10:25 ח"כ עזריה: הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה - לגיטימציה לשחיתות >>

09:42 תיקון: ההסכם של לוויתן עם Heerema הינו מחודש אפריל

07:56 השנה האקדמית נפתחה - שביתת מרצים ב-17 מכללות

07:53 טראמפ: הבסנו את דאע"ש בעיר ראקה הסורית - נשמור על השלום באיזור

07:50 פעיל חמאס נעצר הלילה כשברכבו 70 אלף שקלים שיועדו למטרות טרור

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון לוחץ: צפוי להטיל 'מס רכוש' על קבלנים שיושבים על קרקעות ולא בונים

המס שבוטל בשנת 2000 צפוי לחזור במטרה להגדיל את היצע הדיור - הנה ההתייחסות של ח"כ אלי כהן לצעד
 |  139
שוק הנדל"ן
Share
בניסיון נוסף להביא לבלימת ההתייקרות בשוק הנדל"ן, מנסים כעת באוצר לטפל בהיצע הדיור. על פי דיווחים בתקשורת, חוק ההסדרים הקרוב צפוי להחזיר את מס הרכוש שבוטל בשנת 2000. המס יעמוד על שיעור של 2.5% משווי הקרקעות עם תוכניות מאושרות לבנייה שטרם נבנו, ובכך הדבר צפוי להפעיל לחץ על קבלנים שמתעכבים עם הבנייה. המס כאמור גם נועד לתמרץ בעלי קרקעות למכור את הקרקע שברשותם במידה ואין כוונה לבנות עליה.


חבר הכנסת, אלי כהן (מפלגת כולנו), יו"ר ועדת הרפורמת, הגיב ליוזמת הצעת החוק לחידוש מס הרכוש, ואמר: "נושא החלת מס רכוש על קרקעות מאושרות לבניית מגורים אין מטרתו להגדיל את הכנסות המדינה ממיסים, אלא לתמרץ את בעלי הקרעות הפרטיות לפתח אותן ולמכור אותן לצרכי בנייה במטרה להגדיל את היצע הדירות למגורים בכלל ולקרקעות באזורי הביקוש בפרט".
 

עוד הוסיף כהן כי "ביטול המס בשנת 2000 עודד בעלי מקרקעין להחזיק את הקרקעות לאורך זמן במטרה ליהנות מעליית ערך הקרקע במקום לבנות עליה. העלאת המס תוביל להגדלת היצע הבנייה למגורים והגברת הפעילות בתחום הדיור".האוצר צפוי לשלוח בימים הקרובים לשרים את תזכיר הצעת החוק לחידושו של המס. מדוברו של כהן נמסר כי ככל שההצעה תאושר בממשלה היא תעבור לדיונים בכנסת, ככל הנראה במסגרת חוק ההסדרים.נציין כי מדובר בניסיון נוסף של האוצר לבלום את התייקרות מחירי הדירות בישראל, לאחר שביום חמישי דווח בחדשות ערוץ 2, כי משה כחלון החליט לאמץ מס של עשרות אלפי שקלים בשנה על מחזיקי דירות שברשותם 3 דירות ומעלה. לכתבה המלאה, לחץ כאן.


צילום: דודי ועקנין
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

139 תגובות ב-67 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
67 ענת 24/07/2016 23:21 הצטרפו למחאת הדיור
https://www.facebook.com/mechaat.dior/
66 סתיו 24/07/2016 19:41 תותח על - לא לוותר , המשך במלוא המרץ
כחלון פוגע בדיוק בנקודות שגורמות למחירי הנדלן לעלות ולעשירים להתעשר עוד. הוכחה שכחלון פועל ענינית ובשילוב כל הכלים העומדים לרשותו. מיסוי משקיעים (דיור זה לא אפיק השקעה), ובניית דירות במסלול מחיר למשכן שזה למעשה קיצוץ הכנפיים של היזמים והקבלנים שהעיפו את המחירים לשמים. סבלנות ומחירי הדיור ייבלמו וירדו בטווח הבינוני והארוך.רק כשהשוק יפנים שיש פה מישהו רציני ועיקבי יהיה שינוי מגמה. מאושר שבחרתי כחלון. האיש הנכון במקום הנכון. נוגע בנקודות שאחרים לא העזו לגעת.
65 גו כחלון 24/07/2016 17:45 כל הכבוד לו
סוף סוף מישהו מתחיל לעשות משהו!!
64 אאא 24/07/2016 14:59 עשרות שנים המדינה גבתה 2.5% משווי הנכס על קרקעות
שלא נתנה בהן היתר בניה בתירוץ שהמס יעודד אנשים לבנות.
63 זוג צעיר 24/07/2016 14:28 כל הכבוד לכחלון הגיע לעבוד (ל"ת)
62 אני 24/07/2016 13:25 כחלון: תוריד את כוחם של מהנדסי הערים, הם הבעייתים. ק"ש
יצרני צוור בקבוק, אנשים לא מקצועיים, אלו גורמים לבעיות. תוריד להם את הכוח הבלתי נסבל.
61 בא 24/07/2016 12:27 כול מי שיש לו ילדים לא צריך בועת נדל"ן!!! (ל"ת)
60 אלכס 24/07/2016 12:04 שיטותה בניה משנות ה-30 של מאה קודמת.
משך בניה של בניין המגורים 4 קומות במערב 9-12 חודשים, אצלנו 24-36 חחודשים במקרה הטוב. למה לא להכניס קצת הי טק לענף הבניה. למה לא להזמין קבלנים מחו"ל, שהדינוזאורים שלנו ילמדו קצת.
59 לא בעבר ולא בעתיד 24/07/2016 11:55 ערביי ישראל לא שילמו ולא ישלמו מס רכוש על קרקעות. (ל"ת)
58 לקפוץ מהגגות. חוצפה! 24/07/2016 11:41 כחלון מתפרנס מכספי ציבור ומשדל אותו (ל"ת)
57 אייס 24/07/2016 11:28 חוק בדיחה, נראה המון קרקעות מגודרות ומוכנות ל"בנייה" (ל"ת)
56 אבי 24/07/2016 10:51 זה רק הצעות
הממשלה לא תאשר לו מיסים כאלו
55 מוטב מאוחר 24/07/2016 10:17 מספיק עם הספקולנטים
בהחלט צריך להחזיר את המס לקרקעות לבניה
54 בא 24/07/2016 10:09 חייבת להיות תיאוריה ופרקטיקה , תאוריה אומרת שכול מי שיש
לו ילדים לא צריך בועת נדלן ,וגם שהמקום להשקעות זה הבורסה או נדלן מיסחרי ולא נדלן לדיור .
53 בא 24/07/2016 09:54 שאלה לכחלון ,למה המס על הבורסה לא יורד ,למה אין קבלנים
מחול , למה מחירי הדירות לא יורדים והצעירים כן .
52 בא 24/07/2016 09:48 שאלה לקבלנים , קניבל אוהב ילדים ,אתם אוהבים זוגותצעירים (ל"ת)
51 בא 24/07/2016 09:45 כחלון הוא ממש ניל אמסטרונג ,עוד צעד בכוון הנכון ,אולי
תתחיל ליקפוץ כמו שקפצו על הירח , ככה מתקדמים יותר מהר , אני ואחרים לא מתעניינים בצעדים , אנחנו רוצים שהמחירים ירדו .
50 כחלון יכשל 24/07/2016 09:44 לא יצליחו לגבות מס על הקרקע. אבל כחלון יסדר
עבודה לשמאים כי יהיה ויכוח כמה הקרקע שווה . במחירי דירות יורדים הקרקע גם תהיה שווה פחות. אז הקבלנים גם אם ישלמו זה יתגלגל במחיר הדירה. כחלון בלון כשלון קומוניסט הוא חכם רק על מי שקל לו על כיל. נראה אותו מוריד מס לטבע חחחחחחחחחח
49 קחלון 24/07/2016 09:39 משניא את עצמו על חצי עם . עם אמירות כמו מדושני עונג
כשהוא מדושן בעצמו ואם אמירות של לקפוץ מהגג. לא היה עדיף להוריד את המס על הבורסה אפילו טרכטנברג הודה שזה טעות אז הפופוליסט עסוק מפחד מיחימוביץ שמא תכתוב שהוא מעודד הימורים בבורסה ורק עשירים משקיעים וכו. ככה זה שחכמת הרחוב מנהלת את הצמרת מסתבר שההמון מוסת ואהבל והצמרת עוד יותר . איזה מדינה עלובה . לדעתי צריך לרשום את ישראל בספרי השיאים של גינס כמדינה עם האזרחים הכי סתומים וממשלה הכי הזויה. קים מצפון קוריאה נשמע יותר נחמד מממשלת המושב ליצים הזה.
בא 24/07/2016 10:02 טוקבקיסט מושחת בתשלום . (ל"ת)
בא 24/07/2016 09:52 כן,תעשו משהו אחר רק לא לגעת בקבלנים המסכנים .טוקבקיסט
בתשלום .
48 צעד נכון 24/07/2016 09:33 מוטב מאוחר מאשר אף פעם. רק שביבי לא יפריע (ל"ת)
בא 24/07/2016 09:58 ביבי יפריע כנראה ,הוא לא רוצה שכחלון יצליח .נכון ביבי ,
הבעיה שכבר היית ב4 קדנציות ,ולא נראלי שהצלחה בהורדת מחירי דיור תפריע לך , נראלי שזה דווקא שזה יזקף לזכות שניכם , בבחירות האחרונות הזעת מספיק , אולי כדאי להוריד מחירי דיור ולקחת את הבחירות הבאות בהליכה .
47 אחד 24/07/2016 09:06 כחלון המלך
כגודל היללות כאן כך הצלחת כחלון בימים האחרונים. סוף סוף אחרי ריכוך אווירי קל כחלון מכניס את חיל השריון למערכה... לא ראיתי עד כה זעקה כזאת של בטלנים יללניים שהחליטו לקחת להם טיפה מהשמנת...כחלון אדם הגון ופיקח שללא ספק יצליח להוריד את ספסרי הנדל"ן על 4.
חחחחחחחחחח 24/07/2016 09:30 אחד שהציל את כספו מועדת בכר הוא לא ספסר
הספסרית היחידה זאת מדינת ישראל עם קק"ל המיותר
קבלן 24/07/2016 09:28 מלך! מלך הזבלנים... (ל"ת)
46 כלכלן 24/07/2016 08:34 להוריד את מס הבורסה ואז הכסף לא יושקע רק בדירות (ל"ת)
בא 24/07/2016 10:04 אתה אמרת בזמנו שבאנגליה לא יורידו מס ,אם זה אתה אז
כול הכבוד.
בא 24/07/2016 09:41 נכון מאוד ,בורסה זה המקום להשקעות ולא דירות ,דירה זה
מוצר יסוד ואסור שדירות יהיו השקעה , נדלן למשרדים זה סיפור אחר .
והפסדתי עשרות אלפים 24/07/2016 11:43 מאז שעלה המס רכישה השקעתי בבורסה הגוססת בתא 25 (ל"ת)
אחד 24/07/2016 09:08 זה יהיה הכי אפקטיבי
מצב WIN-WIN-WIN קלאסי 1. הבורסה והכלכלה ישתקמו. 2. סך הגבייה הכללי ממסים יעלה. 3. מחירי הנדל"ן יצנחו עקב מעבר כסף מהנדל"ן לבורסה. למה א עושים זאת? שחיתות פוליטית
45 וגם מחיר הדירות 24/07/2016 08:31 אין מספיק פועלי בניין ואם כולם יבנו מחיר העבודה יעלה (ל"ת)
44 לכחלון תאמץ רעיון זה 24/07/2016 08:29 יש לי רעיון גדול... תקים שכונת קרוונים זמנית לזוגות צע
כמובן בשכירות נמוכה ..במקביל תבנה להם דירות שהממשלה היא היזמית ובא לציון גואל....... כחלון זה רעיון גדול לדעתי..... גם יוריד את מחירי השכירות הגבוהים מאוד בשוק וגם את מחירי הדיור ......בנוסף ניתן ליישום בזמן קצר יחסית .......
43 ראש הממשלה הבא בה" 24/07/2016 08:22 תדעו כולם כחלון בסופו של דבר יצליח בגדול...
כחלון תביא קבלנים סינים ותראה איזה חגיגה תהיה פה.......
עובד בניין 24/07/2016 08:50 משכורת של פועל רגיל סיני 15 אלף בלי מסים שהוא משלם
משכורת של עובד סיני מומחה בריצוף קירות הוא 25 אלף בלי מיסים אתה ממליץ להוציא מיליונים מחוץ לארץ רק בלל שאתה לא מצליח לקנות דירה בצפון תל אביב?! תפסיקו לפתוח עניים ולקנא באנשים!
שמטוב 24/07/2016 08:33 כחלון לא יצליח בכלום ויאשים כולם בכשלון שלו
האיש בפניקה כשלון רודף כשלון.
בא 24/07/2016 10:07 שמטוב,כול מי שיש לו ילדים לא צריך מחירי דירות גבוהים
מה ניסגר איתך שמטוב ,דווקא בעבר היו לך כמה הברקות .זה שיש לך כמה דירות זה לא צריך להשחית אותך ככה ,חבל שמטוב .באמת .
למה הוא לא יצליח? 24/07/2016 09:00 תסביר למה (ל"ת)
42 אלי 24/07/2016 08:19 כחלון נלחם על המנדטים בכל מחיר גם בפגיעה של זכויות אזרח
יש מקום להגיש בג"ץ נגד הפגיעות באזרחים חפים מפשע שהשקיעו בנכס נדל"ן או שהם קבלנים.
אחד 24/07/2016 08:53 גם אני חף מפשע ומשלם מס... (ל"ת)
לאחד 24/07/2016 09:01 אתה מאלה שרק רוצים לקנות בזול ואוכל את הלב
שאין לו דירה. גם אם המחירים ירדו מקסימום ב 20% הכסף שלך כבר ירד 50%
אחד 24/07/2016 11:08 דוקא מחפש לבנות...
יכול לקנות דירה בקש עכשיו אבל לא בא לי לשרוף כסף .הנכסים שלי עושים חיל וממש לא יורדים... אפרופו 20% פחות בנדל"ן אתה מאד אופטימי.. אחרי שהשוק ירד תשאל עצמך טוב טוב מה יכול להרים אותו שוב. אם תמצא ספר לי....
איזה אנשים 24/07/2016 08:45 תלחם על זכותך להיות חזיר זה חשוב להתחזר לעשוק את העם (ל"ת)
השקעה בנכס זו זכות 24/07/2016 09:29 החזיר היחיד כאן הוא אתה (ל"ת)
41 לא יעבור בג"ץ 24/07/2016 08:13 מס צריך להיות לפי שווי דירות ולא מספר דירות!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
40 יעקב 24/07/2016 07:45 מוכר כיסויים לרכב _ יכול לנהל מכולת אולי.............. (ל"ת)
39 גם הבאת קבלנים מחו'ל 24/07/2016 07:44 יש להלחם בספסרי הנדלן בכל דרך אפשרית
וגם היצע קרקע בלתי מוגבל בנוסף למיסוי דירות להשקעה...ייצרו היצע גדול! וכולנו יודעים שכאשר ההיצע גדול משמעותית מהביקוש המחירים יורדים....וכפי שאין תקרה, אין גם תחתית....
ספסרי נדלן 24/07/2016 09:06 בחו"ל יש בנינים שלמים להשכרה אז הם ספסרי נדלן?
בקליפורניה בגלל הבצורת הטילו מס על המים וכל בעלי הדירות העלו את שכר הדירה ב 300 דולר!!!! וכולם שילמו כמו טטלה. רק פה מי שהציל את כספו מהבורסה הכושלת נחשב ספסר הממשלה היא הספסרית בקרקעות הכי גדולה. מוציאה מכרזים על קרקעות ששיכות לכולם ביוקר. חוץ מזה כחלון לקח את כל ארגז הכלים האפשרי ובסוף בחר בדרך של מיסים זה רק אומר שכוונותיו אינם טהורות הוא משקר לעם שודד את כספו ומעשיר את האוצר. שיוציא את כל הקרקעות לבניה מידית הקרקעות שהוא מחביא בבוידם של קק"ל. שיחייב ראשי ערים מנוולים שלא רוצים לעשות תמ"א להרוס כל בניין רכבת בן 60 שנה . שיזיז את עצמו לכיוון הנכון ולא למיסים כדי לרצות עכברים לוזרים צרי עין
כהן 24/07/2016 14:23 כחלון לא יכול להכריח אף אחד לבנות
יש מאות דונמים מופשרים לבניה. גם אצל פרטיים ובעיקר מוחזקים בידי קבלנים. הקבלנים מתחילים לבנות בקצב שלהם, שהוא איטי מספיק כדי שהמחירים רק יעלו. צריך לשנות את זה וזה מה שכחלון מנסה לעשות. הצעד חיובי ביותר !!
שמטוב 24/07/2016 08:34 להוציא אותם להורג ? (ל"ת)
38 לא נכון 24/07/2016 07:31 המס שבוטל צפוי לחזור כדי לכסות את הגרעון ואת הירידה
במיסים מהבורסה. כדי שאפשר יהיה לשחד את בוחרי הליכוד ולתת להם עוד ועוד צ'ופרים לחרדים ולמתנחלים .
37 זהבי 24/07/2016 07:29 כחלון צריך להציף השטק בדירות במחירים זולים ואז תיראו יר (ל"ת)
הקומוניסטים באים 24/07/2016 08:21 אתה מתכוון שיבנו למחירי הפסד? (ל"ת)
כהן 24/07/2016 14:33 למה דירות במיליון שקל זה הפסד? למה 1.5 מיליון זה טוב? (ל"ת)
36 שרון 24/07/2016 07:28 שלא תתפלאו אם ירצחו אותו (ל"ת)
יוני 24/07/2016 20:50 חצוף תסתום את הפה שלך מנוול !!!!
מקווה שהמשטרה בעקבותיך חצוף שכמותך. הבנאדם נבחר ציבור ופועל לטובת הציבור ולא לטובת אינטרסנטים מדושני עונש שמנים ושבעים. הבנאדם דואג לעתיד הדורות הבאים ולא למי שאגר דירות וקרקעות
שמטוב 24/07/2016 08:12 לא ירצחו כחלון מחוסל פוליטית (ל"ת)
בטח יש לך כמה דירות 24/07/2016 08:11 תגיד אתה משוגע ? צריך להכניס אותך לכלא ומהר (ל"ת)
משטרת ישראל... 24/07/2016 07:45 אתה מאיים?נשמח לקבל פרטים אודותיך.. (ל"ת)
איפה אתה רואה איום? 24/07/2016 09:11 הוא לא איים רק הביע את דעתו.
לך לעיריית פ"ת שם ראש העיר הקפיא את הבניה לגמריי אף קבלן לא רוצה להתקרב למחלקת ההנדסה של העיריה העיריה עם הכי הרבה תלונות. הקבלנים כבר מיואשים וראש העיר שמתנהג לתושבים כאילו הם נתינים שלו ולא מקדם שום תמ"א. אפילו לבנינים שהוא הוציא להם צו מבנה מסוכן יושב לו בלשכה עם שומר ואף אחד לא יכול לדבר איתו וכל זה קורה כי הוא פגע בקבלנים .הוא פשוט הצליח בבחירות בגלל הבטחות לחרדים . הוא פתאם צדיק שמתנצל על תגובה בפייסבוק בשבת הוא מביא את החרדים לקבל שירותים בשכונות חילוניות על חשבון משלמי הארנונה החילונים מרבית החרדים לא משלמים ארנונה אז הוא כעת שולח מודדים לבתים לגנוב מכל אחד עוד כמה מטרים שיהיה לו צידוק להעלות את הארנונה. אז התנהגות כזאת לא מקוממת? מה שקורה פה זה הלאמת רכוש . זה שישנסקי על הדירות ועל הקרקעות ובקרוב כשיגמרו השפנים יהיה לך שישנסקי על החסכונות
אחד 24/07/2016 11:10 כן גם עם רבין זה היה כך...
אמרו שסה"כ הוא מאד מעצבן ודמו הותר.
35 עודד 24/07/2016 07:27 כחלון כשלון.רק בנייה צסיבית לא מיסים ולא קנסות (ל"ת)
כחלון נהדר 24/07/2016 08:06 אתה טועה ומטעה קודם כל מוסר ולא חזירות (ל"ת)
אבי 24/07/2016 08:25 המוסר שלך מאוד חזירי (ל"ת)
חחח 24/07/2016 08:45 אתה נשמע כמו חזיר בלחץ שלקחו לו את השומן (ל"ת)
34 עודד 24/07/2016 07:27 כחלון ניכשל וזורק פצצות לאויר.רק הגדלת כמות הדירות (ל"ת)
33 ספרטקוס 24/07/2016 07:26 כל בעלי ההון בטרוף נגד כחלון אז כנראה שהוא צודק
לא הצבעתי לכחלון אבל הצעדים שהוא עושה פשוט יורידו את המחירים במיוחד הצד של מס על שלוש דירות ויותר ואם לא יוריד אז לפחות יקח כסף ממי שיש לו!
גם אתה תהיה נגדו 24/07/2016 09:27 שילאימו לך חצי מהחסכונות שלך וזה השלב האחרון
לפני שישראל הופכת להיות סניף של סטלין
שמטוב 24/07/2016 08:36 כשתשלם יותר תבין שכחלון הוא כשלון. האיש משדר היסטריה
מחפש את מי להאשים בכשלון שלו.
מני 24/07/2016 14:09 משקיעי הדירות בהיסטריה. כחלון אתה חושב בכיוון הנכון (ל"ת)
32 שי 24/07/2016 07:24 הקבלנים לא פראיירים
יגלגלו את עלות המס על הרוכשים ובעצם כאילו מחיר הקרקע תתייקר. ומי ישלם על כך? כמובן,הרוכשים. תודה לך כחלון
31 גבר עם ביצים 24/07/2016 07:12 מאחורי החיוך של כחלון עומד גבר נחוש שיודע מה שהוא עושה (ל"ת)
אחלה גבר 24/07/2016 09:26 איזה הגינות איזה יושר איזה חכמה איזה פה מפיק מרגליות
הוא בכלל לא מדושן עונג ולא מאיים על הצבור שיקפוץ מהגג הוא בכלל צדיק שנמנע בגז כי הוא לא רוצה בעיות עם יחימוביץ אבל מפגין שרירים על כיל . איזה גבר שבגברים.
שמטוב 24/07/2016 08:13 חיוך של טמבל (ל"ת)
כחלון מלך 24/07/2016 08:46 הטמבל הוא אתה (ל"ת)
30 כחלון חכם 24/07/2016 07:09 כחלון יעשה הכול כדי שמחירי הדירות ירדו חזק. ....
עתידו הפוליטי מונח על כף המאוזנים אם יצליח יהיה תותח על ...אם ייכשל ילך הביתה ..תבינו הבחור לא טיפש את מה שאתם יודעים הוא גם יודע...
29 מה זה חשוב 24/07/2016 07:00 עדיין הצבור יצטרך לקחת משכנתא ענקית
כי מי שחסך כסף הפסיד את רוב כספו אם זה במניות או באג"ח בתשואה עלובה. הכסף נשחק בבורסה . במניות התקשורת הגז וכיל. הפסדנו 50% מכספנו . הוא יחזור למצב שהיה לפני שנים לצבור לא היה כסף ואז האוצר הגדיל להם את המשכנתא וכך מחירי הדירות עלו. מחירי הדירות היו בדולרים הדולר לא עלה אז הצבור עבר למכור בשקלים ומשם הדרך להעליה היתה גבוהה
28 מס על הבורסה 24/07/2016 06:57 את זה הוא לא יוריד? לכחלון יש ירידה במיסים אז הוא צריך
למלא את הכיסים. מה עם מע"מ על מים? מה עם מחיר הגז שילמתי 25 שח דמי שמוש קבועים ו 19 שח שמוש בגז ועל זה מע"מ.
27 הקבלנים 24/07/2016 06:42 עכשיו הם הבעיה? מה עם ראשי הערים שלא רוצים לבנות
ראש עיריית פ"ת הוא שריף לכל דבר. תקע את כל מרכז העיר שנבנה בשנות ה 50 ולא מוכן שיבנו. ומצהיר על כך לא אכפת לו שאלפים ימותו ברעידת אדמה נראה את כחלון מקדם פינוי בינוי .
26 מיסים לאוצר 24/07/2016 06:37 החרדים לקחו הכל. מס על הקרקע יחול על הדירות
הקבלנים לא יבנו חינם.
25 בקרוב 24/07/2016 06:36 נשמע על קבלנים בפשיטת רגל
ראיתם פעם קבלן שלא רוצה לבנות?
מהם יעלמו.... 24/07/2016 07:48 קבלנים הם אוסף חלאות, לא נורא אם כמה (ל"ת)
24 מס על קרקעות 24/07/2016 06:30 למי שיש קרקע היסטורית דהיינו מלפני שנים רבות
המס שלו על הקרקע הוא נמוך מאוד בעוד שכולם משלמים 25% מס שבח. הם נהנים מפטורים . ומדובר בקרקעות בגוש הגדול בתל אביב ובשדה דב. ושם מחירי הדירות הכי גבוהים. בעשירים הוא לא נוגע. שם נמכרת זכות לדירה ב 2.2 מליון שח. והמס אפילו לא 16%
23 סלקציה 24/07/2016 06:28 מתאים לכחלון לעשות מדיניות הסלקציה
הגבלת שכר בכירים רק בבנקים העלאת מס על קרקעות רק לקבלנים כשהמדינה ספסרית קרקעות הכי גדולה בעולם. מי בכלל צריך מינהל מקרקעי ישראל
כלכלה חכמה 24/07/2016 08:07 הוא לא הגביל שכר בכירים הוא הצמיד אותו לזוטרים (ל"ת)
גם אתה כנראה חכם 24/07/2016 09:14 בקרוב יצמידו את רכושך לאיש הכי זוטר במדינה
אין לו גם לך לא יהיהי
כהן 24/07/2016 14:29 חחחחח עוד בעל קרקע בלחץ ..... (ל"ת)
22 מינהל מקרקעי ישראל 24/07/2016 06:26 מחזיק בקרקעות לבניה ולא בונה . מוציא מכרזים במחירי עתק
המינהל ומדינת ישראל אשמים בהעלאת מחירי הקרקע ולא הקבלנים.
21 אזרח תקוע עם מגרש 24/07/2016 04:11 שהמנהל לא מאפשר לא למכור
אז למה שאשלם מיסים כשהמנהל מחזיק אות י ולא נותן לי למכור את המגרש שקניתי. כל זה בגלל שחאחר שרחשנו את המרגרש העביר חוק שרק הוא יכול למכור את המגרש. שקנינו בכספינו, אז איפה כחלון שאמר שיבטל את המנהל שבשביל זה שהוא אמר זאת בחרתי בו לכנסת.
למה אסור לך למכר? 24/07/2016 09:15 לא הבנתי את הפואנטה (ל"ת)
אזרח 24/07/2016 13:04 שבחר בכחלון על סמך זה שאמר שיוריד את המנהל
בתוך זוג צעיר שאנחנו שכבר לא, לפני שנת אלפיים, הוצע לנו לקנות מגרש דרך המושב שכלל עורך דין שמכר אותם על מנת לכסות את חובות המושבים שהיו דאז, בכספינו היחיד שהיה לנו קנינו את המגרש, התנאי היה שאנחנו משלמים למושב 170000 שח ואחר כך עוברים למנהל שהיה מחיר נמוך מאוד 15000 שח . ואז נכנסים לבניה. לקח לנו 3 חודשים לגייס את הכסף הדרוש וכשסיימנו היינו אמוריםלעבור למנהל על מנת לשלם את ה-15000 שח ולהתחיל בבניה מה שקרה זה שהמנהל בשלושה חודשים האלה החליט לעלות את מחירו ב350%. אנו לא הסכמנו לחזירות של המנהל מקרקעי ישראל שהחליט לעלות את המחיר במאות אחוזים על חשבון הזוגות הצעירים ופנינו אפילו עד היועץ המשפטי לממשלה על המחדל הזה שלא עשה עם החזירות הזאת דבר. אנו לא הסכמנו להגיע למנהל במחירים החדשים שהחליט שהחליט לנפח על חשבון רוכשי המגרשים. אז החלטנו למכור את המגרש ואז נודע לנו שהמנהל העביר חוקים חדשים שרק הוא יכול למכור את המגרשים עכשיו קנינו בית במקום אחר ומכסף חדש שהיה צריך לחסוך, והמגרש נותר ללא בניה וגם ללא אפשרות שנמקור אותו. ועכשיו כחלון רוצה לגבות כסף על מגרש שאני אפילו לא יכול למכור.
20 יעקב 24/07/2016 02:20 כחלון מייצר כותרת כל יומיים ולא עושה כלום
שוקל, צפוי, עומד להחליט, חושב. מעשית- כלום.
ימים יגידו 24/07/2016 08:16 מחירי הדירות יצנחו צניחה חופשית (ל"ת)
19 מס ההשכרה 24/07/2016 01:45 @@@ אבל 2.5% זה לא מספיק כשהקרקע עולה 15% בשנה @@@
כשבעל הקרקע מעריך שמחיר הדירות יעלה ב 5% בשנה הקרובה, זה אומר ששווי הקרקע יעלה ב 10%-15% ולכן שווה לו עדיין להחזיק בה סתם ולא לבנות
18 מס ההשכרה 24/07/2016 01:41 אין צורך במשקיע אחד נוסף! שכר הדירה לא יתייקר בכלל!!
כל שנה שוכרים בני 30 פלוס עוזבים את שוק השכירות ועוברים לגור בבית משלהם, וכך באופן טבעי מתפנות דירות להשכרה לאחרים. בלי משקיעים שמחפשים לקנות דירה בשוק, בהכרח כל 50,000 התחלות הבניה השנתיות יירכשו על ידי השוכרים האלה, בין אם הם יקנו אותן במסגרת מחיר למשתכן או לא. זה אומר ש 50,000 דירות להשכרה יתפנו ויכנסו אליהם כאלו שפעם ראשונה יוצאים מבית ההורים! ולא רק זה, אלא שבשוק חופשי מה שיקרה זה שאם הצעירים הללו לא מסוגלים לעמוד בשכר הדירה, בעלי הדירות יאלצו להוריד אותו כי אחרת ישארו עם נכס ריק מדיירים! המסקנה היא ששכר הדירה לא יעלה ובהחלט יכול לרדת, אבל התנאי הנדרש הוא שפשוט יבנו הרבה! אגב ב 2015 שכר דירה ב 5 חדרים ירד בכל רחבי הארץ! נתוני הלמ"ס! וזה למרות הגדלת המיסוי על המשקיעים ביוני 2015! תבינו - בעלי הבתים כבר מזמן לא מצליחים לקבל את המחיר שחלמו עליו. אחרת לא היו נותנים לתשואה השנתית לרדת בשמונה השנים האחרונות מ 6% ל 3% שזו פגיעה חזקה פי כמה מהמס! אם כמות הדירות להשכרה לא תגדל, הבניה בעשור הקרוב תעלה את שיעור הבעלות בישראל.
אפשר גם לגור בשכירות 24/07/2016 08:08 לא חיייבים תרבות חזירים כל אחת בעלבית (ל"ת)
17 מציע 24/07/2016 01:29 מס של 20% על תושבי חוץ שקונים כאן דירה שניה ומעלה
הצרפתים לדוגמא עשו כסף ביורו מבלי לעשות צבא ולאכול כאן חרא, עכשיו שקשה בצרפת הם קונים כאן אלפי דירות רובן מוחזקות ריקות לווקאנס או למקרה חירום. צריך למסות אותם במס קניה נוסף.
מציעה 24/07/2016 09:16 למסור אותם לדעא"ש או שכחלון יכריח אותם לקפוץ מהגג (ל"ת)
16 ע.י. 24/07/2016 00:46 מס שלא היה ראוי שיורד בשנת 2000
זהו בהחלט מס הוגן ומן הראוי שיושב במהרה. אי החלת המס עד כה, אך גרם למחזיקי הקרקעות להמשיך להחזיק בקרקעות תוך אי תשלום מס ותוך ציפיות לעליית מחירי הקרקע. בפועל, אכן שני המאורעות התרחשו..הגיע העת שיקרו כעת 2 מאורעות הפוכים ! החלץ מיסוי ושחרור קרקעות שיתרמו גם לירידה ישירה/עקיפה במחירי הדיור.
זה רק יגרום 24/07/2016 09:17 להעלאת מחירי הדירות (ל"ת)
15 נב 24/07/2016 00:37 תפשיר קרקעות
למה מסים? תפשיר קרקעות מדינה לבניה יש בשפע.
טוב 24/07/2016 13:37 לא הבנת, הקבלנים לא בונים על קרקעות מופשרות. המהלך נכון (ל"ת)
14 עופר 24/07/2016 00:21 תפסיקו בעלי הדירות בלחץ נמאסתם תתחשבו בכלל (ל"ת)
13 מקווה שתצליח 24/07/2016 00:18 בשלוב עם הגברת הבניה והפשרת קרקעות ופינוי בסיסי צהל
כחלון הדברים פשוטים מחיר מטר בניה עולה בערך 1000 דולר אז שהמדינה תהיה היזמית .... אין ספק שמחירי הדיור חייבים לצלול צלילה חופשית בסוף...כדי שהזוגות הצעירים יוכלו לקנות דירה .וגם שאנשים לא ישתעבדו כול החיים....
12 זוג צעיר 24/07/2016 00:11 כחלון תילחם על האמת והדרך שלך בשכל אני מאמין שתצליח (ל"ת)
איזה אמת? 24/07/2016 09:23 הפקעת רכוש בשביל זוג דבילי זה לא אמת זה עושק (ל"ת)
טוב 24/07/2016 13:35 קראת הכתבה? מי כאן מפקיע? תיעצר הספסרות בקרקע !!
נמאסתם ספסרים עלובים
11 אבנר 23/07/2016 23:52 שליפותשל בנאדם לחוץ
הגיע הזמן למנות לשר האוצר .בנאדם שמבין.ולא סתם אחד מהרחוב
10 שמעון 23/07/2016 23:44 כחלון בלחץ
תיתפטרוזהו.אין לך הרבה שכל
9 אזרחית אנונימית 23/07/2016 23:44 כל הכבוד לכחלון, אחלה כתבה! (ל"ת)
אזרחית אנונימית 24/07/2016 06:32 בטח את חסרת דיור ומחר תקני דירה במחיר סימלי (ל"ת)
8 כחלון= שרון 23/07/2016 23:38 תהיה כמו אריאל שרון בולדוזר אל תעשה חשבון לאף אחד
לך בדרך שלך עד הסוף מי שלא מתאים לו שיקפוץ חבל..... באש ובמים מחירי הדירות ירדו ואתה תקבל 16 מנדטים בכנסת הבאה....
אחד 24/07/2016 13:32 צודק לגמרי. נמאסה הספסרות באדמות המדינה. כחלון - איתך ! (ל"ת)
גם אם מחירי הדירות 24/07/2016 06:33 יהיו בעשרה שקלים לקילו לא אצביע לו (ל"ת)
נדלן 23/07/2016 23:52 אולי שכחת איך גמר שרון וזה לא בלי קשר (ל"ת)
שאתה סתם אידיוט? 24/07/2016 07:39 אז אתה מאים על כחלון בשטף דם במוח? או (ל"ת)
7 yon 23/07/2016 23:36 פתרון
מדוע שלא תיתן לקרנות הפנסיה להשקיע בנדלן להשכרה עם הבטחת תשואה לתקופה ארוכה ממילא אין תשואה ראויה באגח וזה פתרון לשני הכיוונים
שמטוב 24/07/2016 07:39 לא קלטתה: דיור להשכר יעלה שכר דירה כפליים לפחות.
המשקיעים הגדולים יודעים שלא כדאי להם להשקיע.
גם ככה לא נשאר 24/07/2016 06:33 לצבור כסף. אז שיהמר על הנדלן? (ל"ת)
6 דני 23/07/2016 23:35 כחלון כישלון
בבחירות יזכרו לך על שהטלת רק מיסים.
5 אבי 23/07/2016 23:31 טיפש
רק מסים במקום לבנות יותר.זה לא יעזור
אחד 24/07/2016 13:29 המסין מדרבנים בניה. תקרא לפני שאתה מגיב !! (ל"ת)
4 יושב על הגדר 23/07/2016 23:26 נהדר!!
סוף סוף ישתחררו כל הקרקעות לשוק, וכל הקבלנים השמנים האוחזים בקרקעות ותוקעים את כל השוק - יתחילו לבנות! ארץ_ישראל_שלנו#
אכן אתה צודק 24/07/2016 07:32 הם יבנו ויבנו ולא יהיה מי שיקנה ויפשטו רגל
ואתה תמשיך לשלם משכנתא שתעלה ותעלה ותעלה עד שאתה תפשוט רגל.
אחד 24/07/2016 08:58 כן אבל מחיר הדירה ירד וירד.... (ל"ת)
כן כן 24/07/2016 09:22 הם ימכרו בהפסד של 30% רק לא לשלם 1000 שח לחודש? (ל"ת)
3 משה ראשל"צ 23/07/2016 23:17 כחלון אתה פשוט משתגע - אתה הולך לפגוע בכל שוק השכירות (ל"ת)
כחלון המלך 24/07/2016 08:09 נדמה שחזירי השכירות נלחצים נהדר כחלון פוגע בול (ל"ת)
שוכר 23/07/2016 23:39 קשקוש - סוף סוף כחלון הולך בכיוון הנכון .
ואל תפחידו אותנו עם העלאת גובה השכירות - אם לי מעלים בשקל נוסף , אני עוזב באותו יום .
אחד 24/07/2016 08:59 מחזק ידיך
בעשור האחרון נהיה ספורט לאומי לרוץ לקנות 2-3 דירות ויותר... אנשים ראו שהמחיר רק עולה ולכן קנו... ומה קרה לענף הנדל"ן? כמובן פרח מחירים עלו וגם דירות רבות נבנו כי זה היה משתלם לקבלנים. ומה היעוד של אותם דירות? כמובן שכירות. כלומר מספר הדירות לשכירות גדל בהתאם לביקוש הספקולנטי ולא לביקוש בפועל... ולביקוש הספקולנטי אין שובע מאחר והוא ממונף... לכן השוק מוצף כיום בדירות המיועדות להשכרה בהרבה מעבר לצורך הממשי דבר הבא לביטוי בתשואת שכירות הנמוכה ביותר בעולם אחרי טיוואן! סה"כ בממוצע 2.18% בלבד בת"א !! ולמה זה ממש לא מפריע בעלי הדירות?! כי הם בונים על עליית ערך הנכס בעיקר שמהווה עיקר הרווח. מה יקרה כעת עם המס החדש? חלק מבעלי הדירות יפטרו מהדירה השלישית והלאה שלהם.. אולי יקנה אותה אחר כדירה שניה ואולי יקנה אותה שוכר לשעבר... כלומר היחס בין הבקוש וההיצע לא ישתנה ולכן גם השכ"ד לא ישתנה....אז שלא יעבדו עליכם המס יפול אך ורק על כתפיי המשכירים. משכיר שינסה להעלות שכ"ד ישאר בלי שכ"ד!
שמטוב 24/07/2016 07:41 אחרי שתעזוב תגור ברחוב
לא תשיג דירה בשכר הקודם. יעדיפו לא להשכיר בכלל.
אחד 24/07/2016 09:00 שטויות
בעשור האחרון נהיה ספורט לאומי לרוץ לקנות 2-3 דירות ויותר... אנשים ראו שהמחיר רק עולה ולכן קנו... ומה קרה לענף הנדל"ן? כמובן פרח מחירים עלו וגם דירות רבות נבנו כי זה היה משתלם לקבלנים. ומה היעוד של אותם דירות? כמובן שכירות. כלומר מספר הדירות לשכירות גדל בהתאם לביקוש הספקולנטי ולא לביקוש בפועל... ולביקוש הספקולנטי אין שובע מאחר והוא ממונף... לכן השוק מוצף כיום בדירות המיועדות להשכרה בהרבה מעבר לצורך הממשי דבר הבא לביטוי בתשואת שכירות הנמוכה ביותר בעולם אחרי טיוואן! סה"כ בממוצע 2.18% בלבד בת"א !! ולמה זה ממש לא מפריע בעלי הדירות?! כי הם בונים על עליית ערך הנכס בעיקר שמהווה עיקר הרווח. מה יקרה כעת עם המס החדש? חלק מבעלי הדירות יפטרו מהדירה השלישית והלאה שלהם.. אולי יקנה אותה אחר כדירה שניה ואולי יקנה אותה שוכר לשעבר... כלומר היחס בין הבקוש וההיצע לא ישתנה ולכן גם השכ"ד לא ישתנה....אז שלא יעבדו עליכם המס יפול אך ורק על כתפיי המשכירים. משכיר שינסה להעלות שכ"ד ישאר בלי שכ"ד!
תעזוב 24/07/2016 07:33 תחזור לאמא אבא (ל"ת)
חחח 24/07/2016 06:43 גם הבן שלי עזב כי העלו לו ובסוף שילם יותר (ל"ת)
איציק 24/07/2016 06:05 גם אני
אם בעל הדירה שלי יעלה לי שקל אחד נוסף בגלל הוצאות מיסוי נוספות, אני חוזר עם אשתי והילדים להורים ושהוא ייחנק עם הדירה. לא מוכן לספוג בשבילו שקל אחד
את כל החיסכון 24/07/2016 09:21 תשלם לעורך דין כי אשתך והוריך יריבו וימאס להם ממכם
ותתגרשו. וכל זאת בהנחה שאשתך תסכים לחזור להוריך ושתגור ביחידת דיור בוילה שלכם במושב. אל תהיה אובר חוכם
אחד 24/07/2016 13:27 חחחחח אל תאיים. מחירי השכירות בתקרה ויש המון פתרונות (ל"ת)
2 אזרח 23/07/2016 23:15 אלי לך הביתה
תתפטרווווווווווווווו
1 אזרח 23/07/2016 23:14 עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא -יופי תמשיך
בכל הכח יש עוד הרבה מה לעשות
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש