19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

פרופ' ערן פייטלסון:"אולי לא בקדנציה הנוכחית של כחלון אבל הבועה תתפוצץ והדור הצעיר ישלם את המחיר"

"נוצר מצב בו ישנו תכנון יתר של דירות וזהו מצב מסוכן"

 |  79
שוק הדיור
Share
שוק הדיור ממשיך לרכז עניין עצום ולעמוד במרכז שיחות הסלון בישראל. וביום שאחרי דבריו של שר האוצר כחלון, התחדדה השאלה בדבר בועה או לא בועה. Bizportal שוחח עם פרופ' ערן פייטלסון מהמחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית בירושלים.


אכן בועה שתתפוצץ?
"אני חושב שבמקרה הזה כחלון צודק ואנחנו נמצאים בבועה. מחירי הדיור מנופחים ע"י הון. לצורך השוואה, בשנות ה-90 הגיעו 200 אלף עולים בשנה והיה הסבר לעליית המחירים, אבל בשנת 2008 לא קרה משהו דמוגרפי אלא שער הריבית ירד והוביל לכניסת כספים לשוק הדיור וההשקעות הן שדוחפות את מחירי הדיור מעלה. לפני הורדת הריבית, בשנת 2007 מחירי הדיור הריאליים ירדו והיה שוק בשיווי משקל".

לדבריו של פייטלסון הסכנה האמתית היא התנהלות הממשלה שבחלק מהמקרים מעודדות את הרכישות. "אולי מדברים לפעמים על הקטנת הביקושים אך בעיקר מדברים על צד ההיצע והגדלתו. נוצר מצב בו יש תכנון יתר של דירות וזה מסוכן. בשנה האחרונה 99 אלף יח"ד שווקו והתחילו בבנייה של כ-40 אלף יח"ד, כלומר יש כ-50 אלף יח"ד שתוכננו שלא החלו להיבנות. מדובר בצבר אדיר של דירות מתוכננות וכאן המדינה איבדה שליטה. הדירות יושבות בידי היזמים והזכויות מצטברות - כך למעשה היזמים והקבלנים קובעים את קצב הכניסה של הדירות לשוק".לדעתך הבועה צפויה להתפוצץ?
"התקווה היא שיצליחו להוציא את האוויר לאט מהבועה אבל אי אפשר לדעת. ישנה סכנה בהקלות האשראי וכניסת משקי בית עם יכולת כספית נמוכה יותר לרכישות של דירות (90% משכנתא ב'מחיר למשתכן' וכו'), והסיכונים כתוצאה מכך עולים עוד יותר. שוק הדיור הוא מאוד מסוכן וצריך להתייחס אליו כך, אפשרות השליטה מועטת וכל דבר או צעד מחייב חשיבה ארוכת טווח". "אולי זה לא יהיה בקדנציה הנוכחית של כחלון אבל זה יתפוצץ יום אחד והדור הצעיר ישלם את המחיר".האם הבעיה היא ההיצע?
"אני לא חושב שיש מחסור בהיצע. הבעיה היא במחסור של שיכון נכון. מדיניות השיכון נעלמה. איפה נשמע על משרד שהוא רק בונה, הרי את זה עושה השוק. הכשלים הם בשיכון ובקורת הגג. יש עשירונים שלא יגיעו לעולם לקורת גג ובמצב של בועה גם עשירונים רביעי וחמישי לא יכולים להגיע לדיור. צריך מדיניות של שיכון שתקבע מי יהיה בהשכרת ארוכת טווח, למי נעזור בהנחה ברכישות של דירות וכן הלאה". 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

79 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 אחד שזוכר 05/08/2016 11:21 כשהיתה ריבית בבנק של 12-13 אחוז (בסוף שנות ה-90)
מחירי הדירות היו באדמה. (מכרתי אז דירה). וזה כל הסיפור.
36 ההצעה הסינית 03/08/2016 09:28 לקחים מהמחאה הקודמת
הבעיה המרכזית שהמחאה לא הצליחה עד היום שלא דרשו משהו ספיציפי מהמדינה אז בא נדרוש שיקבלו את ההצעה הסינית ושהעם ייצא בהמוניו וידרוש שיתנו לסינים לבנות דירות ב400 אלף שקל לדירת 120 מר תוך שנה וחצי בערך אם ייתנו להם לבנות 100 אלף דירות במחיר שקרוב למה שהם הציעו נגמר משבר הדיורhttp://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3604880
35 שי 02/08/2016 16:03 מדהים פייטלסון למדת גאוגרפיה ממתי אתה כלכלן?
לא נראה מוזר
כלב בר 02/09/2017 21:23 יש לו תואר בכלכלה מותק. ודוקטורט בהנדסת סביבה, כשיר.
http://geography.huji.ac.il/people/%D7%A2%D7%A8%D7%9F-%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A1%D7%95%D7%9F
34 כעת יזמים יבנו פחות 01/08/2016 08:58 כעת יזמים יבנו פחות ועוד 4 שנים יבכו שיש מחסור בהיצע
אל תדאגו לביקוש כי רק השנה יגיעו 30,000 עולים חדשים מאירופה
אחד 01/08/2016 14:50 העלייה בירידה... לא 30 אלף ולא נעליים יגיעו.
30% מינוס עלייה מצרפת יחסית לשנים אחרונות צפי שנתי ל5000 נפש בלבד...
33 הוא טועה בניתוח שלו 01/08/2016 07:29 פרופסור לגיאוגרפיה????
לא היה שינוי דמוגרפי???? ממש לא נכון. הוא טועה ומטעה. הניתוח שלו נעשה במושגים של שנות ה 90. אולי הוא לא מבין זאת אבל הדמוגרפיה עברה שינוי גדול שהושפע מהתרכזות בערים הגדולות ומשינוי עצום בטעמים של הציבור שעבר מבתי קרקע למגדלים אופנתיים. גם ההשפעה הדרמטית של הרשתות החברתיות כמו פייסבוק מהווה שינוי דמוגרפי שיש לו השלכות רוחב רבות. אחוז הגירושים שעלה מאוד. עליית יהודים מאירופה.
אחד 01/08/2016 14:54 חחח אחוז גרושין עלה...
הקלישאה החדשה... אחוז גרושין עלה... מה מי למה? אין קשר תמיד היו גרושין מה שכן עלה בצורה מובהקת ובדוקה זה גיל הנישואין ובעקבותיו גם גיל היציאה מהבית של הבוגרים...לגביי עלייה מאירופה- הצפי השנתי מצרפת הוא ל5000 עולים בלבד שזה ירידה של 30% משנה שעברה. יאללה חברה לחשוב עלתרוצים אחרים לעלייה במחירי הנדל"ן . יש לכם כמה חודשים לפני שהם מתחילים בקריסה...
32 אדם 31/07/2016 22:14 נדרשות כ230 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית!
כאשר נדרשות כ230 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית , זה לא בועה זה אמא של הבועות!! לא ניתן לתחזק מחירי חלל לאורך זמן. לממשלה אין שום כוונה לפוצץ הבועה למעט מספר פעולות סרק להרגיע את הזעם של הצעירים. אך יש סימנים שהפיצוץ קרוב,: ירידה בקניות בסופר, ירידה חדה ביצוא וצמיחה שלילית לנפש. זה יהיה חייב להתבטא בעליה באבטלה ופיגורי משכנתא!!!
31 יצחקי 31/07/2016 19:11 המחירים לא ירדו כאשר הממשלה,הקבלנים ו הבנקים לוחצים את
מחירים מעלה כך אם מתן משכנתאות כולם מרוויחים,מיסם,רווחים קלים ו הבנקים מבטחים את המשכנתאות ו מוכרים למוסדים תיקי משכנתאות,לעת עתה כולם חוגגים פרט המסכנים שקונים דירה בעלי הכנסות נמוכות.
אחד 01/08/2016 14:55 כוחות השוק חזקים יותר גם מהם (ל"ת)
30 מייקי 31/07/2016 18:28 עוד מאמר לא יאומן של אומת הבכיינים
בכיתם בכיתם בכיתם שאין עתודות מתוכננות, עכשיו כשיש, בוכים שיש עודף תכנון!!(?) בכיתם שהממשלה לא יוזמת, עכשיו כשיוזמת כמו בולדוזר אתם טוענים ש"איפה נשמע על משרד שהוא רק בונה, את זה עושה השוק" אתם בוכים על חוסר מדיניות למי לעזור בשיכון, אבל לזה בדיוק מכוונת מדיניות מחיר למשתכן - מכוונת להקל בדיוק על קשיים של מעמד הביינים. תתעוררו!! כל הכבוד ליוזמות והפעילות של כחלון והממשלה. בסוף רק תזכרו לאכול את הכובע, וכמובן תבכו, זה באופי שלכם.
29 אוףףף 31/07/2016 16:11 השוכרים כאלו טיפשים לא פלא שאין להם דירה
מאמינים לכל פלוץ שמדבר על פיצוץ הבועה כבר מ2008 ולא מתייאשים במקום לשנות חשיבה ולמצוא דרך לקנות איינשטיין כבר אמר שזה טיפשות לעשות את אותו הדבר ולצפות לתוצאה שונה
אחד 01/08/2016 13:44 לא יודע אם אמר זאת אבל בטוח לא בהקשר הזה...
אז מה אתה אומר על בלון אה?! נניח נתחיל לנפח בלון אחרי 2 שניות הוא לא התפוצץ.. אחריי עוד 3 שניות לא התפוצץ . מה תהייה מסקנתך?! בלונים לא מתפוצצים לעולם?! לא נראה לי שאיינשטיין התכוון לתהליך ההסקה שלך... מה שכן ישמר בשוק הנדל"ן זה תופעת העדריות - העדר ישמיך לשעוט רק שהפעם בכיוון המנוגד. בועת הנדל"ן לפני פקיעה.
28 אזרח 31/07/2016 16:07 המס החדש על בעלי 3 דירות- גאוני ויתקן את השוק
מס לפי מספר הדירות, מוצדק כשיש בועה בתהליך ניפוח מס כזה מוצדק כאשר יש מוצר במחסור ואנשים מנצלים את כוחם הכלכלי ואת המינוף מהבנקים (כסף של הציבור) כדי לרכוש עוד ועוד מהמוצר שבמחסור, ולהציע אותו לאחרים בתנאים שלהם (פאודליזם). במקרה זה הבעיה היא לא מישהו שיש לו דירה יקרה מאוד, אחת, בתל אביב, אלא מי שקנה כמות של דירות זולות בפריפריה, ומנע מאחרים את האופציה לקנות אותן במקומו (אפילו שהוא מוכן להשכיר אותן). העובדה היא שמלאי הדירות מוגבל בישראל ועל זה כולם מסכימים, ולכן בהכרח כל דירה שמשקיע קנה היא דירה שצעיר כבר לא יכול לקנות.
רוני 31/07/2016 17:26 חוסר דיוק
כמה שטויות נאמרו כאן
27 יעקב 31/07/2016 16:05 מחירי דירות
פרופסור לגאוגרפיה מנ אתה מבין בכלכלה לא חסר דירות חסר כסף לזוגות הצעירים פחלון במקום להילחם כל נזמן נגד בעלי הדירות שהוא בטפשותו עשה מהם אויבי העם תוריד את הממ לזוגות הצעירים לאפס ועל תעלה מהאוב כל מיני מיסים שבוטלו לפני עשרים שנה ועל תמאיס את עצמך על מעמד הביניים שאתה דופק והוא לא רוצה להפסיד בבורסה
26 SUS 31/07/2016 15:47 כחלון בכיוון הנחון...
1. מס על אדמות שאושרו לבניה- יגדיל היצע. 2. מס מוגדל על רווחי השכירות- יקטין ביקוש.
25 המבין 31/07/2016 15:38 די עם בילבולי המוח כל יום מחדש. לא יפול בקרוב וזה (ל"ת)
24 המחאה הגדולה!! 31/07/2016 15:23 ב18.8 שעה 19:00 כיכר רבין ההפגנה - המלחמה על הבית
המחאה הגדולה - יחד נוריד את מחירי הדירות
שאפיק 31/07/2016 15:45 כמו שכתבתי לכם בפייסבוק, אם המחאה תהיה פוליטית כמו
הקודמת - היא תיכשל. חוץ מיזה, יש הרבה דברים שהמדינה יכולה לעשות ולתת פתרון מיידי (גם אותם כתבתי לכם בפייסבוק) ועליהם צריך להילחם כי להוריד את המחיר אתה לא יכול להכריח את הקבלן להוריד אבל לתת מענקים - אפשרי. לתת משכנתא בריבית 1% קבועה לא צמודה זה אפשרי, לשחרר קרקעות ולחייב קבלן לסיים לבנות תוך שה וחצי - אפשרי.
אחד 01/08/2016 13:50 המחאה חייבת ללמוד לקחים מ2011
הדרישות חייבות להיות אפקטיביות ממוקדות ומאחדות גרעין גדול מספיק והומוגני מספיק הדרישה יכולה להיות "הורדת מס בורסה" או "מיסויכבד לספסרים" או הפשרת קרקעות" נוסף על כך חייב להיות ארוע מכונן כמו שריפה המונית של תעודות מילואים\זהות מצעד לפידים לכנסת וכו'...
גבי 31/07/2016 15:37 ירידת מחירי דירות
הפרופסור צודק השוק. מתנהג כמו סינוס פעם עולה ופעם יורד ולפי דעתי בשנת 2020 עוד נראה ירידות של 30 אחוז. ותזכרו אותי. ואני לא פרופסור.גבי.
23 אוריאל 31/07/2016 14:55 המון כסף
למה הכסף מתגלגל על המדרכות כמו זבל, מי מאפשר לי לקנות 6 דירות כאשר בכיסי כסף לדירה אחת . לעניות דעתי זאת הבעיה, נותנים הלוואות עד כדי התאבדות וכל זאת אך ורק כדי לאפשר משכורות אגדתיות לכל המגזר הפיננסי למה מאפשרים הלוואות על דירה שנייה, שלישית ............. הלוואות אמורות לסייע לעסקים בלבד, גדולים כקטנים ובמקום זאת נותנים הלוואות לצורכי צריכה שמאפשרת לציבור רק להסתבך . אם הלוואות הדיור היו מוגבלות בגובהם ורק לדירה ראשונה, היה מסתובב בשוק הרבה פחות כסף והקבלנים היו דורשים בהתאם אין שום סיבה מושכלת כי מחירי הדיור יהיו היום פי 3 מלפני 20 שנה .
22 יריב 31/07/2016 14:16 פרופ' לגיאוגרפיה? לא מצאו פרופ' לתנ"ך שיגיד ההפך? (ל"ת)
21 דירות במחיר למשתכן 31/07/2016 14:08 פינוי מחנות הצבא בסירקין,שלישות,צריפין ובנית אלפי דירות (ל"ת)
20 בא 31/07/2016 14:02 כול מי שיש לו ילדים לא צריך בועת נדלן ,גם כאלו עם שתי
דירות , הרי יתנו דירה לילד וישארו בלי כלום . החרא הנדלני הזה לא טוב לאף אחד ,צעירים עוזבים בגלל שאין להם אפשרות לקנות דירה אפילו . הורים לא מסוגלים לעזור לילדים בדיור אז לא עוצרים אותם .
19 גורמים אינטריסנטים 31/07/2016 12:37 עלות דירה המקס' ! 500000 ש"ח !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תעשית הבנין כולה מנוהלת מיתוך אינטרסים ופה הבעיה. לולא היו שיקולי אינטרסים עלות דירה היה 500000 ש"ח לכל היותר!!!! לעלות דירה נלווים חשוכים.?
18 007 31/07/2016 12:31 בשבי אמירה כזאת אפילו לא צ"ל פרופסור (ל"ת)
17 למכור ! 31/07/2016 12:26 תאורתית כבר עכשיו המחירים היו צריכים להתחיל לצנוח
מי שיחכה במיוחד משדרגי דירות יפסיד , היום אפשר לומר בוודאות שסחטו את הלימון והתחילו לגרד את קליפתו . המחירים בוודאות איבדו כל קשר לכלכלה הבסיסית ולמציאות מי שמחפש דירה מרגיש שיש כאן שוק הזוי של מוכרים וקונים לא שפויים !
שאפיק 31/07/2016 13:54 תגיד את זה לכחלון וביבי שמנפחים את מחיר הקרקע והפיתוח (ל"ת)
16 דני 31/07/2016 12:21 כחלון תציל את הזוגות הצעירים
בגלל זה קיבלת 10 מנדטים חאלס תעשה משהו......
16 דני 31/07/2016 14:59 כחלון יעשה?
הדבר היחיד שהוא עושה הוא להמשיך להיות חביב התקשורת ולרכוש מדרוג חיובי שם. וזו, התקשורת, מוכרת לך כחלון עושה. נו, באמת, תתבגר כבר.
בא 31/07/2016 14:04 הוא עושה מיסים במקום מעשים ,במקום קבלנים מחול ,שפוט
של פקידוני האוצר .
15 כחלון ישן בעמידה 31/07/2016 12:08 איזה חכם ביבי איך השחיל את כחלון
באלגנטיות ביבי יגרום שכחלון יתעופף..אבל הפעם גם ביבי יחטוף בבחירות. בגלל שהפקיר את הקשקשן על חשבון העם
בא 31/07/2016 14:09 בארהב יעלו הרפובליקנים ,שם לא בוחרים 3 פעמים לאותה
מיפלגה , וביבי יעוף הביתה בגלל יוקר המחיה.בגלל הפרטת שירותי הרווחה לילדים הוא יעוף לגיהנום ,זה בוודאות ביבי . זה לא אומר כלום על היקום שלנו ,נו .שכר ועונש ,זה שחוטאים הולכים לגיהנום לא אומר שאנחנו חיים ביקום טוב .
14 בא 31/07/2016 12:00 עוד מומחויי. (ל"ת)
13 אפס מקבל אפס 31/07/2016 11:53 כחלון בבחירות הבאות אפס מנדטים (ל"ת)
בא 31/07/2016 13:56 אתה כול כך טועה ,שכחת את הקול שלו ,קול אחד יש לו בטוח .
גם אני אצביע בשבילו ,אני שם לו פירסומת למסעדה בקלפי , שגם הוא יאכל ,אנחנו כבר אכלנו אותה כחלון .
אחד 01/08/2016 13:53 כחלון הוא היחיד שמעוניין בירידת מחירים..
הוא קשר גורלו הפוליטי בזה. נניח נקמת בו והוא ירד מי יבוא במקומו? שטייניץ... ווהוא ידאג להם שיתנפחו אבל יספר לך שבעצם הם ירדו כבר.... הבחירה בידך
12 שמטוב 31/07/2016 11:43 לפני כן נפוצץ את ביבי ונזרוק את כחלון מהגג
ביבי הוא זה שגרם לעליית מחירי הנדלן בגלל אפס ריבי. כחלון ניכשל בהורדת מחירי הדיור למרות שניבחר בבחירות למטרה זו. לגמרי לא בטוח שמחירי בדיור ירדו ובכל מקרה אם ירדו זה יהיה באחוזים מתונים (נניח 20 אחוז). לא יהיה שום פיצוץ כמו שהבורסה ירדה ב- 15 אחוז ולא היה שום פיצוץ.
שמרע 31/07/2016 15:05 הפשיסט-בולשביק
ממשיך לזהם את האוויר בדברי הבלע שלו. לא נמאס לך? המלים שלך מהוות הסתהוקיראה לפעולה. ממצליץ בפניך להזהר בדבריך. כמה יכול אדם לאגור בתוכו תסכול ואכזבה בין הציפיות שלו לבין המציאות? רק בצפון-קוריאה הסטליניזם קיים. רוצה לנסות? סע לשם?
משה ראשל"צ 31/07/2016 14:48 שמטוב חוץ מהשם שלך איו בך לא תבונה סתם שלילי בגדול פפחח (ל"ת)
שמטוב 31/07/2016 20:13 אני שלילי נגד שקרנים ונגד כשלונרים. לא צריך ללטפל בהם
בכפפות משי, צריך לדאוג לסלקם לשלטון מהר לפני שיגרמו עוד נזק. עוד מספר שנים של ביבי תתחיל הגירה מהארץ מרוב יאוש. למשפחות צעירות המצב הכלכלי בלתי ניסבל. מי שחושב שאפשר לבנות מדינה על פטריוטיזם כאשר לאנשים אין איפה לגור אין כסף לאוכל ובריאות וחינוך חי באשליות. אזרחי ישראל אינם בהמות טיפשות. החצי החלש מסתכל בשכבות האמידות ולא מוכן להיות פרייר. אם המצב ימשך הצעירים והמוכשרים ילכו מכאן.
בא 31/07/2016 14:16 בגלל שאנחנו לא רוקדים לצלילי החליל של דמוקרטים אמריקאים
אז אין כסף מהם ,וביבי מצא בנדלן את כול הכסף שהוא צריך למממן תקציב גרוע ופחדני .
שמטוב 31/07/2016 20:27 אנחנו לא חיים מהכסף האמריקאי. המצב היום שיש מיתון
עולמי והמדינה לא דואגת לאילו שאינם עשירים, זה יוצר קיטוב בעם. אפשר לחיות על פחות כסף אפילו במצב מיתון - אבל אי אפשר לרדת באיכות החיים יותר מדי. הסיבה לחורבן בית שני הוא הקיטוב שהיה בתוך העם בין השבעים לבין הדפוקים (החברה היהודית התפוררה בגלל חוסר שוויון: תחילה פרשו הכתות הדתיות המשונות, אחר כך הנוצרים הלכו אחר ישו שדרש הגינות לחלשים, אחר כך כולם התחילו לריב עם כולם, לבסוף התחילו למרוד ברומי מרוב עצבים). היום לא יהיו מריבות פנימיות אבל כל מי שיוכל לרדת ירד מהארץ. יש סטטיסטיקה שחלק ניכר מבוגרי אקדמיה איכותיים מהגרים מהארץ (תחילה למספר שנים תוך רצון לחזור אם ימצא מקום עבודה ראוי, אחר כך כאשר רואים שאין עתיד נישארים בחו"ל).
בא 31/07/2016 12:10 שמטוב,אסור לדבר ככה על ראש הממשלה .ביבי אולי מסובך
אבל הוא בצד הנכון של המפה הפוליטית לפחות . הדמוקרטים האמריקאים רוצים להתגרש מאיתנו . ראה שטחים תמורת שלום ,הסכמי אוסלו .
שמטוב 31/07/2016 20:02 אני ימני. ביבי וכחלון גורמים נזק לימין.
לגבי השטחים - לא יהיו נסיגות נוספות, לא חשוב מי יהיה בשלטון. ביבי וכחלון משניאים את הימין על אזרחי ישראל הימניים בגלל שהם לא לא פותרים את הבעיות הכלכליות שמציקות לאזרחים אלא רק גובים מיסים (ביבי גם מעביר כסף ממעמד הביניים לעשירים). אסור להוג בהם בכפפות משי. הם לא יתפטרו מרצונם אלא רק כאשר העם יתקומם נגדם. ראינו מה קרה בשנת 2011 . ביבי מיסמס את הרפורמה של טרכטנברג, ביבי הוא נוכל שעובד עלינו בענייים. כחלון סתם איש חלש ולא חכם כשלון שניגרר אחר ביבי.
בא 31/07/2016 15:07 הדמוקרטים
הרבה יותר גרוע. המוסלמים השתלטו על הלייבור בבריטניה, וכעת הם בתהליך מתקדם להשתלטות על המפלגה הדמוקרטית. דגלי פלסטין באולם היו רבים יותר מדגלי ארה"ב. שלא לדבר על התכונות הנפלאות, בלשון סגי נהור, של קלינטון (שאלוהים ישמור אותנו ממנה).
יוסי 31/07/2016 12:01 וגם את אימא שלך נזרוק מהגג (ל"ת)
שמטוב 31/07/2016 12:09 אי אפשר לזרוק . היא כרגע בגן עדן. (ל"ת)
11 קיבעון מחשבתי 31/07/2016 11:42 תצא מהקופסה ותסתכל ברוב העולם הנדלן בגאות
מה ישעו כשריבית פקדונות 0 ועל אגחים מקבלים אחוז ובאירופה רחמנא ליצלן עוד משלמים כסף על הזכות להחזיק אגחים...יענו תשואה שלילית. "הבועה" תתפוצץ כשיתחילו לעלות ריביות בצורה חדה בעולם..מתי זה יקרה ואם בכלל ? לאף אחד אין מושג.
אחד 01/08/2016 13:57 איזה גיבובי שטויות...
"בכל העולם הנדל"ן בגאות"... אה אין פקיעות בועות לא באירלנד לא בספרד לא בארה"ב לא ביפן... הכל שם רק מתנפח... אם ללמוד מההיסטוריה הכלכלית אז אנחנו לפני פיצוץ שילמד בכל בית"ס לכלכלה בעולם כפיצוץ הבועה הגדול מכל. אפרופו ריבית ביפן המחירים קרסו 90% תחת ריבית שלילית ....
10 רון 31/07/2016 11:20 הבועה לפני פיצוץ
אין ספק שאנחנו קרובים היום יותר מתמיד לפיצוץ הבועה על כל הצעירים לצאת לרחובות ולצעוק את צעקתם
שמעון 31/07/2016 16:11 מחירי דירות
מחירי הדירות לא יירדו כי הם לא יורדים באף מקום בעולם וגם אם תיהיה ירידה היא תיהיה אולי 10 אחוז תפסיקו להאמין לכל מיני פרופסורים או קלקל ים ב ק. וגם לא לשר המיסים פחלון
אחד 01/08/2016 14:03 בארה"ב ספרד אירלנד יפן בעלי הדירות חלמו שזה ירד רק 50%.
איפה אתה חי?! 10% בלבד? בוא רגע נזרום איתך בתרחיש קיצון שלך שהמחירים ירדו ב10% בלבד. איך המחיר עכשיו לא יורד עוד? בעלי דירות מחזיקות בנכס שנותן להם 2% תשואת שכירות ומחיר בירידה מכיר כאלה שיחזיקו בדירה? על סמך מה? צמיחה?שלום?ירידת ריבית? שום כלום העדר כבר בשעיטה לצד השני. מינוס 40% בפתח
זו הסיבה 31/07/2016 15:09 שבנק ישראל
נוקט באחריות לגבי הרבית. יציאה לרחובות איננה פתרון. היא עלולה להביא לאנרכיה ולמציאות הפוכה.
9 עוד פרופסור 31/07/2016 11:15 הנייר סובל הכל. גיבובי שטויות בק"ג. שבענו כבר מדוקטורים
ופרופסורים שרק מזיקים. כמו ד"ר שטייניץ שהביא את הקומוניסט שישנסקי על הגז ,כמו טרכטנברג שהעלה את המס על הבורסה וכעת משנה את דעתו. לא לבנות לא טוב לכם. לבנות גם לא טוב לכם. הבועה לא תתפוצץ לא טוב לכם. הבועה תתפוצץ גם לא טוב לכם. ובכלל מה פתאום מדברים על בועה לא מזמן כולם אמרו שאין פה בועה. האמת איבדתם שליטה על הכל מי שיקבע את פיצוץ הבועה זה לא כחלון אלא הריבית בארהב שתגרום פה לאלפי ממושכנים במליונים לאבד את הבית קאפיש?
8 טדי 31/07/2016 10:54 לפחות עכשיו סוף סוף מפסיקים לרכוש דירות במחירי בועה
אז לאחר שנים של פמפום הבועה על ידי כל האינטסנטים, הזוגות הצעירים מבינים שעבדו עליהם והפסיקו לקנות המשקיעים כבר בורחים מהשוק בחודשיים האחרונים והנפילה החופשית בדרך צפו לקטסטרופה
7 אלי 31/07/2016 10:51 לא חידש כלום, יש טוקבקים חכמים יותר (ל"ת)
בא 31/07/2016 12:02 תודה אלי, זה עוד מומחויי. (ל"ת)
6 אתה לא מציאותי 31/07/2016 10:50 אבל איפה הדירות מתוכננות??רק במקומות חשוכי אל!!לא במרכז
כולם רוצים לגור במרכז, ואין קרקעות...
5 עירית 31/07/2016 10:45 המחירים בשמיים אבל עם כל כך הרבה הון שחור המחירים לא יר (ל"ת)
4 פרופ! 31/07/2016 10:44 איזה שטות של כתבה !
יש מחזוריות בחיים . כל מה שעולה חייב לרדת ....הנה ! גם אני נביא ! אם בשביל הכתבה הזו עשית פרופסורה אז נכשלת !!!
אזרח 31/07/2016 16:08 כחלון גאון והמס החדש שלו יוריד מחירים בלי לפגוע בשכירות
מס לפי מספר הדירות, מוצדק כשיש בועה בתהליך ניפוח מס כזה מוצדק כאשר יש מוצר במחסור ואנשים מנצלים את כוחם הכלכלי ואת המינוף מהבנקים (כסף של הציבור) כדי לרכוש עוד ועוד מהמוצר שבמחסור, ולהציע אותו לאחרים בתנאים שלהם (פאודליזם). במקרה זה הבעיה היא לא מישהו שיש לו דירה יקרה מאוד, אחת, בתל אביב, אלא מי שקנה כמות של דירות זולות בפריפריה, ומנע מאחרים את האופציה לקנות אותן במקומו (אפילו שהוא מוכן להשכיר אותן). העובדה היא שמלאי הדירות מוגבל בישראל ועל זה כולם מסכימים, ולכן בהכרח כל דירה שמשקיע קנה היא דירה שצעיר כבר לא יכול לקנות...
3 שני 31/07/2016 10:28 למה קשה כבר להאמין לכל הפרופסורים האלו?
כי כבר מ2008 הם אומרים את הדברים האלו כל אחד בתורו. ומה קרה? מי שהקשיב להם, נשאר מאחור, לא קנה דירות ולא הרוויח. מי שלא הקשיב להם? קנה דירות, אלו עלו במאות אחוזים, שגם הם לשיטתם כבר לא אומרים שהמחירים יחזרו לרמות האלו. מה כל זה אומר? שגם במקרה והם צודקים, כבר אי אפשר להאמין להם, אי אפשר לנהוג לפי דבריהם. זה בעיה! ברור שהם יצדקו בסוף, המחירים ירדו!!! אין ספק!!! השאלה כמה יעלו עד שיתחילו לרדת, ולכמה ירדו. יתכן מאוד מאוד, שיתברר בסוף כשהם ירדו שהם כלל לא מגיעים לרמות הנוכחיות.
אחד 01/08/2016 14:14 לכמה הם ירדו...
נדל"ן עושה היסטורית ריאלית כ 2.5% בממוצע. כלומר מ2008 היה צריך לעשות בחישוב ריבית דריבית איזה 30%. אבל רגע.. ב2008 הוא כבר היה באוברדראפט כלומר היה נמוך מדיי אחרי שירד ב30% ריאלית מ1997. כלומר בחישוב גס בערך ב2010 דוקא היינו מאוזנים ומאז המחירים עלו ב85% במקום ב15% כלומר המחירם מנופחים בערך ב40% ולכן גם יחתכו כך בשנה עד שלוש שנים הקרובות
בא 31/07/2016 12:02 זה בגלל שהם מומחויים . (ל"ת)
בא 31/07/2016 15:11 אין בדקדוק
"בגלל ש...". הפרופסורים הזויים, מנותקים, חיים בעולם שונה מהמציאות. מה לעשות, זה המצב. אך הם לא אשמים. זו תמיד אשמת התקשורת שמביאה אותם כאילו יש להם מה לחדש בעניין.
אנונימוס 31/07/2016 11:26 בוא תבין משהו.
הכל עניין של תזמון. יכול להיות שבגלל שאתה שנתון 86 ומישהו אחר שנתון 88 נתן לך על גבו יתרון עצום, למה? בוא נניח שב 2008 החלטת לקנות דירה כי יכלת (כסף השתחרר, הורים, וכו') הבחור משנתון 88 (כולה שנתיים קטן ממך) לא יכל לקנות דירה כי היה קטן מידיי ב 2010 שנתיים אחר כך רצה לקנות בדיוק באותו הגיל שאתה קנית, דירה ובוא נגיד שגם לו היה את אותו הסכום שלך היה ב 2008, רק מה? הדירות התייקרו באופן ניקר ולכן לא יכל לקנות, עברה עוד שנה הבחור היה בטוח שכם הכסף שחסך בשנה הוא יוכל לקנות ב 2011 אבל מה קרה? שוב המחירים עלו ביותר ממה שחסך. למה אני מבלבל לך את השכל? כדי שתבין שאתה לא יכול לבוא לתלונות לאנשים שלא קנו דירה די יכול להיות שכבר היה להם מאוחר מידיי ולא הצליחו לתפוס את הגל כמו שאתה הצלחת, ההדבל בינך לבינם לא גדול סך הכל זה עניין של להיוולד קודם. וזה החטא הכי גדול שנוצר פה כי המשכורות לא עלו משמעותית מ 2008 אבל הדירות כמעט שלשו את עצמן בערכן. אז מי שהשנתון שלו בערך מ 85 ומטה הרוויח ומי שלא אכל אותה ובגדול. כמובן שזו דוגמא כללית וכל מקרה לגופו, אבל ממחישה לדעתי בצורה טוב את העול ואת העיוות שנוצר פה.
2 חבל ! 31/07/2016 10:12 כחלון התגלה כעוד סמרטוט של המערכת !!! (ל"ת)
בא 31/07/2016 12:03 הוא לפיד 2 ,עוד ליצן , בבחירות הבאות יהיה לפיד 3 . (ל"ת)
בני 31/07/2016 14:58 אל תבלבל את המוח , לפיד היה שר חדש ללא ניסיון קודם
ששירת רק שנה וחצי , מה ציפתה שבשנה וחצי יפתור בעיה של עשרות בשנים, ביבי העדיף את החרדים במקומו.
1 בנק ישראל מופרע 31/07/2016 09:44 הלך אחרי הגויים בריבית 0 מיותרת
הרס מדינה
בא 31/07/2016 12:04 זה הכול מלמעלה,כלומר הוראות מביבי .גם אצל סטנלי . (ל"ת)
וביבי 31/07/2016 11:09 מינה את פלוג ממשיכת דרכו של פישר ההרסני
לנגידה. שהתגלתה כמרובעת ביותר חסרת מעוף בעד הגדלת מיסים בעד פגיעה בחלשים . הגדלת גיל פרישה לנשים כשהיא מדושנת עונג יושבת במשרד ממוזג עם מלא עוזרים ומשכורת עתק למה שהיא תפרוש? ביבי מוכר את כל העם למען האינטרסים שלו. איפה שהוא דורך לא יצמח דשא רק מיסים כל מי שיש לו רעיון איך להוציא עוד מיסים הוא מגשים לו את החלום. לא ברור למה יחימוביץ התנגדה לממשלת אחדות הוא ראש ממשלת המיסים והיא שרת הפייסבוק עם מיסים
בא 31/07/2016 12:05 יחימוביץ היא שרת החושים הנדלניים ,כהגדרתה .עוד אישה
מכוערת גם כלפי פנים .
לבא 31/07/2016 12:35 אתה טיפש ומגעיל (ל"ת)
בא 31/07/2016 13:13 שלי,מספיק לענות לי לטוקבקיים בבקשה . (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש