ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"אנשים קנו קרקע שתהיה כביש", הבעלים אורן קובי בורח מהמצלמות - צפו בקטע

 הסתיים הדיון, השופט אורנשיין ימסור את החלטתו. "איפה הכסף של הרוכשים, היכן 25 מיליון שקל?"
 |  54
סאגת 'אדמה'
Share
אחרי שביום א' הוגש נגד חברת 'אדמה' בקשה לפירוק במקרה שמזכיר מאוד את סאגת ענבל אור, הסתיים כעת הדיון בעניין החברה שבבעלותו של אורן קובי והשאלה הגדולה היא האם השופט אורנשטיין ישלח את החברה לפירוק או להליך הבראה תחת הקפאת הליכים. 


השופט אורנשטיין: "בהרצלייה והוד השרון אין הסכמים על הקרקע, איפה הכסף של הרוכשים, היכן 25 מיליון שקל שהיה צריך להיות בחשבונות הנאמנות אצל עורכי הדין?"

עו"ד גולדבלט מטעם חברת אדמה השיב: "עם בעל הקרקע בהוד השרון דיברתי באופן אישי והם מוכנים מחר לצאת עם העסקה במידה ויש כסף. העסקאות האלה טובות לבעלי הקרקע וכן לרוכשים".אורנשטיין: "אסור היה לעשות זאת. איך אני יכול לאפשר הקפאה. החברה לקחה כספים מרוכשים והכסף הזה משום מה לא נכנס לחשבונות נאמנות ויצא לכל מיני מטרות אחרות".בהתייחס לכספים החברים בחשבונות הנאמנות אמר עו"ד גולדבלט מטעם אדמה, כי "חלק מהכספים לא נכנסו לחשבונות הנאמנות ויש חוסרים בגלל הקשיים ולכן לא הועברו כספים לנאמנות שנועדו לרכישת הקרקע". השופט אורנשטיין  התעקש - "מוכרים זכויות מקרקעין וכתוב בחוזים שהכספים יועברו לעו"ד הנאמן, אך הצ'קים הופקדו בחשבונות החברה - איפה הכסף?" עו"ד מילוא שמייצג רוכשים - "החברה הזו מכרה חלומות. מה הסחורה שנמכרת? מכרו לאנשים כלום, אין אפילו הסכם. אחת העסקאות זוהי בכלל קרקע שהולכת להיות כביש. אייך ייתכן שמשלמים כספים והכספים לא בנאמנות ומתגלגלים לצורך משרדי פאר?". 

אורנשטיין: "נעשו פה דברים כמו למשל לקיחת רווחים במצב של הערת 'עסק חי'. מי נותן תרומות כאלה? תורמים במאות אלפי שקלים להמון מקומות. לא תורמים כשהחברה בקשיים, הרי זה על חשבון הנושים. אתה מוזמן לתרום מכספייך ולא מכספי הנושים שלך כשהחברה בצרות". 
 
בבקשת להקפאת הליכים ציינו ב'אדמה' כי ניהול הבראתה של החברה תחת חסות בית המשפט יסייע בהזרמת הון ושיקומה, תוך קיום מלוא התחייבויותיה לבעלי הקרקע ולרוכשים, פרעון החובות וכן שמירה על מקום עבודתם של 53 עובדיה. עוד הוסיפו שם כי מקור הכספים יהיה ממכירת נכסיו האישיים של קובי שתכניס כ-21 מיליון שקל לקופת החברה. 

מתוך בקשת הקפאת ההליכים וכן מבקשת הפירוק עולה הדמיון הרב שבין חברת אדמה ובין חברת אור סיטי נדל"ן. התנהלות לא תקינה בכספי רוכשים ומשקיעים, התחלפות מהירה של עורכי דין, אי הפקדת כספי רוכשי קרקעות בחשבונות נאמנות ובניגוד להסכמים אל מול הלקוחות, צ'קים שחוזרים, דחיית החזרת כספים ללקוחות שביטלו חוזיהם, וכן חיים ראוותניים של בעל השליטה קובי אורן. 

חברת אדמה החלה לפעול לפני למעלה מ-4 שנים ועל פי הבקשה להקפאת ההליכים שיווקה זכויות בפרויקטים שונים לכאלף רוכשים. ביניהם כ-200 דונם ב"שדות כרכור" לכ-750 רוכשים, כ-10 דונם בהוד השרון "שביל התפוזים", לכ-50 רוכשים, בתל אביב "מול הים" לכ-130 רוכשים, דונם בהרצליה ב"חוף התכלת" ל-12 רוכשים. בחולון 5 דונם "ח.500" לכ-40 רוכשים ועוד. לטענתם בבקשה לכל אלף הרוכשים יש רישום הערות אזהרה לטובת הרוכשים ונמצאים בשלבים תכנוניים. 

לטענת אדמה בבקשה להקפאת ההליכים, בשנה האחרונה הייתה החברה "בשגשוג כלכלי" ורווח תפעולי בסך של למעלה מ-6.7 מיליון שקל. אך מוסיפים הם כי בשנת 2015 לאדמה "נוצר הפסד תפעולי בסך 13.8 מיליון שקל". כמו כן ציינו את הסיבות לקשיים ומציגים כי גיוס עובדים נוספים לשיווק אדמות שלא הוביל לרווחים והוביל לגרעון בסך של 6.2 מיליון שקל, השקעה רבה במיתוג פרסום ושיווק בסך של כ-10 מיליון שקל. שיפוץ המשרדים בסך של לא פחות מ-10 מיליון שקל ועוד שורה של הסברים ביניהם אף תביעה כנגדם, טענות לכך שישנו מיתון בישראל שהשפיע על גיוס רוכשים ועוד ועוד. 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

54 תגובות ב-39 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
39 רונן 25/05/2016 00:30 אורן קובי ושות,
אני כמעט נפלתי קורבן לנוכלות מחתימים אותך על הסכם היתקשרות ולאחר מיכן מנסים להחתים אותך על הסכם שיקרי תוך שהנציגים מקבלים הנחיות מאורן קובי הנוכל יש עשרות תביעות נגדו באופן אישי בן אדם פותח חברות ומצליח להפיל אנשים לרשת,,,
38 לרמן 22/05/2016 08:59 שיפוץ משרדים בעשרה מיליון ש"ח
אויי אויי, כמה טיפשים יכולים להיות אנשים ההולכים שבי אחר מראה עיניים. משרד מפואר מניע אנשים לתת אמון וכסף בנוכלים, זו לא רק תיאוריה, זו מציאות כואבת.
37 אור לגויים 19/05/2016 08:33 אורן קובי, נוכל, גנב, רמאי... ומנשק מזוזה?!
מה מלמדת התופעה על דת ודתיים?
36 הצופה 19/05/2016 00:55 מעניין שלא רואים
מעניין שלא רואים את ההתלהבות והאש בעיניים של הכתב כמו שראינו בכתבות על ענבל אור. וד"ל.......
35 לימון סחוט המקורי 18/05/2016 23:00 ומה יהיה עונשו והעוד והרואה חשבון???? (ל"ת)
34 אבי 17/05/2016 17:37 כל החברה לכלא
כל החברה לכלא, כולל עורכי הדין ורואה החשבון. כולם היו שותפים לרמאות.
33 שי 17/05/2016 16:57 מי שלקח שמאי מקרקעין, זה לא קרה לו.
הישראלים יודעים הכל וגם מסתבר מאמינים להכל. מקרקעין לסוגיו הוא תחום בו נדרשת הבנה וידע רב, מתווכים ומשווקים פועלים מתוך אינטרס למכור ואין להם שום ידע וגם לרוב הם אינם אחראים.
32 אבי 17/05/2016 16:34 תבדקו את הנדלן של המשפחה שלו .
יש לאחד מהמשפחה שלו 45 דירות בראשון לציון ולשני 9 דירות ברחובות. זה בדוק . כל זה 4 שנים האחרונות
31 עצבני 17/05/2016 16:31 מסכנים האנשים זה יכול לקרות לכל אחד
זה יכול לקרות לכל אחד, כל אחד שיש לו קצת כסף בתמימות ובצדק רוצה השקעה לטווח רחוק לדאוג לפנסיה או לילדים. חבל שיש נוכלים כאלה כמו אורן וענבל אור שמנצלים זאת!
מריו 17/05/2016 22:13 זה יכול לקרות רק לטיפשים גמורים (ל"ת)
30 רן 17/05/2016 16:23 הוא לקח בחשבון שיתפס.שנתיים כלא ברוטו ,שווה עבור25 מליו (ל"ת)
29 חחח 17/05/2016 16:16 כמה אירוני, ביזפורטל מלא פרסומות של נוכלי הנדלן האלה
בדיוק עכשיו קפץ לי "xxxxx הולדינגס, בוא לגלות כיצד מרוויחים מנדלן בארה"ב". קודם קפצה לי הודעה של נוכלי נדלן אחרים. ישראלים זה עם של פראיירים.
28 זו עקיצה בפני עצמה!! 17/05/2016 16:04 עצם המכירה של קרקע חקלאית עם הבטחות מנותקות (ל"ת)
27 מעצר דחוף!!!!!!!! 17/05/2016 16:00 איפה המשטרה??????????? (ל"ת)
פלא 17/05/2016 22:37 המשטרה מחפשת רק פרסומת ולא מתעסקת בפשע וגניבות (ל"ת)
26 אחד 17/05/2016 15:56 הקונים מטומטמים ושטחיים
ככה זה כשאנשים בוהים בתכניות ריאליטי דוגמת "האח הגדול " , השרדות, "מסטר שף" ודומיהם ובשביל "להתאוורר" קופצים לשיטוטים אינסופיים בקניון, המוח שלהם פשוט מתייבש. מתפתים לעסקאות מפוקפקות מכל מיני נוכלים בחליפות כמו האורן קובי הזה מאדמה וענבל אור.
25 .. 17/05/2016 15:50 ניפגעתי מאחת העסקאות
ניפגעתי באחת העיסקאות איתם איך אני מצטרף או מתחיל תביעה מולם?מישהו יודע להדריך?
24 בא 17/05/2016 15:50 הוא מכר שדות וכבישים חבל שלא מכר
אדמה בים לכול עובדי עגל הזהב!! הוא הכוהן שלכם!
23 בזיון !!! 17/05/2016 15:31 זה מה ששלטון הליכוד מוכר אשליות !!!
הם יצרו את היצורים האלה , הם אלה שדוחפים מיואשים למצוא פתרונות קלים לבעיה שהם יצרו ע"י ניפוח מחירי הנדל"ן , היה צריך להקים ועדת חקירה לפני חמש שנים , הבעיה שכולם שוחים בתוך גיגית הפונץ הזו כמו שכולם שחו בתוך גיגית הפונץ של נוחי דנקנר וחבריו . יגיע הרגע שתקום ועדת חקירה ההשאלה היחידה היא לא אם תקום אלא מתי תקום ?
22 יודע דבר 17/05/2016 15:23 רמאים וגנבים, אבל בסוף הקפאת נכנסים , והכסף בכיס
כלא בעבודת פרך זה העונש שצריך לקבל, ואז נעלמו הנוכלים
21 מושיקו 17/05/2016 15:22 איפה הכסף ? הכסף בפנמה (ל"ת)
20 רבי טרפון 17/05/2016 15:12 אנשים מטומטמים-הייתם קונים משהו ב 100 שקל מהפרצוף הזה? (ל"ת)
19 זוכה 17/05/2016 15:02 יש צדק ויש דין!!!
רכשתי ממנו זכות לדירה.שילמתי מקדמה... ואחרי בדיקה שעשיתי נודע לי שהכל היה בלוף אחד גדול. כשבקשתי את הכסף סירב להחזיר, תבעתי אותו בבית המשפט וזכיתי...שילם כמו בובה , את כל הכסף כולל הוצאות משפט
בא 17/05/2016 15:38 צדק זה כוכב בשמים!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
18 מנואלה 17/05/2016 14:59 תחקיר על מי שמוכר לאנשים בתים בארה"ב
שוק פרוע, בלי פיקוח , כל מיני חברות שמפרסמות על ימין ועל שמאל- מוכרים לך דירות במישיגן, בדטרויט באטלנטה ומה לא. בתור עיתון רציני אני אשמח אם ביזפורטל יעשה תחקיר רציני על 2 או 3 חברות שמוכרות בארה"ב ותוקעות לנו פירסומות בפרצוף כמה הם מוצלחות וכמה תשואה חסרת סיכון קיימת. איפה הם שמים את הכסף שמקבלים?
צודק 17/05/2016 22:39 נפלתי עם נוכל שמכר לי בית בדטריוט (ל"ת)
17 חבורה של רמאים 17/05/2016 14:56 צריך להכניס את כל הנוכלים האלה ל20 שנים בכלא (ל"ת)
16 שאול 17/05/2016 14:51 "...מי שמתפתה לעסקאות בשטח, אוכל אותה, אוכל אותה בחזק..
ואוכל אותה בגדול !..." 25 שנה עבור מאז הפרק "בשידור חוקר" של "זהו זה" על האיש שמכר את גשר הירקון ושום דבר לא נלמד !!!
15 אחד שיודע 17/05/2016 14:48 זו לא פעם ראשונה של הגברבר. כנסו...
תקלידו בגוגל חברת לוגיסטיק לייזר.האדון השרלטן עשה שם את אותו דבר אק הפעם עשה זאת בענק.מדובר בדפוס פעולה של רודף בצע ושרלטן על חשבון לקוחות תמימים,ספקים שרוצים למכור ועובדים מסכנים שנתונים לדיקטטוריה ומשטר...מדינת ישראל 2016 תמונת מצב....קדימה לכלא!!!!!!
14 עובד חברה 17/05/2016 14:45 פרצוף של נוכל , אנשים פשוט פריירים, (ל"ת)
13 יניב כץ 17/05/2016 14:45 ההחלוטות המוזרות של אורנשטיין
במקרה אקסיום בחר בשופט מנות מפרק לפי המלצת העלי החברה החשודים בפלילים ובניגוד לבקשת המשקיעים והבנק שזה כספם שמושקע !!! המפרק השתלט על הנכסים וכספי המשקיעים תוך התעלמות , העלמת מידע מכל בקשה וגיבוי מלא של כבוד השופט
12 וויקטור חלפון 17/05/2016 14:44 קניתי 7 דונם מהצד של הים (ל"ת)
שמוליק 17/05/2016 18:08 בהצלחההההה (ל"ת)
11 עמי 17/05/2016 14:34 ראיתם ? הוא הולך עם חולצה לבנה לא עם בגדי אסיר
אז למה לא להיות נוכל במדינה שלנו ? אין דין ואין דיין והנוכלים עושים חיים.
10 אהרון 17/05/2016 14:29 מי זה הקובי הזה
נוכל בחסותה חוק
9 דבלה 17/05/2016 14:15 מעשי פשע
צריך אנשים כאלה להכניס לכלא להרבה שנים למען יראו וירעו
בא 17/05/2016 15:30 מזל שאתה מקורי דובלה (ל"ת)
8 אופר 17/05/2016 14:11 כנסו
חברים סיפור אמיתי . הלכתי לשם ורציתי ליקנות קרקע בחדרה שם . סגרנו מחיר . ואז אמרתי להם שאני הולך לישאול את הרב . הלכתי לרב קנייבסקי בבני ברק ושאלתי אם ליקנות . הרב אתחיל לחשוב ולא ענה תשובה . אחרי שחשב . אמר עדיף במקום אחר . טוב .למוחורת היתקשרו אלי ושאלו מה קורה . אמרתי להם שהרב אמר שלא. הם שאלו למה ? ואמרתי להם שאני לא יודע למה הרב אמר לא ליקנות . והיום אני שומע מה שקורה. חברים בלי עצה של רב בדברים גדולים לא לעשות כלום עצה שלי . גם אם אתה בן אדם לא דתי .
אבי 17/05/2016 16:59 שמאי מקרקעין היה אומר להם שהם מסתכנים וטועים. (ל"ת)
אחד 17/05/2016 16:04 טאליבן (ל"ת)
חומיני 17/05/2016 22:42 עדיף טאליבן ולא ליפול עם כל הנוכלים הישראלים (ל"ת)
7 בא 17/05/2016 14:04 ככה יהיה להם מקום לנסוע (ל"ת)
6 טובי 17/05/2016 13:59 גם את העורך דין שלו לשלוח למאסר, רמאים
ענבל אור כסף קטן לידו
5 עונש 17/05/2016 13:56 זה עונש יותר מאונס.הוא אנס בכוונה אנשים (ל"ת)
4 ישראל 17/05/2016 13:52 במדינה מתוקנת הוא היה ברייקרס איילנד... (ל"ת)
3 בן 17/05/2016 13:27 לא להאמין ...
אני קורה את הכתבה הזו של עוד אחד שהפיל בפח אנשים תמימים...ואופס קופצת לי פרסומות של שווק נדלן ..."איך להכפיל את הכסף שלך ב-100 אחוז בחמש שנים". פריירים לא מתים רק מתחלפים...פשוט אדיוט מי שעושה עיסקאות כאלה
2 אבי 17/05/2016 13:11 איזה נס
כמעט רכשתי שם, התקשר אלי לפני תקופה איזה נציג וניסה לשווק לי קרקע, רדף אחרי, שלח לי ניירות במייל. לא מצא חן בעיני ולמזלי עזבתי אותו. אם לא הייתי עוזב אותו מי יודע היכן הייתי היום עם הכסף.
בא 17/05/2016 14:07 היית על הכביש! (ל"ת)
1 זרנוק 17/05/2016 13:07 אשמח באם מאן דהו יסביר איך ניתן לעשות עסקה שתהיה בטוחה?
לדומה רכישת רכב מחברת ליסינג, הבעלות עוברת לרוכש תוך חודש, במרבית החברות, כיצד ניתן להבטיח את הכסף\את הבעלות?
גדעון 17/05/2016 17:09 בדיקה
צריך להיזהר כשקונים רכב מליסינג הם דוחים את העברת הבעלות כדי שאם תתחרט לא יגרם להם נזק. במיקרה של עסקת נדלן צריך לבדוק ע'י עורך דין בדיקה בתשלום אבל כדאי
בא 17/05/2016 14:10 זרנוק (ל"ת)
מציאותי ומפוכח 17/05/2016 14:03 למה אתה צריך לקנות מחברת ליסינג?
שוק הרכב יד שנייה הוא שוק של מוכרים. השוק מפוצץ ברכבים שמתחננים לקונה וניתן לכופף את המוכרים למחיר של 20-30% פחות ממחיר המחירון. תפתח יד 2 ותתחיל לחפש.
אבי 17/05/2016 13:24 יש הרבה עסקאות בטוחות
אך צריכים לא להיות קמצנים, אלא לקחת עו"ד מקצועי בתחום. ולא לעבוד מהבטן אלא מהשכל. לא להמשך אחרי השקעות ואחרי הבטחות של אנשים נחמדים או נשים מאוד נחמדות. לא שווה להשקיע בשביל זה מאות אלפים...להיות חשדן, סופר חשדן, אם משהו לא מובן לך בתהליך, או שאתה לא מקבל תירוצים מניחים את הדעת - תברח ממנו כמו מאש. יש עוד הרבה טיפים, אבל אם אתה הולך לעו"ד מקצועי בתחומו, הוא יעשה לך את העבודה על הצד היותר טוב, כמובן שזה עולה כסף, אך יותר יקר להפסיד כל כך הרבה כסף כשנופלים בתרמית.
אא 17/05/2016 13:56 גנבים
איזה זלזול באנשים . צריך להכניס את ענבל אור , את בעלי אדמה וכל השקרנים האלה לכלא לכל החיים . הם הורסים אנשים ומשפחות שלמות בלי למצמץ ......
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש