17:22 הנסיך הסעודי, בן טאלאל: "בועת הביטקוין תתפוצץ, זה האנרון הבא" >>

16:19 הדולר היציג נקבע על 3.49 שקלים, האירו על 4.10 שקלים

15:27 תמר פטרוליום יורדת 2% ומשלימה ירידה של 13% מתחילת החודש

15:24 ח"כ פרץ על החוק הצרפתי: יוזמה המעמידה את ראש הממשלה מעל החוק >>

16:05 השר בנט מסמן יעד למושב החורף: נשיב את הכוח לממשלה >>

12:40 דלק קידוחים מאבדת 1.1% ומשלימה ירידה של 18% מתחילת השנה

11:51 דיווח: דאע"ש הרג לפחות 128 אזרחים בסוריה

11:31 מניית קסטרו עולה כ-3% ומשלימה 5 ימי עליות רצופים

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"הנתון שהציגה טרכטנברג חושף את הכישלון הקולוסאלי בעניין מחירי הדירות, חייבים לפרוץ את תקרת הזכוכית"

המשנה לנגידת בנק ישראל הבהירה אתמול כי עליית מחירי הדירות חדה בהרבה מהעולה מהנתונים היבשים
 |  57
שוק הדיור
Share
מחירי הדיור ממשיכים לעלות והמשנה לנגידת בנק ישראל, נדין טרכטנברג, הבהירה אתמול (ב') כי לפי הנתון היבש מחירי הדיור אומנם עלו ב-7.8% בשנה שעברה (על פי נתוני הלמ"ס), אך למעשה העלות הכוללת של רכישת דירה עלתה ב-13.5%, כך שעלות דירה ממוצעת זינקה ב-229 אלף שקל מ-2015. על פי החישוב שביצעה טרכטנברג כ-36 אלף שקל מתוך ההפרש מיוחס לעלייה בריבית המשכנתאות, התייקרות נוספת היא בשל משך זמן לקיחת המשכנתא (מח"מ), שהתארך מ-19 שנה בממוצע ל-21 שנה. 


לפני כחודש הצגנו כי למרות שהריבית במשק כבר תקועה למעלה משנה על 0.1%, בעוד הריביות על המשכנתאות מוסיפות לעלות. כך למשל, עליית מחירי המשכנתאות למי שרכש דירה בעלות של 1.5 מיליון שקל, בבדיקה בחלוקה סטנדטית של 3 מסלולי משכנתא - ריבית פריים, ריבית משתנה וריבית קבועה. במחצית השניה של 2015, מי שלקח משכנתא התחיל עם החזר חודשי של 4,753 שקל ואילו מי שרכש במאי השנה ישלם כבר 5,047 שקל בהחזר החודשי. המשמעות היא קפיצה של כ-122 אלף שקלים בהחזר הכולל של המשכנתא שמכביד מאוד על הלווים ומשקף את עליית העלות הכוללת ברכישת דירה (לכתבה המלאה). 

ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין הגיב על הדברים: "229 אלף שקלים, לסבר את האוזן, זה מחיר דירת נופש 2 חדרים בקוסטה דל סול בספרד או בפוליה שבדרום איטליה. אז למה שצעירי ישראל ישלמו מיליון שקלים ויותר עבור הזכות להתגורר בקרית גת או עפולה? האם קברניטי המדינה מצפים שעליות מחירי הדיור הנמשכות זו שנה 11 ברציפות יימשכו לעולם ועד ועולם כמנהגו ינהג?""האם הם סבורים שזוגות צעירים ינהרו בהמוניהם לפריפריה, היכן שאין עבודה והרחק מהמשפחה והחברים, יזדקקו לשתי מכוניות  על מנת להגיע למקום העבודה במרכז הארץ ולשם כך ייקחו משכנתאות ענק? והאם מישהו ממקבלי ההחלטות שם לב לעובדה שמידי שנה אחוז הישראלים שבבעלותם דירה הולך ויורד מכ-75% בשנות ה-90 לכ-66% בלבד כיום ושכל ישראלי שלישי אין בבעלותו כיום דירה?  הנתון הזה, 229 אלף, פשוט מסביר את הכישלון הקולוסאלי של פרוייקט מחיר למשתכן שבו נאחזו כל מקבלי ההחלטות. כל עוד לא תיפרץ תקרת הזכוכית של 40-45 אלף יחידות דיור לשנה, המצב לא ישתנה. רק יחמיר".המהנדס יגאל צ'ודנר, מנכ"ל חברת נתיבי הקמה מתייחס לתהליכי הרישוי הארוכים וכן למצוקת האשראי: "אין שום סיכוי שבעולם שמחירי הדיור יירדו, כל עוד תהליך רישוי הפרויקטים נמשך לאורך פרק זמן הזוי של 5-6 שנים ואף יותר. כתוצאה מכך נוצר אפקט דומינו: הרבה פרוייקטים כלל לא יוצאים לדרך. היזמים מתייאשים ונכנסים למחנק אשראי. הקונים מתייאשים וברוב ייאושם מוכנים לשלם כל מחיר. בסופו של דבר נבנות הרבה פחות דירות מהנדרש ועל כל דירה יש חמישה קופצים. רק קיצור הליכים לשישה-תשעה חודשים כפי שמקובל במדינות מתוקנות, יוכל לעצור את כדור השלג המתגלגל הזה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

57 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 נתן 22/06/2016 23:20 גם במרכז בשכונות פינוי בינוי לא מתקדם כלום, אלא אם כן
ראש העיר דוחף בעצמו. בבאר יעקב כ-70 שנים לא זז כלום בשכונת רמבם המתפוררת. אפשר היה להוסיף מיידית אלפי דירות באזורי ביקוש, אבל ראשי ערים מטרפדים את הנושא.
35 אזרח 22/06/2016 10:44 פריפריה? שעה ברכבת מת"א!!!
נתיבות אופקים שדרות. שעה ברכבת מתל אביב מה הכוונה שעה? 60 דקות. בדקו בלוח הרכבות. מחיר הדירות? חצי חינם!!! גבר. תפוס יוזמה קנה בפריפרייה
34 צביצ 22/06/2016 09:30 רק בניה ממשלתית מסיבית במחירי עלות תספק פתרון
האידיאולוגיה של הקפיטליזם גורם סבל להמונים, חוסר וודאות וחוסר אמון ואינטרס במדינה. מדינה מופרטת = אזרח מופרט חושדב רק על עצמו. ביבי רע לישראל, הימין רעל למדינה. הכיבוש וההתנחלות סרטן בגוף העם היהודי.
33 שרלטנות פוליטית ! 22/06/2016 09:30 ביבי לא מעוניין להוריד את מחירי הדיור ,
כחלון לפיד ואריאל כל שרי האוצר ושרי השיכון הם השחפץ שלו הם עלה התאנה שהוא משתמש על מנת להרחיק ממנו את האחריות למחירי הדיור . הוא יודע ומפלגת הליכוד יודעים שאם הם היו רוצים שמחירי הדיור ירדו מחר בבוקר זה היה קורה , לסיכום מחירי הדיור ירדו הם ירדו לא בזכות ביבי וממשלתו אלא למרות ביבי וממשלתו ,פונזי כלכלי יכול להתקיים עד גבול מסויים בנקודה מסויימת זה כבר לא עובד !!!
32 מאיר פ 22/06/2016 08:53 דבר איד בטוח
כולם רוצים לעלות את מחירי הדירות, מדברים על הורדה ? כן מכירים את ״ אני לא מושגת ״ עושים הכול על מנצ להשיגה ... מצחיק מדינה שלמה רוצה להתעשר וילכו הצעירים לעזאזל
31 אדם 22/06/2016 05:14 אין מחסור בדירות - אין בעיה של הצע
יש בעיה של רצון להוריד את מחירי הדירות. מס על 150,000 דירות ריקות יפתור הבעיה מיידית(זה מופיע במצע של מפלגת כולנו!!!). מס על דירה שלישית : כ 40,000 אנשים יש מעל 3 דירות!!! מוזר שאפשר להטיל מסים על מים, מזון וצרכים בסיסים רק לא על דירות!!!
30 אריה 22/06/2016 02:56 המחירים רק יעלו
כמו שהם עולים כבר עשר שנים. מה גם שבונים פחות ו הביקוש עולה כל הזמן.
29 תגובה ל-25 הטיפש 21/06/2016 22:13 .. גם בארה"ב עלו מחירי הדיור ב-36 אחוז
ואף אחד שם לא מילל .
אחד 21/06/2016 23:05 כן רק ששם לוקח רבע מהזמן לקנות בית (ל"ת)
28 רן 21/06/2016 22:12 אין סיבה להוריד את מחירי הדיור ..דור של מפונקים.
יש ביקוש .. מחיר למשתכן יפתור את בעיית מחוסרי הדיור . השאר שישלמו , למה שהמדינה תמכור קרקעות בזול למי שיש לזוג צעיר אין סיבה לגור במרכז לשלם 6000 שקל שכ"ד ולבלות ולעשן כל ערב במרכז תל אביב . קצת צניעות .. אין דירה תעבןד , תבלה פחות ואל תיסע בינתיים לחו"ל .
27 כלכלן 21/06/2016 21:28 יכולים להגדיל את ההיצע במהירות
אי הכרה לצורכי מס בשכר הדירה המשולם של עסקים הפועלים בדירות מגורים.הסבת בניני משרדים ישנים שהביקוש להם נמוך לדירות מגורים.
26 דוס 21/06/2016 21:01 הירוקים אשמים במחירי הדיור
האשמים במחירי הדיור ארגני הירוקים אדם טבע ודין צפונים שגרים במגדלי יוקרה בתא ונלחמים בכל תוכניות הבניה מצדם שאנשים יגורו ברחוב העקר שלא תהרוס יער שיש בו 3שפנים ו2 צביים
25 הבריחה הגדולה 21/06/2016 19:05 למי שיש שכל בראשו נמצא בשגרירות ארה"ב ....
כל יום מגיעים לשגרירויות הזרות אלפי ישראלים שמחפשים אלטרנטיבה לחייהם ובורחים בהמוניהם תקומו מוקדים וסעו לשגרירות האמריקאית ותראו את התור העצום בפתח...
קליפ 21/06/2016 22:47 תברח יא' סמולאני
ברצינות,אם אתה שייך למגזר היהודי אתה חושבת שאירופה האנטישמית והרצחנית מחכה לעוד יהודונים אחרי ששרפה בצהלה 6 מיליון תוך שאגות צחוק בתוכניות הבידור כמו "ארץ נהדרת..."אגב, גם ארה"ב המוסחמיתתשמח למחוק את שארית היהודים מארצה . די לבכי ולנהי . בוא לפריפריה. הדירות בחצי חינם. הרכבת בחצי חינם תוך שעה בתל אביב ההומו-לסבית
24 Ba-bun 21/06/2016 18:46 תמשיכו להצביע כמו בבונים
העונש ועונשו
23 ישראל ישראלי 21/06/2016 18:45 מדינה חולה שחולים שולטים בה. ביבי תתעור אתה הורס חיים (ל"ת)
22 גמרו עלנו !!! 21/06/2016 18:37 זה לא כישלון זה אסון !!!
דור שלם אבוד ללא תקווה !
21 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 21/06/2016 18:10 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
20 ענת דניאלי=יושר? 21/06/2016 18:05 ענת-ביזנדלן=עוצרת תגובותי=פרו-נדלן ניפוח בועה,ניצולהעם
ענת-איפה תגובותי, למה את לא מפרסמת בהרבה כתבות כולל כתבה פה -הם בשפה נהותה!... מה את תומכת בתקשורת פרו-פסיכו הרצה עם טיפש לקנות במחירים בועתיים?! .... איפה היושר בפרסום ?! .....
19 בראל 21/06/2016 17:51 זה הולך לפיצוץ
יהיה כאן שיטפון שייקח דור שלם לנקות. את המחירים כבר אי אפשר להוריד - הורדה של 30% תביא לקריסת מערכות כוללת.
א 21/06/2016 18:42 מה זה "הורדה" ? זה שוק שזז איך שהוא רוצה ומתי שהוא
רוצה . והירידות הולכות להפתיע רבים ולתפוס 99% מהאנשים עם המכנסים למטה כמו שרוב השווקים עושים.
18 כותבי תרחישים 21/06/2016 17:40 לאד ארז כהן=זה לא תיקרה=זה הוראה מנומקת=אל תגיד לא ידענ (ל"ת)
17 כותבי תרחישים 21/06/2016 17:39 מחסור הדיור=מכוון=בהוראה=ונומק:דאגה לבנקים
בש 2011 התח הבניה היו 46800 דירות בשנים 2012עד וכולל 2015 הבניה ירדה ל 43000 בממוצע לכל שנה, יש מחסור מכוון של 40-50000 ד אריק שרון בנה 161000 ד בשנתים 1997-8 אלו לא מגדילים הבניה=במתכוון= =בהוראה מנומקת=מבובו השק-רם= זה עוול לדור שלם!! זה מחייב וועדת חקירה חכ בכנסת קודמת -ציטטו אותנו ודרש ועדת חקירה אל תגידו לא ידענו
16 מנוולים 21/06/2016 17:17 הרסתם את עתיד הדור הצעיר
מה כל כך קשה בלייצר תכנית מואצת לבניית תשתיות ודירות במחירים נוחים ? תקימו חברה ממשלתית ותתחילו לעבוד. מה הבעיה להקים עוד 5-10 ערים במרכז הארץ בבניה מהירה (לכו תקחו דוגמא מסין)? בשביל מה אתם בשלטון ?
הגזמת 21/06/2016 19:38 הם מרוויחים מזה. למה שיורידו מחירים
זה מכרה זהב לשלטון שחי בנעימים. רק מהפכה אלימה תזיז כאן משהו
f 21/06/2016 18:08 אי אפשר - יש המון קרקעות שנקנו במינוף גבוה
הקרקעות נקנו במחירים גבוהים בחסות ספסרי ישראל וממשלת הליכוד. הורדת מחירים תגרור פשיטות רגל מסיבית וקריסת בנקים. זה נקרא מלאי בתהליך - מלאי יקר להחריד
ישראל ישראלי 21/06/2016 18:57 נכון תבחרו ליכוד ותקבלו עליית מחירי דיור בלון נפוח (ל"ת)
א 21/06/2016 18:43 ל-f
ירד ככה או ככה , שוק ממונף יתר על המידה כפי שאתה מתאר בסוף מתפוצץ מעצמו , לא צריך אף אחד שיעשה זאת במקומו.
15 הרסתם את המדינה 21/06/2016 16:58 כחלון הביתה
כחלון הביתה צריך להוריד את המחירים לכולם
14 אדם 21/06/2016 16:57 פריצת תקרת הזכוכית......קצת עובדות
אין מחסור בדירות , אף אחד לא גר ברחוב ולא מכיר משפחות שחולקות דירה בגלל מחסור. יש כ 150,000 דירות ריקות של תושבי חוץ. מס של 2 % יפתור את הבעיה מיידית. ב. י ש כ 40,000 אנשים שיש להם 3 דירות. מס של 5% על הדירה השלישית יפתור את בעיית הדיור במיידי. לממשלה אין שום כוונה להוריד את מחירי הדיור אלא לעשות פעולות סרק להרגיע את הצעיירים. לחלק גדול מנבחרינו יש מספר דירות אין סיכוי שיפגעו בעצמם. לדעתי האבטלה שבפתח ואולי יציאה לרחוב תרסק את מחירי הבועה.
משה 21/06/2016 22:33 מסים
אל תשכח שמי שכבר קנה דירה בגלל שקיבל פיצויים אט לא רצה להפסיד כסף בבורסה הגרועה שלנו כבר שילם מס ולא ישלם עוד מסים אלא כמו בחוק ואם ישנו בחוק כל המדינה תעלים הכנסות
ekeki 21/06/2016 21:48 חחח... עובדות שמצוצות מהאצבע (ל"ת)
א 21/06/2016 21:01 יש אנשים שגרים אצל ההורים
ויש שנמנעים מלהוליד ילדים מסיבה כלכלית (אין להם כסף לדירה). יש דירות רבות מפוצלות, ויש מרתפים שהוסבו למגורים, ואלה "פתרונות" בעייתיים וזמניים בלבד.
אחד 22/06/2016 14:54 אנשים שגרים אצל ההורים ובמרתפים לא בשוק שנוצר
לאנשים כאלה אין כסף לקנות דירה במליון שקל זה רותח להם הם לא שם וגם אין להם כסף ללכת לשכירות של דירה מאפנה ב4500 ש"ח ואין באמת חוסר של דירות יש יותר מידי דירות ויותר מידי אינטרסנטים מצב עגום המצב יהיה יותר עגום לכל מי שקנה במחיר מופרז או שעדיין קונה בפיגור תרתי משמע
מדויק 21/06/2016 19:40 התגובה הכי נכונה כאן (ל"ת)
13 אא 21/06/2016 16:56 מה לא ברור, אף אחד לא באמת רוצה שהמחירים ירדו
דור אבוד אנשים לקחו משכנתא מעל הראש, נראה מה יהיה פה כשאנשים יגלו שהם לא יכולים להמשיך לשלם משכנתא בגיל 60 פלוס
12 יוסי 21/06/2016 16:30 מחירי הדירות לזוגות צעירים
עד שהממשלה לא תכניס את היד לכיס ותיתן לזוגות צעירים מענק כספי בנוסף למכרזי מחיר למשתכן/מחיר מטרה, לא התקדמנו אפילו בצעד. אף אחד אינו מעוניין להוריד את מחירי הדירות , לכן כל הדיבורים הם רק כדי לסבר את האוזן, כי הממשלה לא עושה כלום , רק סיסמאות ושיווקים ופרסומות , "יעייני תכניות" שאינן שוות את מה שמושקע בהן, לחינם.
איתי 21/06/2016 21:06 ומה זה כיס של הממשלה ? זה כיס שלך ושלי בעצם (ל"ת)
11 חסימת תכנית הוד השרו 21/06/2016 16:19 בעליה מרוסיה שרון לא היה מאפשר ליועץ משפטי לחסום תכניות (ל"ת)
10 צדקיהו 21/06/2016 16:05 כחלון הביתה ולישון
כחלון רץ על הורדת מחירי הדיור במילים שלו הוא התחייב שהוא יתפטר אם הוא לא יצליח להוריד את מחירי הדיור כחלון הביתה נכשלת כבר מהרגע הראשון שחזרת בך מההצעה להעלות ב 20 % את מס רכישה למשקיעים
9 משה 21/06/2016 16:04 המחירים בורחים בין הידיים
יש עליה חדה מאוד בחצי שנה האחרונה
מאקרו 21/06/2016 16:25 אם אתה מתכנן רכישה של נכס בלתי סחיר כמו דירה לפי
טווח של חודשים אז אתה תמצא עצמך במצב ביש, כמוך עוד רבים שאומרים שאין במה להשקיע וכו'...ומה יקרה שכן יהיה? חשבת על כמה אנשים ירוצו ליציאה בבת אחת? אישית אין לי ספק שהבומבה למטה תגיע ולא רחוק היום, בשנה האחרונה מתרבים הסימנים שהמצב על סף פיצוץ.
8 זבולון 21/06/2016 16:04 איש לשעבר של כחלון
היצבעתי כולנו עשיתי נזק לילדי ולכל ילדי ישראל הדירות יעלו עד הבחירות בעוד 20 אחוז דירה תגיע ל2 מיליון שקל 4 חדרים קשה להוריד
7 משה 21/06/2016 15:52 קטסטרופה בדרך לישראל - ראו הוזהרתם
כולם יסבירו לכם שאף פעם מחירי הדיור לא ירדו בישראל , מה שהם לא יספרו לכם כי הם לא מבינים , זה שאף פעם לא היה מצב כלכלי כמו שיש היום כשהריבית תתחיל לעלות , מחירי הדירות ייתרסקו , הביקוש שכבר היום הוא דליל
פ 21/06/2016 16:28 אנשים לא מבינים שהריבית אפסית כי המצב ח*א והריבית
כבר לא כל כך נמוכה ביחס למצב הכלכלי , זה כמו שתסע על כביש מהיר במהירות 100 כאשר לפניך עוד נסיעה של 200 ק"מ לעומת מצב שבו אתה ממשיך לסוע על 100 בעוד שהכביש עומד להיגמר עוד קילומטרים ספורים ואתה לא יודע זאת.
6 אבי 21/06/2016 15:50 בלי לחץ המחירים עולים
ויעלו עוד כל עוד לא יבנו יותר
אחד 21/06/2016 23:20 מפולת
שימו לב מלכודת!!! מדינת ישראל עדיין לא חוותה קריסת מחירי נדל"ן מעודה כמו שהיא לא חוותה נסיקת מחירים מטורפת כמו זו האחרונה. קריסת המחירים הצפויה כ"כ בתחום תכה בשוק את מרבית הציבור ובעיקר את הרוכשים הטריים שימצאו עצמם מול שוקת שבורה. התזה הרווחת כי מחירי הנדל"ן רק עולים ואם אפשר מכפילים עצמם כל עשור משוללת הגיון. תעשו חשבון ותראו שבקצב הנוכחי כאשר המשכורת תקועה כבר עשורים תוך 2 וחצי דורות דירה בת"א תעלה כמעט רבע מיליארד ש"ח(!!) .ומי יוכל לקנות דירה עם משכורת חציונית של 1,500 דולר?! כלומר המחיר לא יוכל עוד לעלות. אז תגידו שיהיה רק שוק שכירויות? אבל שוב אי אפשר לנפח את המחיר בהרבה מעבר לשכר בשוק ... אז נניח השכ"ד יהיה 15,000 ש"ח בחודש וכולם ואכלו רק לחם ובצל ואז תשואת הנדל"ן תהיה פחות מפרומיל... כלומר עדיף לשים תכסף בבנק עם ריבית של עשירית אחוז... במילים אחרות כל הסיטואציה לא אפשרית ולמחיר הדיור יש חסם עליון. השאלה היא איפה הוא? כיום עם משכנתא ממוצעת של 1.5 מיליון והחזר חודשי של 4,500 ש"ח ל30 שנה ... (תבדקו) אין ממש למחיר לאן לעלות כי פשוט מספר האנשים שמסוגלים לשלם מעבר לזה הולך וקטן
/ 21/06/2016 16:29 אין קשר , אתה מתעלם ממצב הכלכלה בארץ ובעולם.
אתה מתעלם ממה שמשפיע על מימון ותעסוקה ...וזה לא רק אתה זה עוד המונים...וכולכם תשלמו על כך מחיר יקר שערך דירתכם תרד כאשר במקביל שוכרים לא יוכלו לעמוד בשכר הדירה.
5 צעיר 21/06/2016 15:44 כחלון הרג אותנו ונתן את הכל לחרדים. שילך קיבינימט
ממשלה נוראית ומושחתת
קליפ 21/06/2016 22:51 אתה ישראלי ערבי מוסלמי
לו הייתה שייך למגזר היהודי בתק' הנאצים היו טוחנים את אפרך. את ילדיך. את בנותך. גם אם אתם סתם יהודונים כופרים
צעיר 21/06/2016 16:46 אתה לבטח שייך למדינת תל-אביב, לפחות רעיונית
מה הקשר לחרדים? יש בעיה קשה, מדוע החרדים אשמים? כמה כסף הם מקבלים? האם הם מקבלים דירות המחירים אחרים? בדקת נתונים? אולי הם מקבלים פחות, הרבה פחות ממה שהם ראויים? לידיעתך, כך נוצרה האנטישמיות, בפולין ובגרמניה: המחירים עלו והגויים ראו את היהודים אשמים. כך במדינות ערב מסיתים את ההמונים נגד ישראל. אתה לא פחות אנטישמי מהם. עזוב את החרדים לנפשם ועסוק בבעיות האמיתיות.
ישראל ישראלי 21/06/2016 18:48 כי החרדים קיבלו כל השנים דירות מסובסדות מאד מאד (ל"ת)
א 21/06/2016 21:02 סיסמאות וסיפורי בדים (ל"ת)
4 ויקי 21/06/2016 15:41 עלייה במחירי הדיור
אם בנק ישראל כל כך מודאג מעליית מחירי הדיור? יש פתרון לכך, אפשר להתחיל להעלות את הריבית. הדיבורים על עליית מחירי הדיור לא מסייעים להורדת המחירים.
3 גלי 21/06/2016 15:37 לחץ
מנסים להלחיץ אבל בפועל יש האטה. המחירים יורדים. המוכרים לחוצים יותר
2 מאקרו 21/06/2016 15:33 מה הקשר? מה שהיא אמרה זה שהעלויות עלו בגלל הריבית!
אתה יכול להגיד את זה על כל מוצר שנקנה במימון , לא נמאס לכם לשטוף לאנשים את המוח עם אמירות מעוותות? להפך זה שעלויות המימון רק הולכות ועולות זה מה שאמור להפחית את הביקושים. הצמיחה המשק הולכת ויורדת , קיצוצי שכר בפתח ופיטורים לאחר מכן , כל זאת במקביל לעלייה בהוצאות מימון ...מי שמוחו בראשו כמו שלמה אליהו - יוצא החוצה משוק הנדלן .
1 אילן בר 21/06/2016 15:32 בבמעונות הסטודנטים הוציאו את העוקץ מהדיור (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש