דו"ח הכנסות המדינה מציג: התרסקות בגביית מסים מהבורסה - צפו במספרים

משה כחלון, צילום: קובי גדעון; לע"מ
הכנסות המדינה ממסים בחודש יוני 2016 הסתכמו ב-22 מיליארדי שקל, המשקף עודף גבייה של 4 מיליארד שקל ביחס לתחזית המקורית מתחילת השנה (חודשים ינואר-יוני). נתוני המגמה מצביעים על גידול מתמשך בגביית המסים, בקצב שנתי ממוצע של כ-6%. 
בניכוי שינויי החקיקה, עלו ההכנסות בחודש יוני 2016 בשיעור ריאלי של 11% לעומת חודש יוני אשתקד, המשקף גידול של 13% במסים ישירים ושל 9% במסים עקיפים. 
מצד אחד: הכנסות המדינה מ'מיסוי מקרקעין' (נדל"ן) רשמו גידול של 22% לעומת חודש מקביל אשתקד והסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל (גידול של 14% בגביית מס רכישה וגידול של 36% בגביית ממס שבח). גם בהסתכלות מתחילת השנה ניכר גידול משמעותי בהכנסות המדינה ממיסוי נדל"ן שהסתכמו ב-5.8 מיליארד שקלים, גידול של 17%. 
מצד שני: ההכנסות משוק ההון ירדו ב-44% והסתכמו ב-318 מיליון שקלים כאשר עיקר הגבייה היא מריבית (222 מיליון שקלים). הגבייה מני"ע רשמה נפילה של מעל 70% והסתכמה ביוני ב-95 מיליון שקלים בלבד. וזה לא היה חודש מקרי, מתחילת השנה נרשמה ירידה של 64% בהכנסות המדינה ממיסוי ני"ע ל-536 מיליון שקלים בלבד, זאת לפי דו"ח רשות המיסים "כתוצאה מפעילות נמוכה וירידת שערים בבורסה".
נזכיר כי מס רווחי ההון (שמוכר כ"מס על הבורסה" הועלה ב-2012 ל-25%, זאת בהמלצת 'ועדת טרכטנברג' שהוקמה ברקע למחאה החברתית של 2011 שחוגגת הקיץ 5 שנים. לפני כמעט שנה פרסם בנק ישראל מחקר הבוחן את השפעת העלאת המס על הבורסה ב-2012 על פעילות הבורסה וההשינוי בהיקף ההשקעות מצד הציבור - קריאה חובה 
תגובות לכתבה(77):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 61.
    מס מס
    איציק 21/07/2016 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא שואלים את השר .למה כלכלים לא מדברים להוריד את המס למה התקשורת לא מדברים על המס אפה שרון גל אפה גדי כלם יודעים ולא מדברים צריך להוריד את המס במיידי
    סגור
  • 60.
    הטעות הגדולה ביותר שנעשתה בישראל
    דניאל גבעתיים 13/07/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתה להקשיב לטרכטנברג חובב הפרסום והדמגוג. מדובר באדם שכל ניסיונו תיאורטי, הוא אינו מבין את אופן הפעולה של המשקיעים. תמסה 25% = תהרוג את הבורסה. זה ולא שום דבר אחר.
    סגור
  • 59.
    העלאת המס בשוק ההון הצליחה בגלל שתיקת הכבשים
    אלי 12/07/2016 14:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבולשביקים הכניסו לנו לראש שהמשקיעים הם קפיטליסטים מנוונים ולא יצרניים ויש למסות את הפרזיטים כמה שאפשר, אז עם התיחסות כזו למשקיעי שוק ההון ברור שהמשקיעים הרגישו אשמים ושתקו. בעולם המדינות האדומות הופכות קפיטליסטיות כי כבר התעוררו מהגישה הנ"ל חוץ מישראל.
    סגור
  • 58.
    עם כזו הכנסה מהנדלן, האוצר לא יכול להעניק אפילו 200000
    מירב 09/07/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכול צעיר חסר דיור שתהיה לו נקודת התחלה בלחיים? הרי כולם מתעשרים, משפרים דיור וחוגגים, אבל מה עם מי שצריך להחיל ונשאר בפיגור הולך וגדל? המשכנתאות מתייקרות, הנדלן מזנק במחירים, האוצר חוגג, ביבי טס למפגן ראווה באפריקה ומה עם הצעירים ששירתו בצבא???
    סגור
  • 57.
    כחלון לא מבין התפקיד גדול עליו. (ל"ת)
    סוס 08/07/2016 21:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 56.
    ישנה את מאזן ההשקעות. וגם יותר נכון כי הוא תחליף לשכר.
    מיסוי על שכר דירה 08/07/2016 18:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לשנות את שיטת המיסוי על שכר דירה כך שיהיה דיפרנציאלי ולא אחיד עם מדרגת מס פטורה בגובה 5000 וכל סכום מעל ימוסה מ- 10 אחוז הקיימים ועד 50 אחוז כאשר הקפיצה באחוזי המס צריכה להיות גדולה והמדרגה צריכה להיות קטנה. כל 1000 נוספים בשכר הדירה המצטבר יגדיל ב10 אחוז את המס המשולם. וכולם יצטרכו לדווח על כל הכנסה משכר דירה.מי שישלם על ההכנסה כהכנסה מעסק יותר לו קיזוז הוצאות.
    סגור
  • 55.
    מושחתים להוריד המס ל 5% רוב המשקיעים הציבור הקטן הממוצע (ל"ת)
    תום 08/07/2016 18:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 54.
    די לעשוק את המשקיע הקטן. להוריד מיד מס על רווחי הון
    אזרח ישאלי 08/07/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ל 10%. כבר שילמנו מס הכנסה למה אני צריך לשלם מיסים בלי סוף
    סגור
  • 53.
    לא נורא משה כחלון,זה סופו של כל בלון......
    אחד 08/07/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כמה קל לדבר,לקשקש ולהבטיח אך כמה קשה לקיים....
    סגור
  • 52.
    התנהגות אנטי יצרנית של הממשלה בחקיקה דבילית הרסו את הבו
    טלטל 08/07/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    6 0
    העלו מיסים בצורה לא הגיונית.שמו רגולציה .חוקקו חוקים בדיעבד.שטיניץ וביבי ושמעה וכבל ויחמוביץ רצו טוב ועשו רע מאד למשק.
    סגור
  • טען עוד
  • 51.
    בגלל המס על רווחי הון המיותר-מחירי הנדל"ן רק עולים
    המס הרג את הבורסה 08/07/2016 11:43
    הגב לתגובה זו
    6 1
    במקום להשקיע בבורסה מוציאים את הכסף וקונים דירות שעליהן אין מיסוי
    סגור
  • 50.
    הפעם זה לא גובה המס
    אלא השוק 08/07/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הפסדים בשנה האחרונה , המדדים העיקריים ירדו בכ-14% ב12 החודשים האחרונים . יש הפסדי הון ולא רווחים למימוש
    סגור
  • 49.
    תלמד קצת את כחלון ! מה אתה מפחד שיתמחה וירש אותך (ל"ת)
    שמעון לביבי 08/07/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    כחלון קבל עוד שיעור ! אם תוריד את המס אז ! כנסו
    שמעון 08/07/2016 10:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אנשים ימכרו דירות יקחו את הכסף יכניסו אותו לבורסה ! א כבר לקיחתה מס על דירה שניה ומעלה ! עכשו הכסף מהמכירה של הבתים יכנס לבורסה וגם מהמכירה תקבל עוד כסף על מס שבח ! ג הכסף שיהיה בבורסה עם מחזורים גדולים יותר כי המס בבוקסה הופחת יניב לקופת המדינה מלא הכנסות ממסים ! אבל כמו היום הכל מת אן הרבה פעילות רן מחזורים אן כסף ממה לקחת מס
    סגור
  • 47.
    הבורסה הישראלית היא לא בורסה אלא דוכן מכלת דל.
    אברום 08/07/2016 09:32
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כאשר רוב החברות בבורסה הישראלית שייכות לטיקונים תעבי בצע, מה הפלא שהמסחר לא מתרומם ורוב מסת המסחר נעשית ע"י החברות והישראלים בחו"ל שגם נהנים מתשואות שפויות יותר וכפועל יוצא הם משלמים את המס לרשויות המס עפ"י המדינות שבהם הם סוחרים. מה שהיב חשוב למנהלי הבורסה התל אביבית לבנות בניין חדש, להאדיר את משכורתם ותנאי עבודתם. כל ההתפתלויות לחפש דרכים להחיות את הבורסה התל אביבית הם נסיונות מגוחכים. וחבל שהגענו למצב זה.
    סגור
  • מי שמחזיק היום את הבורסה זה כספי הפנסיות והביטוח שלנו ש
    מירב 09/07/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מושקעים במשכנתאות ובעוד השקעות לטובת הבנקים. מפחיד ביותר.
    סגור
  • 46.
    לא למדו מהמקרה של העלאת המס על האלכוהול (ל"ת)
    מס מוגזם =פחות מיסים 08/07/2016 00:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • דוקא כאן רצו להוריד צריכה ולא הגדלת רווח ממיסוי (ל"ת)
    עראקיטיס 08/07/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 45.
    זוכרים את חובת הגשת דו"ח מחזור על 811 אלף
    לפיד כשלון 07/07/2016 19:40
    הגב לתגובה זו
    15 0
    זה גרם לי לעוף מהבורסה
    סגור
  • 44.
    מעולה ! החתול השמן לפתע רעב... (ל"ת)
    אריק 07/07/2016 19:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 43.
    זה בגלל הכלכלן המהולל טרכטנברג
    ישראל 07/07/2016 19:12
    הגב לתגובה זו
    16 0
    היכן שכול המומחים נכנסים הם רק הורסים אז נה לך בענים טרכטנברג
    סגור
  • 42.
    טכטנברג טיפש. נפל בפח של ביבי.
    טכטנברג טיפש 07/07/2016 18:10
    הגב לתגובה זו
    13 0
    טכטנברג היציע הרבה הצעות לשיפור יוקר המחייה. ואחת הדרכים לממן זאת היה הגדלת המס על רווחי הון. הבעיה שאת ההמלצה הזאת ביבי הרקוב מימש תוך שבוע אבל להקלות ביוקר המחיה שטכטנברג הבטיח בתמורה אנו מחכים עד היום
    סגור
  • 41.
    יש להוריד מס על הבורסה ,אבל כחלון פופוליסט (ל"ת)
    כחלון פופוליסט זול 07/07/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • בספק אם הוא מבין את זה (ל"ת)
    סוס 08/07/2016 21:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 40.
    מה צריך לקרות כדי שתורידו את המס??
    יניב 07/07/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    17 0
    בנק ישראל אומר לכם - הגביה ירדה! הבורסה- בפרפורי גסיסה. משקיעים בורחים לדירות. ואתם במקום לעודד משקיעים להיכנס משאירים מס מפלצתי! תורידו את המס והגביה תעלה!
    סגור
  • 39.
    חכמי חלם
    גבי 07/07/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    11 0
    פולטקאים שמנהלים את הכלכלה -חכמי חלם ואני שואל מה לא ידעתם זאת מראש? שהרי בארה"ב כבר העלו את המס על רווחי הון וראו את התוצאה וכעבור שנה הודו בטעות ותיקנו , האם יש לכם את הבגרות הפוליטית והאומץ להתעלות ולעשות מה שטוב למדינה?
    סגור
  • מבדיקה שערכו הרשויות בארה"ב גילו ש 12% הוא המס האופטימל
    אלי 08/07/2016 14:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    י למקסימום גביה.
    סגור
  • 38.
    טכטנברג האפס הכי גדול במזרח התיכון
    צדקיהו 07/07/2016 16:42
    הגב לתגובה זו
    20 0
    מליונים הפגינו כדי להוריד את מחירי הדיור ואת יוקר המחיה טכטנברג קיבל מינוי להוביל את השינוי שמעמד הביניים כל כך מיחל לו מה קיבלנו מטכטנברג מחירי הדיור עלו בעוד 30% טכטנברג הרג את הבורסה וכתוצאה מכך הרג את הפנסיה של כולנו שמושקעת בפנסיה והרסה את הסיכוי של מעמד הבינים להגדיל את ההון העצמי שלו כדי אולי להגיע לדירה טכטנברג הוא השליח של הבנקים נגד אזרחי ישראל
    סגור
  • 37.
    קבלנים מחו"ל-דחוףףףףףףף
    קבלנים מחול 07/07/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל הפתרונות של כחלון הם קוסמטיים . טיפה בים .... חוק בסיסי בכלכלה - הורדת מחיר זה הגדלת היצע והקטנת ביקוש . צריך לבנות המון . לאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירות . ולהמשיך לפגוע בביקוש מצד המשקיעים , רק קבלנים לא תאבי ביצע כמו שיש לנו במדינה המושחתת שלנו יוכלו לבנות במחירים ברי השגה . כחלון תתפכח לפני שאתה מטביע דור שלם .שלא תהיה להם שום מוטיבציה להגן על בית שאין להם . אל תשכח .... בחרנו בך על מנת להוריד את מחירי הדירות !!!
    סגור
  • 36.
    תורידו את המס חזרה ויחזרו לבורסה,בלי זה עין עתיד לבורסה
    דוד 07/07/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    16 0
    כל העלאת המס הפופוליסטית של שטייניץ רק הבריחה את המשקיעים אבל אותו זה לא בדיוק ענין , הוא רצה למצוא חן בעיני הציבור , כל ירקן יודע " תמכור הרבה במחירים זולים תרוויח , תעלה מחירים , תמכור פחות ותפסיד " אולי כחלון יפנים את זה ויוריד את המס על הבורסה , אחרת נסחור במקום אחר
    סגור
  • להוריד המס ל-10 אחוז - די לטפשות (ל"ת)
    אריה 07/07/2016 17:11
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 35.
    רק ביבי אשם שאימץ את וועדת טרכטנברג (ל"ת)
    משקיע 07/07/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 34.
    כול מס מעל 10% לא יעזור להבריא את הבורסה. (ל"ת)
    אזרח 07/07/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 33.
    אין שום פלא בדבר
    י. 07/07/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שוק ההון מתנהל לדעתי תוך גזילת כספי המשקיעים בצורה בוטה ולכן אין רווח ואין מיסים.
    סגור
  • 32.
    תוריד את המס על הבורסה מ25% ל15%!!! (ל"ת)
    כחלון תתעורר 07/07/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 10% לא יותר (ל"ת)
    10 07/07/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 31.
    התפוצץ להם בפרצוף (ל"ת)
    דוד 07/07/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 30.
    בלבול זו לא המילה
    יורם 07/07/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    7 2
    יש לראות בשיקום הבורסה ובנייתה מחדש פרויקט לאומי דחוף ממדרגה ראשונה ולהתעלות על שיקולים פוליטים ואישיים!הנסיונות השונים למסות את בעלי מעל שתי דירות הינו ספין פופוליסטי לא רק עגום אלא גם מביש לכלכלה מודרנית.אל תרימו סולמות כדי לשבור את הראש איך לרדת מהם!
    סגור
  • 29.
    לא נשכח לטרכטנברג ממפלגת העבודה (ל"ת)
    איך הוא דפק את כולנו 07/07/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 28.
    את ההמלצה של טרכטנבג ביצעו מיד!! (ל"ת)
    והוא כבר חזר בו... 07/07/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 27.
    הטיפשים באוצר הרסו את הבורסה עם מיסים מטורפים
    יוסי 07/07/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    22 0
    הנזק מהרס הבורסה הוא עצום .לא ניתן לגייס כסף מהציבור שברח . עכשיו יהרגו את הנדל"ן אבל להרוג את הנדל"ן זה הרס הכלכלה . ענף הבניין זה הקטר שמוביל את רכבת הכלכלה ,כשהקטר ייעצר יבינו כל הטיפשים את הנזק הבלתי הפיך שכחלון הטיפשון ולפיד הדביל גרמו לכלכלה .
    סגור
  • 26.
    העלאת המס הבריחה משקיעים (ל"ת)
    ופגעה בהכנסות! 07/07/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 25.
    בחוסר אחריות נתנו לטרכטנברג להפיץ את הפופוליזם האדום (ל"ת)
    אז קונים דירות 07/07/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    23 0
    סגור
  • 24.
    טוב מאד שהבטלנים והאוכלי חינם ילכו לעבוד
    מיקי רונן 07/07/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 14
    לסגור את הזבל הזה.
    סגור
  • "לסגור את הזבל הזה" ?
    בנדה 07/07/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אתה מבין שה"זבל" הזה שאתה קורה לו ככה, הבורסה, זה המקום שבו משקיעים את החסכונות שלך ושלי ושל כולנו? את הפנסיות שלנו? זה המקום שאמור לתת תשואה סבירה שתאפשר לשלם לך קצבה ביום שתפרוש ואף אחד לא ירצה להעסיק אותך?! איזו אלטרנטיבה אתה מכיר שתאפשר להשקיע את החסכונות שלנו? בתקופה שבה הריביות בעולם הן אפס או שליליות איפה תשים את הכסף ?! תחשוב פעמיים לפני שאתה מכנה את שוק ההון "הזבל הזה" כי הזבל הזה אמור לפרנס כל אחד ואחד מאיתנו בכל עשירון שהוא!
    סגור
  • אנשים שם מפסידים את התחתונים שלהם
    מיקי רונן 07/07/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 9
    זבל במלוא מובן המילה
    סגור
  • כנס מיקי
    חכם בלילה 08/07/2016 18:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללא ה"זבל" הזה המשק לא היה צומח ולך לא היתה עבודה..
    סגור
  • הוא לא מבין מהחיים שלו המיקי הזה. אל תתאמץ.. (ל"ת)
    יניב 07/07/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 23.
    אני דוגמה
    סוחר 07/07/2016 13:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם לפני שנים סחרתי במעל 15 מליון שח מחזור שנתי.היום אני סוחר 2-3 מליון שח בשנה כבר לפחות 3-4 שנים.אין טעם לסחור
    סגור
  • 22.
    ירקן מוכר ב5 ש״ח וירקו שמוכר ב3 ש״ח מי מרוויח כנסו
    כחלון לא למד חשבון 07/07/2016 13:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה שמוכר ב3 מוכר כמות משמעותית מרוויח הרבה יותר אז כחלון תוזיל את המס יכנסו יותר כספים משמעותית והמדינה תרוויח הרבה יותר ממסים אם תרצא עוד שיעור אז תצטרך לשלם לי
    סגור
  • 21.
    ברור. הרי כל הבורסות בקריסה. (ל"ת)
    מני 07/07/2016 13:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    מס בורסה
    אמנון 07/07/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    18 0
    המס לא משתלם תורידו את המס ותראו איזה הכנסה ממסים תהיה מחזורים יהיו גדולים והכנסות גם פשוט
    סגור
  • 19.
    תפסת מרובה לא תפסת מבין? (ל"ת)
    כחלון 07/07/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 18.
    נו מתי מישהו יתעשת ויחזיר את מס הבורסה לרמה סבירה??? (ל"ת)
    כולם מפסידים 07/07/2016 13:10
    הגב לתגובה זו
    22 0
    סגור
  • אל תהיה תמים ,מה שאני ואתה יכולים לחשב בצורה כול כך
    בא 07/07/2016 13:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוטה ,יכולים גם המנהלים למעלה , ככה שזה לא במיקרה מצב המיסוי על הבורסה ,.
    סגור
  • מה שאומר שהמשקיעים הכבדים מושקעים כנראה...
    מנסה להשקיע גם 07/07/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בחוץ ולא פה.
    סגור
  • 17.
    אתם לא מבינים ,הם מריצים את העדר לנדלן ,שם הם מרוויחים
    בא 07/07/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    15 0
    יותר , כחלון עם הכלים שלא ,או הכלי אם תרצו ,הוא אימפוטנט בעשיה אמיתית , איפה קבלנים מחול ?
    סגור
  • 16.
    כחלון ולפיד הם לוזרים עלובים ,זוג אימפוטנטים ,מנהלים
    בא 07/07/2016 13:05
    הגב לתגובה זו
    16 5
    שלא עובדים ולא הורידו את מחירי הנדלן אפילו בשקל ,להיפך המחירים עלו .מזל שלא הצבעתי לכחלון ,ידעתי שהוא עוד אימפוטנט לוזר , אפילו אין לו את מי להאשים .
    סגור
  • 15.
    זה מזכיר את הסיפור על החמור
    מסתכל מלמעלה 07/07/2016 13:01
    הגב לתגובה זו
    23 1
    ... שבעל הבית כל יום הפחית לו אוכל בסוף החמור מת... שואל בעל הבית מה לא עשיתי טוב ???
    סגור
  • האמת שזה היה סוס , ולבעל בית קראו ביבי ,והוא היה ממוצע
    בא 07/07/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    7 2
    פולני . מצטער ביבי אבל אתה הגזמת בלדפוק כאן את האזרחים ,בעיקר בנדלן !!!
    סגור
  • הפריץ היה טרכטנברג (ל"ת)
    הסייס היה פולני 07/07/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 14.
    במדינת הגנבים רעש מהומה
    לך הביתה כחלון 07/07/2016 12:54
    הגב לתגובה זו
    10 1
    שר האוצר חטף מכה ,ממי יגנוב? מי הקורבן הבא?מדינה בה השחיתות שלטת,לא תרפה עד אשר תרוקן את הפרה החולבת.
    סגור
  • 13.
    אני אשם! מודה...!
    מוש 07/07/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    10 0
    עד שנת 2011 הייתי פעיל מאוד בבורסה , ואז פרח בארץ טרנד המתייפייפים. הגדילו מיסים (נכון זה התחיל קודם ) על ריווחי בורסה אבל זה לווה כבר בבוז כלפי "המהמרים" , שלי יחימוביץ, ודב חנין המשתמטים המקצועיים הפכו לנערצים למרות שהם מרווחים יפה מאוד מאג'נדת ה"פערים החברתיים". לא במקרה הם בצד של המאיון העליון כמובן. אני החלטתי שאני לא אעשה עסקאות בבורסה בכלל ובפרט ובבורסה הישראלית. אני שמח שרבים וטובים חשים כמוני ואני מייחל ליום שבו תסגר הבורסה מחוסר עניין. לציבור!!
    סגור
  • 12.
    אם לא יוקטן המס ל15 אחוז או פחות
    כחלון 07/07/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    18 0
    אפשר לסגור את הבורסה
    סגור
  • 11.
    שאלה
    מדינת חלם 07/07/2016 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מס משלמים בשוק ההון האמריקאי?
    סגור
  • 10.
    כולם מפסידים בבורסה - שיצפו גם לבקשות להחזר מס ב Q3 (ל"ת)
    דן 07/07/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 9.
    מר האוזר והאוצר
    בדוי 07/07/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    14 0
    מר האוזר היקר.אתם מנסים להחיות את הבורסה על ידי נסיונות שמוכיחים שאתם טועים ובגדול.נכון שלא הכל תלוי בכם אבל אילו הייתם מובילים החלטה להוריד את המס ל 15 אחוז נאמר הייתם מכפילים ויותר את ההכנסות כמו כן הארכת שעות המסחר גרמה לירידה ברורה במחזורים ולא להיפך מכיוון שהפכתם את הדואליות למניות מולכות עי חול שרק מס קטן של מכונות נהנה מזה ללא אפקט של הפתעות ושינויי מחיר אמיתיים.הלוואי ותחזירו לנו את השוק.בהצלחה
    סגור
  • 8.
    מסקנה צריך להדק לחץ על הדיור להשכרה
    ולגבות מדירה ראשונה! 07/07/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הגיע הזמן לבטל פטור על השכרת דירה ראשונה ולהדק לחץ על משכירים לתקופות קצרות, צימרים ומלונות....
    סגור
  • 7.
    תוריד את המס יסחרו הרבה בשוק ותרוויח יותר ממסים
    כחלון לא למד חשבון 07/07/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סוחר ירקות מוכר תפוח׳ אדמה . במקום ב4 רק ב2.80 וצרויח יותר טוב ממי שמוכר ב4.5 אבל הוא מוכר כמויות ענקיות כח לדוגמא ירקן שמוכר 2 טון ב 4.5 שווה ל 9000 שקל ברוטו כשחקניה היא 4000 ש״ח נשאר רווח של 5000 אחרי פועלים והחזקת חנות נשאר 3000 ש״ח אבל אם ניקח ירקן אחר שמוכר ב2.8 ומוכר כמות של 15 טון מקבל ברוטו42000 כאשר הקניה היא 26000 כי הוא מקבל הנחה על קניית כמות גדולה ואז הרווח שלו ברוטו 16000 בניקוי פועלים והחזקת חנות נשאר 12000. ש״ח פי ארבע מהסוחר היקרן לכן. כחלון צא לעם ותילמד חשבון פשוט בכלכלה שמי שלימד אותך הביא את המדינה לאן שהיא גם פלוג לא למדה טוב מה לעשות ששמים טיפשים כי רוב אנשי הכנסת טמבלים זועבי זה מקום לחולים. 11
    סגור
  • 6.
    מדינת חלם. הפוך גוטה!!! הפוך!!! לא מבינים שמעל סף
    חכם מימון 07/07/2016 12:37
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מסויים זה עובד הפוך. על זה נאמר תפסתה מרובה לא תפסתה.
    סגור
  • 5.
    אני דווקא זוכר טוב מאוד תצינור
    Disturbed 07/07/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שקיבלתי בדמות 15אלף מס רווח
    סגור
  • 4.
    הבריחו את כולם עם ה25% מס
    דן 07/07/2016 12:30
    הגב לתגובה זו
    22 1
    אי אפשר להרוויח חותכים לך את הרווחים שגם ככה אפסיים בשוק המדשדש הזה
    סגור
  • יש יותר הפסדי הון בשנה האחרונה
    אלא השוק 08/07/2016 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    וזאת הסיבה לירידה בסכומי המס , לא גובה המס
    סגור
  • לא תאמין אבל יש להם גם 50% מס במגירה (ל"ת)
    $^$ 07/07/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 3.
    אם תורידו את המס על הבורסה המדימה תרוויח יותר (ל"ת)
    אדי 07/07/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 2.
    קדימה תעלו עוד את מס רווחי הון