21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

איתות לירידה מסתמנת במחירי הדירות? שימו לב לנתונים שמציג היום הכלכלן הראשי באוצר

 |  37
סקירת נדל"ן
Share
הכלכלן הראשי במשרד האוצר פרסם היום (ב') סקירת על ענף הנדל"ן למגורים לרבעון הראשון של השנה. מהסקירה עולה כי ברבעון הראשון של 2016 נרכשו 30 אלף דירות, נתון המהווה גידול של 6% בהשוואה לרבעון הקודם, אולם ירידה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הנתון הבולט הינו שהגידול בעסקאות נובע ממימוש נכסים מצד משקיעים. כלומר המשקיעים מוכרים. 


הגידול במספר העסקאות בהשוואה לרבעון הקודם מוסבר רובו ככולו בגידול החד של 36% במכירות המשקיעים, אל "אחת הרמות הגבוהות ביותר שנרשמו בשנים האחרונות", נכתב בסקירה. מנגד, הירידה בסך העסקאות בהשוואה לרבעון המקביל מוסברת בצניחה של 30% ברכישות המשקיעים. בסקירה נכתב כי 'אינדקס המשקיעים' אחרי יתחיל האוצר לעקוב ברמה רבעונית, רשם ירידה של 0.8% וקרוב כעת לרמתו הנמוכה מאז לפחות 2010. 


מבחינת פיזור גיאוגרפי הגידול במכירות המשקיעים בולט במיוחד באזורי הפריפריה הצפונית ובאזור המרכז. לפי האוצר, באזור זה אף נרשמה ירידה ב"מלאי" הדירות המוחזקות בידי משקיעים. משקל רכישות המשקיעים בסך העסקאות עמד ברבעון הראשון על 21%, בדומה לרבעון הקודם, ונמוך ב-0.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, טרם הכבדת המיסוי עליהם (העלאת מס הרכישה ביוני 2015).עוד עולה מן הסקירה כי רכישות הזוגות הצעירים רשמו גידול של 5% בהשוואה לרבעון הקודם, על רקע שיווק פרויקט "מחיר מטרה" בראש העין. אולם שיעורם מסך העסקאות הוסיף לרדת.מכירת דירות יד שניה רשמה גידול של 6% בהשוואה לרבעון הקודם, על רקע הגידול החד במכירות המשקיעים. מעט יותר מרבע ממכירות המשקיעים היו למשקיעים אחרים, לעומת שליש ברבעון המקביל אשתקד, טרם הכבדת המיסוי.

בעסקאות מקבלן ישנו גידול של 7% במספר הדירות החדשות שנרכשו ברבעון הראשון, אולם תוך שונות גיאוגרפית גבוהה. לצד גידול חד באזור המרכז (ראש העין) ירידה חדה באזור נצרת (כולל בין היתר את עפולה), בו נרשמה רמת שפל מאז ההמתנה לתוכנית מע"מ אפס. רמת שפל זו עשויה להיות מוסברת בכך שבחודש אפריל כבר נמכרו באזור זה דירות במסגרת "מחיר למשתכן", אשר הביאו את סך הדירות החדשות שנמכרו באותו חודש לרמתו ההיסטורית הגבוהה ביותר.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

37 תגובות ב-21 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
21 זה קובע יותר מהכל 30/06/2016 19:49 רק היום הודיע הנגיד הבריטי על כוונה להורדת ריבית
איך ירד אנשים? יש מאה סיבות לעליית מחירים וסיבה וחצי לירידה. תסתכלו על התמונה כולה. חוצמזה הכלכלן הראשי באוצר מנסה לשרת את אדונו שר האוצר.
20 כלכלן 27/06/2016 23:51 פרט אחד שכולם שכחו לא חשבתם
אני גם הייתי בדעה ועדיין בדעה שמחירי הדיור יפסקו לעלות מכל הסיבות אך יש סיבה אחת שלצערנו כבר יוצאת לדרך זה עליית יהודים לעולם בגלל אנטישמיות גוברת צה שימשיך לעלות את המחירים כבר יש בלגן בכך העולם
19 מוטי 27/06/2016 23:04 מחוסרי הדיור, לא צריך להיות גאון כדי להבין שזה לא הזמן
תשמרו על העתיד שלכם.השיעור הכי בסיסי בכלכלה יגלה לכם שהסוף קרוב מאוד והמחירים בדרך לצניחה רצינית..תהיו חכמים ואל תושפעו מכל הכתבות הממומנות והטוקבקים של בעלי האינטרסים..פשוט לא לקנות דירה במחירים לא הגיוניים!
אחמד 28/06/2016 10:24 לא מחוסרי דיור, מחוסרי דירה (ל"ת)
18 אורית 27/06/2016 20:34 הביקוש לדירות בקרוב יגדל
כל הכסף שיצא ויצא מקרנות הנאמנות בקרוב יקנו בו דירות
אריק 27/06/2016 22:55 בתור מה את אומרת את זה?בתור משקיעה? (ל"ת)
ט 27/06/2016 22:08 פק"מ עדיף , השקעה בדירה הפכה לתשואה שלילית.
לא סתם משקיעים מוכרים דירות מכל הבא ליד.
דניאל 30/06/2016 08:40 אני מחזיק דירה להשקעה
למה אתה חושב שהתשואה שלילית? התשואה לא שלילית בכלל. ביחס למחיר שרכשתי אותה התשואה אפילו טובה מאוד 4.5% ואין מס על ההכנסה. מובן שאם אני אמכור אותה התשואה תרד ל - 3% וזה כבר פחות כדאי אבל זה לא נכון שאין תשואה.
17 שמעון 27/06/2016 19:56 מחירי דירות
זה לא נכון שמחירי הדירות יורדים ואין גם סיבה לכך באף מקום בעולם מחירי הדירות לא יורדים וגם כאן לא ירדו אל לכם להיתפס לפנטזיות
אלי 27/06/2016 22:56 אתה בטח מושקע בכמה דירות..קח עצה אמיתית.הפטר ומהר (ל"ת)
אחד 27/06/2016 21:19 אתה מדבר ברצינות?!
תספר את זה אולי לאמריקאים שאיבדו 50% מערך דירתם ב2008 או לאירים שאיבדו זמן קצר אח"כ 60% או ליפנים שאיבדו רק בטוקיו 90%! ערך או לספרדים או להולנדים או בהונג קונג... גם בארץ בעשור הקודם הדירות ירדו ריאלית ב25%. עכשיו הגיע התור של ישראל. כאן המפולת תהיה קשה במיוחד.
16 משה 27/06/2016 18:40 כתבה מגמתית
כל חודש אותה כתבה.שימו לב.יש הרבה איתותים גם לעליות
אחד 27/06/2016 21:32 ספר לי על האיתותים...
1. המחיר הגיע לרוויה - שכרחציוני 6600 שח משכנתא ממוצעת מיליון שח עם החזר חודשי 5000 שח ל30 שנה אין לאן לעלות יותר 2. משק מקומי במיתון ועולמי על סף מיתון 3. מצב בטחון נפיץ 4. ריבית משכנתאות 4% ובעלייה 5. רפורמת כחלון ממשיכה לעצור ספסור קרקעות עוד איתות שהמפולת בדרך?!
15 משה 27/06/2016 18:40 כתבה מגמתית
כל חודש אותה כתבה.שימו לב.יש הרבה איתותים גם לעליות
דוד 27/06/2016 20:46 כתבה המראה נתונים של מגמה...
כלפי מטה. תוסיף לזה את עלית הריבית על המשכנתאות, ותלמד שלקנות היום דירה זה קצת לא כדאי.
14 דודי 27/06/2016 18:33 לפי המצב בעולם הדירות צרכות לרדת ב50 אחוז תוך שנתיים
ומי שרוצה שיצחק
13 כלב לא יפונה 27/06/2016 18:24 כל רבעון ביג'י יומו (ל"ת)
12 ' 27/06/2016 18:16 נו ברור המשקיעים הכבדים יוצאים, ריבית משכנתא 4%
מס קנייה 8% , תשואה שנתית נטו 3% , מיתון מתקרב . ברור שעדיף לשים את הכסף בפק"מ ולקבל 0.1% מאשר להפסיד. סיפור הנדלן עומד להסתיים תוך כמה חודשים. אנשים ילמדו בדרך הקשה שהם היו בתוך בועה ואשלייה.
11 אבי 27/06/2016 18:06 קשקשנים
שידברו והמחירים רק עולים ויעלו.לא מורידים מחירים בכותרות.רק בבניה וזה לא קורה לצערי
אחד 27/06/2016 21:36 הבעיה זה לא הבניה
ישנן 30K דירות קבלן פנויות (שיא בן עשור) המשבר הוא לא ריאלי אלא פיננסי - אם היה ריאלי גם השכירות היתה עולה באותו יחס אבל היא פיגרה ב30% אחרי מחירי הדירות וכעת תשואת השכירות היא מהנמוכות ביותר בעולם (2.18% בלבד בת"א- רק בטיואן תמצא פחות!!)
דד 27/06/2016 18:17 ביינתים המשקיעים הכבדים מוכרים ואתה נשאר מאחורה
שלמה אליהו העמיד את כל אימפריית הנדלן שלו למכירה , כל הכבדים יוצאים.
10 שאלתיאל 27/06/2016 17:49 קונים. השמרו. לא לקנות פשוט לא לקנות
זמן גרוע. השוק בשיאהמחירים צפויים לרדת בשלושים אחוזים
9 להמתין רבותי 27/06/2016 17:20 משקיעי הדירות מאירופה מוכרים כעת דירות בטירוף..להמתין.. (ל"ת)
8 המחליט מחליט 27/06/2016 16:50 כנסו לפייסבוק לאתר שמחליט מה יהיה
חדש בפייסבוק תנו את קולכם ותקשיבו להחלטות שמתקבלות על פי זה ישק דבר כמה לפי דעתכם צריכה לעלות דירה .חיבור לכבלים או הירקות והפירות שאנו קונים תנתן נחלטה.ומעבר לזה לא משלמים שקל.אם כל אחד ייתן את דעתו יקרה משהן מופלא.אבל חייבים לציית לכללים
משה ראשל"צ 27/06/2016 17:31 כן אני יגיד שדירה צריכה לעלות שקל וחצי אז כך יהיה-הזוי (ל"ת)
7 משה 27/06/2016 16:21 מעדיף להקשיב לשמאי הממשלתי
משרד האוצר הונה אותנו מספיק
6 נביא 27/06/2016 16:21 מחירי הדיור לא ירדו במרכז אין אדמות והתחלות בנייה ירדו
יש ביקוש ל10 שנים הקרובות
אחד 27/06/2016 21:42 אדמות זה לא העיניין
אם אדמה היא העניין אז בעזה המחירים היו שם כמו במנהטן. ומדוע בהונג קונג שזה המקום הצפוף בעולם המחירים קורסים בשעור דו ספרתי בשנתיים האחרונות?! והאם אוכלוסית ישראל הכפילה עצמה מ2008 ולכן מחירי הדירות הוכפלו?! לא זה הספור אלא ספקולציה של מחיר וריצת עדר שירוץ כעת לצד השני....
ק 27/06/2016 18:48 הכל פונקציה של כסף , אם אין כסף ירד ועוד איך ירד
יש המון קרקעות , לא חסר ...אבל בוא נניח ולא היו זה עדין לא אומר כלום לגבי המחיר משום שהכל פונקציה של כסף ומימון.
5 למחירי הדירות!! 27/06/2016 16:19 אנשי האוצר לא אמינים בכל מה שקשור (ל"ת)
4 שי 27/06/2016 16:11 שי
חבל שמשלים זוגות צעירים שבכל שנה מוסיפים כ 100 אלף תוספת למחיר הדירה,יותר מעשים ופחות דיבורים, הצפת השוק בהתחלות בנייה תעשה את העבודה, במרכז ובשרון המחירים לא ירדו אולי אולי ייתייצבו
אחד 27/06/2016 21:49 אין מצב שיתייצבו...
נגיד שהמחירים יתייצבו - אז המשקיעים נהנים מתשואת שכירות מדהימה של תחזיק חזק... 2.18% אחוז בת"א (תבדוק!) מה לעשות ואג"ח ממשלתי ארוך נותן לך תשואה לפדיון של 2.5% בלי לריב עם דייר פולש קירות מתקלפים, ועד בית וכו'...ואז משקיעים מוכרים דירות ואנו נמצאים בשוק יורד ובמהירות מגיע לקריסה...
דוד 27/06/2016 20:49 פעם רק הקבלנים דיברו כך, היום גם ה"משקיעים"
למדו.
אני 1 27/06/2016 16:52 חבל שאין לך מושג על מה אתה מדבר או שאתה מהמוכרים ואז זה
הבועה מתפוצצת ורוכשים הדירות במחיר מופקע יפילו את כל המשק והבנקים. 3 שנים מהיום נפילות של מעל 35% מהמחירים בסוף שנת 2016.
3 הצבעתי לכחלון 27/06/2016 16:05 כחלון אלוקים אוהב אותך קורים לך ניסים (ל"ת)
2 לא לקנות דירות 27/06/2016 15:57 הנה זה מגיע
הבועה תכף מתפוצצת