21:03 סגירה יציבה בוול סטריט: המשקיעים מחכים להתפתחויות בסין, נטפליקס איב... >>

19:51 וול סטריט:מניית גולדמן זאקס נופלת 2.5% לאחר פרסום הדו"חות

18:08 התמונה העגומה על השווקים העולה מהדו"חות של הבנקים הגדולים בארה"ב >>

16:24 בני ברק: עשרות עצורים בהפגנות החרדים נגד מעצר העריקים

15:22 המאבק נמשך: ארגוני הנכים מפגינים כעת ליד ביתו של רה"מ בירושלים

14:40 השר בנט: אין לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

בועה במחירי הדירות? ד"ר מיכאל שראל מתייחס לשאלה וגם למס החדש על המחזיקים ב-3 דירות

ד"ר מיכאל שראל, לשעבר הכלכלן הראשי באוצר, מסביר מה יקרה בשוק כתוצאה מהכבדת המסים; ומתי הוא צופה שמחירי הדיור ירדו?
 |  98
ביום שאחרי
Share
טיוטת חוק ההסדרים לתקציב 2017-2018 פורסמה אתמול וממנה עולה כי האוצר מתכנן להטיל מס כבד על בעלי דירה שלישית. מדובר בתשלום של 1% משווי הנכס ועד לסכום מקסימלי של 1,500 שקלים בחודש לכל דירה, החל מהדירה השלישית. מי שמחזיק ב-3 דירות ומעלה, יוכל לבחור את הדירה עליה הוא ישלם את המס החדש (כמובן זו תהיה הדירה הזולה יותר) והמס המקסימלי יהיה 18,000 שקל בשנה לכל לדירה.


בשיחה עם Bizportal התייחס ד"ר מיכאל שראל, ראש פורום 'קהלת' לכלכלה והכלכלן הראשי במשרד האוצר, למהלך ובאופן כללי לסוגיית מחירי הדירות בישראל.

מה דעתך על הכבדת המיסוי על אלו המחזיקים ב-3 דירות?
"אינני מבין את היומרה להתערב בצורה כה פטרנליסטית ועד כדי בולשביקית שמגבילה את האנשים ולא מאפשרת להם להחליט על פי רצונם כיצד להשקיע את כספם. יש להבין כי השיקולים ברכישות של דירה שנייה ושלישית הם מגוונים וכאן האוצר רוצה שכל החסכונות יהיו בנכסים פיננסיים ובמקומות אחרים ומאותת למשקיעים שלא טוב להשקיע בדירות ולהשכירן, ומציג כי 'אני יודע מה טוב בשבילכם' - והמעורבות הזו מיותרת"."כל צעדי המיסוי בתחום המגורים מכוונים למטרה שאיננה נכונה והיא להוציא מהשוק את כל מרובי הדירות, כך שאחוז הבעלות על דירות מגורים בישראל יתקרב ל-100% וכל אחד יגור בדירה בבעלותו וזוהי מטרה שאיננה נכונה מבחינה כלכלית או חברתית ולא קיימת באף מדינה בעולם. כיום שיעור בעלות דירות בישראל עומד על כ-70% בדומה לממוצע במדינות ה-OECD. בהחלטה הזו יש ניסיון לכפות בכוח שמי שיש לו יותר מדירה אחת יפטר ממנה ומצד שני אלו מחוסרי הדירה - יוכלו לעבור משוק השכירות לדירה בבעלותם".לטענת שראל מדובר במס בעייתי, אבל לא בעייתי כמו מס הרכישה שהועלה לאחרונה ל-8%-10%. וכך מסביר שראל: "אם למשל אני רוצה לקנות דירה לילדיי, אז יש לי יש שתי אפשרויות - האחת זה להביא להם כסף (הלוואה או מתנה) והשניה היא לרכוש להם דירה. אם אני נותן להם כסף, אז לא רק שהם לא ישלמו את מס הרכישה, אלא הם יזכו לסיוע מצד המדינה בצורה של 'מחיר למשתכן' - כלומר יקבלו כמה מאות אלפי שקלים לרכישת הדירה. אבל אם אני קונה דירה לילדיי אז אני גוזל את הדירות מהזוגות הצעירים וצריך לשלם מס רכישה. מבחינה כלכלית מדובר באותו הצעד, אך המדינה מתערבת ואומרת שדרך אחת (לתת להם כסף) היא מצוינת והדרך השנייה היא ׳פשע׳ ופגיעה ברווחה של הציבור".

כיצד אתה צופה שהצעד האחרון ישפיע על השוק?
"המשקיעים צפויים למכור נכסיהם ושיעור הבעלות על דירות יגדל - אך זה יהיה פיקטיבי כי במקרים רבים מדובר בדירות של ההורים. המיסוי גם יוביל לעליית מחירים נוספת לשוכרים. יהיה פחות כדאי להישאר בשכירות וירצו לרכוש דירות בבעלותם. כך האוצר דוחף לצמצום שוק השכירות ועליית שוק הבעלות. ייתכן שיש מי שחושב שזה נכון אבל לא בטוח שהאנשים רוצים בזה. לא ברור מדוע זה טוב לדחוף עוד ועוד אנשים לרכישת דירה כדי לסמן V כהצלחה לשיעורי בעלות לדירות שמצוי כבר היום כמו במדינות מתקדמות".

האם יצליחו ליישם את גביית המסים?
"לא צריכה להיות כל בעיה. רשויות המס והטאבו וכל הרשויות מכירות היטב בלחיצת כפתור על שם מי הדירה ולהצליב נתונים. גם ב'מחיר למשתכן' בונים דירה במקום מסוים ורוצים לתת 20% הנחה משווי שוק והשמאי הממשלתי חושב מה המחיר הראוי וזו החלטה פקידותית בירוקרטית וגם כאן יהיה ניתן לומר מה שווי הדירות. כמובן שבדרך מקימים מנגנונים לצורך היישום שמייצר הרבה ג'ובים ועבודת פקידי ממשלה".

האם מחירי הדירות הן בועה כפי שטוען כחלון?
"לא חושב שזו בהכרח בועה. כרגע המחירים נורא גבוהים ובעתיד המחירים יהיו נמוכים יותר, לפחות במונחים ריאליים. בראייתי, אם נסתכל בעוד עשר שנים המחירים בהכרח יהיו נמוכים יותר - אך לא נכון להגדיר בועה משום שהריבית נמוכה ויש תכניות שמתמרצות ביקושים כמו מחיר למשתכן".

שראל מסביר כי עליית המחירים היא תוצר של הריבית הנמוכה, אך היא לא תישאר כך בעוד 10 שנים. "כעת זול וקל לקחת משכנתא ובמקביל המדינה מעודדת ביקושים כמו ב'מחיר למשתכן' שמסבסדים את הביקוש ועוד לשכבות שאינן חלשות ובכך למעשה גם ניפחו את הביקוש - ומבחינה חברתית הפערים רק גדלים".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

98 תגובות ב-48 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
48 שוקי 14/08/2016 12:08 לוזרים מוערכים
כמו שבזמנו פרסמו הצהרות הון של חברי הכנסת וכל אחד שהוכיח שהוא מסכן כלכלית קיבל ציון גבוה כחבר כנסת כיום מתלבשים על אויבי העם המשכירים דירות ב 3% תשואה כשרק בניכוי פחת הנה תשואה שלילית ומעלים על נס בחגיגות את אלה הזקוקים לתמיכה . מקדשים את הלוזרים כסמלים לחיקוי ולהנהגת העם האם כחלון נבחר כתוצאה מהצלחה מסחררת במכירת חלקי חילוף לרכב או מכך שהוא בא ממשפחה קשת יום ?
47 משכיר 12/08/2016 11:51 ברשותי 2.5 דירות . מה דינם ? (ל"ת)
טלטל 17/08/2016 12:09 כמה קצוות יש ל-2.5 מקלות?אותו הדין לגבי מ"ס הדירות
הפרמטר הוא שמעל שליש דירה זה נחשב לדירה מבחינת המיסוי.איני רואה איך ישלמו יורשי הדירות את המיסים.
46 יניב 08/08/2016 22:02 חוצפה
במדינת ישראל המקום היחידי בעולם עם עיוות מס נוראי שמשקיע נדלן משלם בין 0-10% מס ואילו משקיע בכל נכס פיננסי אחר משלם 25% חייבים להפסיק את החגיגה החזירית הזאת שמרחיבה את הפערים והמעמדות בחברה הישראלית בצורה בוטה. על מנת שתבינו מי שמחזיק 5 דירות במרכז מקבל כסף מקבל 30000 ש"ח נטו נטו לכיס זה פשוט אסון ודרך להעביר ממי שאין לו למי שיש לו. מוזר שדר' שראל הנכבד בהיותו באוצר לא התנגד לכך שאין מיסוי על דירות להשקעה!!!! לא מבין איך הצעירים לא מבינים את התרגיל שעשו עליהם במחאה שפשוט עבדו עליהם בעיניים בהעלאת מס על הבורסה ל 25% במקום למסות דירות להשקעה שמגדילות את הביקוש וגורמות לעליית מחירי הנדל"ן הרסתם את המדינה בעיוות הנורא הזה
גם הפטור ממסשבח בוטל 18/08/2016 11:46 אתה לא מעודכן. מאז כחלון המיסים על משקיעים מטורפים
מס רכישה עלה ל 8% 10% זה מהשקל הראשון ללא הכרה בהוצאות למי שמשכיר דירות בסך מעל 5030 שח. ניתן גם לבחור במסלול של מס שולי כפול 2 על ההפרש מ 5030
ג 15/08/2016 19:30 חוסר הבנה משווע.
במקום להקליד שטויות תשקיע מעט בללמוד את ההבדל בין מס מחזור למס על רווח (דהיינו לאחר קיזוז הוצאות כמו פחת ומימון).
בן אהרון 15/08/2016 09:26 טעות: 10% זה מס מחזור ללא קיזוז הוצאות ופחת.
המס בבורסה הוא על הרווח. הפרש בין קנייה ומכירה. 25%, ואין יותר מיסים: בדירות: ברכישה 8% במכירה מס שבח מינימום 25% ואם במשך התקופה שילמת 10% על השכירות, לא ניתן לקזז פחת והוצאות. כך שיוצא מינימום 33% מס על דירות. אולי צריך להשוות את הבורסה לדירות ולהוסיף 8% מס רכישה ???
שוקי 14/08/2016 12:21 התשואה משכירות שלילית
10% זו אחיזת עיניים המשכירים מקבלים 3% תשואה משכירות והפחת המוכר הוא בגובה 5% וזאת לפני הוצאות וכ"ו כשמוכרים את הדירה כמו שמוכרים ניירות ערך משלמים מס דומה !!!
45 גרשון 08/08/2016 21:10 מחירי הדירות יעלו גם בריבית של 7%
תוכניות פינוי בינוי בכל רחבי גוש דן ישביחו את כל הסביבה שירותי חינוך בריאות וספורט ירוכזו בכל מתחם שכזה ועבור רמת חיים כדאי לשלם. הממשלה מחד גובה מיסים ומאידך כרגע אינה מעלה שכר. העלאות שכר יביאו לגל התייקרות במחירי הנדלן מקרב משפרי הדיור והזוגות הצעירים.
44 ישראל ישראלי 06/08/2016 18:10 דר' שראל תחשוב לפני שאתה מגיב זוהי בועה שתתפוצץ עלינו (ל"ת)
דר שראל אחלה גבר 08/08/2016 10:36 טען לבועה כל 2008 עד עכשיו... הוא רק התמתן בקיראות שלו
אם תשאל לדעתו האמיתית יאמר לך אבו בועה... תסתכל על ראיונות עבר שלו בהן הוא טען למחירים בועתיים ושהשקעה בדירות היא השקעה גרועה.. בראיון הזה הוא הצניע את אימרותיובכל מקרה
43 ישראל ישראלי 06/08/2016 18:08 סליחה! המערכת מעוותת ולכן יש מקום להתערבות האוצר
עיוותים בריבית 0 ריבית מחירי דירות מגרשים בשמים כאשר הקרקעות של כל עם ישראל
אלי 08/08/2016 10:17 בגלל שהקרקעות של כל עם ישראל רק מכירה במכרז היא הוגנת
ודוקא חלוקת קרקעות חינם לפרוייקטים סקטוריאליים היא מעוותת ובאה על חשבון עם ישראל.
42 אחד שזוכר 05/08/2016 17:47 כשהיתה בבנק ריבית של 12-13 אחוז (בסוף שנות ה-90)
מחירי הדירות היו באדמה. (מכרתי אז דירה). וזה כל הסיפור. אם היתה אפשרות להחזיק את הכסף בבנק בריבית ממשית ולא 0 אחוז, תאמינו לי שאנשים שיש להם כסף פנוי, היו מעדיפים את האפשרות הזאת על פני הסמטוחה של רכישת דירה והתעסקות עם שוכרים ומכירי הדירות היו צונחים פלאים. ותודה לסטנלי פישר ולתלמידתו שיצרו את המצב הזה.
בכל העולם 08/08/2016 10:42 הריבית שואפת ל0 ואפילו שלילית..
ישראל לא התחילה שום דבר אלא נגררת למצב ריביות ומטבע גלובלי.השקל חזק מידי ביחס לשאר מטבעות העולם והצידוק לרכישות דולרים גבוה!ישנו גם צידוק לרכישת נכסים אחרים כגון אג"ח אבל את זה הם מתאפקים מלעשות.לא סתם קיים carrytrade על השקל דולר שכל השחקנים העולם מבצעים כבר שנים
גל 05/08/2016 23:14 הגאון ביביהו יזם את הורדת הריבית עם האמרקקי
ביבי רע לציבור מבחינה כלכלית
41 משה 05/08/2016 17:10 לא יעזור כלום לכחלון -מליון יהודים צפורקאים בדרך מצרפ
מצרפת ובלגיה בדרך לארץ בגלל פיגועי דעאש -מחירי הנדלן ימשיכו לעלות
40 כחלון הדיוט 05/08/2016 14:05 כחלון עושה הכל כדי להכפיל את שכ"ד בישראל
קנסות ומיסוי על מחזיקי דירות להשכרה בישראל, גורמים לרכישת דירות להשכרה בחו"ל, ולצימצום מלאי הדירות להשכרה בישראל, מה שיביא ולהכפלת שכ"ד בישראל
39 תומר 05/08/2016 11:19 למה יש פטור ממס למשכירי כמה דירות?
במה ההכנסה שלהם יותר טובה משל פנסיונר או משקיע?
ישעיהו 08/08/2016 10:24 הפטור עתיק ונועד להקטין את האינפלציה
מחירי הדיור לא מחושבים במדד המחירים לצרכן אלא רק מחיר השכירויות, בזמן הזה שהאינפלציה מאוד נמוכה הפטור הזה מיותר ולא הוגן.
א 08/08/2016 11:53 יש לא מעט שמעדיפים לשלם מס שולי ולהפחית הוצאות
במס של 10% אין אפשרות להפחית הוצאות שהיו בנכס. פיצוץ אחד בצנרת, איטום אחד בגג יכולים להפוך את התשלום לפי מס שולי למשתלם בהרבה. בבורסה אף אחד לא חושש שהצנרת תתפוצץ.
חי 06/08/2016 08:30 הפטור חיובי להורדת שכר הדירה
אם יקחו מיסוי שכר הדירה יעלה ואם שכר הדירה יעלה מחיר הדירה יעלה ביחס ישר לתשואה.
38 דוד 05/08/2016 08:05 שראל באמת כזה לא חכם?
אם הורה קונה על שמו לילד בית אז זכויות הילד לדירה במחיר למתשתכן נשארות.
37 מושקע וממשיך 05/08/2016 01:33 המיסים רק יעלו מחירים כל החרדים נדלניסטים
יפילו הממשלה.המחירים במרכז בדרך למעלה הדליקו מנועי הרקטות.
36 מושון 04/08/2016 23:36 שר אוצר טיפש וגרוע יותר עוכר יהודים
יש לי 4 דירות 2 "יירכשו" על ידי החברה שלי שתיקח משכנתא שהיא הוצאה מוכרת, תעביר אלי כמה מיליונים ובינתיים לא יהיו רווחים כי יש הוצאות אתם יודעים, ג'יפ לנסוע לבקר את הנכסים, טלפון, רו"ח וכו'. שר אוצר דפוק עכשיו אשלם 0 מס ואתעשר עוד יותר...
35 איציק 04/08/2016 20:09 לא מבין מה רוצה שר האוצר
מה ניתן לעשות עם הכסף אם לא להשקיע בנדלן jQuery20304992435291842634_1470330327772?
אייל 04/08/2016 23:40 אף אחד לא מבין, כי יש פה תירוץ לעוד מיסים וכאילו לשחרר
דירות, שכרגע חסרות בגלל אזלת יד של הממשלה. שראל צודק שההתערבות הזו מיותרת ותבריח משקיעים לחול.
34 ' 04/08/2016 19:58 מעל 200 משכורות לדירה ואתה עוד מתלבט? עוד אינטרסנט.
אין עוד מקום בעולם עם יחס כזה ...פשוט מדאיג ועצוב שאנשים כאלו ישבו בנקודות מפתח במדינה...אין מילים.
33 דני 04/08/2016 19:49 מס על דירות
יש לי 4 דירות ואני משלם מס כחוק עכשיו אני ואשתי נתגרש פיקטיבית ולא אשלם שקל מס בגלל כחלון שהפך אותי בזקנתי כאויב העם ..כחלון לך תיהיה שר אוצר בצפון רוריאה או אצל ארדואן אתה מתנהג כמו סטאלין
חי 06/08/2016 08:32 לא נכון
גם גרוש שחי תחת קורת גג אחת עם גרושתו המיסוי כאילו הם זוג. אל תשכח שאישה תברח עם הדירות..
דוד 05/08/2016 08:07 מתאים לסגנון של מי שגילה מצוקה בעמו ומצא את הדרך
לעשות מזה כסף. אתה ושכמותך תמיד תהיו לנטל על החברה גם אם תתעשרו ממנה.
32 שמעון 04/08/2016 19:30 זוגות צעירים
אני משתומם על הטמטום של הכותבים הצעירים כאן מדוע מגיע לכם מחיר למשתכן אני שרתתי בצבא נלחמתי ביום כפור וגם נפצעתי ולא קיבלתי כלום מהמדינה ואתם הפישרים הצעירים בגלל פחלון שהפך את הגמלאים שקיבלו ירושות לאויבי העם והוא משקר .אין בעיה של דירות כל הקשקשנים כאן יש מספיק דירות שההורים שלכם יתנו לכם כסף ואם אין להם תקחו משכנתא ותקנו ותגידו לכחלון שיתן לכם דירות בלי מעמ ןאל תבלבלו כאן את המוח
לולי 06/08/2016 08:34 כחלון מחפש בוחרים
אוטומטית מי שיזכה במחיר למשתכן יבחר בכחלון מעין שוחד בחירות
31 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 04/08/2016 18:00 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
אני 04/08/2016 20:03 לא עוד הרבה... ההאטה בארה"ב תעלה ריביות ואז נראה את החכ (ל"ת)
ג 15/08/2016 19:35 מזל שקרובים שם ל-0
האטה גוררת ירידת ריבית. אבל כנראה שלא יעזו לעשות ריבית שלילית בגלל החשש מהשפעה על הבנקים. מזל שכחלון לא שם. ביבי נותן לו להחריב רק את כלכלת ישראל
כלכלן 04/08/2016 23:30 ההיפך
כשיש מיתון ריבית יורדת בהכרח כדי לתת דלק למנוע הצמיחה....
30 הגינות 04/08/2016 17:56 כל אחש שישקיע את כספו במה שיבחר
רק שישלם מס על הרווחים כמו שנהוג.גם משקיע בבורס משלם 25% על רווחיו
29 טל 04/08/2016 17:39 שראל אחד האחראים המרכזיים ליוקר הדיור בארץ
עדיף שפשוט יש בשקט
28 אל תתיחס לרעשנים 04/08/2016 17:12 דברים נכונים, הקנס על המשקיעים אינו הוגן (ל"ת)
27 יניב 04/08/2016 15:52 זה הכלכלן שבמשמרת שלו הדירות עלו 100%
והוא מגיע לתת טיפים ולנתח את המצב? איפה היית 5 שנים? נרדמת בשמירה!
אייל 04/08/2016 23:42 יניב אתה באמת חושב ששראל קובע את הכלכלה העולמית שכול
הריביות בירידה? כמה מעט שכל, כך יותר קשקשת מטופשת.
26 המשקיף 04/08/2016 15:01 לך תדע
שראל אמר שבעוד 10 שנים ( 2026 ) מחירי דירות יהיו יותר זולים מהיום. שייח יסין מנוח אמר בזמנו , שלפי קוראן ישראל תתקיים עד 2026 . מי מהם יהיה צודק בסוף jQuery2030557516937609762_1470311828827?
25 החזן החלמאי! 04/08/2016 14:45 על שלושה דברים רגזה חלם והגיעה לידי מחלוקת עצומה: (ל"ת)
24 משה 04/08/2016 14:38 אני ישלם תמס ובחיים לא ימכור תדירה השלישית (ל"ת)
לולי 06/08/2016 08:36 לא בטוח
העיקר שהממשלה תיקח לך מס וגם זה טוב בישבילם
אבי 04/08/2016 23:43 תאמין לי משה שבקלות אפשר לא לשלם את המס לחזירים האלו. (ל"ת)
23 אבי 04/08/2016 14:35 מיכאל שראל אחד האחראים לבועה
אינטרסנט בשירות בעלי ההון, מושחת , במדינת חוק הוא היה יושב בכלא היום. אבל חוקים כבר מזמן אין פה.
22 אפי 04/08/2016 14:29 שראל צבוע
למה מס על הבורסה כן ועל דירות לא׳למה מס על ירושה ועל דירות לא?אתה משחק אותה איך שאתה רוצה כאשר יש מי שמנסה מיד כולם נכנסים בו. אבל כשלא עושים משהוא אז זה בועהכאשר נוגעים בעשירים זה לא בועה לך תתפוצץ!!
21 גישה מוטעית 04/08/2016 14:19 שראל - אם מחירי הדירות ירדו...
תוכל לקנות לבן שלך דירה במחיר נמוך ושפוי יותר.
20 כותבי תרחישים 04/08/2016 14:13 לד"ר-מדוע הבוס שלך לא הגדיל הבניה-והגדיל הביקוש-מעמ 000 (ל"ת)
19 גוליש 04/08/2016 14:11 נדרש גילוי נאות.
חובה על המראיין לשאול את המרואיין שאלת גילוי נאות. כדי שהקורא ידע לאשורו האם דעת המומחה מונעת מאינטרסים.כנ"ל גם על הכתב עצמו.
18 כותבי תרחישים 04/08/2016 14:08 דר שראל-התפטרותך היה אחרי מעמ 0-שזה הרצת מחיר
דר שראל בכל הכבוד-מדוע התפטרתה?!!! הערכנו התפטרותך בעקב ההחלטה האומללה- הלו זה היה בעקב מעמ 0 =שהפך ל 00= מי כמוך יודע שמעמ זה עודף ביקוש =במחסור= היה מחסור היה מעמ 0 = ולא היה הגדל בניה= כידוע לך אי הגדלת הבניה-במחסור-מחייב חקירה, כידוע לך ( אנו ממתינים להכחשתך) מחסור הדיור =מכוון=בהוראתו ובנימוקו של בובו הנימוק שניתן = דאגה לעמיד הבנקים ?! דאגה לבנקים במקום דאגה לכלל האזרחים מחייבת וועדת חקירה יתרה מכך האומנם דאגה? אי הגדלת יבוא בשר במחסור מחייב העמדה לדין כך גם במחסור חמור של דיור המחסור המכוון הינה פגיעה בדור שלם של צעירים וחסרי דיור= זה פגיעה בתלכיד הלאומי= ממה נפשך המחסור גרם לעלת מחיר של 80-110% מה שמעלה את המחיר לכ דרגת פונזי בו בזמן הבנקים מגדילים משכנתא בצעד זה מגדילים סיכונים גם זה מחייב וועדת חקירה נב בעולם המערבי יש מס רווח הון בעולם המערבי יש מס ירושה בעולם המערבי השכרת דירה מוכר במס ולכן יש דיווח כנגד המעלים באם רצו בפתרון =אריק ש זל בנה 16100 דירות בשנתיים = לעומת 43500 ממוצע הבניה אצל השר שלך
17 אבי 04/08/2016 14:07 בסוף יטילו מס כפול אבל רק על בעלי 4 דירות ולא 3 דירות:
יתכן וכל הרעש התקשורתי הוא בלון ניסוי, עז, שאח"כ יוציאו וישארו רק בעלי 4 דירות שזה כבר מוגזם בעיני הרבה יותר אנשים, וגם ברור שהם מהווים רק 5% משוק ההשכרה ולכן אין להם שום סיכוי לגלגל תוספת עלויות על השוכרים שלהם, שחופשיים לחפש דירות אחרות בשוק. מס כפול יבטיח שהם בוודאות ימכרו משום שהדירה הרביעית הופכת להפסדית לגמרי
צוציק 06/08/2016 08:38 כי לך יש רק 3 דירות ? (ל"ת)
16 ברקוביץ 04/08/2016 14:00 זאת כלכלה שתביא רק מיתון בסוף
שטיחניץ קח את המושכות, ביבי תעשה סדר כפי שאתה יודע לעשות סדר
אבי 04/08/2016 23:44 האמת? קלקלה של מפגרים, ולחשוב שאלו מנסים לנהל את המשק (ל"ת)
15 אהרן ברק 32 דירות 04/08/2016 13:53 כמה דירות אתה מחזיק
מס דירו זה מס צודק ועוזר למתן מחירי הדיור שלא יספרו סיפורים פנסיונר משלם מס בפקדונות ישלם גם מס מדירות
צוציק 06/08/2016 08:40 לא נכון
במדינה מתוקנת לא יכולים לשנות את החוק כי לבחירות של כחלון זה מתאים.תאר לך שהשקעת לפי החוק ופיתאום אתה מקבל קנס גדול כי הצלחת...
שמואל 04/08/2016 14:49 מיסוי אחיד
המיסוי צריך להיות אחיד לכולם. למסות הכנסות מעבודה, הכסות מהון, והכנסות מרכוש באותה מידה. לחייב כל תושב ואזרח בדיווח שנתי למס הכנסה על הכנסותיו מכל תחום. כך כל מדווח הופך לבעל עסק בעיני החוק. לכן כל הלוקח הלוואה לצורך רכישת דירה או נכס, קרי משכנתא, יקבל זיכוי בהתאם בדיווח השנתי כמו הפסדים מהון בהשקעות בבורסה. משקיעים בנכסים ידווחו על הוצאות כגון, תיקונים ושיפוצים נדרשים בנכס. אלו יזוכו בהתאם במס. בעידן המחשוב בקלות ניתן להגיע רמת מעקב כזו.
14 מוטי 04/08/2016 13:44 מיסים
קישקוש כל מה שהמדינה מבקשת זה עוד כסף לממן את הבולענים לא צעירים לא מחוסרי דיור ולא נעליים רוצים להוריד את מחירי הדירות לא קונים פשוט חבל להסתבך ארץ נהדרת מדינה לא משהו
13 האיש שתמיד חוזר 04/08/2016 13:40 תפסיקו לבלבל את המוח לאנשים ...
מחירי הדירות בישראל הזויים ואין זה משנה אם זה מתאים למודל שלכם בצורת בלון ו/או בועה ... אם המחירים לא יתחילו לרדת הם יקרסו ... וכמובן שאז יהיה לכם הסבר הגיוני לזה מה שקיים גם היום אולם אתם ממאנים לומר אותו, מעניין למה?
12 איש 04/08/2016 13:35 כבר מהתחלה הוא טועה
האוצר לא טוען 'אני יודע מה טוב בשבילכם'. האוצר טוען "אני יודע מה טוב עבור המדינה וכלל-החברה". ויש לו עוד טעויות
שמואל 04/08/2016 14:41 הגיון
מה טוב "בשבילכם" הכוונה תושבי ישראל ועם ישראל(אין אחרים). העם מיוצג ומנוהל על ידי "המדינה"(אין מדינה אחרת). לכן "אני יודע מה טוב עבור המדינה" שקול ל- "אני יודע מה טוב בשבילכם". הפרשנות שלך חסרת לוגיקה פשוטה.
איש 05/08/2016 10:41 פשוט לא קראת את המשפט
אני מעתיק בשבילך: "מאותת למשקיעים שלא טוב להשקיע בדירות ולהשכירן, ומציג כי 'אני יודע מה טוב בשבילכם'" - הבנת. "בשבילכם" זה בשביל המשקיעים. *המשקיעים*. הבנת הנקרא.
11 מי שחושב שכחלון 04/08/2016 13:32 עושה מהלך טוב עוד יתבדה. וזה יחזור אליו כבומרנג
כחלון עושה טעות חמורה עם מחיר למשתכן . מפלה בין אזרחים ומרויח כסף מהגרלות מטופשות. מסבסד את הבכיינים מכספי המיסים שלי. הממשלה מממנת ילד בן 3 מכספי המיסים שלי בבורסה . המיסים הולכים לפנק את הבכיינים בהנחה לדירה המהלך של הממשלה עם העלאת מס בורסה רק גרמה לאנשים לברוח מהבורסה. עדיף להשאיר מזומן ולא להשקיע בבורסה עלובה כמו שיש פה. אבל הצבור יחזור להשקיע בבורסה והמס לא ירד וכשכולם יהיו בבורסה היא תתרסק כי מדינת ישראל מנוהלת ע:י אפסים
10 יויו 04/08/2016 13:31 שיפריטו את הממשלה במקום 120 מספיק12 ועל כל חבר יבנו
100 דירות להשכרה לזוגות צעירים
9 כחלון תתעורר 04/08/2016 13:18 מקווה שכחלון יצליח פשוט נמאס המחירים הזויים (ל"ת)
8 בועת נדלן 04/08/2016 13:14 100% מתושבי ישראל ירכשו דירה?
באמת מר מיכאל? רק שכחת לציין שהאנשים שימכרו את דירתם השלישי וכו' מהווים פחות מ5% מכלל בעלי הדירות. נראה לי שאתה צריך לחזור על הקורס של מבוא לכלכלה שנה א'. או לכל הפחות לא לדבר מתוך פוזיציה או אינטרס
שמטוב 04/08/2016 13:47 זו התוכנית של כחלון, לפי דברי שראל
אלא אם הכוונה של כחלון שהאוליגרכים ישכירו לנו דירות בשכר דירה גבוה יותר ממה שהיום. כנראה ששתי הכוונות יסוכלו כי הבוחר לא יסלח לכחלון על מעלליו.
7 לממורמרים 04/08/2016 13:07 תאשימו את הממשלה שלא בנתה לא את מי שקנה דירה
זאת זכותו לקנות דירה . הממשלה לא תיפקדה שנים ובמקום שהעם המפגר ימחק אותה מחיינו הם בחרו בה מחדש . הצבור עבר רמיה גדולה ע"י ביבי לפיד וכחלון. במדינה מתוקנת הם היו כבר נשפטים על שקרים לבוחרים שלהם. במדינה מתוקנת האשמים היו מובאים למשפט בכלוב ברזל כמו מובארק אבל פה לוזרים מאשימים אחרים שקנו דירה עם נבל ולא חכם ואמרו את זה לפני בתורה לפני 2000 שנה לוזרים נשארים לוזרים גם אם הדירות ירדו
איש 04/08/2016 13:36 לא מאשימים את מי שקנה דירה
פשוט אומרים לו שבהינתן המצב הנוכחי, ישנה החלטה ממשלתית, של הממשלה הנבחרת שמייצגת את האינטרסים של כלל הציבור, שדירה לא תהיה עוד מכשיר להשקעה.
אבי 04/08/2016 23:48 בולשיט, ומה עם מי שקנה וילה וחילק ל 10 יחידות או יותר?
זה כבר לא מכשיר השקעה? ומי בכלל המדינה המפגרת הזו שמנסה להציל את השוק הגוסס של הבדיחה שנקראת בורסה ישראלית? בולשביזם מושחת של מיסוי מעמד הביניים והטבות מס לטייקונים.
ציונה 04/08/2016 15:16 גזלנות ברישיון רשע וקינאה
נכון לא מאשימים כמו במישטר אפל ניכנסים לכיס שעליו טרח בנה חשב ופשוט חומסים גזל ברישיון
איש 05/08/2016 10:39 אינך צודקת
לממשלה הנבחרת יש סמכות מלאה להחליט שנכסים מסויימים לא יהיו נכסי השקעה, אם האינטרס הציבורי דורש זאת.
6 הצלף 04/08/2016 13:04 תשמע את עצמך " בועה " תקראו מה הוא כתב
"לא חושב שזו בהכרח בועה. כרגע המחירים נורא גבוהים ובעתיד המחירים יהיו נמוכים יותר" אז מה זה בועה ???
שמטוב 04/08/2016 13:49 בועה זה כאשר המחירים עולים בהרבה על הערך. שראל אומר
שנכון לעכשיו המחירים הנוכחיים ריאלים למצב הנוכחי (היצע נוכחי קטן מול ביקוש נוחכי גדול). עוד 10 שנים אולי המצב ישתנה.
עידן 04/08/2016 15:02 זו בהחלט בועה.
ערך הדירה כלומר - האדמה + הבנייה + כל השאר מגיע לפחות מחצי מהמחירים היום (בעיקר באיזורי הביקוש) ולכן זו בועה.
דניאל 04/08/2016 17:17 לא זו לא בהכרח בועה
בועה נמדדת ביחס למשתנים נוספים, לדוגמה היום הריבית מאוד נמוכה ולכן כל מה שנותן תשואה של 2-4 אחוזים לשנה מחירו גבוה. זה מוצדק, כי ערך הזמן של הכסף ירד, שים פיקדון ל - 20 שנה בבנק ותקבל ריבית של 2% ולכן דירה מתומחרת גבוה. זה לא אומר שיש בועה, זה אומר שהמחיר שלה מתאים למצב בשוק. אם הריבית תעלה מסיבות כאלו ואחרות מחיר הדירות ככל הנראה ירד אבל המשכנתא שתוכל לקבל על הדירה תהיה יקרה הרבה יותר כך שלא בהכרח תצא ברווח.
' 04/08/2016 20:00 200 משכורות לדירה זו בועה חד משמעית, בשום מקום בעולם
אין דבר כזה , זה הזוי ואם אתה לא מבין את זה תבין בהמשך.
5 דוד 04/08/2016 13:02 כבר
משלמים מס 10% על הכנסה פאסיבית מהשכרת דירות אז איך ניתן להטיל מס נוסף?
אבי 04/08/2016 23:49 ומה עם מס רכישה ומס שבח???? (ל"ת)
4 מה כחלון בעצם עשה 04/08/2016 13:02 סך הכל יגרום לכמה בעלי דירות למכור זבל
מי ירצה לקנות דירות זבל? זה לא חסר וגם לא כל כך יקר דירות זבל נמכרות בזול. הצעירים המפונקים לא יגורו בזבלה הם לא ירצו לקנות את הדירות. מקסימום יקנו מסכנים יקחו משכנתא ואם אחד מהם יפוטר הם ימצאו עצמם עם דירות זולות חסרי ביקוש והבנק יקח אותם וימכור ביותר זול ממה שאפשר ושוב משקיעים יקנו את זה כי גלגל סובב בעולם ומה שיורד גם יעלה שוב. כחלון עשה שגיאה לצבור אבל יעשיר את האוצר בעוד מס . הצבור לא יהנה מזה זה ילך לחרדים מתנחלים ולהגרלות דיור . רק האוצר ירויח . העם יפסיד
אבי 04/08/2016 23:50 ומה שיקרה שמשקיע אחר יקנה בנוסף לדירה שלו או לבן שלו... (ל"ת)
שמואל 04/08/2016 14:34 גזען
אז מה ? חרדים ומתנחלים אינם עם, אלא אויבי העם. גזען אמרנו
מושון 04/08/2016 23:38 לא חרדים הם לא העם הפוך הם אויבי העם היהודי (ל"ת)
מי שגזען זה אתה 04/08/2016 17:29 להפלות לטובה חרדים ומתנחלים זאת גזענות
לבטל הטבות מס לפריפריה כדי לתת למתנחלים זה גזענות ושוחד בחירות על חשבון הכי מסכנים בחברה לחרדים ולמתנחלים לא מגיע יותר כי הם מתחזקים את שלטון החמסן ביבי וסגנו קח לון
3 אפס עשייה בנושא 04/08/2016 12:55 תזכורת לגבי הקלקלן הראשי:
בימיו במשרד האוצר החל השגעון במחירי הדירות. משרד האוצר לא צייץ ולא נקף אצבע למניעת התופעה שמחקה כלכלית דור שלם. הוד מעלתו זכר להתפטר כשהליצן (עם הג'ל) ניסה לשווק את תוכנית מעמ 0.
העליות התחילו 08/08/2016 10:38 הרבה שנים לפניו עוד כשעבד בהראל ביטוח ופיננסים
לפחות 3 4
2 ירמיהו 04/08/2016 12:54 רק לבעלי ההון מותר להתערב ולשעבד משפחות שלמות לכל חייהם
למשכנתאות מטורפות, שכירויות של חצי משכורת, חיי עוני להם ולבניהם. לעניים ומשפחות מעמד הביניים יש את החופש לבחור מתחת איזה גשר לישון...
דניאל 04/08/2016 17:14 עוד ישראלי בור
מי משעבד את החיים שלו? לוקחים משכנתא ומשלמים בדיוק את דמי השכירות, לעתים אפילו פחות. מה אתה מקשקש?
ירון 14/08/2016 12:02 משכנתא
נתת לבנק (הקפטילסטי) לעשות קופה על גבך.
t 05/08/2016 14:25 גם השכירות יקרה מאוד (ל"ת)
ירמיהו ירמיהו 04/08/2016 13:11 גשרים
אכן נבואת זעם. כדרכו של הנביא המהולל שהכה בשבט לשונו בביקורת חברתית נוקבת.. במציאות שלנו לא ירחק היום והמשטר יגרש גם את האזרחים אשר מצאו להם קורת גג תחת לגשרי ישראל.
1 אזרח 04/08/2016 12:52 ציטוט : "להביא להם (לילדיו) כסף (הלוואה/מתנה)"
האם העברת כסף זו אינה מחייבת את המקבל בהצהרת הון ובצידה גם שומת מס?
מבין משהו 04/08/2016 21:22 מתנה לקרוב פטורה ממס (ל"ת)
מותר לתת מתנות 04/08/2016 17:30 אבא רוצה לתת לבניו מתנה אסור לו?
מדינת ישראל עם כל אזרחיה הופכת להיות המקום הכי נמוך בעולם מבחינה שכלית . קשה כשאול קנאה
שמטוב 04/08/2016 13:56 אפשר למכור בטאבו ללא תמורה כספית. ההתחשבנות בין קונה
למוכר תעשה במקום אחר, ניתן לביצוע העברה בטאבו ללא רישום תמורה כספית בין בני משפחה, התמורה היא בצורה שאינה ניתנת למעקב ברישום מקרקעין.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש