נתוני ינואר-יוני: ירידה של 6.9% במכירת דירות חדשות - ומה לגבי היצע הדירות?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתון מכירות הדירות במחצית הראשונה של 2016
נדל"ן, צילום: Getty images Israel
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ב') נתונים על רכישות וביקושים של דירות בחודשים ינואר-יוני 2016. מהנתונים עולה כי חלה ירידה בחודש יוני ברכישות של דירות חדשות מקבלן. במהלך החודשים ינואר - יוני נמכרו 15,770 דירות חדשות מקבלן, מדובר בירידה של 3.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בהסתכלות רחבה יותר, כאשר כוללים את היקף הדירות שנבנות למטרות כמו קבוצות רכישה, השכרה ועוד - הירידה מגיעה ל-6.9%.  
היצע הדירות החדשות שנותרו למכירה נכון לסוף חודש יוני הנו 28,070 מתוכן 29% באזור המרכז, 16% במחוז חיפה, כ-15% במחוז הדרום, כ-12% בכל אחד מהמחוזות תל אביב וירושלים וכ-11% במחוז הצפון. בהשוואה לחודש מאי מדובר בירידה מתונה ביותר של 0.74% אז עמד ההיצע על 28,280, מתוכו 30% באזור המרכז. ועוד מציינים בלמ"ס כי משך הזמן הממוצע שדירה חדשה מקבלן "עומדת על המדף" - כלומר מספר החודשים שיעברו עד מכירת הדירות בחודשים אפריל -יוני עומד כעת בממוצע על 11 חודשים. ביחס לחודש שעבר מדובר בעלייה של חודש, כאשר הנתון עמד על 10 חודשים במאי. 
בהסתכלות על הביקוש הכולל לדירות (דירות חדשות שנמכרו ודירות בקבוצות רכישה וקרקעות פרטיות שהחל בנייתן) בחודשים ינואר-יוני ישנה ירידה של 6.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הלמ"ס מסייגים ומציגים כי בנתונים מנוכי עונתיות והשוואה לששת החודשים הקודמים (יולי - דצמבר 2016) נרשמה ירידה של כ-3% בביקוש.
בינואר-יוני 2016 בתל אביב-יפו ובירושלים נרשם המספר הגבוה ביותר של דירות חדשות שנמכרו וכן דירות "שלא למכירה" קרי בקבוצות רכישה וקרקעות פרטיות שהחלה בנייתן (כ-1,470 וכ-1,420 דירות חדשות שנמכרו ודירות שלא למכירה שהחלה בנייתן, בהתאמה). 
בקריית גת נרשם הביקוש הגבוה ביותר של כ-380 דירות לעומת 90 ו-32 דירות בתקופות המקבילות ב-2015 וב-2014, בהתאמה. בתקופה זו חלה עלייה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, של כ-85% בהרצליה, של כ- 70% בבית שמש, של כ- 48% בחדרה ושל כ-36% בכל אחד מהיישובים רמת גן ונתניה. לעומת זאת נרשמה ירידה של  כ-32% בכל אחד מהיישובים עפולה וירושלים ושל כ-22% בכל אחד מהיישובים פתח תקווה ורחובות
מבחינת אזורים באזור המרכז משך הזמן למכירת הדירות החדשות הינו 11 חודשים למכירת הדירות החדשות בממוצע, אך באזור הדרום מדובר ב-16 חודשים, אזור ירושלים 15 חודשים וכשנה בצפון ובחיפה.
מבט על קבוצות הרכישה ממשיך להראות דשדוש כאשר בחודשים ינואר- יוני החלה בנייתן של כ-1,370 דירות בקבוצות רכישה, דירה אחת לכל 11.5 שמכרו הקבלנים. מנגד, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד שהחלו בנייתן של כ-1,080 דירות במסגרת קבוצות רכישה, כך שמדובר בעלייה של כ-27% בהתחלות הבנייה של קבוצות הרכישה.
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    לו יכול להיות שהבנקים לו מיצרים כלום הם מיצרים כסף על ח
    דוד 11/08/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים מיצרים כסף על חשבון הציבור מדינה של נכלים רמאים גנבים שקרנים בכול העולם הכול בישראל הציבור עובד קשה מתפרנס בקושי והבנק לקח לו את הכסף עים 0 אחוז רבית נתן אותו לאחר לקח 9 אחוז ולציבור נשאר זרנוק
    סגור
  • 19.
    תעלו רבית יההיה הצעה בדירות חובה לעלות רבית (ל"ת)
    דוד 11/08/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    טעות בכותרת - ומה לגבי מחירי הדירות שנמכרו??? (ל"ת)
    עלו!!! 08/08/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 17.
    נו בשעה טובה. הכוון מתחיל להצביע
    יוסי 08/08/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    11 0
    בכוין הנכון. אכן הירידה מתחילה. יקנו פחות יהיה בקוש פחות והמחירים יתחילו לרדת.העלאת הריבית בארהב רק תתן חמצן נוסף לכוון זה. אני עדין מחכה למחירים שפויים. כשהבועה תתפוצץ אני אקנה.
    סגור
  • תמשיך לחלום שיעלו את הריבית (ל"ת)
    עולם של ריבית אפסית 09/08/2016 09:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 16.
    והמחירים רק עולים
    שמעון 08/08/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    1 8
    רק דיבורים
    סגור
  • 15.
    מנגד בגלובס כותבים שיש ביקוש ער בפריפריה
    שאפיק 08/08/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כי אנשים התחילו לקנות שם דירות ולא במרכז כי אין להם כסף לקנות במרכז.
    סגור
  • 14.
    עדיין המון קונים
    אבי 08/08/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
    3 15
    הציבור לא מאמין לאוצר
    סגור
  • 13.
    חתיכת קליק בייט.... (ל"ת)
    shafik 08/08/2016 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    מישהו מבין מה קורה פה?
    רני 08/08/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    העם מפסיק להאמין במדינה
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    זה רק הפרומו. כשהריבית בארה"ב תתחיל לעלות
    שוקי 08/08/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    21 2
    זו תהיה ההצגה האמיתית.
    סגור
  • רק מטורף יעלה ריבית ויגרום לקריסת היצוא (ל"ת)
    תתרגל לריבית אפסית 09/08/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בינתיים הריבית קל"צ של המשכנתאות זינקה פי 2 כמעט
    שאפיק 08/08/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    9 2
    והאנשים ממשיכים לקנות
    סגור
  • 10.
    וכמה דירות יד 2 נמכרו??? ומה המחירים??? (ל"ת)
    מכבסת נתונים!!! 08/08/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 9.
    עוד לא נולד המוצר שמחירו רק עולה ועולה ללא סוף (ל"ת)
    דני 08/08/2016 14:16
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 8.
    מי שיקנה היום דירה יפסיד את התחתונים (ל"ת)
    אבי 08/08/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    15 3
    סגור
  • טמי שלא יקנה יאבד את הסיכוי להיות בעל דירה (ל"ת)
    המחירים רק עולים 09/08/2016 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    ולפעמים...החגיגה נגמרת...כיבוי אורות (ל"ת)
    רועי 08/08/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • העיקר שאישתך מאמינה לך (ל"ת)
    תמשיך לחלום 09/08/2016 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כחלון בחר צד, ואת זה לפיד פיספס
    יונה 08/08/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    3 4
    לפיד ניסה להיות טוב עםכולם
    סגור
  • 5.
    כנסו !!
    תומר 08/08/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    12 4
    הנה זה מגיע !! השוק מתחיל להתהפך והמחירים להתרסק... לא לוותר !! לא לקנות דירות עכשיו !!!!! הפגנת ענק ב - 18/8 והמחירים יתרסקו !! להגיע
    סגור
  • 4.
    כול הזמן מדברים על זה
    סרגיו 08/08/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 10
    כול כמה זמן יצאת כתבה מסוג זה , ומחירים עולים. שיהיו נתונים של ירידה נדבר שוב.
    סגור
  • 3.
    הנה המגמה מתחילה להתהפך
    טדי 08/08/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
    20 3
    לאט אבל בטוח
    סגור
  • לא בטוח
    מוטי 08/08/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    2 8
    כל עוד היצע הדירות אינו גדל, זה לא מעיד על כלום
    סגור
  • הצליחו לעבוד עליך עם חלקיקי נתונים.. (ל"ת)
    חסרים נתונים 08/08/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 2.
    אז ההיצע גדל והאוצר יביא קבלנים סינים שיגדילו את ההיצע
    אלי 08/08/2016 13:19
    הגב לתגובה זו
    1 5
    ומי ישלם על הדירות שלא נמכרות ומי ישלם על מחיר אפס לקרקעות לבניה סקטוריאלית ניחשתם. המנדטים נושרים משר האוצר והוא יעשה הכל כדי להחזיר אותם ומי ישלם על זה אתם חכמים תנחשו.
    סגור
  • כחלון כשלון ... הכל דיבורים (ל"ת)
    המחירים רק עולים 09/08/2016 09:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ירידה במכירת דירות חדשות ועליה במחיר... (ל"ת)
    כחלון היחצ"ן!!! 08/08/2016 13:16
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור