על דירה שלישית, המשקיעים בנתניה הם תושבי חוץ, הבינו שבארץ המחירים מנופחים לעומת כל מדינות העולם, לכן החליטו למכור. הם לא טיפשים.
    סגור
  • 7.
    עיר עם חינוך דפוק ועיר פשע
    משקיע 08/08/2016 16:19
    הגב לתגובה זו
    12 6
    כשהחינוך בעיר דפוק והתושבים החדשים לא הי הי הי התוצאה והכתבות שהתפרסמו בעיתון הארץ על חשדות לשחיתות לכאורה של פיירברג והר לכם התוצאה
    סגור
  • 6.
    הנה , זה מתחיל
    איתן 08/08/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    26 3
    כמו בועה בימי הבורסה העליזים , אנשים מוכרים ויש קונים , באיזה שלב כבר אין קונים וכבר הכל מתרסק, 2 אחוז עלייה בריבית -וזה לא בשמים וזה יהיה כואב
    סגור
  • 5.
    מעציב לראות התעללות במשקיעי הנדל"ן
    אלי 08/08/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    7 27
    וכל השמחים לאיד גם יומם יגיע ל"הנות" מפירות פופוליזם והסתה.
    סגור
  • 4.
    איסטרא בילגינה קיש קיש קריא
    גלעד 08/08/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הסיבה פשוטה ומתחת לאף. המשקיעים קנו בנתניה וכעת הרבה פרויקטים הגיעו לסיומם ובנוסף חששות מירידת ערך הדירות והמיסוי החדש, המשקיעים מסיימים את הסיבוב.. לא הרצליה ולא ...
    סגור
  • והרבה עברו לדרום כי שם התשואה גבוהה יותר... (ל"ת)
    שאפיק 09/08/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בנתניה יש עולים מצרפת יתכן שהעבירו דיאןת לקרוביהן.
    שמטוב 09/08/2016 04:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בשאר הארץ אין שינוי בבעלות דירות. מכאן שבנתניה יש יש אירוע מקומי חסר משמעות. לא מכירה כללית ולא נעליים.
    סגור
  • 3.
    הכתובת היית על הקיר
    יורם 08/08/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    32 3
    אנחנו רגע לפני ירידות מחירים בשוק
    סגור
  • הלוואי יש לי דירה אחת שקניתי בשיכון
    דניאל גבעתיים 08/08/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    4 13
    שווה 1.8 מיליון שקלים, 3 חדרים. אני הייתי מאוד שמח להפסיד עליה ברגע זה 30% ובלבד שהמחירים בתל אביב ירדו גם ב - 30% ואני אוכל לקנות שם דירה.
    סגור
  • זה בדיוק מה שכולם חושבים, אבל אז זה יגרום לביקושים...
    גל 09/08/2016 11:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברגע שירדו המחירים כל מי שקנה בפ"ת כי יקר ברמת גן ירצה לעבור לרמת גן ואז הביקושים יעלו. כנ"ל לגבי ראש העין מול אם המושבות.
    סגור
  • הנכד שלך יקנה אולי דירה מוזלת
    שמטוב 09/08/2016 04:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה תעשה עם הכסף ? תשרוף אותו בבורסה ? תקבל אפס ריבית וישחק באינפלציה ? האינפלציה השנה היא 1 אחוז כלומר שווה למס כחלון על דירה שלישית.
    סגור
  • אם תשכיל למכור עכשיו ב1.8 את הדירה השיכון...
    גידי 08/08/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אולי באמת הכסף הזה יספיק לך לקנות את הוילה בת"א אחרי הירידות
    סגור
  • לדאבוני הרב מוכרים לי אנשים שמכרו את דירתם על סמך
    א 09/08/2016 01:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיקולים כמו שהעלית ומצאו את עצמם אחרי מספר חודשים בלי דירה ועם כסף שמספיק כדי לקנות דירה בערד ולא בתל-אביב. הימורים על דירה אפשר לעשות כשמדובר בדירה להשקעה הכאב אם נופלים כשמאבדים את דירת המגורים שלך גדול בהרבה מכל רווח שתרוויח עליה.
    סגור
  • 2.
    איפה הפתרון של הכותרת ?? (ל"ת)
    HAKY1 08/08/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • כרגיל בביזפורטל, כותרת תלושה מהתוכן, מי כותב הכותרות? (ל"ת)
    יש ר א לי 08/08/2016 23:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    שימו לב שימו לב
    אנונימוס 08/08/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    36 7
    הנוסעים האחרונים מתבקשים לעלות. הכסף החכם יצא.
    סגור