12:43 סוריה: הקואליציה כבשה מידי דאע"ש מאגר נפט מהגדולים במדינה

11:39 בזק תקנס ב-11 מיליון שקלים לאחר שהפרה את הוראות השוק הסיטונאי >>

10:25 ח"כ עזריה: הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה - לגיטימציה לשחיתות >>

09:42 תיקון: ההסכם של לוויתן עם Heerema הינו מחודש אפריל

07:56 השנה האקדמית נפתחה - שביתת מרצים ב-17 מכללות

07:53 טראמפ: הבסנו את דאע"ש בעיר ראקה הסורית - נשמור על השלום באיזור

07:50 פעיל חמאס נעצר הלילה כשברכבו 70 אלף שקלים שיועדו למטרות טרור

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ההסתערות נמשכת: היקף המשכנתאות שניטלו בחודש יוני - הגבוה מתחילת השנה

 |  51
שוק הנדל"ן
Share
בועה או לא בועה, שוק הנדל"ן למגורים ממשיך לרתוח והרוכשים קונים בגדול. לפי נתונים שמפרסם היום בנק ישראל, היקף המשכנתאות שניטלו בחודש יוני הסתכם ב-5.57 מליארד שקלים, גידול של 4.3% ביחס לחודש הקודם, וגידול של 19% לעומת אפריל.


בסה"כ הנתון לחודש יוני הוא הגבוה מתחילת השנה והנתון השני בגודלו בעשרות החודשים האחרונים. נציין כי מתחילת 2015 היקף המשכנתאות החודשי עמד בממוצע על 5.2 מיליארד שקלים, וזה נתון שכולל קפיצה משמעותית בהיקף נטילת המשכנתאות סביב יוני האחרון - אז הועלה מס הרכישה והמהלך גרר רכישה מאסיבית של דירות במטרה להקדים את כניסת עדכון המס לתוקף. 

מבחינת מספר המשכנתאות בחודש יוני ניתנו 7,996 משכנתאות חדשות אל מול 7,775 שניתנו בחודש מאי ואל מול 7,218 שניתנו באפריל. יש לציין כי הנתון הגבוה הנו במקביל לעלייה בריביות על המשכנתאות וזאת על אף שריבית בנק ישראל הנה 0.1% וללא שינוי למעלה משנה. יותר מכך לפי חטיבת המחקר של בנק ישראל הצפי הוא שהריבית תיוותר ללא שינוי עד הרבעון האחרון של 2017.לפני כשבועיים בדיקת Bizportal הראתה כי המשכנתאות התייקרו מסוף שנת 2015 בכ-9%. הניתוח בוצע באמצעות חברת יעוץ המשכנתאות 'טאבו ישיר' בדקנו את מחיר המשכנתא עבור רוכשים המעוניינים בדירה במחיר של 1.5 מיליון שקלים בשיעור מימון של 75% ל-25 שנה, כיום - אל מול מחיר המשכנתא בסוף 2015.

המשכנתאות חולקו בצורה הסטנדרטית ל-3 מסלולים: ריבית פריים, ריבית קבועה וריבית משתנה. על פי הנתונים - מי שלקח משכנתא עבור דירה זו (1.5 מיליון שקל) בסוף 2015 התחיל עם החזר חודשי של 4,753 שקל, אלו שרכשו את אותה הדירה במארס האחרון כבר התחילו עם החזר חודשי של 4,935 שקל לחודש. מי שנטל משכנתא במאי כבר התחיל עם החזר חודשי של 5,047 שקל ומי שלקח משכנתא ביוני כבר התחיל על החזר חודשי של 5,194 שקל. כל זה בזמן שהריבית במשק לא זזה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

51 תגובות ב-24 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
24 עידן 01/08/2016 21:55 שוק הנדל״ן בדרך לאסון . אנשים יבכו. (ל"ת)
23 מולוטוב 28/07/2016 17:31 המתינו ל-״מבשר״ (ל"ת)
22 יש ר א לי 28/07/2016 17:10 כחלון לך הביתה וקח איתך את אביגדור (ל"ת)
21 יצק 28/07/2016 15:57 עדר
כבר היו דברים מעולם נא לבדוק את גרף מחירי הדירות אחורה
20 רון 28/07/2016 15:50 מי שילם כסף עבור הכתבה
עוד כתבה ממומנת ע"י הפחדנים הם פשוט מפחדים!!!
19 יוסף 28/07/2016 15:43 מה הבעיה?! לקחת משכנתא 1.5 מליון זה בקטנה.
מי שלא לוקח פרייר, ריבית אפסית. אני כבר חייב לבנקים 4.5 מליון. אבל מכניס שכירות של 18 אלף שקל כל חודש. בכיף!!! :-)
חושף אינטרסנטים 28/07/2016 19:35 ועם התשואה של ה 2% אתה מחזיר את ההלוואות בריבית של 3.5%
מה אינטרסנטים לא יעשו בשביל להמשיך לפמפם את הבועה
18 ציפי 28/07/2016 15:35 הכול כבר מתרסק ויפול50אחוז התרחקו כמו מאש מנדלן מתווכת
אני מתווכת מהשטח הכול מתרסק ויקרוס 50 אחוז מתווכת מהשטח הכי אמיתית כולם שקרנים גם בנק ישראל הכול מת אין קונה אחד בתיווך סוגרת הכול זה מיחזור התרחקו מדירות כמו מאש זה מתרסק כבר הכי אמיתית ורצינית ראו הוזהרתם באמת מלא שלטים ואף אחד לא מתעניין הכול נופל
שאפיק 28/07/2016 16:01 חחח את מתווכת כמו שאני רופא (ל"ת)
17 עזר 28/07/2016 15:28 מעניין לראות מי יהחה הקונה האחרון שיכבה את האור (ל"ת)
יוסף פותר החלמות 28/07/2016 16:22 הוא יגיע שאלה של זמן ואני חושב בקרוב ...
כבר יותר מידי פרסומים על מחירי הנדל"ן המנופחים אבל אף אחד עוד לא יודע איזה גרגר חול יפיל את הערמה ומתי
16 כחלון איפה ביבי 28/07/2016 15:22 אתם שואלים איפה כחלון ואני מוסיף איפה ביבי למה הוא שותק
לציבור רוב הסיכויים שמחירי הנדלן יקרסו אבל אם לא אז תדעו לא רק כחלון אשם גם ביבי אשם תיזכרו זאת בקלפיי או צלש או טרש לשניהם .. גם ל כ ח ל ו ן וגם ל ב י ב י....
15 תהיו מציאותיים 28/07/2016 15:04 המחירים לא יירדו,באזור המרכז רק יעלו ... (ל"ת)
יוסף פותר החלמות 28/07/2016 16:23 כנראה אתה לא מציאותי .....
אין דבר העולם שרק עולה ועולה תמיד תהיה תסוגה לממוצע ולכן הנפלה היא בלתי נמנעת
שאפיק 28/07/2016 15:20 בחייאת רבאק אל תפריע לאנשים לחלום ולשחק פוקימון גו
אה ולטוס לחו"ל ולקנון אייפון ב 7000 שקל כל שנה
14 הבחור ישן ! 28/07/2016 14:58 וכחלון ממשיך לישון z z z (ל"ת)
13 בא 28/07/2016 14:57 אני רץ להצביע לכחלון ,אפילו שאין בחירות ,אני שם לו
פרסומת של מסעדה בקלפי ,כול מי שיש לו ילדים אכל אותה, הרי יום אחד הם יצטרכו דירה ,דירה מחורבנת .
12 יצחקי 28/07/2016 14:55 אם לוקחים משכנתאות מחיר הדיור לא ירד רק יעלה איפו כחלון (ל"ת)
11 תמשיכו לחלום 28/07/2016 14:48 המחירים ירדו... בגלות גליציה... (ל"ת)
10 ' 28/07/2016 14:48 כמה מתוך זה זה מחזור? בכל מקרה זה יגמר רע
בין אם בגלל מיתון ובין אם בגלל מחאה ממושכת שתאלץ את הממשלה לצעדים לא שגרתיים.
יוסף פותר החלמות 28/07/2016 16:27 גם עם הממשלה לא תוריד מחירים .....
כוח השוק יוריד אותו בסופו של דבר .
9 שמוליק 28/07/2016 14:25 כחלון היחיד שיקפוץ מהגג יהיה אתה = תעלםםם יותר טוב (ל"ת)
8 טדי 28/07/2016 14:21 גם כאן יש בלוף ענק. לא מספרים על כמות המחזור משכנתאות
עד לפני מספר חודשים, הדיווחים החודשיים על מספר המשכנתאות היו מחולקים לפי משכנתאות חדשות ומחזורים. היות והמגמה של מחזורי משכנתא שעלתה מדי חודש , נראת רע מאוד בציבור, העלימו את בנתון הזה. ולכן נוצר בקרב הקוראים הרושם שמדובר בהמשך ההתנפלות של הציבור על הנדל״ן, כאשר האמת העצובה היא שזה מראה שעוד ועוד משפחות שוקעות בשיעבוד מעיק לכל חייהם
המבין 29/07/2016 17:40 כבר לא שווה למחזר חלאס עם החלומות טדי
בריביות של היום אף אחד כבר לא ממחזר. כדאי לך להשלים עם המציאות שלפחות בעשר שנים הקרובות המחירים לא ירדו. גם אם חלק מהציבור יפסיק לקנות. רק מיתון עמוק או משבר כלל עולמי שיגיע לארץ יכול לעשות שינוי בשוק.
מוסקי 28/07/2016 19:30 סוף סוף תגובה עניינית ואינטליגנטית
?רק למה לא מפעילים לחצים על בנק ישראל לפסם את כל הנתונים
יוסף פותר החלמות 28/07/2016 16:31 צודק מאוד לפחות אתה רואה את המציאות ...
בפרספקטיבה נכונה ולא מתמקד רק ברעשים
בא 28/07/2016 14:59 האוצר ובנק ישראל וביבי התמכרו למיסי נדלן ,ולפיד 2 ,
בשמו הקודם כחלון לא עושה כלום חוץ מלטפוס כותרות .
7 יוסי 28/07/2016 14:12 גם 1.5 מליון שקל משכנתא זה לא כסף.
אני ממליץ בחום לקנות דירה בכל מחיר. גם 1.5 מליון שקל משכנתא זה לא כסף. לקנות, לקנות...:-)
מוסקי 28/07/2016 19:27 עד לפה הגעת DAT? ממשיך לפמפם את הבועה.... (ל"ת)
6 דני 28/07/2016 14:02 פרייר מי שלא קונה
שום בועה.יש דרישה לדירות אנשים לא יגורו ברחוב
shafik 28/07/2016 14:59 דני, למה אתה מפריע לאנשים לשחק פוקימון גו?!
אתה לא חושב שאתה חוצפן? אל תגיד להם לא לחכות, הם רוצים לשחק פוקימון גו בשקט, לקנות אייפון ב 5000 שקל, לנסוע לחו"ל ולאילת כל חודש, ולכתוב טוקבקים שיש בועה והכל יתפוצץ. ואני שואל: אם יש בועה והם משוכנעים שהמחיר יירד, למה הם יוצאים להפגנות? הרי המחיר יירד לבד לא?
5 אבי 28/07/2016 13:51 כבר 4 שנים שומעים בועה
והמחירים עולים ויעלו עוד.כל עוד הריבית הנמוכה והרב עולים חדשים שמגיעם שצרכים ליקנות דירות
משה 28/07/2016 14:27 אתה מתכוון מעל 10 שנים אבל מי סופר
הטמבלים ימשיכו לפמפם לא לקנות ואז יאכלו את הלב שלא קנו.כרוניקה ידועה מראש
בא 28/07/2016 15:04 כול הנשמות האבודות יוצאות מהצללים ,נכון משה .זה
חבל מאוד ,ואני בכלל לא שמח שאתה מושחת .כול מי שיש לו ילדים ,וזה כולל אנשים שיש להם דירות להשקעה ,לא צריכים בועת נדלן ,בסוף הדירות הולכות לילדים ואתה נשאר אם כלום .רק האוצר מרוויח .
משה 28/07/2016 18:12 א.תלמד לאיית. ב.יש לי ילדים.
ג.אתה כנראה איזה מפסידן עצלן שרק יודע למרר בבכי במקום לקום ולעשות מעשה,בכיין.
אנונימוס 28/07/2016 14:03 אז יאללה אם זה נכון תקנה דירה.
גם אם אין לך כסף קח הלוואה ותקנה אם המחירים רק יעלו אתה יכול להתעשר מזה, אבל אתה לא תעשה את זה נכון? למה? כי אתה יודע טוב מאוד שגם אם הרבית תיהיה שלילית זה עדיין לא סיבה מספיק טובה כדי שדירה פה תעלה 250 משכורות (הנתון של ה 150-200 מופרך ושיקרי בפועל זה 250) אגב ביפן הדירות ירדו ב 90 אחוז בריבית שלילית גאון שכמוך. הבעיה פה שמנטלית אנשים כבר נהרסו וחושבים שהמחירים האלה לגיטימים לדירות, היום אומרין 1.8 מליון לדירה אנשים לא מזיזים את הגבה, אבל אם אני יגיד לך עכשיו פלוני תשלם לי על מילקי 10 שקל אתה תרים ועוד איך את הגבה ואיפלו תצא למחאה. על דירה לא.
shafik 28/07/2016 15:00 אם אתם משוכנעים שהמחיר יירד ויש בועה, למה להפגין?
ולמה לכתוב טוקבקים? הרי המחיר כבר יירד לבד לא?
אנונימוס 28/07/2016 16:02 למה להפגין?
אתה שואל ברצינות? עד שהחרא הזה שעשיתם יתפוצץ ויחזור למצב נורמאלי אף אחד לא יודע מתי זה יקרה. לבנתיים לצעירים אין קורת גג בגללכם בגלל הממשלה והבנקים, אז נצא לרחובות להוציא קצת זעם, כדי להוזיז לכם קצת ולתת לכם מההרגשה ומהמצב שלנו ואז אולי תקלטו מה הולך להיות פה. שאננים שכמותך שחושבים רק על עצמכם. צאו מהקובייה שלכם. יש פה אסון לדור הצעיר ואם לא יהיה לו פה טוב לא יהיה מי שישלם לך את הפנסיה חמוד.
ירון 28/07/2016 15:08 פשוט צריך טריגר קטן לגרום למפולת
כל מפלה התחילה באיזה טריגר...
shafik 28/07/2016 15:21 להיפך, אם תצא להפגין סימן שיש מצוקה ומשקיעים ייקנו
עוד ועוד דירות להשקעה. אל תצא להפגין, תגיד שאין מצוקה והכל בועה והיא תתפוצץ לבד, לא?.
4 מודאג 28/07/2016 13:46 זה לא בועה
זה אנשים מפגרים שמתחייבים למליונים בעוד שמכניסים משכורות ממוצעות בוגבה 8 אלף לבן אדם
3 אנונימי 28/07/2016 13:44 לדעתי היקף המשכנתאות ביולי יפתיע רבים
יש האטה - זה וודאי. עניין המחאה צובר תאוצה ובקרוב הכל ייפול.
שמוליק 28/07/2016 14:28 יהודי אירופה בדרך צריכים דירות הפתרון הוא בניה מאסיבית
אין לנו אריק שרון יותר אלו מנהיגי פח
שאפיק 28/07/2016 14:21 ימים יגידו. בינתיים אנשים עסוקים בלשחק פוקימון אל תפריע (ל"ת)
2 הצלף 28/07/2016 13:35 הפראיירים שקונים דירות ממש לפני הנפילה הגדולה !!!!! (ל"ת)
1 מחוסר דיור 28/07/2016 13:33 לא קונים דירות במחיר מופקע
לא קונים דירות במחיר מופקע הצטרפו למחאה חפשו אותנו בפייסבוק: המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור מעלים הילוך! ביום חמישי 18.08.2016 נפגשים כולנו להפגין על מחירי הדירות המופקעים, ועל כך שהמדינה לא נותנת לנו חמצן לנשום. ההפגנה תצא מכיכר רבין בת"א בשעה 20:00!!
אנני 28/07/2016 14:55 לצערי המחירים ימשיכו לעלות. (ל"ת)
דודי 28/07/2016 14:28 אל תקנה חמוד.אם אתה לא תקנה יקפצו הכרישים ויקנו (ל"ת)
שאפיק 28/07/2016 14:23 בחייאת ראבאק לך תמצא עבודה במקום לעשות העתק הדבק
ואם יש לך עבודה, אתה לא חייב לגור בגוש דן. תקנה בקרית מלאכי/אשקלון
8 איש 28/07/2016 13:41 אנחנו הגיע (ל"ת)
כולם להגיע !!! 28/07/2016 13:58 לא לוותר למושחתים שקורעים אותנו !!! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש