21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

צבי סטפק: "הבועה בסוף תתפוצץ, מי שיקנה היום דירה ייתקע איתה"

במהלך כנס בתל אביב דיבר צבי סטפק, יו"ר מיטב דש על החשש מהתפוצצות בועת הנדל"ן וכן על ההבדלים בין המשבר הכלכלי ב-2008 לברקזיט
 |  108
שוק הדיור
Share
במהלך ועידת הנדל"ן השנתית של EY ישראל (בשיתוף משרד עו"ד שטיינמץ הרינג גורמן ושות') בפאנל שעסק במחירי הדיור, שורה של דוברים הציגו את החשש מעליית המחירים ואף ממצב של בועה שתתפוצץ. כמו כן, עלו טענות לכך שישנה התעניינות רבה יותר ברכישות דירות בעקבות ה'ברקזיט' שיצר אי וודאות בשווקים. 


צבי סטפק, יו"ר מיטב דש, התייחס בפתח דבריו לברקזיט: "צריך לזכור שהמשבר ב-2008 היה פי כמה יותר גדול. בנדל"ן היה קיפאון וחיכו לראות מה קורה, וברגע שפישר הוריד ב-2009 את הריבית ב-0.5% – המחירים החלו לזנק חזרה. ההשלכות של הברקזיט וגוש האירו ממשבר פוליטי למשבר כלכלי הן עצירה מסוימת בביקושים, אך לא מעבר לכך כי הריבית עדיין נמוכה מאוד במשק".

"קיים דמיון רב בין בועות של שווקים פיננסים לבועות של שווקים ריאליים. הביטחון של הקבלנים ושל המשקיעים שהמחירים ימשיכו לעלות, מזכיר את הביטחון של משקיעים בשוק ההון, וזה לא תמיד כך. המצב על פניו אינו דומה בשוק ההון והשוק שבו אנשים מחפשים קורת גג. במגורים יש מיתוס שהמחירים ימשיכו לעלות ולעלות אך אם בודקים אחורה בשנים 1996-2006 המחירים ירדו ריאלית ב-25%. הבועה בסוף תתפוצץ ומי שיקנה היום דירה ייתקע איתה. למחירים בהחלט יש פוטנציאל לרדת". לראיון המצולם בו מסביר סטפק למה הוא בטוח שמחירי הדירות הן בועה שתתפוצץ - לחץ כאן

השפעות הברקזיט?
אורן הוד מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "קיבלנו לאחרונה בקשות מוגברות מאנשים שהתעניינו ברכישות, ובעקבות ה'ברקזיט'' ב-48 שעות האחרונות כולם הגבירו את קצב ההתעניינות ומחפשים בטחון לכספים שלהם. נוסף על כן, אנו רואים שבדיור להשכרה יש אנשים שלא מחכים להגרלה וכבר רוצים להבטיח את מקומם ולכן סוגרים את העסקה כבר היום. אנשים רוצים להקטין את החשיפה לאי ודאות"."אם אדע איפה אהיה בעוד שנה במחירים אדע לתמחר את הקרקע. הרי במחיר למשתכן המדינה הורידה את סימן השאלה על המכירה ובואו תחשבו לאחור כמה תוכלו להציע. הבעיה המרכזית היא שזה פוגש עלויות ביצוע שהן לא ריאליות בסדרי גודל. מי שקונה בתכנית 'מחיר למשתכן' בחודשים האחרונים יוכל לראות שהתמחור לביצוע עלה".שאול לוטן, מנכ"ל קבוצת לוינשטיין: "אני לא חושב שיש בועה. וודאי שאין אינטרס שמחירי הדירות ירדו והאינטרס הוא שהכל יתייצב ואסור שיעלו ללא הכרה או יתרסקו. ההשפעה של מחיר למשתכן איננה מורגשת ואין כרגע דירות אחרות ומחירי הקרקעות האחרות גדלות והמחירים עולים בעשרות אחוזים ואף עולים בגלל מחיר למשתכן".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

108 תגובות ב-54 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
54 זמבורה 03/07/2016 17:13 לא בתל אביב,שאר הארץ כן (ל"ת)
53 הגולש, 28/06/2016 17:45 מה שמטריד זה שהאיש ובנו אומרים זאת מ 2012 והזיקו להרבה
מאד צעירים צריך ללמוד מהניסיון ולהיות יותר ענווים הנקודה היא שתג מחיר איננו חזות הכל , רוכש ממוצע לוקח משכנתא שמנה ולכן לריבית המשכנתא חשיבות גדולה תארו לכם מצב שמחירי הדירות ירדו ב 10% אך ריבית המשכנתא עלתה ל 5% באיזה מהמיקרים מצב הקונים טוב יותר? מוזר שאיש הון שוכח את ההיבט הפיננסי נ.ב המחירים בסופו של יום יתיצבו וירדו - כבר הינו שם אך אז ביבי העדיף לפרק הממשלה
52 אזרח שקוף 28/06/2016 13:08 "יושבים שעות מחכים שמשיח יבוא..."
זה מה שנותר מהתקווה לדירה בישראל
קקק 28/06/2016 15:27 תמשיך את השיר ותבין שההיסטוריה חוזרת על עצמה ולכן
אנשים יקפצו מהגג כמו בשנות ה-80.
51 חכם מהכורסא בבית 28/06/2016 11:27 אם בועה, למה שלא תמכור ותחכה איתנו עד שהבועה תתפוצץ (ל"ת)
50 אלון 28/06/2016 11:15 חרטטנות של סטfuck
הוא וחכמים שכמותו עלו לי כמעט מיליון ש"ח זה בגלל שהמתנתי בעצתם שנתיים ברכישת דירה. האם הוא מנצל את ה"בועה" ומוכר את הבית שלו...? ושלא יעבוד עליכם....
49 אור 28/06/2016 07:44 האיש דואג לפרנסתו כי אנשים משקיעים בנדלן ולא בקרנות
ומניות. הוא רוצה את המשקיעים אצלו. זה לא טוב הלב ששולח אותו לייעץ לנו.
48 דניאל 28/06/2016 04:46 נאיבים
צאו לרחובות וחפשו שלטי מכירה צאו למכללות ואוניברסיטאות ותשאלו אותנו, הדור הצעיר מה הוא מתכנן לעשות עם החיים שלו, מתי הוא מתכנן לקנות דירה. חלקינו לא יקנו כי כבר קנו לנו, כחלק מהבועה שמתנפחת מול עינינו בשנים האחרונות, והשאר לא יקנו בגלל סיבה אחרת- כסף. אין כסף לקנות דירה, או יותר נכון, אורך החייים שלנו לא מספק כדי לשלם את המשכנתא שידרשו מאיתנו על דירה בשוק הזה. כשאין ביקוש המחיר יורד, והביקוש יעלם, הוא כבר נעלם, אם לא שמתם לב..
47 מי שיודע 27/06/2016 20:45 מי שלא בנה לא יודע
כמי שעומד לבנות כמה בנינים והעיריה מוציאה לו את המיץ בכדי לקבל היתר. המחירים רק יעלו כי הזמן מאז שקניתי ועד שבניתי עולה לי כסף והמון ואת אצטרך להעמיס על רוכשי הדירות וחבל.
אחד 27/06/2016 22:00 תעמיס חביבי
אני מוכר גלידה ומאס לי לעבוד קשה אז אני אעמיס מחיר של 50 ש"ח לארטיק. כאשר השוק בירידה זה מה יש חביבי....
46 vvc 27/06/2016 19:54 תחשבו מהראש ולא מהלב!! כמה סיבות להמשך עליית מחירים
1. עלייה מתגברת ממדינות אירופה לישראל 2. עלייה מתגברת של גירושים ( כל דירה מתפצלת לשתיים) 3. ריבוי טבעי של האוכלוסייה 4. התשואה באחוזים מהשכרת דירה שווה פי אלף מכל חיסכון 5. האטה של התחלות בנייה ע"י הקבלנים(בגלל "הרעש התקשורתי" הם מפחדים להיתקע עם דירות) יגרום לחוסר דירות בעתיד הקרוב. וכמה סיבות שהמחירים ירדו: 1. תחושה שהמחירים גבוהים 2. משאלת לב, תקווה שהמחירים ירדו/יתייצבו עכשיו כדאי שתחליטו לפי הראש ולא מהלב מה יקרה לדירות ב 5 שנים הקרובות!!!
משה ראשל"צ 28/06/2016 15:44 ל-vvc יש לך שכל והגיון מכל המומחים בעלי הפוזיציה (ל"ת)
אחד 27/06/2016 22:06 ערימת שטויות
התשואה מהשכרת דירה אפסית - 2.18% בממוצע לשנה בת"א. כל אג"ח ארוך מנצח ובלי כאב ראש. עם שכר חציוני של 6600 שח משכנתא ממוצעת מיליון שח עם החזר חודשי של 5000 שח לחודש כשריבית המשכנתאות 4% ומטפסת אין למחיר לאן לטפס יותר ואז המחירים מדשדשים ואז אף משקיע לא רוצה להשאר רק עם שכירות ואז מתחיל גל מכירות ואז נמצאים בשוק קורס... גרושין תמיד היו זה ממש לא העניין והירידה מקזזת העלייה...עוד 5 שנים המחירים 50% פחות. נדל"ן זה לא הספור של ג'ק והאפונים
א 27/06/2016 22:05 ירדו. מהר משאתה חושב. הקלישאות מיצו עצמם. (ל"ת)
45 י. 27/06/2016 19:50 האם אתה מתחייב לפצות על הנזק שבדנריך
רבים מתנבאים במחנה. פוליטיקאי יאבד את משרתו בעקבות נבואת שווא . האם אתה תאבד משהו ? אמון הציבור בכל הנושא הכלכלי שווה לאפס, כך מתנהלת המדינה.
44 מני 27/06/2016 19:25 המחירים לא יירדו .הבנייה איטית וחא עמוקה.ואין אלטרנטעבה (ל"ת)
אחד 27/06/2016 22:08 המחירים יצללו
עם תשואת שכירות של 2.18% בממוצע בת"א ברגע שהמחירים מדשדשים משקיעים יעשו יותר באגח ממשלתי...הקריסה מעבר לדלת
43 מאקרו 27/06/2016 18:14 אנשים לא מבינים עד כמה זה קרוב , 6-12 חודשים
אתם לא תאמינו למה שעינכם יראו. כל האינדיקטורים עליהם אני עוקב מאותתים שזה קרוב ואמיתי.
משיח 28/06/2016 11:30 משיח משיח משיח אי אי אייאי (ל"ת)
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:03 אשרי המאמין-ביבי שקרניהו מלידה(תשאלו את שרה,שיש לה חוזה
עם ביבי...)מ1996 דרך ממ"י העלה מחיר קרקע...הוא עשה עוד אינספור אבלות לעם היושב בציון וגם לשרה -קייסרית.כל עוד הוא על פלנטה-מחירי דירות ימירו מעלה-מעלה-מעלה...כמילות השיר.לא מאמינים?" תהיו גברים,תתקפו את התקשורת "דרש ביבי משריו..." תהיו גברים,תתקפו את התקשורת "דרש ביבי משריו...גאוואלט!!!!!!!!! 1996- ביבי:פרס יחלק ירושלים..ןבפועל? אנו לא שכחנו את ביבי ב96 אומר בבחירות אני נגד אוסלו!!!! ולמחרת כשניצח הכריז אני בעד אוסלו ונפגש עם עראפת ונתן לו חלקים מחברון עיר האבות במקום לבטל את ההסכם ולהעיף את עראפת לטוניס " תהיו גברים,תתקפו את התקשורת "...דרש ביבי משריו...
משה ראשל"צ 28/06/2016 15:42 כמה כסף אתה מקבל מבוזי על הטוקבקים החביבים שלך
כנראה מאה שקל לטןקבק שצריך להכיל איזה ביביהו שקרניהו אתה בולשביק נאלח
אחד 27/06/2016 22:11 מול כוחות השוק גם ביבי לא יעזור
אין דבר כזה ויסות שוק. ראה השוק הסיני המווסת שקרס ב50% השנה.
42 dave 27/06/2016 16:57 כל עוד שהריבית תעמוד על 0.1% ...
לא ירדו הדירות !!!!
א 27/06/2016 18:12 ריבית משכנתא עומדת על 4% חמודי. (ל"ת)
אחד 27/06/2016 22:11 וכאשר ריבית הפריים תעלה היא תעלה אותה עוד... (ל"ת)
פרשן לא פשרן 29/06/2016 17:37 אחד, בתור טובקיסט בשלום לפחות כדאי שתבין בנושא
ניתן לראות את כמות התגובות שלך, ולהבין שאתה טוקבקיסט בתשלום, מטעם בעלי העניין. לעצם העניין. ריבית של 4% אינה מבוססת על פריים, מאחר והפריים היום הוא 1.6% (ריבית בנק ישרא + 1.5%), והלוואות מבוססות פריים הן בריבית של בין 0.7% ל1.5%). ריביות של 4-5% בדרך כלל ניתנות להלוואות קבועות ולא צמודות, כך שהפריים יכול לטפס לשמיים וזה לא ישפיע כהוא זה על הריבית של ההלוואה, ו/או על התשלומים.
יונתן הקטן 27/06/2016 19:40 מר א, א-ב בכלכלה...
0.1 אחוז ריבית פריים, לא כמה אחוזים הבנק לוקח ממך מעל ריבית הפריים.אני לא הולך להסביר לך על רגל אחת, אבל תדע שזה שונה ותלמד על זה בכוחות עצמך.
יש ר א לי 27/06/2016 20:31 יונתן הקטן, 0.1 זה ריבית בנק ישראל, הפריים 1.6. תלמד... (ל"ת)
אמיר 27/06/2016 17:30 אלא אם כן תמסה חזק
הכנסה על שכר דירה.
41 סטפק 27/06/2016 16:29 קשקשן (ל"ת)
40 משה ראשל"צ 27/06/2016 16:24 אדון סטפק מדבר מפוזיציה של בית השקעות - נו באמת נאמין
מה אתה מציע להשקיע בבורסה - כן אני משקיע בשורטים
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:06 זה כמו השאלה -מי יותר אמין?ביביהו או פוטין?
גאוואלט!!!!!!!!! 1996- ביבי:פרס יחלק ירושלים..ןבפועל? אנו לא שכחנו את ביבי ב96 אומר בבחירות אני נגד אוסלו!!!! ולמחרת כשניצח הכריז אני בעד אוסלו ונפגש עם עראפת ונתן לו חלקים מחברון עיר האבות במקום לבטל את ההסכם ולהעיף את עראפת לטוניס " תהיו גברים,תתקפו את התקשורת "...דרש ביבי משריו...
משה ראשל"צ 28/06/2016 15:39 סלח לי אתה שקרן ביבי מעולם לא אמר שהוא בעד אוסלו
הוא נתן לא את חברון אחרי תקון כי פרס היה חתום על חברון אתה שקרן בדיוק כמו השמאל ההזוי שמשקרים במצח נחושה והאמת מכם והלאה
666 27/06/2016 16:50 כי אתה מהמר (ל"ת)
39 לא לקנות דירות 27/06/2016 16:23 הבועה מתפוצצת
כבר
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:07 אז גש לאורולוג הקרוב לביתך.סטפק לא אורולוג-כוחמולוג... (ל"ת)
38 יואב 27/06/2016 16:22 איפה הפואנטה שלך ?
שוק ההון יבש . מה הרעיון שלך מאחורי הדברים ? להעביר כסף מהנדל"ן לבורסה ?
37 שגיא 27/06/2016 16:21 כל עוד אין מס על הכנסה משכר דירה...
המחירים רק יעלו.תוסיף את הריבית וקיבלת חוסר יכולת לירידות.רוצה ירידות?...תעלה מס על הכנסה משכר דירה פרוגרסיבי.
אחד 27/06/2016 22:43 אילולא היה מיסוי לא היינו מגיעים למחירים כיום
לכן לא תהיה ירידה עדינה כעת אלא ממש קריסה כי המחירים הרקיעו מדיי.
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:12 יהודי צרפת האמידים באים אם מזוודות מלאות יורו וקונים 4-
4-6 דירות (לשעת החרום...) וחוזרים לצרפת.רחובות שלמים של דירות לא מיושבות של מעמד ביניים של יהודי חו"ל,שקנו דירה להשקעה או לשעת התגברות האנטישמיות בארצם.גם בגלל צונמי מוסלמי על אירופה...
36 רגע של דודלי 27/06/2016 15:56 רגע אחד
רגע אחד, זה אותו סטפק שבשנה שעברה חזה שיאים חדשים בבורסה? תקשיבו לו חברים. הבנאדם יודע על מה הוא מדבר!
אחד 27/06/2016 22:44 הפעם זה קל כמו 1+1. הבועה תתנפץ כל ילד יודע (ל"ת)
35 שימי 27/06/2016 15:53 סטפק אמר בשנת 2010 שהיא תסתיים בירידת מחירים בנדלן (ל"ת)
34 רברם 27/06/2016 15:14 אדון סטפק ..בין 1996-06 לא היתה ריבית חסרת סיכון 0%
כ"כ לא היה גל אנטישמיות עולמי .
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:13 אז זה הסטפ-קאק של קלרנית פרוג? או מכשפה אחרת? (ל"ת)
33 שוק ההון לאן 27/06/2016 15:04 לא וסטפק לא מדבר מפוזיצה?..נו באמת... (ל"ת)
32 אמיר 27/06/2016 15:01 את זה אמרת גם ב-2009
מי שמסתכל בפרוטוקולים מגלה שגם ב-2009 אדון סטפק חזה ירידה של 15% בשוק הנדל"ן..
אחד 27/06/2016 23:33 שקר גס
ב2009 המחירים היו מתחת למחירם הריאלי. לא היה מקום לירידה נוספת לאחר עשור של ירידות. כעת הם גבוהים בצורה הזויה ונפילתם קרובה
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:14 כן אבל בניו-זילנד וגינה החדשה.לא בציון אם אשכחך... (ל"ת)
31 אברהם 27/06/2016 15:01 היום כל משפחה 6 ילדים
איך מכירי הדירות ירדו, בכל מקום ציבורי שאני מסתובב רואה משפחות אשכנזים ספרדים צעירים כל אחד חמישה שישה ילדים לא עושים חשבון , חרדים אתיופים כל ילד יצטרך דירה, מאיכן ייקחו כמות כזאת של דירות
אחד 27/06/2016 22:46 מאד פשוט יורידו מחירים...
זה מאד יפה שיש 20 ילדים חרדים לכל משפחה אבל מה שחשוב זה כמה כסף יש להם חבר....
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:18 שאלה טובה-יש להפנות לשקרייהו ביביהו של שני בנים-בתאונה.
כשביבי החליט להתרחק משרה בן ארצי-היא בחיוך מתוק הצהירה בפניו-אני נושאת בבטני את תינוקך...היום ביבי עם חוזה חתום ,ששרה הכתיבה לו.אפילו לשירותים לא יזוז בלי רשות משרה...
30 טל 27/06/2016 14:29 למה מחירי הנדלן יתרסקו בקרוב
ראיתם פעם נכס שעולה עד אין סוף? אין דבר כזה ,השוק עולה בגלל אינטרסנטים שמיצרים כותרות משבר עולמי קטן..כפי שקרה לא פעם בעבר והשוק מתרסק!!
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:19 לזה אני קורא סיפורי אנדרסן-לא-לא סיפורי אחים גרין... (ל"ת)
יוסף פותר החלמות 27/06/2016 17:00 לפחות משהו שרואה נכון מציאות..........
ומבין במערכות מורכבות שום דבר בעולם לא יכול לעלות לעד תמיד היה לו תסוגה לממוצע הנפלה תגיע זה עניין של זמן . שוק הנדל"ן הוא דומא לבורסה גם בורסה לא עולה לעד ולא יורדת לעד אותו דבר נדל"ן .
29 זגורי 27/06/2016 14:27 או שהבועה תתפוצץ או ...... (ל"ת)
28 ותיק בשוק 27/06/2016 14:12 ברור שתהיה מפולת בשוק הדיור. (ל"ת)
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:23 כל עוד ביביהו שקרניהו בחיים-בחיים לא ירשה לזה לקרוא
בועת הנדל"ן זה MASTERPACE של ביביהו.הוא הוא מולידו.הוא ,שיצר את הגולם עם פונזי סטנלי פישר ובת חורגת של סטנלי-קלרנית פרוג...
אחד 27/06/2016 23:40 נו אז מה ביבי אלוהים?!
בסין שזה שוק ריכוזי עוד יותר ניסו לווסת הבורסה הצליח להם עד שתוך כמה שבועות היא נחתכה בחצי....
27 עולים 27/06/2016 13:55 מחירי הדיור עולה בגלל מחיר למשתכן???כך ע"פ לוטן בכתבה.
מישהו יכל ליתן הסבר אם בכלל.
אחד 27/06/2016 23:23 מה לא הבנת? אם גיהקתי אז המחיר יעלה
כל דבר כשר לשטיפת המוח של האינטרסנטים.
26 יפה שעה אחת קודם 27/06/2016 13:37 כך ניראת בועה כאשר יש דעה סופר מיקצועית
אשר מציבעה על האמת שהרוב חשים לאחרונה ומבינים כי הם כבר לא ירויחו במקרה הטוב ובמקרה הרע השקיעו הון עצום בתקווה ש..וניגמר להם אזי הוא לא מבין,מדבר מפוזיציה וכו ,מהר למכור כל עוד אפשר כי כולם רוויים ורואים את מה שמתחולל סביבם.
25 דב, בוגר עממי 27/06/2016 13:23 כל עוד הריבית שואפת ל-0 - מחירי הנדלן יעלו
התשואה על השכרת דירה נטו גבוהה מ-2.5% !
אחד 27/06/2016 22:47 2.18% ממוצע בת"א מהמנוכות בעולם.בדוק (ל"ת)
אחד שיודע 27/06/2016 14:08 באמת?
תגיד את זה ליפנים
יוסף פותר החלמות 27/06/2016 17:03 ליפני לאמריקאים לארופאים לסינים ולכולם ....
מחירי הנדל"ןבישראל הם בועה נפוחה באויר כאשר הרבית תתחיל לעלות הבצר אפקט דומינו של ירידת מחירים הפרפריה תפגע כמובן יותר מהמרכז אבל גם במרכז היו יורדות משמעותיות .
24 טלטל 27/06/2016 12:49 מחיר הדירות ירד בזימבאבואה לא בתל אביב (ל"ת)
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:31 שאלת למה?מוגבה דיקטטור_כמו ביבי)של רודזיה-זימברבבוא
רצח כל הלבנים(מתנחלים)ואת הבתים חילק בין חבריו...סטנלי פישר פונזי-נולד שם והוא חבר טוב של ביבי-מוגבה...סטנלי זה התחיל בשם ביבי בכל הבלא-גן עם הורדת ריבית...אבל סטנלי -RABBIT ברח ל-USA.הוא עכשיו צועק "לעלות את הריבית!!!!
23 גלי 27/06/2016 12:46 מחאת הדיור (ל"ת)
22 האוצר נרדם ! 27/06/2016 12:37 מריצים את מחירי הנדל"ן מתחת לאף של האוצר !
עסקנים מריצים את מחירי הנדל"ן כמו שמריצים מניות ההבדל היחיד שבנדל"ן אין מי שיאכוף את זה !!!
21 עןד שרלטן 27/06/2016 12:28 בגרוש
להגיד שבועת הדיור תתפוצץ ובאותה נשימה להגיד שלbrexit לא תהיה השפעה זה שם רע לחלטורה. אנחנו יודעים שאתה מנהל חברת השקעות שרוצה לגייס משקיעים גם על חשבון השקעות.בנדלן. מעניין אם היית בעל חברת בנייה מה היית אומר. תן לי להגיד לך את דעתי - אם יש סיכוי שבועה תתפוצץ זאת הבורסה. שכחו כבר את המשבר ב2008 כאילו כלום. ועוד משהו חביבי יש כאלה שקונים דירה בשביל מגורים ולא השקעה, אז לבוא להגיד שנתקע עם הדירה זאת בושה. מי רוצה למכור, רוצים לגור. תתבייש
20 רציונלי 27/06/2016 12:18 ריבית 0 שוק ההון = 0
השוק לא יודע לעבוד בסביבת ריבית אפס . למה לקנות חוב בשביל לקבל אחוז וחצי ? נגמרו הימים הטובים של הבורסות ושוק ההון עד שהריביות לא יעלו חזרה לסביבת 3 אחוז אין מה לחפש שם .
19 חסר דירה 27/06/2016 12:08 סתם שטויות (ל"ת)
18 חסר דירה 27/06/2016 12:08 עבודה בעיינים
רוצה שנחזור לשוק ההון. מדבר מפוזיציה בלבד
17 יש ר א לי 27/06/2016 12:06 גם אם המחירים יעצרו, למי שישים את כספו המיועד לדירה
בשוק ההון, יש פוטנציאל שלעולם לא תהיה לו דירה. משבר פה ומשבר שם והכסף נעלם. הדירות נשארות, גם אם מחירן ירד הוא יעלה מחדש, ויש היכן לגור או מה להשכיר. מי מבטיח רווח בשוק ההון? חוויתי מספר משברים, במיוחד הסאב פריים, זה לא הוסיף לי לבריאות.
אחד 27/06/2016 23:02 טעות גסה
המדד המרכזי בעולם נותן תשואה ממוצעת של למעלה מ7% היסטורית בעוד נדלן כ 2.5% בבורסה אם המחיר יורד הוא עולה לבסוף אבל במצטבר עדיף. אף אחד לא מבטיח לך רווח בשוק ההון אבל סליחה מישהו מבטיח לך רווח בנדל"ן?? הנדל"ן בבועה אדירה שסופה ידוע מראש.
16 יעקב 27/06/2016 12:01 יתקע ?
כמה אופייני לאיש כספים שמזמן הפסיק לראות בדירה מקום מגורים ורואה רק השקעה. רוב הציבור רוכש דירה לשנים ארוכות ואם אלה שרואים בדירות רק השקעה ואגב כך דואגים לעליה מתמדת, יפגעו, אין לי דמעות עבורם.
קוקו 27/06/2016 13:04 הכוונה למשקיעים ממונפים כנראה (ל"ת)
15 צחי 27/06/2016 12:00 בועה=חוסר איזון בין משכורות לדיור
חוסר האיזון המוחלט בו אוכלוסיות שלמות לא מסוגלות לרכוש דירה בת 4 חדרים בערי פריפריה כמו חדרה או גדרה הוא ביטוי מוחלט לבועה שעתידה להתפוצץ. רוכשים לוקחים משכנתאות הגבוהות מיכולותם, וניתן לשים לב כי הבנקים שאיבדו מאד מערכם בימים האחרונים לא מאשרים משכנתאות כפי שהיה לפני עשר שנים. היכולות של אוכלוסיות לקיום ולהחזקת נכס הולכות ומצטמצמות, ומשנות לכולנו את סדרי העדיפויות. זו ועוד איך בועה.
14 עדי 27/06/2016 11:59 מדבר מהפוזיציה
אפשר לחשוב שלסטפק אין דירות... אם יגיד שצריך לרכוש דירות ייצאו כספים מניהול הכספים של מיטב והוא יפסיד.
13 עירית 27/06/2016 11:50 מדבר מפוזיציה
שוק בריבית אפסית ושוק הון תנודתי יפנה רק לנדלן זהב או דולר . אין סיבה לירידה במחיר הדירות בינתיים.
אחד 27/06/2016 23:42 יש סיבה
מחיר רווי ותשואת שכירות נמוכה להחריד
12 אתי 27/06/2016 11:47 חפשו מה הוא אמר כל השנים
דבריו של סטפק אולי נכונים, אבל אם בודקים את היסטוריית האמירות שלו, מוצאים שכבר ב2011 הוא הצהיר: "מחירי הדירות צפויים לרדת 10%-15% בשנתיים-שלוש הקרובות". ומה קרה? מי שקנה הרויח, גם לדעתו מחירי הדיור כבר לא יחזר ו למה שהיו ב2011. אז בואו נסכם אני מסכימה שבסוף הצדק יהיה איתו, המחירים ירדו, השאלה כמה עליות הם עוד יעלו לפני הירידות, ולכמה הם יגיעו אחרי הירידות.
11 משה 27/06/2016 11:36 מה מורה להיסטוריה מבין בנדלן
בגלל האנטישמיות בעולם מליוני יהודים בדרך לארץ המחירים יעלו חזק
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:44 מאז ינואר 2015 של מאורעות בפריז-אי שקט אצל יהודי צרפת
הם מגיעים לכאן עם מזוודות מלאות יורו וקונים דירות רבות להבטיח את עתידם...חוזרים עם מזוודות ריקות והדירות ריקות ושוממות לאלפים בנתניה-חדרה ועוד מקומות.והצעירים משלנו? אצל הורים.
צרפתי 27/06/2016 16:08 בארץ יש יותר אנטישמיות ויותר פיגועים ויותר מיסים ו
ויותר ישראלים שרוצים לעזוב את הארץ אז אפשר פשוט להתחלף ופשוט ר' משה תשאר מורה להיסטוריה ואם יש לך דירה נוספת זאת אומרת שאתה משקיע נפיץ אז תרוץץץ למכור אותה כי בטח לקחת משכנתא על חשבון הדירה הראשונה שלך אז מהההר
10 א.נ 27/06/2016 11:35 הממשלה לא מאפשרת ירידת מחירים בניגוד לאינטרס של הממשלה!
ממשלת ישראל לא מוכנה שהמחירים ירדו ההיפך הם מעודדים עליית מחירים לגביית יותר מיסים !!! אם היו רוצים באמת לבנות היו עושים מעשה אריק שרון בעלייה הגדולה מייבאים חברות סיניות בונים 400000 אלף דירות תוך 3 שנים ברחבי הארץ ואין בעיית דיור מחירי בדירות ירדו ל 700.000 שח דירת 4 חדרים זה לא חלום זו המציאות !!!
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:48 א'-ביביהו ב1996 דאג דרך ממ"י להעלות מחירי קרקע למגורים.
ב'כל עוד ביביהו -שקרניהו מולך עלינו-לא נדע רגע קט של חיסול בועת נדל"ן..." תהיו גברים,תתקפו את התקשורת "...דרש ביבי משריו...המיליארדר היהודי-אדלסון-פרטים על שיחות הטלפון בין ביבי ובין עורך "ישראל היום" עמוס רגב ואדלסון עצמו... אכן אתה משוחח עם רגב לעתים תכופות, אולי כל ערב, בנוגע לכותרות העיתון שלמחרת?...
מעין 27/06/2016 12:28 למה שירצו שהמחירים ירדו?? לכל חבר כנסת 3-4 בתים
האינטרסיים האישיים שלהם מענינים אותם רבה יותר מהציבור
9 ירון 27/06/2016 11:34 תראה לי דוגמא אחת לאורך ההיסטוריה שמצדיקה ו מה שאתה טו. (ל"ת)
8 אדם 27/06/2016 11:29 אמא של הבועות
כאשר השכר החציוני הוא כ6300 ש"ח ואילו מחיר דירה חציונית הוא כ 1,430,00 ש"ח , כלומר נדרשות כ 230 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית , זה לא בועה, זה אמא של הבועות!! ניתן להוריד את מחירי הדיור במיידי על ידי שתי פעולות פשוטות" א. מס קטן על כ150,000 דירות ריקות של תושבי חוץ. ב. מס קטן על כל מי שמחזיק 3 דירות ויותר (כ 40,000). מוזר שניתן להטיל מסים על מים , מוצרי יסוד רק לא על דירות!!!
7 פליקס 27/06/2016 11:23 צרפתים נמצאים בפתח הם יקנו הכל (ל"ת)
צרפתי 27/06/2016 16:03 כבר אי אפשר להביא כסף שחור
פעם ביבי אמר לאנשי הסוכנות היהודית ללכת לכל הבתי כנסת ולהגיד ליהודים אחינו בגולה שמי שרוצה לקנות דירה בישראל שיבא כסף ולא ישאלו אותו מאיפה הכסף נגמר...... היום כולם חייבים לדווח את מקור הכסף פאףףףףףף......
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:53 איזו יעילות של רשעות המס.רפי רותם-תראה הצלחתה!!!!
פירקו את הפלמ"ח וגם מפיה ברשעות המס.כל הכבוד לרפי רותם-מגלה שחיתות לדורות...האם זה במציאות?או רק חלום בלהות.??????
6 דוידוביץ 27/06/2016 11:22 בועת נדלן
אני יודע דבר אחד וחשוב אלו המיעצים לא בטוח שמבינים מעולם לא צפו נפילה או זינוק בקיצור קשקשנים!!! וכשתהיה נפילה יצהירו בענק אמרנו!!!!
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:55 אתה מדבר על נפילה על מדרכה כנראה.תשתדל להמצא קרוב ל-
קופת חולים הקרובה-לא של היסטדרות החדשה-ישנה שלניסן-קורן מטבריה...
5 דנידין 27/06/2016 11:22 מה שנכון נכון
הבועה בסוף תתפוצץ, כל הכבוד לו על האומץ. בעבר רבים הרשו לעצמם לומר זאת אך מכיוון שהדירות המשיכו לעלות כבר חוששים לומר את דעתם כי לכאורה הם טועים. יפה על האומץ
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:56 אני חושב שסטפק ממש נביא....ולמי ניתנה הנבואה? אה? נו?
למי? לפי תנ"ך...
4 חיים 27/06/2016 11:14 מעדיף להתקע עם דירה ולא אתכם (ל"ת)
3 הקבלן 27/06/2016 11:13 "בשנים 1996-2006 המחירים ירדו ריאלית ב-25%" אבל עלו
נומינלית.
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 20:59 אתה מצטט את שירו של אולארצ'יק?נומינלי?כן-כן...
דיג'יטלי ?לא-לא...
סטנלי 27/06/2016 12:07 לא עלו נומינלית . ירדו מעט או לא השתנו (ל"ת)
2 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 27/06/2016 11:12 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 21:01 שאלת פעם למה זה ככה?
ביבי (BABA BUBA) א ו ה ב טיפ...שים(שיט) סביבו-זה מאפשר לו יותר בקלות לשמור על כסא(מעור צבי...) בלי לעשות כלום... המיליארדר היהודי-אדלסון-פרטים על שיחות הטלפון בין ביבי ובין עורך "ישראל היום" עמוס רגב ואדלסון עצמו... אכן אתה משוחח עם רגב לעתים תכופות, אולי כל ערב, בנוגע לכותרות העיתון שלמחרת?..." תהיו גברים,תתקפו את התקשורת "...דרש ביבי משריו..." תהיו גברים,תתקפו את... שופטי בג"ץ "...דרש ביבי משריו...איילת שקד...
1 שאול 27/06/2016 11:10 מדבר מתוך אינטרס
סטפק מעדיף שאת הכסף ישימו אנשים בשוק ההון שנראה על הפנים .
דוד 01/07/2016 08:37 מחירי דירות
זה לא יעזור כל עוד שהרבית 0 ובשכרות נכנס לך יחסית הרבה כסף הדירות לא ירדו
ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 21:04 כיאה לנביא דה לה שמטה-ולמי ניתנה הנבואה לפי תנ"ך????? (ל"ת)
מעין 27/06/2016 12:17 ואורן הוד מנכ"ל אפריקה ישראל מדבר מדם ליבו
ולא מאינטרס
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש