22:09 הירידות בוול סטריט מתמתנות: הנאסד"ק מאבד 0.4% בלבד, אפל מאבדת 2.7% >>

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

התחזית של בנק ישראל לגבי מחירי הדירות

בסיכום החצי שנתי
Share
דו"ח המדיניות המוניטרית למחצית הראשונה של 2016 שפורסם היום ע"י בנק ישראל מספק הצצה נוספת להערכה של ראשי הבנק לגבי הצפוי במחירי הדירות בישראל. 


וכך נכתב בדו"ח שפורסם היום: "במהלך התקופה הביעו חברי הוועדה דאגה מכך שמחירי הדירות המשיכו לעלות ומכך שהיקפי המשכנתאות החדשות נותרו גבוהים. המשך מגמה זו מטריד היות שהוא מתרחש חרף העליות המתמשכות בריביות על המשכנתאות במרבית המסלולים וחרף העליות המתמשכות בפער בין ריביות אלו לריביות על אג"ח ממשלתיות. אולם עצם העלייה משקף את השפעת הצעדים שהפיקוח על הבנקים נקט במטרה להפחית את הסיכון הנשקף למערכת הבנקאית מהגידול בתיק המשכנתאות. עם זאת, חברי הוועדה העריכו כי התייקרות המשכנתאות מפחיתה את אטרקטיביות ההשקעה בדירות, והם ציינו כי עליית המחירים מתרחשת בד בבד עם התפתחויות שצפויות למתן את קצב עליית המחירים – העלייה במלאי הדירות למכירה ובהתחלות הבנייה".  

בבנק ישראל מתכוונים למלאי הדירות שטיפס במאי ל-28,700 ולהתחלות הבניה שעומדות של 101 אלף דירות בבניה פעילה (המספר הגבוה מאז ספטמבר 1997). לגבי התחלות הבניה, אמנם אלו נמצאות ברמה גבוה מאוד אבל הקבלנים לוחצים על הברקסים ולפי נתוני הלמ"ס מיוני האחרון - ברבעון הראשון הוחל בבנייתן של 11,810 דירות בלבד, ירידה של 8.1% לעומת מספר התחלות הבניה ברבעון המקביל אשתקד. מדובר ברבעון רביעי ברציפות שבו נרשמת ירידה בהיקף התחלות הבניה. לגבי התייקרות המשכנתאות, לניתוח שביצע Bizportal בעניין זה בהסתכלות של חצי השנה האחרונה - לחץ כאןגם בתדרוך העיתונאים שקיימה הנגידה פלוג אחרי עדכון הריבית בסוף יוני האחרון רוח הדברים הייתה דומה. אז אמרה הנגידה כי "הממשלה עושה מאמצים משמעותיים להגדלת ההיצע, ואכן ראינו רמה גבוהה של התחלות בנייה, מלאי גבוה של דירות לא מכורות, וגידול מתמשך במספר ההיתרים, למרות שלאחרונה יש התמתנות מסוימת בהתחלות הבניה, והתארכות של משך הבניה. ההכרה של המערכת הבנקאית בכך שהסיכון הנובע מהאשראי לדיור מתעצם, שבאה בין השאר כתוצאה מהאפקט המצטבר של הפעולות הרגולטוריות בהן נקט הפיקוח על הבנקים בשנים האחרונות, הביאה לעלייה מסויימת בריבית המשכנתאות, לאחר שזו ירדה בשנים האחרונות לרמות נמוכות מאוד. המאמצים להגדלת ההיצע, מצד אחד, והעייה בריבית המשכנתאות, שתביא לצינון מסויים של הביקושים מצד שני, יתרמו להתייצבות בשוק הדיור".צפי ל"התייצבות" או צפי ל"התמתנות קצב עליית מחירי הדירות", כך או כך נראה שבבנק ישראל נזהרים מאוד מלתת תחזית מפורשת לעניין כיוון מחירי הדירות, אבל מעריכים כי נוכח ההתפתחויות - המהלך הגדול של עליית המחירים אמור להסתיים. נציין כי גם בדו"ח החצי שנתי הקודם לגבי המדיניות המוניטארית נכתב כי העלייה במלאי הדירות ובהתחלות הבניה אלו התפתחויות "שצפויות למתן את קצב עליית מחירי הדירות". ובינתיים מחירי הדירות ממשיכים לעלות וב-12 החודשים שהסתיימו במאי עלו ב-7.8% (לפי הלמ"ס). בכל אופן בבנק ישראל דבקים בהערכה ששוק הדיור לקראת תקופה של צינון. 

נזכיר כי בשבוע שעבר פרסם בנק ישראל את דו"ח היציבות החצי שנתי ובו נטען כי  "החשיפה של המערכת הפיננסית לשוק הדיור עדיין מהווה את הסיכון העיקרי והמשמעותי ביותר, מפני שהבנקים ממשיכים להיות חשופים מאוד למשכנתאות ולענף הבינוי והנדל"ן". בדו"ח צוינו 2 התרחישים שיציתו נפילה במחירי הדירות - לכתבה המלאה

בשבוע שעבר התייחס החוקר נועם גרובר לעניין מחירי הדירות בראיון ל-Biztv:
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

59 תגובות ב-38 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
38 ליהי 12/08/2016 22:09 חבר שלי בהייטק. ויש לו כבר דירה. בקרוב עוברת לגור אצלו (ל"ת)
37 דוד 03/08/2016 16:18 למה את לו מעלה את הרבית שקופת הגמל נקבל קצאת לפנסיה (ל"ת)
36 מיקי 02/08/2016 13:11 בנק ישראל בפניקה
בנק ישראל פירסם כי בועת הנדלן עומדת להתפוצץ המשמעות היא פשוטה בנק ישראל הוציא אזהרת מסע לכל המשקיעים בבורסה במישרים או בעקיפין מניות איגרות חוב ...... בנק ישראל בראשות פלוג עוצר את הריבית המוניטרית של 0.1 % בשינים למרות שכל הבנקים המסחרים העלו את הריבית על המשכנתאות בנק ישראל נימצא במילכוד אם יעלה את הריבית הבנקים באופן אוטומטי מעלים ריבית הלווים ספק אם יעמדו בהחזרים ויכניסו את המשק למפולת כלכלית אל תגידו לא ידענו תתחילו להשקיע בחברות ביטוח שם מקבלים לפחות ריבית מסוימת
35 לוד עדיין זולה 02/08/2016 11:51 מי שמחפש מקום טוב לקנייה במרכז הארץ שיקנה בלוד
העיר עוברת שיפור משמעותי
למשפחות 03/08/2016 07:41 4 חדרים מעלית וחניה בשכונת גני יער (ל"ת)
34 מיכאל 02/08/2016 07:30 קיצר, אין להם מושג...
הכל זה מכבסת מילים... מתגאים בכך שעליית הריבית "תורמת ליציבות הבנקים ומקטינה את הסיכון למשבר", רק מה - הסיכון עובר על אזרחי ישראל שעדיין ממשיכים לנפח את הבועה.
33 זה שהבנקים העלו 01/08/2016 21:49 את הריבית של המשכנתאות בניגוד לשינוי בריבית בנק ישראל
זו טעות של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. זה משפיע גם על הצמיחה ועל יוקר המחייה ללא תועלת למשק.זה יוצר חלוקה לא שוויונית במשק. המרוויחים זה רק הבנקים וזו שערוריה. איך אפשר לדבר במצב כזה על סיכון לבנקים. לא צפוייה אבטלה בזמן הקרוב. אחרת איך אפשר להסביר את המלצתם לעודד מגזרים שונים להשתלב בשוק העבודה. בנק ישראל צריך לדאוג לנושא הסיכון על ידי מדדים שקשורים לשכר של לוקח המשכנתא . ללא קשר להון מהבית.רק היחס של החזר הלוואה לעומת גובה שכר נטו ולאחר קיזוז הלוואות ארוכות טווח ותו לא.
32 גיל 01/08/2016 18:23 זורקת אמירות ולא עושה כלום
שער הדולר כפי שהיה לפני 4 שנים . מחירי הדירות קפצו פי 4
31 לתקופה ארוכה 01/08/2016 18:19 נער היתי וגם זקנתי ומחירי הדירות רק עלו (ל"ת)
אחד 03/08/2016 18:33 כנראה אתה ממש צעיר אחרת היית זוכר. (ל"ת)
קלקלן 02/08/2016 01:51 אתה בן 10? (ל"ת)
30 דביר 01/08/2016 17:43 השקל מרקיע שחקים לכן מחירי הדירות בשיא
פלוג נותנת להר השקלים לגדול מיום ליום
29 צדקיהו 01/08/2016 16:57 עבדות מודרנית - האדונים הם הבנקים בראשות פלוג
עבדות מודרנית האדונים הם הבנקים בראשות פלוג העבדים הם עם ישראל כל זוג צעיר שקונה דירה חייב לקחת לפחות 800 עד מליון ש"ח משכנתא ולהביא הון עצמי של 400 אלף עד 500 אלף עלות בניה כולל רווח של קבלן זה 400 אלף ש"ח (ראה הצעה של סין לבנות עיר בלטרון במחיר של 400 אלף לדירה) בגלל משתנתא של מליון כל זוג צעיר משתעבד ביחד למשך 30 שנה שזה כמעט כל חייו הייצרנים שלא לדבר על סיכוני פיטורים (אין היום קביעות) או מצב בריאותי או סיכוני העלאת ריבית שבוודאות תקרה ב30 שנים הקרובות וכל ההשתעבדות הזאת בשביל מה? בשביל כסף שהבנק ממציא , כסף שלא היה שייך לאף אחד ונוצר יש מאין (ראה באינטרנט כסף הוא חוב) הרי זה הרמאות הכי גדולה בתולדות האנושות והציבור שלא מבין כלום ממשיך לקחת משכנתאות והבנקים למצוץ את זיעתם וחייהם של עם ישראל עוד יכתבו ספרים על ההונאה הגדולה ביותר בתולדות האנושות שהבנקים מאכילים את הציבור הפיצוץ קרוב, כי אפשר לרמות את כולם כל הזמן חבל שמי שישלם את מחיר קריסת הבנקים יהיו שוב עם ישראל הלוואי ונזכה לראות ברשע של הבנקים קורס בקרוב
28 אדם פשוט 01/08/2016 16:48 אני יודע דבר אחד אם הנדלן צונח כחלון מקבל 15 מנדטים
ואם הנדלן לא יורד כחלון טס הביתה אני כורדי זה מה שאני מבין בלי הרבה פוליטיקה ובלי הרבה דיבורים
מנשה 01/08/2016 22:08 יותר
בהצלחה הגיע הזמן די למציאות מדומה .
27 sדוד 01/08/2016 16:25 ביבי כול הקופות גמל מקבלים 0 אך יכולים להתקיים לפנסיה (ל"ת)
26 sדוד 01/08/2016 16:24 ביבי סמתה את פלוג מכרתה את הציבור עים רבית 0 (ל"ת)
25 sדוד 01/08/2016 16:23 זה כך אני בחרתי ליכוד אבל זה פעם אחרונה כי גנבים לנו את
קרנית אפו את העים את בארץ או בחול הכסף שלך טעים משלמים 10 אחוז רבית בבנק קרן השתלמות 0 על הכסף שלי 0 הכול עולה בסופרים בבנק משלמים 10 אחוז ואני מקבל על הכסף שלי בבנק 0 האים זה מה שביבי נתן לציבור או שהוא יודעה רק לקחת ושלו יגיד למה לפנסיה לו נשאר כלום למחיה
24 sדוד 01/08/2016 16:17 למה הכסף שלך טוב ושלי לו שווה כלום 0 בבנק
לשקר זה טוב לעבוד על הציבור זה טוב כך מנהלים מדינה משקרים על הציבור על אזה יציבות את מדברת כול המשק נעצר המשק במיתון עמוק והבנקים קראים את הציבור הכסף שלי נשחק בבנק לו נתן לי כלום 0 רבית על ההשראי משלמים 10 אחוז יותר מישוק שחור ואת כול הזמן עצרת את הרבית ל0 את גנבת מהציבור את הכסף שלו מלווה את הכסף של הציבור ואת עשה כסף והציבור מכבל שרוול
23 את אחראית 01/08/2016 15:51 פלוג תתפתרי.
מכרת את עתיד החברה הישראלית ואלפי משפחות צעירות . ואת מטילה צל שחור על הפנסיות בישראל . על איזה יציבות מחירים את מדברת ? של הdvd שעדיין מייצרים בסין והשידות של איקאה ? יש להפגין מול בנק ישראל
22 אנחנו במיתון! 01/08/2016 15:20 מה שלא יעשה כחלון למחיר הדירות, יעשה המיתון (ל"ת)
21 בא 01/08/2016 14:56 לשקרנית יש קווים פסיכופטיים ,אחד מעשר היא או הוא כאלה
הם נולדים מושחתים ,ולא איכפת להם לדרוך על אנשים .
20 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 01/08/2016 14:55 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
עמרם 01/08/2016 15:49 בחייאת, תרגם לעברית שנבין. ג'יבריש שפה קשה (ל"ת)
19 זוג צעיר מפ"ת 01/08/2016 14:54 המחירים עולים כל חודש וחודש ואנו רואים זאת...
אנשים רוצים לגור רק במרכז, אולי בונים בכמויות אבל לא פה אלא בפריפריה, ומי בדיוק יגור בחורים דימונה וכו'? אף אחדדד...
18 מצטער שחיכיתי על הגד 01/08/2016 14:53 רק אנשים נאיבים חושבים שהמחירים יירדו... (ל"ת)
אחד 03/08/2016 18:34 רק נאיבים חושבים שהמחירים רק עולים (ל"ת)
17 בא 01/08/2016 14:48 כול מי שיש לו ילדים לא צריך בועתנדלן ,הם יצטרכו דירה
במוקדם או מאוחר .
16 רמת גני בנני 01/08/2016 14:11 חבר טוב שלי רצה לקנות דירה
מפה לשם לא קנה והיום המחיר עלה והוא כבר לא יכול להרשות לעצמו לקנות.יצא מפגר הבחור.ההכנסה שלו נשארה אותו דבר המחיר שכירות עלה והוא נדפק בגדול.מחכה שירד המחיר ובנתיים הוא עולה.האמת אני שמח שהוא לא קנה עכשיו הוא בוכה שהוא לא יכול ואיזה מפגר הוא שלא קנה כבר.בעוד כמה שנים הוא יקנה במחיר הכי גבוה ואז ידפק בגדול
זמבורה 02/08/2016 17:06 מה אגיד ,אצלנו אומרים תאמר לי מי החברים שלך ואומר לך מי
אתה ,כנראה שאתם חבורה של מפגרים סתומים כאלו לוזרים ,
אלי 01/08/2016 22:50 הסיפור הזה אמיתי כמו שאין לך כמה דירות להשקעה,פאתט (ל"ת)
חבר שלך 01/08/2016 14:53 איזה חבר טוב אתה
עם חברים כמוך מי צריך...
בא 01/08/2016 14:49 איזה סיפור מושחת כמו המספר שלו .כנס ליוטיוב מוות קליני
באנגלית ועברית ,ותראה כמה אתה חכם קטן מאוד .
15 מבין קצת בנדלן 01/08/2016 14:08 צאו מהסרט המחירים לא ירדו בטח שלא יתרסקו
מבלבלים לכם בשכל והמחיר יציב ואתם משלמים שכירות ודורכים במקום.לפני כמה שנים חשבתי כמוכם שזה יקר וכמעט ולא רכשתי דירה,מזל שחבר הסביר לי על המצב ועל זה שהמחירים כנראה יעלו אבל בטח שלא יתרסקו.מי שצריך דירה שיקנה
את אחראית 01/08/2016 16:02 למבין בנדל׳ן . היפני יגחך לך ,צא ולמד מהדוגמה הקרובה
ביותר הלא היא יפן .שם הם נכנסו למלכודת נזילות והנדלן צנח למרות הריבית האפסית . האופציה השנייה ,התפרצות אינפלציונית והעלאת ריבית אגרסבית . משבר חובות ושוב צניחת הנדלן :על זה יספרו לך האמריקאים . ועל סתם ספקולציה ותאבת בצע צא ולמד בספרד אירלנד איסלנד ואז תבין באמת בנדל׳ן
סלבה 01/08/2016 14:57 אתה כנראה לא מבין כלום
כך קורס בסיסי בכלכלה ואולי תבין שכל שוק תמיד זז לשני הכיוונים, לאחר עליה תמיד מגיעה תיקון שבדרך כלל בסדר גודל חצי מעליה. אז המחירים של הדירות חייבים לרדת בערך 30% מהמחיר הנוככי.ואם זה יעלה עוד, אז אחר כך גם יירד עוד יותר חזק
בא 01/08/2016 14:51 גם בתגובה 16 היה חבר שלך ,לא כולם כאן פרות אדון מושחת.
מה שאסור שיקרה לאדם בחיים שיהיה מושחת ,וזה קרה לך .אל תחשוב שאני שמח מזה .
14 דוד 01/08/2016 13:46 קרנית ערסת את המדינה תעלי רבית גם הכסף שלי טוב (ל"ת)
בא 01/08/2016 14:52 שקרנית . (ל"ת)
13 םם 01/08/2016 13:44 בנק ישראל הפושעים הכי גדולים (ל"ת)
12 הצלף 01/08/2016 13:37 פלוג מפחדת מהאמת שהמשק במיתון
היא דואגת לטייקונים עשי מה שחייב לעשות להעלות ריבית !!!!!
שחר 01/08/2016 13:57 הצלף אתה לא כל כך מבין בכלכלה
אם אתה חושב שהמשק במיתון אתה מציע להעלות ריבית??
הצלף 01/08/2016 14:47 ברור שכן אנשים חיים בבועה הגיע הזמן שיפסיקו לקחת הלוואו
כאן הבעיה במשק יש טריליון ש"ח משכנתאות בגלל אותה מדיניות כושלת של בנק ישראל מחירי הדירות פי 4 -3 ממחירם הרגיל וחוץ מזה יש עוד כ 100 מיליארד שקל הלוואות לא כולל שוק אפור כל זה בגלל שאנשים חיים בלה לה לנד היד קלה על ההדק של ההלוואות כמה תושבים יש במדינת ישראל ???? תתחילו להתעורר פן יהיה מאוחר מידי
11 רמי 01/08/2016 13:36 בנק ישראל לא רוצה ירידה, הקבלנים סתם נבלות
צמאי דם
בא 01/08/2016 14:52 הם מכורים למיסי נדלן ,ראית פעם נרקומן שלא רוצה סמים? (ל"ת)
10 האמת 01/08/2016 13:33 מס לפי מספר הדירות, מוצדק כשיש בועה בתהליך ניפוח:
מס כזה מוצדק כאשר יש מוצר במחסור ואנשים מנצלים את כוחם הכלכלי ואת המינוף מהבנקים (כסף של הציבור) כדי לרכוש עוד ועוד מהמוצר שבמחסור, ולהציע אותו לאחרים בתנאים שלהם (פאודליזם). במקרה זה הבעיה היא לא מישהו שיש לו דירה יקרה מאוד, אחת, בתל אביב, אלא מי שקנה כמות של דירות זולות בפריפריה, ומנע מאחרים את האופציה לקנות אותן במקומו (אפילו שהוא מוכן להשכיר אותן). העובדה היא שמלאי הדירות מוגבל בישראל ועל זה כולם מסכימים, ולכן בהכרח כל דירה שמשקיע קנה היא דירה שצעיר כבר לא יכול לקנות.
9 האמת 01/08/2016 13:33 אפילו עומר מואב שמבקר הרבה את כחלון, הבין שאי אפשר
לגלגל מס על שוכרים בטווח המיידי. רק אם המס יגרום לירידה בנפח הבניה החדשה (כי הקבלנים בונים פחות אם המשקיעים לא באים), אז לאט לאט יווצר מחסור בדירות (כמו בין השנים 2001 עד 2007) ובסוף שכר הדירה יעלה. ואני מוסיף שצריך לזכור שיש 30,000 דירות שמשקיעים כבר קנו וכרגע בבניה. אי אפשר להתחרט. הדירות האלה יגיעו לשוק גם אם מעתה והלאה משקיעים לא יקנו. וכחלון? יש לו מספיק כלים לדאוג שהירידה בהיקף הבניה לא תתרחש, והבניה אפילו תתגבר.
קלקלן 01/08/2016 20:32 האמת... שהמשקיעים מטרה נוחה, אבל לחלוטין לא רלוונטית
מחיר דירה הוא פונקציה של שכר דירה וריבית (ערך נוכחי של תזרים שכ"ד). נניח שמשקיע מוכר את דירתו. מי הקונה? 1. משקיע אחר => לא עשינו כלום 2. שוכר דירה => בשוק השכירות ההיצע ירד ביחידה אחת אבל גם הביקוש ירד ביחידה אחת => שכר דירה ללא שינוי, ומכיוון שגם הריבית ללא שינוי => המחיר ללא שינוי => לא עשינו כלום 3. זוג צעיר שגר אצל ההורים => בשוק השכירות ההיצע ירד והביקוש נשאר ללא שינוי => שכר הדירה עולה, ומכיוון שהריבית ללא שינוי => מחירי הדירות עולים => לפחות עשינו משהו... בקיצור, צריך להגדיל היצע. כל השאר חרטא ברטא.
8 האמת 01/08/2016 13:32 מי שבדק את נתוני הלמ"ס יודע שגם אחרי הקפצת מס רכישה
בתחילת 2010 והקפצה נוספת באמצע 2015, לא היה שום זינוק בשכר הדירה בישראל. שכר הדירה הוא שוק חופשי ונראה שהוא מתעקש לעלות לפי ביקוש והיצע ולא לפי מיסוי. ואגב, ליחס בין ביקוש והיצע בשוק השכירות לא משנה אם צעיר קונה דירה חדשה ועוזב את הדירה ששכר עד לאותו רגע, או שמשקיע קנה דירה חדשה והשכיר אותה לאותו צעיר. פעם אחת הורדנו את הביקוש לשכירות ופעם שניה העלנו את היצע השכירות. בשני המקרים עצם בניית דירה חדשה גרמה לירידת מחירים.
7 מאיר פ 01/08/2016 13:29 הבנק של העשירים ב י
מה בנק ישראל לא מבין כרגיל... דאגה לבנקים פשוט לא לתת משכנטה למשקעים , יביאו כסף מהבית... ריבית גבוהה דפקה את זוגות הצעירים אשר זכו במחיר למשתכן, משפרי דיור ... כל מה שבנק ישראל עושה הוא לדפוק את מעמד הבניים ואת הצעירים
6 ועדת חקירה 01/08/2016 13:24 פושעי בועת הדיור לדין (ל"ת)
5 אין בניה במרכז 01/08/2016 13:17 לא יהיו ירידות. רק עליות (ל"ת)
4 גיא הרדוף 01/08/2016 13:11 חשוב מאוד ומועיל למשקיעים בנדל"ן (ל"ת)
3 מחוסר דיור 01/08/2016 13:09 לא קונים דירות במחיר מופקע
לא קונים דירות במחיר מופקע הצטרפו למחאה חפשו אותנו בפייסבוק: המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור מעלים הילוך! ביום חמישי 18.08.2016 נפגשים כולנו להפגין על מחירי הדירות המופקעים, ועל כך שהמדינה לא נותנת לנו חמצן לנשום. ההפגנה תצא מכיכר רבין בת"א בשעה 20:00!!
2 שמוליק 01/08/2016 13:04 לא תהיה ירידה מעבר ל 10 אחוז הם חייבים לשמור על הבנקים (ל"ת)
בא 01/08/2016 14:53 בטח,האזרחים הם סתם פרות חולבות ,אותם צריך לחלוב,ועל
הבנקים צריך לישמור .
תודה 01/08/2016 13:44 תודה. בארה"ב בנקים היו פחות חשובים (ל"ת)
אחד 01/08/2016 13:36 העדר כבר ירוץ לצד השני המינוס 2%-3% ויקריס המחירים (ל"ת)
1 בנק מטורך 01/08/2016 12:39 ריבית אפס שלא לצורךך
לא תרמה.רק ניפחה והעמיקה פערים.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש