גלנט: "יש האטה במשק - כל פעולה קיצונית עלולה להחריף את המצב" - נאומו נקטע על ידי הקהל, צפו בקטע

בכנס הצעירים של הבית האקדמי בהרצליה קבוצת נשים מחו על הזנחת הדיור הציבורי והשר קם מכיסאו לשוחח עימן ולהרגיען
 |  (19)
יואב גלנט בכנס הנדל"ן, לידר סטודיו לצילום
ועידת הדיור והנדל"ן של הצעירים בהרצליה וביוזמת הבית האקדמי נפתחה הבוקר בסערה ומהומה, כאשר קבוצת נשים החלו במחאה ובקריאות לשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט. הנשים מחו על המחסור בדיור ציבורי, הניפו שלטים וכן קראו לעבר השר שאינו פועל למען הדיור הציבורי וחושב רק על הצעירים והסטודנטים. "אנשים חיים ברחוב ואתם דואגים רק לצעירים, כבר 30 שנה הזנחה של הדיור הציבורי", הנשים קראו לעבר גלנט. כתוצאה מהקריאות גלנט קם מכיסאו והתקרב לשוחח עם הנשים. 
צפו בקטע -
 
לאחר שנרגעה האווירה שב לדבר והגיב על דבריהן. "בשנת 2014 המדינה רכשה 5 דירות לדיור ציבורי. בשנת 2015 רכשנו למעלה מ-600 דירות ונגיע ל-1,000 מכסף שיש לנו ושהוספנו. לאורך שנים כמות האנשים גודלת וכמות הדירות יורדת והמדינה לא עושה דבר בנושא. נעשו מאמצים אף הגרף לא משתנה. נדל"ן זה העוגן שמחזיק את היציבות הכלכלית במדינה ומשחק מהיר בתחום הדיור עשוי להוביל למשבר כלכלי. כרגע יש האטה במשק גם אם אנחנו לא אוהבים את זה ולכן כל פעולה קיצונית עלולה להחריף את המצב הכלכלי", אמר גלנט.
9 מיליארד שקל על דת נשאל גלנט, מה עם סוגיית הדיור? וגלנט השיב "המדינה שינתה את ההסתכלות על סוגיית הדיור, במחיר למשתכן למשל קיבלנו החלטה להוזיל לזוגות הצעירים את מחירי הקרקע ויש כבר זוגות שזוכים בהנחות". 
בסוף דבריו הנשים שמחו לא היו שבעות רצון מן התשובות וזעקו לעבר גלנט: "אין לך תשובות! כבר 18 שנים שאני ללא דיור וגרה ברחוב ואתם לא מסייעים לנו".
גלנט חזר לדבר כתוצאה מן האמירה ואמר: "ישנן עשרות אלפי משפחות ללא דיור ורק בחלק העליון של הרשימה ישנן 2,700 משפחות וגם הן מחכות שנים רבות לדיור. השינוי שאנו פועלים בו הוא הכנסת דירות נוספות. כבר השנה טיפלנו ב-1,600 מחוסרי דיורות ע"י 600 דירות שפשוט עמדו ריקות".
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    למה 600 דירות של הדיור הציבורי עמדו ריקות ?
    קורמורן 07/06/2016 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אחראי למחדל הזה ? מי אחראי למחדל שדירות של הדיור הציבורי הושכרו או נמכרו למרבה במחיר ולא נמסרו למטרה לשמה נרכשו ע"י המדינה ? אלו תוצאות של כ 40 שנות שלטון של הליכוד, תודה רבה לאידיוטים שממשיכים להצביע בעבור מי שלא סופר אותם.
    סגור
  • 17.
    בנובמבר כמו נוב' 2008 אחרי אולימפיאדה תפרוץ המלחמה (ל"ת)
    חכו אחרי המלחמה 06/06/2016 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    קיים קשר ברור בין ההאטה לבין מחירי הדיור
    דוד 06/06/2016 13:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ימשיכו לעלות, כך יעמיק המיתון
    סגור
  • 15.
    ככל שתוסיף דירות לדיור הציבורי יגדל מעגל הזכאים
    מעגל קסמים 06/06/2016 13:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מתחום אחר דומה, ככל שתגדיל את תשלומי העברה יגדל מספר העניים, במילים אחרון סוציאליזם ידאג לשיוויון בעוני וקפיטליזם ידאג שחלק יהיו עשירים וחלק יהיו עניים ורק צריך לבחור.
    סגור
  • 14.
    ככל שתוסיף דירות לדיור הציבורי יגדל מעגל הזכאים
    מעגל קסמים 06/06/2016 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחום אחר דומה, ככל שתגדיל את תשלומי העברה יגדל מספר העניים, במילים אחרון סוציאליזם ידאג לשיוויון בעוני וקפיטליזם ידאג שחלק יהיו עשירים וחלק יהיו עניים ורק צריך לבחור.
    סגור
  • הבעיה היא שהעשירים שולטים במדינה
    י,ע 06/06/2016 14:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והם מכוונים את הענינים ככה שהם מתעשרים וכל היתר מתרוששים. ככה שמה שנחוץ זה יותר דמוקרטיה כלומר שלטון העם ולא תיאוריות כלכליות וזה יבוא אם העם יפעיל יותר את הכח שיש לו למען האינטרסים שלו
    סגור
  • 13.
    כשהמיתון יסתיים תהיה פריחה מלבלבת ואז מלחמה ואחכ
    טומארפורקולו 06/06/2016 12:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שוב מיתון וחוזר חלילה ומחירי הדיור רק יעלו
    סגור
  • 12.
    השרים מדושנים חיים בוילות פאר ואמורים להנהיג.....
    כישלון מנהיגותי קולו 06/06/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מנהיגות אווילית, חסרת מעוף, נעדרת כושר ניהול וארגון. 8.5 מיליון תושבים -גודל של עיר בארה"ב. 120 דבילים שמחממים את הכיסאות ואת חשבונם הפרטי. לאף אחד לא חשוב העם. נבחרי הציבור דואגים לעצמם, לקשרים שלהם, ליום אחרי.
    סגור
  • 11.
    בחרו ביבי בטח (ל"ת)
    שיבחרו ביבי 06/06/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 10.
    כנראה גלנט צפה בסרטון "בועת נדלן אירלנד ישראל" והבין... (ל"ת)
    הסרט ביוטיוב 06/06/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    עזרה לדיור בהרצליה?
    לא הבנתי כלום 06/06/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איפה אתם חיים?
    סגור
  • 8.
    פסנתרן טוב יהיה בהכרח מהנדס טוב?
    r 06/06/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לוחם טוב יהיה בהכרח שר-שיכון טוב?
    סגור
  • 7.
    מה עם תעסוקה מעל גיל 50? (ל"ת)
    שכיר עשוק 06/06/2016 11:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    דירות
    דודיד 06/06/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    3 2
    המסקנה שלי שאין תקווה לזוגות הצעירים רק מחאה חברתית שתזעזע את המדינהתזיז את ביבי שיזוז משהו.בנתיים כל זוג שלישי מתגרשים והשאר לא מביאים ילדים בגלל אחזקהגן ומשכנתא והון עצמי מטורףתתעוררו!!!!
    סגור
  • 5.
    מחוסרי הדיור עבור הפוליטיקאים הם כמו סטאטר
    חייך אכלת אותה 06/06/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    במכונית ברגע שמניעים אותה אין בו צורך !!! כחלון על הגב שלהם בנה לעצמו כסאות בכנסת בידיעה ברורה שהוא לא הולך להוריד את מחירי הדיור . אתה לא יכול להיות שר אוצר ולהוריד את מחירי הדיור ולגרום למשבר כלכלי אחרת איך תצא מזה שר האוצר הגרוע ביותר בהסטוריה של מדינת ישראל, הוא אולי רוצה אבל משקשקים לא הבצים !!! ש פ ן
    סגור
  • 4.
    עוד שר מנותק בממשלה שלא מסוגלת להתמודד מערכתית
    איתן לוי 06/06/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עם בעיות
    סגור
  • 3.
    פרובוקציה מתוזמנת
    דודו 06/06/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 4
    במרכז הבינתחומי אנשים עם דיור ציבורי? תגידו זה אמיתי? כולם שם גרים בהרצליה פיתוח ויושבים על מיליונים בחוף הים. כשהתינוק נולד הוא כבר יודע איזה דירה הוא יקבל בגיל 18 על שמו. בדיחה טובה
    סגור
  • 2.
    שיקחו דוגמא מהמסתננים והשבחים
    לימבו 06/06/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ללא ידיעת שפה ללא... בחריצות ועקשנות - מסתדריםוכאן קמה קבוצה של אנשים בריאים שחושבת שניתן להתקדם על ידי סחטנות רגשית
    סגור
  • 1.
    מכרתם דירות של עמיגור לקשישים בכלום כסף!!
    והיורשים הרוויחו!!!! 06/06/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה לבזבז ככה כספי ציבור???????
    סגור