21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

אושרה התכנית המהפכנית עבור נתיבי איילון - צפו בהדמייה

 |  7
השקעה ענקית
Share
הועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה הבוקר בישיבתה (ד') את תכנית האב לפרויקט קירוי איילון. הכוונה למסמך התכנוני המציע עקרונות תכנון לפיתוח העתידי של אזור מסדרון האיילון, תוך קירוי מקטעים נרחבים של נתיבי איילון והקמת פארק רחב היקף במקום. עלות הפרויקט נאמדת בכ-2 מיליארד שקל.


נכון להיום נתיבי איילון מהווים את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והמשמעותיים במערך התנועה הארצי. בממוצע עוברים בהם כ-750,000 כלי רכב ביממה והם נחשבים לציר התחבורה העמוס ביותר בארץ, כאשר תנועת הרכבים והרכבות מייצרת מטרד רעש וזיהום אוויר, המשליכים באופן מהותי על שימושי הקרקע במקום.

הדמיית התכנית:
 
מהעירייה נמסר כי מטרתו של פרויקט קירוי איילון, אשר שטחו עשוי להגיע לכ-240 דונם, לשנות  את ליבו של מטרופולין גוש דן והעיר תל אביב-יפו באמצעות יצירת שטח ציבורי חדש ופתוח – על בסיס שטח קיים. תכנית האב מחלקת את הפרויקט למספר מקטעים בהתאם למאפיינים השונים של האזורים השונים במסדרון האיילון ומתן דגש על חיבוריות והמשכיות של תנועת הולכי רגל ושבילי אופניים לרוחב בכיוון מזרח ומערב, דרך צירים עירוניים ראשיים, כדוגמת רחובות לה גארדיה ולוינסקי.התכנית שאושרה מציעה קידום רצועת פארק המחברת, מבחינה רעיונית ופיזית את מערך הפארקים המטרופוליניים הגדולים- פארק הירקון מצפון ופארק אריאל שרון מדרום והקמת ציר הולכי רגל ואופניים רציף המקשר בין פארקים אלו ומוקדי הפעילות העירוניים. בנוסף, כוללת התכנית התייחסות מיוחדת למוקד העירוני באזור תחנת רכבת השלום. בהמשך הליך התכנון יקבל אזור זה תשומת לב מיוחדת ומפורטת, במסגרת הליך תכנון הנערך ביחד עם משרד התחבורה ורכבת ישראל.
 
בהיבט התחבורתי, הקמת הקירוי תתמוך בפיתוח עירוני מוטה תחבורה ציבורית ותאפשר שיפור משמעותי ברמת השירות להולכי רגל, בפרט עבור העושים שימוש במערכת הסעת ההמונים המרוכזת באזור זה, אשר מצויות בו תחנות רכבת ישראל הגדולות בארץ ואשר היקף המשתמשים בהן צפוי לגדול באופן משמעותי ביותר בשנים הבאות, עם הנחת מסילה רביעית באיילון. הקירוי והמרחב הציבורי הפתוח שיוקם מעליו ישנו את האופן שבו נחווה אזור זה על ידי מאות אלפי התושבים, המועסקים והמבקרים בעיר, בפרט במרכז העסקים הראשי שלה.

אישור תכנית האב מהווה שלב מקדים לעריכת תכנית בניין עיר אשר תסדיר את התשריט הסטטוטורי לביצוע הקירוי. להערכת הגורמים המלווים את הליך קידום התכנית באגף תכנון העיר, תכנית בניין העיר תאושר בתוך שנתיים עד ארבע שנים.
  
איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ויו"ר וועדת ההיגוי לפרויקט קירוי איילון: "קירוי האיילון הופך מחזון למציאות קיימת. צעד אחד צעד ואישור אחר אישור, רצועת התשתיות העמוסה ביותר במזרח התיכון בדרך להפוך לזיכרון ישן ובמקומה תקום ריאה ירוקה גדולה ומרכז אורבאני חדש ותוסס שיחבר את העיר מכל צדדיה, עם הפנים לדרום. תכניות בינוי הנדלן סביב האיילון  כבר מתאימות עצמן לקירוי ובהשפעות החיוביות שלו ניתן יהיה לחוש כבר בעתיד הקרוב".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

7 תגובות ב-7 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
7 רני תל אביב 13/07/2016 18:33 מדהים שהעשירים הצליחו להוציא את כל הפיח על העניים
הרי כל המגדלים שם, זה לא הגיוני המחירים האלה על איילון, אז מה הם עשו? שמים שם פארק שלא יהיה לעשירים נתיבי איילון מתחת לחלון, ואת הפיח של המנהרות יוציאו לשכונות הדרום. בהצלחה לכם תושבי השכונות העניות והלא מקושרות.
6 דוד התושב 13/07/2016 17:10 ומה עם כל פליטת הגזים?
לא רשום כלום על סינון אויר ומזהמים וכדומה. למה תמיד חצי עבודה?
5 פרוייקט 13/07/2016 16:10 פרוייקט מעניי לעיין אך הו תועפות
ומה יקרה שיהיו הצפות מים?!!
4 תומר 13/07/2016 15:33 מה עם בניית גשרים ומחלפים כדי למנוע את הפקקים ?? (ל"ת)
3 טל 13/07/2016 15:31 במקום לבנות כביש עילי עוקף תל אביב נבנה לכמה אנש מרפסת?
חייבים להתנגד לתוכנית הזאת. האינטרס הלאומי הוא בניית קומה שניה שתהווה כביש ישיר בין שני צדי העיר ולא פארק ירוק עבור כמה אנשים שהחליטו לקנות דירות על אוטוסטראדה
2 על הפנים 13/07/2016 15:11 עכשיו יעמדו בפקקים בתוך מנהרה
במקום שימצאו פיתרון איך להרחיב את הכביש ולמנוע את הפקקים האיומים האלה...פשוט "קוברים" אותם..יופי מדינה מטומטמת
1 tgafny 13/07/2016 14:55 בקיצור, לבנות עוד בניינים לאורך איילון, חחח
בקיצור, לבנות עוד בניינים לאורך איילון, חחח בשביל זה באמת צריך קירוי.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.