ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

בעל בסטה שבבעלותו 30 דירות תבע פיצויים מהביטוח בשל תאונת דרכים שעבר - לא תאמינו איזו 'תיבת פנדורה' נפתחה

השופט בפסק הדין - "בתחילה חשבתי שא.א יכול להיות שותף של מחבר הספר אבא עני אבא עשיר"
מטורף
Share
לבית המשפט מגיעים מידי פעם סיפורים עליהם ייאמר שהמציאות עולה על כל דמיון. הנה אחד מהם. היום פורסם פסק דין בתביעה שהגיש א.א כנגד מאגר הביטוח 'הפול'. את התביעה הגיש א.א (יליד 1948) בדרישה לפיצויים לאחר שעבר תאונת דרכים בזמן שרכב על האופנוע שלו. לטענתו, נגרמו לו נזקים בתחום האורתופדי והנפשי, ובשל כך לא יכול היה לבצע את עבודתו שעיקרה ניהול נכסיו, הכוללים בתים המצויים בבעלותו ללא מעלית. עד כאן הכל בסדר ואפילו נשמע הגיוני, הבחור לא צעיר ועסק בניהול ותחזוקת נכסיו המושכרים. אגב במשפט עלה גם כי אותו א.א מבצע עסקים לא ברורים בטורקיה, וגם מחזיק בבסטה בשוק הכרמל.  במקביל לכך הוא מקבל 3,000 שקל קצבת נכות כללית מביטוח לאומי.  


טענתו הייתה שעקב התאונה נאלץ להוציא הוצאות בלתי צפויות וחריגות בניהול דירותיו המצויות בבניינים בני 3-4 קומות ללא מעלית. וכי לפני התאונה פעל לבדו מבלי שנעזר בבעלי מקצוע או בני משפחה ולאחר התאונה הפך לתלוי בהם. האיש טען כי לאחר התאונה נותר מרותק לביתו במשך 3 חודשים ולכן נעזר בילדיו לגבות את דמי השכירות. לבנו (ונכדיו) שילם סכום של 8,000 שקלים בחודש (6,000 לבן ועוד 1,000 שקלים לבניו של הבן, נכדיו). בחודש ולבתו שילם 7,000 שקלים בחודש. 

אבל מפה העניינים הלכו והסתבכו עבור אותו א.א. שדרש פיצוי בגובה 757 אלף שקלים. כאשר עלה בנו להעיד הוא נשאל בכמה דירות מדובר, תשובתו הייתה - "בסביבות 30". ואז הוא נשאל, "תאמר לי, אבא כותב בתצהיר וגם אתה כותב, שהוא שילם לך שכר של 6,000 שקלים לחודש. אתה דיווחת על זה?", תשובתו של הבן - "למי אני צריך לדווח?". עו"ד ענה לו - "למס ההכנסה, זה סוג של הכנסה", והבן השיב - "לא".

כאשר עלתה בתו של א.א להעיד הדברים חזרו באופו דומה. שאל אותה עו"ד מטעם ההגנה - "כמה כסף קיבלת מאבא שלך?", ענתה לו - "7,000 שקלים לחודש". השיב לה - "ואת דיווחת על זה למס הכנסה?", ענתה לו - "אני לא הייתי צריכה לדווח אבל כן, אני מאמינה שעשו את הדיווח הזה". אגב, בפסק הדין נכתב גם כי בתו של א.א מצד אחד היא פעילה חברתית המנהלת מאבק בדרום תל אביב כנגד מהגרי עבודה אך מצד שני מסייעת לאביה להשכיר דירות לעובדים זרים בעיר.  

אבל הסיפור המרכזי הוא לא הדיווח על תשלום השכר של ילדיו, הסיפור הוא שלא.א יש בסביבות 30 דירות עליהן אין שום מערכת חשבונאית מסודרת ולדברי השופט  א.א בחקירתו עשה הכל כדי להסתיר את הכנסותיו האמיתיות והתחמק בצורה שיטתית מכל שאלה בכיוון זה.סוף דבר, השופט פסק לא.א פיצויים זניחים בגובה של כ-23,800 שקלים בשל הוצאות רפואיות, הפסדים בשל הוצאות ניהול עסקיו וכו' (ונזכיר כי התביעה הייתה לפיצויים של 757 אלף שקלים), אבל מנגד אמר כך בהערת הסיום שלו:"בתחילה סברתי שהתובע יכול לשמש כ'מנטור' ו'מורה דרך' מצוין לצעירים בארץ, הנאנקים תחת יוקר המחייה וזוגות צעירים, אשר גם אם שניהם עובדים קשה, לא מצליחים 'לגמור את החודש' ורק יכולים לחלום על רכישת דירה מהונם העצמי. והנה מופיע בבית המשפט אדם ללא השכלה, מרקע סוציואקונומי קשה ביותר (שאף נאלץ לקבל פטור משירות צבאי כדי לסייע בפרנסת המשפחה ואף נתמך בקצבאות הביטוח הלאומי) ומצליח במו ידיו להתפרנס יפה מאוד מבסטה בשוק הכרמל ואף לרכוש ולהשכיר שלושים (30!!!) דירות שבבעלותו בארץ. סברתי שהוא יכול להיות שותף של רוברט קיוסאקי בכתיבת הספר המצוין 'אבא עשיר, אבא עני'. אך במהרה התחיל לקונן בליבי החשד שלא בפלא פיננסי מדובר אלא במי שאולי עובר עבירות פליליות ובעיקר עבירות מס".

"נותרתי עם תחושה קשה שרוב הכנסותיו של התובע כולל עסקיו המסתוריים בטורקיה הם ב'שחור', ללא דיווח כדין. על פניו נראה שהכנסותיו מהבסטה כלל לא מדווחות ושהכנסות המדווחות בגין שכירות (30,000 שקל עבור השכרת 30 דירות בתל אביב?) נעשית, במקרה הטוב, תוך אומדנה לא ריאלית, ובמקרה הפחות טוב, תוך השתמטות מתשלום מס אמת"

כמו כן הוסיף השופט: "בבניין ה'צפוני' של בית משפט זה, יושבים השופטים ה'פליליסטים'. הם מתייחסים בחומרה רבה כלפי משתמטים מתשלום מסים ודיווח לרשויות המס על הכנסותיהם.  לא פעם אנו קוראים פסקי דין, מהם עולה שבעוד הגנב הרגיל גונב רק מאדם אחד, המשתמט מתשלום מס גונב מהציבור בכללותו ופוגע בחברה ומכאן חומרת מעשיו. מאידך, יושבים אנו 'הנזיקיסטים' בבניין ה'דרומי' באותו בית המשפט ומתייחסים בסלחנות ובאדישות ועוברים לסדר היום כאילו דבר לא קרה כשמקבלים עדויות, מהן עולה חשש שבעל דין הרוויח כספים רבים ב"שחור" ולא דיווח לרשויות המס... יתכן שרגישותי לעניין נובעת מכך שהנני משמש לעיתים גם כ"שופט דואלי" ורק לפני כמה חודשים נאשם נשלח על ידי לריצוי מאסר בפועל לתקופה בת ארבע שנים (בנוסף לתשלום קנס בסך 300,000 שקל שקל) בגין עבירות כלכליות ובמיוחד עבירות מס"

לסיום כותב השופט כך: "ישקול מנהל בתי המשפט האם לא מן הראוי להעביר פסק דין זה, בצירוף פרוטוקול הדיון, תצהירי התובע ובני משפחתו לשלטונות מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי כאמור". 

ועוד לא הזכרנו את המס של כחלון על אלה המחזיקים ב-3 דירות ומעלה...
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 יוני 16/09/2016 10:48 חבר מרכז ליכוד
הבחור כל היום נפגש עם שרים מהליכוד
28 אלי 11/08/2016 16:07 אי תשלום מס על הכנסה לא מדווחת לעומת אי תשלום בחסות החו
המקרה שלהלן הוא בדיוק הסיפור ההפוך לפרודיה בה מככב אדון שרגא בירן שאינו משלם מס כראוי בגין הכנסות משכירות בחסות קביעה של שופט בבית המשפט במדינת ישראל. חברים, כל מערך שיקול הדעת וההיגיון הבריא בכל התחומים כולל המשפטי חולה במחלה ממארת שברור לחלוטין שתגרום לקריסת האתיקה במדינתנו. אנא אנו הולכים?!
27 יוני 10/08/2016 09:01 המלחמה צריכה להיות נגד השוק השחור.
על פי חזאים,השוק השחור מהווה יותר משליש מכלכלת ישראל.ביום שינקו את השוק הפלילי הזה,אפשר יהיה להוריד מיסים לציבור הרחב.
26 יעקב 07/08/2016 23:25 30 דירות מפוצלות זה ס"ה 4 דירות
אולי מדובר ב-20 מ"ר ליחידה כפול 30 ס"ה 600 מ"ר. זה ס"ה 3 בתי שיכון בשכונת התקווה שנמכרו בתחילת שנות ה-2000 במאה ועשרים אלף דולר ,ובצפון ת"א בית שכזה עלה 800 אלף דולר. אולי בכלל כל הסיפור יצא מפורופורציות. הוא נתן לבת שלו 8000 ש"ח בחודש-ואנחנו נותנים לשופט 40 אלף ש"ח,למה השופט לא מספר כמה הוא עולה לנו ומעלים לנו שכרו מכספי המיסים שלנו.
שלמה 29/08/2016 19:45 יש לטמבל בניינים בכרם התימנים (ל"ת)
25 נילי 07/08/2016 10:58 הרבה כסף שחור משחור יש פה
30 דירות!!!!! כאילו היה מורה שנותנת שיעורים פרטיים מבלי לדווח לרשויות המס....
24 כפיים 05/08/2016 11:41 אחלה של ממציא
חתיכת סטארטאפ . איך לא חשבנו על זה ?
23 נחמיאס ברוך 05/08/2016 10:31 30 דירות
קדימה מס הכנסה לעקל את כל נכסיו ומיד ללא משפט. ולהכניסו חזרה לבית סוהר 30 שנה.
22 קליפ 05/08/2016 08:27 30 דירות פנטהאוז יוקרה בבבלי ת"א!!! מטורף!!!!
בזמן שאתה בקושי גומר את החודש יש גאונים שמייצרים מיליוני יורו רק משכירת!!!בלתי ניתפס!! מטורף!! לא ייאמן!!! צפו בגרף!!!
21 שלמה 05/08/2016 06:26 שופט
מה כואב לשופט מה הרויח הבנאדם כל החיים תדון בסוגיה שהובאה ואל תחליף את רשות המיסים לא עינייך אם יש לבחור תואר או מאיזה רקע סוציו אקונומי הוא הגיע !!!
20 תל אביבי 05/08/2016 00:53 מס הכנסה, איפה אתם?
גשו לשוק הכרמל ודירשו מכל בעלי הבסטות להגיש דוח שנתי. הם רק עושים עצמם עממיים, אבל רובם כבדים מאד בכסף, יש להם המון דירות בת"א והם נוהגים לעשוק המון חבר'ה צעירים. מה שצריך לעשות זה לחלט לעבריינים הללו את הדירות, ולצרף אותן למאגר הדיור הציבורי.
19 אבי 04/08/2016 19:54 שופט סטייל דוד רוזן "עף על עצמו" מתנשא וגם צודק קצת... (ל"ת)
18 אהרון 04/08/2016 18:19 מה לשופט ולנכסיו
למה השופט צריך לפשפש בנכסי התובע את חברת הביטוח על אובדן כושר עבודה . יש לו 30 דירות וכול דירה ערכה 300 אלף שח ויש אחרים עם שתי וילות השוות 60 מיליון שח ממתי הכמות קובעת . השופט לקח לעצמו תפקיד של קומיסר .
גדי 05/08/2016 00:37 נו באמת, איזה קשקוש מפואר. אתה רציני?
שיהיו לו גם 1000 דירות בשווי שקל הדירה. אם הוא משכיר את כולן זה עסק החייב במס על פי חוק. אם יש לו בסטה והוא לא משלם מס, גם כאן זו עבירה על החוק. אני בטוח שאתה מאילו שבוכים על יוקר המחיה כאן. לו כולם היו משלמים מס אמת, היה כאן הרבה יותר זול.
יא חוצפן 04/08/2016 18:46 אתה מצדיק עבריין בסטיונר שמעלים מס (ל"ת)
17 אריאל 04/08/2016 17:33 אבא עשיר אבא גנב (ל"ת)
16 לשלטונות המס לבדוק 04/08/2016 17:32 כל באסטיונר הוא גנב ופושע! ממליץ בחום
עד כמה.....ובמקביל לבדוק בבדיקה מעמיקה,גם את בני משפחתם....
15 לא מגיע לו 04/08/2016 17:24 אפליה מתקנת?
לוקח כסף מהציבור אחר כך לא פלא שאין מספיק לחינוך של הילדים שלו.
14 אנונימוס 04/08/2016 17:21 באסיונרים ודירות-סיפור חיינו
רוצחים ויורשים - מעלימים מיסים ומעלים ערך של נכנסים ואז דופקים פה את הדור הצעיר שכן משלם מיסים - בקיצור דופקים פה עד כמה שאפשר את האנשים שכן משלמים ותורמים לפיתוח וסוחבים על הגב את המדינה, ולפי חלק מהתגובות ניתן לראות שהרבה גם "כואב" להם שעוד מסתכלים על רכושו של הבסטיונר וכועסים על השופט, עכשיו אני מבין איך בגלל קומוץ (או רוב אני כבר לא יודע) של נצלנים וגזלנים המצב פה ניהיה בלתי נסבל לציבור העובד ומשלם מס במיוחד לצעירים שבהם. גועל נפש.
13 גמלא 04/08/2016 17:21 בקרוב מאד יהיה שווה לרשויות המס לחפש אותם
ולא יהיה קשה למצא
12 אלי 04/08/2016 17:15 כפיית המשקיעים למכור דירה התנהגות לא ממשלתית (ל"ת)
11 עבירות מס 04/08/2016 17:08 בקרוב עבירות מס יהיו יותר חמורות מרצח
אוי ואבוי למי שימנע מביבי כחלון הכנסות. כולנו נעמוד על המשמר כי ברור שכל הכסף הולך בחזרה אלינו. שמתי לב שקצבת זקנה עלתה בחצי שקל וקצבת ילדים עלתה ב 5 א"ג. אשרינו שיש לנו שופטים, מס הכנסה, חוקים, כחלון ביבי וכל שומרי הכסף שלנו
אורן 04/08/2016 17:25 זה כבר ככה
ראה מקרה של אתי אלון קיבלה 15 שנה לעומת אנס או רוצח שמקבל חצי.
10 חבל שחיבר ביניהם 04/08/2016 17:01 תביעתו לפיצויים אינה קשורה לעברות המס כביכול
יכול היה להסב את תשומת לב רשויות המס לתובע וזהו.
ישראלי 04/08/2016 19:40 תרבות
הבנתי את הלוגיקה המדהימה.אם תפסו גנב ועל הדרך מסתבר שהוא גם רוצח טרוריסט אנס וכו אז לא קשור......ברור בגלל זה המדינה שלנו נראית כמו פח זבל ואין דין ואין דיין
9 יעקב 04/08/2016 16:48 זה משפט צדק?
מה קשור הנכסים של התובע לתביעה זאת לא אדעזאת מערכת המשפט בישראל
תעשה בדיקת מוח 04/08/2016 17:03 אתה באמת לא מבין מה הבעיה שרכש 30 דירות מכסף שחור?????? (ל"ת)
8 אבי 04/08/2016 16:48 כבוד השופט
מדוע היתה לי הרגשה כל זמן קריאת הכתבה , של התנשאות מצד השופט (כמובן אם הדברים הובאו כמקורם),על אדם שמגיע מרקע סוציואקונומי קשה, שרד וברור שפתח תיבת פנדורה,והוא צריך לשלם, מצד שני- ( "המערבי")אם הוא היה מגיע מרקע כזה,אז היה לומד,משכיל,ואולי היה מתמנה לשופט בישראל,והיה מרוויח את מה שהוא מרוויח כעת ,נוסע לא באופנוע ....על זה נכתב "העני והעשיר".
אזרח 04/08/2016 19:38 ושכר השופטים מול שכר פועלים זה לא גזלה
ממי השופטים מקבלים הכנסה אם לא מציבור הפועלים שמשלמים מיסים.
ביטוח לאומי 04/08/2016 17:38 גם לוקח ביטוח לאומי במקום מסכנים אמיתיים הלוואי שינקנקו
אותו שילטונות המס
שמטוב 05/08/2016 09:05 תפסיק לבלבל את המוח. קיצבת נכות זו זכות שלא קשורה
למצב סוציאלי. בקרוב תמליץ שנכי צהל יוותרו על קיצבת נכות כי יש עניים בארץ. על עבירות מס שלו , אם היו, צריך לדון בניפרד מקיצבת נכות או מכל סיכסוך כספי שלו עם מישהו. אילו שני דברים ניפרדים. מה שמגיע מגיע.
7 מיכאל 04/08/2016 16:47 שופט טועה
אדם בא לדרוש מה שלדעתו מגיע לו.יתכבד השופט ויפסוק.חושב שהוא עבריין תתבע אותו.למה הקשקשת?
6 מההה 04/08/2016 16:35 מה יש לשקולjQuery203027277337321895745_1470317472773
הוא עוד מקבל 3000 מביטוח לאומי, כסף שנגזל מנזקקי אמת.עבריין מהשורה הראשונה.מאותן אנשים שבגללם המדינה נראית כפי שהיא נראית והנטל על מעמד הביניים שקורס.לכלא עם קנס עתק!!!למה יש את החלם הזה. מייד להעביר לרשויות המתאימות!30 דירות? 30,000 שח? 1000 לדירה?? נוכל שקרן ורמאי.מי מאמין לו??????
5 מההה 04/08/2016 16:34 מה יש לשקולjQuery203027277337321895745_1470317472773
הוא עוד מקבל 3000 מביטוח לאומי, כסף שנגזל מנזקקי אמת.עבריין מהשורה הראשונה.מאותן אנשים שבגללם המדינה נראית כפי שהיא נראית והנטל על מעמד הביניים שקורס.לכלא עם קנס עתק!!!למה יש את החלם הזה. מייד להעביר לרשויות המתאימות!
4 שי.ע 04/08/2016 16:30 אין שכל אבל יש 30 דירות...איזה עולם דפוק
במשפחה הזאת יש את כל מה שדפוק במדינה הזאת..
3 ביזיון 04/08/2016 16:30 ביזיון ,30 דירות מכסף שחור ולקחת
נכות.אני מניח שמס הכנסה יתעלם ממנו.מגעע כאן מליונים במס גם על כסף לא מדווח שממנו נרכשו הדירות (עלידי הבסטה*וגם כסף משכירויות שנים
2 השופט 04/08/2016 16:07 בטח אוכל את הלב שאין לו כזה רכוש
ומי יכול בכלל להגיע להיות שופט אם אין לו קשרים ? גם לתלמידים מצטייני דיקאן במשפטים אין סיכוי להיות שופטים בלי קשרים. ונכון בעל הבסטה יכול לכתוב ספר כנראה ולהתעשר עוד ועוד גם מהספר. ואפילו להחליף את קחלון בוודאות המדינה היתה נראית יותר טוב
לשופט 04/08/2016 16:41 אל תתערב בעניינים אחרים רק בנושא המשפט הבנת את זה שופט (ל"ת)
את עד אזר ז"ל? 04/08/2016 23:56 ואם "יעיז" להתערב תרצח אותו כמו שרצחת (ל"ת)
חוקר בדימוס 04/08/2016 20:23 תגובה של מפגר!
תן בבקשה את הפרטים שלך משהו מריח לי לא טוב...אתה מצדיק את הפושע הזהjQuery203013130272236022744_1470330881647?
הרבי ג'ו כפרה 04/08/2016 16:39 שכחת לכתוב שהשופט אשכנזי
זה היה מסביר את הקיפוח המזעזע שלו כנגד הצדיק מעלים המס
עו"ד אחד כאן 04/08/2016 17:52 גם בעל הבסטה אשכנזי
מה הנקודה שלך? רוב בעלי הבסטות כיום הם בכלל קווקזים ולא מזרחים.
שמטוב 05/08/2016 09:08 ערבים. כנראה לא הסתובבת בשוק הכרמל.
הרבה מבעלי הסטות בכרמל הם ערבים. גם ממיגזרים אחרים.
בסטות מעדות המזרח 04/08/2016 23:58 תגובה אפיינית לעו'ד שקרן, יש המון בעלי
ולא מעט בני מיעוטים....
1 כל הכבוד לשופט 04/08/2016 16:05 יש שופט אמיץ בישראל (ל"ת)
שרון גוריוןן 04/08/2016 16:32 חזירים נשחטים
במקום להיות אדם שבע מהכנסותיו הרבות, ניסה הבסטיונר לסחוט עוד. הוא בטח מצטער שניסה לעקוץ את הנתבעים.
גלגל 04/08/2016 16:55 מושחתים
אין שכל יש מחיר כואב בושה וחרפה אדם כזה צריך למכור לו את כל הדירות ולחלק לעניים
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש